abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172560242
registreer om deze reclame te verbergen
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:18:54 #2
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172560347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:20 schreef inkjet het volgende:
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen.
Zou mij verbazen als er ooit een A350 in Joon kleuren wordt gespoten.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:50 schreef Iemand91 het volgende:
Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's.
Ben wel benieuwd hoe die verdeling nu wordt van de A350's over de AF/KLM-groep.
Precies, nu snel opbouwen, wegzetten in een aparte BV. En over een paar jaar "valt het allemaal toch tegen" en wordt het hele zooitje verkocht.

De naam van het programma is ook niet hoop gevend. Meestal zijn de programma's met "trust" en "together" juist de programma's waarin de meeste mensen gewieberd worden. Moet je nagaan wat er gebeurd met een programma dat "TRUST TOGETHER" heet. Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend ;)
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172560581
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:18 schreef FredvZ het volgende:
Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend ;)
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.
De cabin crew echter niet; die gaan 45% minder verdienen dan hun AF collega's en worden extern/nieuw aangenomen.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:25:13 #4
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172560634
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:24 schreef Iemand91 het volgende:
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.
Zolang Joon onderdeel is van AF-KLM :)
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:29:00 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172560797
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:40:08 #6
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172561190
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
Laat de Fransen het maar niet horen :D
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172561654
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172570992
Deze heeft geen wasbeurt meer nodig :P

70462_1499217921.jpg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:30:47 #9
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_172571513
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu
KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34:45 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172571595
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:30 schreef DaMook het volgende:

[..]

KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).
Volgens mij is het schier onmogelijk om KLM los te krijgen van die Fransozen...
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_172573476
Zou KLM los gaan van Air France, dan moeten de Fransen dat ook willen.
KLM is voor 49% in handen (lees: aandelen) van de AF/KLM-holding (AF is 100% in eigendom van de holding) en die holding is ook voor het grootste deel in Franse handen.
De Nederlandse staat heeft geen aandelen in de holding en slechts 5,9% in die van KLM.

De Franse staat heeft 17,6% van de AF/KLM-holding in handen.
Het smerige randje daaraan is dat de Franse staat onlangs voor zo'n 33 - 45.9 miljoen aan aandelen heeft gekocht in de holding waarmee ze van 15,9 naar de genoemde 17,6% zijn gegaan.
En dat was om een resolutie te blokkeren (2/3 van stemmen was nodig) van het management om het one-share-one-vote systeem te behouden.
Nu had de Franse staat echter genoeg stemrecht om deze dus te blokkeren en hiermee ging de Florange wet door;
een wet die long term aandeelhouders (waaronder dus de Franse staat) dubbel zoveel stemrecht gaf.
Met andere woorden; de Franse staat heeft hun greep op de holding flink verstevigd.

En dit gebeurde enkele weken nadat de holding probeerde kasgelden van de maatschappijen naar de holding te sluizen onder het mom van makkelijker en goedkoper te lenen en investeren.
Boze tongen beweren dat dit echter vooral bedoelt was om met de kasgelden van KLM de verliezen bij Air France te dekken.

Dus je kunt dromen dat KLM weg gaat bij Air France maar de Fransen laten KLM cht niet zomaar gaan.

EDIT: en dan is het inderdaad nog de vraag in hoeverre KLM alleenstaand levensvatbaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2017 15:07:45 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 14:46:12 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172574774
Wat ik dus zeg, schier onmogelijk. En onmogelijk als gezond, zelfstandig opererend bedrijf.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 22 juli 2017 @ 10:02:02 #13
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_172591452
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_172592310
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 10:02 schreef Blistering het volgende:
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger :{
Denk dat dit beter geschikt is: Topicreeks: Vragen over vliegen

Maar als je op hun websites afgaat zul je bij KLM flink wat concessies moeten doen t.o.v. BA.

BA:
quote:
1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)
plus
1 additional cabin bag (max. 23kg / 51lb and up to 56 x 45 x 25cm / 22 x 18 x 10in)
KLM:
quote:
1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)
  zaterdag 22 juli 2017 @ 11:21:22 #15
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_172592396
Juh heb al goedkopere vlucht geregeld op andere dagen met BA, tenminste 100% geen gezeik dan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:30:21 #16
458965 G-Pier
Een beetje achter Lounge 3
pi_172599508
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat?

900 Rusland
800 Azi/"Oosten"
700 Zuid-Amerika
600 Canada en Amerika
500 Afrika
100 Europa
Place to be joe.
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 18:42:59 #17
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172601169
400 voor het midden-oosten mist nog
Europa is volgens mij 900 t/m 1900

Newcastle is bijvoorbeeld 951/952

Alles boven de 2000 is codeshare.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172603111
quote:
100 Europa
Meer 900 tot 1999. Daar zit ook wel een soort van systeem in. Het VK is vaak 9xy of10xy. Scandinavie 11xy, Spanje 17xy. Duitsland 18xy. Er zijn uitzonderingen, ook omdat er de laatste tijd veel vluchten zijn bijgekomen.
--
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:37:55 #19
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_172604059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:30 schreef G-Pier het volgende:
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat?

900 Rusland
800 Azi/"Oosten"
700 Zuid-Amerika
600 Canada en Amerika
500 Afrika
100 Europa
400 midden oosten
.
pi_172609256
En volgens mij zijn airlines vaak ook consistent met even/oneven voor van/naar thuishavens? Hoewel iig BA niet zo lijkt te zijn, de nummers die ik zo probeer lijken overeen te komen met een west/oost verdeling, zoals ook omschreven op https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_number#Conventions
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 23 juli 2017 @ 10:07:50 #21
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_172614709
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
pi_172641352
Afgelopen dinsdag week een KLM A330-300 vanuit Koeweit (PH-AKE, KL446) uit naar Boekarest wegens abnormaal hoog oliegebruik in de linkermotor.
KLM stuurde een 747 (PH-BFY) om de passagiers op te halen.
De reguliere 737-800 PH-BCD die vlucht KL1373/KL1374 stond er ook rond die tijd.

DFB6ymyXoAAQYzn.jpg:large

Gister is er een Ilyushin IL-76TD-90VD van Silk Way Airlines vanuit Maastricht vertrokken naar Boekarest met een spare engine. Motor wordt vervangen.
De Ilyushin in Maastricht:

35261230394_3f70699e3b_c.jpgSilk Way | Ilyushin IL-76TD | 4K-AZ100 by Jesse_V_, on Flickr
DFcrtXnWAAU7xcM.jpg:large

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 24-07-2017 13:36:41 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 21:30:58 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172652498
Bort "07" red van Lipetsk-2. Yury ging los:

RF-95849

c/n is nog niet gelezen in de wielbak volgens mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 21:56:10 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 22:00:25 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172653442
43 en 45 van de krim zijn wel gaaf op Zhukskiye, maja, dan ga je naar de Krim zelf, heb je wat Be-12s erbij en wat strand :P
  maandag 24 juli 2017 @ 22:19:13 #25
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172654133
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 22:20:18 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 22:20:02 #26
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172654167
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 22:19 schreef PluggieOD het volgende:
Mooi trouwens dat KLM Silkway inhuurt. Jaren geleden hadden we de vetste en meest gammele ex Il-76MDs(juichen!!!!) van SilkWay. De grootste rommel. Geweldig! Ex Libiers zaten erbij. Erna is Silkway verboden door de EU. EHEH was een feest.

Dat was zo illegaal en ingehuurd door NL. Zelfse de EU vond het te gevaarlijk.

En nu met hernieuwde KLM krachten hebben ze een saaie TD-90.
Nu is de lol eraf.........................
  maandag 24 juli 2017 @ 23:38:22 #27
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172656444
quote:
Mooi staaltje voertuigbeheersing _O-

Zou een "vergelijkbare" (tussen aanhalingstekens, don´t get mad) F15 of F18 ook tot zulke manoeuvres in staat zijn?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 24 juli 2017 @ 23:40:41 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172656519
quote:
Zorg parlement om inperking KLM

De Tweede Kamer maakt zich zorgen over de positie van KLM nu de luchtvaartmaatschappij in haar investeringen wordt beknot door afspraken in Frankrijk over de verdeling van nieuwe vliegtuigen.

De Telegraaf onthulde maandag dat er rond de introductie van Joon, een nieuwe prijsvechter op lange afstanden, is afgesproken dat Air France er twee vliegtuigen bijkrijgt als onze KLM er de komende jaren n krijgt.

Dit zou geen probleem zijn, als Air France winstgevend zou zijn. Maar deze maatschappij heeft geen geld, waardoor KLM de facto op slot wordt gezet.

Zorgen

„We maken ons zorgen over de geluiden over Joon en de geruchten over de opstelling van Air France hierbij, reageert VVD-Kamerlid Visser. Ze stelde onlangs al met het CDA Kamervragen over de consequenties voor KLM aan staatssecretaris Dijksma (luchtvaart) en minister Dijsselbloem (Financin). Ook de SP stelde vragen over de zelfstandigheid van KLM.

'Kaas van brood'

PVV-Kamerlid Graus ziet in de nieuwste ontwikkelingen het zoveelste bewijs dat KLM genationaliseerd moet worden. „De Fransen blijven Hollandse kaas van kurkdroge Franse stokbroden eten en het kabinet grijpt niet in”, foetert de parlementarir.

Ook CDA-Kamerlid Van Helvert is niet gerust: „Als de Fransen eigenstandige groei van KLM op Schiphol blokkeren, kan dat een gevaar zijn voor onze economie. Daarom moeten alle middelen die de wet ons toestaat worden bekeken om te zorgen dat onze economie wordt beschermd.”

Niet gehinderd

Demissionair staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) heeft begin dit jaar in een gesprek met topman Janaillac van Air France-KLM gezegd dat KLM niet gehinderd mag worden in haar groei. Het ministerie van Infrastructuur wilde maandag niet reageren op de afspraken die buiten KLM om zijn gemaakt.

Vliegwiel

KLM is door een besparingsplan, waarbij het personeel meer uren is gaan draaien in de afgelopen jaren gegroeid en winstgevender geworden. Daardoor doet ze meer vluchten dan de oorspronkelijke verdeling van 60% voor Air France en 40% voor KLM.

Hoewel Joon bedoeld is om deze scheefgroei deels te herstellen, vinden de Air France-piloten dit niet voldoende. Air France kan in het huidige groeitempo KLM niet meer in halen. Mocht dat het geval zijn, dan krijgen de Air France piloten geld.Dit alles gaat in tegen afspraken in het concern dat groei door besparingen wordt verdiend.

Staat aandeelhouder

Ook willlen de Kamerleden opheldering over de aanhoudende geruchten dat bestuursvoorzitter Janailac van Air France KLM wil plaatsnemen in de raad van commissarissen van KLM. Het kabinet zei daar eerder geen voorstander van te zijn. De Nederlandse staat heeft nog 5,9% van de aandelen KLM.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 00:36:41 #29
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_172657467
Weg bij air france ! Dan maar met staatssteun. Weg daar!

En daarna zien we wel verder.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator dinsdag 25 juli 2017 @ 00:57:06 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172657581
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:40 schreef Sunri5e het volgende:

"De Tweede Kamer maakt zich zorgen over de positie van KLM"
Ja daar zijn ze lekker laat mee :P
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_172671148
Interessant verhaal als dit dit vergelijkt met het feit dat nog niet zo lang geleden bekend werd dat KLM nog vijf 787-9's, zeven 787-10 en 7 A350's zou krijgen.

[ Bericht 15% gewijzigd door inkjet op 25-07-2017 18:31:42 ]
--
pi_172671294
Vervalt.
--
pi_172681475
De eerste Airbus Beluga XL:

DFlEVGsXkAACuoj.jpg:large
DFlEYXyXgAAHeFv.jpg:large

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-07-2017 10:20:54 ]
pi_172682205
Als trein- en technologiefapper die eigenlijk een hekel heeft aan vliegen: ik word zo gelukkig van internet aan boord. Ook al is het met betalen. Groetjes vanaf 40000 voet uit DAL56
Bier.
pi_172683409
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 00:36 schreef DaMook het volgende:
Weg bij air france ! Dan maar met staatssteun. Weg daar!

En daarna zien we wel verder.
'Dan maar staatssteun!'

En ondertussen ook krokodillentranen over de steun voor ME3 zeker... :')

En verder blijft het nog steeds een beetje 'in het land der blinden...'. KLM heeft zichzelf verbetert de laatste jaren, maar we vergelijken nog steeds met AF... Niet alsof ze nu ineens geniaal presteren op alle vlakken als je naar de gehele industrie kijkt.

Het is vrij bizar dat de overheid zou ingrijpen bij een commercieel bedrijf in mijn ogen en ik geloof ook niet in een zelfstandig KLM. Dat zijn sprookjes die niemand moet vertellen...
Jack does it in real time...
  woensdag 26 juli 2017 @ 09:21:35 #36
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_172683485
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:15 schreef DeeBee het volgende:

[..]

'Dan maar staatssteun!'

En ondertussen ook krokodillentranen over de steun voor ME3 zeker... :')

En verder blijft het nog steeds een beetje 'in het land der blinden...'. KLM heeft zichzelf verbetert de laatste jaren, maar we vergelijken nog steeds met AF... Niet alsof ze nu ineens geniaal presteren op alle vlakken als je naar de gehele industrie kijkt.

Het is vrij bizar dat de overheid zou ingrijpen bij een commercieel bedrijf in mijn ogen en ik geloof ook niet in een zelfstandig KLM. Dat zijn sprookjes die niemand moet vertellen...
Wat is ME3 ?

En ja ik denk nog steeds dat KLM goed op zichzelf kan staan, zolang ze maar goed blijven samenwerken met andere maatschappijen, wat ze nu ook al doen (Skyteam).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_172683862
ME3 = Qatar Airways, Etihad, Emirates.

Samenwerken met Skyteam is natuurlijk een leuk iets, maar dat is vrij oppervlakkig. Wat codesharen hier en daar gaat je niet ineens rendabel en zelfvoorzienend maken als een 'kleine' airline en dat gebeurt nu ook al. Daarnaast heb je ook niet de mogelijkheden van een SAS (multi-huh met veel 'lokaal' verkeer binnen de landen) of Finnair qua geografische locatie.

Het is overduidelijk dat de huidige samengang geen succes is, maar dat was vanaf het begin af aan al duidelijk. Grootste blunder is dat ze het sowieso als 2 airlines zijn blijven runnen altijd, als je cht samen wilt gaan dan ga je onder 1 carriercode vliegen bijv...
Jack does it in real time...
pi_172683944
quote:
99s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:21 schreef DaMook het volgende:

[..]

Wat is ME3 ?
Middle-East 3. Die maatschappijen uit de theedoek-contreien in de wereld die alleen maar levensvatbaar zijn omdat brandstof voor hun goedkoper is dan water.

Ah, toch al te laat inmiddels. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172683995
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:46 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Middle-East 3. Die maatschappijen uit de theedoek-contreien in de wereld die alleen maar levensvatbaar zijn omdat brandstof voor hun goedkoper is dan water.

Ah, toch al te laat inmiddels. :)
Plus oneindige staatssubsidies naast die brandstofsubsidies.
Bier.
pi_172687919
Gisteren heeft Airbus de 100e A350 geleverd. Ging om B-18908 van China Airlines.
Het heeft Airbus `30 maanden gekost om zover te komen.
Deze is gisteren ook overgevlogen van Toulouse naar Taipei.

DFpRReFXYAI1Xxq.jpg:large
DFmW5jbXcAA30k5.jpg:large
DFpQ746XYAAdopg.jpg:large

Gisteren is ook de 10 Embraer E175 aan KLM Cityhopper geleverd. Toestel is momenteel onderweg naar Amsterdam van Sao Jose dos Campos via Recife, Espargos en Faro.
Vliegt momenteel tussen Espargos en Faro.
pi_172691632
Wanneer wordt de laatste fokker 70 uitgefaseerd, weet iemand dat?

Zou er ook een fairwell vlucht komen net zoals met de MD11?

Nog nooit mee gevlogen maar het zijn echt bazen kisten.
pi_172691862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:11 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren heeft Airbus de 100e A350 geleverd. Ging om B-18908 van China Airlines.
Het heeft Airbus `30 maanden gekost om zover te komen.
Deze is gisteren ook overgevlogen van Toulouse naar Taipei.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gisteren is ook de 10 Embraer E175 aan KLM Cityhopper geleverd. Toestel is momenteel onderweg naar Amsterdam van Sao Jose dos Campos via Recife, Espargos en Faro.
Vliegt momenteel tussen Espargos en Faro.
A350. O+ Mijn favoriete toestel momenteel, ondertussen 6 vluchten mee gedaan.

Cathay en Singapore hebben ondertussen QR ingehaald qua aantal A350's in de vloot, maar als het goed is komt de eerste A350-1000 eerder dit jaar wel naar QR.

QR zou overigens al 4 meer A350's kunnen hebben, maar er staan er momenteel 4 klaar en af in Toulouse. Deze orders zouden gecancelled zijn, vanwege niet nagekomen afspraken wat betreft leveringsdata. QR had het recht deze orders te cancellen, omdat ze te laat kwamen en heeft dit naar verluid ook gedaan. Ik neem aan dat het echter wel opgelost zal worden met evt. kortingen op een order, want Airbus wil die toestellen ook kwijt en QR heeft ze nodig qua capaciteit. De CEO van Airbus was deze week ook in Qatar, dus dit zal ongetwijfeld besproken zijn. :Y)
Jack does it in real time...
pi_172691959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:29 schreef El_Grando101 het volgende:
Wanneer wordt de laatste fokker 70 uitgefaseerd, weet iemand dat?
Voorlopig staat de laatste vlucht gepland op zaterdag 28 oktober.
Toen leek vlucht KL1746 vanuit Luxemburg (aankomst op Schiphol om 19:30 uur) de laatste vlucht te zijn.
quote:
Zou er ook een fairwell vlucht komen net zoals met de MD11?
Nog niet bekend. De een zegt zeker weten van wel; de ander zeker weten van niet.
quote:
Nog nooit mee gevlogen maar het zijn echt bazen kisten.
Dat ze nog overal rondvliegen bevestigd dit inderdaad. :Y
pi_172708871
Ja, iedereen stapt over op de Embryo. KLM. Austrian. Helvetic. Montenegro. Portuglia...

Geen LOWI/Innsbruck Airliner.net-foto's van een Fokker die over de Inn vliegt is wel erg jammer. Hoewel, Avanti Air komt daar nog. Zij, Carpatair (LRTR/TSR) en Trade Air (LDZA/ZAG) zijn dan straks geloof ik de enige overgebleven Fokker (jet) toko's in Europa. Tenzij... http://www.airhollandia.comhttps://www.confair.eu/Company/Details/533https://www.facebook.com/airhollandia/ , gewoon Denim Air dus? https://nl.wikipedia.org/wiki/Denim_Air (ook Mijdrecht) . Weet iemand of die daadwerkelijk opereren? :P Klinkt namelijk een beetje zoals: https://en.wikipedia.org/wiki/Air_K%C3%A4rnten .

Neways... meerendeel van de Fokkers gaan, net als de PH-KBX, naar Australi of wordt bruut gesloopt voor onderdelen en oud ijzer. More or less an end of an era. De eerste F100 vloog in m'n geboortejaar en als NLs product had ik er toch een beetje een band mee. De Fokker is een speedbrakegod (zelfde stijl speedbrakes als de Jumbolino). :P ATC zorgt voor problemen? Laat het toestel niet dalen, ondertussen het vliegveld steeds dichterbij... dan eindelijk geklaard om te dalen maar dan moet de snelheid terug? Dan in de wolken komen en last hebben van icing (de-icing neemt bleed air weg van de motor, om genoeg bleed te hebben voor n airco/druk n icing systeem, moet de motor harder lopen, kan er geen idle descend gemaakt worden, gevolg -> het toestel daalt niet snel genoeg)... pull the magic speedbrake! ATC: '35NM sufficient?', pilot: 'no problem, we are a Fokker! 8-) '. Denk dat ze dat het meeste gaan missen als ze op de Emmy komen.

Heeeel vroeger had ik de Fokker op Microsoft Flight Simulator 2004. Freeware: http://web.archive.org/we(...)://fokker.avsim.net/ (website bestaat niet meer, maar leeft nog voort in de geschiedenis) (DLs staan nog wel op: https://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004pan&DLID=113427 ) & payware: http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet ... als je er nog eens achter de stuurknuppel van zou willen duiken. c_/

-- En A350, idd ook mijn nieuwe lievelingstoestel. O+ Wat een plaatje. De Boeing 787 begon eerder als een Nightmareliner dan Dreamliner. Inmiddels hebben ze geloof ik alles wel aardig op een rijtje, maar de standaardversie is ook niet heel sexy, beetje plomp en onproportioneel. Stretched limo (787-10) versie zal er wel beter uitzien in 't echt. De standaard A350 is just right, al is de A350-1000 nog slicker, doet me denken aan de goede oude lengthy A340-600. De eerste A350 die ik zag was een Finair. De tweede een Qatar. Recent een China Airlines A350 gezien met de livery met een fazant ofzo. Purdy dope. De Canadair C-Series vind ik dan weer een baby A350, ook een gave kist! Geloof ik een betere Fokker-opvolger geweest dan die Braziliaanse chica, maar goed, niet iedereen is Swiss of Air Baltic.
Life's like a choc of boxolates
  donderdag 27 juli 2017 @ 18:07:40 #45
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172717807
luchtvaart twitterde op donderdag 27-07-2017 om 18:04:37 @Delta, @VirginAtlantic, @airfrance en @klm houden om 18.15 persconf. reageer retweet
  donderdag 27 juli 2017 @ 18:12:05 #46
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172717922
Delta en China Eastern kopen ieder 10% in Air France
pi_172718066
Ohjee
Op vrijdag 30 juni 2017 15:45 schreef Azpilicueta het volgende:
Slimme meid ben jij O+
pi_172728124
Ben benieuwd hoe dit nieuws uit gaat pakken.

Anywho; zaterdag en zondag geeft U2 een concert in de Amsterdam Arena.
(nu al 4 maal tickets niet kunnen bemachtigen voor iemand |:( ).
En die hebben ook leuk vervoer:

930879.jpg

Komt vanmiddag om 15:15 uur aan op Schiphol.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2017 00:41:07 ]
pi_172734117
DFzYqTBXUAAKcx4.jpg
Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommag par la grle au dpart d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_172736932
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voorlopig staat de laatste vlucht gepland op zaterdag 28 oktober.
Toen leek vlucht KL1746 vanuit Luxemburg (aankomst op Schiphol om 19:30 uur) de laatste vlucht te zijn.

[..]

Nog niet bekend. De een zegt zeker weten van wel; de ander zeker weten van niet.

[..]

Dat ze nog overal rondvliegen bevestigd dit inderdaad. :Y
Ty sir.

Eens kijken of we voor die tijd nog een vluchtje kunnen boeken. Nog nooit mee gevlogen.
pi_172738639
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommag par la grle au dpart d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
Dan zit je ook niet echt lekker achter dat ruitje die neus ziet er uit alsof hij jaren heeft staan roesten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:16:11 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172739728
Effe plaatwerk uitdeuken en bijwerken, overspuiten en weer gaan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172742845
quote:
[
Effe plaatwerk uitdeuken en bijwerken, overspuiten en weer gaan :P
Gewoon een nieuwe (kunststof!) neus. Misschien is de radarantenne ook wel kapot.
--
pi_172742983
En wat nieuwe leading edges voor de vleugels..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:01:55 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172746267
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:42 schreef inkjet het volgende:

[..]

Gewoon een nieuwe (kunststof!) neus. Misschien is de radarantenne ook wel kapot.
Hence the smiley }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172750715
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommag par la grle au dpart d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
De landing:


En vanbinnen:

DFxlrrdXcAIrhAB.jpg:large

D'r ging een flinke onweerstorm daar tekeer gisteren. Meerdere toestellen zijn beschadigd.
Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:

DFwaYabWsAEKTXC.jpg:large
DFwaYacWAAEBK6t.jpg:large

Een A320 van Turkish Airlines:

DF0zKL3WAAAWSZ9.jpg:large

En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:

DFwpCUdW0AAKRoo.jpg:large
DFwpCVkXoAAwgmU.jpg:large

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 29-07-2017 00:02:05 ]
pi_172750805
zo zeg. Forse schade aan diverse toestellen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 juli 2017 @ 01:30:32 #58
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172752480
Beroerde landing, maar na het zien van het zich uit de cockpit snap ik waarom _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 04:39:40 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172753337
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172795756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De landing:


En vanbinnen:

[ afbeelding ]

D'r ging een flinke onweerstorm daar tekeer gisteren. Meerdere toestellen zijn beschadigd.
Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een A320 van Turkish Airlines:

[ afbeelding ]

En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cat III landing neem ik aan? Anders toch niet te doen?
pi_172795845
quote:
Te erg, maar natuurlijk lekker in het nieuws omdat het vrouwen waren.
pi_172797802
Banana safety car for scale. :P

75886_1499963343.jpg
pi_172802056
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:27 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Te erg, maar natuurlijk lekker in het nieuws omdat het vrouwen waren.
Werd op zich in het artikel zelf alleen maar tussen haakjes genoemd, het was vooral een trieste TS die daar zoveel nadruk op legde.

Ik wou dat alle piloten zo goed waren als die TS, dan zouden er nooit meer ongelukken gebeuren!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172803124
SCHIPHOL BELEEFT DRUKSTE DAG: 230.000 PASSAGIERS
quote:
SCHIPHOL - Schiphol beleeft maandag de drukste dag in zijn 101-jarige bestaan. In totaal rekent de luchthaven op 230.000 passagiers. Meer specifiek: 78.000 mensen vertrekken, 71.000 mensen komen aan en 81.000 mensen stappen maandag over op Schiphol.

Het vorige record was van 30 juni jongstleden toen er ruim 224.000 mensen via Schiphol reisden.

Deze zomervakantie maken in totaal 12,4 miljoen reizigers gebruik van Schiphol. Samen met de marechaussee en beveiligingsbedrijven nam de luchthaven maatregelen om de drukte zoveel mogelijk in goede banen te leiden.

Extra medewerkers
Volgens Schiphol is de inzet van extra medewerkers de belangrijkste meetregel. Special voor de zomervakantie zijn er drie securitylanes bij gekomen en zijn in vertrekhal 1 en 2 alle securitylanes van ’s ochtends tot ’s avonds bemand.

Daarnaast zijn er continu flexibele teams aanwezig die kunnen bijspringen waar nodig. Ook lopen extra medewerkers ron om reizigers wegwijs te maken en hun vragen te beantwoorden.

Schiphol verwerkte deze zomervakantie tot nu toe 38.601 vluchten met ongeveer 5,3 miljoen passagiers. De meeste vliegtuigen vertrokken naar en kwamen uit het Verenigd Koninkrijk.
pi_172815956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's Fokker F70 PH-KZM heeft net een fotovlucht boven - een deel van - Nederland gemaakt:
https://www.flightradar24.com/KLM9955/db7e766
Route-air-to-air-vlucht.jpg


Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight
quote:
In late October, KLM Cityhopper will operate its last commercial flight with a Fokker 70. This special event will mark the end of a historical partnership. For almost a century, KLM has operated aircraft built by the Dutch manufacturer Fokker. KLM will be celebrating this longstanding, shared history with all due pomp and ceremony. To do so, high-quality images of the Fokker fleet were required. Preferably photos of flying Fokkers sporting the new KLM livery, with the Dutch landscape in the background. As chief pilot of the Fokker fleet, I have the honour of planning this special photo flight, and executing it. See some of the photos below!

Special moment
“KL9955 you are identified, expect radar vectors for ILS approach, Runway 27.” The air traffic controller guides us back down to earth. From this point onward, the flight will be just like any other. With a quick round of high-fives, we celebrate the successful completion of our mission: a flight that was anything but ordinary. It lasted only an hour, but it took weeks of preparation.

Check, check, double-check
Together with the photographer, we chart a suitable route, featuring classic Dutch landscapes. Dutch airspace is very busy, with Schiphol Airport alone handling 500,000 flight movements a year. It goes without saying that our flight shouldn’t have any negative impact on other traffic, so we need to coordinate things perfectly with air traffic control. Fortunately, the controllers at Air Traffic Control the Netherlands are very enthusiastic and help us chart the entire route to the smallest detail. They also call their military counterparts at “Dutch Mill”, to make sure there are no objections from their side. They too give the go-ahead.

Safety first, second and third
The idea sounds quite simple: rent a tracking plane with a professional photographer on board. We’ll fly around above the Netherlands while the photographers shoot some lovely pics, and Bob’s your uncle. Finding an aviation photographer and a tracking plane isn’t really a problem, but making arrangements for the flight presents three major challenges: safety, safety and safety.

Even though there won’t be any passengers on board (apart from the photographer), we have to ensure safety at all times. So we gather a small team and get to work on an in-depth risk analysis.

Great weather and Plan B
We decide to operate the flight with three pilots, instead of the customary two, because the pressure in the cockpit will be higher, with more duties than normal to be executed. During a training session in the flight simulator, we practice all the flight and cockpit procedures, which will be out of the ordinary. Now all we need is great weather on the day of the flight. We do have a Plan B, however, which is to fly above the cloud cover, but then we’d miss the beautiful landscape.

Last minute jitters…
But the weather isn’t the problem. It’s a glorious day, with a scattered clouds. However, about half an hour before we’re scheduled to head out to the plane, I see a worried face: “Our flight plan has been rejected by Eurocontrol. We have no idea why. And the controllers who helped us are all at a conference in Asia,” says Tyr Beerendonk, who will be taking the jump seat during the flight. “But we may have a solution,” he quickly adds when he sees the concern on my face. Fortunately, it all works out in the end. I’m not exactly sure how, but after a seemingly endless series of calls to various people, the computer in Brussels accepts our flight plan.

Rendezvous above “Neeltje Jans”
And so the three of us board PH-KZM, which has been specially washed for the occasion. Tyr takes the jump seat in the cockpit, with Chris Wijenberg in the left-hand seat, while I take the right-hand seat, giving me the best view of our follower, carrying the photographer. After taking off from the Polderbaan Runway we rendezvous with our follower above “Neeltje Jans”, an artificial island that is part of the famous Delta Works in Zeeland Province.

We soon have each other in sight and, with the photographer off our right wing, we start our formation flight. After just under an hour, we split up, waving our farewells. The military air traffic controllers at Dutch Mill ensure our safe return to Schiphol. Shortly after we have landed safely, the photographer already sends us the first images via Whatsapp. Wow!
4.gif

2.gif

2.-Gevelingenmeer-1920x1080.jpg
3.-Neeltje-Jans-1920x1080.jpg
1.-Zeeland-Haamstede-1920x1080.jpg
5.-Klundert-1920x1080.jpg
6.-Ben-Ullings-Vanaf-Moerdijk-1920x1080.jpg

Boven Fokker Services Woensdrecht:

4.-Boven-Fokker-Woensdrech11t-1200x1080.jpg

Fototoestel:

foto-1920x1080.jpg
pi_172816413
Noice.

jiwyp.png foto-'toestel'
Life's like a choc of boxolates
pi_172816538
Cool :o _O_
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
pi_172818376
She's pretty. Blij dat ik er nog in gevlogen heb een paar jaar terug.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172836613
Gisteren heeft Boeing HL7644, een 747-8i aan Korean Airlines geleverd.
Deze is rond 17:30 uur vertrekken uit Everett en is om 19:39 lokale tijd in Seoul gearriveerd.

Dit is de laatst gebouwde en geleverde passenger 747-8 en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook de allerlaatste passenger 747.

DGGgUsbUAAA2YQy.jpg:large

Ter info; rechtsonder zie je overigens de 747-8i staan die Lufthansa nooit in gebruik heeft genomen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 00:13:52 #70
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_172844239
Virgin Orbit's Rocket-Launching Plane 'Cosmic Girl' Comes Home to Long Beach
aHR0cDovL3d3dy5zcGFjZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzA2OC80MjMvb3JpZ2luYWwvVk9fY29zbWljZ2lybF8xLmpwZw==

Ex Virgin Atlantic Airways Boeing 747-400 gaat worden ingezet als mobile rocket-launching platform.
aHR0cDovL3d3dy5zcGFjZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzA1Mi8wMDIvb3JpZ2luYWwvY29zbWljLWdpcmwtdmlyZ2luLWdhbGFjdGljLmpwZw==

Het plan is om vanaf 10.700 meter een raket los te laten. In een jaar tijd heeft Virgin Galactic het vliegtuig grondig genspecteert en 31.750 kilogram aan onnodig materiaal verwijdert. De FAA heeft voor dit vliegtuig een Experimental Airworthiness Certificate uitgegeven waardoor het nu testvluchten mag uitvoeren.

Met deze vorm van lanceren streeft Virgin Galactic ernaar om voornamelijk kleine satellieten in een Low Earth Orbit te lanceren onder de $10 miljoen. Bovendien kan Virgin onder bijna elk type weer opereren en is er geen sprake van inspectie aan een conventioneel lanceerplatform.
quote:
With a target price of below $10 million per flight, the air-launched LauncherOne will be able to carry 440 lbs. (200 kilograms) into standard sun-synchronous orbits, or more than 880 lbs. (400 kg) to low Earth orbit. The debut flight is targeted to launch before the end of 2017
aHR0cDovL3d3dy5zcGFjZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzA2My8yMzQvb3JpZ2luYWwvdmlyZ2luLWdhbGFjdGljLWxhdW5jaGVyb25lLWxhdW5jaC1hcnQuanBlZz8xNDg4NDY5NzIy

bron: https://www.space.com/358(...)mall-satellites.html

Bijdewee; veelal laden geplaatste foto's niet. Ik kan er wel op klikken. Ik heb hier ook op Tweakers last van. Ik gebruik Mozilla.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_172844350
That 💩 is fly! ✈️🚀
Life's like a choc of boxolates
pi_172872944
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland:

KBX verlaat Nederland definitief
quote:
De PH-KBX vertrekt vandaag definitief uit Nederland. De Fokker 70 begint aan een reis van vijf dagen naar Brisbane in Australi. Het toestel deed ruim 20 jaar dienst als regeringsvliegtuig. Eind mei werd het buiten gebruik gesteld.

Tussenstops
Het vliegtuig zal dan om 12:00 uur vertrekken vanaf vliegbasis Woensdrecht. De vlucht naar Australi wordt uitgevoerd met een aantal tussenstops. Er zijn stops gepland in de Verenigde Arabische Emiraten, India, Maleisi, Indonesi en Australi. Daar wordt het vliegtuig bijgetankt en kan de crew rusten. Het Nederlandse luchtvaartbedrijf Southern Cross International voert de overtocht uit.

Alliance
In Australi wacht een nieuwe eigenaar. Alliance Airlines zal de KBX gebruiken voor VIP-vluchten. Het bedrijf heeft een volledige Fokker-vloot. Er zijn zeventien F100’s en elf Fokker 70’s in dienst. Daarnaast vliegt Alliance met vijf Fokker 50 turboprops. De maatschappij is de grootste gebruiker van Fokker-vliegtuigen.

De registratie van het vliegtuig wordt aangepast zodra het is uitgeschreven uit het Nederlandse luchtvaartregister. Onder de Australische vlag vliegt het als VH-KBX.

PH-GOV
Nederland werkt intussen aan een nieuw regeringsvliegtuig. Bekijk hier de eerste concept-beelden.
Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of hl misschien in Woensdrecht?)

34923114682_73b529478a_c.jpg170603 PH-KBX F70 Netherlands Government by mzunguwamap, on Flickr

En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Gisteren heeft de NTSB (National Transportation Safety Board) foto's vrijgegeven die nog eens duidelijk maken hoe weinig het heeft gescheeld:

dca17ia148-fig1.jpg
dca17ia148-fig2.jpg
dca17ia148-fig3.jpg
dca17ia148-fig4.jpg

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2017 11:08:01 ]
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 11:03:23 #73
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172872981
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland:

Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of hl misschien in Woensdrecht?)
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat we hem echt nooit meer terug zien.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 11:04:53 #74
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172873012
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Iemand91 het volgende:
En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Dit was de situatie:

[ afbeelding ]

Nou is er ook een foto vrijgekomen hoe weinig het heeft gescheeld:

[ afbeelding ]
Zou Harrison Ford aan de knuppels gezeten hebben?
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172873106
dDnSYCR.jpg

Boeing is lekker bezig! _O_
Vlucht BOE4 op Flightradar. :D
Jack does it in real time...
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 11:11:48 #76
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172873168
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 11:20:11 #77
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172873371
Lijkt er trouwens op dat er toch een bestemming is gevonden voor de twee Transaero 747-8i's, die Boeing wel gebouwd heeft, maar nooit heeft kunnen leveren.
Houdt tegelijkertijd wel in dat er twee 747's minder ter wereld zullen komen. -O-

Vraag me wel af of het wel cht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172873386
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:08 schreef DeeBee het volgende:
[ afbeelding ]

Boeing is lekker bezig! _O_
Vlucht BOE4 op Flightradar. :D
_O_
pi_172874506
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Boven Fokker Services Woensdrecht:

[ afbeelding ]

Fototoestel:

[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_
pi_172875131
En PH-KBX is voorgoed uit het Nederlands luchtruim: https://www.flightradar24.com/SXI17D/e560636
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 16:04:02 #81
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172879966
oQuL0Ql.jpg
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172880700
http://www.nu.nl/buitenla(...)ugees-vliegtuig.html

Lijkt me toch een lastige keuze dit. Je weet als je met zo'n 152 op het water land dat je echt een gigantische klapper maakt door het landingsgestel. Dikke kans dat je het niet overleeft. Maar aan de andere kant op een druk strand landen waar je er ook van uit kunt gaan dat je slachtoffers gaat maken.

Denk toch dat ik het zelfde had gedaan als deze piloot. Hoe fout dat misschien mag wezen.
pi_172881641
quote:
Hij is op de weg terug naar Seattle, na 17u bezig landt hij over een uurtje.

Tekening ziet er geniaal uit. :D
Jack does it in real time...
pi_172911243
quote:
Vraag me wel af of het wel cht goedkoper is om twee bestaande toestellen om te bouwen, gezien alle extra toeters en bellen die ze willen hebben.
Aanpassingen waren ook nodig geweest na levering van nieuwe kisten. Boeing levert een tamelijk kaal frame dat stevig wordt aangepast, dus of het een iets ouder frame is maakt wat dat betreft weinig uit. Als ik het goed begreen hebt zijn de aanpassingen duurder dan het frame zelf.
--
pi_172912049
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_172913077
https://twitter.com/jenschuld/status/893556016964444160

De nieuwste KLM B787-9 vandaag (Margriet).

[ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 04-08-2017 22:14:46 (Naam.) ]
--
pi_172920769
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One":

Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft
quote:
WASHINGTON (AFNS) -- The Air Force awarded a Boeing contract modification Aug. 4, 2017, to purchase two commercial 747-8 aircraft for future modification to replace the two aging VC-25A Boeing 747-200 presidential support aircraft.

This contract modification follows a set of awards in 2016 for risk reduction activities. The Air Force has already requested Boeing to provide proposals to design, modify, test and field two Presidential mission-ready aircraft. These efforts will be awarded via future contract modifications. The program expects to begin aircraft modifications in 2019 and reach initial operational capability in 2024.

"This award is a significant step toward ensuring an overall affordable program," said Ms. Darlene Costello, the principal deputy assistant secretary of the Air Force for acquisition. "As we move forward, we will continue to seek and implement cost savings opportunities."

These aircraft will start providing worldwide presidential airlift support in 2024, after a series of modifications and tests. Boeing will modify their Federal Aviation Administration-certified commercial 747-8 aircraft to meet presidential operational requirements to help ensure an affordable program.

In March 2017, following a series of requirements reviews, the White House reaffirmed the minimum set of requirements necessary to meet presidential mission needs. The modifications to the aircraft will include incorporating a mission communications system, electrical power upgrades, a medical facility, an executive interior, a self-defense system and autonomous ground operations capabilities.

"Purchasing these aircraft is a huge step toward replacing the aging VC-25As," said Maj. Gen. Duke Richardson, the Presidential Airlift Recapitalization program executive officer. "This award keeps us on track to modify and test the aircraft to become presidential mission-ready by 2024."

Since the aircraft were purchased through commercial contracting procedures, price and other related details are commercial-competition sensitive, meaning the negotiated price paid is not releasable. However, the price will be part of the overall program cost baseline once set and will be released in accordance with the contract publication requirements.
32809184105_967028b6fe_c.jpg2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr

De ironie...

En Delta Airlines gaat vanaf 30 maart 2018 dagelijks tussen Orlando en Amsterdam vliegen met een Boeing 767.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 05-08-2017 11:05:26 ]
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:58:29 #88
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172923453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
De 2 TransAero 747-8i's worden definitief de vervangers van de Boeing VC-25 "Air Force One":

Air Force awards contract for two 747-8s to be modified as future Air Force One aircraft

[..]

[ link | afbeelding ]2 Transaero NTU's by Woodys Aeroimages, on Flickr

De ironie...
Geloof er niks van dat dit nou cht goedkoper is.
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's n ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172923869
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Geloof er niks van dat dit nou cht goedkoper is.
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's n ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:16:12 #90
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172925453
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Sowieso het prestige om de president rond te kunnen vliegen, en ze zullen wel in de weg hebben gestaan.
Veel keuze heeft de Amerikaanse president niet als hij een vliegtuig wil.

Met het eisenlijstje van de Amerikanen zijn er maar 4 fabrikanten die zoiets kunnen afleveren:
• Boeing
• Airbus
• Antonov
• Ilyushin

De laatste twee vallen om politieke redenen per definitie af.
Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat.

Overige Amerikaanse vliegtuigbouwers (McDonnel Douglas, Lockheed, Convair) die in staat zouden kunnen zijn voor het bouwen van een dergelijk toestel zijn allang uitgeschakeld.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172926025
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou cht goedkoper is.
Ik ook niet. Toestellen kunnen in huidige vorm wel goedkoper zijn, maar uiteindelijk worden die toch volledig omgebouwd, nieuwe electronica, avionics, airstairs etc. etc.
Een paar (honderd) miljoen meer of minder doet het hem ook niet.

Die Transaero toestellen waren ook zo goed als klaar. Interieur zit er al in.
quote:
Ik vermoed dat Boeing een fikse korting heeft gegeven zodat ze minder hoeven af te schrijven op die twee 747-8i's n ze de 747-8i productielijn nu kunnen opruimen en de ruimte en personeel ergens anders voor kunnen gebruiken.
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:16 schreef FredvZ het volgende:
Airbus zou nog net kunnen, al verwacht ik wel dat het patriottisme van de Amerikanen daarvoor in de weg staat.
Airbus heeft niet eens (serieuze) interesse gehad. Onderdeel van de aanbesteding is de final assembly in de VS en Airbus heeft echt geen zin om al die kosten te maken voor 2-3 toestellen.

De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan.
Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan.
  Moderator zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:51:18 #92
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172926172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De 747-8F productielijn gaat nog echt niet weg hoor. Maar Boeing kan het wel erg goed gebruiken dat deze twee toestellen nu weg kunnen. Als ik het goed heb hebben ze nu nog een 747-8i (BBJ) en de Lufthansa 747-8i staan. Die BBJ lijkt ook verkocht te zijn.
Er zijn natuurlijk dingen die wel voor de -8i gemaakt worden en niet voor de -8F, denk aan het grotere upperdeck bijvoorbeeld. Alles wat daar voor nodig is kan nu opgeruimd worden.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:12:27 #93
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172926482
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Geloof er niks van dat dit nou cht goedkoper is.
Not likely idd.

Wat ik van de VC-25 gelezen heb is dat die 2 speciaal gebouwd zijn (bv. zwaardere vloeren) en daarna ook nog zwaar verbouwd zijn (bv. in flight refueling).

Die 2 748'en zullen dan volledig op de schop moeten en dat gaat dus iets verder dan alleen een achteraf verbouwing.

En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit? :')
pi_172926719
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:12 schreef OEM het volgende:
En hoe oud zijn die 748'en als ze in gebruik genomen worden in 2024? 8 jaar al als er niks tegen zit? :')
Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.
En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit.
Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49:59 #95
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_172927105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja; de huidige VC-25's waren ook al een paar jaar oud voordat ze rondvlogen als AF1.
En ze zullen toch volledig opnieuw worden opgebouwd dus leeftijd maakt toch niets uit.
Sowieso maakt leeftijd voor dergelijke toestellen niet veel uit.
Njah, als je wilt upgraden vanwege dit:
quote:
AF identifies Boeing 747-8 platform for next Air Force One

“The current fleet of VC-25 presidential aircraft has performed exceptionally well, a testament to the Airmen who support, maintain and fly the aircraft,” James said. “Yet, it is time to upgrade. Parts obsolescence, diminishing manufacturing sources and increased down times for maintenance are existing challenges that will increase until a new aircraft is fielded.”
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.
pi_172932290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:49 schreef OEM het volgende:
... is het misschien niet zo handig om zo'n 10 jaar na het min of meer einde van het 747-programma te gaan beginnen met actieve dienst.
Met de huidige orders kan Boeing nog zo'n 2 jaar 747-8's bouwen.
Dan misschien nog opties die worden omgezet naar orders en (hopelijk) nieuwe orders kunnen daar nog tijd aanplakken.
Als de nieuwe AF1's in 2024 in dienst gaan is de laatst geproduceerde 747-8 dus niet ouder dan zo'n 5 jaar.

Maar goed; ik ben het ook niet geheel met jouw oneens ;):
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe AF1 zullen zo'n 30 jaar meegaan; dus zo rond 2054. Als ze dan nog gebruikt zouden worden zullen het wel de allerlaatste 747's ter wereld zijn want het is maar zeer de vraag of zelfs 747-8F's die de komende jaren van de productielijn zo lang mee zullen gaan.
Vermoed eerlijk gezegd dat daarom deze nieuwe AF1's ook niet zo lang mee zullen gaan.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 12:58:45 #97
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172968660
Over twee weken is er weer een airline minder die pax 747's inzet: EVA Air plant laatste 747-passagiersvlucht ;(
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 13:02:34 #98
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172968728
Wat doe je als je als reguliere bootcruises saai worden?
Dan ga je over op aircruises


Is er toch nog hoop voor de A380 :+
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172969199
Tja ziet er mooi uit maar door de opstelling van de stoelen blijft het een soort business class vliegen. Voordeel van een cruise is dat je normaal slaapt in een kamer en dan de volgende dag op je bestemming van de dag aankomt. Dat is hier in deze luxe slaapzaal in een drukcabine wel even anders.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:58:18 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172971490
Van de website (die verder totaal geen info geeft over dit product):
quote:
Aircraft is operated by COMLUX Aruba NV. Crystal AirCruises, LLC is not an air carrier and does not possess DOT or FAA authority. Crystal AirCruises, LLC is an agent for charter of the Crystal Skye aircraft.
Dus het is helemaal niet hun eigen toestel. En verder, wie dit kan/wil betalen, heeft toch zeker wel genoeg geld voor een eigen vliegtuig? Dan wil je toch niet hutje mutje slapen met andere gasten? Een schip heeft gewoon priv cabines, maar dat kon kennelijk niet? Gedoemd te mislukken lijkt me...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172973726
Oh en lelijke livery ook nog een keer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173032066
De nieuwe pier voor Schiphol. 5 narrow-body gates aan de noordzijde (voor u rechts),
3 wide-body/6 narrow-body gates aan de zuidzijde. Pier moet eind 2019 in gebruik gaan.
De plek is as we speak bouwrijp gemaakt; Fokker farm is dus kleiner geworden.
De render toont overigens borden met A (als in: A-pier) maar die naam krijgt het niet wegens de uitspraak hiervan in het Engels en Nederlands.
Het ontwerp van de nieuwe terminal is nog niet bekend; deze moet in 2023 in gebruik genomen worden.

DGtVXpqW0AYr2hj.jpg:large
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 10:49:23 #103
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_173035969
De "I-pier"? :P
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 11:01:45 #104
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_173036259
Als je je 767 terug duwt en je vergeet even dat de A320 naast je winglets heeft, dan gaat er iets mis natuurlijk:
JacdecNew twitterde op woensdag 09-08-2017 om 19:54:35 Ethiopian Airlines 767 (ET-AMG) pushed back into Air India A320 (VT-EXD) damaging both wings at Delhi Intl Airport.… https://t.co/vxjUZanqZfDGzkqf_XkAIl8Mz.jpg reageer retweet
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_173050232
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:01 schreef FredvZ het volgende:
Als je je 767 terug duwt en je vergeet even dat de A320 naast je winglets heeft, dan gaat er iets mis natuurlijk:
JacdecNew twitterde op woensdag 09-08-2017 om 19:54:35 Ethiopian Airlines 767 (ET-AMG) pushed back into Air India A320 (VT-EXD) damaging both wings at Delhi Intl Airport.… https://t.co/vxjUZanqZf[ afbeelding ] reageer retweet
Yikes. :o Ik mag toch ook hopen dat ze, winglets of niet, sowieso niet zo dicht bij elkaar hadden mogen staan? ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_173061134
Voor de spotters; Delta Airlines zet op 11, 12, 13 en 15 augustus de 747-400 in op de route DL134 Detroit - Amsterdam.
Ofwel; de daaropvolgende dagen staat deze op Schiphol.

Ga nog maar even kijken; eind dit jaar zijn ze bij Delta verdwenen.

En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10:
KLM ruilt weer order voor 787-9 om
Ze krijgen nu 13 787-9's (9 zijn er geleverd; de 10e komt spoedig) en 8 787-10's.
pi_173062339
quote:
En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10
Veel van de routes van KLM zijn niet heel lang zodat het kleinere bereik van de -10 geen probleem is. Als je de stoelen kunt verkopen zijn de kosten per passagier van de -10 lager dan van de -9.

Ik heb ergens gelezen dat de KLM 787-10's 338 stoelen zouden krijgen (294 voor de -9).
--
pi_173064065
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:00 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de spotters; Delta Airlines zet op 11, 12, 13 en 15 augustus de 747-400 in op de route DL134 Detroit - Amsterdam.
Ofwel; de daaropvolgende dagen staat deze op Schiphol.

Ga nog maar even kijken; eind dit jaar zijn ze bij Delta verdwenen.

En KLM heeft weer een Boeing 787-9 order omgezet voor een 787-10:
KLM ruilt weer order voor 787-9 om
Ze krijgen nu 13 787-9's (9 zijn er geleverd; de 10e komt spoedig) en 8 787-10's.
Hopen dat de wind een beetje gunstig is dan komen ze hier over.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173119013
Jullie mogen raden wat hier aan de hand is. :P
En ja; dit is een recente foto.

747-c.jpg
pi_173119191
Dat is niet de echte.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:29:36 #111
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_173119571
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
Jullie mogen raden wat hier aan de hand is. :P
En ja; dit is een recente foto.

[ afbeelding ]
Leuk nieuw kleurtje, so much voor "altijd groen" ;)

En de puist op z'n neus is genezen! En er komt natuurlijk heel groot Trump op te staan.
pi_173120574
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:12 schreef Iemand91 het volgende:
Jullie mogen raden wat hier aan de hand is. :P
En ja; dit is een recente foto.

[ afbeelding ]
Voor een film misschien?
Trotse Twentenaar
pi_173120616
Een attractie in wording.
pi_173121437
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Leuk nieuw kleurtje, so much voor "altijd groen" ;)

En de puist op z'n neus is genezen! En er komt natuurlijk heel groot Trump op te staan.
Trump Force One _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173125609
Jullie zijn ook niet leuk om zoiets voor te leggen. }:|
Veel te makkelijk voor jullie.
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:49:19 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173143149
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:01 schreef FredvZ het volgende:
Als je je 767 terug duwt en je vergeet even dat de A320 naast je winglets heeft, dan gaat er iets mis natuurlijk:
JacdecNew twitterde op woensdag 09-08-2017 om 19:54:35 Ethiopian Airlines 767 (ET-AMG) pushed back into Air India A320 (VT-EXD) damaging both wings at Delhi Intl Airport.… https://t.co/vxjUZanqZf[ afbeelding ] reageer retweet
Foutje van de pushback-chauffeur.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:52:08 #117
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_173158683
NOS twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 13:46:49 Air Berlin vraagt faillissement aan, maar vliegt nog even door https://t.co/DuIjJKya9s reageer retweet
Tics van je petten.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:08:39 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173159045
De buit wordt dus verdeeld over Austrian en Eurowings.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_173162666
Etihad had dat geld net zo goed in de fik kunnen steken, lekker man.
Jack does it in real time...
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:59:50 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173163921
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:02 schreef DeeBee het volgende:
Etihad had dat geld net zo goed in de fik kunnen steken, lekker man.
Met Etihad heb ik geen medelijden
lebt denn der alte Holzmichl noch?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')