abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:18:54 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172560347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:20 schreef inkjet het volgende:
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen.
Zou mij verbazen als er ooit een A350 in Joon kleuren wordt gespoten.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:50 schreef Iemand91 het volgende:
Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creëren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's.
Ben wel benieuwd hoe die verdeling nu wordt van de A350's over de AF/KLM-groep.
Precies, nu snel opbouwen, wegzetten in een aparte BV. En over een paar jaar "valt het allemaal toch tegen" en wordt het hele zooitje verkocht.

De naam van het programma is ook niet hoop gevend. Meestal zijn de programma's met "trust" en "together" juist de programma's waarin de meeste mensen gewieberd worden. Moet je nagaan wat er gebeurd met een programma dat "TRUST TOGETHER" heet. Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend ;)
So we just called him Fred
pi_172560581
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:18 schreef FredvZ het volgende:
Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend ;)
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.
De cabin crew echter niet; die gaan 45% minder verdienen dan hun AF collega's en worden extern/nieuw aangenomen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:25:13 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172560634
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:24 schreef Iemand91 het volgende:
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.
Zolang Joon onderdeel is van AF-KLM :)
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:29:00 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172560797
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:40:08 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172561190
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
Laat de Fransen het maar niet horen :D
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 juli 2017 @ 21:52:55 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172561654
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172570992
Deze heeft geen wasbeurt meer nodig :P

  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:30:47 #9
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_172571513
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu
KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34:45 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172571595
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:30 schreef DaMook het volgende:

[..]

KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).
Volgens mij is het schier onmogelijk om KLM los te krijgen van die Fransozen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172573476
Zou KLM los gaan van Air France, dan moeten de Fransen dat ook willen.
KLM is voor 49% in handen (lees: aandelen) van de AF/KLM-holding (AF is 100% in eigendom van de holding) en die holding is ook voor het grootste deel in Franse handen.
De Nederlandse staat heeft geen aandelen in de holding en slechts 5,9% in die van KLM.

De Franse staat heeft 17,6% van de AF/KLM-holding in handen.
Het smerige randje daaraan is dat de Franse staat onlangs voor zo'n ¤33 - 45.9 miljoen aan aandelen heeft gekocht in de holding waarmee ze van 15,9 naar de genoemde 17,6% zijn gegaan.
En dat was om een resolutie te blokkeren (2/3 van stemmen was nodig) van het management om het one-share-one-vote systeem te behouden.
Nu had de Franse staat echter genoeg stemrecht om deze dus te blokkeren en hiermee ging de Florange wet door;
een wet die long term aandeelhouders (waaronder dus de Franse staat) dubbel zoveel stemrecht gaf.
Met andere woorden; de Franse staat heeft hun greep op de holding flink verstevigd.

En dit gebeurde enkele weken nadat de holding probeerde kasgelden van de maatschappijen naar de holding te sluizen onder het mom van makkelijker en goedkoper te lenen en investeren.
Boze tongen beweren dat dit echter vooral bedoelt was om met de kasgelden van KLM de verliezen bij Air France te dekken.

Dus je kunt dromen dat KLM weg gaat bij Air France maar de Fransen laten KLM écht niet zomaar gaan.

EDIT: en dan is het inderdaad nog de vraag in hoeverre KLM alleenstaand levensvatbaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2017 15:07:45 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 14:46:12 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172574774
Wat ik dus zeg, schier onmogelijk. En onmogelijk als gezond, zelfstandig opererend bedrijf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 22 juli 2017 @ 10:02:02 #13
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_172591452
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_172592310
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 10:02 schreef Blistering het volgende:
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger :{
Denk dat dit beter geschikt is: Topicreeks: Vragen over vliegen

Maar als je op hun websites afgaat zul je bij KLM flink wat concessies moeten doen t.o.v. BA.

BA:
quote:
1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)
plus
1 additional cabin bag (max. 23kg / 51lb and up to 56 x 45 x 25cm / 22 x 18 x 10in)
KLM:
quote:
1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)
  zaterdag 22 juli 2017 @ 11:21:22 #15
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_172592396
Juh heb al goedkopere vlucht geregeld op andere dagen met BA, tenminste 100% geen gezeik dan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:30:21 #16
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_172599508
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat?

900 Rusland
800 Azië/"Oosten"
700 Zuid-Amerika
600 Canada en Amerika
500 Afrika
100 Europa
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:42:59 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172601169
400 voor het midden-oosten mist nog
Europa is volgens mij 900 t/m 1900

Newcastle is bijvoorbeeld 951/952

Alles boven de 2000 is codeshare.
So we just called him Fred
pi_172603111
quote:
100 Europa
Meer 900 tot 1999. Daar zit ook wel een soort van systeem in. Het VK is vaak 9xy of10xy. Scandinavie 11xy, Spanje 17xy. Duitsland 18xy. Er zijn uitzonderingen, ook omdat er de laatste tijd veel vluchten zijn bijgekomen.
--
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:37:55 #19
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_172604059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:30 schreef G-Pier het volgende:
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat?

900 Rusland
800 Azië/"Oosten"
700 Zuid-Amerika
600 Canada en Amerika
500 Afrika
100 Europa
400 midden oosten
.
pi_172609256
En volgens mij zijn airlines vaak ook consistent met even/oneven voor van/naar thuishavens? Hoewel iig BA niet zo lijkt te zijn, de nummers die ik zo probeer lijken overeen te komen met een west/oost verdeling, zoals ook omschreven op https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_number#Conventions
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172641352
Afgelopen dinsdag week een KLM A330-300 vanuit Koeweit (PH-AKE, KL446) uit naar Boekarest wegens abnormaal hoog oliegebruik in de linkermotor.
KLM stuurde een 747 (PH-BFY) om de passagiers op te halen.
De reguliere 737-800 PH-BCD die vlucht KL1373/KL1374 stond er ook rond die tijd.



Gister is er een Ilyushin IL-76TD-90VD van Silk Way Airlines vanuit Maastricht vertrokken naar Boekarest met een spare engine. Motor wordt vervangen.
De Ilyushin in Maastricht:

Silk Way | Ilyushin IL-76TD | 4K-AZ100 by Jesse_V_, on Flickr


[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 24-07-2017 13:36:41 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 21:30:58 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172652498
Bort "07" red van Lipetsk-2. Yury ging los:

RF-95849

c/n is nog niet gelezen in de wielbak volgens mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 21:56:10 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 22:00:25 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172653442
43 en 45 van de krim zijn wel gaaf op Zhukskiye, maja, dan ga je naar de Krim zelf, heb je wat Be-12s erbij en wat strand :P
  maandag 24 juli 2017 @ 22:19:13 #25
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172654133
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 22:20:18 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 22:20:02 #26
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172654167
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 22:19 schreef PluggieOD het volgende:
Mooi trouwens dat KLM Silkway inhuurt. Jaren geleden hadden we de vetste en meest gammele ex Il-76MDs(juichen!!!!) van SilkWay. De grootste rommel. Geweldig! Ex Libiers zaten erbij. Erna is Silkway verboden door de EU. EHEH was een feest.

Dat was zo illegaal en ingehuurd door NL. Zelfse de EU vond het te gevaarlijk.

En nu met hernieuwde KLM krachten hebben ze een saaie TD-90.
Nu is de lol eraf.........................
  maandag 24 juli 2017 @ 23:38:22 #27
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172656444
quote:
Mooi staaltje voertuigbeheersing _O-

Zou een "vergelijkbare" (tussen aanhalingstekens, don´t get mad) F15 of F18 ook tot zulke manoeuvres in staat zijn?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 24 juli 2017 @ 23:40:41 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172656519
quote:
Zorg parlement om inperking KLM

De Tweede Kamer maakt zich zorgen over de positie van KLM nu de luchtvaartmaatschappij in haar investeringen wordt beknot door afspraken in Frankrijk over de verdeling van nieuwe vliegtuigen.

De Telegraaf onthulde maandag dat er rond de introductie van Joon, een nieuwe prijsvechter op lange afstanden, is afgesproken dat Air France er twee vliegtuigen bijkrijgt als onze KLM er de komende jaren één krijgt.

Dit zou geen probleem zijn, als Air France winstgevend zou zijn. Maar deze maatschappij heeft geen geld, waardoor KLM de facto op slot wordt gezet.

Zorgen

„We maken ons zorgen over de geluiden over Joon en de geruchten over de opstelling van Air France hierbij, reageert VVD-Kamerlid Visser. Ze stelde onlangs al met het CDA Kamervragen over de consequenties voor KLM aan staatssecretaris Dijksma (luchtvaart) en minister Dijsselbloem (Financiën). Ook de SP stelde vragen over de zelfstandigheid van KLM.

'Kaas van brood'

PVV-Kamerlid Graus ziet in de nieuwste ontwikkelingen het zoveelste bewijs dat KLM genationaliseerd moet worden. „De Fransen blijven Hollandse kaas van kurkdroge Franse stokbroden eten en het kabinet grijpt niet in”, foetert de parlementariër.

Ook CDA-Kamerlid Van Helvert is niet gerust: „Als de Fransen eigenstandige groei van KLM op Schiphol blokkeren, kan dat een gevaar zijn voor onze economie. Daarom moeten alle middelen die de wet ons toestaat worden bekeken om te zorgen dat onze economie wordt beschermd.”

Niet gehinderd

Demissionair staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) heeft begin dit jaar in een gesprek met topman Janaillac van Air France-KLM gezegd dat KLM niet gehinderd mag worden in haar groei. Het ministerie van Infrastructuur wilde maandag niet reageren op de afspraken die buiten KLM om zijn gemaakt.

Vliegwiel

KLM is door een besparingsplan, waarbij het personeel meer uren is gaan draaien in de afgelopen jaren gegroeid en winstgevender geworden. Daardoor doet ze meer vluchten dan de oorspronkelijke verdeling van 60% voor Air France en 40% voor KLM.

Hoewel Joon bedoeld is om deze scheefgroei deels te herstellen, vinden de Air France-piloten dit niet voldoende. Air France kan in het huidige groeitempo KLM niet meer in halen. Mocht dat het geval zijn, dan krijgen de Air France piloten geld.Dit alles gaat in tegen afspraken in het concern dat groei door besparingen wordt verdiend.

Staat aandeelhouder

Ook willlen de Kamerleden opheldering over de aanhoudende geruchten dat bestuursvoorzitter Janailac van Air France KLM wil plaatsnemen in de raad van commissarissen van KLM. Het kabinet zei daar eerder geen voorstander van te zijn. De Nederlandse staat heeft nog 5,9% van de aandelen KLM.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 00:36:41 #29
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_172657467
Weg bij air france ! Dan maar met staatssteun. Weg daar!

En daarna zien we wel verder.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator dinsdag 25 juli 2017 @ 00:57:06 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172657581
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:40 schreef Sunri5e het volgende:

"De Tweede Kamer maakt zich zorgen over de positie van KLM"
Ja daar zijn ze lekker laat mee :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172671148
Interessant verhaal als dit dit vergelijkt met het feit dat nog niet zo lang geleden bekend werd dat KLM nog vijf 787-9's, zeven 787-10 en 7 A350's zou krijgen.

[ Bericht 15% gewijzigd door inkjet op 25-07-2017 18:31:42 ]
--
pi_172671294
Vervalt.
--
pi_172681475
De eerste Airbus Beluga XL:




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-07-2017 10:20:54 ]
pi_172682205
Als trein- en technologiefapper die eigenlijk een hekel heeft aan vliegen: ik word zo gelukkig van internet aan boord. Ook al is het met betalen. Groetjes vanaf 40000 voet uit DAL56
Bier.
pi_172683409
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 00:36 schreef DaMook het volgende:
Weg bij air france ! Dan maar met staatssteun. Weg daar!

En daarna zien we wel verder.
'Dan maar staatssteun!'

En ondertussen ook krokodillentranen over de steun voor ME3 zeker... :')

En verder blijft het nog steeds een beetje 'in het land der blinden...'. KLM heeft zichzelf verbetert de laatste jaren, maar we vergelijken nog steeds met AF... Niet alsof ze nu ineens geniaal presteren op alle vlakken als je naar de gehele industrie kijkt.

Het is vrij bizar dat de overheid zou ingrijpen bij een commercieel bedrijf in mijn ogen en ik geloof ook niet in een zelfstandig KLM. Dat zijn sprookjes die niemand moet vertellen...
Jack does it in real time...
  woensdag 26 juli 2017 @ 09:21:35 #36
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_172683485
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:15 schreef DeeBee het volgende:

[..]

'Dan maar staatssteun!'

En ondertussen ook krokodillentranen over de steun voor ME3 zeker... :')

En verder blijft het nog steeds een beetje 'in het land der blinden...'. KLM heeft zichzelf verbetert de laatste jaren, maar we vergelijken nog steeds met AF... Niet alsof ze nu ineens geniaal presteren op alle vlakken als je naar de gehele industrie kijkt.

Het is vrij bizar dat de overheid zou ingrijpen bij een commercieel bedrijf in mijn ogen en ik geloof ook niet in een zelfstandig KLM. Dat zijn sprookjes die niemand moet vertellen...
Wat is ME3 ?

En ja ik denk nog steeds dat KLM goed op zichzelf kan staan, zolang ze maar goed blijven samenwerken met andere maatschappijen, wat ze nu ook al doen (Skyteam).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_172683862
ME3 = Qatar Airways, Etihad, Emirates.

Samenwerken met Skyteam is natuurlijk een leuk iets, maar dat is vrij oppervlakkig. Wat codesharen hier en daar gaat je niet ineens rendabel en zelfvoorzienend maken als een 'kleine' airline en dat gebeurt nu ook al. Daarnaast heb je ook niet de mogelijkheden van een SAS (multi-huh met veel 'lokaal' verkeer binnen de landen) of Finnair qua geografische locatie.

Het is overduidelijk dat de huidige samengang geen succes is, maar dat was vanaf het begin af aan al duidelijk. Grootste blunder is dat ze het sowieso als 2 airlines zijn blijven runnen altijd, als je écht samen wilt gaan dan ga je onder 1 carriercode vliegen bijv...
Jack does it in real time...
pi_172683944
quote:
99s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:21 schreef DaMook het volgende:

[..]

Wat is ME3 ?
Middle-East 3. Die maatschappijen uit de theedoek-contreien in de wereld die alleen maar levensvatbaar zijn omdat brandstof voor hun goedkoper is dan water.

Ah, toch al te laat inmiddels. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172683995
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:46 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Middle-East 3. Die maatschappijen uit de theedoek-contreien in de wereld die alleen maar levensvatbaar zijn omdat brandstof voor hun goedkoper is dan water.

Ah, toch al te laat inmiddels. :)
Plus oneindige staatssubsidies naast die brandstofsubsidies.
Bier.
pi_172687919
Gisteren heeft Airbus de 100e A350 geleverd. Ging om B-18908 van China Airlines.
Het heeft Airbus `30 maanden gekost om zover te komen.
Deze is gisteren ook overgevlogen van Toulouse naar Taipei.





Gisteren is ook de 10 Embraer E175 aan KLM Cityhopper geleverd. Toestel is momenteel onderweg naar Amsterdam van Sao Jose dos Campos via Recife, Espargos en Faro.
Vliegt momenteel tussen Espargos en Faro.
pi_172691632
Wanneer wordt de laatste fokker 70 uitgefaseerd, weet iemand dat?

Zou er ook een fairwell vlucht komen net zoals met de MD11?

Nog nooit mee gevlogen maar het zijn echt bazen kisten.
pi_172691862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:11 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren heeft Airbus de 100e A350 geleverd. Ging om B-18908 van China Airlines.
Het heeft Airbus `30 maanden gekost om zover te komen.
Deze is gisteren ook overgevlogen van Toulouse naar Taipei.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gisteren is ook de 10 Embraer E175 aan KLM Cityhopper geleverd. Toestel is momenteel onderweg naar Amsterdam van Sao Jose dos Campos via Recife, Espargos en Faro.
Vliegt momenteel tussen Espargos en Faro.
A350. O+ Mijn favoriete toestel momenteel, ondertussen 6 vluchten mee gedaan.

Cathay en Singapore hebben ondertussen QR ingehaald qua aantal A350's in de vloot, maar als het goed is komt de eerste A350-1000 eerder dit jaar wel naar QR.

QR zou overigens al 4 meer A350's kunnen hebben, maar er staan er momenteel 4 klaar en af in Toulouse. Deze orders zouden gecancelled zijn, vanwege niet nagekomen afspraken wat betreft leveringsdata. QR had het recht deze orders te cancellen, omdat ze te laat kwamen en heeft dit naar verluid ook gedaan. Ik neem aan dat het echter wel opgelost zal worden met evt. kortingen op een order, want Airbus wil die toestellen ook kwijt en QR heeft ze nodig qua capaciteit. De CEO van Airbus was deze week ook in Qatar, dus dit zal ongetwijfeld besproken zijn. :Y)
Jack does it in real time...
pi_172691959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:29 schreef El_Grando101 het volgende:
Wanneer wordt de laatste fokker 70 uitgefaseerd, weet iemand dat?
Voorlopig staat de laatste vlucht gepland op zaterdag 28 oktober.
Toen leek vlucht KL1746 vanuit Luxemburg (aankomst op Schiphol om 19:30 uur) de laatste vlucht te zijn.
quote:
Zou er ook een fairwell vlucht komen net zoals met de MD11?
Nog niet bekend. De een zegt zeker weten van wel; de ander zeker weten van niet.
quote:
Nog nooit mee gevlogen maar het zijn echt bazen kisten.
Dat ze nog overal rondvliegen bevestigd dit inderdaad. :Y
  donderdag 27 juli 2017 @ 10:56:24 #44
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172708871
Ja, iedereen stapt over op de Embryo. KLM. Austrian. Helvetic. Montenegro. Portugália...

Geen LOWI/Innsbruck Airliner.net-foto's van een Fokker die over de Inn vliegt is wel erg jammer. Hoewel, Avanti Air komt daar nog. Zij, Carpatair (LRTR/TSR) en Trade Air (LDZA/ZAG) zijn dan straks geloof ik de enige overgebleven Fokker (jet) toko's in Europa. Tenzij... http://www.airhollandia.comhttps://www.confair.eu/Company/Details/533https://www.facebook.com/airhollandia/ , gewoon Denim Air dus? https://nl.wikipedia.org/wiki/Denim_Air (ook Mijdrecht) . Weet iemand of die daadwerkelijk opereren? :P Klinkt namelijk een beetje zoals: https://en.wikipedia.org/wiki/Air_K%C3%A4rnten .

Neways... meerendeel van de Fokkers gaan, net als de PH-KBX, naar Australië of wordt bruut gesloopt voor onderdelen en oud ijzer. More or less an end of an era. De eerste F100 vloog in m'n geboortejaar en als NLs product had ik er toch een beetje een band mee. De Fokker is een speedbrakegod (zelfde stijl speedbrakes als de Jumbolino). :P ATC zorgt voor problemen? Laat het toestel niet dalen, ondertussen het vliegveld steeds dichterbij... dan eindelijk geklaard om te dalen maar dan moet de snelheid terug? Dan in de wolken komen en last hebben van icing (de-icing neemt bleed air weg van de motor, om genoeg bleed te hebben voor én airco/druk én icing systeem, moet de motor harder lopen, kan er geen idle descend gemaakt worden, gevolg -> het toestel daalt niet snel genoeg)... pull the magic speedbrake! ATC: '35NM sufficient?', pilot: 'no problem, we are a Fokker! 8-) '. Denk dat ze dat het meeste gaan missen als ze op de Emmy komen.

Heeeel vroeger had ik de Fokker op Microsoft Flight Simulator 2004. Freeware: http://web.archive.org/we(...)://fokker.avsim.net/ (website bestaat niet meer, maar leeft nog voort in de geschiedenis) (DLs staan nog wel op: https://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004pan&DLID=113427 ) & payware: http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet ... als je er nog eens achter de stuurknuppel van zou willen duiken. c_/

-- En A350, idd ook mijn nieuwe lievelingstoestel. O+ Wat een plaatje. De Boeing 787 begon eerder als een Nightmareliner dan Dreamliner. Inmiddels hebben ze geloof ik alles wel aardig op een rijtje, maar de standaardversie is ook niet heel sexy, beetje plomp en onproportioneel. Stretched limo (787-10) versie zal er wel beter uitzien in 't echt. De standaard A350 is just right, al is de A350-1000 nog slicker, doet me denken aan de goede oude lengthy A340-600. De eerste A350 die ik zag was een Finair. De tweede een Qatar. Recent een China Airlines A350 gezien met de livery met een fazant ofzo. Purdy dope. De Canadair C-Series vind ik dan weer een baby A350, ook een gave kist! Geloof ik een betere Fokker-opvolger geweest dan die Braziliaanse chica, maar goed, niet iedereen is Swiss of Air Baltic.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 27 juli 2017 @ 18:07:40 #45
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172717807
luchtvaart twitterde op donderdag 27-07-2017 om 18:04:37 @Delta, @VirginAtlantic, @airfrance en @klm houden om 18.15 persconf. reageer retweet
  donderdag 27 juli 2017 @ 18:12:05 #46
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172717922
Delta en China Eastern kopen ieder 10% in Air France
pi_172718066
Ohjee
pi_172728124
Ben benieuwd hoe dit nieuws uit gaat pakken.

Anywho; zaterdag en zondag geeft U2 een concert in de Amsterdam Arena.
(nu al 4 maal tickets niet kunnen bemachtigen voor iemand |:( ).
En die hebben ook leuk vervoer:



Komt vanmiddag om 15:15 uur aan op Schiphol.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 28-07-2017 00:41:07 ]
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 28 juli 2017 @ 11:50:35 #49
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_172734117

Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
pi_172736932
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voorlopig staat de laatste vlucht gepland op zaterdag 28 oktober.
Toen leek vlucht KL1746 vanuit Luxemburg (aankomst op Schiphol om 19:30 uur) de laatste vlucht te zijn.

[..]

Nog niet bekend. De een zegt zeker weten van wel; de ander zeker weten van niet.

[..]

Dat ze nog overal rondvliegen bevestigd dit inderdaad. :Y
Ty sir.

Eens kijken of we voor die tijd nog een vluchtje kunnen boeken. Nog nooit mee gevlogen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')