Zou mij verbazen als er ooit een A350 in Joon kleuren wordt gespoten.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:20 schreef inkjet het volgende:
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen.
Precies, nu snel opbouwen, wegzetten in een aparte BV. En over een paar jaar "valt het allemaal toch tegen" en wordt het hele zooitje verkocht.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:50 schreef Iemand91 het volgende:
Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creëren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's.
Ben wel benieuwd hoe die verdeling nu wordt van de A350's over de AF/KLM-groep.
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:18 schreef FredvZ het volgende:
Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend
Zolang Joon onderdeel is van AF-KLMquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:24 schreef Iemand91 het volgende:
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.
Laat de Fransen het maar niet horenquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon
KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nuquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon
KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu
Volgens mij is het schier onmogelijk om KLM los te krijgen van die Fransozen...quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:30 schreef DaMook het volgende:
[..]
KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).
Denk dat dit beter geschikt is: Topicreeks: Vragen over vliegenquote:Op zaterdag 22 juli 2017 10:02 schreef Blistering het volgende:
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger
KLM:quote:1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)
plus
1 additional cabin bag (max. 23kg / 51lb and up to 56 x 45 x 25cm / 22 x 18 x 10in)
quote:1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)
Meer 900 tot 1999. Daar zit ook wel een soort van systeem in. Het VK is vaak 9xy of10xy. Scandinavie 11xy, Spanje 17xy. Duitsland 18xy. Er zijn uitzonderingen, ook omdat er de laatste tijd veel vluchten zijn bijgekomen.quote:100 Europa
400 midden oostenquote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:30 schreef G-Pier het volgende:
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat?
900 Rusland
800 Azië/"Oosten"
700 Zuid-Amerika
600 Canada en Amerika
500 Afrika
100 Europa
quote:Op maandag 24 juli 2017 22:19 schreef PluggieOD het volgende:
Mooi trouwens dat KLM Silkway inhuurt. Jaren geleden hadden we de vetste en meest gammele ex Il-76MDs(juichen!!!!) van SilkWay. De grootste rommel. Geweldig! Ex Libiers zaten erbij. Erna is Silkway verboden door de EU. EHEH was een feest.
Dat was zo illegaal en ingehuurd door NL. Zelfse de EU vond het te gevaarlijk.
En nu met hernieuwde KLM krachten hebben ze een saaie TD-90.
Nu is de lol eraf.........................
Mooi staaltje voertuigbeheersingquote:Op maandag 24 juli 2017 21:30 schreef PluggieOD het volgende:
Bort "07" red van Lipetsk-2. Yury ging los:
quote:Zorg parlement om inperking KLM
De Tweede Kamer maakt zich zorgen over de positie van KLM nu de luchtvaartmaatschappij in haar investeringen wordt beknot door afspraken in Frankrijk over de verdeling van nieuwe vliegtuigen.
De Telegraaf onthulde maandag dat er rond de introductie van Joon, een nieuwe prijsvechter op lange afstanden, is afgesproken dat Air France er twee vliegtuigen bijkrijgt als onze KLM er de komende jaren één krijgt.
Dit zou geen probleem zijn, als Air France winstgevend zou zijn. Maar deze maatschappij heeft geen geld, waardoor KLM de facto op slot wordt gezet.
Zorgen
„We maken ons zorgen over de geluiden over Joon en de geruchten over de opstelling van Air France hierbij, reageert VVD-Kamerlid Visser. Ze stelde onlangs al met het CDA Kamervragen over de consequenties voor KLM aan staatssecretaris Dijksma (luchtvaart) en minister Dijsselbloem (Financiën). Ook de SP stelde vragen over de zelfstandigheid van KLM.
'Kaas van brood'
PVV-Kamerlid Graus ziet in de nieuwste ontwikkelingen het zoveelste bewijs dat KLM genationaliseerd moet worden. „De Fransen blijven Hollandse kaas van kurkdroge Franse stokbroden eten en het kabinet grijpt niet in”, foetert de parlementariër.
Ook CDA-Kamerlid Van Helvert is niet gerust: „Als de Fransen eigenstandige groei van KLM op Schiphol blokkeren, kan dat een gevaar zijn voor onze economie. Daarom moeten alle middelen die de wet ons toestaat worden bekeken om te zorgen dat onze economie wordt beschermd.”
Niet gehinderd
Demissionair staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) heeft begin dit jaar in een gesprek met topman Janaillac van Air France-KLM gezegd dat KLM niet gehinderd mag worden in haar groei. Het ministerie van Infrastructuur wilde maandag niet reageren op de afspraken die buiten KLM om zijn gemaakt.
Vliegwiel
KLM is door een besparingsplan, waarbij het personeel meer uren is gaan draaien in de afgelopen jaren gegroeid en winstgevender geworden. Daardoor doet ze meer vluchten dan de oorspronkelijke verdeling van 60% voor Air France en 40% voor KLM.
Hoewel Joon bedoeld is om deze scheefgroei deels te herstellen, vinden de Air France-piloten dit niet voldoende. Air France kan in het huidige groeitempo KLM niet meer in halen. Mocht dat het geval zijn, dan krijgen de Air France piloten geld.Dit alles gaat in tegen afspraken in het concern dat groei door besparingen wordt verdiend.
Staat aandeelhouder
Ook willlen de Kamerleden opheldering over de aanhoudende geruchten dat bestuursvoorzitter Janailac van Air France KLM wil plaatsnemen in de raad van commissarissen van KLM. Het kabinet zei daar eerder geen voorstander van te zijn. De Nederlandse staat heeft nog 5,9% van de aandelen KLM.
Ja daar zijn ze lekker laat meequote:Op maandag 24 juli 2017 23:40 schreef Sunri5e het volgende:
"De Tweede Kamer maakt zich zorgen over de positie van KLM"
'Dan maar staatssteun!'quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:36 schreef DaMook het volgende:
Weg bij air france ! Dan maar met staatssteun. Weg daar!
En daarna zien we wel verder.
Wat is ME3 ?quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
'Dan maar staatssteun!'
En ondertussen ook krokodillentranen over de steun voor ME3 zeker...
En verder blijft het nog steeds een beetje 'in het land der blinden...'. KLM heeft zichzelf verbetert de laatste jaren, maar we vergelijken nog steeds met AF... Niet alsof ze nu ineens geniaal presteren op alle vlakken als je naar de gehele industrie kijkt.
Het is vrij bizar dat de overheid zou ingrijpen bij een commercieel bedrijf in mijn ogen en ik geloof ook niet in een zelfstandig KLM. Dat zijn sprookjes die niemand moet vertellen...
Middle-East 3. Die maatschappijen uit de theedoek-contreien in de wereld die alleen maar levensvatbaar zijn omdat brandstof voor hun goedkoper is dan water.quote:
Plus oneindige staatssubsidies naast die brandstofsubsidies.quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:46 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Middle-East 3. Die maatschappijen uit de theedoek-contreien in de wereld die alleen maar levensvatbaar zijn omdat brandstof voor hun goedkoper is dan water.
Ah, toch al te laat inmiddels.
A350. Mijn favoriete toestel momenteel, ondertussen 6 vluchten mee gedaan.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:11 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren heeft Airbus de 100e A350 geleverd. Ging om B-18908 van China Airlines.
Het heeft Airbus `30 maanden gekost om zover te komen.
Deze is gisteren ook overgevlogen van Toulouse naar Taipei.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren is ook de 10 Embraer E175 aan KLM Cityhopper geleverd. Toestel is momenteel onderweg naar Amsterdam van Sao Jose dos Campos via Recife, Espargos en Faro.
Vliegt momenteel tussen Espargos en Faro.
Voorlopig staat de laatste vlucht gepland op zaterdag 28 oktober.quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:29 schreef El_Grando101 het volgende:
Wanneer wordt de laatste fokker 70 uitgefaseerd, weet iemand dat?
Nog niet bekend. De een zegt zeker weten van wel; de ander zeker weten van niet.quote:Zou er ook een fairwell vlucht komen net zoals met de MD11?
Dat ze nog overal rondvliegen bevestigd dit inderdaad.quote:Nog nooit mee gevlogen maar het zijn echt bazen kisten.
twitter:luchtvaart twitterde op donderdag 27-07-2017 om 18:04:37 @Delta, @VirginAtlantic, @airfrance en @klm houden om 18.15 persconf. reageer retweet
twitter:KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
Ty sir.quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voorlopig staat de laatste vlucht gepland op zaterdag 28 oktober.
Toen leek vlucht KL1746 vanuit Luxemburg (aankomst op Schiphol om 19:30 uur) de laatste vlucht te zijn.
[..]
Nog niet bekend. De een zegt zeker weten van wel; de ander zeker weten van niet.
[..]
Dat ze nog overal rondvliegen bevestigd dit inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |