abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172560242
registreer om deze reclame te verbergen
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:18:54 #2
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172560347
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:20 schreef inkjet het volgende:
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen.
Zou mij verbazen als er ooit een A350 in Joon kleuren wordt gespoten.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:50 schreef Iemand91 het volgende:
Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's.
Ben wel benieuwd hoe die verdeling nu wordt van de A350's over de AF/KLM-groep.
Precies, nu snel opbouwen, wegzetten in een aparte BV. En over een paar jaar "valt het allemaal toch tegen" en wordt het hele zooitje verkocht.

De naam van het programma is ook niet hoop gevend. Meestal zijn de programma's met "trust" en "together" juist de programma's waarin de meeste mensen gewieberd worden. Moet je nagaan wat er gebeurd met een programma dat "TRUST TOGETHER" heet. Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend ;)
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172560581
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:18 schreef FredvZ het volgende:
Die piloten zijn echt niet voor niets zo wantrouwend ;)
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.
De cabin crew echter niet; die gaan 45% minder verdienen dan hun AF collega's en worden extern/nieuw aangenomen.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:25:13 #4
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172560634
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:24 schreef Iemand91 het volgende:
Die hebben nog het minst te vrezen; die gaan bij Joon net zoveel verdienen als bij AF.
Zolang Joon onderdeel is van AF-KLM :)
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:29:00 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172560797
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 21:40:08 #6
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172561190
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
Laat de Fransen het maar niet horen :D
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172561654
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij kunnen ze die A350's het beste in KLM kleuren doen, dan leveren ze het meeste op. Kunnen de oude A330's wel naar Joon :P
KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172570992
Deze heeft geen wasbeurt meer nodig :P

70462_1499217921.jpg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:30:47 #9
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_172571513
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

KLM zou onder de vleugel van bijvoorbeeld Delta denk ik beter af zijn dan nu
KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34:45 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172571595
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:30 schreef DaMook het volgende:

[..]

KLM moet gewoon heel snel terug Nederlands worden en blijven en dan de goede samenwerkingen (met oa delta uitbreiden. Ik roep al weet ik hoeveel jaar dat AF killing is voor KLM. Volgens mij ziet iedereen dat behalve blijkbaar de mensen die erover gaan (zoals altijd, topmannen, bonussen ed).
Volgens mij is het schier onmogelijk om KLM los te krijgen van die Fransozen...
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_172573476
Zou KLM los gaan van Air France, dan moeten de Fransen dat ook willen.
KLM is voor 49% in handen (lees: aandelen) van de AF/KLM-holding (AF is 100% in eigendom van de holding) en die holding is ook voor het grootste deel in Franse handen.
De Nederlandse staat heeft geen aandelen in de holding en slechts 5,9% in die van KLM.

De Franse staat heeft 17,6% van de AF/KLM-holding in handen.
Het smerige randje daaraan is dat de Franse staat onlangs voor zo'n 33 - 45.9 miljoen aan aandelen heeft gekocht in de holding waarmee ze van 15,9 naar de genoemde 17,6% zijn gegaan.
En dat was om een resolutie te blokkeren (2/3 van stemmen was nodig) van het management om het one-share-one-vote systeem te behouden.
Nu had de Franse staat echter genoeg stemrecht om deze dus te blokkeren en hiermee ging de Florange wet door;
een wet die long term aandeelhouders (waaronder dus de Franse staat) dubbel zoveel stemrecht gaf.
Met andere woorden; de Franse staat heeft hun greep op de holding flink verstevigd.

En dit gebeurde enkele weken nadat de holding probeerde kasgelden van de maatschappijen naar de holding te sluizen onder het mom van makkelijker en goedkoper te lenen en investeren.
Boze tongen beweren dat dit echter vooral bedoelt was om met de kasgelden van KLM de verliezen bij Air France te dekken.

Dus je kunt dromen dat KLM weg gaat bij Air France maar de Fransen laten KLM cht niet zomaar gaan.

EDIT: en dan is het inderdaad nog de vraag in hoeverre KLM alleenstaand levensvatbaar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2017 15:07:45 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 14:46:12 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172574774
Wat ik dus zeg, schier onmogelijk. En onmogelijk als gezond, zelfstandig opererend bedrijf.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  zaterdag 22 juli 2017 @ 10:02:02 #13
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_172591452
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_172592310
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 10:02 schreef Blistering het volgende:
Hoe relaxed is KLM met handbagage? Ik ga volgende maand weer een keertje vliegtuigspotten @ LHR maar KLM is zowaar iets goedkoper dan BA. Bij BA kan ik probleemloos m'n fotorugtas + een handtas met kleren meenemen (rugtas in overhead en handtas gewoon voor m'n benen), maar misschien is KLM strenger :{
Denk dat dit beter geschikt is: Topicreeks: Vragen over vliegen

Maar als je op hun websites afgaat zul je bij KLM flink wat concessies moeten doen t.o.v. BA.

BA:
quote:
1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)
plus
1 additional cabin bag (max. 23kg / 51lb and up to 56 x 45 x 25cm / 22 x 18 x 10in)
KLM:
quote:
1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totaal gewicht max. 12 kg (26 lbs)
  zaterdag 22 juli 2017 @ 11:21:22 #15
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_172592396
Juh heb al goedkopere vlucht geregeld op andere dagen met BA, tenminste 100% geen gezeik dan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:30:21 #16
458965 G-Pier
Ik ben lang, heel lang.
pi_172599508
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat?

900 Rusland
800 Azi/"Oosten"
700 Zuid-Amerika
600 Canada en Amerika
500 Afrika
100 Europa
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 18:42:59 #17
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_172601169
400 voor het midden-oosten mist nog
Europa is volgens mij 900 t/m 1900

Newcastle is bijvoorbeeld 951/952

Alles boven de 2000 is codeshare.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_172603111
quote:
100 Europa
Meer 900 tot 1999. Daar zit ook wel een soort van systeem in. Het VK is vaak 9xy of10xy. Scandinavie 11xy, Spanje 17xy. Duitsland 18xy. Er zijn uitzonderingen, ook omdat er de laatste tijd veel vluchten zijn bijgekomen.
--
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:37:55 #19
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_172604059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:30 schreef G-Pier het volgende:
Hoi! Vraagje. Tijdens mijn stage op Schiphol bij het assistentiebedrijf leerde ik dat KLM haar vluchtnummers rangschikt op continenten en regio's. In hoeverre is dit waar en accuraat?

900 Rusland
800 Azi/"Oosten"
700 Zuid-Amerika
600 Canada en Amerika
500 Afrika
100 Europa
400 midden oosten
.
pi_172609256
En volgens mij zijn airlines vaak ook consistent met even/oneven voor van/naar thuishavens? Hoewel iig BA niet zo lijkt te zijn, de nummers die ik zo probeer lijken overeen te komen met een west/oost verdeling, zoals ook omschreven op https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_number#Conventions
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 23 juli 2017 @ 10:07:50 #21
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_172614709
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
pi_172641352
Afgelopen dinsdag week een KLM A330-300 vanuit Koeweit (PH-AKE, KL446) uit naar Boekarest wegens abnormaal hoog oliegebruik in de linkermotor.
KLM stuurde een 747 (PH-BFY) om de passagiers op te halen.
De reguliere 737-800 PH-BCD die vlucht KL1373/KL1374 stond er ook rond die tijd.

DFB6ymyXoAAQYzn.jpg:large

Gister is er een Ilyushin IL-76TD-90VD van Silk Way Airlines vanuit Maastricht vertrokken naar Boekarest met een spare engine. Motor wordt vervangen.
De Ilyushin in Maastricht:

35261230394_3f70699e3b_c.jpgSilk Way | Ilyushin IL-76TD | 4K-AZ100 by Jesse_V_, on Flickr
DFcrtXnWAAU7xcM.jpg:large

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 24-07-2017 13:36:41 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 21:30:58 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172652498
Bort "07" red van Lipetsk-2. Yury ging los:

RF-95849

c/n is nog niet gelezen in de wielbak volgens mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 21:56:10 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 22:00:25 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172653442
43 en 45 van de krim zijn wel gaaf op Zhukskiye, maja, dan ga je naar de Krim zelf, heb je wat Be-12s erbij en wat strand :P
  maandag 24 juli 2017 @ 22:19:13 #25
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172654133
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PluggieOD op 24-07-2017 22:20:18 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')