Dan is het ongeveer 3750000 kb? (1 Watt = 3.41 Btu/h, 1100 MW = 3750 106Btu/h)quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:05 schreef TR08 het volgende:
Eerst dacht ik aan Kilo BTU/Hr maar als ik daarvan de thermo-chemical BTU neem (met programma ESBUnitconv) kom ik op een totaal brander vermogen van circa 1100MW (factor 10 teveel dus).
De vermeldingen op de tekeningen zijn wat complex. Er staan KB's heat load per cubic feet vuurhaard. Vuurhaard inhouden moet je dan ergens anders vandaan plukken en zo kom je dan inderdaad op circa 110MW.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 08:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan is het ongeveer 3750000 kb? (1 Watt = 3.41 Btu/h, 1100 MW = 3750 106Btu/h)
Ken het niet, en met de gegeven informatie heeft zoeken weinig zin. Zou je minstens moeten zeggen wat er letterlijk staat, nu is zelfs niet duidelijk of het in het Engels is... (ik neem aan dat er niet Brandervermogen= 3750000 KB staat)
En wat bedoel je met 110 MW, warmte of geleverd vermogen? Dat laatste lijkt me erg veel voor één ketel, het vliegdekschip USS Enterprise (CV-6, niet de latere nucleaire met dezelfde naam) had 9 Babcock ketels voor een totale output van 90 MW.
heb je gezocht op de exacte uitdrukking, tussen quotes (bvb "1245 kb")? Kan het een schrijffout of scanfout zijn? (google's OCR maakt regelmatig fouten, bvb "arms" omzetten in "anus"...)
Dat is hoogst ongebruikelijk. Stoomproductie gaat altijd in massastroom. Ik heb tenminste nooit anders gezien.quote:
1000 Btu lijkt ongebruikelijk, dat werd normaal gezien met MBtu aangegeven, van de romeinse M voor duizend (MMBtu is een miljoen Btu).quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:39 schreef TR08 het volgende:
[..]
De vermeldingen op de tekeningen zijn wat complex. Er staan KB's heat load per cubic feet vuurhaard. Vuurhaard inhouden moet je dan ergens anders vandaan plukken en zo kom je dan inderdaad op circa 110MW.
Brandervermogen is heel handig alleen vermeld in hoeveel olie je erdoor kunt stouwen zonder uit te wijden over wat voor olie het gaat. Misschien staat dat ergens op een zwart gemaakt stuk van de tekening. Omdat hij voor een marine schip was zullen ze wel e.e.a. niet publiek hebben willen laten worden.
Het kan ook zijn dat deze vermeldingswijze handig was als je niet exact weet wat voor olie het schip gaat stoken. Dan weet de stoker zelf als hij de olie kent hoeveel hij er door mag jagen. Daarbij weet je als je een scheepslading olie koopt welke stookwaarde het minimaal moet hebben.
Olie kwaliteit varieert nog wel eens van bron tot bron, zeker als je zwaardere olie soorten gaat stoken.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |