abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juli 2017 @ 15:47:43 #51
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172551756
quote:
Duitsland over Turkije: de maat is vol

Duitsland zet nieuwe stappen tegen Turkije. Nu het land de Duitse mensenrechtenactivist Peter Steudtner heeft opgepakt en hem in voorlopige hechtenis houdt, is de maat vol voor de Duitse regering.

Een van de maatregelen die Duitsland neemt is het aanscherpen van het reisadvies. "Iedereen moet zich afvragen of hij wel echt naar Turkije wil", zegt minister Gabriel van Buitenlandse Zaken. "Mensen die van Duitsland naar Turkije willen reizen, lopen een risico."

Verder wordt bedrijven afgeraden nog in Turkije te investeren. Duitsland wil daarnaast met de EU-landen overleggen over het bevriezen van toetredingsbijdragen. Op dit moment krijgt Turkije enkele honderden miljoenen euro's per jaar van Brussel.

De Nederlandse minister Koenders pleit al langer voor het stopzetten van de zogeheten 'preaccesiesteun' voor Turkije. In een brief aan de Kamer gisteren schreef de minister dat het kabinet "de arrestaties en het gebrek aan bescherming van mensenrechtenverdedigers in Turkije veroordeelt".

Duitse minister Gabriel: iedereen moet zich afvragen of hij wel echt naar Turkije wil
Op een persconferentie zei Gabriel dat Duitsland een nieuwe Turkije-politiek gaat voeren: "We moeten tot een nieuwe houding ten opzichte van Turkije komen. Zo kan het niet verder gaan."

De maatregelen zijn afgestemd met bondskanselier Merkel en SPD-voorzitter Schulz. Merkel noemt de maatregelen "noodzakelijk en onontbeerlijk, gezien de ontwikkelingen".

Arrestatie

Steudtner werd op 5 juli met andere activisten opgepakt toen zij een cursus volgden in de buurt van Istanbul. Een van de anderen is de Turkse directeur van Amnesty International.

Het Turkse OM zegt dat de groep is opgepakt voor deelname aan een gewapende terroristische organisatie. Maar mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch bestrijdt dat en spreekt van een politiek motief.

De arrestatie van Steudtner is volgens minister Gabriel willekeurig. De verdenkingen zijn er volgens hem met de haren bijgesleept. Duitsland eist de onmiddellijke vrijlating van Steudtner en onbeperkte toegang voor consulaire bijstand.

De Turkse ambassadeur in Duitsland werd gisteren op het matje geroepen om uitleg te geven over de arrestaties. Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft tegen de ambassadeur gezegd dat de arrestaties onbegrijpelijk zijn.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Turkije zei in reactie daarop dat de opmerkingen van Duitsland onacceptabel zijn. "Duitsland is te ver gegaan door zich te bemoeien met het Turkse rechtssysteem", zegt een woordvoerder van het ministerie.

Minister Gabriel is vanwege de kwestie vervroegd teruggekomen van zijn vakantie. Tijdens de persconferentie zei hij dat de arrestaties een poging zijn om critici monddood te maken.

Spanningen

Er zijn al langer spanningen tussen Turkije en Duitsland. Zo is Duitsland ontstemd vanwege de arrestatie van een Turks-Duitse journalist in Turkije, Deniz Yücel. Die zit al sinds februari zonder proces vast, vanwege "propaganda voor terreur" en het "aanzetten tot haat".

Daarnaast weigert Turkije om Duitse politici op bezoek te laten gaan bij Duitse militairen die in Turkije zijn gestationeerd. Duitsland besloot daarop zijn troepen over te plaatsen naar Jordanië.

Turkije is op zijn beurt niet gelukkig met het politiek asiel dat Turkse officieren hebben gekregen in Duitsland na de mislukte staatsgreep in het land in juli vorig jaar.

http://nos.nl/artikel/218(...)-de-maat-is-vol.html

Ben benieuwd.
pi_172552090
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172553078
Sabah, een van de belangrijkste propagandakanalen van Erdogan. Eens kijken wat het rapport daadwerkelijk zegt:

quote:
Turkey’s National Security Council designated the religious movement of self-exiled Islamic cleric Fethullah Gulen a terrorist organization on May 26, referring to it as the “Fethullah Terrorist Organization” (“FETO”). The government asserts that the Gulen movement planned and led the July 15 coup attempt, which killed more than 240 people and injured more than 2,100 people, and included attacks on the Parliament. The government instituted a three-month state of emergency on July 21, subsequently extending it another three months on October 19. According to government sources, as of November 22, more than 86,000 civil servants were dismissed from public service via government-issued state of emergency decrees following the coup attempt for their alleged affiliation with, or support of, “FETO.” As of October 8, authorities had arrested nearly 35,000 suspects on charges related to Gulen affiliation. The Gulf Cooperation Council designated “FETO” a terrorist organization on October 13. The Organization of Islamic Cooperation did the same on October 19.
Hoop blabla voor de bühne dus, want de Sabah-lezers zijn geen onderzoekers. "FETO" staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, net zoals we "coup" van juli 2016 zeggen en niet gewoon coup.

Het rapport zegt 'Turkije vindt dit en dat', meer niet. Niet dat Amerika het als terroristische organisatie ziet, of ieder ander westers of democratisch land :')
pi_172553202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Sabah, een van de belangrijkste propagandakanalen van Erdogan. Eens kijken wat het rapport daadwerkelijk zegt:
Maar, da's geen probleem voor jou toch?

Jij post constant filmpjes van Gülen-aanhangers? Je laatste filmpje is van een Gülen-instelling, je hebt je liefde verklaard voor Ekrem Dumanlı, ooit de hoofdredacteur van Gülens Zaman-krant...

Bedoel, dan is het wel zwak van jou om te wijzen naar de betrouwbaarheid van een bron, vind je niet?

Of zijn jouw bronnen wel betrouwbaar en geen propaganda?
pi_172553309
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar, da's geen probleem voor jou toch?

Jij post constant filmpjes van Gülen-aanhangers? Je laatste filmpje is van een Gülen-instelling, je hebt je liefde verklaard voor Ekrem Dumanlı, ooit de hoofdredacteur van Gülens Zaman-krant...

Bedoel, dan is het wel zwak van jou om te wijzen naar de betrouwbaarheid van een bron, vind je niet?

Of zijn jouw bronnen wel betrouwbaar en geen propaganda?
Pot verwijt ketel dat ie zwart is. What else is new?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172554131
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar, da's geen probleem voor jou toch?
Voor mij is het sowieso geen probleem. Iedereen moet lekker geloven wat hij wil. Ik corrigeer waar ik kan en wat iemand daar mee doet mij hij lekker zelf weten. In het geval van de mainstream Turkse media is dat ook nog eens erg makkelijk, omdat 'kranten' als Sabah bij voorbaat leugens verspreiden en zodoende is het weerleggen kinderspel, zoals nu ook weer.

quote:
Jij post constant filmpjes van Gülen-aanhangers? Je laatste filmpje is van een Gülen-instelling, je hebt je liefde verklaard voor Ekrem Dumanlı, ooit de hoofdredacteur van Gülens Zaman-krant...

Bedoel, dan is het wel zwak van jou om te wijzen naar de betrouwbaarheid van een bron, vind je niet?

Of zijn jouw bronnen wel betrouwbaar en geen propaganda?
Ik betwist de betrouwbaarheid met feiten, in dit geval direct door de brontekst te vermelden. Als ik mijn bronnen niet betrouwbaar zou achten, zou ik ze ook niet gebruiken. Voor mij zijn ze dus betrouwbaar, tenzij je ook met feiten kunt bewijzen dat dat niet zo is.

Omdat de een leugens verspreid, wil dat niet automatisch zeggen dat de ander dat ook doet.
pi_172554224
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar, da's geen probleem voor jou toch?

Jij post constant filmpjes van Gülen-aanhangers? Je laatste filmpje is van een Gülen-instelling, je hebt je liefde verklaard voor Ekrem Dumanlı, ooit de hoofdredacteur van Gülens Zaman-krant...

Bedoel, dan is het wel zwak van jou om te wijzen naar de betrouwbaarheid van een bron, vind je niet?

Of zijn jouw bronnen wel betrouwbaar en geen propaganda?
Je verklaart de liefde aan dictator Erdogan of je verklaart de liefde aan zijn ouwe holmaat Gülen.

Zo simpel is het tegenwoordig. En iedere middenweg die men wil bewandelen wordt automatisch aan Gülen gekoppeld.
pi_172554299
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Voor mij is het sowieso geen probleem. Iedereen moet lekker geloven wat hij wil. Ik corrigeer waar ik kan en wat iemand daar mee doet mij hij lekker zelf weten. In het geval van de mainstream Turkse media is dat ook nog eens erg makkelijk, omdat 'kranten' als Sabah bij voorbaat leugens verspreiden en zodoende is het weerleggen kinderspel, zoals nu ook weer.

[..]

Ik betwist de betrouwbaarheid met feiten, in dit geval direct door de brontekst te vermelden. Als ik mijn bronnen niet betrouwbaar zou achten, zou ik ze ook niet gebruiken. Voor mij zijn ze dus betrouwbaar, tenzij je ook met feiten kunt bewijzen dat dat niet zo is.

Omdat de een leugens verspreid, wil dat niet automatisch zeggen dat de ander dat ook doet.
Okay, laten we dan even terugspoelen...

Slayage post dit:
quote:
Jij zegt daarop:
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het rapport zegt 'Turkije vindt dit en dat', meer niet. Niet dat Amerika het als terroristische organisatie ziet, of ieder ander westers of democratisch land :')
Beweer jij hiermee dat Slayage en/of Sabah beweren dat Amerika FETÖ als terroristische organisatie ziet? Kun je mij even laten zien waar dat precies gebeurt?
pi_172554327
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je verklaart de liefde aan dictator Erdogan of je verklaart de liefde aan zijn ouwe holmaat Gülen.

Zo simpel is het tegenwoordig. En iedere middenweg die men wil bewandelen wordt automatisch aan Gülen gekoppeld.
Ik zie in ieder geval weinig middenwegen bewandeld worden in deze reeks. :D.
pi_172554398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik zie in ieder geval weinig middenwegen bewandeld worden in deze reeks. :D.
En buiten de reeks?
pi_172554461
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En buiten de reeks?
Nederlanders kunnen compromissen sluiten en kennen het poldermodel; de Turken zijn zwart-wit.

Zit in de cultuur.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 17:59:59 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172554543
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nederlanders kunnen compromissen sluiten en kennen het poldermodel; de Turken zijn zwart-wit.

Zit in de cultuur.
Nou..sommige mensen zijn zo tegen erdogan dat ze er automagisch vanuit gaan dat gulen "de goede" is.

Dat is ook lachwekkend natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172554554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nederlanders kunnen compromissen sluiten en kennen het poldermodel; de Turken zijn zwart-wit.

Zit in de cultuur.
Nee. Ik ben middenweg.

Maar ja ben dan ook Koerd. ;(
pi_172554556
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nou..sommige mensen zijn zo tegen erdogan dat ze er automagisch vanuit gaan dat gulen "de goede" is.

Dat is ook lachwekkend natuurlijk
Zoals vele Nederlanders die ook mee willen praten, maar geen fuck weten watskeburt?!

Goed gezien, straatsoldaat.
pi_172554567
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee. Ik ben middenweg.

Maar ja ben dan ook Koerd. ;(
Middenweg?! Als het aan Atatürk lag, was je gewoon weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 18:01:35 ]
pi_172554570
Sorry, moest even. Kusje d'r op.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 18:01:47 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172554578
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zoals vele Nederlanders die ook mee willen praten, maar geen fuck weten watskeburt?!

Goed gezien, straatsoldaat.
Dat is toch precies wat ik zeg?

Met een kleine Google query weet je al genoeg over Gulen en co. Maar dat is al teveel gevraagd. Daar hoef je geen turk of Turkije kenner voor te zijn.

Maar Nederlanders weten niks en mogen dus geen mening hebben blijkbaar. Want Turkije. Scheelt dat veel Turken ook geen uitgesproken mening hebben over Nederlandse zaken, waaronder adoptiebeleid. Zo ver zelfs dat erdogan er persoonlijk op gereageerd heeft.

Hypocriet, dat is het. Maar dat ben ik wel gewend van Turken. Overal een uitgesproken mening over hebben en daar ook heilig can overtuigd zijn, maar als iemand anders dat dan doet is het jij bent geen turk dus je snapt het niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Straatcommando. op 20-07-2017 18:11:18 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172554598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Okay, laten we dan even terugspoelen...

Slayage post dit:

[..]

Jij zegt daarop:

[..]

Beweer jij hiermee dat Slayage en/of Sabah beweren dat Amerika FETÖ als terroristische organisatie ziet? Kun je mij even laten zien waar dat precies gebeurt?
Terugspoelen lukt je wel, maar Engels lezen en begrijpen gaat je te ver? Sabah zegt heeft het over FETO en niet "FETO" met aan het eind "includes the terror group ....", terwijl het rapport het niet heeft over een terreurgroep, slechts dat Turkije dat vindt. Het artikel impliceert overduidelijk dat Amerika ook zou vinden dat "FETO" en terreurgroep is, terwijl dat dus niet zo is.

En bedankt dat ik weer 2 minuten van mijn leven heb moeten verspillen om het overduidelijke nog duidelijker te moeten maken.
pi_172554653
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Terugspoelen lukt je wel, maar Engels lezen en begrijpen gaat je te ver? Sabah zegt heeft het over FETO en niet "FETO" met aan het eind "includes the terror group ....", terwijl het rapport het niet heeft over een terreurgroep, slechts dat Turkije dat vindt. Het artikel impliceert overduidelijk dat Amerika ook zou vinden dat "FETO" en terreurgroep is, terwijl dat dus niet zo is.

En bedankt dat ik weer 2 minuten van mijn leven heb moeten verspillen om het overduidelijke nog duidelijker te moeten maken.
Impliceren?

IMPLICEREN?

Nee, ik wil zien van jou waar Sabah daadwerkelijk zegt dat Amerika FETÖ als terroristische organisatie ziet.

Je had het over feiten, toch? Impliceren is een mooi woord, helaas ook een vleugje subjectief.

Dus, probeer het eens nogmaals.

Ik lees namelijk heel wat anders dan jij. :s).
pi_172554663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nederlanders kunnen compromissen sluiten en kennen het poldermodel; de Turken zijn zwart-wit.

Zit in de cultuur.
Tja. Buiten de poppetjes om is het Nederlandse meerpartijenstelsel dan ook wel een van de meest solide systemen ter wereld. Niet onkraakbaar maar erg schokbestendig. Dat kan in principe overal worden ingevoerd. De balans hangt altijd in het midden en met zo'n systeem moet je altijd naar dat midden zien te bewegen. Hoe extreem je partij ook is.
pi_172554668
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nou..sommige mensen zijn zo tegen erdogan dat ze er automagisch vanuit gaan dat gulen "de goede" is.

Dat is ook lachwekkend natuurlijk
Over Gulen valt weinig te zeggen, behalve dat hij meerdere keren heeft aangegeven open te staan voor internationale onderzoeken. Het feit dat de AKP van Erdogan onderzoeken naar de 'coup' dwarsboomt, helpt de Erdofielen ook niet.

Mijn probleem is dat meer dan 100.000 zijn ontslagen of in het gevang gegooid, zonder enig proces. Dat zijn in totaal gemiddeld 500.000 mensen, want kinderen en echtgenoten enzo, die daardoor direct de dupe zijn. Hebben al deze mensen de 'coup' gepleegd?

Vind je dat ook lachwekkend?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 18:09:01 #72
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172554702
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Over Gulen valt weinig te zeggen, behalve dat hij meerdere keren heeft aangegeven open te staan voor internationale onderzoeken. Het feit dat de AKP van Erdogan onderzoeken naar de 'coup' dwarsboomt, helpt de Erdofielen ook niet.

Mijn probleem is dat meer dan 100.000 zijn ontslagen of in het gevang gegooid, zonder enig proces. Dat zijn in totaal gemiddeld 500.000 mensen, want kinderen en echtgenoten enzo, die daardoor direct de dupe zijn. Hebben al deze mensen de 'coup' gepleegd?

Vind je dat ook lachwekkend?
Je doet het nu zelf ook. Two wrongs do not make a right. Wat erdogan doet gaat veel te ver. Weinig mensen die dat ontkennen, maar dat maakt de intenties van Gulen en zijn posse niet bepaald beter.

Stel nou, de rollen waren omgedraaid. Denk je dan echt dat gulen niet vrij vergelijkbare streken had geleverd?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172554806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Impliceren?

IMPLICEREN?

Nee, ik wil zien van jou waar Sabah daadwerkelijk zegt dat Amerika FETÖ als terroristische organisatie ziet.

Je had het over feiten, toch? Impliceren is een mooi woord, helaas ook een vleugje subjectief.

Dus, probeer het eens nogmaals.

Ik lees namelijk heel wat anders dan jij. :s).
Ik zou zeggen, stel een poll samen. Wat Erdofielen waar lezen en hoe ze het interpreteren zal me eerlijk gezegd aan de spreekwoordelijke reet roesten.
pi_172554821
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je doet het nu zelf ook. Two wrongs do not make a right. Wat erdogan doet gaat veel te ver. Weinig mensen die dat ontkennen, maar dat maakt de intenties van Gulen en zijn posse niet bepaald beter.

Stel nou, de rollen waren omgedraaid. Denk je dan echt dat gulen niet vrij vergelijkbare streken had geleverd?
Volgens mij heeft de macht van Erdogan praktisch gezien volledige impact op het leven van de gemiddelde Turk en is de impact van Gülen op wat er momenteel in Turkije gebeurd beneden 0.
pi_172554843
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je doet het nu zelf ook. Two wrongs do not make a right. Wat erdogan doet gaat veel te ver. Weinig mensen die dat ontkennen, maar dat maakt de intenties van Gulen en zijn posse niet bepaald beter.
Enlighten me. Wat zijn de intenties van Gulen? Als het iets ander is dan iets als "Love is a verb" hoor ik het graag.

quote:
Stel nou, de rollen waren omgedraaid. Denk je dan echt dat gulen niet vrij vergelijkbare streken had geleverd?
Stel je oom was je vader.... Ach, je begrijpt mijn punt vast wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')