SnowOokami | donderdag 20 juli 2017 @ 09:54 |
Na een weekend rust maakt de Formule 1 zich op voor de laatste race tot aan de zomerstop. Op de laatste zondag van deze maand zal de Grote Prijs van Hongarije worden verreden, waarna we een maand moeten wachten tot het spektakel in het laatste weekend van Augustus weer verder gaat in België. Sinds de afgelopen race in Engeland is de strijd in het wereldkampioenschap ongekend spannend. De voorsprong van Sebastian Vettel op Lewis Hamilton is geslonken tot slechts één miserabel puntje. De race in Hongarije zal zoals gebruikelijk worden verreden op de 4.381 kilometer lange Hungaroring. Het circuit ligt dichtbij Mogyoród, een bescheiden plaats in de buurt van Boedapest. Ondanks het gegeven dat de korte en bochtige baan nooit erg populair is geweest onder racefans, is het zo langzamerhand wel één van de langst dienende circuits op de kalender aan het worden. Sinds de eerste uitvoering in 1986 heeft het Hongaarse circuit geen jaargang overgeslagen en komende zondag zal daarom de 32e editie worden verreden. De impopulariteit komt voor het grootste deel voort uit het feit dat brute inhaalacties een zeldzaamheid zijn op de trage baan. Veel krappe bochten en een relatief kort recht stuk nodigen uit tot een optocht. Flink wat edities lieten dan ook een saai raceverloop zien. En de extra brede banden van dit jaar lijken een voortzetting van de optochten in het vooruitzicht te hebben. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Hungaroring
| |
YourCaptor | donderdag 20 juli 2017 @ 10:11 |
OP titel svp veranderen naar Huilen met HALO | |
Rossdale | donderdag 20 juli 2017 @ 10:12 |
Liberty Media doet er alles aan om F1 populairder te krijgen onder de fans. Deze beslissing die door de fans niet gedragen wordt, maar vooral ook niet door de teams gaat er nooit komen. Dat gaat Liberty namelijk te veel geld en negatieve publiciteit opleveren. Volgens mij is dit meer een middel van Todt om de teams te dwingen om met een unaniem besluit te komen. "Jullie willen meer veiligheid? Prima, zeg maar hoe dat moet. Blijf je dit wensen en komt er geen goed idee van jullie waar iedereen achter staat? Prima, dan krijg je een teenslipper boven je helm." | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 10:17 |
https://instagram.com/p/BWvZZV0hGH3/ | |
Gezicht | donderdag 20 juli 2017 @ 10:18 |
Valt er tenminste nog iets te gniffelen met al deze F1-droevigheid | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 10:19 |
Dat was ook mijn intentie. Hopen dat die halo er gewoon niet komt, en je er nu nog niet te druk om maken. | |
Gezicht | donderdag 20 juli 2017 @ 10:20 |
Ik ben wel benieuwd hoe het zich nu verder gaat ontwikkelen en of het er ook daadwerkelijk van gaat komen inderdaad. | |
RingBewoner | donderdag 20 juli 2017 @ 10:21 |
Ik denk niet dat ze daar moeite mee hebben | |
sasquatsch | donderdag 20 juli 2017 @ 10:30 |
| |
Mani89 | donderdag 20 juli 2017 @ 10:34 |
Dit is het definitieve einde van de F1. | |
Re | donderdag 20 juli 2017 @ 10:36 |
om een halo... nou als het zo slecht geteld is met F1 dat men massaal het de rug toekeert om zoiets... .... | |
RingBewoner | donderdag 20 juli 2017 @ 10:38 |
Niet alleen dat. Sharkfins, T-wings, stoppen met bijtanken. En dan dit spuuglelijke ding er op. En welke ongelukken had dit nou voorkomen? En hoe was Alonso vorig jaar uit de auto gekomen? | |
Tarado | donderdag 20 juli 2017 @ 10:40 |
dat zal wel niet maar het wordt er iig niet beter op, wat dat betreft schieten ze zichzelf toch met regelmaat in de voet | |
Re | donderdag 20 juli 2017 @ 10:48 |
ja F1 wagens veranderen wel eens van uiterlijk, anders hadden ze nog steeds zo uitgezien: die shark+t-wing verdwijnt wel weer, bijtanken, och ik mis het niet, en ja als iets onpractisch is dan verdwijnt het wel weer ... | |
Tarado | donderdag 20 juli 2017 @ 10:51 |
dat is wel zo maar dat neemt niet weg dat ze vaak de verkeerde beslissing nemen | |
Re | donderdag 20 juli 2017 @ 10:53 |
wanneer komt alfa-romeo nou eens terug de F1 in | |
opgebaarde | donderdag 20 juli 2017 @ 10:57 |
Nou, het is toch best een bedreiging dat de coureur daar redelijk open met alleen zijn helm zit? Ik weet niet of we per se moeten praten in "welke ongelukken in het verleden" want dat voorkomt niet een potentieel gevaarlijke situatie. Maar als we praten in voorbeeld, komen we niet verder dan Surtees of een Pryce (tig jaren geleden) en Senna gaat wel ver om aan te halen. Maar stel, een auto komt bovenop een andere auto, dan is de kans aanwezig dat het hoofd van de coureur geraakt wordt. Dan zou de Halo van toegevoegde waarde zijn. Tot op heden is dat alleen altijd goed gegaan. Banden raken gelukkig tegenwoordig niet meer los (behalve Baku vorig jaar?) maar andere onderdelen? Als coureurs echt gehinderd worden, lijkt mij dat een valide argument. Lelijk/esthetisch mag niet echt een argument zijn dnek ik | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 11:00 |
Van wat voor materiaal is een halo eigenlijk gemaakt? | |
YourCaptor | donderdag 20 juli 2017 @ 11:01 |
Alfa | |
Gezicht | donderdag 20 juli 2017 @ 11:01 |
Carbon fiber lijkt me, maar dat weet ik niet zeker. | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 11:07 |
Dat breekt bij een beetje impact toch gewoon in stukken? | |
sasquatsch | donderdag 20 juli 2017 @ 11:11 |
Volgend jaar als motorleverancier van Haas waarschijnlijk. Alleen zijn het dan de Ferrari motoren die hernoemd zijn. | |
Tarado | donderdag 20 juli 2017 @ 11:14 |
daarom lijkt me niet, de prototypes waren van staal maar ze zullen allicht een beter en vooral lichter materiaal vinden | |
sasquatsch | donderdag 20 juli 2017 @ 11:15 |
Het ongeluk van Maria de Vilotta, en misschien Henry Surtees. | |
RingBewoner | donderdag 20 juli 2017 @ 11:21 |
DE Vilotta misschien wel. Surtees ben ik ook wel zeker van, maar die was buiten de F1. | |
4-elements | donderdag 20 juli 2017 @ 11:23 |
Als de heren van de FIA willen dat er nooit meer iets kan gebeuren, kunnen ze beter de F1 afschaffen. De halo is een gedrocht, maakt de wagens alleen maar lelijker. Zou de coureurs zelf de keuze geven of ze met of zonder willen rijden. Grote kans dat er geen enkele halo te zien zal zijn dan. | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 11:28 |
Het zou dus ook nadelig kunnen werken. Als er bij een crash vervorming optreedt, kan het dus de coureur verhinderen de cockpit te verlaten. Of hoe krijg je de coureur met zwaar letsel nog op een vlotte manier uit de auto? | |
Blik | donderdag 20 juli 2017 @ 11:32 |
Lelijk is subjectief, ik vind F1 auto's sowieso niet om aan te gluren, LMP's vind ik mooier. Maar het is gewoon niet minder gevaarlijk, er zijn meer voorbeelden te bedenken waarbij problemen ontstaan dan waarbij er problemen opgelost worden. | |
Tarado | donderdag 20 juli 2017 @ 11:33 |
ze zullen nog wel het een en ander moeten testen, in gewone omstandigheden kan een coureur binnen de 5 seconden de auto uit las ik.
| |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 11:37 |
De Vilotta kwam tegen de openstaande laadklep van een vrachtwagen toch? Dat was natuurlijk makkelijker te voorkomen geweest. Maar dan nog heb je de vraag, is die halo stevig genoeg? | |
Gezicht | donderdag 20 juli 2017 @ 11:55 |
Ik dacht dat spul juist supersterk was? Zal iig niet hetzelfde soort carbon fiber zijn dat wordt gebruikt voor de voor- en achtervleugels etc. Een BBC artikel uit 2016 zegt dat de halo van titanium is lees ik nu iig. | |
Blik | donderdag 20 juli 2017 @ 11:59 |
En kan dat spul tegen een impact van een F1-auto tegen een wiel of een massieve graafmachine met 150/200 km/u? Dat zijn nogal wat krachten wat erop komt | |
SnowOokami | donderdag 20 juli 2017 @ 12:00 |
De zitkuip blijft toch ook heel bij impact? Die is ook van carbon. | |
Blik | donderdag 20 juli 2017 @ 12:02 |
Ik heb toch het idee dat een monocoque/zitkuip wat steviger is dan een "losse" halo. Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk. Bijvoorbeeld bij die impact van Bianchi, ik zou graag de test willen zien waaruit blijkt dat daarmee de dood van Bianchi voorkomen had kunnen worden | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 12:02 |
Ligt aan de manier waarop het belast wordt. Veel aerodynamische onderdelen zijn ook van carbonfiber gemaakt. Gaat prima ondanks alle druk die erop komt te staan bij + 300km/uur (gelijkmatig verdeelde belasting). Maar bij een tikje (puntlast) van een andere auto vliegen de carbonfiber onderdelen in de rondte. | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 12:05 |
Dat komt omdat een deel van de monocoque als kreukelzone fungeert. | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 12:10 |
Volgens mij zegt de meneer van Caterham 15m/sec Dat is nog geen 55km/uur. Wat gebeurt er dan als een auto met 200+ ergens in crasht... | |
nils7 | donderdag 20 juli 2017 @ 12:18 |
Nico was bij ons op de zaak | |
YourCaptor | donderdag 20 juli 2017 @ 12:25 |
Ja die moet ook wat met zijn tijd nu | |
SnowOokami | donderdag 20 juli 2017 @ 12:30 |
Head is dat het nieuwe had? @nils7 werk jij in Silicon Valley? | |
Gezicht | donderdag 20 juli 2017 @ 12:34 |
Dit zijn tests tegen een betonnen muur met zelfs nog stalen pijpen er op. Dat kom je op een circuit niet zo snel tegen denk ik. Met 55 km/h zullen ze dan wel vrij representatieve resultaten krijgen, die vergelijkbaar zijn met een +200 km/h crash tegen een zachte wand met bijvoorbeeld bandenbarrières er voor. | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 12:40 |
Echter gebeuren er ook veel crashes tussen auto's onderling, en wordt de monocoque op de meest ideale manier getest (frontaal). Als een andere monocoque in de flank komt, is de schade nog steeds behoorlijk. Maar carbonfiber is volgens mij wel het ideale materiaal voor de cockpit. | |
daNpy | donderdag 20 juli 2017 @ 12:41 |
Mooi promotie filmpje, je ziet precies niet wat je wil zien bij een crash test | |
Red_85 | donderdag 20 juli 2017 @ 12:50 |
Wat een onzin.. Daarom komen er per race zo'n 100.000 man en zitten er miljoenen aan de buis. F1 is altijd een showcase en provingground geweest. Het is wachten op het eerste incident en klaar. Dat is met alles zo in het verleden geweest. | |
Waffle | donderdag 20 juli 2017 @ 12:52 |
Het wordt ook geen losse halo toch? Dacht dat het in de constructie verwerkt zou worden. | |
Whiskers2009 | donderdag 20 juli 2017 @ 13:05 |
https://www.f1today.net/n(...)t-besluit-van-de-fiaAl zit niet iedere coureur in de GPDA. Max bijvoorbeeld al niet. | |
MrSweets | donderdag 20 juli 2017 @ 13:08 |
Waarom testen ze dit niet een seizoentje in de F3 of GP2 ? Dan kunnen ze kijken of het wat is uberhaubt | |
nils7 | donderdag 20 juli 2017 @ 13:23 |
Nee wel bij een bedrijf met het hoofdkantoor daar | |
Rossdale | donderdag 20 juli 2017 @ 13:32 |
Even de nieuwe model Y uitproberen | |
Sjemmert | donderdag 20 juli 2017 @ 13:35 |
Waarom testen ze het niet in de indy car ? Dit hele gezeik is weer aangewakkerd na het dodelijke ongeval met Justin Wilson. Maar in de indycar is niks veranderd volgens mij. | |
nils7 | donderdag 20 juli 2017 @ 13:40 |
Vroem vroem oh nee zoef zoef | |
sasquatsch | donderdag 20 juli 2017 @ 13:40 |
Indycar is ook aan het kijken naar cockpitprotectie. https://www.motorsport.co(...)-on-2018-car-919458/ Maar de FIA is bang voor rechtszaken als er een ongeluk gebeurt waarvan de gevolgen voorkomen hadden kunnen worden met een halo. Vandaar dat ze dit er nu doorheen drukken. Ze willen niet meer van die rechtszaken als met Jules Bianchi. | |
Sjemmert | donderdag 20 juli 2017 @ 13:42 |
Oke dus alle klassen die onder de FIA rijden krijgen dit ? | |
4-elements | donderdag 20 juli 2017 @ 13:50 |
Ze krijgen volgend jaar nieuwe aerokits, maar daar zit geen halo of iets dergelijks bij. | |
motorbloempje | donderdag 20 juli 2017 @ 13:54 |
Even snel een paar onbewerkte/minimaal bewerkte feauteautjes van Max van dit weekend. Heb er niet zoveel gemaakt, moet ook Barcelona nog uitzoeken mara heb nu eindelijk een externe SD-kaartlezer gekocht... Kwaliteit is niet je-van-het, want m'n camera en lens zijn niet echt goed genoeg, maar er zitten toch wat toffe shots tussen hier en daar. Op de een of andere manier zijn vooral Hulkenberg en Ocon zeer fotogeniek in hun auto. In FP2: In FP3: In FP3: | |
sasquatsch | donderdag 20 juli 2017 @ 13:55 |
Nog niet, maar ze zijn er wel naar aan het kijken, zie mijn post #52 | |
TheFreshPrince | donderdag 20 juli 2017 @ 14:03 |
| |
MrSweets | donderdag 20 juli 2017 @ 14:10 |
Doe dit maar dan als ze toch bezig zijn | |
habitue | donderdag 20 juli 2017 @ 14:17 |
Heeft zon ding nou ook invloed op de snelheid? Lijkt me ook vreselijk irritant zon paal in je gezichtsveld. | |
ArieVederci | donderdag 20 juli 2017 @ 14:45 |
Dit vond ik met betrekking tot het gezichtsveld wel een interessant filmpje. (Ook terugkijkende op Bottas zijn vermeende jumpstart) | |
Tarado | donderdag 20 juli 2017 @ 14:52 |
| |
OscarMopperkont | donderdag 20 juli 2017 @ 14:54 |
Niemand wil dat ding dus, behalve Ferrari.... Weten we gelijk waar die F in FIA voor staat.... mede terugdenkend aan het incidentje Vettel Hamilton enzo.... | |
MrSweets | donderdag 20 juli 2017 @ 14:56 |
Waarom wil Ferrari dit wel ? | |
trein2000 | donderdag 20 juli 2017 @ 15:51 |
Ferrari gaat huilen, dus de FIA doet wel weer wat ze willen. | |
Weltschmerz | donderdag 20 juli 2017 @ 15:56 |
| |
OscarMopperkont | donderdag 20 juli 2017 @ 15:58 |
Heb je honger? | |
SnowOokami | donderdag 20 juli 2017 @ 15:58 |
Zo te lezen gaat Honda door en hebben ze vertrouwen in het huidige concept: http://www.gpupdate.net/e(...)as-aided-trajectory/
| |
Weltschmerz | donderdag 20 juli 2017 @ 15:58 |
Vraag je dat omdat je post van een eetlustbedervende domheid is? | |
OscarMopperkont | donderdag 20 juli 2017 @ 15:59 |
Nee omdat je hapt. | |
motorbloempje | donderdag 20 juli 2017 @ 16:07 |
Hè, gezellig. | |
Fir3fly | donderdag 20 juli 2017 @ 16:58 |
Die beslissing ligt in Japan in een boardroom, niet bij die kerel. | |
JayHovah | donderdag 20 juli 2017 @ 17:03 |
Indycar is geen FIA raceklasse | |
MrSweets | donderdag 20 juli 2017 @ 17:45 |
Max zn instagram post hierover is weg, beetje jammer | |
Sjemmert | donderdag 20 juli 2017 @ 22:40 |
Wat stond er dan ? Heb geen insta. | |
potjecreme | donderdag 20 juli 2017 @ 22:40 |
DutchTrain | donderdag 20 juli 2017 @ 22:48 |
Ik weet ook niet wat ze bij Force India op die auto smeren, maar ook dit jaar zijn eigenlijk alle foto's die ik van die auto's maakte geslaagd. Die gele Renault echter raakt altijd overbelicht. En ik zal ook nog eens een verslagje maken van mijn reisje naar de F1 in Canada [ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 20-07-2017 22:57:39 ] | |
#ANONIEM | donderdag 20 juli 2017 @ 22:58 |
Die badslipper? Dat was een fan/troll-account. https://www.instagram.com/p/BWvYBpIgGiW/ Dit is Max zijn eckte echte insta: https://www.instagram.com/maxverstappen1/?hl=nl [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 23:01:06 ] | |
Whiskers2009 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:44 |
Saaaaaaiiiiii | |
potjecreme | vrijdag 21 juli 2017 @ 10:57 |
Heel clean. | |
SnowOokami | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:07 |
Klopt, maar als hij kan aantonen dat het huidige concept wel gaat werken | |
pmponer | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:10 |
Vettel komt hier toch wel over als een aardige gozert. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:18 |
Is een van de meest sympathieke gasten in het circuit. Er is een groot verschil tussen tijdens de wedstrijd en daarbuiten. | |
tong80 | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:47 |
België kan zich opmaken voor een gigantische oranje invasie. De tribunes op het legendarische circuit van Spa-Francorchamps zijn voor het eerst sinds de gloriejaren van Michael Schumacher volledig uitverkocht. André Maes, de directeur van de Belgische Grand Prix, zegt dat de verwachting is dat er meer dan 250.000 toeschouwers zijn. Dat zou voor het eerst sinds 2001 zijn. Maes vertelt aan Motorsport dat de afwezigheid van de Duitse Grand Prix en de Belg Stoffel Vandoorne van invloed zijn op de kaartverkoop, maar de grootste factor is toch Max-mania. ,,Het Max Verstappen-effect blijft bestaan." Maar liefst 25.000 Nederlanders vertrekken naar de Belgische Ardennen voor de Grand Prix op 27 augustus. Eerder maakte de grote groep Verstappen-fans al indruk in Oostenrijk toen er 12.000 landgenoten naar de race gingen. In België zullen dat er twee keer zoveel zijn. http://www.ad.nl/formule-(...)-max-mania~a82f4232/ | |
Gezicht | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:49 |
"Het zijn net mensen" | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:54 |
Dit inderdaad. Onder druk komt zijn ware aard boven. | |
pmponer | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:02 |
Ik heb het meer gepost omdat er door hele volksstammen wordt beweerd dat Vettel een "lul" "klootzak" en weet ik wat nog meer is. Competitie en druk, gaat iedereen anders mee om, en ja hij laat zich dan niet altijd van zijn beste kant zien | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:04 |
Genoeg leuke filmpjes van Vettel te vinden hoor. | |
nils7 | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:04 |
Zijn Kimi imitatie was wel leuk. | |
Gezicht | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:06 |
De gemiddelde Nederlandse F1 fan vindt Vettel een lul omdat hij op het circuit een paar keer met Max in de clinch heeft gelegen. Maar goed, als je het hebt over de gemiddelde Nederlandse F1 fan weet je genoeg. | |
pmponer | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:09 |
Ja dat was me al vaker opgevallen, deze was relatief nieuw, ik vond hem leuk en dacht ik post hem in het topic. | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:05 |
Dat is natuurlijk veel te simpel. Niet alleen naar Verstappen gedraagt Vettel zich geregeld als een lul. Er zijn genoeg mensen die de de F1 lang volgen die hem in de auto irritant en onsportief vinden. | |
motorbloempje | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:08 |
Dat dus. | |
Zorro | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:08 |
Knap. 250.000 mensen en het is door de 25.000 Max fans dat het is uitverkocht. Wat die andere 225.000 mensen daar doen weet niemand. | |
Wuwwa | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:15 |
Max Verstappen says he doesn't take Sebastian Vettel's complaints "seriously" anymore, after the German's recent controversial moves. Vettel complained over his team radio during the British Grand Prix that Verstappen was moving under braking as they battled for third place in the opening stages of the Silverstone race. After the race, the German suggested that his Red Bull rival needed to be better behaved when it came to defensive manoeuvres. "We know he is a bit jumpy on that," said Vettel. "He is trying to defend as hard as possible, but at some point you need to stick to your line." But Verstappen has shrugged off Vettel's criticisms, and said that his Ferrari rival's recent behaviour – which saw him peak with nine disciplinary points after swerving into Lewis Hamilton at the Azerbaijan Grand Prix – means he does not feel the German should be listened to. Asked about Vettel's complaints, Verstappen said: "Yes, but I don't take that seriously. Especially not after all the things he did. If you look at the penalty points that he's got… "The fight with Sebastian was good. It was hard but fair, I think. That little bit of contact maybe not, but for the rest everything was okay." https://www.motorsport.co(...)usly-anymore-932148/ Had niet het idee dat hij het ooit wél serieus nam, | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:30 |
Tijdens een wedstrijd moet een topsporter gewoon een asociale klootzak zijn die wil winnen ten koste van alles. | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:32 |
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:32 |
Ook genoeg mensen die Max een arrogant klootzakje vinden. Dus wat is je punt? | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:34 |
Nou, dan geloof jij dat toch lekker niet. | |
sasquatsch | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:41 |
Zonder Max waren er jaarlijks maar hooguit 225.000 toeschouwers en nu met Max zijn het 250.000 toeschouwers. Dus ja, Max zorgt ervoor dat Spa uitverkocht is. | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:49 |
Mijn punt was dat niet alleen Verstappen fans een tyfushekel aan Vettel hebben. Je kunt toch lezen, of niet? | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:53 |
Genoeg grote kampioenen die niet constant de grenzen van de sportiviteit vertrappen, zoals Vettel wel vrijwel wekelijks doet. In allerlei sporten. | |
SnowOokami | vrijdag 21 juli 2017 @ 17:36 |
Ik vraag me af of de huidige V6 1.6T kleiner of groter is dan de oude 3L V10 motoren... er is zeker geen bedrijf geweest die geprobeerd heeft een V10 motor in een huidig chassis te proppen? | |
Gezicht | vrijdag 21 juli 2017 @ 17:58 |
Ik denk dat de hybride-onderdelen best wat ruimte innemen. | |
tja77 | vrijdag 21 juli 2017 @ 18:25 |
Ricciardo swag https://instagram.com/p/BWzPDOLgUs5/ | |
Yashaaaaa | vrijdag 21 juli 2017 @ 18:52 |
Ja ik had hem ook al gezien, en hoe tof ik Ricciardo ook vind Ik kan gewoon niet tegen mouwloze hemden bij mannen Hij heeft soms ook van die echt hele wijde aan dat wat onder de oksel zit bij wijze van op de navel komt | |
motorbloempje | vrijdag 21 juli 2017 @ 18:59 |
Ik weet wat ik iebie ga sturen | |
tja77 | vrijdag 21 juli 2017 @ 18:59 |
Ik ben ook niet van leggings, maar een mooie vrouw met een goed figuur staat het wel. Echt mooie vrouwen staat zelfs een vuilniszak. | |
Yashaaaaa | vrijdag 21 juli 2017 @ 19:03 |
Ja ik moet zeggen op onderstaande is het dan wel weer soort van sexy. Maar is meer dat die foto sowieso een strandgevoel geeft en het daar dan misschien beter kan. https://www.instagram.com/p/BJELCiUAGV9/?taken-by=danielricciardo | |
Re | vrijdag 21 juli 2017 @ 19:03 |
En bij lelijke kan die over het hoofd | |
Yashaaaaa | vrijdag 21 juli 2017 @ 19:04 |
bron: shop.danielricciardo.com Ik zou best wel zo'n sweatshirt willen, maar 55 euro vind ik toch wel overdreven voor alleen zijn logo | |
motorbloempje | vrijdag 21 juli 2017 @ 19:06 |
ja, ik koop ook alleen F1 shit in de uitverkoop. Mooi Jenson petje voor 5 pond gescoord op Silverstone vorig weekend Ja, Mclaren vodafone mercedes uit het jaar nul, maar /care | |
Yashaaaaa | vrijdag 21 juli 2017 @ 19:08 |
Mijn schoonzusje werkt bij een bedrijf waar ze ook veel met Puma te maken hebben dus die heeft nu al paar keer Red Bull spul gehad (polo/fleecevest). Maar ja mijn broer gaat dan voor | |
motorbloempje | vrijdag 21 juli 2017 @ 19:14 |
Tsk Heb een hoodie van vorig jaar. Die zit wel echt heel lekker | |
potjecreme | vrijdag 21 juli 2017 @ 19:18 |
Romain Grosjean and Kevin Magnussen to remain Haas drivers in 2018, says Gene Haas http://www.skysports.com/(...)-2018-says-gene-haas | |
Floriz87 | vrijdag 21 juli 2017 @ 20:48 |
Kreeg je die toen niet cadeau van je ouders? | |
SnowOokami | vrijdag 21 juli 2017 @ 21:44 |
idd. Overigens zegt men dat de huidige V6 sneller zijn dan de V10... maar ben toch benieuwd wat het verschil gaat zijn als ze een V10 in huidig chassis lepelen. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:42 |
Vettel doet dat ook niet. Het is duidelijk, je bent geen fan. Dat mag. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:43 |
Ik reageerde op de tweede alinea. | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:48 |
Dat is super leuk voor je. | |
potjecreme | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:51 |
Geldt ook voor HAM. | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:54 |
Ik vind het een prima vent in interviews. Hij zeikt alleen te veel in de auto, is vreselijk hypocriet over de racestijl van anderen en neigt daarmee (en met zijn eigen racestijl) vrijwel elke race naar onsportief gedrag. Hij probeert een beeld neer te zetten van andere coureurs door stelselmatig onwaarheden te uiten over wat anderen volgens hem zouden doen. Vooral naar coureurs die gewoon beter zijn dan hem en hem te kijken zetten. Dus ja, ik ben geen fan. Ik ben überhaupt van niemand fan, fan zijn is iets van 13-jarige bakvissen. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:55 |
Je zal ook eens even doorhebben dat je voor je beurt aan het praten was. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:55 |
Vind ik niet. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:56 |
Als hij het alleen maar bij coureurs doet die beter zijn is het probleem niet bestaand. | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:56 |
Je vroeg wat mijn punt was, dat was mijn punt. Waar jij verder selectief op meent te moeten reageren vind ik irrelevant. | |
BadderHaring | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:58 |
Want jij vindt hem de beste coureur? Dat meen je niet echt hoop ik? | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:58 |
Als jij jouw tweede alinea achteraf bezien liever niet had willen plaatsen moet je echt bij jezelf te rade gaan. | |
VEM2012 | vrijdag 21 juli 2017 @ 23:59 |
Dat vind ik inderdaad. Daarom staat hij ook met een minder snelle auto nog steeds op plek 1 in het kampioenschap. Wie denk jij dat beter is dan? | |
BadderHaring | zaterdag 22 juli 2017 @ 00:02 |
Mijn moeder. Afgaande op elke directe confrontatie tussen Verstappen en Vettel over het afgelopen jaar, heb je echt stront in je ogen als je blijft claimen dat Vettel de betere coureur is. En Alonso schat ik ook minimaal even hoog in. Je constatering dat Ferrari een mindere auto heeft is, over het hele seizoen dusver, ook gewoon incorrect. [ Bericht 23% gewijzigd door BadderHaring op 22-07-2017 00:09:19 ] | |
Tarado | zaterdag 22 juli 2017 @ 10:12 |
ben het wel met je eens, Vettel is goed maar niet de beste coureur, wat ik wel aan hem bewonder is z'n commitment, ook voor dit jaar weer alle Pirelli tests gedaan, veel met Pirelli gesproken dus hij stond zeker beter voorbereid aan de start van het seizoen dan vele anderen. Er wordt door de fans ook wat makkelijk overheen gestapt dat hij in 2014 door Ricciardo naar huis werd gereden maar dat zal wel liggen aan het feit dat dit een typische 2e rijder auto was die het vooral goed doet op 2e rijders circuits. | |
sasquatsch | zaterdag 22 juli 2017 @ 11:52 |
Will Buxton over de Halo http://www.racer.com/more(...)-buxton-halo-goodbye | |
VEM2012 | zaterdag 22 juli 2017 @ 11:53 |
Verstappen beter dan Vettel? Laat me niet lachen! | |
BadderHaring | zaterdag 22 juli 2017 @ 12:02 |
Dan heb je dus stront in je ogen. | |
tja77 | zaterdag 22 juli 2017 @ 12:10 |
Ricciardo was beter dan Vettel, Max is beter dan Ricciardo. Hoe wil jij jouw standpunt kracht bij zetten? Qua ervaring wint Vettel het, in onderlinge duels onder gelijke omstandigheden is Max gewoon de betere. | |
Tarado | zaterdag 22 juli 2017 @ 12:40 |
het blijft moeilijk coureurs met elkaar te vergelijken maar wat jij zegt, Ricciardo was toen absoluut 2e rijder dus van een voorkeurs behandeling was geen sprake en hij kwam als duidelijke winnaar uit de bus. Ik zelf vind Alonso de beste maar goed die moest het ook afleggen tegen Hamilton toentertijd al dan niet benadeeld qua materiaal. Bij hem heb ik altijd de indruk dat hij het maximale uit z'n auto haalt, bij Vettel heb ik dat niet, net zo min als bij Hamilton al kan die laatste dat wel over 1 rondje. | |
XL | zaterdag 22 juli 2017 @ 12:47 |
De transfer naar Ferrari op basis van alles voor 2014 was een gouden greep en laatste kans (ricciardo had hem anders opnieuw verpulverd). Die pakt hij met twee handen aan. Inmiddels heeft hij opnieuw een veel sterkere auto dan de rest van het veld en kan hij met al zijn tekortkomingen opnieuw wereldkampioen worden. Het spel langs de baan doet Vettel uitstekend, max heeft daar nog weinig moeten doen (maar de promotie naar red bull was knap). Als racer wisselt vettel briljant af met maldonado achtige domheid. Als persoon is hij als alles goed gaat erg leuk, maar nu al jaren erg zuur. Voor mij is hij door de mand gevallen. | |
BadderHaring | zaterdag 22 juli 2017 @ 12:55 |
Ook zonder die vergelijking met RIC erbij is het overduidelijk. Verstappen mist ervaring, maar in elke rijdersconfrontatie op de baan was Verstappen beter dan Vettel. Vettel kwam er alleen op pure snelheid voorbij vanwege een betere auto en zelfs dan maar moeizaam, terwijl Verstappen hem diverse malen op pure rijderskwaliteit is gepasseerd vorig seizoen in de periode dat de auto's zowat gelijkwaardig waren. Er is ook geen discussie over mogelijk, zet ze beide in dezelfde auto en Verstappen eindigt 9 van de 10 keer gewoon voor Vettel. Maakt niet dat Vettel een slechte coureur is, hoort bij de 4/5 beste van het veld. | |
fathank | zaterdag 22 juli 2017 @ 13:02 |
Badder heeft weer een topic gevonden waar hij zn wijsheid kan delen Die man heeft echt overal verstand van | |
BadderHaring | zaterdag 22 juli 2017 @ 13:06 |
Jouw erkenning is alles wat ik wens. | |
VEM2012 | zaterdag 22 juli 2017 @ 13:32 |
Ricciardo is niet beter dan Vettel, hij heeft een beter seizoen gedraaid dan Vettel. 1 seizoen. Max is niet per sé de betere van Ricciardo. Wel voor wat betreft pure snelheid, maar er is meer nodig. Laten we eerst maar eens afwachten of Max ooit wereldkampioen wordt. | |
Scrutinizer | zaterdag 22 juli 2017 @ 13:42 |
Max is beter dan Senna. Zet ze maar in dezelfde auto en Max rijdt Ayrton volledig zoek. | |
VEM2012 | zaterdag 22 juli 2017 @ 13:48 |
Dat is dan wel weer zo. | |
SnowOokami | zaterdag 22 juli 2017 @ 13:50 |
| |
tja77 | zaterdag 22 juli 2017 @ 13:55 |
Ricciardo is over een geheel seizoen de betere geweest t.o.v. Vettel (feit). In gelijkwaardig materieel. Plus Vettel reed op dat moment al een paar jaar voor RBR. Dus hoe je bij de conclusie komt dat Vettel beter is dan Ricciardo is een raadsel. Jij kunt dat vinden, maar of het een feit is, is een tweede. Max is qua racepace en Q pace sneller dan Ricciardo, in de regen al helemaal. Qua inhalen en verdedigen vind ik Max ook een graadje beter. Ik weet niet waarin jij Ricciardo beter vindt, maar als je met continuiteit o.i.d. aan komt zetten, moet ik je ook daarin ongelijk geven. Zonder materiele pech zijn Max en Ricciardo beiden zeer constant. Alleen weet Max ECHT het maximale uit zijn auto te halen. Of Max wel of geen wereldkampioen wordt doet niks af van zijn snelheid of kwaliteit. Je weet voorafgaand aan het seizoen nooit met zekerheid of jouw team de snelste/betrouwbaarste auto gebouwd heeft. En daar heb je dus ook wat mazzel bij nodig. | |
Geralt | zondag 23 juli 2017 @ 19:48 |
[ Bericht 19% gewijzigd door Nattekat op 23-07-2017 20:48:53 ] | |
Fir3fly | zondag 23 juli 2017 @ 19:54 |
Dat was voornamelijk dikke mazzel. Niet representatief. | |
tja77 | zondag 23 juli 2017 @ 20:35 |
Waarom dikke mazzel? Beide heren haalde in het gehele seizoen 3 keer de finish niet. Echter sprokkelde Ricciardo zo'n 70 punten meer in de wacht. | |
Geralt | zondag 23 juli 2017 @ 20:36 |
En 3 overwinningen! | |
Fir3fly | zondag 23 juli 2017 @ 20:56 |
Neuh. | |
Fir3fly | zondag 23 juli 2017 @ 20:57 |
Mazzel dus. Dat zeg ik. | |
tja77 | zondag 23 juli 2017 @ 21:00 |
Wat nou mazzel? Onderbouw het eens in plaats van gewoon wat te roepen. | |
Fir3fly | zondag 23 juli 2017 @ 21:02 |
Ricciardo had (net als dit seizoen) heel veel mazzel. Daarom finishte hij boven Vettel. Niet zo moeilijk toch? | |
tja77 | zondag 23 juli 2017 @ 21:06 |
Vergelijking met dit seizoen gaat mank omdat Max veel meer DNF heeft dan Ricciardo. Daarnaast is Max zowel in de training als in de Q doorgaans sneller dan Ricciardo. Ricciardo was in de Q ook beter dan Vettel, in de races dus ook. Dan is het geen mazzel meer, maar gewoon gebrek aan kwaliteit bij Vettel. | |
Fir3fly | zondag 23 juli 2017 @ 21:07 |
Nope. Gewoon meer mazzel. Net als dit seizoen. Toevallig op de juiste plek om een overwinning te pakken en een paar podiums. | |
tja77 | zondag 23 juli 2017 @ 21:07 |
10-9 in het voordeel van Ricciardo. | |
Fir3fly | zondag 23 juli 2017 @ 21:10 |
Dat bedoel ik dus, scorebordjournalistiek. Misschien had je de races moeten kijken. | |
Geralt | zondag 23 juli 2017 @ 21:13 |
Je hebt je zojuist de wraak van Weltschmerz op de nek gehaald!!! | |
tja77 | zondag 23 juli 2017 @ 21:15 |
Heb ik gedaan. Jij komt niet verder dan "mazzel". Iedereen die in 2014 heeft gekeken zag dat Ricciardo gewoon beter was dan Vettel. Dan kon je zien, de cijfers spreken daarnaast ook nog in het voordeel van Ricciardo. | |
Fir3fly | zondag 23 juli 2017 @ 21:20 |
Neuh. Gewoon meer mazzel. Met strategie en met uitvallers. Dat weet iedereen. Of wil je zeggen dat Button beter was dan Hamilton in 2011? | |
Rossdale | zondag 23 juli 2017 @ 21:23 |
Ricciardo was dat seizoen beter dan Vettel omdat die de auto niet onder controle kreeg. Overall is Vettel wel duidelijk de betere van de twee | |
tja77 | zondag 23 juli 2017 @ 21:49 |
Button en Hamilton uit 2011? Wat doet dat er toe? Ik heb het over Vettel en Ricciardo, en over de indruk die beide heren op me maakte in 2014. Dat jij het op mazzel wil schuiven, prima joh. Maar Vettel was dat seizoen gewoon de mindere. Lag het aan de auto die niet naar Vettel's zin was? Kan. | |
Fer | zondag 23 juli 2017 @ 21:58 |
Zoveel verschillen ze niet hoor, het is miniem. | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 01:56 |
Op basis waarvan wil je dat zeggen? Vettel heeft behalve Ricciardo ook niet bepaald de beste teamgenoten gehad, dus dan lijk je al snel beter. Ik hoop vurig op een seizoen met Vettel naast Hamilton in dezelfde auto zodat we een keer goed kunnen vergelijken ipv dat 1 van de twee in een dominante auto rijdt tegen een mindere teamgenoot | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 05:48 |
Raceweek! | |
Joosterd | maandag 24 juli 2017 @ 06:48 |
*Hoort dit in de stem van David Croft (Sky sports F1) 😎* | |
SnowOokami | maandag 24 juli 2017 @ 07:37 |
| |
#ANONIEM | maandag 24 juli 2017 @ 09:33 |
Eh, wat dan? | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 09:39 |
Hongarije aankomend weekend | |
#ANONIEM | maandag 24 juli 2017 @ 09:41 |
Ja. Ik vind F1 al jaren heel erg tof, maar doorgaans begin ik er vrijdagochtend pas echt aan te denken. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 09:41 |
Ik ook, al check ik wel elke dag het nieuws meerdere keren | |
#ANONIEM | maandag 24 juli 2017 @ 09:42 |
Hmja. (Ik ook) | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 09:45 |
Zo lees ik net dit bericht: http://www.racexpress.nl/(...)woord-is-nee/n/82976 WTF? Rosberg was niet geinteresseerd in het racen, had geen stabiel gezinsleven en een kutwijf van een vrouw?! Als ik Nico was ging ik eventjes bij Wolff langs om hem een beuk voor zn kanis te verkopen. Zo praat je niet over een ex-medewerker en diens vrouw. | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 09:49 |
het is een week waarin geraced wordt! | |
VEM2012 | maandag 24 juli 2017 @ 09:59 |
Raikkonen is oud wereldkampioen en presteert nu meerdere seizoenen stukken minder dan Vettel. | |
Abdus18 | maandag 24 juli 2017 @ 10:24 |
Kubica confirmed voor inseason test? ! https://www.f1today.net/n(...)on-test-in-hongarije | |
Floriz87 | maandag 24 juli 2017 @ 10:25 |
Ik vind dit bericht nergens anders, nepnieuws/nepinterview wellicht? Uberhaupt, "zilverpijlen" . | |
Rossdale | maandag 24 juli 2017 @ 10:26 |
Levert weer een bak positieve pers voor Renault op Best lucratief zo. Of Kubica ooit echt terugkeert is de vraag, maar die kans lijkt me klein. | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 10:26 |
Zoals verwacht was Ben er erg benieuwd naar. was in de simulator al sneller dan de hulk. en (logisch want sirotkin is er niet vanwege zijn geld talent) destijds sneller dan Sirotkin | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 10:26 |
Raceexpress is een roddelsite | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 10:27 |
| |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 10:28 |
ok dit is erg wishfull thinking, maar zou wel vet zijn als ik Kubica op spa zou zien rijden , gewoon op de vrijdag FP1 zou al vet zijn | |
potjecreme | maandag 24 juli 2017 @ 10:30 |
Ga dat maar aan de binnenkant van je ogen bekijken. | |
Gezicht | maandag 24 juli 2017 @ 10:30 |
Palmer haalt het einde van het seizoen niet. | |
SnowOokami | maandag 24 juli 2017 @ 10:33 |
Als dat met 1 motor is gedaan is dat wel een goede vooruitgang | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 10:33 |
Ben gelukkig niet de enige positieveling hier | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 10:34 |
Nou ja als hij deze in season test goed afrond, hoe raar zou het dan zijn als de volgende stap een FP1 is ?? Abiteboul : "De eerste twee testdagen leverden Robert en het team veel informatie op. De komende sessie met een RS 17 op de Hungaroring stelt ons in staat om gedetailleerde en precieze data te verkrijgen in de huidige auto, onder representatieve omstandigheden. Na deze test gaan we alles zorgvuldig analyseren om te bepalen onder welke omstandigheden het voor Robert mogelijk zou zijn om de komende jaren terug te keren in competitie" | |
Rossdale | maandag 24 juli 2017 @ 10:35 |
Als dat bijvoorbeeld op 80% van het maximale vermogen is dan zegt het weer weinig | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 10:36 |
Dat zou helemaal niet raar zijn. Kubica stapt gewoon dit seizoen nog 1 als Palmer ook nog maar 1 stap verkeerd zet. | |
potjecreme | maandag 24 juli 2017 @ 10:37 |
Sainz gaat zijn plek innemen. | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 10:37 |
Haha nee dat denk ik niet | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 10:39 |
Denk ik ook niet. Sainz blijft tot in de lengte ter dage bij TR hangen. En zodra Kvyat weg is en Gasly naast hem rijdt en vervolgens Gasly en niet Sainz gepromoveerd wordt naar RB als Ricciardo daar weg gaat dan gooit ie zich voor een trein. | |
SnowOokami | maandag 24 juli 2017 @ 10:40 |
Denk het niet, aangezien het om een bandentest ging wil je het maximale uit je test halen, al zal het niet op kwali mode zijn nee En denk dat Honda indirect zoveel mogelijk data wilde verzamelen tijdens die test. | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 10:41 |
Whaha met jou kan ik praten xD | |
ShaoliN | maandag 24 juli 2017 @ 10:44 |
Ws springt ie mis die blinde ezel. | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 10:46 |
En de conclusie kan niet zijn dat Raikkonen al jaren niet meer goed presteerd? Het verschil tussen Alonso en Kimi was zelfs nog groter, als je Kimi als maatstaaf neemt is Alonso dan ook beter dan Vettel? | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 10:53 |
| |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 10:55 |
RIP Palmer. | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 10:56 |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 10:58 |
lullig maar denk niet dat hij gemist wordt al heeft hij ook veel pech gehad | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 10:59 |
Het lijkt me ook echt een oprecht aardige jongen, maar het zat niet mee, team maat presteert 1337% beter met dezelfde auto... Die zien we volgend jaar echt niet meer terug. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 11:01 |
FTFY | |
Rossdale | maandag 24 juli 2017 @ 11:02 |
Dat dacht ik vorig jaar ook al, toen reed zelfs Magnussen hem naar huis | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 11:03 |
Als ze Kubica weer een race-kans geven zal hij denk ik nog wel even door moeten trainen verder om vol-fit te worden. Maargoed, I'm not that kind of Doctor | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 11:16 |
Kubica gaat nooit instappen om zijn kwaliteiten. Als Renault die stomme pr-stunt al door zet, zal hij niet beter zijn dan Palmer. Wat denken ze dan, dat een coureur die al 6 jaar geen formulewagen heeft gereden en zelfs flink verminkt is aan een arm nog op z'n oude niveau kan komen? | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 11:21 |
we gaan het zien en de vraag is natuurlijk ook of hij op z'n oude niveau terug komen om iemand als Palmer te verslaan | |
tja77 | maandag 24 juli 2017 @ 11:22 |
Niemand weet of Kubica weer zijn oude niveau zal weten te halen, maar zelfs als hij zijn oude niveau niet weet te benaderen, dan nog kan hij beter zijn dan Palmer. | |
bloodymary1 | maandag 24 juli 2017 @ 11:24 |
Dat dus. Wat een onzin zou het zijn om die nog te laten rijden. | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 11:28 |
het is sowieso leuk dat hij de kans krijgt, publiciteitsstunt of niet | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 11:30 |
Waarom zou het onzin zijn? Omdat ie misschien niet zijn oude niveau gaat halen? Zelfs als hij dat niet haalt dan is hij sneller dan Palmer. Ik zou hem er komend weekend gewoon al inzetten als ik Renault baas was. Haters gonna hate. Vergeet niet dat Kubica een veelbelovend talent was destijds. Palmer is dat nooit geweest. Zelfs met 1 arm gaat Kubica sneller zijn dan Palmer, maak je daarover maar vast geen enkele illusie. | |
tja77 | maandag 24 juli 2017 @ 11:31 |
Knap dat mensen hier al zeker weten dat Kubica zijn oude niveau niet zal halen. Volgens mij weet Kubica zelf het niet en de mensen van Renault net zo min. | |
sasquatsch | maandag 24 juli 2017 @ 11:32 |
Waarvoor denk je dat die test is? In de simulator is hij sneller, in een 2012 auto is hij sneller, dus nu kijken ze of hij ook in een 2017 auto sneller is dan de reguliere (test) coureurs. Zo ja, kan hij waarschijnlijk instappen voor de tweede helft van dit seizoen, zo nee, dan heeft hij het geprobeerd en kan hij met opgeheven hoofd zich richten op andere raceklassen. | |
Weltschmerz | maandag 24 juli 2017 @ 11:38 |
Nee, de conclusie kan wel zijn dat Raikkonen nooit een absolute topper is geweest. Laten we niet doen alsof hij zoveel marge had. Het was een prima coureur maar ook weer niet supersnel. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 11:40 |
Ga je nog even reageren op dit bericht?
| |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 11:42 |
We zullen het allemaal wel zien! | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 11:48 |
Simulator zegt niets, daar kan zelfs ik een fatsoenlijke rondetijd in neerzetten. En ik geloof niet dat Palmer voor Kubica even een rondje heeft gereden in die 2012 auto. | |
tja77 | maandag 24 juli 2017 @ 11:48 |
Qua talent schaalde ik Kubica toch hoger in dan een Hulkenberg. Dus daar zit stiekem nog best veel marge. | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 11:50 |
maar wat is er op tegen dat hij de 2017 auto gaat testen? | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 11:50 |
Maar talent kan teniet gedaan worden door lichamelijke schade... het is maar afwachten | |
Weltschmerz | maandag 24 juli 2017 @ 11:51 |
Indien jouw inschaling correct zou zijn. We zijn ook alweer 10 jaar verder, en over een dergelijke periode neemt het niveau van het veld wat toe. | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 11:51 |
Niets. Er zijn echter mensen die denken dat dit aanzet tot een rentree. | |
tja77 | maandag 24 juli 2017 @ 11:53 |
Zanardi kon zonder benen nog een aardig stukje racen hoor. Ik zeg niet dat Kubica beter of sneller zal zijn dan Palmer. Ik zeg alleen ook niet dat hij dat zeker niet is. | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 11:53 |
Ja, zelfs Abiteboul heeft toegegeven wat de reden is om deze test te laten plaatsvinden... | |
Rossdale | maandag 24 juli 2017 @ 11:53 |
Als hij 300 km maakt, dan zou hij een superlicentie kunnen aanvragen. Dit heeft hij dus minimaal nodig om uberhaupt ooit een potentiele rentree te kunnen maken. Al verwacht ik nog steeds dus het allemaal PR is. Renault krijgt er enorm veel positief nieuws door de laatste weken, iets wat ze wel konden gebruiken | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 11:54 |
Ik word morgen geopereerd aan allebei mijn ogen; dus dat is nog maar de vraag!!! | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 11:54 |
God wat kijk (pun intended) ik daar naar uit. Not. | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 11:55 |
laser? | |
Peterselieman | maandag 24 juli 2017 @ 11:57 |
Alleen moeten luisteren naar het commentaar. Daar wordt alles spannender van | |
tja77 | maandag 24 juli 2017 @ 11:57 |
7 jaar, toen reden er ook mannen als Vettel, Alonso, Hulkenberg en Massa. Hoe je het ook bekijkt, Palmer doet het niet goed. En Palmer zou 7 jaar geleden ook geen potten kunnen breken in de F1. | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 11:58 |
Afhankelijk zijn van de observaties van Olav | |
VEM2012 | maandag 24 juli 2017 @ 11:58 |
Ik reageer op de stelling dat Vettel geen fatsoenlijke rijder naast zich heeft gehad. Maak er nou niet meer van, want ik hou niet zo van appels met peren te vergelijken. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 11:58 |
Nope. Ik dacht ik zoek even op wat ze precies gaan doen zodat het duidelijk is voor jullie. Nu wou ik dat ik dat niet gedaan had Foto in de spoiler: WTF man, waarom zoek ik het ook op | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 12:00 |
RIP Geralt. | |
VEM2012 | maandag 24 juli 2017 @ 12:00 |
Hoe weet jij nou wat zijn huidige niveau is? | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:01 |
Dankje | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:02 |
In de simulator is hij bewezen sneller dan Hulkenberg en in een 2012 auto is hij bewezen sneller dan de testcoureur. Die gaat echt wel sneller zijn dan Palmer in de 2017 auto hoor | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 12:02 |
Sterkte Geralt! | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:04 |
Thanks. Ben volgens Brennie al weken niet te genieten en zie ( ) er echt tegenop. Maargoed, het moet nu eenmaal, dus weinig keus. | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 12:07 |
Dus wanneer het rosberg betreft die Schumacher verslaat kan Schumacher ook nooit een absolute topper zijn geweest? | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:07 |
In skiën in elk geval niet | |
Gezicht | maandag 24 juli 2017 @ 12:08 |
De tering, sterkte Geralt | |
sasquatsch | maandag 24 juli 2017 @ 12:09 |
Succes! | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:09 |
Dankje | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 12:09 |
sterkte ermee maar waarom 2 ogen tegelijk, of zie je nu al weinig meer? | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 12:10 |
Olav Al zou het wel wat anders worden als je niks kan zien. | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 12:11 |
Volgens wereldpijn's eigen theorie niet | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 12:11 |
Dus Perez is veel beter dan Verstappen, hij heeft immers in een veel mindere wagen bijna even veel punten. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:12 |
Offtopic, maar omdat ik al heel mijn leven scheel kijk met 1 oog naar buiten toe; ik kan ook wel recht kijken, maar dat kost me enorm veel moeite om lang vol te houden. Ik kan overigens ook met het schele oog recht kijken en met dan ander oog naar buiten. Nooit last van ondervonden tot ruim een jaar geleden. Elke dag koppijn. Pijn aan mn ogen, flipperende ogen die hun stand niet meer vinden, steeds verder scheel kijken, kapotmoe etc etc. Dus dat moet gefixed worden en schijnbaar is daarvoor een correctie aan beide ogen noodzakelijk. Genoeg offtopic, dank allen voor de sterktewensen, nu weer terug naar F1 aub | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 12:12 |
Echter wel meer resultaten nodig gehad om aan die bijna even veel punten te komen. | |
sasquatsch | maandag 24 juli 2017 @ 12:13 |
En in ander nieuws: Matsushita gaat voor Sauber in de test op de Hungaroring rijden, dus vooralsnog ziet het er naar uit dat Sauber volgend jaar gewoon met de Honda motoren gaat rijden. | |
Weltschmerz | maandag 24 juli 2017 @ 12:13 |
Dat klopt, maar zo'n indruk maken en komen als een komeet als Alonso en Vettel deed hij ook niet. Mij leek hij categorie net onder de top. Dat zal elkaar niet zoveel maken qua snelheid. Alonso staat erom bekend dat hij zich niet zoveel aantrekt van de balans van een auto, dat is een kwaliteit maar zeker niet de enige relevante. Het waren vaak juist andere kwaliteiten die de doorslag gaven, het had immers ook 4-2 voor Alonso kunnen staan. | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 12:15 |
Dit seizoen, huidige stand in het kampioenschap. | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 12:15 |
Weet je, best Weltschmerz, ik heb je naam eens gegoogled en jouw naam klopt niet, jou naam zou moeten zijn welt-außer Deutschland-schmerz | |
tja77 | maandag 24 juli 2017 @ 12:16 |
In een veel mindere wagen ja? | |
SnowOokami | maandag 24 juli 2017 @ 12:16 |
FFFffffff RIP | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 12:16 |
Echter wel meer resultaten nodig gehad om aan die bijna even veel punten te komen. | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 12:16 |
of misschien wel 0-6 als Alonso al die jaren in de RB had gereden | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 12:18 |
6 Netherlands Max Verstappen 5 3 Ret 5 Ret 5 Ret Ret Ret 4 57 7 Mexico Sergio Pérez 7 9 7 6 4 13 5 Ret 7 9 52 5 versus 8 resultaten (met punten) | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 12:24 |
Nee want perez rijdt in een Force India en Max in een Red Bull, mijn "conclusie" ging uit van 2 coureurs in dezelfde wagen. | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 12:36 |
Dus Ricciardo is twee keer zo goed? | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 12:37 |
Nou, volgend jaar toch nog maar naar een Europese race, en dan in 2019 naar de VS of Canada. Misschien Monza maar doen, combineren met 3 weken Italië | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 12:38 |
kk dit topic wordt zo vertyft, zelfs de moderators gaan nu lopen trollen of wat? | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 12:40 |
Wat ik wil zeggen is dat Rosberg echt niet veel beter was dan Schumacher | |
flipsen | maandag 24 juli 2017 @ 12:41 |
Brasiiiiiiil Enne voor Geralt: RIP voor de nabestaanden | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:41 |
| |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 12:42 |
Ja, die ook nog. En Mexico. En. En. En. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:43 |
Afgelopen jaar op vakantie geweest. Wat een schemel kutvolk daar zeg. Beetje uit de hoogte doen als mijn vriendin om mayo bij het eten vraagt. Domme teringzak; ga mayo halen #geenfooivoorarroganteitalianen | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 12:43 |
Dan moet je met een vergelijking komen die ergens op slaat. En in de twee seizoenen dat ze samen reden had Rosberg wel de overhand. | |
motorbloempje | maandag 24 juli 2017 @ 12:44 |
_! | |
Weltschmerz | maandag 24 juli 2017 @ 12:46 |
Zowel bij McLaren-Mercedes als bij Ferrari zit je in een beter team om kampioen te worden dan bij RBR, dat moet uberhaupt nog laten zien zonder Vettel als WK-kanshebber te kunnen presteren. Alonso is met ruzie en chantage vertrokken bij McLaren, wordt door Ferrari uitgekotst en ook nu neemt hij elke gelegenheid te baat om McLaren-Honda te kakken te zetten. Het is zo'n kerel die zichzelf tot de eigenlijke kampioen uitroept omdat hij zogenaamd zo'n slechte auto had, terwijl hij zichzelf op cruciale momenten liet aftroeven, oa door teamgenoot Massa. Het gaat er in de huidige F1 ook om dat je samen met het team aan de auto gaat werken tot die samen met de coureur een snelle combinatie vormt, en dan begint het echte maximaliseren pas. Vettel gaat naar Ferrari en stapt daar in een kansloze auto, hij peurt er toch nog aardig wat uit om dan vervolgens het jaar erop te zien dat er totaal geen vordering is gemaakt, in tegendeel. Maar er kwam geen kwaad woord over Ferrari over zijn lippen, gewoon incasseren en doorwerken en dan komt de beloning dit jaar in de vorm van een vrij competitieve auto en dan maximaliseert hij op een opgeblazen foutje in Baku na. Er kwam ook geen kwaad woord over RBR uit toen die met een auto kwamen die helemaal niet naar zijn zin was. Daarom lopen Ferrari en ook RBR nog steeds met hem weg. Alonso mist die team-aanpak, zijn teamgeest bestaat erin dat zijn teamgenoot opzettelijk crasht om hem te bevoordelen met een SC. Ook lijkt het geen coureur onder wie de auto zich gedurende het seizoen goed ontwikkelt en zeker niet in zijn richting want het verschil met teamgenoten als Massa en Raikkonen wordt alleen maar kleiner naar het einde toe. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:47 |
Ja wat. We betalen ervoor. De klant is koning. En als die graag wat mayo wil hebben dan regel je mayo. Zonder arrogant te doen en domme opmerkingen te maken in een taal die ik niet versta. Ik heb hem ook gezegd in een taal die hij niet verstaat dat ie als de sodemieter die mayo moet gaan halen en de fooi op zn buik kan schrijven. Arrogante flikker. Ophoeren met die ongein. Volgens mij begreep ie precies wat ik bedoelde | |
sasquatsch | maandag 24 juli 2017 @ 12:47 |
3 seizoenen en alleen in het eerste seizoen was Rosberg beter. In de twee erna Schumacher, maar die had meer retirements waardoor Rosberg alsnog boven hem eindigde. | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 12:54 |
Geralt, dafuq | |
TagForce | maandag 24 juli 2017 @ 12:54 |
Wat een 'pagliaccio della pasta' | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:56 |
Mijn oogoperatie of mijn aanvaring met die arrogante tifosolul? | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 12:56 |
Vooral dat tweede. | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 12:57 |
die is net een jaar te vroeg gestopt | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 12:58 |
Hey ik wilde geen mayo ja Ik kwam enkel voor mijn vriendin op. | |
HerrFritz | maandag 24 juli 2017 @ 13:00 |
Wanneer ga je op je knieeen Geralt? | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 13:02 |
Niet | |
tja77 | maandag 24 juli 2017 @ 13:02 |
Geen Italië!!! | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 13:02 |
Helaas wel ja. Wsl was hij enorm aan het twijfelen door de potentie voor het volgende seizoen. Ik denk ook dat je hem en Brawn best wel wat credits mag geven voor de oppermacht die Mercedes al die jaren heeft. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 13:04 |
Brawn en Schumacher hebben weinig van doen gehad met de motor lijkt me zo | |
Nattekat | maandag 24 juli 2017 @ 13:06 |
Weet je niet En de motor is maar een klein deel van het plaatje, Williams is gewoon verslagen ondanks die geweldige Mercedes. | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 13:07 |
Point taken. Renault doet het ook stukken minder goed dan Red Bull. | |
Rossdale | maandag 24 juli 2017 @ 13:16 |
Ze hebben wel de structuur van het team zo opgezet. De motorenafdeling heeft daarnaast het halleluja concept van de motor bedacht. Samen heeft dat tot de huidige successen geleidt. | |
Zorro | maandag 24 juli 2017 @ 13:16 |
Meteen zo agressief. Je had ook gewoon een oogje kunen toeknijpen. | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 13:18 |
Nou dat blijkt, in 2011 en 2013 had RBR by far de beste wagen van het veld. Haal dr maar een hoop onzin bij. Dan mag je ook gelijk even laten zien wanneer Massa precies sneller is geweest dan Alonso want het verschil is echt zo groot dat een blinde nog kan zien dat Alonso beter was. Vettel liet zich op cruciale momenten niet aftroefen door zn inferieure teammaat? In Brazilie 2012 kwalificeerde hij zich achter zn inferieure teamgenoot, om tijdens de eerste lap achterste voren op de baan te rijden terwijl andere coureurs om hem heen zoemde. waarom zijn er geen ontwikkelingen gemaakt? Geeft Vettel de verkeerde feedback? Is hij niet zo goed in het ontwikkelen? Vettel is zn goede teamgenoot, die gebruikt gewoon de voorvleugen van zn teamgenoot nadat ie zelf gecrasht is. Zou het misschien zo kunnen zijn dat Vettel een voorkeurs behandeling krijgt? En nogmaals weer onzin, kom eens met statistiekencijfers die aantonen dat het verschil tussen Alonso en Raikkonenen/massa steeds kleiner werd, en dat tussen Vettel en Raikkonen niet zo was. (met webber werd het verschil over de jaren wel groter, maar tijdens het seizoen veranderde dat ook niet veel). Zo goed ontwikkeld Ferrari ook niet onder Vettel. Vorig jaar zaten ze de eerste paar races vlak achter mercedes en hadden ze ook een aantal kunnen winnen. Aan het eind van het jaar was Red Bull ze voorbij, zijn Ricciardo en Max dan beter in het ontwikkelen? Ook nu weer lijkt het te gaan gebeuren, in de eerste 7 races werd hij eerste of tweede, en van de laatste 4 races stond hij slechts 1x op het podium (even vaak als kimi). Ontwikkeld hij niet goed? wordt het gat met Kimi kleiner? | |
potjecreme | maandag 24 juli 2017 @ 13:23 |
Melbourne lijkt mij ook zo gaaf om eens mee te maken. | |
opreis | maandag 24 juli 2017 @ 13:24 |
Ik was er dit jaar | |
potjecreme | maandag 24 juli 2017 @ 13:27 |
[ Bericht 86% gewijzigd door Nattekat op 24-07-2017 13:31:24 ] | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 13:30 |
[ Bericht 85% gewijzigd door Nattekat op 24-07-2017 13:31:05 ] | |
SnowOokami | maandag 24 juli 2017 @ 13:35 |
Zou mooi zijn voor Honda als de Sauber deal toch doorgaat: https://www.motorsport.co(...)hungary-test-933992/ | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 13:36 |
Blijft McLaren eigenlijk officieel bij Honda? Dat heb ik even gemist | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 13:39 |
ze hebben weinig keus, ik las wel ergens dat als ze naar Renault gaan eventueel Toro Rosso voor Honda gaat | |
Geralt | maandag 24 juli 2017 @ 13:39 |
Maar geen officieel statement toch nog? | |
Tarado | maandag 24 juli 2017 @ 13:41 |
officieel nog niet maar ze kunnen dacht ik niet meer wijzigen zonder toestemming van andere motorenleveranciers. | |
SnowOokami | maandag 24 juli 2017 @ 14:01 |
Denk dat Renault niet echt een alternatief is... en daar gaan ze waarschijnlijk ook geen kampioen mee worden. En als Mercedes klant krijg je ook niet de beste motor (of opties erbij). McLaren Ferrari gaat hem sowieso niet worden Van wat ik lees is Honda op de goede weg en denk ik dat ze in 2018 wel een competitieve motor hebben. | |
sasquatsch | maandag 24 juli 2017 @ 14:15 |
Blijkbaar verloren gegaan in de discussie over Kubica | |
sasquatsch | maandag 24 juli 2017 @ 14:17 |
En daar ben ik nog steeds mijn twijfels bij aangezien het nergens (behalve bij één Duitse site) genoemd is. In de hele discussie over met welke motoren ze gaan rijden is het verder nergens genoemd, voor zover ik weet. | |
YourCaptor | maandag 24 juli 2017 @ 14:43 |
Leuk nieuws over Kubica. | |
Sinister-D- | maandag 24 juli 2017 @ 15:37 |
|