Het zou dus ook nadelig kunnen werken. Als er bij een crash vervorming optreedt, kan het dus de coureur verhinderen de cockpit te verlaten. Of hoe krijg je de coureur met zwaar letsel nog op een vlotte manier uit de auto?quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom lijkt me niet, de prototypes waren van staal maar ze zullen allicht een beter en vooral lichter materiaal vinden
Lelijk is subjectief, ik vind F1 auto's sowieso niet om aan te gluren, LMP's vind ik mooier. Maar het is gewoon niet minder gevaarlijk, er zijn meer voorbeelden te bedenken waarbij problemen ontstaan dan waarbij er problemen opgelost worden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:23 schreef 4-elements het volgende:
Als de heren van de FIA willen dat er nooit meer iets kan gebeuren, kunnen ze beter de F1 afschaffen. De halo is een gedrocht, maakt de wagens alleen maar lelijker. Zou de coureurs zelf de keuze geven of ze met of zonder willen rijden. Grote kans dat er geen enkele halo te zien zal zijn dan.
ze zullen nog wel het een en ander moeten testen, in gewone omstandigheden kan een coureur binnen de 5 seconden de auto uit las ik.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het zou dus ook nadelig kunnen werken. Als er bij een crash vervorming optreedt, kan het dus de coureur verhinderen de cockpit te verlaten. Of hoe krijg je de coureur met zwaar letsel nog op een vlotte manier uit de auto?
twitter:Mobil1TheGrid twitterde op donderdag 20-07-2017 om 11:11:26 Head Vs. Heart – @ScarbsTech explores the #Halo concept & safety in @F1. https://t.co/M9Bv0ljfWi (From 2016). #Tech… https://t.co/YftY3pz0aM reageer retweet
De Vilotta kwam tegen de openstaande laadklep van een vrachtwagen toch?quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het ongeluk van Maria de Vilotta, en misschien Henry Surtees.
Ik dacht dat spul juist supersterk was? Zal iig niet hetzelfde soort carbon fiber zijn dat wordt gebruikt voor de voor- en achtervleugels etc.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat breekt bij een beetje impact toch gewoon in stukken?
En kan dat spul tegen een impact van een F1-auto tegen een wiel of een massieve graafmachine met 150/200 km/u? Dat zijn nogal wat krachten wat erop komtquote:Op donderdag 20 juli 2017 11:55 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat spul juist supersterk was? Zal iig niet hetzelfde soort carbon fiber zijn dat wordt gebruikt voor de voor- en achtervleugels etc.
Een BBC artikel uit 2016 zegt dat de halo van titanium is lees ik nu iig.
De zitkuip blijft toch ook heel bij impact? Die is ook van carbon.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:59 schreef Blik het volgende:
[..]
En kan dat spul tegen een impact van een F1-auto tegen een wiel of een massieve graafmachine met 150/200 km/u? Dat zijn nogal wat krachten wat erop komt
Ik heb toch het idee dat een monocoque/zitkuip wat steviger is dan een "losse" halo. Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De zitkuip blijft toch ook heel bij impact? Die is ook van carbon.
Ligt aan de manier waarop het belast wordt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:55 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat spul juist supersterk was? Zal iig niet hetzelfde soort carbon fiber zijn dat wordt gebruikt voor de voor- en achtervleugels etc.
Een BBC artikel uit 2016 zegt dat de halo van titanium is lees ik nu iig.
Dat komt omdat een deel van de monocoque als kreukelzone fungeert.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De zitkuip blijft toch ook heel bij impact? Die is ook van carbon.
Nico was bij ons op de zaaktwitter:nico_rosberg twitterde op donderdag 20-07-2017 om 07:31:44 Head some great meetings at Tesla today #siliconvalley https://t.co/ezBcbPDko4 reageer retweet
Dit zijn tests tegen een betonnen muur met zelfs nog stalen pijpen er op. Dat kom je op een circuit niet zo snel tegen denk ik. Met 55 km/h zullen ze dan wel vrij representatieve resultaten krijgen, die vergelijkbaar zijn met een +200 km/h crash tegen een zachte wand met bijvoorbeeld bandenbarrières er voor.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:10 schreef tja77 het volgende:
Volgens mij zegt de meneer van Caterham 15m/sec
Dat is nog geen 55km/uur.
Wat gebeurt er dan als een auto met 200+ ergens in crasht...
Echter gebeuren er ook veel crashes tussen auto's onderling, en wordt de monocoque op de meest ideale manier getest (frontaal). Als een andere monocoque in de flank komt, is de schade nog steeds behoorlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:34 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dit zijn tests tegen een betonnen muur met zelfs nog stalen pijpen er op. Dat kom je op een circuit niet zo snel tegen denk ik. Met 55 km/h zullen ze dan wel vrij representatieve resultaten krijgen, die vergelijkbaar zijn met een +200 km/h crash tegen een zachte wand met bijvoorbeeld bandenbarrières er voor.
Mooi promotie filmpje, je ziet precies niet wat je wil zien bij een crash testquote:Op donderdag 20 juli 2017 12:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat komt omdat een deel van de monocoque als kreukelzone fungeert.
Wat een onzin.. Daarom komen er per race zo'n 100.000 man en zitten er miljoenen aan de buis. F1 is altijd een showcase en provingground geweest. Het is wachten op het eerste incident en klaar. Dat is met alles zo in het verleden geweest.quote:
Het wordt ook geen losse halo toch? Dacht dat het in de constructie verwerkt zou worden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb toch het idee dat een monocoque/zitkuip wat steviger is dan een "losse" halo. Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.
Bijvoorbeeld bij die impact van Bianchi, ik zou graag de test willen zien waaruit blijkt dat daarmee de dood van Bianchi voorkomen had kunnen worden
Al zit niet iedere coureur in de GPDA. Max bijvoorbeeld al niet.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:23 schreef 4-elements het volgende:
Als de heren van de FIA willen dat er nooit meer iets kan gebeuren, kunnen ze beter de F1 afschaffen. De halo is een gedrocht, maakt de wagens alleen maar lelijker. Zou de coureurs zelf de keuze geven of ze met of zonder willen rijden. Grote kans dat er geen enkele halo te zien zal zijn dan.
Nee wel bij een bedrijf met het hoofdkantoor daarquote:Op donderdag 20 juli 2017 12:30 schreef SnowOokami het volgende:
Head is dat het nieuwe had?
@nils7 werk jij in Silicon Valley?
Even de nieuwe model Y uitproberenquote:Op donderdag 20 juli 2017 12:18 schreef nils7 het volgende:Nico was bij ons op de zaaktwitter:nico_rosberg twitterde op donderdag 20-07-2017 om 07:31:44 Head some great meetings at Tesla today #siliconvalley https://t.co/ezBcbPDko4 reageer retweet
Waarom testen ze het niet in de indy car ? Dit hele gezeik is weer aangewakkerd na het dodelijke ongeval met Justin Wilson. Maar in de indycar is niks veranderd volgens mij.quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:08 schreef MrSweets het volgende:
Waarom testen ze dit niet een seizoentje in de F3 of GP2 ?
Dan kunnen ze kijken of het wat is uberhaubt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |