abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:23:49 #26
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_172546064
Als de heren van de FIA willen dat er nooit meer iets kan gebeuren, kunnen ze beter de F1 afschaffen. De halo is een gedrocht, maakt de wagens alleen maar lelijker. Zou de coureurs zelf de keuze geven of ze met of zonder willen rijden. Grote kans dat er geen enkele halo te zien zal zijn dan.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:28:59 #27
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172546169
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom lijkt me niet, de prototypes waren van staal maar ze zullen allicht een beter en vooral lichter materiaal vinden
Het zou dus ook nadelig kunnen werken. Als er bij een crash vervorming optreedt, kan het dus de coureur verhinderen de cockpit te verlaten. Of hoe krijg je de coureur met zwaar letsel nog op een vlotte manier uit de auto?
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:32:51 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_172546254
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:23 schreef 4-elements het volgende:
Als de heren van de FIA willen dat er nooit meer iets kan gebeuren, kunnen ze beter de F1 afschaffen. De halo is een gedrocht, maakt de wagens alleen maar lelijker. Zou de coureurs zelf de keuze geven of ze met of zonder willen rijden. Grote kans dat er geen enkele halo te zien zal zijn dan.
Lelijk is subjectief, ik vind F1 auto's sowieso niet om aan te gluren, LMP's vind ik mooier. Maar het is gewoon niet minder gevaarlijk, er zijn meer voorbeelden te bedenken waarbij problemen ontstaan dan waarbij er problemen opgelost worden.
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:33:41 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172546272
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het zou dus ook nadelig kunnen werken. Als er bij een crash vervorming optreedt, kan het dus de coureur verhinderen de cockpit te verlaten. Of hoe krijg je de coureur met zwaar letsel nog op een vlotte manier uit de auto?
ze zullen nog wel het een en ander moeten testen, in gewone omstandigheden kan een coureur binnen de 5 seconden de auto uit las ik.

Mobil1TheGrid twitterde op donderdag 20-07-2017 om 11:11:26 Head Vs. Heart – @ScarbsTech explores the #Halo concept & safety in @F1. https://t.co/M9Bv0ljfWi (From 2016). #Techhttps://t.co/YftY3pz0aM reageer retweet
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:37:52 #30
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172546350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het ongeluk van Maria de Vilotta, en misschien Henry Surtees.
De Vilotta kwam tegen de openstaande laadklep van een vrachtwagen toch?
Dat was natuurlijk makkelijker te voorkomen geweest. Maar dan nog heb je de vraag, is die halo stevig genoeg?
pi_172546706
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat breekt bij een beetje impact toch gewoon in stukken?
Ik dacht dat spul juist supersterk was? Zal iig niet hetzelfde soort carbon fiber zijn dat wordt gebruikt voor de voor- en achtervleugels etc.

Een BBC artikel uit 2016 zegt dat de halo van titanium is lees ik nu iig.
Flesje bier
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:59:09 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_172546772
quote:
11s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:55 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik dacht dat spul juist supersterk was? Zal iig niet hetzelfde soort carbon fiber zijn dat wordt gebruikt voor de voor- en achtervleugels etc.

Een BBC artikel uit 2016 zegt dat de halo van titanium is lees ik nu iig.
En kan dat spul tegen een impact van een F1-auto tegen een wiel of een massieve graafmachine met 150/200 km/u? Dat zijn nogal wat krachten wat erop komt
pi_172546803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:59 schreef Blik het volgende:

[..]

En kan dat spul tegen een impact van een F1-auto tegen een wiel of een massieve graafmachine met 150/200 km/u? Dat zijn nogal wat krachten wat erop komt
De zitkuip blijft toch ook heel bij impact? Die is ook van carbon.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:02:15 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_172546835
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:00 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De zitkuip blijft toch ook heel bij impact? Die is ook van carbon.
Ik heb toch het idee dat een monocoque/zitkuip wat steviger is dan een "losse" halo. Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.

Bijvoorbeeld bij die impact van Bianchi, ik zou graag de test willen zien waaruit blijkt dat daarmee de dood van Bianchi voorkomen had kunnen worden
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:02:56 #35
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172546849
quote:
11s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:55 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik dacht dat spul juist supersterk was? Zal iig niet hetzelfde soort carbon fiber zijn dat wordt gebruikt voor de voor- en achtervleugels etc.

Een BBC artikel uit 2016 zegt dat de halo van titanium is lees ik nu iig.
Ligt aan de manier waarop het belast wordt.
Veel aerodynamische onderdelen zijn ook van carbonfiber gemaakt. Gaat prima ondanks alle druk die erop komt te staan bij + 300km/uur (gelijkmatig verdeelde belasting). Maar bij een tikje (puntlast) van een andere auto vliegen de carbonfiber onderdelen in de rondte.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:05:38 #36
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172546898
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:00 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De zitkuip blijft toch ook heel bij impact? Die is ook van carbon.
Dat komt omdat een deel van de monocoque als kreukelzone fungeert.

  donderdag 20 juli 2017 @ 12:10:51 #37
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172547013
Volgens mij zegt de meneer van Caterham 15m/sec
Dat is nog geen 55km/uur.
Wat gebeurt er dan als een auto met 200+ ergens in crasht...

  donderdag 20 juli 2017 @ 12:18:25 #38
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172547170
Nico was bij ons op de zaak :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:25:40 #39
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_172547300
Ja die moet ook wat met zijn tijd nu
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_172547389
Head is dat het nieuwe had? :P

@nils7 werk jij in Silicon Valley?
pi_172547463
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:10 schreef tja77 het volgende:
Volgens mij zegt de meneer van Caterham 15m/sec
Dat is nog geen 55km/uur.
Wat gebeurt er dan als een auto met 200+ ergens in crasht...

Dit zijn tests tegen een betonnen muur met zelfs nog stalen pijpen er op. Dat kom je op een circuit niet zo snel tegen denk ik. :P Met 55 km/h zullen ze dan wel vrij representatieve resultaten krijgen, die vergelijkbaar zijn met een +200 km/h crash tegen een zachte wand met bijvoorbeeld bandenbarrières er voor.
Flesje bier
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:40:55 #42
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172547578
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:34 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dit zijn tests tegen een betonnen muur met zelfs nog stalen pijpen er op. Dat kom je op een circuit niet zo snel tegen denk ik. :P Met 55 km/h zullen ze dan wel vrij representatieve resultaten krijgen, die vergelijkbaar zijn met een +200 km/h crash tegen een zachte wand met bijvoorbeeld bandenbarrières er voor.
Echter gebeuren er ook veel crashes tussen auto's onderling, en wordt de monocoque op de meest ideale manier getest (frontaal). Als een andere monocoque in de flank komt, is de schade nog steeds behoorlijk.
Maar carbonfiber is volgens mij wel het ideale materiaal voor de cockpit.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:41:02 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172547579
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat komt omdat een deel van de monocoque als kreukelzone fungeert.

Mooi promotie filmpje, je ziet precies niet wat je wil zien bij een crash test :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:50:53 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172547728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:34 schreef Mani89 het volgende:
Dit is het definitieve einde van de F1.
Wat een onzin.. Daarom komen er per race zo'n 100.000 man en zitten er miljoenen aan de buis. F1 is altijd een showcase en provingground geweest. Het is wachten op het eerste incident en klaar. Dat is met alles zo in het verleden geweest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172547763
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb toch het idee dat een monocoque/zitkuip wat steviger is dan een "losse" halo. Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.

Bijvoorbeeld bij die impact van Bianchi, ik zou graag de test willen zien waaruit blijkt dat daarmee de dood van Bianchi voorkomen had kunnen worden
Het wordt ook geen losse halo toch? Dacht dat het in de constructie verwerkt zou worden.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:05:04 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172547975
https://www.f1today.net/n(...)t-besluit-van-de-fia

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:23 schreef 4-elements het volgende:
Als de heren van de FIA willen dat er nooit meer iets kan gebeuren, kunnen ze beter de F1 afschaffen. De halo is een gedrocht, maakt de wagens alleen maar lelijker. Zou de coureurs zelf de keuze geven of ze met of zonder willen rijden. Grote kans dat er geen enkele halo te zien zal zijn dan.
Al zit niet iedere coureur in de GPDA. Max bijvoorbeeld al niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172548036
Waarom testen ze dit niet een seizoentje in de F3 of GP2 ?
Dan kunnen ze kijken of het wat is uberhaubt
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:23:41 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172548341
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:30 schreef SnowOokami het volgende:
Head is dat het nieuwe had? :P

@nils7 werk jij in Silicon Valley?
Nee wel bij een bedrijf met het hoofdkantoor daar :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:32:52 #49
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172548535
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:18 schreef nils7 het volgende:
Nico was bij ons op de zaak :P
Even de nieuwe model Y uitproberen :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_172548593
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:08 schreef MrSweets het volgende:
Waarom testen ze dit niet een seizoentje in de F3 of GP2 ?
Dan kunnen ze kijken of het wat is uberhaubt
Waarom testen ze het niet in de indy car ? Dit hele gezeik is weer aangewakkerd na het dodelijke ongeval met Justin Wilson. Maar in de indycar is niks veranderd volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')