abonnement Unibet Coolblue
pi_172537439
Ik vind dat de organisatie dat eens zou moeten aandurven.

Een keer een heel andere concept.

Veel meer heuvel etappes en een pak minder vlakke etappes

Laat ons zeggen:

4 vlakke etappes
6 Heuvel etappes
10 Berg etappes (met zeker 6 aankomsten bergop)

Nu is dit:

8 vlakke etappes
2 tijdrijden
Iets van 7 Bergriiten
De rest Heuvels

Kan alleen maar spektakel opleveren!

Zaterdag zal Froome weer eens met minuten gooien naar zijn concurrenten
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 juli 2017 @ 21:43:39 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172537471
Er is nu al nauwelijks tijdrijden in de Tour.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_172538575
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:43 schreef heywoodu het volgende:
Er is nu al nauwelijks tijdrijden in de Tour.
Maar de tijdsverschillen die zelfs dat geringe aantal tijdritkilometers oplevert is zeer groot vergeleken met de verschillen die in meerdere bergetappes bij elkaar gerealiseerd worden.

Of een pure klimtijdrit als vast onderdeel toevoegen.
pi_172538890
Omdat bepaalde ploegen te sterk zijn en bepaalde renners te laf.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 19 juli 2017 @ 22:51:20 #5
408813 crew  trein2000
pi_172539604
Ik ben meer voor kleinere ploegen. Of een budget/salaris cap. Maar dat heeft weer andere nadelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 20 juli 2017 @ 00:36:38 #6
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_172541577
Juist meer tijdritkilometers graag. Laatste jaren is het zo karig. 2012 was de laatste tour dat er een redelijk aantal in zat. Daarvoor ook jaren niet...
The more debt, the better
pi_172541764
Ik denk zolang Bardet meedoet, zullen ze het aantal tijdritkilometers laag houden, tenzij ze willen aansturen op een duel Froome vs. Dumoulin.
leven zoals het leven is
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 01:09:14 #8
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172541870
Een grote ronde zou juist van alles wat moeten hebben. En dus ook een "gewone", klim, en/of ploegentijdrit
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172582872
2 tijdritten zoals dit jaar vind ik zelf wel prima.
Een echte ronderenner moet elk aspect kunnen beheersen. Niet alleen bergop.
Al zou Froome met alleen maar bergop ook wel gewoon winnen.

Wat wel goed zou zijn is als de Tour iets boeiender zou worden qua etappes.
De Tour is al jaren niet meer de beste en moeilijkste ronde van het jaar.
Zeker de Giro is daarin de Tour allang voorbij.
Dit jaar ook echt een drama met aantal aankomsten bergop en sws qua ritten die iets aan bergen hadden.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 juli 2017 @ 21:06:51 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172583047
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:00 schreef bianconeri het volgende:
2 tijdritten zoals dit jaar vind ik zelf wel prima.
Een echte ronderenner moet elk aspect kunnen beheersen. Niet alleen bergop.
Al zou Froome met alleen maar bergop ook wel gewoon winnen.

Wat wel goed zou zijn is als de Tour iets boeiender zou worden qua etappes.
De Tour is al jaren niet meer de beste en moeilijkste ronde van het jaar.
Zeker de Giro is daarin de Tour allang voorbij.
Dit jaar ook echt een drama met aantal aankomsten bergop en sws qua ritten die iets aan bergen hadden.
Waarbij een aankomst bergop uiteraard niet garant staat voor spektakel. Dat kun je ook genoeg zien in afdalingen (ook in deze Tour weer, inclusief strijd tussen klassementsrenners).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!fotograaf vrijdag 21 juli 2017 @ 21:50:15 #11
842 Zorro
Z
pi_172584435
Eem klimtijdrit zou er wel bij horen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_172591805
Geen tijdrit zou ik vreemd vinden, al hoeven er van mij niet meer tijdrit kilometers in de zitten als nu heb geval is (al zou bijv. een Dumoulin daar denk ik anders over denken). Wat meer geaccidenteerd parcours, en / of meer regelmatig een klimtijdrit zou van mij zeker mogen.

Verder mogen er van mij best wat biljartvlakke ritten vanaf daar die gewoon veel en veel te saai zijn (sorry Kittel!) en wat meer overgangsritten met heuvels waar de vlucht wat meer kans heeft.

En als het dan biljartvlak moet zijn gooi er eens wat (vooral zware) kassei stroken in, ik zou bijv. best eens een touretappe willen zien waar ze finale van bijv. Roubaix mee pakken, zeg maar vanaf het bos en dan finish in Roubaix of bijv. bij de eerste mogelijkheid na het carrefour.

Of bijv. vlakke ritten over een parcours dat goed is voor waaier vorming, zal natuurlijk niet altijd werken omdat je het weer (de wind) niet altijd in de hand hebt, maar het zorgt altijd wel voor mooie koers.

En qua bergritten wat meer afwisseling tussen kort (zeg maar 100 tot 140KM) en wat langere bergritten.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 11:17:59 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_172592347
Gewoon hartslagmeters verbieden, dat gaat al meer effect geven dan alle denkbare parcourswijzigingen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 11:18:04 #14
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_172592349
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:50 schreef Zorro het volgende:
Eem klimtijdrit zou er wel bij horen.
Dit roep ik al jaren.
pi_172592746
Een tijdrit met twee bergen, dat zou interessant zijn.
pi_172592886
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:50 schreef Zorro het volgende:
Eem klimtijdrit zou er wel bij horen.
dit, maakte de giro vorig jaar leuker
pi_172593384
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 11:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gewoon hartslagmeters verbieden, dat gaat al meer effect geven dan alle denkbare parcourswijzigingen.
Hartslag meter en bijv. Wattage meters zouden van mij best mogen, maar wel in "logging" only stand tijdens de koers. Geen schermpjes op de fiets / communicatie naar de ploegauto e.d. gewoon een blackbox die na de koers is uit te lezen voor de data. Net als oortjes, mogen ze wel gebruiken, maar enkel als luister optie naar het wedstrijd / jury kanaal zodat eventuele gevaren / valpartijen voor ze voor op moeten letten e.d. wel doorgegeven kunnen worden, maar geen wedstrijdtactiek.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 12:48:57 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_172593601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 10:33 schreef Dennism het volgende:
Verder mogen er van mij best wat biljartvlakke ritten vanaf daar die gewoon veel en veel te saai zijn (sorry Kittel!) en wat meer overgangsritten met heuvels waar de vlucht wat meer kans heeft.

En als het dan biljartvlak moet zijn gooi er eens wat (vooral zware) kassei stroken in, ik zou bijv. best eens een touretappe willen zien waar ze finale van bijv. Roubaix mee pakken, zeg maar vanaf het bos en dan finish in Roubaix of bijv. bij de eerste mogelijkheid na het carrefour.
Biljartvlak is een beetje een verkeerde benaming. :P Weet je wat biljartvlak is? Fietsen in Nederland. In deze Tour hebben zelfs de 'vlakke' etappes in Frankrijk meer dan 1.000 hoogtemeters.
pi_172593651
Ik zou eens een verfrissend concept invoeren in de tour!

Starten doen we dit keer eens in Parijs! Waarom niet?

Een proloog op de Champs Elysee

Etappe 1 : Saint Dennis (parijs) - Roubaix.

Een finale vol lmet kasseien. het zijn maar een 5 tal kasseistroken en we finishen in een straat paar kilometer voor de piste!

Etappe 2: Maubeuge - Luik

Met een finale met bergjes van de finale zoals luik bastenaken luik !

Etappe 3: Luik -,Thionville

Vlakke etappe, goed voor sprinters!

Etappe 4: Metz - Langres ( vlakke etappe)

En zo verder richting de alpen en dan richting zuiden ofzo
pi_172593769
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:35 schreef Dennism het volgende:

[..]

Hartslag meter en bijv. Wattage meters zouden van mij best mogen, maar wel in "logging" only stand tijdens de koers. Geen schermpjes op de fiets / communicatie naar de ploegauto e.d. gewoon een blackbox die na de koers is uit te lezen voor de data. Net als oortjes, mogen ze wel gebruiken, maar enkel als luister optie naar het wedstrijd / jury kanaal zodat eventuele gevaren / valpartijen voor ze voor op moeten letten e.d. wel doorgegeven kunnen worden, maar geen wedstrijdtactiek.
_O_ Dat zou inderdaad geweldig zijn. Dat en kleinere ploegen.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 21:27:46 #21
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_172605541
Zeker wel tijdritten, liefst een vlakke en een bergtijdrit. Alle disciplines moeten in een ronde.

Kleinere ploegen, kleiner peloton en minder communicatiemiddelen zou het wel een stuk leuker maken maar commercieel zal dat niet aantrekkelijk zijn.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 22 juli 2017 @ 21:53:49 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_172606303
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:36 schreef flyguy het volgende:
Juist meer tijdritkilometers graag. Laatste jaren is het zo karig. 2012 was de laatste tour dat er een redelijk aantal in zat. Daarvoor ook jaren niet...
In 1992 kon Indurain gewoon iedereen wegblazen met na de proloog van 5.4 km twee tijdritten van 65 en 64 km. En om het feest compleet te maken ook nog een ploegentijdrit van 64 km.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_172613979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:16 schreef silverhill het volgende:

[..]

Maar de tijdsverschillen die zelfs dat geringe aantal tijdritkilometers oplevert is zeer groot vergeleken met de verschillen die in meerdere bergetappes bij elkaar gerealiseerd worden.

Of een pure klimtijdrit als vast onderdeel toevoegen.
Nee hoor.

Dat LIJKT alleen maar zo doordat er zo weinig tijdritkilometers in zitten.

De bergen hebben zo veel meer invloed dan het tijdrijden dat het klassement grotendeels bepaald wordt door de resultaten in de bergen. Het logische gevolg is dat de topklassementsrenners bergop allemaal aan elkaar gewaagd zijn (anders stonden ze niet in de top), terwijl hun tijdrijderscapaciteiten enorm kunnen verschillen. En dankzij dat grote verschil in tijdrijderscapaciteiten kunnen de verschillen in de tijdrit weer zo sterk oplopen.

Ik denk trouwens wel dat per kilometer de verschillen inderdaad groter zijn in tijdritten; gewoon doordat het volle bak man tegen man gaat, maar we moeten niet overdrijven: met het bestaande aantal tijdritkilometers is het klaarblijkelijk mogelijk derde in de Tour te worden zonder te kunnen tijdrijden, terwijl andersom iemand toch écht goed moet kunnen klimmen om in de top 10 te eindigen. De klimmers zijn al in het voordeel, dus het aantal tijdritkilometers hoeft niet echt te worden verminderd.
pi_172614107
Wat de vlakke etappes betreft: ik denk niet dat het er per se veel minder moeten zijn, maar misschien zouden ze er beter een aantal van de eerste naar de laatste week verplaatsen, zodat ze minder voorspelbaar worden.

In de laatste week zijn de sprinters en hun teamgenoten minder fris en hun teams minder compleet, zodat het moeilijker wordt een kopgroep te controleren.

Daar komt bij dat in de eerste week er nauwelijks renners überhaupt proberen te ontsnappen, omdat degenen die het willen, ervoor kiezen hun energie te sparen voor latere heuveletappes waarin ontsnappingen meer kans maken. Als die heuveletappes achter de rug zijn, willen ze waarschijnlijk wel ontsnappen in een vlakke etappe. Dan krijg je waarschijnlijk een sterkere kopgroep en dús één die meer kans maakt.

Tenslotte: mocht het uiteindelijk op een massasprint uitlopen, dan is het waarschijnlijk dat er nu andere sprinters goed zijn dan vóór de bergen, omdat ze niet allemaal de bergen even goed verteren; dan zit je dus in ieder geval niet net als in de eerste week tig keer naar "dezelfde" sprint te kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')