Maar de tijdsverschillen die zelfs dat geringe aantal tijdritkilometers oplevert is zeer groot vergeleken met de verschillen die in meerdere bergetappes bij elkaar gerealiseerd worden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:43 schreef heywoodu het volgende:
Er is nu al nauwelijks tijdrijden in de Tour.
Waarbij een aankomst bergop uiteraard niet garant staat voor spektakel. Dat kun je ook genoeg zien in afdalingen (ook in deze Tour weer, inclusief strijd tussen klassementsrenners).quote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:00 schreef bianconeri het volgende:
2 tijdritten zoals dit jaar vind ik zelf wel prima.
Een echte ronderenner moet elk aspect kunnen beheersen. Niet alleen bergop.
Al zou Froome met alleen maar bergop ook wel gewoon winnen.
Wat wel goed zou zijn is als de Tour iets boeiender zou worden qua etappes.
De Tour is al jaren niet meer de beste en moeilijkste ronde van het jaar.
Zeker de Giro is daarin de Tour allang voorbij.
Dit jaar ook echt een drama met aantal aankomsten bergop en sws qua ritten die iets aan bergen hadden.
Hartslag meter en bijv. Wattage meters zouden van mij best mogen, maar wel in "logging" only stand tijdens de koers. Geen schermpjes op de fiets / communicatie naar de ploegauto e.d. gewoon een blackbox die na de koers is uit te lezen voor de data. Net als oortjes, mogen ze wel gebruiken, maar enkel als luister optie naar het wedstrijd / jury kanaal zodat eventuele gevaren / valpartijen voor ze voor op moeten letten e.d. wel doorgegeven kunnen worden, maar geen wedstrijdtactiek.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 11:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gewoon hartslagmeters verbieden, dat gaat al meer effect geven dan alle denkbare parcourswijzigingen.
Biljartvlak is een beetje een verkeerde benaming. Weet je wat biljartvlak is? Fietsen in Nederland. In deze Tour hebben zelfs de 'vlakke' etappes in Frankrijk meer dan 1.000 hoogtemeters.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 10:33 schreef Dennism het volgende:
Verder mogen er van mij best wat biljartvlakke ritten vanaf daar die gewoon veel en veel te saai zijn (sorry Kittel!) en wat meer overgangsritten met heuvels waar de vlucht wat meer kans heeft.
En als het dan biljartvlak moet zijn gooi er eens wat (vooral zware) kassei stroken in, ik zou bijv. best eens een touretappe willen zien waar ze finale van bijv. Roubaix mee pakken, zeg maar vanaf het bos en dan finish in Roubaix of bijv. bij de eerste mogelijkheid na het carrefour.
Dat zou inderdaad geweldig zijn. Dat en kleinere ploegen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 12:35 schreef Dennism het volgende:
[..]
Hartslag meter en bijv. Wattage meters zouden van mij best mogen, maar wel in "logging" only stand tijdens de koers. Geen schermpjes op de fiets / communicatie naar de ploegauto e.d. gewoon een blackbox die na de koers is uit te lezen voor de data. Net als oortjes, mogen ze wel gebruiken, maar enkel als luister optie naar het wedstrijd / jury kanaal zodat eventuele gevaren / valpartijen voor ze voor op moeten letten e.d. wel doorgegeven kunnen worden, maar geen wedstrijdtactiek.
In 1992 kon Indurain gewoon iedereen wegblazen met na de proloog van 5.4 km twee tijdritten van 65 en 64 km. En om het feest compleet te maken ook nog een ploegentijdrit van 64 km.quote:Op donderdag 20 juli 2017 00:36 schreef flyguy het volgende:
Juist meer tijdritkilometers graag. Laatste jaren is het zo karig. 2012 was de laatste tour dat er een redelijk aantal in zat. Daarvoor ook jaren niet...
Nee hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:16 schreef silverhill het volgende:
[..]
Maar de tijdsverschillen die zelfs dat geringe aantal tijdritkilometers oplevert is zeer groot vergeleken met de verschillen die in meerdere bergetappes bij elkaar gerealiseerd worden.
Of een pure klimtijdrit als vast onderdeel toevoegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |