abonnement Unibet Coolblue
pi_172531711
Ik heb een auto die niet meer door de apk komt en zo rot is dat ie naar de sloop moet. De airco werkt nog 100%

Als ik het gas eruit laat halen

Vervolgens de compressor condensor etc eruit haal en in een caravan bouw (heel simplistisch gezegd condensor aan de buitenkant waar ie zijn warme lucht kwijt kan, verdamper in een kist onder de bank aangesloten op het lucht circulatie systeem )... en weer laat afvullen

Volgensmij heb ik dan alleen een motor nodig om de compressor te laten draaien en wat fans om door de condensor en verdamper te blazen .... misschien niet het efficiėntste maar zou het kunnen werken?



Je moet immers wel lekker kunnen slapen op de camping -O_
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:58:02 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172531768
Tuurlijk kan dat, alles kan.

Beetje omslachtig, maar whatever makes you happy.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172531980
ik denk dat je beter een opbouw unit kan kopen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_172532126
Het kan maar zou het genoeg koelen om een caravan wat graden omlaag te krijgen?

Een opbouw unit is best zwaar wat de stabiliteit niet ten goede komt en daarnaast aardig aan de prijs, terwijl deze onderdelen gratis zijn, behalve de vulling natuurlijk :)
pi_172532650
Denk van wel, is berekend om constant warme buitenlicht te koelen tijdens het aanzuigen ennhet zonlicht door de voorruit te overwinnen. Caravan is wel groter daarintegen.

Denk dat het een teringherrie maakt met die motor en bandaandrijving.
.
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:59:45 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172532865
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:20 schreef CarltonBanks het volgende:
Het kan maar zou het genoeg koelen om een caravan wat graden omlaag te krijgen?

Een opbouw unit is best zwaar wat de stabiliteit niet ten goede komt en daarnaast aardig aan de prijs, terwijl deze onderdelen gratis zijn, behalve de vulling natuurlijk :)
Ja, en regelen gaat vanzelf, en zo'n ding is gemaakt om met een flink aantal rpm aangedreven te worden, dus dat zal je dan ook moeten doen, regel effe oordoppies alvast, en een stofzuigermotor ofzo.
Je koopt tegenwoordig voor een appel en een ei zo'n staand ding op 220, waarom moeilijk doen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:47:07 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172535595
Technisch kan het, het inbouwen zal wel veel tijd en slimmigheid vergen.

Hoe ventileer je de sleurhut nu dan?
pi_172543940
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, en regelen gaat vanzelf, en zo'n ding is gemaakt om met een flink aantal rpm aangedreven te worden, dus dat zal je dan ook moeten doen, regel effe oordoppies alvast, en een stofzuigermotor ofzo.
Je koopt tegenwoordig voor een appel en een ei zo'n staand ding op 220, waarom moeilijk doen?
omdat het bijna gratis was _O-

Die losse units zijn aardig groot, zodoende dacht ik daar aan. Aan het geluid had ik niet gedacht, misschien toch niet zo'n goed idee :P
  donderdag 20 juli 2017 @ 10:24:57 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172545002
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:18 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

omdat het bijna gratis was _O-

Die losse units zijn aardig groot, zodoende dacht ik daar aan. Aan het geluid had ik niet gedacht, misschien toch niet zo'n goed idee :P
je kunt het altijd proberen natuurlijk, misschien als je even heel creatief met poelie wielen gaat doen dat het zou kunnen werken, maar dan moet je op de aandrijving heel groot en op de compressor heel klein, waardoor je een aandrijfmotor nodig hebt die heel veel koppel kan leveren.

Je kunt ook proberen om zo'n grote eens open te plukken en te kijken of je dat niet in een compactere vorm kunt gieten zodat hij onder de bank past.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172545166
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je kunt het altijd proberen natuurlijk, misschien als je even heel creatief met poelie wielen gaat doen dat het zou kunnen werken, maar dan moet je op de aandrijving heel groot en op de compressor heel klein, waardoor je een aandrijfmotor nodig hebt die heel veel koppel kan leveren.

Je kunt ook proberen om zo'n grote eens open te plukken en te kijken of je dat niet in een compactere vorm kunt gieten zodat hij onder de bank past.
Hmmm daar zeg je wat, die dingen bestaan voor de helft uit een opvangbak voor het water, welke ik niet nodig heb, drupt gewoon onder de caravan weg.

Eerst maar eens op zoek naar een AC die max 6amp trekt, want dat is vaak de bovengrens op veel campings :(
pi_172545208
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je kunt het altijd proberen natuurlijk, misschien als je even heel creatief met poelie wielen gaat doen dat het zou kunnen werken, maar dan moet je op de aandrijving heel groot en op de compressor heel klein, waardoor je een aandrijfmotor nodig hebt die heel veel koppel kan leveren.

Je kunt ook proberen om zo'n grote eens open te plukken en te kijken of je dat niet in een compactere vorm kunt gieten zodat hij onder de bank past.
Zo verkopen ze er tegenwoordig ok zat.
Whatever...
pi_172554960
Airco poelie is toch meestal even groot als de krukas poelie? Denk dat een motortje van 1000-2000 toeren en 1500W wel voldoende moet zijn.
.
pi_172556656
Er zijn ook kant en klare airco's voor onder de (caravan)bank in de handel.

Het idee is leuk, maar de compressor die aangedreven moet worden door een losse motor lijkt me minder geslaagd. Met wat zoeken kun je misschien een compressor vinden die al voorzien is van een eigen elektromotor. Dus aandrijving en compressor in 1 unit. Dit kun je dan wellicht koppelen aan de onderdelen die je beschikbaar hebt.
pi_172558092
Is aandrijving via het wiel een optie? Heb je ieder geval een koele caravan als je aankomt.
.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:17:36 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172560300
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:20 schreef Fer het volgende:
Is aandrijving via het wiel een optie? Heb je ieder geval een koele caravan als je aankomt.
Een kudde hamsters in zo'n loopradje buiten de caravan *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172574949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:33 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Hmmm daar zeg je wat, die dingen bestaan voor de helft uit een opvangbak voor het water, welke ik niet nodig heb, drupt gewoon onder de caravan weg.

Eerst maar eens op zoek naar een AC die max 6amp trekt, want dat is vaak de bovengrens op veel campings :(
Dat is 1300watt.
De meeste airco's gebruiken dat niet.
Ik heb daar pas geleden naar gezocht.
Je moet wel rekening houden met de grootte van je camper.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')