abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:04:19 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_172511615
Dag allen,

Zoals TT zegt, mijn Witte Herder van net 9 naar begint door haar achterpoten te zakken.
Alleen als ze flink heeft gelopen, dan krijgt ze ook moeite met de trap. Wij hebben een 3 laags woning, en ze is altijd gewend geweest met ons mee naar de slaapkamer te gaan.

Het lijkt ouderdom te zijn, ze gaat ook vaak over haar grens heen waardoor ze dagen lang moe is en lastig loopt, hier gaan wij nu rekening mee houden.

Zijn er dingen die ik zou kunnen geven om haar spieren en botten te stimuleren? Zodat ze er iets sterker van word?

Glucosamine voor de hond? Of is dat ook een mythe?

Ze is 40 kilo, dus wellicht ook iets te zwaar.

Wij hebben voor volgende week maandag een dierenarts afspraak voor een enting, ik ga het dan ook daar vragen. Hopelijk hebben fokkertjes wat tips voor me !
pi_172511922
De enige tip is eerder naar de DA.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_172512013
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:16 schreef Chinless het volgende:
De enige tip is eerder naar de DA.
dat
Juin uit Eigen Tuin!
pi_172512499
9 jaar is nog niet zo oud, 'gewoon ouderdom' lijkt me toch niet. Misschien heeft ze slechte heupen (artrose bijvoorbeeld) of rugproblemen, of is haar bespiering slechter aan het worden? Hoe zijn de heupuitslagen van haar ouders en broers/zussen?

Glucosamine of groenlipmossel kan wel helpen met de gewrichten, en is een gevalletje baat het niet schaad het niet. Afvallen zou denk ik ook verstandig zijn, 40kg klinkt als vrij veel voor een witte herder, en als je zelf denkt dat ze wat te zwaar is dan is de kans groot dat er wel wat kilo's af mogen. Verder kun je denken aan fysiotherapie om de bespiering zo goed mogelijk te houden. Zwemmen is heel goed voor de spieren en weinig belastend voor de gewrichten, dat zou ik dus zeker overwegen. Je hebt zelfs speciale aquatherapie voor honden met dit soort klachten.

Mocht ze nog andere symptomen hebben (bv veel drinken/plassen, haaruitval) dan kun je ook denken aan een ziekte waar spierzwakte dan een symptoom van is. Onze schnauzer heeft bv Cushing, daar hoort ook spierzwakte en een soms wegvallende achterhand bij. Maar als ze verder goed gezond is zullen het denk ik eerder de heupen of rug zijn. Röntgenfoto's zullen daar wel een beeld van kunnen geven.

Kijk ook eens hier: http://www.beaphar.com/nl(...)t-gewrichtsproblemen (beaphar linkje gepakt ter ere van ons aller DiDa O+ )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172512987
Doils Joint is ook goed spul bij artrose ^O^
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')