abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 juli 2017 @ 17:21:30 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_172507941
Rick Brandsteder (33) is vandaag in het gerechtshof in Amsterdam veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van een week, met een proeftijd van een jaar, wegens betrokkenheid bij een vechtpartij in het uitgaansleven vorig jaar. Ook heeft de presentator een geldboete gekregen van 750 euro. Dit komt vrijwel overeen met de straf die de politierechter hem eerder heeft opgelegd, maar dan met een proeftijd van twee jaar.



Het vonnis valt lager uit dan de eis van het Openbaar Ministerie (OM), die hem vier weken de cel in wilde hebben, waarvan twee weken voorwaardelijk. Ook eiste de advocaat-generaal een werkstraf van negentig uur. Het hof vindt de geëiste straf echter hoog. „In het voordeel van de verdachte houdt het hof er rekening mee dat de verdachte verantwoordelijkheid voor zijn handelen heeft genomen en dat hij spijt heeft betuigd”, zo klinkt de toelichting van het gerechtshof.

Rick zou eind januari iemand in het gezicht hebben geslagen, nadat hij zou zijn geprovoceerd door het slachtoffer. Dat gebeurde nadat de presentator, naar eigen zeggen, per ongeluk voordrong bij het toilet.

Meerdere incidenten
Tot vijf jaar geleden haalde Rick, zoon van televisie-icoon Ron Brandsteder, met enig regelmaat het nieuws vanwege vechtpartijen. De laatste tijd leek hij zijn leven weer aardig op de rit te hebben met een tv-contract bij RTL 5 op zak. Hij presenteerde dit jaar onder andere Temptation Island.

Het is niet de eerste keer dat de Brandstedertelg vanwege vergelijkbare aantijgingen in de problemen komt. Vijf jaar geleden werd er al eens aangifte gedaan tegen Rick en zijn broer Robert vanwege openbare geweldpleging. De twee werden gearresteerd en vastgehouden voor verhoor.



Zelfverdediging
De broers waren op oudejaarsavond slaags geraakt met verschillende cafégangers in de Amsterdamse kroeg Werck. Volgens Rick waren zij daar met een vriendengroep en ontstond er een vechtpartij toen iemand Robert aanstootte. „Wij werden ook belaagd, dus toen heb ik me even moeten verdedigen. Anders ben je zelf de pineut”, zei Rick destijds.

Maar volgens een getuige waren de broers en hun vrienden aan het inhakken op drie jongens die al op de grond lagen. Het was volgens de omstander een zorgelijke situatie. De presentator ontkende het verhaal van de getuige. Uiteindelijk zou hij ook niet worden veroordeeld.

In mei 2008 vielen er al klappen tijdens een afterparty van een concert van de Toppers. Rick zou daar aan de billen van de gefortuneerde weduwe Yvonne Dubbelboer hebben gezeten, wat in een knokpartij eindigde. Een half jaar eerder was hij met zijn broer slaags geraakt in een Amsterdamse snackbar.

http://www.telegraaf.nl/p(...)iet_de_cel_in__.html

Bekende recidivist komt er weer eens goed vanaf. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_172509210
Omdat bekende Nederlander.
Als het Jan Tokkie uit een Vogelaarswijk was geweest had diegene gewoon mogen brommen. Klassenjustitie :r
U MAD?
pi_172509271
Rick de Kikker.
pi_172509301
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:19 schreef de_boswachter het volgende:
Omdat bekende Nederlander.
Als het Jan Tokkie uit een Vogelaarswijk was geweest had diegene gewoon mogen brommen. Klassenjustitie :r
Levenslang ook nog. Met de elektrische stoel. Alleen omdat hij Rick heet. Geluksvogel is het.
pi_172509640
Zo vader, zo zonen. Zuiplappen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  Forum Admin dinsdag 18 juli 2017 @ 18:49:30 #6
35723 crew  GGMM
pi_172509825
Mooi zo. :)

Als hij niet Rick Brandsteder heette was er waarschijnlijk niet eens aangifte gedaan, maar omdat "slachtoffer" een beetje aandacht wil en het een bekende Nederlander is gebeurt dit nu wel. Het zou me niets verbazen als het "slachtoffer" hier op de avond zelf al op uit was. Sowieso beetje irritant gaan lopen doen tegen iemand alleen omdat het een BN'er :') Wat kansloos. En dan achteraf lopen janken. _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 juli 2017 @ 18:59:59 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_172510089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:49 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo. :)

Sowieso beetje irritant gaan lopen doen tegen iemand alleen omdat het een BN'er :')
Precies, hoe vaak ik al niet tot 10 heb moeten tellen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_172510350
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:49 schreef GGMM het volgende:
Mooi zo. :)

Als hij niet Rick Brandsteder heette was er waarschijnlijk niet eens aangifte gedaan, maar omdat "slachtoffer" een beetje aandacht wil en het een bekende Nederlander is gebeurt dit nu wel. Het zou me niets verbazen als het "slachtoffer" hier op de avond zelf al op uit was. Sowieso beetje irritant gaan lopen doen tegen iemand alleen omdat het een BN'er :') Wat kansloos. En dan achteraf lopen janken. _O-
GGMM heeft sterallures.
U MAD?
pi_172513402
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Precies, hoe vaak ik al niet tot 10 heb moeten tellen.

:P
Ja oke, maar jij pakt 10 glazen bier ook wat makkelijker dan Rick.
pi_172518237
Klasse justitie, deze recividist komt goed weg
pi_172528116
Klinkt als een fijne schoonzoon. Vond 'm wel sympathieker in Expeditie Robinson. Foutje dus.
pi_172528172
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Precies, hoe vaak ik al niet tot 10 heb moeten tellen.

:P
Volgende keer bij 9 flink uithalen. Zien ze allemaal niet aankomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')