abonnement Unibet Coolblue
pi_172506488
Ellke maandag blikken we terug op het sportweekend. Vandaag: de openingswedstrijd van onze Oranje Leeuwinnen op het EK voetbal in eigen land. Die, zeker in het laatste halfuur, pijnlijk was voor iedereen op het veld, in het stadion en voor de tv.

Nee, je moet vrouwen niet met mannen vergelijken. Zeker niet in de sport. We weten het, we zeggen het en we smoren daarmee elke feministische tegenaanval in de kiem. Het is al vaak genoeg gezegd: Vivianne Miedema is geen Lionel Messi.

Gisteren keken we naar Nederland-Noorwegen dat gespeeld werd in een uitverkochte Galgenwaard in Utrecht. Vuurwerk vanaf de allereerste seconde. Na nog geen minuut spelen had het al 1-0 voor Oranje moeten staan, de kansen volgden daarna in rap tempo, maar het duurde tot de 66ste minuut voordat er werd gejuicht. Voorzet Martens, doelpunt Van der Sanden: 1-0, tevens de eindstand. Drie punten, strik eromheen, op naar de wedstrijd tegen Denemarken.

Tot zover het wedstrijdverslag. Meer viel er zelfs voor koning Willem-Alexander en koningin Mįxima niet te beleven op de tribune. Ook niet voor de tv trouwens. Vrouwen zijn geen mannen, dat hadden we al geconcludeerd. Dat bleek wel tijdens de tweede helft. De pijp was leeg na het, overigens prachtige, kopdoelpunt. Eigenlijk daarvoor al. Vrouwen rennen nu eenmaal minder hard en minder lang dan mannen. Sterker nog: ze kwamen na het doelpunt geen meter meer vooruit, laat staan dat er een fatsoenlijke bal voor de pot werd gegooid. Bij ons vielen, als logisch gevolg daarvan, de luiken dicht.

Dus waarom, echt waaróm, spelen vrouwen dan in godsnaam twee helften van 45 minuten? Wie doe je hier in godsnaam een plezier mee? De speelsters? De mensen op de tribune? De UEFA misschien? Waarom niet twee keer een half uur?

In het tennis is het heel normaal dat vrouwen tijdens grandslams kortere partijen dan mannen spelen. Op die toernooien spelen vrouwen best-of-three partijen, mannen best-of-five. Prima toch? Waarom doen we dat in het voetbal niet?

Dus scheids: fluit na een uur spelen gewoon voor het einde van de wedstrijd. Doe het nou maar gewoon. Iedereen blij. Zo’n lijdensweg wil niemand. Alvast dank!

http://panorama.nl/voetba(...)inuten-iedereen-blij
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 juli 2017 @ 16:26:07 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_172506753
Een uur ipv 90 minuten is prima, voor de mannen ook. Duurt lang zat, zo'n duel waarin meestal niks gebeurt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 16:27:28 #3
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172506781
60 minuten zuivere speeltijd zou ik een uitstekende zaak vinden
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172507173
Dat zou voor de mannen ook prima zijn. Het is een poosje geleden al geopperd en het zou een goed besluit zijn om met een actieve klok te gaan werken zodat je zuivere speeltijd hebt. Een uurtje is dan voldoende en tijdrekken is zinloos.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 18:09:04 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172509006
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:49 schreef Jordy-B het volgende:
Dat zou voor de mannen ook prima zijn. Het is een poosje geleden al geopperd en het zou een goed besluit zijn om met een actieve klok te gaan werken zodat je zuivere speeltijd hebt. Een uurtje is dan voldoende en tijdrekken is zinloos.
er zijn meerdere manieren om tijd te rekken natuurlijk, bij het ijshockey hebben we ook een zuivere klok maar het fenomeen bestaat nog steeds

spelers die wat erg lang achter het goal staan te dreutelen bv verschil is dat als je het te vaak doet een potige verdediger je in elkaar komt rammelen _O-

scheidsrechters moeten gewoon sneller een kaart trekken voor dit soort meuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172509131
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:26 schreef heywoodu het volgende:
Een uur ipv 90 minuten is prima, voor de mannen ook. Duurt lang zat, zo'n duel waarin meestal niks gebeurt.
De reclameblokken tijdens de rust zijn een belangrijk verdienmodel van de sport denk ik dus alhoewel ik het met je eens ben.. verwacht ik geen veranderingen.
pi_172509199
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:27 schreef Tagliano het volgende:
60 minuten zuivere speeltijd zou ik een uitstekende zaak vinden
Kan ik me voorstellen als je voor Ajax bent.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 18:19:43 #8
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172509211
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:19 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen als je voor Ajax bent.
Zuivere speeltijd zegt louter iets over wanneer de scheidsrechter het spel stillegt :+
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 18:20:11 #9
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172509220
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De reclameblokken tijdens de rust zijn een belangrijk verdienmodel van de sport denk ik dus alhoewel ik het met je eens ben.. verwacht ik geen veranderingen.
Je hoeft de rust natuurlijk niet te veranderen
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172509247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:19 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Zuivere speeltijd zegt louter iets over wanneer de scheidsrechter het spel stillegt :+
Was ook een geintje uiteraard.

Als dat gebeurd dan heb je netto soms nog meer dan 90 minuten denk ik.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 18:22:14 #11
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172509257
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:21 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Was ook een geintje uiteraard.

Als dat gebeurd dan heb je netto soms nog meer dan 90 minuten denk ik.
Zou best kunnen ja. Ik weet ook niet of 60 minuten dan een goede verhouding is maar daar kun je tuurlijk altijd over nadenken
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172509785
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:20 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Je hoeft de rust natuurlijk niet te veranderen
Ja opzich is dertig minuten wel kort spelen, dat maakt het wellicht wel net wat spannender inderdaad.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 juli 2017 @ 18:49:02 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_172509815
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De reclameblokken tijdens de rust zijn een belangrijk verdienmodel van de sport denk ik dus alhoewel ik het met je eens ben.. verwacht ik geen veranderingen.
Vier keer een kwartier, heb je meer reclamenblokken :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_172537109
Zoals de U17 of u19 weet niet precies.

2x 35min spelen!
pi_172548466
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De reclameblokken tijdens de rust zijn een belangrijk verdienmodel van de sport denk ik dus alhoewel ik het met je eens ben.. verwacht ik geen veranderingen.
Na 30 min zuivere speeltijd kan je een rust inlassen natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')