abonnement Unibet Coolblue
pi_172505747
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.


pi_172505899
Ik heb Viacoin al een aantal malen genoemd de afgelopen maanden....
Staat op het punt om Segwit te activeren (kennelijk alleen nog groen licht nodig van een pool) maar de code zou in orde zijn. En van wat ik begrepen heb, zou Lightning Network heel snel erna geactiveerd worden.
Staat nu rond 30k te schommelen (zowel op Polo als op Bittrex nu even een sellwall zodat iemand nog wat kan inslaan) maar zou mij niet verbazen als ie de komende dagen nieuwe ATH (>90) gaat maken......
pi_172506021
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:29 schreef Kale het volgende:

[..]

Mooie tijden waren dat. Alle Cryptofokkers waren nog aan het minen toen. Elke dag een paar nieuwe coinreleases en dan met de stopwatch erbij gaan minen op een van de pools. Kan me niet alle namen herinneren van toen maar wel mensen die of in de paniek schoten als hun portefeuille van een paar tientjes in waarde daalde of die ene die al z'n spaargeld twv duizenden euros er in een paar dagen doorheen blies op een exchange
Ik had een rig met 12 kaarten. Maar alles klapte toen in en heb ik alles verkocht.

Gelukkig al mijn wallets laten staan (wel een hoop coins op sommige exchanges verloren gegaan) en laatst toen het met de prijzen weer goed ging er weer ingedoken.

Achteraf wel een leuk winstje gepakt al met al. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172506038
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:40 schreef edraket31 het volgende:
Ik heb Viacoin al een aantal malen genoemd de afgelopen maanden....
Staat op het punt om Segwit te activeren (kennelijk alleen nog groen licht nodig van een pool) maar de code zou in orde zijn. En van wat ik begrepen heb, zou Lightning Network heel snel erna geactiveerd worden.
Staat nu rond 30k te schommelen (zowel op Polo als op Bittrex nu even een sellwall zodat iemand nog wat kan inslaan) maar zou mij niet verbazen als ie de komende dagen nieuwe ATH (>90) gaat maken......
Daar zit ik ook een beetje in, al een tijdje. Ontwikkelaar is een Rotterdammer trouwens.
pi_172506054
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:40 schreef edraket31 het volgende:
Ik heb Viacoin al een aantal malen genoemd de afgelopen maanden....
Staat op het punt om Segwit te activeren (kennelijk alleen nog groen licht nodig van een pool) maar de code zou in orde zijn. En van wat ik begrepen heb, zou Lightning Network heel snel erna geactiveerd worden.
Staat nu rond 30k te schommelen (zowel op Polo als op Bittrex nu even een sellwall zodat iemand nog wat kan inslaan) maar zou mij niet verbazen als ie de komende dagen nieuwe ATH (>90) gaat maken......

Viacoin staat niet op Bittrex? Of zie ik wat over het hoofd?


Ik zag wat over het hoofd.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172506782
quote:
Postponing the Aventus Crowd Sale.
Hello,

It is with great regret that the Aventus team has decided to postpone our ICO set to launch on July 19th, 2017. Given the current landscape of ETH price and investor sentiment, the Aventus team has come to the difficult conclusion that we will wait until late August. Our various corporate partners across the globe have all echoed the fact that sentiment is very low at the moment, and that it is not an opportune time to have a public token sale.

Rather than launch our ICO at this stage, we will finance ourselves internally. Some things to come:

Trial announcements for later this year
Some technical blog posts about incentives in the Aventus protocol
More trial and partnership announcements
Case studies of Aventus protocol usage
Interviews/features in big publications
Videos of our presentations at the Ethereum London meet-up and Coinscrum.
If you would like to find out more about this decision please look at our blog post and join the discussion on slack.

We hope that you will continue to follow Aventus with interest and that you will consider taking part in the ICO. The additional time will let us generate even more value for the Aventus network!

All the best,
The Aventus Team
#4thefans
Tjah...
pi_172507096
Veritaseum 1:1 parity ETH _O_
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:54:32 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172507277
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:27 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Tjah...
Met andere woorden de hype is niet real op dit moment waardoor we me niet schandalig veel geld kunnen ophalen zonder er iets voor te doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172507318
Nog even terugkomend op het leasen van Waves en het teruglopen van mijn wallet:
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:56 schreef r3gi3boy het volgende:
Hoe is dít dan mogelijk: n.a.v. m'n geleasde waves had ik gister een screenie van m'n totale aantal waves in m'n wallet genomen. Nu kijk ik vandaag en is m'n aantal waves met 0.00077337 afgenomen???

Maak ik verlies op m'n lease of zijn de 'fees' die ik per reward moet betalen, hoger dan de daadwerkelijke opbrengst (de rewards komen o.a. in de vorm van mercury/miner reward/wavesgo) ?

Heb ik er pas wat aan als ik die rewards verkoop in de lite client voor daadwerkelijke waves?
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:14 schreef r3gi3boy het volgende:
Klopt het dat je een fee van 0.001 waves moet betalen om de Wavesgo te ontvangen dmv leasen?
[ afbeelding ]

is die 0.79435435 wavesgo eigenlijk wel meer waard dan de fee?
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:19 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Alleen op het moment dat je de lease start betaal je 0.001 waves, daarna niet meer. Laat je de lease staan, dan blijf je gewoon ontvangen zonder te betalen. Stop je de lease en start je weer kost dat je weer 0.001 waves.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:36 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Die betaal jij niet maar de verzendende partij.
Als ik nu in m'n wallet kijk, zie ik dat in 5 dagen tijd m'n waves weer met 0,00018683 teruggelopen is?? 8)7
Hierdoor ga ik toch twijfelen over wie de fee betaald die in de client genoemd wordt bij de verkregen rewards.

En hoe verkoop ik de rewards voor waves?
pi_172507421
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Met andere woorden de hype is niet real op dit moment waardoor we me niet schandalig veel geld kunnen ophalen zonder er iets voor te doen.
Met andere woorden: er zal geen extra koopinteresse in ETH zijn als ico's gaan uitstellen
pi_172507456
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Met andere woorden de hype is niet real op dit moment waardoor we me niet schandalig veel geld kunnen ophalen zonder er iets voor te doen.
Dat was ook beetje mijn gevoel erbij, ik vond het best een interessante maar ze waren al aardig aan de prijs (92AVT/1ETH), en dan nu dit...
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:05:48 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_172507514
Ik als een complete piemelnoob.

Als ik bitcoins zou kopen, zou de transactie an sich ook geld kosten?

Hetzelfde met verkopen?
pi_172507698
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:05 schreef RickoKun het volgende:
Ik als een complete piemelnoob.

Als ik bitcoins zou kopen, zou de transactie an sich ook geld kosten?

Hetzelfde met verkopen?
Je stuur een fee mee, ja. Bij elke transactie.

Je kan ook met een fee van 0 sturen, maar dan kom je achteraan de rij. :+
  dinsdag 18 juli 2017 @ 17:57:59 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172508780
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:03 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat was ook beetje mijn gevoel erbij, ik vond het best een interessante maar ze waren al aardig aan de prijs (92AVT/1ETH), en dan nu dit...
Hoeveel zijn ze van plan om in omloop te brengen? En hoeveel willen ze ophalen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172509992
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:02 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Met andere woorden: er zal geen extra koopinteresse in ETH zijn als ico's gaan uitstellen
Over je vanzelfsprekendheid in het vorige topic #, we willen gewoon graag moon, ok? 9.gif

:9
Lambo of Rekt
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 19:32:03 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172510821
Verschijnt er na zo'n ICO en het volledig uitrollen van zo'n coin ook een compleet financieel overzicht waar al die centen gebleven zijn of blijft dat gewoon giswerk en lees/hoor je daar nooit meer iets van?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172510908
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:32 schreef onlogisch het volgende:
Verschijnt er na zo'n ICO en het volledig uitrollen van zo'n coin ook een compleet financieel overzicht waar al die centen gebleven zijn of blijft dat gewoon giswerk en lees/hoor je daar nooit meer iets van?
Dat verschilt per ICO.

Lisk is wel een goed voorbeeld van hoe het ook kan:

https://blog.lisk.io/financial-report-march-2017-b5b621291b96
pi_172510913
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Over je vanzelfsprekendheid in het vorige topic #, we willen gewoon graag moon, ok? [ afbeelding ]

:9
Ook uit het vorige topic en omdat ik weet dat je in ETH zit:
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef edraket31 het volgende:
Ik zal jullie de details besparen, maar "in a nutshell":
* BTC heeft op basis van Fibo genoeg gecorrigeerd om weer UP te gaan maar kan deze 3 legs correctie ook uitbreiden naar een 5 legs correctie. Nu eerst een bounce richting 2360-2420, indien ie daar niet doorheen breekt (of eerder terugvalt), volgt er nog een extra leg down richting de 1700 (die ook al door anderen hier genoemd is).
* ETH: min of meer hetzelfde....koersdoel van 140 gehaald, maar belangrijke zone rond 195-210. Indien niet gebroken is het volgende koersdoel rond $100 (kleine spike net eronder).

Onzekere situatie rondom BTC maakt het aannemelijk dat we nog een push down krijgen.
Interessante zone waar ETH zit
pi_172511119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:44 schreef niggeplease het volgende:
Veritaseum 1:1 parity ETH _O_
Hoe kan het toch dat als ik op CMC kijk dat VERI op $253 staat, maar als ik mijn cursus op de grafiek houdt het maar $207 aangeeft? Bij andere coins is dat niet het geval.
pi_172511311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:44 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Hoe kan het toch dat als ik op CMC kijk dat VERI op $253 staat, maar als ik mijn cursus op de grafiek houdt het maar $207 aangeeft? Bij andere coins is dat niet het geval.
https://etherdelta.github.io/#VERI-ETH
de koers schommelt nog al erg. waarschijnlijk heeft ie heel even de $253 aangetikt.
pi_172511989
Hoi allemaal,
Ik volg cryptocurrency al jaren van een afstandje maar heb nooit het lef/tijd gehad om het uit te proberen. Omdat ik op zoek ben naar een gezonde variatie/spreiding in mijn portfolio overweeg ik een bescheiden deel van mijn vermogen omzetten naar crypto dus volg ik het de laatste tijd wat intensiever. Ik wachtte al een tijdje op een "crash" als mooi instapmoment en wil nu experimenteren met kleine bedragen. Een paar 100 euro om te proberen en ervaring op te doen en als het me echt bevalt zou dat een investering van enkele tienduizenden euro's moeten/kunnen worden (dus inleg niet winst). Dit is een leidraad waar gezien de volatiliteit van de markt ongetwijfeld vanaf geweken gaat worden, maar misschien is de orde van grootte van bedragen nuttige informatie voor mijn vraag.

Vanavond wilde ik een paar Ethers kopen. Een Myetherwallet aangemaakt en daarna naar BTCdirect voor een aankoop. Maar BTCdirect wil heel veel informatie en verificaties. Eerste naam, email, vervolgens verificatie van email adres. Daarna telefoonnummer en SMS-verificatie en nu moet ik allerlei documenten scannen en opsturen (paspoort en bankafschrift geloof ik maar ik haak meestal al 3-stappen eerder af dus heb niet goed meer gelezen en het opgegeven).

Weten jullie waar dit een stuk makkelijker kan? Youtube filmpjes (van nog niet eens zo heel lang geleden) laten een proces van enkele seconden zien zonder enige verificaties.
Ik weet zeker dat alles in orde is (nooit in aanraking geweest met politie of BKR of weet ik veel) maar ik heb gewoon geen zin om overal mijn privé gegevens maar achter te laten (en te wachten tot het goedgekeurd wordt) en al helemaal geen gescande kopietjes van paspoort of bankafschriften. Alvast bedankt voor tips.
pi_172512061
Ja....we willen allemaal minder exchange hacks en minder scams, maar zodra men er zelf aan moet meewerken willen ze ineens weer de anonimiteit 8)7
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:25:20 #23
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_172512089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:20 schreef Dally het volgende:
Hoi allemaal,
Ik volg cryptocurrency al jaren van een afstandje maar heb nooit het lef/tijd gehad om het uit te proberen. Omdat ik op zoek ben naar een gezonde variatie/spreiding in mijn portfolio overweeg ik een bescheiden deel van mijn vermogen omzetten naar crypto dus volg ik het de laatste tijd wat intensiever. Ik wachtte al een tijdje op een "crash" als mooi instapmoment en wil nu experimenteren met kleine bedragen. Een paar 100 euro om te proberen en ervaring op te doen en als het me echt bevalt zou dat een investering van enkele tienduizenden euro's moeten/kunnen worden (dus inleg niet winst). Dit is een leidraad waar gezien de volatiliteit van de markt ongetwijfeld vanaf geweken gaat worden, maar misschien is de orde van grootte van bedragen nuttige informatie voor mijn vraag.

Vanavond wilde ik een paar Ethers kopen. Een Myetherwallet aangemaakt en daarna naar BTCdirect voor een aankoop. Maar BTCdirect wil heel veel informatie en verificaties. Eerste naam, email, vervolgens verificatie van email adres. Daarna telefoonnummer en SMS-verificatie en nu moet ik allerlei documenten scannen en opsturen (paspoort en bankafschrift geloof ik maar ik haak meestal al 3-stappen eerder af dus heb niet goed meer gelezen en het opgegeven).

Weten jullie waar dit een stuk makkelijker kan? Youtube filmpjes (van nog niet eens zo heel lang geleden) laten een proces van enkele seconden zien zonder enige verificaties.
Ik weet zeker dat alles in orde is (nooit in aanraking geweest met politie of BKR of weet ik veel) maar ik heb gewoon geen zin om overal mijn privé gegevens maar achter te laten (en te wachten tot het goedgekeurd wordt) en al helemaal geen gescande kopietjes van paspoort of bankafschriften. Alvast bedankt voor tips.
Bitcoin op Bitconic.nl kopen > wallet > Bittrex of evt. poloniex en daar de coins kopen die je wilt. Je kan ook direct van Bitonic naar Bittrex versturen, maar wordt aangeraden een eigen wallet te gebruiken.
pi_172512372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:23 schreef edraket31 het volgende:
Ja....we willen allemaal minder exchange hacks en minder scams, maar zodra men er zelf aan moet meewerken willen ze ineens weer de anonimiteit 8)7
je gegevens aan een bedrijf geven betekent toch niet dat er minder gehackt gaat worden?
pi_172512583
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:35 schreef niggeplease het volgende:

[..]

je gegevens aan een bedrijf geven betekent toch niet dat er minder gehackt gaat worden?
Ik snap de redenatie ook niet zo goed (maar ze hebben ongetwijfeld betere redenen dan ik kan bedenken). Gewoon een simpele aankoop met Ideal direct naar mijn wallet, geen enkel risico voor hen. Bij een online warenhuis hoef je te ook geen dubbele verificatie, paspoort/bankafschriften en wat nog meer als je een keukenmes besteld?
pi_172512601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:25 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Bitcoin op Bitconic.nl kopen > wallet > Bittrex of evt. poloniex en daar de coins kopen die je wilt. Je kan ook direct van Bitonic naar Bittrex versturen, maar wordt aangeraden een eigen wallet te gebruiken.
Bedankt, maar werkt dat ook met ethers naar mijn ether wallet?
pi_172512656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:42 schreef Dally het volgende:

[..]

Ik snap de redenatie ook niet zo goed (maar ze hebben ongetwijfeld betere redenen dan ik kan bedenken). Gewoon een simpele aankoop met Ideal direct naar mijn wallet, geen enkel risico voor hen. Bij een online warenhuis hoef je te ook geen dubbele verificatie, paspoort/bankafschriften en wat nog meer als je een keukenmes besteld?
Volgens mij is dit een regel van de overheid, ivm witwaspraktijken. Eerst hoefde je bij Bitonic ook geen gegevens te sturen, nu wel als ik t goed heb.
pi_172512756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:25 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Bitcoin op Bitconic.nl kopen > wallet > Bittrex of evt. poloniex en daar de coins kopen die je wilt. Je kan ook direct van Bitonic naar Bittrex versturen, maar wordt aangeraden een eigen wallet te gebruiken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:43 schreef Dally het volgende:

[..]

Bedankt, maar werkt dat ook met ethers naar mijn ether wallet?
Ik snap hem nu. Je bedoeld eerst bitcoins kopen en deze dan omwisselen naar ethers en naar mijn wallet sturen. Slim en staat op mijn lijst voor als de directe route niet lukt.
pi_172512872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:46 schreef niggeplease het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een regel van de overheid, ivm witwaspraktijken. Eerst hoefde je bij Bitonic ook geen gegevens te sturen, nu wel als ik t goed heb.
Daar was ik al een beetje bang voor. Beetje naïef maar wel een voorspelbare stap. Als dat echt zo is dan zal ik deze stappen doorlopen maar overal mijn privé gegevens achterlaten is zeer nadelig voor mijn online veiligheid. Ik ga morgenavond nog een poging wagen, bedankt voor de hulp.
pi_172512903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:35 schreef niggeplease het volgende:

[..]

je gegevens aan een bedrijf geven betekent toch niet dat er minder gehackt gaat worden?
Je hebt gelijk....ik had moeten schrijven dat we allemaal willen dat er een minder schimmig beeld is van btc (witwassen, scams, hacks) en meer mainstream wordt maar wij zelf ook huiverig zijn om daar aan mee te werken....
pi_172512961
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:20 schreef Dally het volgende:
...
Vanavond wilde ik een paar Ethers kopen. Een Myetherwallet aangemaakt en daarna naar BTCdirect voor een aankoop. Maar BTCdirect wil heel veel informatie en verificaties. Eerste naam, email, vervolgens verificatie van email adres. Daarna telefoonnummer en SMS-verificatie en nu moet ik allerlei documenten scannen en opsturen (paspoort en bankafschrift geloof ik maar ik haak meestal al 3-stappen eerder af dus heb niet goed meer gelezen en het opgegeven).
...
Die documenten en procedures zijn onderdeel van standaard KYC (Know Your Customer) /AML (Anti Money Laundering) maatregelen waar banken aan moeten voldoen. Veel partijen zoals BTCDirect handelen daar naar, ook al werken ze officieel niet met een bankvergunning. Dat is een eigen keuze van die partijen en in mijn ogen verhoogt het de integriteit van deze bedrijven. Ze laten er mee zien dat ze geen trek hebben in schimmige praktijken.
pi_172513140
Ik hoor hier nooit iemand over STEEM. Niemand heeft ze of niemand ziet potentie?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:04:53 #33
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_172513172
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:53 schreef Dally het volgende:

[..]

Daar was ik al een beetje bang voor. Beetje naïef maar wel een voorspelbare stap. Als dat echt zo is dan zal ik deze stappen doorlopen maar overal mijn privé gegevens achterlaten is zeer nadelig voor mijn online veiligheid. Ik ga morgenavond nog een poging wagen, bedankt voor de hulp.
Bij Bitonic hoef je enkel eenmalig je rek.nr. te verifieren. Dmv 1 cent over te maken. Duurt ongeveer paar uurtjes (max een dag) en dan ben je klaar.
pi_172513201
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die documenten en procedures zijn onderdeel van standaard KYC (Know Your Customer) /AML (Anti Money Laundering) maatregelen waar banken aan moeten voldoen. Veel partijen zoals BTCDirect handelen daar naar, ook al werken ze officieel niet met een bankvergunning. Dat is een eigen keuze van die partijen en in mijn ogen verhoogt het de integriteit van deze bedrijven. Ze laten er mee zien dat ze geen trek hebben in schimmige praktijken.
Zeer nuttige informatie, bedankt. Voor een grote spelers waarschijnlijk de moeite waard. Je jaagt er wel wat goudeerlijke (jullie kennen me niet dus hoeven jullie me niet te geloven) mensen mee weg die in het uitprobeer-stadium zitten maar ook de criminelen. Die eerst groep komt bovendien misschien terug als ze wat serieuzer worden, meer ervaring hebben en meer uitgeven.

Geen rare gedachte maar ik wil simpel beginnen. Misschien is het niks voor mij en heb ik voor niks risicovolle privé data gedeeld.
pi_172513486
Ik weet wel een manier om aan ETH te komen zonder registratie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172513494
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:04 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Bij Bitonic hoef je enkel eenmalig je rek.nr. te verifieren. Dmv 1 cent over te maken. Duurt ongeveer paar uurtjes (max een dag) en dan ben je klaar.
Goed om te weten dat dat ook weer langer kan duren dan dat ik tijd heb 's avonds!
Ik heb net 1 cent opgestuurd zodat ik daar morgenavond beter naar kan kijken. Maak ik ook dan wel een bitcoin wallet aan, heb ik die ook meteen.
Bedankt!
pi_172513588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:16 schreef MaGNeT het volgende:
Ik weet wel een manier om aan ETH te komen zonder registratie.

[spoiler]minen
Lol. Ik heb momenteel 4 laptops dagelijks in gebruik waarvan 1 nieuwe gaming laptop en 1 werk laptop (niet echt snel). Denk je dat het daarmee lukt om in een paar avonden voor 20 duizend euro te minen?

(geen serieuze vraag natuurlijk) :-p
pi_172513821
ALLES GROEN!!!
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 21:36:37 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172514115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:27 schreef parjan het volgende:
ALLES GROEN!!!
Tot morgen :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 21:43:21 #40
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172514354
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:36 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Tot morgen :)
20 procent in de plus vandaag. ben blij
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172514387
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:36 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Tot morgen :)
Party pooper.
pi_172514388
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:35 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Ook uit het vorige topic en omdat ik weet dat je in ETH zit:

[..]

Interessante zone waar ETH zit
[ afbeelding ]
Lijkt uit te breken naar boven
pi_172514412
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:44 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Lijkt uit te breken naar boven
Die hebben even flink de boosters aangezet :D
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 21:45:42 #44
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172514422
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Party pooper.
:D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172515400
Panic buys :D
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 22:18:02 #46
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172515420
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 22:20:13 #47
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172515477


Lange tijd geleden dat ik hem zo stijgend heb gezien.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172515699
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:20 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]

Lange tijd geleden dat ik hem zo stijgend heb gezien.
Procentueel misschien wel de snelste stijging van ETH tot nu toe in 2 dagen, bijna verdubbeld sinds het dal zondag.
٩๏̯͡๏)۶
pi_172515780
Ik wilde mijn ETH net omzetten in LTC. Ik wacht nog eventjes :)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:36:14 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172515912
ETH :D
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:37:49 #51
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172515963
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:36 schreef leolinedance het volgende:
ETH :D
Ik heb er 3,5 gekocht zondag. Toch vrij vlot een paar tientjes verdiend. Maar het kan ook net zo hard weer naar beneden storten natuurlijk, dus ik ben nog niet helemaal optimistisch :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172516015
Op het goede moment wat WAVES omgezet in ETH en VIA zo te merken. Benieuwd naar de uitkomsten deze week :) Uiteraard gaan alle props naar Edje als VIA inderdaad een mooie pump krijgt :D
[P]otverdorie
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:40:03 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172516043
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:37 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik heb er 3,5 gekocht zondag. Toch vrij vlot een paar tientjes verdiend. Maar het kan ook net zo hard weer naar beneden storten natuurlijk, dus ik ben nog niet helemaal optimistisch :)
Ik heb er een flink aantal gehodlt tijdens de daling. Gekocht voor 80 euro.
pi_172516062
we gaan verticaal, hoe lang gaat dat goed.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:40:50 #55
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172516072
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb er een flink aantal gehodlt tijdens de daling. Gekocht voor 80 euro.
Oh, dat is heel netjes! ^O^
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 22:42:58 #56
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172516131
Ethereum :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172516171
Wilde eigenlijk mijn ETH bij 265 Usd omzetten naar USDT, maar de sell order toch maar even gecancelled.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:45:14 #58
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172516203
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:42 schreef onlogisch het volgende:
Ethereum :')
Goed onderbouwd ook.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172516214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Wilde eigenlijk mijn ETH bij 265 Usd omzetten naar USDT, maar de sell order toch maar even gecancelled.
winst nemen kan geen kwaad
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:46:45 #60
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172516257
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:40 schreef niggeplease het volgende:
we gaan verticaal, hoe lang gaat dat goed.
Zolang het verticaal dezelfde richting op blijft gaan? :P
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172516320
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:46 schreef Papabear het volgende:

[..]

Zolang het verticaal dezelfde richting op blijft gaan? :P
meestal duurt t niet zo lang. zoals je ziet..
pi_172516423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:45 schreef niggeplease het volgende:

[..]

winst nemen kan geen kwaad
Wacht nog even tot de bullrun klaar is. Wat nu misschien wel het geval is ;)
٩๏̯͡๏)۶
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 22:52:17 #63
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172516444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Wilde eigenlijk mijn ETH bij 265 Usd omzetten naar USDT, maar de sell order toch maar even gecancelled.
gaat ie toch niet aantikken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172516466
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:52 schreef Oscar. het volgende:

[..]

gaat ie toch niet aantikken
Op kraken net al wel
٩๏̯͡๏)۶
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 22:53:46 #65
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172516485
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:53 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Op kraken net al wel
api fout.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172516541
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:53 schreef Oscar. het volgende:

[..]

api fout.
Zou kunnen, hoe weet je dat? Ik kijk hier https://trade.kraken.com/kraken/ethusd
٩๏̯͡๏)۶
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 22:56:00 #67
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172516561
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Zou kunnen, hoe weet je dat? Ik kijk hier https://trade.kraken.com/kraken/ethusd
nouja niet fout. Maar de api was toenet helemaal onbereikbaar.

Maar kraken stond wel een stuk hoger dan de rest.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:57:25 #68
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172516602
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172516772
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:57 schreef Papabear het volgende:
[ afbeelding ]
een dipje dus, op naar de 3k
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:04:43 #70
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172516813
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:03 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

een dipje dus, op naar de 3k
LOL. Dat zie ik niet direct gebeuren, maar wel fijn om te zien dat ETH weer omhoog krabbelt :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 23:13:06 #71
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172517041
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:04 schreef Papabear het volgende:

[..]

LOL. Dat zie ik niet direct gebeuren, maar wel fijn om te zien dat ETH weer omhoog krabbelt :)
ik zie hem nu alleen maar weer wegzakken hoor :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:13:42 #72
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172517061
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:13 schreef Oscar. het volgende:

[..]

ik zie hem nu alleen maar weer wegzakken hoor :P
Ja, het is net een achtbaan :')
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:15:29 #74
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172517104
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 23:16:23 #75
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172517118
quote:
quote:
Dat poste ik al, en dat verklaart de de stijging. En nu ook meteen de daling :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:18:41 #76
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172517165
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:16 schreef Oscar. het volgende:

[..]

[..]

Dat poste ik al, en dat verklaart de de stijging. En nu ook meteen de daling :P
Die daling kan ik niet meteen verklaren. Ik ben benieuwd naar de komende dagen/weken. Is bijna niet te voorspellen natuurlijk.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 23:19:35 #77
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172517187
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:18 schreef Papabear het volgende:

[..]

Die daling kan ik niet meteen verklaren. Ik ben benieuwd naar de komende dagen/weken. Is bijna niet te voorspellen natuurlijk.
Tuurlijk wel, leuk dat Cisco mee doet, maar zegt nog steeds niets over de waarde van ETH, alleen achter de technology erachter.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:21:00 #78
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172517217
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:19 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, leuk dat Cisco mee doet, maar zegt nog steeds niets over de waarde van ETH, alleen achter de technology erachter.
Dat verklaart nog steeds niet de daling op dit moment. Maar daar maak ik me ook niet zo druk om.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Eindredactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 23:22:57 #79
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172517256
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:21 schreef Papabear het volgende:

[..]

Dat verklaart nog steeds niet de daling op dit moment. Maar daar maak ik me ook niet zo druk om.
Dit is je eerste keer dat een nieuwsaankondiging de prijsstijging veroorzaakt? :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172517307
buy the rumour, sell the news.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:25:38 #81
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172517335
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:22 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Dit is je eerste keer dat een nieuwsaankondiging de prijsstijging veroorzaakt? :P
Ach ja, hysterie...

[ Bericht 0% gewijzigd door Papabear op 18-07-2017 23:39:51 ]
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172517623
Zegge dat hele Segwit gedoe is nu ineens voorbij? Ik lees hier en daar dat men het eens is geworden op een andere manier? Dus 1 augustus kunnen we vergeten? https://www.cryptocoinsne(...)miners-agree-segwit/
pi_172517650
En iets met een Zwitserse bank die nu samenwerkt met Bitstamp om bitcoin trading mogelijk te maken, cool
pi_172517972
Wat wel héél lekker nieuws is:

Sphearis twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 18:04:42 $eth token confirmed on the $waves platform, added to the coinomat gateway. Come to Waves, it's time to get wEth! https://t.co/xODamxnoDe reageer retweet
pi_172518176
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:35 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Ook uit het vorige topic en omdat ik weet dat je in ETH zit:

[..]

Interessante zone waar ETH zit
[ afbeelding ]
Thanks , ik heb vrij laag een paar bijgekocht, hopelijk is de bodem bereikt, morgen en zeker overmorgen worden interessante dagen :)

Interessante situatie wel nu ja, het blauwe vak mag van mij nu vermeden worden :P Ik durf nu ook niet meer te ruilen versus BTC, want 1 aug nadert... en ik verwacht dat BTC mensen hun BTC in gaan ruilen tegen ETH om de kat uit de boom te kijken, dat zou een ruil richting BTC zeer ongunstig maken voor mij, ik laat het even in ETH voorlopig.

Verder zit ik in meer, Waves, Lisk, Trust (ook bijzonder slecht de laatste tijd net als:), Wings en wat openstaande ICO's.

SONM op blockfolio trouwens, voor degenen die er baat bij hebben ;)
Lambo of Rekt
pi_172518195
quote:
CISCO in ETH, dit zegt heel veel. Bedankt voor je post.
Lambo of Rekt
pi_172518214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

CISCO in ETH, dit zegt heel veel. Bedankt voor je post.
watvoor bedrijf is het?
pi_172518223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:24 schreef niggeplease het volgende:

[..]

watvoor bedrijf is het?
Dikke marktleider op het gebied van netwerk apparatuur, vergelijkbaar met jongens als Microsoft en Samsung...
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 00:26:50 #89
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172518244
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dikke marktleider op het gebied van netwerk apparatuur, vergelijkbaar met jongens als Microsoft en Samsung...
Oftewel, ETH is/wordt gezond om in te stappen, danwel aan te houden :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172518291
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:26 schreef Papabear het volgende:

[..]

Oftewel, ETH is/wordt gezond om in te stappen, danwel aan te houden :)
Zekerweten, ik twijfelde om nog wat ETH in te ruilen tegen alts, die twijfel is nu weg, ik houd mn ETH voorlopig even. Cisco is een zeer grote speler. Een typisch Amerikaans bedrijf met extreem veel geld.
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 00:34:06 #91
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172518314
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zekerweten, ik twijfelde om nog wat ETH in te ruilen tegen alts, die twijfel is nu weg, ik houd mn ETH voorlopig even. Cisco is een zeer grote speler. Een typisch Amerikaans bedrijf met extreem veel geld.
Ik ga daarin mee hoor. Mooi gezond bedrijf :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172518355
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:56 schreef MaGNeT het volgende:
Wat wel héél lekker nieuws is:

Sphearis twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 18:04:42 $eth token confirmed on the $waves platform, added to the coinomat gateway. Come to Waves, it's time to get wEth! https://t.co/xODamxnoDe reageer retweet
Added to the Coinomat gateway? Was Coinomat niet die pump & hold poging? Of heeft Coinomat ook nog echt toegevoegde waarde in deze wereld?
pi_172518378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:39 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Added to the Coinomat gateway? Was Coinomat niet die pump & hold poging? Of heeft Coinomat ook nog echt toegevoegde waarde in deze wereld?
quote:
Coinomat is a gateway service for Waves Platform users who want to introduce FIAT money into the Waves blockchain tokens.

Coinomat makes it possible to exchange:

BTC to Waves BTC asset
Waves BTC to BTC
Credit cards to Waves BTC and Waves asset
SEPA transfer to EUROTOKEN
pi_172518672
Arghhh kom op ik wil rode cijfers zien geen groene :(
pi_172519210
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 01:35 schreef vigen98 het volgende:
Arghhh kom op ik wil rode cijfers zien geen groene :(
Zo beter?
sig verwijderd door FA
pi_172519265
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

CISCO in ETH, dit zegt heel veel. Bedankt voor je post.
Wat zegt dat dan volgens jou?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 05:50:26 ]
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 06:09:12 #97
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172519278
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:45 schreef Papabear het volgende:

[..]

Goed onderbouwd ook.
ik heb het over de huidige sprint, Hans
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Eindredactie Games woensdag 19 juli 2017 @ 07:06:20 #98
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172519369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

CISCO in ETH, dit zegt heel veel. Bedankt voor je post.
wederom, alleen de technologie, niet de munt zelf.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:17:01 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172519718
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat zegt dat dan volgens jou?
Ik denk dat technologie bedrijven en financiele bedrijven die in een bepaalde munt (of een aliantie) zitten altijd goed is voor de potentie van de munt. Het zijn de bedrijven die over het algemeen de meeste invloed hebben.

Dat gaat tegen het ideaal beeld van de cryptocoin in, maar ik denk dat we daar uiteindelijk niet onderuit komen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:19:48 #100
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172519750
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:06 schreef Oscar. het volgende:

[..]

wederom, alleen de technologie, niet de munt zelf.
Het is voor dat soort bedrijven niet interessant om de munt in te kopen. Zich bezich houden met de technologie daar en tegen...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172519762
Iemand deze melding wel eens gehad op bitcointalk?

An Error Has Occurred!
Sorry Guest, you are banned from using this forum!
Your account looks like it may have been hacked, so it was locked for safety. Email hacked-hw9521c@theymos.e4ward.com
pi_172520025
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik denk dat technologie bedrijven en financiele bedrijven die in een bepaalde munt (of een aliantie) zitten altijd goed is voor de potentie van de munt. Het zijn de bedrijven die over het algemeen de meeste invloed hebben.

Dat gaat tegen het ideaal beeld van de cryptocoin in, maar ik denk dat we daar uiteindelijk niet onderuit komen.
Dat begrijp ik, maar wat zegt het dat Cisco in de Alliance zit? De grote bedrijven in de IT en in de financiele sector hebben tegenwoordig allemaal een afdeling die zich met blockchain bezig houdt. Dan is het logisch dat daar een hoop van zich bij zo een club aansluiten, zeker bij deze omdat die relevant is. Het is niet zo dat zo een alliantie relevant wordt omdat bedrijven als Cisco lid worden, maar het is eerder andersom. Je kunt er vergif op innemen dat Cisco hiernaast ook nog met een flink aantal andere blockchains bezig is.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 08:54:02 #103
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172520067
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:20 schreef Kale het volgende:
Iemand deze melding wel eens gehad op bitcointalk?

An Error Has Occurred!
Sorry Guest, you are banned from using this forum!
Your account looks like it may have been hacked, so it was locked for safety. Email hacked-hw9521c@theymos.e4ward.com
Dat e-mail adres ziet er wel legit uit ja :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 08:55:44 #104
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172520086
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar wat zegt het dat Cisco in de Alliance zit? De grote bedrijven in de IT en in de financiele sector hebben tegenwoordig allemaal een afdeling die zich met blockchain bezig houdt. Dan is het logisch dat daar een hoop van zich bij zo een club aansluiten, zeker bij deze omdat die relevant is. Het is niet zo dat zo een alliantie relevant wordt omdat bedrijven als Cisco lid worden, maar het is eerder andersom. Je kunt er vergif op innemen dat Cisco hiernaast ook nog met een flink aantal andere blockchains bezig is.
Ik lees alleen maar goed nieuws in deze post :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  † In Memoriam † woensdag 19 juli 2017 @ 09:02:11 #105
230491 Zith
pls tip
pi_172520154
En de bedrijven gaan helemaal 0 doen met de munt. Ze hardforken de blockchain om het privé binnen hun bedrijf uit te proberen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:03:56 #106
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_172520178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 01:35 schreef vigen98 het volgende:
Arghhh kom op ik wil rode cijfers zien geen groene :(
Nog even wachten en dan kun je weer inkopen.
pi_172520224
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoeveel zijn ze van plan om in omloop te brengen? En hoeveel willen ze ophalen?
Aventus will be raising a minimum of $6 million (24,000 ETH), with a target of $15 million (60,000 ETH).

Pre-sale to strategic partners and corporate partners will be 20% discounted (max 27,273 ETH accepted).

The hard cap of total supply of AVT of 10,000,000.

pi_172520252
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat zegt dat dan volgens jou?
Die nemen niet zo snel iets aan van anderen, die ontwikkelen liever hun eigen proprietary protocollen (EIGRP, HSRP, enz). Als ze iets aannemen, is dat minimaal van behoorlijke kwaliteit, dat zegt het.
Lambo of Rekt
pi_172520273
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat e-mail adres ziet er wel legit uit ja :D
Was wel degelijk legit, account weer beschikbaar :)
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:18:40 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172520367
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar wat zegt het dat Cisco in de Alliance zit? De grote bedrijven in de IT en in de financiele sector hebben tegenwoordig allemaal een afdeling die zich met blockchain bezig houdt. Dan is het logisch dat daar een hoop van zich bij zo een club aansluiten, zeker bij deze omdat die relevant is. Het is niet zo dat zo een alliantie relevant wordt omdat bedrijven als Cisco lid worden, maar het is eerder andersom. Je kunt er vergif op innemen dat Cisco hiernaast ook nog met een flink aantal andere blockchains bezig is.
Die bedrijven sluiten zich er bij aan, omdat ze denken dat het een relevante technologie, niet omdat anderen het zo interessant vinden of omdat de financiele waarde hoog is.
Ze zullen ongetwijfeld met andere blockchains bezig zijn, maar wel met technologien waar ze iets in zien, niet zo maar omdat het populair is om mee te doen.

De vraag is wel even of het voor ons zo interessant is. In hoeverre heb je er wat aan. De waarde van de munt willen we omhoog hebben. Waarom zou dat per definitie gebeuren als Cisco zich er mee gaat bemoeien?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172520371
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:11 schreef Kale het volgende:

[..]

Was wel degelijk legit, account weer beschikbaar :)
Ik zou maar oppassen met het wachtwoord dat je daar oorspronkelijk gebruikte, klinkt niet heel zuiver allemaal.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:19:19 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172520374
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:02 schreef Zith het volgende:
En de bedrijven gaan helemaal 0 doen met de munt. Ze hardforken de blockchain om het privé binnen hun bedrijf uit te proberen
Op dit moment doet nog helemaal niemand wat met de munt. Alleen de technologie. Dus dat is niet zo veel anders dan wat er sowieso al gebeurd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172520391
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die bedrijven sluiten zich er bij aan, omdat ze denken dat het een relevante technologie, niet omdat anderen het zo interessant vinden of omdat de financiele waarde hoog is.
Ze zullen ongetwijfeld met andere blockchains bezig zijn, maar wel met technologien waar ze iets in zien, niet zo maar omdat het populair is om mee te doen.

De vraag is wel even of het voor ons zo interessant is. In hoeverre heb je er wat aan. De waarde van de munt willen we omhoog hebben. Waarom zou dat per definitie gebeuren als Cisco zich er mee gaat bemoeien?
Dit is natuurlijk wel een beetje waar, dit soort berichten worden HYPE to the max, maar het is niet dat Cisco ineens voor miljoenen in ETH gaat stappen ofzo. Ze stappen in een (technische) alliance die iets met de technologie doet. Dat heeft zeker impact op de waarde, maar het is niet een 1:1 relatie of een verhaal over een 'rijk Amerikaans bedrijf'. Zoals iemand al zei; ieder technisch / financieel bedrijf doet inmiddels wat met blockchain, dus het is niet gek dat ze elkaar opzoeken in allerhande alliances.
pi_172520587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:19 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik zou maar oppassen met het wachtwoord dat je daar oorspronkelijk gebruikte, klinkt niet heel zuiver allemaal.
Account was gelocked omdat ik na 3 jaar inactivity 2 posts had gedaan gisteren blijkbaar.
pi_172520602
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:11 schreef Kale het volgende:

[..]

Was wel degelijk legit, account weer beschikbaar :)
Bedankt, want ik kon geen mail adres vinden van hen.
Lambo of Rekt
pi_172520702
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:34 schreef Kale het volgende:

[..]

Account was gelocked omdat ik na 3 jaar inactivity 2 posts had gedaan gisteren blijkbaar.
Mja, ik probeerde me weken geleden aan te melden, bleek mijn username in gebruik. Dit komt niet vaak voor maar het kan gebeuren (niet eggstc maar een andere naam). Dus ik allerlei namen proberen tot ik er 1 tegen kwam die niet in gebruik was. Bleek ook mijn email adres gebruikt :{ terwijl ik me niet kan herinneren dat ik me daar ooit aangemeld heb. Misschien ben ik het vergeten, maargoed; ik dus proberen Forgot Password om een mail te sturen met de gegevens. Komt de mail nooit aan, ook niet in de spambox en alles, vaker geprobeerd dit. Op de site staat verder nergens een contact manier, dat vond ik zo slecht en ik frustreerde me op dat moment zo erg dat ik dacht flikker maar op met je zooitje.

Goed, nu ook even een mail daarheen gestuurd om te kijken of ze wat kunnen doen :)
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:46:59 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172520719
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:20 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een beetje waar, dit soort berichten worden HYPE to the max, maar het is niet dat Cisco ineens voor miljoenen in ETH gaat stappen ofzo. Ze stappen in een (technische) alliance die iets met de technologie doet. Dat heeft zeker impact op de waarde, maar het is niet een 1:1 relatie of een verhaal over een 'rijk Amerikaans bedrijf'. Zoals iemand al zei; ieder technisch / financieel bedrijf doet inmiddels wat met blockchain, dus het is niet gek dat ze elkaar opzoeken in allerhande alliances.
Voor zo'n groot bedrijf heeft het instappen op de munt zelf ook totaal geen meerwaarde. Wat wij met ons prive geld doen zou voor een bedrijf als Cisco totaal onverantwoord zijn.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172520748
Viacoin doet het lekker Edje. :) Thnx voor de tip.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172520767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Voor zo'n groot bedrijf heeft het instappen op de munt zelf ook totaal geen meerwaarde. Wat wij met ons prive geld doen zou voor een bedrijf als Cisco totaal onverantwoord zijn.
Met deze vraag loop ik dus al een tijdje. Ik loop me constant af te vragen wat voor ons het nut is om een coin van bijvoorbeeld ETH te houden? Het vertegenwoordigd geen (eigendoms)aandeel in Ethereum en, zoals hier ook al wordt genoemd, zullen bedrijven zelf de coin ETH ook niet gaan inkopen. Die gaan in hun bedrijfstak toch gewoon een eigen blockchain opzetten?

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:49 schreef dimmak het volgende:
Viacoin doet het lekker Edje. :) Thnx voor de tip.
Alles gaat nu volgens mij lekker ;)
pi_172520780
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:51 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Met deze vraag loop ik dus al een tijdje. Ik loop me constant af te vragen wat voor ons het nut is om een coin van bijvoorbeeld ETH te houden? Het vertegenwoordigd geen (eigendoms)aandeel in Ethereum en, zoals hier ook al wordt genoemd, zullen bedrijven zelf de coin ETH ook niet gaan inkopen. Die gaan in hun bedrijfstak toch gewoon een eigen blockchain opzetten?

[..]

Alles gaat nu volgens mij lekker ;)
De rest van mijn portfolio doet het wat minder nu.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172520800
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:53 schreef dimmak het volgende:

[..]

De rest van mijn portfolio doet het wat minder nu.
Ah oke, nou lekker dan toch! :)
pi_172520826
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:45 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mja, ik probeerde me weken geleden aan te melden, bleek mijn username in gebruik. Dit komt niet vaak voor maar het kan gebeuren (niet eggstc maar een andere naam). Dus ik allerlei namen proberen tot ik er 1 tegen kwam die niet in gebruik was. Bleek ook mijn email adres gebruikt :{ terwijl ik me niet kan herinneren dat ik me daar ooit aangemeld heb. Misschien ben ik het vergeten, maargoed; ik dus proberen Forgot Password om een mail te sturen met de gegevens. Komt de mail nooit aan, ook niet in de spambox en alles, vaker geprobeerd dit. Op de site staat verder nergens een contact manier, dat vond ik zo slecht en ik frustreerde me op dat moment zo erg dat ik dacht flikker maar op met je zooitje.

Goed, nu ook even een mail daarheen gestuurd om te kijken of ze wat kunnen doen :)
Ben benieuwd, ik had vanmorgen binnen 10 minuten een reply
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:19:07 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172521214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:51 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Met deze vraag loop ik dus al een tijdje. Ik loop me constant af te vragen wat voor ons het nut is om een coin van bijvoorbeeld ETH te houden? Het vertegenwoordigd geen (eigendoms)aandeel in Ethereum en, zoals hier ook al wordt genoemd, zullen bedrijven zelf de coin ETH ook niet gaan inkopen. Die gaan in hun bedrijfstak toch gewoon een eigen blockchain opzetten?

[..]

Alles gaat nu volgens mij lekker ;)
Laten we eerlijk zijn. We willen er gewoon geld aan verdienen.
Je leest je een beetje in wat munten en interessante projecten investeer je wat in. Maar uiteindelijk hoop je dat de waarde van de munt omhoog gaat en zo gauw als hij hoog genoeg staat (naar jouw mening) verkoop je hem weer en zo verdien je er geld aan. Of je verliest juist geld als het allemaal niet zo loopt als jij verwacht. Dan is het de kunst om met zo min mogelijk verlies te verkopen.

Dat is de enige reden wat bepaalt dat een munt een bepaalde waarde heeft. Niets meer en niets minder.

Simpel vraag en aanbod verhaal.
Het is alleen natuurlijk beetje krom eigenlijk dat er alleen vraag naar is omdat het er voor zorgt dat de waarde omhoog gaat en het verder voor ons geen meerwaarde heeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172521265
UASF BIP148 Countdown:

https://www.xbt.eu/

Lijkt de goede (?) kant op te gaan :)
pi_172521284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn. We willen er gewoon geld aan verdienen.
Je leest je een beetje in wat munten en interessante projecten investeer je wat in. Maar uiteindelijk hoop je dat de waarde van de munt omhoog gaat en zo gauw als hij hoog genoeg staat (naar jouw mening) verkoop je hem weer en zo verdien je er geld aan. Of je verliest juist geld als het allemaal niet zo loopt als jij verwacht. Dan is het de kunst om met zo min mogelijk verlies te verkopen.

Dat is de enige reden wat bepaalt dat een munt een bepaalde waarde heeft. Niets meer en niets minder.

Simpel vraag en aanbod verhaal.
Het is alleen natuurlijk beetje krom eigenlijk dat er alleen vraag naar is omdat het er voor zorgt dat de waarde omhoog gaat en het verder voor ons geen meerwaarde heeft.
Dus met andere woorden: het gaat nooit zo zijn dat een coins een bepaalde waarde gaat vertegenwoordigen zoals het nu lijkt?
pi_172521370
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn. We willen er gewoon geld aan verdienen.
Je leest je een beetje in wat munten en interessante projecten investeer je wat in. Maar uiteindelijk hoop je dat de waarde van de munt omhoog gaat en zo gauw als hij hoog genoeg staat (naar jouw mening) verkoop je hem weer en zo verdien je er geld aan. Of je verliest juist geld als het allemaal niet zo loopt als jij verwacht. Dan is het de kunst om met zo min mogelijk verlies te verkopen.

Dat is de enige reden wat bepaalt dat een munt een bepaalde waarde heeft. Niets meer en niets minder.

Simpel vraag en aanbod verhaal.
Het is alleen natuurlijk beetje krom eigenlijk dat er alleen vraag naar is omdat het er voor zorgt dat de waarde omhoog gaat en het verder voor ons geen meerwaarde heeft.
Niet helemaal natuurlijk, het ligt er ook aan "hoe goed iets het doet", hoe meer een platform gebruikt wordt hoe sterker en hoger de waarde wordt, dat heeft niet veel te maken met vraag en aanbod van de munten zelf maar meer met usage van het platform waardoor automatisch de vraag groter wordt.
Lambo of Rekt
pi_172521479
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk, het ligt er ook aan "hoe goed iets het doet", hoe meer een platform gebruikt wordt hoe sterker en hoger de waarde wordt, dat heeft niet veel te maken met vraag en aanbod van de munten zelf maar meer met usage van het platform waardoor automatisch de vraag groter wordt.
Maar zou jij ook virtuele coins kopen voor bijvoorbeeld een Apple of Microsoft die niks met blockchain te maken hebben?
pi_172521535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:49 schreef dimmak het volgende:
Viacoin doet het lekker Edje. :) Thnx voor de tip.
Ja, Al bijna +30% terwijl het echte feest (pump) nog moet beginnen. Heb t orderboek in de gaten gehouden en volgens mij zitten we echt nog in de pre pump fase.

Na segwit activatie volgt vrijwel zeker Lightning Network en Ledger support.
pi_172521593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:31 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Maar zou jij ook virtuele coins kopen voor bijvoorbeeld een Apple of Microsoft die niks met blockchain te maken hebben?
Ligt eraan wat die coins vertegenwoordigen, als het aandelen zijn; dan zou ik daar best wat van kunnen kopen. Het ligt er ook aan hoe toegankelijk het is. Wat mij altijd tegenstond met aandelen was dat je effectenrekeningen moest openen en alles, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Lekker met ideal je BTC kopen en op exchanges gooien, veel makkelijker.
Lambo of Rekt
pi_172521598
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:34 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Ja, Al bijna +30% terwijl het echte feest (pump) nog moet beginnen. Heb t orderboek in de gaten gehouden en volgens mij zitten we echt nog in de pre pump fase.

Na segwit activatie volgt vrijwel zeker Lightning Network en Ledger support.
Ik zal aan het einde van de dag nog wat bij kopen. Als de mogelijkheid zich voor doet.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172521627
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:31 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Maar zou jij ook virtuele coins kopen voor bijvoorbeeld een Apple of Microsoft die niks met blockchain te maken hebben?
Waarom zou dat per se moeten? :?
pi_172521713
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ligt eraan wat die coins vertegenwoordigen, als het aandelen zijn; dan zou ik daar best wat van kunnen kopen. Het ligt er ook aan hoe toegankelijk het is. Wat mij altijd tegenstond met aandelen was dat je effectenrekeningen moest openen en alles, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Lekker met ideal je BTC kopen en op exchanges gooien, veel makkelijker.
Nou, die coins vertegenwoordigen in het voorbeeld dus geen aandeel. Een ETH coin is ook geen aandeel in Ethereum. Ze vertegenwoordigen eigenlijk helemaal niks, net als de coins op de cryptomarkt, want dat is wat we net concluderen toch?

Ik zie een bedrijf als Mastercard echt niet ETH coins kopen zodat ze gebruik kunnen gaan maken van Ethereum blockchain. Helemaal niet als van die klotehandelaartjes als wij de koers lopen te bewerken met onze handel :')
pi_172521818
quote:
BIP 91 (SegWit2X) Locked in at 80% Miner Approval

The controversial BIP91 for SegWit2X has reached the necessary 80% miner support level. The proposal needs to maintain this same level of support for 336 blocks or roughly 56 hours in order to be activated on the Bitcoin network. SegWit2X voting was meant to start on the 21st of July, however, the proposal was put up for voting as a means to prevent the activation of BIP 148 UASF (User Activated Soft Fork) on August 1st, as the BIP is sure to cause a blockchain split due to the measures implemented by Bitmain, who launched an alternative Bitcoin client, dubbed Bitcoin ABC. This alternative client would ensure that SegWit would remain inactive in one blockchain while the BIP148 would see SegWit activate on the original Bitcoin blockchain.

As a result, cryptocurrencies are experiencing a fast-paced appreciation, following the downward trend previously experienced. Given the less-intrusive nature of BIP 91, when compared to BIP 148, traders and investors may feel more confident with their cryptocurrency holdings, a factor that is certainly fueling the current rally.
pi_172521824
quote:
The Enterprise Ethereum Alliance is revealing its newest members which include names like Mastercard, Cisco Systems, Scotiabank, Loyyal Corporation and QIWI Blockchain Technologies, among 29 other firms. But the member that perhaps stands out most in this latest batch of companies is the government of the rapidly growing Andhra Pradesh state in India, the first state government outside the US to join the consortium. The special chief secretary and IT advisor to the state's chief minister, J.A. Chowdary said:

"We are keen on integrating blockchain technology into governance and look forward to our collaboration with Enterprise Ethereum Alliance and provide market access to the community."
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:02:04 #135
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172521971
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:20 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een beetje waar, dit soort berichten worden HYPE to the max, maar het is niet dat Cisco ineens voor miljoenen in ETH gaat stappen ofzo. Ze stappen in een (technische) alliance die iets met de technologie doet. Dat heeft zeker impact op de waarde, maar het is niet een 1:1 relatie of een verhaal over een 'rijk Amerikaans bedrijf'. Zoals iemand al zei; ieder technisch / financieel bedrijf doet inmiddels wat met blockchain, dus het is niet gek dat ze elkaar opzoeken in allerhande alliances.
Corporate FOMO
The best firms advertise the least...
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:13:31 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172522178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk, het ligt er ook aan "hoe goed iets het doet", hoe meer een platform gebruikt wordt hoe sterker en hoger de waarde wordt, dat heeft niet veel te maken met vraag en aanbod van de munten zelf maar meer met usage van het platform waardoor automatisch de vraag groter wordt.
Dan kom je toch weer uit bij vraag en aanbod.
Het enige wat je eigenlijk doet is een project (of meerdere) uitkiezen waar jij van gelooft dat het een succes kan worden. Onderliggend hoop je eigenlijk dat veel meer mensen dit geloven en dus munten gaan kopen waardoor de vraag groter wordt t.o.v. het aanbod en een munt dus in waarde stijgt.

Het heeft voor ons geen meerwaarde als een project veel geaccepteerd wordt, behalve dan dat meer mensen er munten van willen kopen en daardoor de prijs omhoog gaat.
Zelfs bij een succes is het nog niet zeker dat de prijs heel hoog wordt. Kijk naar Ripple. De waarde is natuurlijk heel erg gestegen, maar de waarde van 1 Ripple is nog steeds niet heel hoog. Terwijl het 1 van de weinige tech is die al echt gebruikt wordt.

Het voornaamste grote voordeel van een brede ondersteuning van een munt is volgens mij voornamelijk dat de kans groter is dat hij langere tijd op grote hoogte kan blijven of er naar kan stijgen. Totdat er een beter alternatief is natuurlijk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172522261
VIA ^O^
[P]otverdorie
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:26:18 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172522419
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ligt eraan wat die coins vertegenwoordigen, als het aandelen zijn; dan zou ik daar best wat van kunnen kopen. Het ligt er ook aan hoe toegankelijk het is. Wat mij altijd tegenstond met aandelen was dat je effectenrekeningen moest openen en alles, daar zit ik helemaal niet op te wachten. Lekker met ideal je BTC kopen en op exchanges gooien, veel makkelijker.
het vertegenwoordigt niets. Behalve dan dat Apple of Microsoft een heel gerenomeerd bedrijf is en je misschien wel een groot "fan" bent van het bedrijf. Oh en je krijgt een muntje met het logo van Apple of Microsoft erop. JIPPIE!
Net als dat ETH (bijvoorbeeld) ook niets vertegenwoordigd.

Aandelen vertegenwoorden wel iets. Je wordt echt mede eigenaar van iets. Met daarbij voordelen en verantwoordingen, maar ook de negatieve kant. Dat is het grote verschil met Crypto.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:28:02 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172522465
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Waarom zou dat per se moeten? :?
Waarom zou je Crypto kopen?
Het is uiteindelijk precies hetzelfde idee.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172522779
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom zou je Crypto kopen?
Het is uiteindelijk precies hetzelfde idee.
Uh, nee. Microsoft kan
prima een blockchain runnen zonder dat zij een munt uitbrengen voor de massa oid.
pi_172522840
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

het vertegenwoordigt niets. Behalve dan dat Apple of Microsoft een heel gerenomeerd bedrijf is en je misschien wel een groot "fan" bent van het bedrijf. Oh en je krijgt een muntje met het logo van Apple of Microsoft erop. JIPPIE!
Net als dat ETH (bijvoorbeeld) ook niets vertegenwoordigd.

Aandelen vertegenwoorden wel iets. Je wordt echt mede eigenaar van iets. Met daarbij voordelen en verantwoordingen, maar ook de negatieve kant. Dat is het grote verschil met Crypto.
Nee, maar zo kan je ook zeggen; de EURO is ook maar papier, het is niets waard.
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:17:37 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172523775
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, maar zo kan je ook zeggen; de EURO is ook maar papier, het is niets waard.
De enige waarde die een EURO heeft is dat je het in kunt ruilen voor iets. Je kunt er iets mee kopen. Met Bitcoin op sommige plekken ook en met andere crypto munten heel af en toe ook, maar verder hebben ze geen waarde in ons dagelijks leven. En het gros van de bezitters gebruikt het alleen om te verhandelen, niets meer niets minder.

Wel om zo weer meer EURO's te krijgen om iets te kunnen kopen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172523792
Waarom veren bijna alle munten terug en blijft waves achter?
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:19:04 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172523814
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:44 schreef Typisch het volgende:

[..]

Uh, nee. Microsoft kan
prima een blockchain runnen zonder dat zij een munt uitbrengen voor de massa oid.
Maar het ging toch om een munt van Microsoft kopen zonder dat het iets te maken heeft met een blockchain?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172523815
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:18 schreef xminator het volgende:
Waarom veren bijna alle munten terug en blijft waves achter?
Waves heeft vaker laten zien dat het in mindere mate beinvloed wordt door andere coins. Ik begrijp ook niet zo waarom.
Lambo of Rekt
pi_172524045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:03 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Ik hoor hier nooit iemand over STEEM. Niemand heeft ze of niemand ziet potentie?
Sociaal netwerk waar je moet betalen om dingen omhoog te stemmen. Nee, lijkt me niet te gaan werken. Wat voor meerwaarde heeft het nog meer volgens jou?
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_172524436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

het vertegenwoordigt niets. Behalve dan dat Apple of Microsoft een heel gerenomeerd bedrijf is en je misschien wel een groot "fan" bent van het bedrijf. Oh en je krijgt een muntje met het logo van Apple of Microsoft erop. JIPPIE!
Net als dat ETH (bijvoorbeeld) ook niets vertegenwoordigd.

Aandelen vertegenwoorden wel iets. Je wordt echt mede eigenaar van iets. Met daarbij voordelen en verantwoordingen, maar ook de negatieve kant. Dat is het grote verschil met Crypto.
Sorry, maar dit is echt onzin.
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:47:40 #148
131603 Afwazig
Serious business
pi_172524629
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:18 schreef xminator het volgende:
Waarom veren bijna alle munten terug en blijft waves achter?
Waves heeft gister +35% gedaan.
pi_172524693
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:18 schreef xminator het volgende:
Waarom veren bijna alle munten terug en blijft waves achter?
Koop 5.000.000 Waves, dan stijgt de prijs.
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:56:34 #150
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_172524882
Vind het toch knap dat iedereen er weer vertrouwen in heeft terwijl de meeste munten nu pas zijn hersteld van de weekenddip.
pi_172525048
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Koop 5.000.000 Waves, dan stijgt de prijs.
Even als gedachten experiment he;

Als jij dat koopt, stijgt de prijs. Maar als je ze dan tegen die stegen prijs weer allemaal tegelijk aanbied, maak je toch winst? Of daalt de prijs dan tijdens de verkoop zo hard dat je weer quite speelt?
Lambo of Rekt
pi_172525095
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:03 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Even als gedachten experiment he;

Als jij dat koopt, stijgt de prijs. Maar als je ze dan tegen die stegen prijs weer allemaal tegelijk aanbied, maak je toch winst? Of daalt de prijs dan tijdens de verkoop zo hard dat je weer quite speelt?
Wie gaat ze kopen dan?
pi_172525103
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:06 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Wie gaat ze kopen dan?
Mensen op exchanges.
Lambo of Rekt
pi_172525141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mensen op exchanges.
Maar dat kan dan niet in 1 order.
pi_172525215
https://tezos.ch/diversif(...)ezos-foundation.html

Best netjes. En lol @ eerste sell on dip :')
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:14:43 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172525248
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:41 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is echt onzin.
vertel
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172525368
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar dat kan dan niet in 1 order.
Is er een max ja?
Lambo of Rekt
pi_172525578
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Mensen op exchanges.
Maar niet in één order, dus ga je het orderboek in aflopende volgorde af
pi_172525955
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:29 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Maar niet in één order, dus ga je het orderboek in aflopende volgorde af
Hoeveel is de max van één order?
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:58:51 #160
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_172526356
Zoek anders even een artikeltje over de Ethereum GDAX flash crash op, daar wordt deze situatie praktisch toegelicht ;)
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_172526501
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar dat kan dan niet in 1 order.
Maar als jij op een exchange 10 waves verkoopt in 1 sell order, dan zou het kunnen dat die sell order naar 10 man gaat die allemaal 1 stuk willen kopen voor jouw verkoopprijs. Wil niet zeggen dat als je dus 5 miljoen waves (die je niet hebt) verkoopt dat de tegenpartij er persé 5 miljoen moet kopen
pi_172527278
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:44 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hoeveel is de max van één order?
Het gaat niet zozeer om hoeveel jij aan kan bieden, maar er is niet één koper voor zo'n hoeveelheid, dus je gaat gewoon een soort market order doen, waarbij dus het orderboek wordt afgelopen en je steeds goedkoper gaat verkopen.
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:26:14 #163
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_172528069
Met 35% winst mijn PIVX verkocht en ingeruild voor VIA op aanraden van Ed ;) tis wel maar voor 20 euro maar toch interressant om te volgen. Na het interview tussen Pivx en Verge wilde ik al van die munt af. Maar wist nog niet voor wat.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_172528096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

vertel
Begint al met ETH. ETH heeft een functie en doel. Daar is een prijs aan gekoppeld. Dat daarop als een gek gespeculeerd wordt... tja.

zelfde met Waves, Iconomi, en nog tientallen andere coins.
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:36:03 #165
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_172528290
Cofound.it heeft een mooie aankondiging gedaan:

https://blog.cofound.it/m(...)ity-pass-791870d182f

Voor de pre-sale van de ICO's die via hun platform aangeboden worden dien je meer CFI te holden als je een grotere investering wil doen.

Ik voorzie de komende dagen een mooie stijging in CFI :)

De eerste crowdsale die met dit systeem werkt is de Musiconomi sale, deze zal over een paar weken plaatsvinden.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:38:19 #166
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172528342
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:27 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Begint al met ETH. ETH heeft een functie en doel. Daar is een prijs aan gekoppeld. Dat daarop als een gek gespeculeerd wordt... tja.

zelfde met Waves, Iconomi, en nog tientallen andere coins.
Maar het hebben van een ETH vertegenwoordigd verder niets.
Je koopt een eenheid van iets (een coin in dit geval) die heel erg fluctueerd in waarde, maar eigenlijk wordt die waarde alleen bepaald door vraag en aanbod. Niet door de functie of het doel.

Als je een aandeel in iets koopt vertegenwoordigt dat daadwerkelijk iets. Je kunt inspraak hebben op aandeelhouders vergaderingen, het kan zijn dat je een winstmarge krijgt, etc. Als er een winstwaarschuwing is, wordt jouw aandeel meer waard omdat je er ook meer uit kunt halen. Dat is bij Crypto niet zo en dus vertegenwoordigt het voor jou eigenlijk niets. Behalve dan wat de gek er voor geeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172528383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar het hebben van een ETH vertegenwoordigd verder niets.
Je koopt een eenheid van iets (een coin in dit geval) die heel erg fluctueerd in waarde, maar eigenlijk wordt die waarde alleen bepaald door vraag en aanbod. Niet door de functie of het doel.

Als je een aandeel in iets koopt vertegenwoordigt dat daadwerkelijk iets. Je kunt inspraak hebben op aandeelhouders vergaderingen, het kan zijn dat je een winstmarge krijgt, etc. Als er een winstwaarschuwing is, wordt jouw aandeel meer waard omdat je er ook meer uit kunt halen. Dat is bij Crypto niet zo en dus vertegenwoordigt het voor jou eigenlijk niets. Behalve dan wat de gek er voor geeft.
Dit is gewoon niet waar.
pi_172528535
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:41 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om hoeveel jij aan kan bieden, maar er is niet één koper voor zo'n hoeveelheid, dus je gaat gewoon een soort market order doen, waarbij dus het orderboek wordt afgelopen en je steeds goedkoper gaat verkopen.
Ja, dus dan gaat het evenredig naar beneden als dat het omhoog ging toen je kocht en speel je kiet, op het moment dat de koers gelijk zou blijven de hele tijd en alleen jouw order daar staat :P
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:56:49 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_172528804
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar.
`
Leg het dan uit?
Misschien mis ik iets.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_172529057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

`
Leg het dan uit?
Misschien mis ik iets.
Jij stelt dat een cryptomunt 'niets' is. Dat is gewoon niet waar. Als je 1 btc hebt heb je 1 btc op de bitcoin blockchain. Dat is niet niks.
pi_172529454
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:26 schreef Maikuuul het volgende:
Met 35% winst mijn PIVX verkocht en ingeruild voor VIA op aanraden van Ed ;) tis wel maar voor 20 euro maar toch interressant om te volgen. Na het interview tussen Pivx en Verge wilde ik al van die munt af. Maar wist nog niet voor wat.
Welk interview? En wat doet VIA, in het kort?
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 16:23:41 #172
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172529493
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar het hebben van een ETH vertegenwoordigd verder niets.
Je koopt een eenheid van iets (een coin in dit geval) die heel erg fluctueerd in waarde, maar eigenlijk wordt die waarde alleen bepaald door vraag en aanbod. Niet door de functie of het doel.

Als je een aandeel in iets koopt vertegenwoordigt dat daadwerkelijk iets. Je kunt inspraak hebben op aandeelhouders vergaderingen, het kan zijn dat je een winstmarge krijgt, etc. Als er een winstwaarschuwing is, wordt jouw aandeel meer waard omdat je er ook meer uit kunt halen. Dat is bij Crypto niet zo en dus vertegenwoordigt het voor jou eigenlijk niets. Behalve dan wat de gek er voor geeft.
Afhankelijk van de coin heb je ook inspraak in stemmingen: segwit of nog beter een DAO is een voorbeeld ervan. Winstmarge zit bij sommige coins ingebakken (tokencard, BAT, MobileGo ZrCoin). Bij waves krijg je aidrops van andere coins of een vergoeding voor het uitleasen.
The best firms advertise the least...
pi_172529706
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar het hebben van een ETH vertegenwoordigd verder niets.
Je koopt een eenheid van iets (een coin in dit geval) die heel erg fluctueerd in waarde, maar eigenlijk wordt die waarde alleen bepaald door vraag en aanbod. Niet door de functie of het doel.

Als je een aandeel in iets koopt vertegenwoordigt dat daadwerkelijk iets. Je kunt inspraak hebben op aandeelhouders vergaderingen, het kan zijn dat je een winstmarge krijgt, etc. Als er een winstwaarschuwing is, wordt jouw aandeel meer waard omdat je er ook meer uit kunt halen. Dat is bij Crypto niet zo en dus vertegenwoordigt het voor jou eigenlijk niets. Behalve dan wat de gek er voor geeft.
jawwel
pi_172529747
Maar Bitcoins hebben volgens mij een onderliggende waarde gekregen omdat het vrij duur is om ze te minen, je moet daarvoor kosten maken om hardware aan te schaffen om ze te krijgen.
  woensdag 19 juli 2017 @ 16:52:12 #175
131603 Afwazig
Serious business
pi_172530230
Waves cliënt heeft nu ook een ETH gateway.
pi_172530552
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:52 schreef Afwazig het volgende:
Waves cliënt heeft nu ook een ETH gateway.
No shit, Sherlock :P
pi_172530578
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:35 schreef metallicelmo het volgende:
Maar Bitcoins hebben volgens mij een onderliggende waarde gekregen omdat het vrij duur is om ze te minen, je moet daarvoor kosten maken om hardware aan te schaffen om ze te krijgen.
Dat ze moeilijk zijn om te minen geeft ze nog geen waarde :P

Ik kan ook een coin bedenken met een difficulty die start op de hoogte van die van Bitcoin maar ik denk toch dat niemand 'm koopt :P
pi_172531584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:35 schreef metallicelmo het volgende:
Maar Bitcoins hebben volgens mij een onderliggende waarde gekregen omdat het vrij duur is om ze te minen, je moet daarvoor kosten maken om hardware aan te schaffen om ze te krijgen.
Ik weet vrij zeker dat Bitcoin zijn waarde voornamelijk vanuit de darkweb markets krijgt, dat is een miljarden business, vanwege de anonimiteit (als je weet wat je doet), is het voor criminelen een paradijs. Dus eigenlijk doen we allemaal mee met systeem wat voornamelijk running is door criminelen.

In mijn werk heb ik ook onderzoek gedaan naar TOR en zijn security, mijn eerdere werk had er veel raakvlakken mee. Ik loop dan ook al even mee met BTC maar heel zijdelings (BTC was niet het onderzoeksonderwerp), dat er zo'n gigantische altcoin industrie naast ging draaien had ik nooit zien aankomen, daar loop ik pas een paar maanden in mee.

De enige echte valuta die draaien op TOR zijn BTC, Darkcoin, Monero en sinds kort ook Ethereum. Eigenlijk is dat stiekem voor ons heel gunstig, dat ETH ook daar geaccepteerd wordt nu :+
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:52:07 #179
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172531649
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker dat Bitcoin zijn waarde voornamelijk vanuit de darkweb markets krijgt, dat is een miljarden business, vanwege de anonimiteit (als je weet wat je doet), is het voor criminelen een paradijs. Dus eigenlijk doen we allemaal mee met systeem wat voornamelijk running is door criminelen.

In mijn werk heb ik ook onderzoek gedaan naar TOR en zijn security, mijn eerdere werk had er veel raakvlakken mee. Ik loop dan ook al even mee met BTC maar heel zijdelings (BTC was niet het onderzoeksonderwerp), dat er zo'n gigantische altcoin industrie naast ging draaien had ik nooit zien aankomen, daar loop ik pas een paar maanden in mee.

De enige echte valuta die draaien op TOR zijn BTC, Darkcoin, Monero en sinds kort ook Ethereum. Eigenlijk is dat stiekem voor ons heel gunstig, dat ETH ook daar geaccepteerd wordt nu :+
je ak47 besteld of niet daar?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172531656
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:52 schreef Thezappa het volgende:

[..]

je ak47 besteld of niet daar?
Ook, ook :+
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:56:41 #181
131603 Afwazig
Serious business
pi_172531735
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

No shit, Sherlock :P
Ben op vakantie, alles komt hier later binnen :P
pi_172531756
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:56 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ben op vakantie, alles komt hier later binnen :P
Waar ben je :P
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:58:57 #183
131603 Afwazig
Serious business
pi_172531786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:57 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Waar ben je :P
Kos. Is een uur later hier.

:')
pi_172531822
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:58 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Kos. Is een uur later hier.

:')
Het internet is dan ook een uur trager daar he :P

Nice, geniet ervan :)
Lambo of Rekt
pi_172533760
gebeurt niet veel vandaag op de markten.
pi_172533866
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:43 schreef niggeplease het volgende:
gebeurt niet veel vandaag op de markten.
Morgen weer de aanloop naar de weekenddip :D
pi_172534059
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Morgen weer de aanloop naar de weekenddip :D
misschien vandaag al
pi_172534520
Als de BIP91 lock in vrijdag gaat lukken gaan we geen weekenddip zien denk ik.
pi_172534572
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Morgen weer de aanloop naar de weekenddip :D
Is denk ik al begonnen, chart van een uurtje geleden
pi_172534716
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:13 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Is denk ik al begonnen, chart van een uurtje geleden
[ afbeelding ]
Is de bearmarket doorbroken door gister? Of blijft het zakken? :P
Lambo of Rekt
pi_172534886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:18 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Is de bearmarket doorbroken door gister? Of blijft het zakken? :P
Zolang die gele trendlijn niet naar boven doorbroken wordt is er een reëele kans dat we m.i. naar 1700 of lager gaan.
Technisch: of we hebben een abc correctie gehad (target was al gehaald) of t wordt een iets ingewikkelder patroon waarbij t dus nog lager gaat
pi_172534924
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:24 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Zolang die gele trendlijn niet naar boven doorbroken wordt is er een reëele kans dat we m.i. naar 1700 of lager gaan.
Technisch: of we hebben een abc correctie gehad (target was al gehaald) of t wordt een iets ingewikkelder patroon waarbij t dus nog lager gaat
VIA, neeeeeeeeeeeeeeee ;(
[P]otverdorie
pi_172535465
beetje tether gekocht
pi_172537426
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:42 schreef niggeplease het volgende:
beetje tether gekocht
:W
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 22:00:38 #195
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172538004
Gisteren alles groen. Natuurlijk nu alles weer -20% :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172538163
Als vrijdag de 21ste dat bip91 op meer dan 80% staat op Bitcoin, zul je zien dat alles weer stijgt
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:06:19 #197
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172538170
Altijd oppassen met forse spikes, deze gebeuren zo goed als altijd in bearmarkets.

Er is blijkbaar ook weer 32 M USD gestolen vandaag.

Regulatie wordt onvermijdelijk.
pi_172538616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:06 schreef DocQ het volgende:

Regulatie wordt onvermijdelijk.
In welk land?
pi_172538624
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:06 schreef DocQ het volgende:
Altijd oppassen met forse spikes, deze gebeuren zo goed als altijd in bearmarkets.

Er is blijkbaar ook weer 32 M USD gestolen vandaag.

Regulatie wordt onvermijdelijk.
Hoe zie jij dat voor je?
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:26:40 #200
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_172538909
hey, ethereum in waves client?!
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_172538934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:26 schreef Sosa het volgende:
hey, ethereum in waves client?!
Ja? :D
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:29:43 #202
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_172539002
quote:
Someone stole ~$32M (~153k ether) from three multisig wallets. More info and blog post coming soon.
https://twitter.com/maraoz/status/887751004971831296
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:30:39 #203
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_172539033
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja? :D
Ja :D

I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_172539044
quote:
stonden deze coins online?
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:32:57 #205
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_172539094
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:31 schreef niggeplease het volgende:

[..]

stonden deze coins online?
Onduidelijk. Hoe ik het begrijp is dat het niet om een hack van een exchange ging maar om een bug in 'multisig' wallets.

quote:
Multisig wallets affected by this hack:
- Edgeless Casino (@edgelessproject)
- Swarm City (@swarmcitydapp)
- æternity blockchain (@aetrnty)
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:35:30 #206
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172539165
Ik zal dat niet oplossen
Maar ik kan mij niet voorstellen dat de overheden dit zomaar laten gebeuren.

Een ICO gebeurt door een bepaald bedrijf dat gevestigd is in een bepaald land. Die token kan toch beschouwd worden als een security die dan onder de SEC van dat land valt. Men kan dit gaan regulariseren.

Idem bij die gestolen crypto's. Iemand zal toch eens een klacht indienen en er advocaten op zetten. Sommige advocatenbureaus zijn nauw gelieerd met overheden.
Exchanges kunnen aangeklaagd worden, bedrijven die de gestolen tokens uitbrengen kunnen aangeklaagd worden, enz..
De regularisatie zal volgens mij automatisch meegroeien met het belang dat die cryptos krijgen.
pi_172539186
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:13 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Is denk ik al begonnen, chart van een uurtje geleden
[ afbeelding ]
Die gele lijn zet je zelf toch?

Ik zal wel niks van traden snappen, maar hoe bepaal je de hoek van de lijn(hoeveel die afloopt)? Is dat het betere gokwerk of heb je een glazen bol?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 22:36:43 ]
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:37:07 #208
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_172539209
quote:
12s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:35 schreef DocQ het volgende:
Ik zal dat niet oplossen
Maar ik kan mij niet voorstellen dat de overheden dit zomaar laten gebeuren.

Een ICO gebeurt door een bepaald bedrijf dat gevestigd is in een bepaald land. Die token kan toch beschouwd worden als een security die dan onder de SEC van dat land valt. Men kan dit gaan regulariseren.

Idem bij die gestolen crypto's. Iemand zal toch eens een klacht indienen en er advocaten op zetten. Sommige advocatenbureaus zijn nauw gelieerd met overheden.
Exchanges kunnen aangeklaagd worden, bedrijven die de gestolen tokens uitbrengen kunnen aangeklaagd worden, enz..
De regularisatie zal volgens mij automatisch meegroeien met het belang dat die cryptos krijgen.
Dat is inderdaad onontkoombaar. Al kan het nog even duren.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  Eindredactie Games woensdag 19 juli 2017 @ 22:38:52 #209
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172539270
Kraken Kraakt weer :') Ik ga wel alles verhuizen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:40:54 #210
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172539329
Als cryptos gereguleerd gaan worden, dan gaat het het hele doel voorbij.
pi_172539408
Nieuwe records op Wall Street

Laten jullie dit op jullie zitten, crypto's? :( !!!
Lambo of Rekt
pi_172539453
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:06 schreef DocQ het volgende:

Er is blijkbaar ook weer 32 M USD gestolen vandaag.

Inmiddels al ietsje meer https://etherscan.io/addr(...)ba238464159892252d3a

Wordt weer tijd voor een fork? |:(
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:47:41 #213
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172539498
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:40 schreef SugeLucky het volgende:
Als cryptos gereguleerd gaan worden, dan gaat het het hele doel voorbij.
Dat snap ik, en door het globale en decentrale karakter zal het niet eenvoudig zijn, maar geloof je echt dat de overheden werkloos zullen blijven toekijken?
pi_172539561
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:36 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Die gele lijn zet je zelf toch?

Ik zal wel niks van traden snappen, maar hoe bepaal je de hoek van de lijn(hoeveel die afloopt)? Is dat het betere gokwerk of heb je een glazen bol?
Een glazen bol heb ik zeker niet.
Ik gebruik "wave patterns" om het mogelijke verloop van de koers te vinden en daarmee belangrijke zones waar je kunt traden.
pi_172539576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:47 schreef DocQ het volgende:

[..]

Dat snap ik, en door het globale en decentrale karakter zal het niet eenvoudig zijn, maar geloof je echt dat de overheden werkloos zullen blijven toekijken?
Ik denk dat ze geen keus zullen hebben ;)
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:50:44 #216
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172539586
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:47 schreef DocQ het volgende:

[..]

Dat snap ik, en door het globale en decentrale karakter zal het niet eenvoudig zijn, maar geloof je echt dat de overheden werkloos zullen blijven toekijken?
Nee dat geloof ik niet, maar ik geloof wel dat er dan weer een alternatief komt, mochten ze het ooit wel reguleren. Het hele idee is juist dat mensen klaar zijn met banken en de overheid.
pi_172539630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:32 schreef XDo het volgende:

[..]

Onduidelijk. Hoe ik het begrijp is dat het niet om een hack van een exchange ging maar om een bug in 'multisig' wallets.

[..]

Ben erg benieuwd waarmee AE gaat komen op hun site of whatever. Zotezien is niet alles van de ICO in 1 ker weggestuurd, want in de ICO is veel meer opgehaald dan 1 van die 3 bedragen in etherscan.
Lambo of Rekt
pi_172539699
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:47 schreef DocQ het volgende:

[..]

Dat snap ik, en door het globale en decentrale karakter zal het niet eenvoudig zijn, maar geloof je echt dat de overheden werkloos zullen blijven toekijken?
Ik denk dat de overheden zich vooral op de achtergrond houden totdat banken of overheden zelf systemen hebben die vergelijkbaar zijn. Op dat moment worden hun systemen gereguleerd en als goto blockchain gezien.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_172539804
Als Ethereum nog zo (makkelijk?) gehackt/misbruikt kan worden is het dus nog lang niet volwassenen.

Vraag me af wat dit met het vertrouwen in Crypto's doet. Het komt volgens mij wel vaker voor bij allerlei coins (geen bron).

Ik hou m'n ETH nog wel lekker vast :+
pi_172539811
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:45 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Inmiddels al ietsje meer https://etherscan.io/addr(...)ba238464159892252d3a

Wordt weer tijd voor een fork? |:(
Zelfde output adres als van de DAO hacker destijds ..... Wow
pi_172539841
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:49 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Een glazen bol heb ik zeker niet.
Ik gebruik "wave patterns" om het mogelijke verloop van de koers te vinden en daarmee belangrijke zones waar je kunt traden.
Ik moet me maar eens gaan inlezen in traden.. Want je spreekt nog een beetje chinees voor mij :D

Al trade ik niet echt. Ik koop wat bij als ik er een goed gevoel bij heb, en als de koers laag staat.

En als ETH straks boven de 10k komt even lekker cashen :7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 23:00:27 ]
pi_172539853
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:57 schreef d4v1d het volgende:
Als Ethereum nog zo (makkelijk?) gehackt/misbruikt kan worden is het dus nog lang niet volwassenen.

Vraag me af wat dit met het vertrouwen in Crypto's doet. Het komt volgens mij wel vaker voor bij allerlei coins (geen bron).

Ik hou m'n ETH nog wel lekker vast :+
Misschien moet je even checken wat de koers deed tijdens de DAO hack.
Toevallig dit weekend nog de topics van die dagen terug gelezen..... Popcorn!
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:00:08 #223
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172539865
BAT hack???

https://pbs.twimg.com/media/DFIA97dXsAEPBCR.jpg

Komt op de Waves #general voorbij
The best firms advertise the least...
pi_172539991
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:45 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Inmiddels al ietsje meer https://etherscan.io/addr(...)ba238464159892252d3a

Wordt weer tijd voor een fork? |:(
Dat lijkt me de wallet van een groep white hat hackers die snel de exploit hebben gebruikt om zoveel mogelijk ETH van andere multisig wallets veilig te stellen.
pi_172540020
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:00 schreef edcetera het volgende:
BAT hack???

https://pbs.twimg.com/media/DFIA97dXsAEPBCR.jpg

Komt op de Waves #general voorbij
T schijnt dat 3 grote ico's al hun funds kwijt zijn.
Ze staan in je lijstje
pi_172540056
Zal wel goed zijn voor de koers van ETH en de rest van de coins die wordt meegesleurd... :')
Afijn, misschien een mooi instapmomentje op 20 cent :P
pi_172540071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat lijkt me de wallet van een groep white hat hackers die snel de exploit hebben gebruikt om zoveel mogelijk ETH van andere multisig wallets veilig te stellen.
En anders is het R.I.P. BAT of wederom een ETH fork :')
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:10:20 #228
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172540149
Je zal maar een uber 1337 hacker zijn in dit tijdperk. Je maakt geld als water.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_172540158
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:05 schreef edraket31 het volgende:

[..]

T schijnt dat 3 grote ico's al hun funds kwijt zijn.
Ze staan in je lijstje
Aeternity ;( DAAR ZIT MN ETH IN

:(
Lambo of Rekt
pi_172540180
myetherwallet twitterde op woensdag 19-07-2017 om 21:06:10 1 Do not panic. Panic makes things worse2 If you use MyEtherWallet, you ARE NOT AT RISK3 Carefully move your fund… https://t.co/gcd7UEoRm3 reageer retweet
moet je je funds verplaatsen?
pi_172540225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat lijkt me de wallet van een groep white hat hackers die snel de exploit hebben gebruikt om zoveel mogelijk ETH van andere multisig wallets veilig te stellen.
Mja, wel opvallend dat degene het multisig whitehat noemt.
Lambo of Rekt
pi_172540228
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:11 schreef niggeplease het volgende:
myetherwallet twitterde op woensdag 19-07-2017 om 21:06:10 1 Do not panic. Panic makes things worse2 If you use MyEtherWallet, you ARE NOT AT RISK3 Carefully move your fund… https://t.co/gcd7UEoRm3 reageer retweet
moet je je funds verplaatsen?
Alleen als je een multi-sig wallet gebruikt die aangemaakt is met Parity, blijkbaar.
pi_172540237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alleen als je een multi-sig wallet gebruikt.
ik zie t ja.
pi_172540267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alleen als je een multi-sig wallet gebruikt die aangemaakt is met Parity, blijkbaar.
Ik heb m aangemaakt in Mist en laad de wallet in MEW, da's geen multisig right? Ik gebruik dan ook maar 1 keer credentials, een password.
Lambo of Rekt
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:15:28 #235
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172540273
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Aeternity ;( DAAR ZIT MN ETH IN

:(
Idem. Mooi kut.
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:17:46 #236
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172540329
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:05 schreef edraket31 het volgende:

[..]

T schijnt dat 3 grote ico's al hun funds kwijt zijn.
Ze staan in je lijstje
DAO Pt #2

Hoort erbij, alles is nog in zo'n ontwikkelings-fase. Teveel mensen denken ALLEEN maar aan "snel geld" maar je moet ook op je tanden bijten en tegeslagen inkasseren op een wervelstorm-technolgie, waar je vroeg in zit en je voordeel pas in de toekomst kan liggen ;)
The best firms advertise the least...
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:20:21 #237
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172540383
Ben toch wel blij met m'n hardware wallet op dit soort momenten.
pi_172540387
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:10 schreef VeX- het volgende:
Je zal maar een uber 1337 hacker zijn in dit tijdperk. Je maakt geld als water.
Dit is geen normale hacker, dit is een God.

-Blockchain zelf is al erg complex op zichzelf.
-Exploits uberhaupt vinden is bijzonder complex
-Code schrijven om de exploit uit te buiten is ook vrij complex maar minder dan bovenstaande 2

Ook zag ik dat Edraket schreef dat dit de 2e keer is dat dezelfde persoon dit flikt. Dan ben je geen normale hacker, dan ben je one of a kind op aarde.
Lambo of Rekt
pi_172540394
Aardig team inmiddels :D
pi_172540422
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit is geen normale hacker, dit is een God.

-Blockchain zelf is al erg complex op zichzelf.
-Exploits uberhaupt vinden is bijzonder complex
-Code schrijven om de exploit uit te buiten is ook vrij complex maar minder dan bovenstaande 2

Ook zag ik dat Edraket schreef dat dit de 2e keer is dat dezelfde persoon dit flikt. Dan ben je geen normale hacker, dan ben je one of a kind op aarde.
https://twitter.com/SatoshiLite/status/887781929726038016
pi_172540472
maar zijn myetherwallets ook 'makkelijk' te hacken? of staat dat hier los van
pi_172540499
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:24 schreef niggeplease het volgende:
maar zijn myetherwallets ook 'makkelijk' te hacken? of staat dat hier los van
De details van de hack zijn nog niet eens bekend voor zover ik zie. Maar het is een multisig probleem. MEW normale wallets staan hier totaal los van.
Lambo of Rekt
pi_172540565
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:24 schreef niggeplease het volgende:
maar zijn myetherwallets ook 'makkelijk' te hacken? of staat dat hier los van
Mijn Google-fu wist mij te vertellen dat als je wallet aangemaakt is door MEW het geen Multisig wallet kan zijn.

Correct me if I'm wrong..

Edit: Wat Eggs zegt.. Wie weet is de hack groter dan we denken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 23:29:25 ]
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:28:35 #244
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_172540566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:20 schreef MaGNeT het volgende:
Aardig team inmiddels :D
From Russia with love :P
The best firms advertise the least...
pi_172540696
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:28 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Mijn Google-fu wist mij te vertellen dat als je wallet aangemaakt is door MEW het geen Multisig wallet kan zijn.

Correct me if I'm wrong..

Edit: Wat Eggs zegt.. Wie weet is de hack groter dan we denken.
Als gewone wallets ook kwetsbaar zouden zijn, dan is ETH R.I.P...
Een "wallet" bij MEW is niets anders dan een private key op de blockchain, dan zou de ETH blockchain dus niet veilig zijn.

Voorlopig lijkt het "alleen maar" slecht geschreven Solidity code zijn waardoor de multi-sig wallets van Parity kwetsbaar zijn (en dus niet alle multi-sig wallets, zoals in Mist).
pi_172540770
SatoshiLite twitterde op woensdag 19-07-2017 om 23:34:54 The ETH multisig hacker of $30MM also stole an ICO token. I think he's trying to make a statement! 😂 https://t.co/YZfVyyRNPq reageer retweet
pi_172540776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als gewone wallets ook kwetsbaar zouden zijn, dan is ETH R.I.P...
Een "wallet" bij MEW is niets anders dan een private key op de blockchain, dan zou de ETH blockchain dus niet veilig zijn.

Voorlopig lijkt het "alleen maar" slecht geschreven Solidity code zijn waardoor de multi-sig wallets van Parity kwetsbaar zijn (en dus niet alle multi-sig wallets, zoals in Mist).
Maar wel reviewed "by atleast one expert coder".... die heeft de plank flink mis geslagen.
Lambo of Rekt
pi_172540826
quote:
At approximately 12:30 PM ET Bernd Lapp, Business Hive leader noticed that the entire contents of the Swarm City ETH multisig wallet had been drained. Bernd checked the receiving address and noticed a few very large transactions had hit the same wallet. Collaboration between several dev teams and the Ethereum Foundation revealed that malicious actors had exploited a flaw in the Parity Multisig codebase, which allowed them to steal over 153,000 ETH from several projects including Edgeless Casino, Aeternity, and Swarm City.
A swift response from a whitehat hacker group used the same exploit to drain many other project’s parity multisig wallets, in order to protect them from theft. This group was able to save over 377,000 ETH. Unfortunately the 44,055 ETH that was in Swarm City’s wallet is gone.
Black hat hacker wallet address with stolen ether: https://etherscan.io/addr(...)9c32a65829cd1ddb4d32
White hat wallet address with preserved ether: https://etherscan.io/addr(...)ba238464159892252d3a
It’s important to note:
1. The newer multisig versions of the Parity multisig wallet has a vulnerability. This is ONLY FOR MULTISIG WALLETS. Specifically created in Parity Wallet > 1.5, and released January 19, 2017
2. If you do have funds in the multisig contract: carefully move your funds to a new account ASAP. If your funds are no longer in your multisig, please check the Black hat and White hat addresses. They might have been saved by the White hat group.
3. The vulnerability is in Parity’s “enhanced” multi-sig contract.
4. Single user wallets including Swarm City wallets are unaffected.
5. DO NOT fall for phishing attacks that opportunists will undoubtedly use to steal funds from crypto holders. Remember, do not click on links you don’t trust, and if your funds are in single user wallets, they are not at risk from the above mentioned Parity multisig wallet exploit.
The Swarm City Core team is more committed than ever to the development of Swarm City. The real value of our token lies in the community, and the technology the developers are creating. Black hat hackers, vulnerabilities, and bugs will not stop us from creating the decentralized sharing economy our community and the world craves.
The Swarm City Core team, the Ethereum foundation, and other Ethereum projects will keep informing about this incident as clearly as possible in the coming days.
Lambo of Rekt
pi_172540858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Pfff...
En juist multi-sig wallets zijn vaak gebruikt voor ICO's omdat er dan minimaal 2 mensen (leden van zo'n ICO team of een escrow / vertrouweling) nodig zijn om een transactie te doen. Dat voorkomt dat 1 persoon alles kan uitgeven.

Blijkbaar is de bug dus dat je bij de Parity multi-sig wallet de eigenaar "eenvoudig" kan aanpassen... Dag tokens...
pi_172540912
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

wat is een whitehat hacker group?
pi_172540942
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:46 schreef niggeplease het volgende:

[..]

wat is een whitehat hacker group?
Blackhat: bad guys
Whitehat: good guys
pi_172540969
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Blackhat: bad guys
Whitehat: good guys
En niet onbelangrijk; dat zie je aan de kleur van de hoedjes die ze dragen als ze aan het hacken zijn.
pi_172540983
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Blackhat: bad guys
Whitehat: good guys
raciale kwestie ook nog dus.
pi_172541008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:50 schreef niggeplease het volgende:

[..]

raciale kwestie ook nog dus.
Het is maar hoed je het bekijkt.
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:53:11 #256
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172541037
Ik heb m'n ETH verkocht. Paar tientjes winst is nog altijd beter dan een hoop verlies.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:54:39 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172541060
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:53 schreef Papabear het volgende:
Ik heb m'n ETH verkocht. Paar tientjes winst is nog altijd beter dan een hoop verlies.
Veel meer winst is beter dan een paar tientjes.
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:56:32 #258
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_172541094
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Veel meer winst is beter dan een paar tientjes.
:P
Ik stap later wel weer een keer in met wat minder geld. Het risico begint me op dit moment toch iets te groot te worden.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_172541111
Aeternity ook geraakt dus. Mooi kut.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172541128
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Blackhat: bad guys
Whitehat: good guys
Dit ja.

Whitehats gaan het geld terug geven en blackhats zeggen dikke lul voor je en ik zie je op de carribean.

Je hebt nog een extra variant; greyhat... die opereren op het randje van de wet.
Lambo of Rekt
pi_172541148
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Aeternity ook geraakt dus. Mooi kut.
Het is even wachten op hun reactie, die is er nog niet.

Hopelijk zetten ze het project wel voort..

Saillant detail is dat dit voorspeld is dat AE met een exit-hack-scam eruit zou gaan... goed, nu word dat bijna overal geroepen maar het is een interessante kwestie.
Lambo of Rekt
  donderdag 20 juli 2017 @ 01:11:51 #263
469800 peter000115321325
amateur Bitcoin investeeerder
pi_172541890
blijft het veilig om na 21 juli of 1 augustus bitcoins te houden in je BLOCKCHAIN.INFO wallet? ik ben benieuwd wat jullie vinden en schrijf ook een korte uitleg waarom.

anders gezegd: als jij 0,5 bitcoin bezit, waar zou je die bewaren?
janee
  donderdag 20 juli 2017 @ 02:25:03 #264
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_172542160
Wat een maand voor Ethereum :').
Eerst de bithumb hack, daarna coindash en nu dit... -O-
Vrees niet veel goeds.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_172542247
Jimmy Song

live interview, nu over segwit
pi_172542867
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 02:25 schreef Mattt het volgende:
Wat een maand voor Ethereum :').
Eerst de bithumb hack, daarna coindash en nu dit... -O-
Vrees niet veel goeds.
Ten opzichte van een week geleden zijn ze stabiel.
U MAD?
  donderdag 20 juli 2017 @ 06:45:11 #267
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172542900
Wat betreft Aeternity en de hack:
https://blog.aeternity.co(...)et-hack-47cc507d964d

This is where we firmly stand:
All AE tokens of the contributors are unaffected by this issue. Everyone will receive their tokens exactly as contributed.

Dat is iig positief.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 08:16:06 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172543256
quote:
The Swarm City Core team is more committed than ever to the development of Swarm City.
:')

Een kopie van de uitspraak van Aeternity.

Het mooiste op de Aeternity site :

quote:
Dear attacker please contact Yanislav, let's talk!
_O-

De wanhoop druipt er vanaf. Het is er nu ook vanaf gehaald zie ik.
Man man man :') :') Lets talk _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172543496
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:')

Een kopie van de uitspraak van Aeternity.

Het mooiste op de Aeternity site :

[..]

_O-

De wanhoop druipt er vanaf. Het is er nu ook vanaf gehaald zie ik.
Man man man :') :') Lets talk _O-
_O-
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172543569
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:')

Een kopie van de uitspraak van Aeternity.

Het mooiste op de Aeternity site :

[..]

_O-

De wanhoop druipt er vanaf. Het is er nu ook vanaf gehaald zie ik.
Man man man :') :') Lets talk _O-
Pff, wat een sukkels.
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:59:40 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172543645
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:16 schreef onlogisch het volgende:

De wanhoop druipt er vanaf. Het is er nu ook vanaf gehaald zie ik.
Man man man :') :') Lets talk _O-
Zo mooi is het natuurlijk niet. Of je moet diefstal goedkeuren.

Maar dat het wanhopig overkomt is een feit.
pi_172543658
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:16 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:')

Een kopie van de uitspraak van Aeternity.

Het mooiste op de Aeternity site :

[..]

_O-

De wanhoop druipt er vanaf. Het is er nu ook vanaf gehaald zie ik.
Man man man :') :') Lets talk _O-
quote:
This is where we firmly stand:
All AE tokens of the contributors are unaffected by this issue. Everyone will receive their tokens exactly as contributed.
The project still has at its disposal the Phase 1 ETH (and what we exchanged to BTC) and all BTC of Phase 1 and Phase 2. æternity also still has control over 22k ETH of Phase 2.
The amount of the remaining funds is still considerable and can cover the future development of the platform.
The team is more determined than ever to realize the æternity project. We will do everything possible to make sure the project development continues unaffected.
We will try to resolve the situation or limit the damage by establishing a communication channel with the perpetrator(s).
https://blog.aeternity.co(...)et-hack-47cc507d964d
Lambo of Rekt
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:02:49 #273
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172543707
huidige situatie:

BIP91 protocol 79,2% 171/216

blocks nog te gaan: 336-216=120
blocks nodig voor lock-in: 80% van 336= 269
blocks resterend nodig: 269-171=98
blocks % resterend nodig: 98/120 = 81,7%

Het wordt dus een dubbeltje op zijn kant.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:08:50 #274
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172543794
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:02 schreef DocQ het volgende:
huidige situatie:

BIP91 protocol 79,2% 171/216

blocks nog te gaan: 336-216=120
blocks nodig voor lock-in: 80% van 336= 269
blocks resterend nodig: 269-171=98
blocks % resterend nodig: 98/120 = 81,7%

Het wordt dus een dubbeltje op zijn kant.
Kan je dit voor me vertalen in het Nederlands?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:16:27 #275
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172543907
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kan je dit voor me vertalen in het Nederlands?
Ik zie niet direct taalfouten ;)

3 grote miners doen niet mee met BIP91:

F2 pool, Slushpool en BPminers, zij signaleren SW

Dit is poging nummer 2 om de splitsing van de BTC blockchain te vermijden die mogelijks plaatsvindt vanaf 1 augustus. De eerste was vrijdag ll. mislukt.
pi_172543946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 06:45 schreef leolinedance het volgende:
Wat betreft Aeternity en de hack:
https://blog.aeternity.co(...)et-hack-47cc507d964d

This is where we firmly stand:
All AE tokens of the contributors are unaffected by this issue. Everyone will receive their tokens exactly as contributed.

Dat is iig positief.
Ah, je had m al gepost :P
Lambo of Rekt
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:29:11 #277
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172544086
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ah, je had m al gepost :P
Wat kunnen ze ook anders zeggen. :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172544120
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat kunnen ze ook anders zeggen. :')
Naja ze hadden kunnen zeggen dat ze het af gingen blazen. In de Terms and Conditions stond klare taal bij het kopen van die tokens.

Verder hebben ze nog 22k ETH tot hun beschikking en een shitload aan BTC. Dus ik ben blij dat het verder gaat :)
Lambo of Rekt
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:39:10 #279
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172544239
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:31 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Naja ze hadden kunnen zeggen dat ze het af gingen blazen. In de Terms and Conditions stond klare taal bij het kopen van die tokens.

Verder hebben ze nog 22k ETH tot hun beschikking en een shitload aan BTC. Dus ik ben blij dat het verder gaat :)
Maar 80k zijn ze kwijt? Behoorlijke overkill dan als ze de klus alsnog weten te klaren met 22k ETH. Het is dus vooral erg pijnlijk voor henzelf. Ze hadden dik miljonair kunnen worden van dit project.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:39:52 #280
131603 Afwazig
Serious business
pi_172544255
ETH staat er weer lekker op.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:40:05 #281
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172544260
Nu ben jij de hacker. Je hebt net 30 miljoen aan ETH gestolen. Wat zijn je vervolg stappen, wat zou jij nu gaan doen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172544314
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:40 schreef onlogisch het volgende:
Nu ben jij de hacker. Je hebt net 30 miljoen aan ETH gestolen. Wat zijn je vervolg stappen, wat zou jij nu gaan doen?
Ik denk eerst verhuizen naar een land waar ik weinig pakkans heb met het geld wat ik zelf kan ophoesten.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:45:13 #283
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_172544341
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:40 schreef onlogisch het volgende:
Nu ben jij de hacker. Je hebt net 30 miljoen aan ETH gestolen. Wat zijn je vervolg stappen, wat zou jij nu gaan doen?
Gewoon blijven werken. Misschien een nieuwe waterkoker kopen.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:46:45 #284
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_172544380
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:40 schreef onlogisch het volgende:
Nu ben jij de hacker. Je hebt net 30 miljoen aan ETH gestolen. Wat zijn je vervolg stappen, wat zou jij nu gaan doen?
Ik zou vooral lekker gaan babbelen met mijn slachtoffers en ze de schijn geven dat ze het terugkrijgen. Wat denk jezelf? 'm peren natuurlijk en niks van he laten horen.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:47:32 #285
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172544394
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:46 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ik zou vooral lekker gaan babbelen met mijn slachtoffers en ze de schijn geven dat ze het terugkrijgen. Wat denk jezelf? 'm peren natuurlijk en niks van he laten horen.
Jij verdwijnt met de noorderzon, je familie en vrienden achterlatend met enkel vragen? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_172544398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:43 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik denk eerst verhuizen naar een land waar ik weinig pakkans heb met het geld wat ik zelf kan ophoesten.
Dit ja, en dan een constructie gaan verzinnen hoe je dat geld op een bankrekenin krijgt in datzelfde land zonder dat je naam naar voren komt.

Maar geloof me; als je een exploit kan vinden in een behoorlijk nieuwe en complexe technologie als blockchain, dan is het geld ergens krijgen waar jij er anoniem toegang tot hebt, the easy part.
Lambo of Rekt
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:52:23 #287
469720 DocQ
zeer onwetend
pi_172544500
Wie zich de Mtgov hack van 2011 herinnert, weet dat het slechtste idee is om alles in 1 keer op de markt te dumpen, de waarde van BTC zakte toen tot .001. Het was echter een pyrrusoverwinning voor wie toen BTC aan die prijs kocht. Er kon een rollback gedaan worden omdat er toen slechts een max. van 1000$/dag de exchange kon verlaten.

Het beste systeem is om die ETH's wat rond te sturen en ze beetje per beetje te verkopen als je het geld nodig hebt.
pi_172544616
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:52 schreef DocQ het volgende:
Wie zich de Mtgov hack van 2011 herinnert, weet dat het slechtste idee is om alles in 1 keer op de markt te dumpen, de waarde van BTC zakte toen tot .001. Het was echter een pyrrusoverwinning voor wie toen BTC aan die prijs kocht. Er kon een rollback gedaan worden omdat er toen slechts een max. van 1000$/dag de exchange kon verlaten.

Het beste systeem is om die ETH's wat rond te sturen en ze beetje per beetje te verkopen als je het geld nodig hebt.
Klopt alleen is het vooral zaak dat niemand merkt dat jij t bent. MtGox bedoel je neem ik aan.
Lambo of Rekt
pi_172544630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit is geen normale hacker, dit is een God.

-Blockchain zelf is al erg complex op zichzelf.
-Exploits uberhaupt vinden is bijzonder complex
-Code schrijven om de exploit uit te buiten is ook vrij complex maar minder dan bovenstaande 2

Ook zag ik dat Edraket schreef dat dit de 2e keer is dat dezelfde persoon dit flikt. Dan ben je geen normale hacker, dan ben je one of a kind op aarde.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:39 schreef Afwazig het volgende:
ETH staat er weer lekker op.
Ik heb vanochtend de hack bekeken en het ziet er uit als een programmeerblunder van degenen die het multisig contract hebben geschreven. Het is geen intrinsieke zwakte van de Ethereum blockchain of de Solidity programmeertaal die gebruikt wordt voor de smart contracts. Dit is wat er gebeurd is:

Een multisigwallet wordt gemaakt door een functie aan te roepen om de wallet te initialiseren, de zogenaamde constructor. Aan die constructor geef je de adressen van de eigenaren van de wallet mee. Bij initialisatie van zo een multisigwallet worden de eigenaren dus vastgelegd. Op het moment dat iemand ethers wil overmaken vanuit de wallet moeten alle eigenaren daarvoor tekenen.

Een wallet heeft zijn eigen adres op de blockchain. Door een transactie met de juiste parameters daar naartoe te sturen kun je functies van die wallet aanroepen. De programmeur van de wallet had bedacht dat het wel handig zou zijn om 1 centrale functie te maken waarmee je de andere functies van die wallet kon aanroepen. Een soort proxy. Daarbij heeft hij de fout gemaakt dat ook de constructor, waarmee je de wallet aanmaakt aan te roepen was. Dat is namelijk ook een functie van het walletcontract. En aan de constructor vertel je zoals je hierboven al gezien hebt de eigenaren van de wallet.

De eerste fout is dus dat de constructor nog een keer aan te roepen was, door de hele wereld,nadat de wallet al was aangemaakt, door er een ethereumtransactie naartoe te sturen.

De tweede fout is dat vervolgens de eigenaren die aan de constructor werden meegegeven zonder enige controle werden geregistreerd als de nieuwe eigenaren van de multisigwallet. Normaal gesproken zou je zeggen: Ofwel je mag de eigenaren van een wallet niet wijzigen, ofwel je mag de eigenaren van een wallet alleen wijzigen als alle huidige eigenaren daarvoor tekenen.

Het was dus mogelijk om een wallet nieuwe eigenaren te geven door een ethereum transactie naar het walletadres te sturen. Vervolgens kun je de wallet leegtrekken door de nieuwe eigenaren zo een transactie te laten goedkeuren. Dat is precies wat de hackers hebben gedaan:

1. Stuur een transactie met je eigen walletadres als enige eigenaar naar de constructor van een bestaand wallet
2. Geef de wallet opdracht het hele saldo aan jezelf uit te keren. Als enige eigenaar kan je die transactie goedkeuren

Variant:
1. Stuur een transactie naar de constructor van de multisig wallet met een leeg setje eigenaren. Die wallet heeft dan geen eigenaar.
2. Geef de wallet opdracht het hele saldo aan jezelf uit te keren. Dat gaat goed omdat aan de voorwaarde dat alle eigenaren daarvoor moeten tekenen voldaan is als er geen eigenaren zijn.

Kortom: Dit ziet er niet uit als een intrinsiek Ethereum probleem, maar een enorme blunder van de makers van de walletsoftware.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 10:01:59 ]
pi_172544671
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Ik heb vanochtend de hack bekeken en het ziet er uit als een programmeerblunder van degenen die het multisig contract hebben geschreven. Het is geen intrinsieke zwakte van de Ethereum blockchain of de Solidity programmeertaal die gebruikt wordt voor de smart contracts. Dit is wat er gebeurd is:

Een multisigwallet wordt gemaakt door een functie aan te roepen om de wallet te initialiseren, de zogenaamde constructor. Aan die constructor geef je de adressen van de eigenaren van de wallet mee. Bij initialisatie van zo een multisigwallet worden de eigenaren dus vastgelegd. Op het moment dat ethers wil overmaken vanuit de wallet moeten alle eigenaren daarvoor tekenen.

Een wallte heeft zijn eigen adres op de blockchain. Door een transactie met de juiste parameters daar naartoe te sturen kun je functies van die wallet aanroepen. De programmeur van de wallet had bedacht dat het wel handig zou zijn om 1 centrale functie te maken waarmee je de andere functies van die wallet kon aanroepen. Een soort proxy. Daarbij heeft hij de fout gemaakt dat ook de constructor, waarmee je de wallet aanmaakt aan te roepen was. Dat is namelijk ook een functie van het walletcontract. En aan de constructor vertel je zoals je hierboven al gezien hebt de eigenaren van de wallet.

De eerste fout is dus dat de constructor nog een keer aan te roepen was, door de hele wereld,nadat de wallet al was aangemaakt, door er een ethereumtransactie naartoe te sturen.

De tweede fout is dat vervolgens de eigenaren die aan de constructor werden meegegeven zonder enige controle werden geregistreerd als de nieuwe eigenaren van de multisigwallet. Normaal gesproken zou je zeggen: Ofwel je mag de eigenaren van een wallet niet wijzigen, ofwel je mag de eigenaren van een wallet alleen wijzigen als alle huidige eigenaren daarvoor tekenen.

Het was dus mogelijk om een wallet nieuwe eigenaren te geven door een ethereum transactie naar het walletadres te sturen. Vervolgens kun je de wallet leegtrekken door de nieuwe eigenaren zo een transactie te laten goedkeuren. Dat is precies wat de hackers hebben gedaan:

1. Stuur een transactie met je eigen walletadres als enige eigenaar naar de constructor van een bestaand wallet
2. Geef de wallet opdracht het hele saldo aan jezelf uit te keren. Als enige eigenaar kan je die transactie goedkeuren

Variant:
1. Stuur een transactie naar de constructor van de multisig wallet met een leeg setje eigenaren. Die wallet heeft dan geen eigenaar.
2. Geef de wallet opdracht het hele saldo aan jezelf uit te keren. Dat gaat goed omdat aan de voorwaarde dat alle eigenaren daarvoor moeten tekenen voldaan is als er geen eigenaren zijn.

Kortom: Dit ziet er niet uit als een intrinsiek Ethereum probleem, maar een enorme blunder van de makers van de walletsoftware.
Bedankt.

Dit zou reviewed zijn "by at least 1 expert developer"

Lambo of Rekt
pi_172544715
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]


[..]

Ik heb vanochtend de hack bekeken en het ziet er uit als een programmeerblunder van degenen die het multisig contract hebben geschreven. Het is geen intrinsieke zwakte van de Ethereum blockchain of de Solidity programmeertaal die gebruikt wordt voor de smart contracts. Dit is wat er gebeurd is:

Een multisigwallet wordt gemaakt door een functie aan te roepen om de wallet te initialiseren, de zogenaamde constructor. Aan die constructor geef je de adressen van de eigenaren van de wallet mee. Bij initialisatie van zo een multisigwallet worden de eigenaren dus vastgelegd. Op het moment dat iemand ethers wil overmaken vanuit de wallet moeten alle eigenaren daarvoor tekenen.

Een wallet heeft zijn eigen adres op de blockchain. Door een transactie met de juiste parameters daar naartoe te sturen kun je functies van die wallet aanroepen. De programmeur van de wallet had bedacht dat het wel handig zou zijn om 1 centrale functie te maken waarmee je de andere functies van die wallet kon aanroepen. Een soort proxy. Daarbij heeft hij de fout gemaakt dat ook de constructor, waarmee je de wallet aanmaakt aan te roepen was. Dat is namelijk ook een functie van het walletcontract. En aan de constructor vertel je zoals je hierboven al gezien hebt de eigenaren van de wallet.

De eerste fout is dus dat de constructor nog een keer aan te roepen was, door de hele wereld,nadat de wallet al was aangemaakt, door er een ethereumtransactie naartoe te sturen.

De tweede fout is dat vervolgens de eigenaren die aan de constructor werden meegegeven zonder enige controle werden geregistreerd als de nieuwe eigenaren van de multisigwallet. Normaal gesproken zou je zeggen: Ofwel je mag de eigenaren van een wallet niet wijzigen, ofwel je mag de eigenaren van een wallet alleen wijzigen als alle huidige eigenaren daarvoor tekenen.

Het was dus mogelijk om een wallet nieuwe eigenaren te geven door een ethereum transactie naar het walletadres te sturen. Vervolgens kun je de wallet leegtrekken door de nieuwe eigenaren zo een transactie te laten goedkeuren. Dat is precies wat de hackers hebben gedaan:

1. Stuur een transactie met je eigen walletadres als enige eigenaar naar de constructor van een bestaand wallet
2. Geef de wallet opdracht het hele saldo aan jezelf uit te keren. Als enige eigenaar kan je die transactie goedkeuren

Variant:
1. Stuur een transactie naar de constructor van de multisig wallet met een leeg setje eigenaren. Die wallet heeft dan geen eigenaar.
2. Geef de wallet opdracht het hele saldo aan jezelf uit te keren. Dat gaat goed omdat aan de voorwaarde dat alle eigenaren daarvoor moeten tekenen voldaan is als er geen eigenaren zijn.

Kortom: Dit ziet er niet uit als een intrinsiek Ethereum probleem, maar een enorme blunder van de makers van de walletsoftware.
Zeer simpele hack idd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172544733
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zeer simpele hack idd.
Nou nee hoor, probeer dit maar eens te vinden als je geen soucecode ervan hebt.
Lambo of Rekt
pi_172544839
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Maar 80k zijn ze kwijt? Behoorlijke overkill dan als ze de klus alsnog weten te klaren met 22k ETH. Het is dus vooral erg pijnlijk voor henzelf. Ze hadden dik miljonair kunnen worden van dit project.
22K ETH en een shitload aan BTC he, daar mocht je ook mee doneren :)
Lambo of Rekt
pi_172544842
Allemaal leuk en aardig, maar mijn portfolio vind het minder leuk. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172544862
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:14 schreef dimmak het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar mijn portfolio vind het minder leuk. :P
Mja, de mijne ook :( Door die hack is ETH flink gezakt... konden we net gebruiken ;(
Lambo of Rekt
pi_172544950
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Bedankt.

Dit zou reviewed zijn "by at least 1 expert developer"

[ afbeelding ]
Dank je de koekkoek, één review is geen review. Een review is maar één manier om de kwaliteit van gereleaste software te borgen en te voorkomen dat bugs worden gereleast. Bovendien zijn er verschillende typen reviews. Dit zal wel een "mail around" review of een "over the shoulder" review zijn geweest of iets dat er op lijkt. Dat is de minst formele variant van een review. Er zijn nog veel formelere en gestructureerdere varianten, zowel wat alleen mensenwerk is (bijvoorbeeld de zogenaamde "Fagan Inspection") als reviews waarbij gebruik gemaakt wordt van software (tool-assisted reviews). Die geven eigenlijk altijd meer zekerheid dan een informele review, ook al is dat door een "expert developer". Over-the-shoulder en andere informele reviews zijn de simpelste minst effectieve vormen van reviews die er zijn. Beter dan geen review, dat wel.

Daarnaast zijn er in een goed softwaredevelopmentproces nog veel meer mechanismen ingebouwd die allemaal als doel hebben om uiteindelijk te voorkomen dat je rommel releast: collaborative design, allerlei vormen van automatiseerbare en niet automatiseerbare tests, statische code analyse (tools die code automatisch beoordelen op bepaalde criteria), de al eerder genoemde formelere vormen van reviews, etc. etc.

Als je software maakt waarmee honderden miljoenen dollars worden beveiligd mag je echt wel beter je best doen om te voorkomen dat je software met defecten de wereld instuurt, dan alleen de allersimpelste vorm van kwaliteitsborging: tenminste één handmatige informele review. Mijn persoonlijke en professionele mening is dat dit een enorme fout is, niet alleen van de programmeur en van de reviewer, maar ook van degenen die verantwoordelijk zijn voor het hele softwaredevelopmentproces van deze wallet.
pi_172544965
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nou nee hoor, probeer dit maar eens te vinden als je geen soucecode ervan hebt.
De sourcecode staat op de blockchain.
  donderdag 20 juli 2017 @ 10:26:24 #298
131603 Afwazig
Serious business
pi_172545035
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De sourcecode staat op de blockchain.
Goede uitleg. Voor mij weer een reden om van 3rd party wallets weg te blijven. Toch blijf ik bij mijn opmerking, dit heeft wel effect op het vertrouwen in ETH. Ondanks dat het er zelf wellicht niks aan kan doen.
pi_172545200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dank je de koekkoek, één review is geen review. Een review is maar één manier om de kwaliteit van gereleaste software te borgen en te voorkomen dat bugs worden gereleast. Bovendien zijn er verschillende typen reviews. Dit zal wel een "mail around" review of een "over the shoulder" review zijn geweest of iets dat er op lijkt. Dat is de minst formele variant van een review. Er zijn nog veel formelere en gestructureerdere varianten, zowel wat alleen mensenwerk is (bijvoorbeeld de zogenaamde "Fagan Inspection") als reviews waarbij gebruik gemaakt wordt van software (tool-assisted reviews). Die geven eigenlijk altijd meer zekerheid dan een informele review, ook al is dat door een "expert developer". Over-the-shoulder en andere informele reviews zijn de simpelste minst effectieve vormen van reviews die er zijn. Beter dan geen review, dat wel.

Daarnaast zijn er in een goed softwaredevelopmentproces nog veel meer mechanismen ingebouwd die allemaal als doel hebben om uiteindelijk te voorkomen dat je rommel releast: collaborative design, allerlei vormen van automatiseerbare en niet automatiseerbare tests, statische code analyse (tools die code automatisch beoordelen op bepaalde criteria), de al eerder genoemde formelere vormen van reviews, etc. etc.

Als je software maakt waarmee honderden miljoenen dollars worden beveiligd mag je echt wel beter je best doen om te voorkomen dat je software met defecten de wereld instuurt, dan alleen de allersimpelste vorm van kwaliteitsborging: tenminste één handmatige informele review. Mijn persoonlijke en professionele mening is dat dit een enorme fout is, niet alleen van de programmeur en van de reviewer, maar ook van degenen die verantwoordelijk zijn voor het hele softwaredevelopmentproces van deze wallet.
Mee eens, dit mag nooit gebeuren op een platform als dit. Heel slecht, en ik denk dat Parity's dagen ook wel geteld zin nu. Dat mag ik hopen iig. Als je iets bouwt waar zoveel geld overheen gaat moet dit keihard naar voren komen in een security audit of pentest situatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De sourcecode staat op de blockchain.
Ah, dat verklaart wat meer, dat maakt de hack tientallen keren eenvoudiger ja.
Lambo of Rekt
pi_172545344
en
Lambo of Rekt
pi_172545347
dicht
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')