abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172570933
Ik hoop vooral niet dat er mensen deze zomer samen met fathank en Zolderkamer naar festivals gaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door buckets_of_lube op 21-07-2017 15:11:26 ]
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:01:57 #102
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172570968
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:54 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Weet je hoe aanrandingen/verkrachtingen worden voorkomen? Als mensen daarmee ophouden.
Mind = blown

Misschien werkt dit wel zo voor meer dingen. Ik ga research doen.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:01:58 #103
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172570970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:00 schreef buckets_of_lube het volgende:
Ik hoop vooral niet dat er mensen deze zomer samen met fathank en Zolderkamer naar festivals gaan.
Uit betrouwbare bron kan ik de tip geven dat je dan beter thuis kan blijven.. Mn werkagenda zit behoorlijk vol.. :W
pi_172571064
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mind = blown

Misschien werkt dit wel zo voor meer dingen. Ik ga research doen.
Kijk, natuurlijk loop je als vrouw (en ook als man in sommige situaties) meer risico dat kwaadwillenden met je gaan fucken als je helemaal naar de klote bent. Maar dat impliceert dat als je dat niet doet, je helemaal niks zal overkomen. Zeg maar het "just world fallacy" waar je op Wikipedia over kan lezen.

Met andere woorden, met zulke beredeneringen kan je altijd wel een reden verzinnen waarom het de schuld was van het slachtoffer. Zoals, "had je maar niet zo laat over straat moeten lopen." Of, "die ene keer vond je het wel prima, dus nu moet je niet zeiken."
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:08:07 #105
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172571072
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:53 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Al jouw posts hebben meer te maken met "zogenaamde" slachtoffers wiens eigen schuld het was. Heeft niks met kritiek te maken, en alleen met jouw eigen verneukte wereldbeeld van het concept toestemming. Zoek eens artikelen op over "rape culture."
Nee, je interpreteert het zoals je zelf wil.

Er zijn ongetwijfeld een hoop slachtoffers van aanranding en/of verkrachting. Dat valt absoluut niet goed te praten. Maar er zijn misschien nog wel meer gevallen waarbij er wordt geroepen 'ik ben aangerand en ik wilde het niet' terwijl men zelf op het moment supreme en daarvoor nogal bedenkelijke keuzes heeft gemaakt met twijfelachtig gedrag tot gevolg.

Om vervolgens nuchter in retrospectief te denken 'oh wat ik heb gedaan is niet zo handig, ik maak er een mooi verhaal van zodat ik wat minder voor lul sta'.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172571093
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee, je interpreteert het zoals je zelf wil.

Er zijn ongetwijfeld een hoop slachtoffers van aanranding en/of verkrachting. Dat valt absoluut niet goed te praten. Maar er zijn misschien nog wel meer gevallen waarbij er wordt geroepen 'ik ben aangerand en ik wilde het niet' terwijl men zelf op het moment supreme en daarvoor nogal bedenkelijke keuzes heeft gemaakt.
Maar wat zijn die bedenkelijke keuzes dan? Als in, wat zouden ze anders moeten hebben gedaan om niet aangerand of verkracht te worden?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:11:02 #107
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172571121
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:07 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Kijk, natuurlijk loop je als vrouw (en ook als man in sommige situaties) meer risico dat kwaadwillenden met je gaan fucken als je helemaal naar de klote bent. Maar dat impliceert dat als je dat niet doet, je helemaal niks zal overkomen. Zeg maar het "just world fallacy" waar je op Wikipedia over kan lezen.

Met andere woorden, met zulke beredeneringen kan je altijd wel een reden verzinnen waarom het de schuld was van het slachtoffer. Zoals, "had je maar niet zo laat over straat moeten lopen." Of, "die ene keer vond je het wel prima, dus nu moet je niet zeiken."
Er zijn geen redenen die het rechtvaardigen om verkracht te worden.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:11:34 #108
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172571138
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:09 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Maar wat zijn die bedenkelijke keuzes dan? Als in, wat zouden ze anders moeten hebben gedaan om niet aangerand of verkracht te worden?
Jij gaat er vanuit dat iedere 'aanranding' ook daadwerkelijk een aanranding is. Waarbij ik m'n twijfels heb omdat er zeker een deel op dat moment vrijwillig gebeurt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 12:12:30 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172571157
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat iedere 'aanranding' ook daadwerkelijk een aanranding is. Waarbij ik m'n twijfels heb omdat er zeker een deel op dat moment vrijwillig gebeurt.
Dan kom je op het hellend vlak of je dingen die je onder invloed doet vrijwillig doet :P De andere partij kan wel beoordelen of je volledig bij zinnen bent en er dan voor kiezen om het gewoon niet te doen. Zoals de voorbeeld jongen in OP.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172571177
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat iedere 'aanranding' ook daadwerkelijk een aanranding is. Waarbij ik m'n twijfels heb omdat er zeker een deel op dat moment vrijwillig gebeurt.
Voor elke persoon die hierover liegt of een valse aanklacht indiend, zijn er tig andere daadwerkelijke slachtoffers die niet worden geloofd, of er niet over durven spreken.
pi_172571197
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er zijn geen redenen die het rechtvaardigen om verkracht te worden.
Precies.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:16:13 #112
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172571236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:13 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Voor elke persoon die hierover liegt of een valse aanklacht indiend, zijn er tig andere daadwerkelijke slachtoffers die niet worden geloofd, of er niet over durven spreken.
Ja dat is het verneukeratieve. Dus beter denkt men even wat beter na voordat ze de volgende dag aanranding, danwel "er zat wat in m'n drankje" te schreeuwen om hun eigen gedrag goed te praten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172571276
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja dat is het verneukeratieve. Dus beter denkt men even wat beter na voordat ze de volgende dag aanranding, danwel "er zat wat in m'n drankje" te schreeuwen om hun eigen gedrag goed te praten.
Ja absoluut, in dat soort gevallen zeker. Het is in ieder geval mooi dat deze onderwerpen zoveel meer ten sprake komen in de afgelopen jaren, want het is echt wel "eye-opening."
pi_172571287
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Wat ik doorgaans zie van mensen die koekiewaus zijn dat ze zelf nogal uitdagend gedrag vertonen. Om vervolgens de volgende dag als ze nuchter zijn de keutel in te trekken. En dronken gevoerd, serieus? Heb je geen eigen verantwoordig meer tegenwoordig? En 'iets' in het drankje gegooid is vooral een urban myth. Dat het ooit eens een keer voorgekomen is maakt dat het tegenwoordig vooral een handig smoesje is om je eigen debiele gedrag te 'verantwoorden'.
Je hebt gelijk ^O^
compact en kleverig.
pi_172571447
Nou ja, ook als ik dronken ben, wil ik geen hand in mn broekje 'om te voelen of ik geschoren ben', alleen is adequaat reageren dan wat lastiger.

Bovendien bedoelde hij t vast niet zo en hoorde hij bij mijn vriendengroep, dus ik heb t er verder gewoon nooit over gehad.
compact en kleverig.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:31:02 #116
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172571516
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:09 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Maar wat zijn die bedenkelijke keuzes dan? Als in, wat zouden ze anders moeten hebben gedaan om niet aangerand of verkracht te worden?
Meer zelfredzaamheid kweken is al een heel goed begin.. Het zijn vaak van die naïeve beslissingen zoals eerder genoemd.. "ik dacht dat" etc..
Weerbaarheid is ook een dingetje.. En als dat al niet aanwezig is en je dan ook nog in een staat verkeerd zonder enige controle over jezelf dan is het niet dat je het heel moeilijk maakt...

En tuurlijk het zou niet nodig moeten zijn... maar dat is hetzelfde als zonder te kijken oversteken... Dat zou ook niet nodig moeten zijn..
Aanrijdingen zijn kut.. en verkrachtingen ook..
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:33:15 #117
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172571566
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Nou ja, ook als ik dronken ben, wil ik geen hand in mn broekje 'om te voelen of ik geschoren ben', alleen is adequaat reageren dan wat lastiger.

Bovendien bedoelde hij t vast niet zo en hoorde hij bij mijn vriendengroep, dus ik heb t er verder gewoon nooit over gehad.
Met andere woorden.. je vond het wel best?
Of ben je niet weerbaar genoeg om in zijn broekje zn ballen kapot te knijpen?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:35:30 #118
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172571609
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Nou ja, ook als ik dronken ben, wil ik geen hand in mn broekje 'om te voelen of ik geschoren ben', alleen is adequaat reageren dan wat lastiger.

Bovendien bedoelde hij t vast niet zo en hoorde hij bij mijn vriendengroep, dus ik heb t er verder gewoon nooit over gehad.
Mag ik een tip geven. Elke keer dat iemand z'n hand in je broekje stopt is dat 100% 'de bedoeling'.
wooblabalurg
pi_172571686
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Meer zelfredzaamheid kweken is al een heel goed begin.. Het zijn vaak van die naïeve beslissingen zoals eerder genoemd.. "ik dacht dat" etc..
Weerbaarheid is ook een dingetje.. En als dat al niet aanwezig is en je dan ook nog in een staat verkeerd zonder enige controle over jezelf dan is het niet dat je het heel moeilijk maakt...

En tuurlijk het zou niet nodig moeten zijn... maar dat is hetzelfde als zonder te kijken oversteken... Dat zou ook niet nodig moeten zijn..
Aanrijdingen zijn kut.. en verkrachtingen ook..
Dat zijn allemaal factoren die je zeker een sterker persoon maken, maar nog steeds geen 100% garantie geven dat je niks zal overkomen.

Verder zou ik daadwerkelijk aan iedereen aanraden om dingen over rape culture te lezen online. Iedereen moet zijn/haar gedrag en denkpatronen veranderen, en niet alleen de potentiele slachtoffers zoals nu nog te vaak worden aangeprezen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:40:05 #120
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172571705
Wat was het ook allemaal simpel toen er gewoon vrije sex was... Kon iedereen aan zn trekken komen en mensen die er geen behoefte aan hadden, hadden ook nergens last van...
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:41:34 #121
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172571733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:39 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal factoren die je zeker een sterker persoon maken, maar nog steeds geen 100% garantie geven dat je niks zal overkomen.

Verder zou ik daadwerkelijk aan iedereen aanraden om dingen over rape culture te lezen online. Iedereen moet zijn/haar gedrag en denkpatronen veranderen, en niet alleen de potentiele slachtoffers zoals nu nog te vaak worden aangeprezen.
100% garantie heb je alleen op de dood in het leven.. verder is 100% totaal uitgesloten..
pi_172572480
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mag ik een tip geven. Elke keer dat iemand z'n hand in je broekje stopt is dat 100% 'de bedoeling'.
ik was sarcastisch.
compact en kleverig.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:22:11 #123
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172574195
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:39 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal factoren die je zeker een sterker persoon maken, maar nog steeds geen 100% garantie geven dat je niks zal overkomen.

Verder zou ik daadwerkelijk aan iedereen aanraden om dingen over rape culture te lezen online. Iedereen moet zijn/haar gedrag en denkpatronen veranderen, en niet alleen de potentiele slachtoffers zoals nu nog te vaak worden aangeprezen.
rape culture

Is dat het volgende Amerikaans verschijnsel projecteren op de Nederlandse maatschappij? Net zoals mensen doen alsof institutioneel racisme hier in Nederland net zo'n groot probleem is als aan de overkant van de plas?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:28:25 #124
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172574350
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja dat is het verneukeratieve. Dus beter denkt men even wat beter na voordat ze de volgende dag aanranding, danwel "er zat wat in m'n drankje" te schreeuwen om hun eigen gedrag goed te praten.
Ik denk dat vrij weinig volwassen vrouwen dat zouden doen. Ik heb wel wat anders te doen :')

Dit is gewoon het riedeltje vanuit mannen die bang zijn om zelf beschuldigd te worden. Oftewel een guilty conscience hebben.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:29:49 #125
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172574381
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:40 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat was het ook allemaal simpel toen er gewoon vrije sex was... Kon iedereen aan zn trekken komen en mensen die er geen behoefte aan hadden, hadden ook nergens last van...
Dat is een misvatting. Want daders plegen vaak niet uit lust maar uit machtslust. Ze hebben zelf beschadiging opgelopen en dat willen ze afreageren op een zwakker slachtoffer. Ze kicken op het tegenstribbelen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:34:42 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172574487
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:29 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat is een misvatting. Want daders plegen vaak niet uit lust maar uit machtslust. Ze hebben zelf beschadiging opgelopen en dat willen ze afreageren op een zwakker slachtoffer. Ze kicken op het tegenstribbelen.
Dat is bij verkrachtingen met geweld vaak het geval ja. Die ergens bij een donker fietspad staan te wachten tot ze een meisje van de fiets af kunnen trekken.

'Aanrandingen' en aanrandingen in het uitgaans/festivalcircuit hebben daar doorgaans weinig mee te maken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:35:00 #127
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172574494
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:29 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat is een misvatting. Want daders plegen vaak niet uit lust maar uit machtslust. Ze hebben zelf beschadiging opgelopen en dat willen ze afreageren op een zwakker slachtoffer. Ze kicken op het tegenstribbelen.
Zo... dat gaat wel diep allemaal...
Ik denk dat een dader gewoon geil is geworden.. De gemoedstoestand van beide (of 1 van die twee) helpt flink een handje om grenzen te laten vervagen.. (zij gaat uit dr bol.. hij mag het tafereel aanschouwen bijv) En zie daar het resultaat...
pi_172575038
quote:
0s.gif Op vrijdag 281 juli 2017 11:42 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Gast, urban myth? Kom op zeg.

Laten we eens het gedrag van de daders verantwoordelijk houden.
Dat de daders verantwoordelijk zijn wil ik voorop stellen. Azen op laveloze mensen, of er zelf voor zorgen dat deze laveloos worden, om je slag te slaan is simpelweg niet oké.

Toch moge duidelijk zijn dat de voornaamste oorzaak van deze laveloosheid de alcohol is. De voornaamste methode om mensen laveloos te krijgen is ook dronken voeren.

Het eeuwige "iets in mijn drankje" is in mijn optiek schadelijk op meerdere manieren. Ten eerste maakt het alcohol onschuldiger dan het is, ten tweede neemt het verantwoordelijkheid omtrent drinkgedrag weg, ten derde voedt het hysterie.

Een ander belangrijk punt vind ik dat het weliswaar niet oké is om te azen op laveloze mensen. Het feit dat iemamd laveloos is betekent echter niet dat de ander daar per defintie misbruik van maakt. In veel gevallen is er sprake van twee dronken mensen. Dan kun je soms wel wakker worden met spijt, maar dan is dat niet de schuld van de ander.
pi_172575351
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:22 schreef fathank het volgende:

[..]

rape culture

Is dat het volgende Amerikaans verschijnsel projecteren op de Nederlandse maatschappij? Net zoals mensen doen alsof institutioneel racisme hier in Nederland net zo'n groot probleem is als aan de overkant van de plas?
Is een wereldwijd verschijnsel, staat los van institutioneel racisme.

Dit artikel is een goeie instap hierover: http://www.cracked.com/bl(...)assault-no-big-deal/
pi_172575395
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat is bij verkrachtingen met geweld vaak het geval ja. Die ergens bij een donker fietspad staan te wachten tot ze een meisje van de fiets af kunnen trekken.

'Aanrandingen' en aanrandingen in het uitgaans/festivalcircuit hebben daar doorgaans weinig mee te maken.
Elke aanranding/verkrachting valt onder geweldpleging.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:15:29 #131
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172575428
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:13 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Elke aanranding/verkrachting valt onder geweldpleging.
Nogmaals; je leest alleen hoe je het zelf wil lezen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172575522
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:56 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat de daders verantwoordelijk zijn wil ik voorop stellen. Azen op laveloze mensen, of er zelf voor zorgen dat deze laveloos worden, om je slag te slaan is simpelweg niet oké.

Toch moge duidelijk zijn dat de voornaamste oorzaak van deze laveloosheid de alcohol is. De voornaamste methode om mensen laveloos te krijgen is ook dronken voeren.

Het eeuwige "iets in mijn drankje" is in mijn optiek schadelijk op meerdere manieren. Ten eerste maakt het alcohol onschuldiger dan het is, ten tweede neemt het verantwoordelijkheid omtrent drinkgedrag weg, ten derde voedt het hysterie.

Een ander belangrijk punt vind ik dat het weliswaar niet oké is om te azen op laveloze mensen. Het feit dat iemamd laveloos is betekent echter niet dat de ander daar per defintie misbruik van maakt. In veel gevallen is er sprake van twee dronken mensen. Dan kun je soms wel wakker worden met spijt, maar dan is dat niet de schuld van de ander.
Als we het over "date rape" gaan hebben, is alcohol idd meer voorkomend dan andere drugs. Betekent niet dat rohypnol en dergelijke niet worden gebruikt. En als we verantwoordelijkheid van drinkgedrag ten sprake gaan stellen, kunnen we dat ook gaan doen van het soort kleding - of gebrek daaraan - dat vrouwen dragen. Wat we dus beter niet kunnen doen.

En twee even dronken en laveloze mensen is inderdaad een ander geval. Bepaalde mensen in dit topic zijn echter van de veronderstelling dat alle daadwerkelijk nare situaties onder dit laatste vallen. Alsof ze meer bezorgd zijn voor meiden die valse beschuldigingen doen, dan daadwerkelijke daders en misdrijven.
pi_172575547
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Nogmaals; je leest alleen hoe je het zelf wil lezen.
Nee, staat in de wet: https://nl.wikipedia.org/(...)ederlandse_wetgeving
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:32:16 #134
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172575765
quote:
Oke.

Je hebt gewonnen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172575863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:21 schreef buckets_of_lube het volgende:
En als we verantwoordelijkheid van drinkgedrag ten sprake gaan stellen, kunnen we dat ook gaan doen van het soort kleding - of gebrek daaraan - dat vrouwen dragen.
Nee, dat is zéér zeker niet waar en eerlijk gezegd vind ik dit soort redeneringen de meest schadelijke kant van 'rape culture' proponenten.

Alcohol is (net als iedere andere drug) een middel dat heel leuk kan zijn, maar verscheidene risico's met zich meebrengt. Iedereen moet zijn/haar best doen om daar verantwoordelijk mee om te gaan. Niet omdat je anders eventueel verkracht wordt, omdat jezelf in een stuip zuipen slecht voor je lichaam is en je ook het risico loopt op verwondingen en zelfs sterven, door dronken ongelukken. En iedere keer dat een stel idioten zich niet in kan houden met drank en daardoor een maatschappelijke discussie losbreekt, dit beleid teweeg brengt waar ook wij verantwoordelijke gebruikers onder te leiden hebben.

Dat is een verantwoordelijkheid die wij allemaal dragen. Het is niet oké, om vrouwen van dat soort verantwoordelijkheid te ontslaan, omdat een stel 'rape culture' proponenten anders begint te schreeuwen dat je indirect schuldig bent aan verkrachting.

Het is niet oké dat tienermeisjes zichzelf in een stuip zuipen en als ze bezopen de sloot in pleuren, beginnen te roepen dat iemand iets in hun drankje gestopt heeft. Ze moeten weten en leren wat alcohol allemaal met je kan doen en dat het niet zo is dat, als je gekke dingen hebt gedaan of blackouts hebt, iemand met rohypnol heeft lopen strooien. Daarentegen moeten we ze niet aanleren dat het één of ander teken van vrouwenemancipatie is, om je zo de tyfus in te zuipen dat je jezelf niet in de hand hebt.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:38:51 #136
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172575880
Topic niet gelezen, maar het is volgens FOK! zeker weer de schuld van immigranten?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172575911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:38 schreef corehype het volgende:
Topic niet gelezen, maar het is volgens FOK! zeker weer de schuld van immigranten?
Denkt heel Fok! altijd hetzelfde of ben je net zo dom aan het framen als diegenen die dit d.m.v. cherrypicken en zonder te kijken naar de totaal cijfers en cijfers uit het verleden de schuld proberen neer te leggen bij immigranten?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:43:41 #138
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172575939
Moet dit nou echt elke pagina herhaalt worden?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Heren, laten we aub deze discussie even achterwegen laten, daar zijn al genoeg andere fora voor. Dus gaat meer over de ervaringen die men heeft gehad op een festival.

Bedankt!
pi_172575993
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:37 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, dat is zéér zeker niet waar en eerlijk gezegd vind ik dit soort redeneringen de meest schadelijke kant van 'rape culture' proponenten.

Alcohol is (net als iedere andere drug) een middel dat heel leuk kan zijn, maar verscheidene risico's met zich meebrengt. Iedereen moet zijn/haar best doen om daar verantwoordelijk mee om te gaan. Niet omdat je anders eventueel verkracht wordt, omdat jezelf in een stuip zuipen slecht voor je lichaam is en je ook het risico loopt op verwondingen en zelfs sterven, door dronken ongelukken. En iedere keer dat een stel idioten zich niet in kan houden met drank en daardoor een maatschappelijke discussie losbreekt, dit beleid teweeg brengt waar ook wij verantwoordelijke gebruikers onder te leiden hebben.

Dat is een verantwoordelijkheid die wij allemaal dragen. Het is niet oké, om vrouwen van dat soort verantwoordelijkheid te ontslaan, omdat een stel 'rape culture' proponenten anders begint te schreeuwen dat je indirect schuldig bent aan verkrachting.

Het is niet oké dat tienermeisjes zichzelf in een stuip zuipen en als ze bezopen de sloot in pleuren, beginnen te roepen dat iemand iets in hun drankje gestopt heeft. Ze moeten weten en leren wat alcohol allemaal met je kan doen en dat het niet zo is dat, als je gekke dingen hebt gedaan of blackouts hebt, iemand met rohypnol heeft lopen strooien.
Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat het verachtelijk is om te roepen dat iemand iets in je drankje heeft gedaan terwijl je dondersgoed weet dat je teveel hebt gezopen.

Alcoholopvoeding is zeker belangrijk en ik ben blij dat je daar zulke sterke en gezonde meningen over hebt. Iedereen is idd verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, en (jonge) mensen moet idd leren dat alcohol en andere drugs hun erg kwetsbaar maakt.

Het probleem in de praktijk is echter nog steeds het onbegrip dat slachtoffers krijgen, niet alleen van hun omgeving maar ook van politie/officieren van justitie/etcetera. Als in, meteen zoeken naar redenen hoe het had kunnen worden voorkomen - die eerdergenoemde "just world fallacy" waar ik het over had.
pi_172576086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Grappig voorval was wel op graspop waar een meisje (die toegaf een vriend te hebben) nogal dronken bij buren van ons aanschoof en diep in de nacht wou ze kosten wat het kost bij één van die laveloze jongens in de tent slapen. En hij heeft dat pertinent verboden hij had zoiets van jij hebt een vriend en dat kan echt niet. O+ Gewoon een gentlemen zijn bestaat gelukkig nog wel O+

Om deze openingspost als voorbeeld te gebruiken:

Stel dat dit dronken meisje laveloos de tent inging, bij die andere laveloze jongen. Niks aan de hand als ze allebei actief ervoor gaan, maar wat als zij nou meteen in slaap viel? Zou die dronken dude het groene licht mogen hebben om alsnog verder te gaan met wat hij maar wilt, omdat ze toch in zijn tent stapte? Want ze kan nergens toestemming voor geven als ze knock-out is. Vergelijkbaar met dat andere voorbeeld van die 13/14 jarige meisjes uit dat Noisey EHBO artikel.
pi_172576455
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:47 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat het verachtelijk is om te roepen dat iemand iets in je drankje heeft gedaan terwijl je dondersgoed weet dat je teveel hebt gezopen.

Alcoholopvoeding is zeker belangrijk en ik ben blij dat je daar zulke sterke en gezonde meningen over hebt. Iedereen is idd verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, en (jonge) mensen moet idd leren dat alcohol en andere drugs hun erg kwetsbaar maakt.

Het probleem in de praktijk is echter nog steeds het onbegrip dat slachtoffers krijgen, niet alleen van hun omgeving maar ook van politie/officieren van justitie/etcetera. Als in, meteen zoeken naar redenen hoe het had kunnen worden voorkomen - die eerdergenoemde "just world fallacy" waar ik het over had.
Toch vraag ik me af hoe groot dat onbegrip bij Nederlandse instanties nog daadwerkelijk is. Zo onder invloed zijn, dat je in feite handelingsonbekwaam bent, word door onze instanties namelijk nooit als "eigen schuld" behandeld.

Het grootste probleem bij seksueel misbruik is, voor zover ik weet, dat het in veel gevallen lastig bewijzen is. Een hoge bewijslast is echter een belangrijk onderdeel van een goed functionerende rechtsstaat.

Wat ik bij rape culture proponenten te vaak zie, is dat zij voor misbruikgevallen zo erg willen tornen aan de normale rechtsgang dat slachtoffers geen enkele lastige vraag krijgen, omdat dat te zwaar voor ze is en ondertussen iedere verdachte bestraft wordt, als seksuele handelingen bewezen zijn. De aanklacht op zich zou dan moeten bewijzen dat het onvrijwillig was.

Probleem is dat je dan dus wel zo'n situatie krijgt als sommigen beweren, dat we daar nu al in zouden zitten. Dan worden valse aangiftes opeens een erg makkelijke manier om iemand te pakken. Daarbij staat aan de basis van die visie ook weer een eigen just world fallacy. Namelijk dat waar rook is ook vuur moet zijn.

Wat de omgeving betreft ben ik het met je eens dat we daar nog behoorlijke winst kunnen boeken.
pi_172576550
Ja, eens dat de bewijslast heel moeilijk is bij het merendeel van de zaken. Het echte probleem ligt nog bij slachtoffers die er uberhaupt niet over durven te praten, laat staan melding doen. Dus maatschappelijk zou die schaamte moeten worden verplaatst van het slachtoffer naar de dader.
pi_172576695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:13 schreef buckets_of_lube het volgende:
Ja, eens dat de bewijslast heel moeilijk is bij het merendeel van de zaken. Het echte probleem ligt nog bij slachtoffers die er uberhaupt niet over durven te praten, laat staan melding doen. Dus maatschappelijk zou die schaamte moeten worden verplaatst van het slachtoffer naar de dader.
Helemaal mee eens.
pi_172614749
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:13 schreef buckets_of_lube het volgende:
Ja, eens dat de bewijslast heel moeilijk is bij het merendeel van de zaken. Het echte probleem ligt nog bij slachtoffers die er uberhaupt niet over durven te praten, laat staan melding doen. Dus maatschappelijk zou die schaamte moeten worden verplaatst van het slachtoffer naar de dader.
  maandag 24 juli 2017 @ 08:38:23 #145
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172636478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:

Grappig voorval was wel op graspop waar een meisje (die toegaf een vriend te hebben) nogal dronken bij buren van ons aanschoof en diep in de nacht wou ze kosten wat het kost bij één van die laveloze jongens in de tent slapen. En hij heeft dat pertinent verboden hij had zoiets van jij hebt een vriend en dat kan echt niet. O+ Gewoon een gentlemen zijn bestaat gelukkig nog wel O+

Wat een sukkeltje :')
Zeker nog maagd die gozer
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 13:38:07 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172641693
quote:
13s.gif Op maandag 24 juli 2017 08:38 schreef corehype het volgende:

[..]

Wat een sukkeltje :')
Zeker nog maagd die gozer
Als je alleen maar ontmaagd kunt worden door misbruik te maken van vrouwen onder invloed ben je een veel grotere sukkel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172644978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
NWS puilt er van over. Ik vind dit wel een erg kwalijke zaak. De eerste keer dat ik over dit soort dingen hoorde was bij woodstock 93 of woodstock 99 waar er heel veel aanrandingen waren geweest (en sowieso nogal veel chaos en brand enzo).

Maar recent hoor je het weer veel meer.

Zo is er dit schreinend voorbeeld van een meisje dat door haar eigen "vrienden" mishandeld is
http://www.newstatesman.c(...)r-glastonbury-victim
(later heeft glastonburry haar heel tof behandeld en haar toch nog een top festival bezorgd)

Nu is mijn vraag waar zou dit vandaan komen en hebben jullie hier wel eens iets meegemaakt in deze richting. Ikzelf heb het eigenlijk nog nooit gezien of gehoord ben veel te peace love op een festival.

Grappig voorval was wel op graspop waar een meisje (die toegaf een vriend te hebben) nogal dronken bij buren van ons aanschoof en diep in de nacht wou ze kosten wat het kost bij één van die laveloze jongens in de tent slapen. En hij heeft dat pertinent verboden hij had zoiets van jij hebt een vriend en dat kan echt niet. O+ Gewoon een gentlemen zijn bestaat gelukkig nog wel O+

Wat is jullie mening hierover?
Zulk soort taferelen hadden nooit plaats gevonden als ze niet was weggegaan van het aanrecht!!!
pi_172649945
Ik heb daar echt nog nooit iets van gezien of gemerkt op festivals. Not even close.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 07:50:20 #149
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172658893
quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je alleen maar ontmaagd kunt worden door misbruik te maken van vrouwen onder invloed ben je een veel grotere sukkel.
Dan moet je maar niet halfnaakt bezopen op een festival gaan, toch?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Moderator dinsdag 25 juli 2017 @ 09:52:19 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172660431
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 07:50 schreef corehype het volgende:

[..]

Dan moet je maar niet halfnaakt bezopen op een festival gaan, toch?
Dus halfnaakt en bezopen zijn vind jij een vrijbrief voor misbruik :N :r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 25 juli 2017 @ 09:52:46 #151
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172660445
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus halfnaakt en bezopen zijn vind jij een vrijbrief voor misbruik :N
wAT IS MISBRUIK?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172661795
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 09:52 schreef corehype het volgende:

[..]

wAT IS MISBRUIK?
Stel dat jij vrijwillig een operatie ondergaat die niet-noodzakelijk is, bijvoorbeeld een buikwandcorrectie. Je gaat daarvoor vrijwillig onder narcose. Mag een coassistent dan zonder te melden of vragen jouw prostaat onderzoeken middels een rectaal toucher?

Meisjes zijn vrijwillig dronken, maar geven geen wilsbekwame expliciete toestemming voor seks.

Vraagt een dronken meisje of je haar een baby wil schenken, wordt het lastiger misschien, maar dan moet je maar bedenken dat zij dan niet kan inschatten dat zij die baby (of die sexbeurt) echt wil.
pi_172662102
Interessant issue. Ga zelf regelmatig naar concerten en festivals en realiseerde zelf ook nooit zo dat dit zo'n groot issue is, dat dit zo vaak gebeurd. Vriendin van mij is zelf aangerand tijdens een concert en heeft daarna safe gigs for women opgericht (zij is Engels) en is gericht op het creëeren van bewustwording zodat omstanders ook hier alert op zijn.

De verhalen die zij te horen krijgt van vrouwen en meisjes, het is echt bizar maar de vrouwen en meisjes praten er verder niet over, uit schaamte, angst of een gevoel dat het hun eigen schuld is. Haar stichting doet het nu erg goed in Engeland, ze stonden zelfs op glastonbury met een stand.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 11:51:52 #154
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172663044
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Stel dat jij vrijwillig een operatie ondergaat die niet-noodzakelijk is, bijvoorbeeld een buikwandcorrectie. Je gaat daarvoor vrijwillig onder narcose. Mag een coassistent dan zonder te melden of vragen jouw prostaat onderzoeken middels een rectaal toucher?

Meisjes zijn vrijwillig dronken, maar geven geen wilsbekwame expliciete toestemming voor seks.

Vraagt een dronken meisje of je haar een baby wil schenken, wordt het lastiger misschien, maar dan moet je maar bedenken dat zij dan niet kan inschatten dat zij die baby (of die sexbeurt) echt wil.
Ben je nog maagd voor het huwelijk?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172663655
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Stel dat jij vrijwillig een operatie ondergaat die niet-noodzakelijk is, bijvoorbeeld een buikwandcorrectie. Je gaat daarvoor vrijwillig onder narcose. Mag een coassistent dan zonder te melden of vragen jouw prostaat onderzoeken middels een rectaal toucher?

Meisjes zijn vrijwillig dronken, maar geven geen wilsbekwame expliciete toestemming voor seks.

Vraagt een dronken meisje of je haar een baby wil schenken, wordt het lastiger misschien, maar dan moet je maar bedenken dat zij dan niet kan inschatten dat zij die baby (of die sexbeurt) echt wil.
Tot twee jaar geleden gebeurde dat kennelijk wel in Frankrijk, dus dat dat soort zaken hier ook gebeuren is niet helemaal uit te sluiten.
pi_172663662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 11:51 schreef corehype het volgende:

[..]

Ben je nog maagd voor het huwelijk?
Wat een rare en irrelevante vraag.
Waarom denk je 1. Dat dat relevant is en 2. Dat dit het geval is obv mijn posting?
pi_172663722
Gewoon negeren, corehype is of een trol of een aanrander.
pi_172663776
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 11:11 schreef Memento-Mori het volgende:
Interessant issue. Ga zelf regelmatig naar concerten en festivals en realiseerde zelf ook nooit zo dat dit zo'n groot issue is, dat dit zo vaak gebeurd. Vriendin van mij is zelf aangerand tijdens een concert en heeft daarna safe gigs for women opgericht (zij is Engels) en is gericht op het creëeren van bewustwording zodat omstanders ook hier alert op zijn.

De verhalen die zij te horen krijgt van vrouwen en meisjes, het is echt bizar maar de vrouwen en meisjes praten er verder niet over, uit schaamte, angst of een gevoel dat het hun eigen schuld is. Haar stichting doet het nu erg goed in Engeland, ze stonden zelfs op glastonbury met een stand.
Maar is dat dan in Engeland? Ik denk dat het daar best een verschil is met de rest van Europa. Als je in Leeds of Newcastle in een kroeg loopt, dan word je al vaak half aangerand. En dat geldt zowel voor vrouwen als mannen (door vrouwen).
pi_172663819
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:20 schreef buckets_of_lube het volgende:
Gewoon negeren, corehype is of een trol of een aanrander.
Trol, de ene keer is hij zelf een zwaar conservatieve moslim, dan weer zit ie moslims af te zeiken. Sowieso niet serieus te nemen.

Maar daarmee sluit ik nog niet uit dat hij óók een (potentiële) aanrander is.
pi_172668553
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar is dat dan in Engeland? Ik denk dat het daar best een verschil is met de rest van Europa. Als je in Leeds of Newcastle in een kroeg loopt, dan word je al vaak half aangerand. En dat geldt zowel voor vrouwen als mannen (door vrouwen).
die ervaring heb ik helemaal niet en ik kom toch vaak in de uk en daar in pubs en bij concerten en festivals. Ik ken haar ook via een van onze favoriete artiesten (Frank Turner) en hij trekt ook een breed internationaal publiek en helaas zijn de verhalen die zij te horen krijgt (ik heb ook bij de stand gestaan 'n aantal keer) internationaal.

En het is breed te trekken maar als er in de drukte een hand vol in je kruis gedrukt wordt, of je borsten worden gepakt of iemand die z'n stijve tegen je billen aan het schuren is etc. Het valt allemaal onder sexual assault. En je merkt echt wel als er in de drukte in de pit of tijdens een crowdsurf een hand ergens per ongeluk terecht komt of met opzet ergens waar die hand niet hoort.

Hier nog een interview waar het allemaal wat beter verwoord wordt
http://heavymusicawards.c(...)safe-gigs-for-women/
pi_173307108
Bump, goede actie van architects op lowlands waarna safe gigs for women ook nog een shoutout kreeg op de Twitter page van de zanger wat weer leidde tot een benoeming van safe gigs for women op nu.nl :)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:13:36 #162
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173319316
Op het festival zelf heb ik er niets van meegekregen maar er werd (achteraf gezien) wel aan gerefereerd bij andere optredens die ik er gezien heb. O.a. heel duidelijk bij Frank Carter & The Rattlesnakes en misschien ook wel bij het optreden van First Aid Kit. Goeie zaak.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:24:01 #163
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173319491
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:59 schreef Memento-Mori het volgende:
Bump, goede actie van architects op lowlands waarna safe gigs for women ook nog een shoutout kreeg op de Twitter page van de zanger wat weer leidde tot een benoeming van safe gigs for women op nu.nl :)
Was dat dat voorval waar een crowdsurfende vrouw bij d'r tiet gepakt werd?

Typisch gevalletje 'was niet gebeurd als het meisje zelf normaal had gedaan'. Maakt het niet goed te praten wat er gebeurd is, maar helaas leven we niet in Utopia.

Mensen moeten zelf leren verantwoording te nemen. Als ik met 30k uit m'n achterzak hangend over straat ga kan ik er ook op wachten dat iemand vindt dat die 30k van hem is in plaats van mij.

[ Bericht 19% gewijzigd door fathank op 22-08-2017 12:32:38 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:40:48 #164
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173321000
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:24 schreef fathank het volgende:

[..]

Was dat dat voorval waar een crowdsurfende vrouw bij d'r tiet gepakt werd?

Typisch gevalletje 'was niet gebeurd als het meisje zelf normaal had gedaan'. Maakt het niet goed te praten wat er gebeurd is, maar helaas leven we niet in Utopia.

Mensen moeten zelf leren verantwoording te nemen. Als ik met 30k uit m'n achterzak hangend over straat ga kan ik er ook op wachten dat iemand vindt dat die 30k van hem is in plaats van mij.
:') :') :')
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:41:44 #165
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173321016
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:40 schreef Mishu het volgende:

[..]

:') :') :')
Goed argument wel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173321445
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Goed argument wel.
nee, maar die 30k in je achterzak is van jou. Jij bent niet fout als je het in je zak doet, degene die het jat is fout.
Kun je zeggen dat het niet zo slim is en dat klopt, maar iedereen doet weleens 'niet zo slim' en dat zou gewoon moeten kunnen en meestal kan het ook gewoon. De kans is nog altijd groter dat die 30k gewoon in je achterzak blijft zitten.

Moet je het dan maar niet meer doen 'omdat er weleens wat zóu kunnen gebeuren' omdat iemand er n andere moraal op nahoudt dan jij en waarvan wij collectief besloten hebben dat t niet mag?

Edit: waarbij dan ook nog de vraag is waar de grens ligt.
Met je ogen dicht een snelweg oversteken is zó dom, dat snapt iedereen dat dat niet handig is, maar crowdsurfen? Wat is daar eigenlijk mis mee?
compact en kleverig.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:06:40 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173321473
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:24 schreef fathank het volgende:

[..]

Was dat dat voorval waar een crowdsurfende vrouw bij d'r tiet gepakt werd?

Typisch gevalletje 'was niet gebeurd als het meisje zelf normaal had gedaan'. Maakt het niet goed te praten wat er gebeurd is, maar helaas leven we niet in Utopia.

Mensen moeten zelf leren verantwoording te nemen. Als ik met 30k uit m'n achterzak hangend over straat ga kan ik er ook op wachten dat iemand vindt dat die 30k van hem is in plaats van mij.
:N treurig argument

Al loopt ze daar naakt rond is dat nog geen reden om in de tiet geknepen te worden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:07:55 #168
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173321499
Punt is dat een aanrander toch nooit gepakt wordt, dus waarom de ophef erover? Uit ervaring weet ik dat de politie er niks aan doet.
pi_173321523
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:N treurig argument

Al loopt ze daar naakt rond is dat nog geen reden om in de tiet geknepen te worden
Nee, maar dat is mi wel over die grens en gewoon dom te noemen.
compact en kleverig.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:10:48 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173321543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:07 schreef Mishu het volgende:
Punt is dat een aanrander toch nooit gepakt wordt, dus waarom de ophef erover? Uit ervaring weet ik dat de politie er niks aan doet.
Omdat misschien iemand die daar bij de band staat zich wel even achter de oren krabt als de band waarbij hij in het publiek staat het een kutactie vind... Of dat iemand anders zijn of haar driften misschien beter op een later moment beter in bedwang kan houden als ze terugdenken aan dit moment. Veel kwaad kan het in ieder geval niet.

En beter nog doet de politie er wel wat aan!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:12:58 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173321585
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nee, maar dat is mi wel over die grens en gewoon dom te noemen.
Heb zo vaak op een festival dames naakt zien rondglijden in de modder, en/of topless zien rondlopen en die werden echt niet in de tiet geknepen...

En ik vind dat er ook geen uitnodiging toe.


Als dat al niet meer kan dan is heel woodstock voor niets geweest :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173321714
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heb zo vaak op een festival dames naakt zien rondglijden in de modder, en/of topless zien rondlopen en die werden echt niet in de tiet geknepen...

En ik vind dat er ook geen uitnodiging toe.


Als dat al niet meer kan dan is heel woodstock voor niets geweest :D
Het is ook helemaal geen uitnodiging.
Dat zegt niemand, het is alleen niet slim. Dat jij het vaak ziet, doet daar niets aan af.
compact en kleverig.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:19:47 #173
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173321725
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:N treurig argument

Al loopt ze daar naakt rond is dat nog geen reden om in de tiet geknepen te worden
Dat zeg ik toch ook, treurig dat het gebeurt en ik keur het nergens goed. Maar ik leef niet in een paradijs waar iedereen lief en aardig is voor elkaar dus ik ga er al vanuit dat zoiets gebeurt. Wil je dat niet moet je het risico niet nemen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, maar die 30k in je achterzak is van jou. Jij bent niet fout als je het in je zak doet, degene die het jat is fout.
Kun je zeggen dat het niet zo slim is en dat klopt, maar iedereen doet weleens 'niet zo slim' en dat zou gewoon moeten kunnen en meestal kan het ook gewoon. De kans is nog altijd groter dat die 30k gewoon in je achterzak blijft zitten.

Moet je het dan maar niet meer doen 'omdat er weleens wat zóu kunnen gebeuren' omdat iemand er n andere moraal op nahoudt dan jij en waarvan wij collectief besloten hebben dat t niet mag?

Edit: waarbij dan ook nog de vraag is waar de grens ligt.
Met je ogen dicht een snelweg oversteken is zó dom, dat snapt iedereen dat dat niet handig is, maar crowdsurfen? Wat is daar eigenlijk mis mee?
Mijn inziens is de kans redelijk groot dat er zoiets gebeurt. Dat zou een reden voor mij zijn het niet te doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:20:57 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173321751
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het is ook helemaal geen uitnodiging.
Dat zegt niemand, het is alleen niet slim. Dat jij het vaak ziet, doet daar niets aan af.
Ik weet of het wel of niet aanhebben van kleding op festival correleert aan iemands intelligentie. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:22:18 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173321775
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook, treurig dat het gebeurt en ik keur het nergens goed. Maar ik leef niet in een paradijs waar iedereen lief en aardig is voor elkaar dus ik ga er al vanuit dat zoiets gebeurt. Wil je dat niet moet je het risico niet nemen.

Tja als je zo denkt dan kun je je huis niet meer uit. Risico's zijn er altijd maar in principe moet je er van uit gaan dat mensen hun handen thuislaten, en dat doen ze meestal ook.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:25:47 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173321831
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja als je zo denkt dan kun je je huis niet meer uit. Risico's zijn er altijd maar in principe moet je er van uit gaan dat mensen hun handen thuislaten, en dat doen ze meestal ook.
Als ik over straat loop houden de meeste mensen inderdaad hun handen thuis. Als ik besluit om te gaan crowdsurfen zijn er sowieso een hoop mensen die aan je moeten zitten om je in de lucht te houden. Middenin een hysterische menigte is een hand zo ergens op gelegd. Net zoals in een drukke metro je portemonnee zo uit je binnenzak gevist is. Gelegenheid maakt de dief is niet voor niks een spreekwoord.

Nogmaals, het zou niet mogen gebeuren. Maar in die wereld leven we niet en daar ben ik me terdege van bewust. En daarom is er ook een stukje verantwoordelijkheid bij het slachtoffer imho. Daar kunnen mensen het niet mee eens zijn, maar die vind ik een tikkeltje naïef.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:29:48 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173321883
Daarmee zou je impliceren dat vrouwen maar niet moeten crowdsurfen...

Dat vind ik echt zo onzinnig... er zit een heel groot verschil tussen iemand in de tiet knijpen en er perongeluk tegenaankomen, dat laatste is misschien niet 100% te voorkomen maar dat eerste wel, en is dan ook gewoon aanranding... En nee dan vind ik de betreffende crowdsurfster niet naief of dom of wat dan ook. Die man of vrouw die haar in de tiet knijpt vind ik wel een oelewapper.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:53:13 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173322193
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Daarmee zou je impliceren dat vrouwen maar niet moeten crowdsurfen...

Dat vind ik echt zo onzinnig... er zit een heel groot verschil tussen iemand in de tiet knijpen en er perongeluk tegenaankomen, dat laatste is misschien niet 100% te voorkomen maar dat eerste wel, en is dan ook gewoon aanranding... En nee dan vind ik de betreffende crowdsurfster niet naief of dom of wat dan ook. Die man of vrouw die haar in de tiet knijpt vind ik wel een oelewapper.
Er is een ideale wereld waar vrouwen niet aangerand worden kunnen crowdsurfen wat ze willen. En je hebt de realiteit, daar waar 10.000 mensen bij elkaar in een tent staan naar een band te kijken/luisteren en die een crowdsurfende vrouw een handig excuus vinden om zich even te laten gaan. Als je dat niet inziet ben je mij inziens een beetje wereldvreemd.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:56:22 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173322245
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:53 schreef fathank het volgende:

[..]

Er is een ideale wereld waar vrouwen niet aangerand worden kunnen crowdsurfen wat ze willen. En je hebt de realiteit, daar waar 10.000 mensen bij elkaar in een tent staan naar een band te kijken/luisteren en die een crowdsurfende vrouw een handig excuus vinden om zich even te laten gaan. Als je dat niet inziet ben je mij inziens een beetje wereldvreemd.
En er is de wereld waar in ik leef waarin je als vrouw gewoon kunt crowdsurfen en als er dan een keertje een eikel is die te ver gaat wordt hij daarop aangesproken door de band die staat te spelen dat hij een eikel is....

Want het is namelijk wel mogelijk om te crowdsurfen zonder half of helemaal aangerand te worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:03:33 #180
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173322378
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En er is de wereld waar in ik leef waarin je als vrouw gewoon kunt crowdsurfen en als er dan een keertje een eikel is die te ver gaat wordt hij daarop aangesproken door de band die staat te spelen dat hij een eikel is....

Want het is namelijk wel mogelijk om te crowdsurfen zonder half of helemaal aangerand te worden.
Maar dan ben je al te laat. En dan kan de band zich weer mooi profileren in de media over de rug van het slachtoffer.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:06:21 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173322439
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar dan ben je al te laat. En dan kan de band zich weer mooi profileren in de media over de rug van het slachtoffer.
Band ziet iets gebeuren wat ze kut vinden, zegt tegen het publiek dat vind ik echt kut ... "als dat al profileren over de rug van het slachtoffer" is :N Ik vind het erg goed dat ze daar wat van zeggen want het is namelijk niet normaal dat het gebeurt... En het kan sowieso meer teweeg brengen dan niets doen.


Ik heb het wel vaker bandjes horen doen en volgensmij gewoon oprecht, volgensmij hebben de foo fighters (maar kan ook een andere band zijn) ook wel eens een concert gestopt omdat iemand iemand anders voor de bek sloeg en hebben ze hem toen aangewezen en gezegd dat hij op moest rotten...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173324193
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Band ziet iets gebeuren wat ze kut vinden, zegt tegen het publiek dat vind ik echt kut ... "als dat al profileren over de rug van het slachtoffer" is :N Ik vind het erg goed dat ze daar wat van zeggen want het is namelijk niet normaal dat het gebeurt... En het kan sowieso meer teweeg brengen dan niets doen.

Ik heb het wel vaker bandjes horen doen en volgensmij gewoon oprecht, volgensmij hebben de foo fighters (maar kan ook een andere band zijn) ook wel eens een concert gestopt omdat iemand iemand anders voor de bek sloeg en hebben ze hem toen aangewezen en gezegd dat hij op moest rotten...
Yes was in Londen, vind het ook totaal niet erg dat er iets van wed gezegd. Ik was bij het optreden en heb de "aanranding" niet gezien overigens. Maar we weten allemaal dat het gebeurt, prima dat ze er iets van zeggen. Hij deed het nog netjes door de persoon in kwestie nog niet te benoemen.
pi_173324399
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb het wel vaker bandjes horen doen en volgensmij gewoon oprecht, volgensmij hebben de foo fighters (maar kan ook een andere band zijn) ook wel eens een concert gestopt omdat iemand iemand anders voor de bek sloeg en hebben ze hem toen aangewezen en gezegd dat hij op moest rotten...
Dat was Josh Homme toch? Of nog een ander geval dan.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:57:18 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173324537
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat was Josh Homme toch? Of nog een ander geval dan.
Ik weet het niet meer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173347560
Grohl en Homme hebben zoiets allebei gedaan in het verleden. Net als Aaron Lewis van Staind en een hoop andere muzikanten.
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:45:40 #186
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175159641
Ik las over dit onderwerp recent dit nog:
quote:
Actiegroep tegen seksuele intimidatie tijdens concerten

Een kneep in je kont, gehijg in je oor, twintig keer de vraag of je een drankje lust: in poppodia en op festivals komt seksuele intimidatie te vaak voor, vindt actiegroep Say NO Thanks.

De groep is opgericht nadat Mabel Zwaan, een van de oprichters, dinsdagavond werd lastiggevallen tijdens het concert van Future Islands in Paradiso.

Een wildvreemde man ging tijdens het optreden zomaar aan haar zitten. "De omstanders en medewerkers hielpen haar niet, waardoor ze Paradiso heeft moeten ontvluchten," vertelt Jente Lammerts, Zwaans vriendin.

Ellendige situaties
Nadat de vrouwen hun verbijstering deelden op Twitter vonden ze drie gelijkgestemden: Jenny Janssens, Patricia Kuiper en Gracia Vissche.

Ze zijn allemaal werkzaam in de muziekindustrie. Lammerts heeft een klein platenlabel, de rest organiseert bijvoorbeeld concerten of werkt als muziekjournalist. Lammerts: "En we hebben allemaal te vaak dit soort ellendige situaties meegemaakt."

Herkennen en aanspreken
Binnen no-time ontstond Say NO Thanks. Vooralsnog alleen een actiegroep op Facebook en Twitter, maar de eerste afspraken met poppodia staan volgens Lammerts al. "We gaan in ieder geval praten met Paradiso, Ekko in Utrecht en het Burgerweeshuis in Deventer."

De vrouwen willen zorgen dat personeel en bezoekers van poppodia en festivals moeten beter weten hoe ze seksuele intimidatie herkennen en mensen op hun gedrag kunnen aanspreken.
Zie ook deze Twitter-feed. Lijkt me een prima actie. ^O^
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 10:23:05 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175167191
Twintig keer de vraag of je een drankje lust is dat niet gewoon een onderdeel van het verleidingen maar dan slecht uitgevoerd?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175167217
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Twintig keer de vraag of je een drankje lust is dat niet gewoon een onderdeel van het verleidingen maar dan slecht uitgevoerd?
Ik vind het wel raar dat dat seksuele intimidatie gevonden wordt.
pi_175168282
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Twintig keer de vraag of je een drankje lust is dat niet gewoon een onderdeel van het verleidingen maar dan slecht uitgevoerd?
Dat lijkt mij ook. Ik ben het wel eens met de dames in kwestie hoor, ik geloof graag dat het zeer vervelend is als mannen ongevraagd aan je zitten (en daar ook niet mee stoppen). Maar je moet als man/vrouw zijnde elkaar ook nog kunnen versieren in het uitgaansleven. En ja daar komt soms een slechte openingszin bij. Nu kan ik me ook voorstellen dat als iemand 20x blijft aandringen voor een drankje dat dat erg storend is.
  zondag 19 november 2017 @ 11:37:32 #190
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175168355
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Twintig keer de vraag of je een drankje lust is dat niet gewoon een onderdeel van het verleidingen maar dan slecht uitgevoerd?
20 keer die vraag gaat wel wat verder dan onderdeel van verleiding, maar dan slecht uitgevoerd. Dan zit iemand gewoon heel erg lang, ondanks herhaaldelijk nee zeggen, op je nek. Dat is ronduit lastig vallen.

Weet niet of ik het seksuele intimidatie moet noemen, dat hangt een beetje af van het verdere hoe en wat, maar lastig vallen is het zeker.
Met 20 keer is de kans redelijk aanwezig dat iemand meerdere uren lastig gevallen wordt. Iig langere tijd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175168414
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

20 keer die vraag gaat wel wat verder dan onderdeel van verleiding, maar dan slecht uitgevoerd. Dan zit iemand gewoon heel erg lang, ondanks herhaaldelijk nee zeggen, op je nek. Dat is ronduit lastig vallen.

Weet niet of ik het seksuele intimidatie moet noemen, dat hangt een beetje af van het verdere hoe en wat, maar lastig vallen is het zeker.
Met 20 keer is de kans redelijk aanwezig dat iemand meerdere uren lastig gevallen wordt. Iig langere tijd.
dan ga je ervanuit dat t dezelfde persoon is, dat is niet wat ik dacht toen ik t las.
compact en kleverig.
  zondag 19 november 2017 @ 13:15:46 #192
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175169884
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:41 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan ga je ervanuit dat t dezelfde persoon is, dat is niet wat ik dacht toen ik t las.
Als het gaat om 20 mensen die los van elkaar je een drankje aanbieden vind ik het erg overdreven dat lastig vallen of zelfs seksuele intimidatie te noemen. Dat lijkt me toch een vrij normale manier van contact maken op dat soort plekken.

Vandaar dat ik het anders las, als in 1 persoon blijft erom zeuren en om je heen hangen. Alleen dan kan ik me voorstellen dat het erg storend wordt en afhankelijk van de verdere omstandigheden misschien zelfs wat intimiderend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 16:03:19 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175173786
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:41 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dan ga je ervanuit dat t dezelfde persoon is, dat is niet wat ik dacht toen ik t las.
Ik ook niet idd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175176743
Ik weet niet hoor, dat verhaal van "Paradiso moeten ontvluchten" lijkt me dan weer zo verzonnen en overdreven. Je gooit een drankje over hem heen, duwt hem weg of gaat ergens anders staan. Nu lijkt het net of ze naar buiten moest rennen met die kerel achter zich aan.
  woensdag 17 april 2019 @ 12:22:25 #195
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186270805
Naar een plek met hordes drank en drugs en halfnaakt paraderen en verwachten dat je als een dame wordt behandeld :')
  woensdag 17 april 2019 @ 12:32:39 #196
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186270963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:22 schreef dagobertE6 het volgende:
Naar een plek met hordes drank en drugs en halfnaakt paraderen en verwachten dat je als een dame wordt behandeld :')
Aanranden/verkrachten gaat wel wat verder dan niet als nette dame behandeld worden.
Ik hoef niet als heilige Maria behandeld te worden, mannen mogen op dat soort plekken best (seksuele) interesse tonen. Maar nee = nee en wie daar overheen gaat zit gewoonweg fout.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 17 april 2019 @ 18:26:18 #197
436222 Japepk
Padvinder
pi_186276672
Interessant topic. Verkrachting is sowieso fout. Seks dient alleen te gebeuren met 'goedkeuring' van beide partijen. Aanhalingstekens omdat er doorgaans niet gevraagd wordt, zullen we seksen, maar you get the point.

Aanranding is een lastiger verhaal. Wanneer is dat moedwillig, wanneer wordt het 'uitgelokt'. Ik ben het ermee eens dat in het geval van crowdsurfen de kans meer aanwezig is dat er verkeerd wordt gepakt dan wanneer je gewoon op de grond staat.
Een 'grab them by the pussy' is duidelijk over de grens, maar een hand op de billen zal bij velen zijn bedoeld als dappere versierpoging. Ik krijg als man ook vaak genoeg een hand op mijn kont op festivals, van vrouwen.

Ben het er wat dat betreft dus wel mee eens dat dergelijke aanrakingen nu eenmaal gebeuren op plekken waar honderden of duizenden veelal jonge mensen samen komen om, al dan niet onder invloed van alcohol en/of drugs even uit de bol te gaan.

Geef je grens aan, zou ik zeggen. Vind je die ene hand niet oké, zeg daar gelijk wat van. Helaas zijn er genoeg figuren die, als ze van van de kont weggetikt worden, menen verder te moeten gaan. Dat keur ik zeker wel af.
't Echte en 't ware!
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:29:17 #198
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_187757112
quote:
Twee meisjes slachtoffer van groepsaanranding op Parkpop, twee verdachten aangehouden

Twee meiden van 16 en 18 zijn op zondag 30 juni slachtoffer geworden van een groepsaanranding tijdens Parkpop. Dat heeft de politie bevestigd.

De slachtoffers stonden bij een optreden van Ronnie Flex, die tussen 18.35 en 19.30 uur optrad op de Jupiler Stage. Een groep van tien tot twintig jongens gingen om hen heen staan, waarna zij door een aantal jongens werden betast.

Twee jongens van 13 en 17 jaar uit Den Haag werden al snel daarna aangehouden, door een duidelijk signalement van de daders. Het duo is inmiddels alweer vrijgelaten, maar zijn nog wel verdachten in het onderzoek van de politie.

Parkpop-organisator Guus Dutrieux vindt het ‘afschuwelijk’ dat dit is gebeurd. ,,Je doet er alles aan om ervoor te zorgen dat mensen zich veilig voelen. Dat dit niet zo was, is niet leuk, om het met een understatement te zeggen.’’

Hij zegt dat er sprake is van een maatschappelijke trend. ,,We hebben een paar jaar terug ook zo’n incident gehad. Sindsdien hebben we extra camera’s en beveiligers die erop getraind zijn dit soort situaties te spotten.” Volgens Dutrieux waren ze er nu dan ook heel snel bij. ,,De politie en beveiligers hebben heel nauw en snel samengewerkt.”

Maatregelen

Of er nog meer maatregelen mogelijk zijn, betwijfelt hij. ,,Maar we gaan overleggen of en wat er nog mogelijk is.”

Juridisch gezien lijkt het ingewikkeld om als organisatie een zwarte lijst aan te leggen. ,,Een stadion is echt privaat terrein, waardoor een organisatie mensen kan weigeren. Een festival vindt plaats op openbare plekken. Het is dan aan de overheid om een festivalverbod op te leggen en dat te handhaven.’’.
pi_188135778
Geen aanrandingen gelukkig, maar er word wel massaal misbruik gemaakt van een truc waardoor je gratis bij een festival naar binnen kan komen nadat daar een YouTube filmpje van gemaakt is dat op de Telegraaf geplaatst werd.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 15:44:30 #200
332671 crew  indiaantje89
pi_188136076
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geen aanrandingen gelukkig, maar er word wel massaal misbruik gemaakt van een truc waardoor je gratis bij een festival naar binnen kan komen nadat daar een YouTube filmpje van gemaakt is dat op de Telegraaf geplaatst werd.

Ja leuk, maar dat werkt only bij festivals die niet investeringen in de techniek achter dit soort systemen. bij een Mojo of ID&T evenement gaat dit echt niet gebeuren kan je ik je vertellen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')