abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172625834
registreer om deze reclame te verbergen
Lang leve Infoplus: de Pimpel wordt omgeleid via de Flevo- en Hanzelijn, en stopt dus niet op Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. De TBP komt niet verder dan dit...


oex4JaJh.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 19:04:41 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172625875
Wat er staat is niet fout :P
We are shaping the future.
pi_172625904
Nee, maar zet er bij dat ie niet stopt op Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn ipv dat ie niet stopt op Almere, Lelystad en Zwolle...

Ik denk dat er tientallen mensen nu ongewild een bezoek aan Deventer gaan brengen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172626482
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar getreind in Itali.
Een reisplanner vind je oa hierrr: http://www.trenitalia.com/tcom-en

Het Malpensa Express-ticket is alleen geldig tussen:
Malpensa en:
- Milaan
- Saronno
- Rescaldina
- Castellanza
- Busto
- Ferno-Lonate

Vanaf vliegveld Malpensa naar Stresa kan je gelijk op het vliegveld een ticket kopen, of al online proberen te boeken.
Een ticket vanaf het vliegveld naar Stresa kost rond 21,60 zonder extra kortingen. Het deel tussen Malpensa en Milaan kost 13,00(zelfde prijs als het Malpensa Express-ticket) en vanaf Milaan naar Stresa 8,60.
Er zijn enkele tickets beschikbaar die goedkoper of duurder kunnen zijn, afhankelijk van de reisweg en vertrektijd.
Maar als ik dan de reis knip in Malpensa - Busto Nord (Uitgevoerd door Trenord voor 4,-) en Busto - Stresa (Uitgevoerd door Trenitalia voor 5,80) ben ik veel goedkoper uit. Mis is alleen het stukje Busto nord naar Busto maar dat is 4 minuten met de bus voor 1 a 2 euro. Wat is de reden dat deze manier in geen enkele planner voorkomt? Zoals jezelf ook al voorsteld geven alle planners aan om via Milaan te reizen. Maar dat is nogal om... 8)7

Edit: En we gaan het nog lastiger maken... Volgens Maps (https://www.google.nl/map(...)7e2!8j1501761600!3e3) kan het nog makkelijker. Blijkbaar is er een lijn R21 (??) dit rijdt tot Busto en vanaf Busto kan je dan een regionale trein (10414?) pakken richting Stresa. Maar deze mogelijkheid krijg ik al heleml niet uit de planners van Trenord en/of Trenitalia... Zucht... 8)7 8)7 8)7

[ Bericht 22% gewijzigd door aquafreak op 23-07-2017 19:32:05 ]
  zondag 23 juli 2017 @ 19:23:18 #180
256146 b2py
Beton!
pi_172626521
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een brandalarm en daadwerkelijk brand zijn twee totaal verschillende dingen, ei.
Er was toch brand bij de BK?
pi_172626791
Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he. Het is vaak loos alarm, en blijkbaar was dat al duidelijk, maar waren de poortjes nog niet gereset ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 23-07-2017 19:40:27 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 19:32:46 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172626872
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:22 schreef aquafreak het volgende:

[..]

Maar als ik dan de reis knip in Malpensa - Busto Nord (Uitgevoerd door Trenord voor 4,-) en Busto - Stresa (Uitgevoerd door Trenitalia voor 5,80) ben ik veel goedkoper uit. Mis is alleen het stukje Busto nord naar Busto maar dat is 4 minuten met de bus voor 1 a 2 euro. Wat is de reden dat deze manier in geen enkele planner voorkomt? Zoals jezelf ook al voorsteld geven alle planners aan om via Milaan te reizen. Maar dat is nogal om... 8)7
Ik zie hem er nu - af en toe - in verschijnen. Die reistijd is zelfs bijna nog een uur sneller als via Milaan. En inderdaad, dik 12 euro goedkoper.
De trein gaat 4 keer per uur vanaf Malpensa naar Busto Nord. Vanaf Busto naar Stresa iets onregelmatiger, soms zit er 1.5u tussen en soms nog geen half uur, wat vrij typisch is voor Itali.

Vanaf Busto Nord naar het hoofdstation van Busto is maximaal 1.5km lopen, zelfs dat is dus nog te doen zonder bus.
  zondag 23 juli 2017 @ 19:33:09 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172626889
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:30 schreef dennistd het volgende:
Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he.
Maar soms wel.

Nu.nl klopt niet helemaal, dat gedeelte van het station is een kantorencomplex.
We are shaping the future.
pi_172627295
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik zie hem er nu - af en toe - in verschijnen. Die reistijd is zelfs bijna nog een uur sneller als via Milaan. En inderdaad, dik 12 euro goedkoper.
De trein gaat 4 keer per uur vanaf Malpensa naar Busto Nord. Vanaf Busto naar Stresa iets onregelmatiger, soms zit er 1.5u tussen en soms nog geen half uur, wat vrij typisch is voor Itali.

Vanaf Busto Nord naar het hoofdstation van Busto is maximaal 1.5km lopen, zelfs dat is dus nog te doen zonder bus.
Ik denk dat ik weet waarom ik die optie niet zag. Hij gaat volgens de planner maar 2x per dag. om 11.37 en 16.00:
2eklpjl.png
Als het goed is kan ik die van 11.37 halen ... :9

Blijft het nog steeds raar dat Google Maps een nog andere moglijkheid vindt ... (zoals ik in mn edit aangaf)
  zondag 23 juli 2017 @ 19:46:07 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172627369
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:44 schreef aquafreak het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet waarom ik die optie niet zag. Hij gaat volgens de planner maar 2x per dag. om 11.37 en 16.00:
[ afbeelding ]
Als het goed is kan ik die van 11.37 halen ... :9

Blijft het nog steeds raar dat Google Maps een nog andere moglijkheid vindt ... (zoals ik in mn edit aangaf)
Hij gaat niet maar 2x/dag. Hij gaat zelfs 4 keer per uur.
Voor de trein van Trenord moet je eens naar www.trenord.it gaan, en de reis plannen van Malpensa naar Busto Nord, en vervolgens via Trenitalia vanaf Busto naar Stresa.
Je kan dan zelf je overstaptijd in Busto bepalen, en je kan dus ook een kwartier later uit Malpensa.

Er zit dus iemand ordinair geld te verdienen, terwijl het dus EN een uur sneller EN meer dan een tientje goedkoper kan.
pi_172627645
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Hij gaat niet maar 2x/dag. Hij gaat zelfs 4 keer per uur.
Voor de trein van Trenord moet je eens naar www.trenord.it gaan, en de reis plannen van Malpensa naar Busto Nord, en vervolgens via Trenitalia vanaf Busto naar Stresa.
Je kan dan zelf je overstaptijd in Busto bepalen, en je kan dus ook een kwartier later uit Malpensa.

Er zit dus iemand ordinair geld te verdienen, terwijl het dus EN een uur sneller EN meer dan een tientje goedkoper kan.
Inderdaad :o . Dan maar het stukje tussen Busto Nord en Busto lopen. Is ook niet erg na 1.5 uur vliegen :7 .

Dan nog 1 vraag: Kunnen de tickets in 1x gekocht worden in Malpensa T2? Of zou het handiger zijn om het stuk Busto - Stresa ook pas echt in Busto te kopen?
pi_172628108
Waren we zo lekker snel onderweg met de Pimpel, staan we 10 minuten in Zwolle om de reizigers vanuit Amersfoort over te nemen... Wel fijn dat reizigers naar Amersfoort nu niet helemaal mee hoeven naar Deventer :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 21:34:04 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172630620
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:05 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat er tientallen mensen nu ongewild een bezoek aan Deventer gaan brengen
Dat KAN heul niet eens man }:|
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  zondag 23 juli 2017 @ 21:42:14 #189
256146 b2py
Beton!
pi_172630869
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:30 schreef dennistd het volgende:
Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he. Het is vaak loos alarm, en blijkbaar was dat al duidelijk, maar waren de poortjes nog niet gereset ;)
Better safe than sorry
  zondag 23 juli 2017 @ 22:01:49 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172631412
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Better safe than sorry
Als het te vaak gebeurt luisteren mensen er niet meer naar. Dat zag ik een tijdje terug in Breda gebeuren.

Het brandalarm ging af, en de mensen die in het station werken verlieten netjes het gebouw via de (nood)trappen. De reizigers op perrons deden echter niets, die bleven gewoon wachten op hun trein of bus.

Ondertussen keek ik vanuit mijn woning toe :P
We are shaping the future.
  zondag 23 juli 2017 @ 22:05:25 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172631516
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:54 schreef aquafreak het volgende:

[..]

Inderdaad :o . Dan maar het stukje tussen Busto Nord en Busto lopen. Is ook niet erg na 1.5 uur vliegen :7 .

Dan nog 1 vraag: Kunnen de tickets in 1x gekocht worden in Malpensa T2? Of zou het handiger zijn om het stuk Busto - Stresa ook pas echt in Busto te kopen?
Je zou theoretisch de tickets in n keer kunnen kopen, als je ze duidelijk kan maken dat je via Busto reist en NIET via Milaan. Anders eerst een ticket naar Busto, en daarna een ticket naar Stresa. In kosten zal het niet schelen, en op het vliegveld is een loket, maar op Busto zelf ook (Nord ongetwijfeld ook)
pi_172633100
Vandaag een plaatje gemaakt vanuit de kantine:


Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172633268
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:02 schreef dennistd het volgende:
Vandaag een plaatje gemaakt vanuit de kantine:

[ afbeelding ]

Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
Haha dus de Valleilijn trein rijd bij Arriva en Connexxion neemt dan weer GTW's van dochtertje Breng uit de Achterhoek :?
pi_172633377
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:08 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Haha dus de Valleilijn trein rijd bij Arriva en Connexxion neemt dan weer GTW's van dochtertje Breng uit de Achterhoek :?
Die rijden totdat de FLIRTs klaar zijn. De verwachting is dat die GTW's daarna ook naar Arriva gaan. Mogelijk als extra stellen in de Achterhoek.
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:02 schreef dennistd het volgende:
Vandaag een plaatje gemaakt vanuit de kantine:

[ afbeelding ]

Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
Officieel is het geen vervanging van het stel van Dalfsen, maar een extra stel voor de Vechtdallijn. Wat er met de 10525 gaat gebeuren is nog altijd niet bekend.

De Winsumer 10327 lijkt iig al wel afgeschreven te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172633435
quote:
14s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die rijden totdat de FLIRTs klaar zijn. De verwachting is dat die GTW's daarna ook naar Arriva gaan. Mogelijk als extra stellen in de Achterhoek.

Ja juist. Gaan de Protoss al pleite dan? Wordt wel saai zo met overal maar die Flirts
pi_172633458
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Je zou theoretisch de tickets in n keer kunnen kopen, als je ze duidelijk kan maken dat je via Busto reist en NIET via Milaan. Anders eerst een ticket naar Busto, en daarna een ticket naar Stresa. In kosten zal het niet schelen, en op het vliegveld is een loket, maar op Busto zelf ook (Nord ongetwijfeld ook)
2 losse tickets dus O-) .
Bedankt voor je hulp Greavy!
pi_172633491
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja juist. Gaan de Protoss al pleite dan? Wordt wel saai zo met overal maar die Flirts
nope. Er komen 2 FLIRTs als aanvulling op de Protos.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 juli 2017 @ 23:27:05 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172633691
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja juist. Gaan de Protoss al pleite dan? Wordt wel saai zo met overal maar die Flirts
Ja, eens. Overal Stadler-spul :O

Niets ten nadele van Stadler hoor, die lui hebben het slim aangepakt en ze leveren goede producten.
We are shaping the future.
pi_172633926
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, eens. Overal Stadler-spul :O

Niets ten nadele van Stadler hoor, die lui hebben het slim aangepakt en ze leveren goede producten.
Ze leveren veel kleine series en als je in een land eenmaal een voet tussen de deur hebt met een toegelaten model is het makkelijker om weer bij Stadler te bestellen dan met een andere trein opnieuw een hele papierwinkel en lange toelatingsprocedure door te moeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 juli 2017 @ 23:48:05 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172634177
quote:
14s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze leveren veel kleine series en als je in een land eenmaal een voet tussen de deur hebt met een toegelaten model is het makkelijker om weer bij Stadler te bestellen dan met een andere trein opnieuw een hele papierwinkel en lange toelatingsprocedure door te moeten.
Ja precies, slim aangepakt dus. Neemt niet weg dat ik graag eens wat anders wil zien, gelukkig komen er CAFjes en ICNGs aan :)
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')