abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172564217
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe je dat bedoelt trouwens :?
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
pi_172564301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.
Bier.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:02:15 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564321
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.

Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.

Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
We are shaping the future.
pi_172564327
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bijna. 2 van de 5 letters zijn goed :Y
Kadett A?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:05:56 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564453
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kadett A?
_O-
We are shaping the future.
pi_172564563
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.

Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.

Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.
Bier.
pi_172564582
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kadett A?
Bier.
pi_172564609
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.

Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.

Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Het is gewoon uitstel van executie.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:12:29 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.
Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is gewoon uitstel van executie.
Eens.

De ware reden zal wel geld zijn, nu kunnen ze de kosten afwentelen op de vervoerders/leasemaatschappijen.
We are shaping the future.
pi_172564671
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+). Misschien moeten ze het eens wat groter aanpakken. Maar ja, met een belastingdruk van 29% kom je nergens.
Bier.
pi_172564672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.
Dat het hele concept zo zeldzaam is, komt denk ik omdat de set voorwaarden strijdig is. Je hebt tegelijk veel en weinig reizigersvolume nodig.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_172564698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?
Andersom kan niet maar dit kan prima. Maakt het uit, uitschuiftrede eronder. Alsof je in Frankrijk niet sowieso bijna overal waar die dingen ingezet zouden worden moet klimmen en moeilijk moet doen.
Bier.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:16:01 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564735
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+).
Volgens de BBC is het spul gemiddeld 21 jaar oud.

Er rijden veel oude beestjes rond (zoals de HSTs) maar voor en tijdens de privatisering zijn er ook veel nieuwe treinen besteld.
We are shaping the future.
pi_172564865
Rondom Londen rijden volgens mij echt heel veel gloednieuwe treinen
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:24:24 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564922
Dat hangt af van waar je kijkt, in het langeafstandsverkeer vind je nog wel wat oude beestjes (Mark 3, HST). In het voorstadsvervoer is de boel aanzienlijk jonger.
We are shaping the future.
pi_172565414
Nu jullie het toch over treinen in Londen hebben, heb ik nog wel een foto van vorige week :P
medium.jpg
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:50:01 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172565446
Class 465'jes van Southeastern op weg naar Charing Cross :Y
We are shaping the future.
pi_172565462
Weet ik nu ook wat ik op de foto heb gezet :)
pi_172565465
senor-chang-paper.jpg
pi_172565482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:51 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Klikbaar...
pi_172565529
8)7

Ben niet helemaal labiel, ook dan zie je niets
pi_172565718
Ok, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
pi_172565738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:55 schreef b2py het volgende:
8)7

Ben niet helemaal labiel, ook dan zie je niets
Ik krijg een foto in een nieuw venster :o Redelijk groot. Wel ietwat bewogen maar leuk overzicht.
Bier.
pi_172565740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef dcm360 het volgende:
Ok, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
Nounou, zuur is het ook weer niet.
Bier.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:12:47 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172565755
Ik vind het een leuk plaatje hoor :Y
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')