abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172555353
registreer om deze reclame te verbergen
Prima toch _O_ Bi-mode O+
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:17:45 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172556242
De fotograaf in mij is er wel blij mee, dan blijft de boel tenminste vrij van palen. De Great Western Main Line staat inmiddels hiermee vol:

SRI9VJk.jpg
We are shaping the future.
pi_172556697
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Prima toch _O_ Bi-mode O+
Ook Nederland gaat daar aan beginnen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172560186
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ook Nederland gaat daar aan beginnen :P
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan :{w
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_172560505
Bi-mode gaan rijden is alsof je een Opel koopt en dan een Porsche verwacht
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:27:17 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172560719
Niks mis met Opels :P

Ik krijg er volgende maand eentje
We are shaping the future.
pi_172561165
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan :{w
Ik vermoed dat de treinen dan wel een stuk duurder zouden uitvallen. Ook de exploitatie zou dan duurder zijn. Ik lees trouwens in de documenten een investering van 47 miljoen voor Zwolle-Wierden, dus het duurt wel een paar jaar voordat je die terugverdiend hebt.

Uit de documenten:
Onderhoudskosten per treinstel-km: diesel 85 ct; elektrisch 55 ct
Leaseprijs per treinstel per maand: diesel § 36.100; elektrisch § 32.800
Energieverbruik per treinstel-km: diesel 1 liter (§1,20); elektrisch 3 kWh (§0,30)

Hierdoor verwachten ze 3,5 miljoen per jaar te besparen en door hogere reizigersaantallen (liever elektrisch dan diesel, al twijfel ik daar wel aan) ook nog eens 1 miljoen extra inkomsten per jaar te hebben

[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 20-07-2017 21:48:39 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172561373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:22 schreef b2py het volgende:
Bi-mode gaan rijden is alsof je een Opel koopt en dan een Porsche verwacht
Een Ampera verwarren met een Panamera :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:46:18 #59
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_172561379
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan :{w
Dat daar geŽlektrificeerd wordt, is een uitdrukkelijke wens van de provincie.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
pi_172561534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan :{w
Dan waren denk ik wel andere investeringen nodig geweest om die sneltrein mogelijk te maken, zoals meer dubbelspoor. Omdat een dieseltje wat trager optrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172562398
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:27 schreef James1988 het volgende:
Niks mis met Opels :P

Ik krijg er volgende maand eentje
Lekker leasen in je Corsa fuck yeah
pi_172562435
quote:
3s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat daar geŽlektrificeerd wordt, is een uitdrukkelijke wens van de provincie.
Ja, maar dat staat los van technische noodzaak dus :)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_172562548
Maar je hebt wel gelijk, als de provincie dat uitdrukkelijk wil is mijn opmerking "hadden ze eerder moeten bedenken" niet zo relevant :N
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_172562602
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:27 schreef James1988 het volgende:
Niks mis met Opels :P

Ik krijg er volgende maand eentje
Een Opel is voor een boer iets als een kut voor een hoer.
Bier.
pi_172562785
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:22 schreef b2py het volgende:
Bi-mode gaan rijden is alsof je een Opel koopt en dan een Porsche verwacht
Ben wel benieuwd hoe je dat bedoelt trouwens :?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:24:21 #66
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_172562841
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat staat los van technische noodzaak dus :)
Deels. Met elektrische treinen kun je sneller optrekken (tenminste, als je diesels met een beetje normaal vermogen hebt), zodat je meer treinen kunt verwerken met minder infra.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:26:33 #67
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_172562927
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar je hebt wel gelijk, als de provincie dat uitdrukkelijk wil is mijn opmerking "hadden ze eerder moeten bedenken" niet zo relevant :N
Het is een keuze. En in dit geval was het een redelijke businesscase, dacht ik.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:38:45 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172563420
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekker leasen in je Corsa fuck yeah
Nee, geen Corsa. :P
We are shaping the future.
pi_172563587
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, geen Corsa. :P
Een Agila dan? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:43:03 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172563617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een Agila dan? O-)
Nope :D
We are shaping the future.
pi_172563795
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is een keuze. En in dit geval was het een redelijke businesscase, dacht ik.
Niet alleen dat, het is gewoon maatschappelijk onverantwoord om op dode dinosaurussen te rijden.
Bier.
pi_172563797
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nope :D
nunne mooie Manta! :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_172563846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet alleen dat, het is gewoon maatschappelijk onverantwoord om op dode dinosaurussen te rijden.
jamaarjamaar, het is allemaal plantaardig :( #stampvoet
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:49:38 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172563857
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nunne mooie Manta! :P
Bijna. 2 van de 5 letters zijn goed :Y
We are shaping the future.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 22:51:43 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172563944
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_172564217
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe je dat bedoelt trouwens :?
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
pi_172564301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.
Bier.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:02:15 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564321
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.

Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.

Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
We are shaping the future.
pi_172564327
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bijna. 2 van de 5 letters zijn goed :Y
Kadett A?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:05:56 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564453
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kadett A?
_O-
We are shaping the future.
pi_172564563
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.

Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.

Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.
Bier.
pi_172564609
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.

Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.

Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Het is gewoon uitstel van executie.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:12:29 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.
Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is gewoon uitstel van executie.
Eens.

De ware reden zal wel geld zijn, nu kunnen ze de kosten afwentelen op de vervoerders/leasemaatschappijen.
We are shaping the future.
pi_172564671
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+). Misschien moeten ze het eens wat groter aanpakken. Maar ja, met een belastingdruk van 29% kom je nergens.
Bier.
pi_172564672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.
Dat het hele concept zo zeldzaam is, komt denk ik omdat de set voorwaarden strijdig is. Je hebt tegelijk veel en weinig reizigersvolume nodig.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 7:21.89
pi_172564698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?
Andersom kan niet maar dit kan prima. Maakt het uit, uitschuiftrede eronder. Alsof je in Frankrijk niet sowieso bijna overal waar die dingen ingezet zouden worden moet klimmen en moeilijk moet doen.
Bier.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:16:01 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564735
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+).
Volgens de BBC is het spul gemiddeld 21 jaar oud.

Er rijden veel oude beestjes rond (zoals de HSTs) maar voor en tijdens de privatisering zijn er ook veel nieuwe treinen besteld.
We are shaping the future.
pi_172564865
Rondom Londen rijden volgens mij echt heel veel gloednieuwe treinen
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:24:24 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172564922
Dat hangt af van waar je kijkt, in het langeafstandsverkeer vind je nog wel wat oude beestjes (Mark 3, HST). In het voorstadsvervoer is de boel aanzienlijk jonger.
We are shaping the future.
pi_172565414
Nu jullie het toch over treinen in Londen hebben, heb ik nog wel een foto van vorige week :P
medium.jpg
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:50:01 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172565446
Class 465'jes van Southeastern op weg naar Charing Cross :Y
We are shaping the future.
pi_172565462
Weet ik nu ook wat ik op de foto heb gezet :)
pi_172565465
senor-chang-paper.jpg
pi_172565482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:51 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Klikbaar...
pi_172565529
8)7

Ben niet helemaal labiel, ook dan zie je niets
pi_172565718
Okť, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
pi_172565738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:55 schreef b2py het volgende:
8)7

Ben niet helemaal labiel, ook dan zie je niets
Ik krijg een foto in een nieuw venster :o Redelijk groot. Wel ietwat bewogen maar leuk overzicht.
Bier.
pi_172565740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef dcm360 het volgende:
Okť, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
Nounou, zuur is het ook weer niet.
Bier.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:12:47 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172565755
Ik vind het een leuk plaatje hoor :Y
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')