abonnement Unibet Coolblue
pi_172567451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef dcm360 het volgende:
Oké, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 08:27:44 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172567554
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef dcm360 het volgende:
Oké, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
Hee wil je niet de sloot van b2py als representatief voor het hele treinentopic beschouwen jah :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172568105
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee wil je niet de sloot van b2py als representatief voor het hele treinentopic beschouwen jah :P
als er iemand wat lactacyd kan gebruiken ben jij het wel :D
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:06:45 #104
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172568753
quote:
8s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:35 schreef bork het volgende:
Rail electrification plans scrapped by government

[..]

Zelf lezen om de meest stupide argumenten van een Staatssecretaris van Vervoer. |:(
Wat ik ook opvallend vind is die enorme kostenoverschrijding. We klagen wel eens op ProRail en dergelijke maar dergelijke kostenoverschrijdingen komen in Nederland eigenlijk nooit voor bij projecten die binnen de sector worden uitgevoerd. Als er al overschrijdingen voorkomen zijn die ofwel heel erg veel kleiner of is er sprake van het nog niet afronden van de plannenmakerij waardoor de kosten nog niet zo goed kunnen worden ingeschat.
pi_172570456
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat ik ook opvallend vind is die enorme kostenoverschrijding. We klagen wel eens op ProRail en dergelijke maar dergelijke kostenoverschrijdingen komen in Nederland eigenlijk nooit voor bij projecten die binnen de sector worden uitgevoerd. Als er al overschrijdingen voorkomen zijn die ofwel heel erg veel kleiner of is er sprake van het nog niet afronden van de plannenmakerij waardoor de kosten nog niet zo goed kunnen worden ingeschat.
Dit is natuurlijk een enorme overschrijding maar het lijkt me niet dat overschrijdingen daar de orde van de dag zijn. Heeft Flyvbjerg daar niet wat moois over geschreven?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 11:47:03 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172570674
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:22 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als er iemand wat lactacyd kan gebruiken ben jij het wel :D
Ik kom hier gewoon steeds minder, zal ook wel ergens van komen :s) Maar gisteren heb ik best een paar keer normaal gedaan hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 juli 2017 @ 11:52:57 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172570799
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een enorme overschrijding maar het lijkt me niet dat overschrijdingen daar de orde van de dag zijn.
Er zijn veel ongefundeerde aannames gedaan waardoor elektrificatie uiteindelijk veel duurder uitviel dan verwacht... slecht voorbereid dus :s)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 11:58:00 #108
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172570899
Slechte voorbereiding lijkt in de UK in het spoor ook eerder regel dan uitzondering. Die paar keren dat het Nederlandse IB waar ik werk heeft ingeschreven op klussen in de UK hebben we te horen gekregen dat we "een fantastisch plan hadden ingediend maar dat het toch te duur was voor een voorbereidingsfase". Allemaal leuk en aardig maar dan roep je wel de ellende over jezelf af.

Dat verbaast mij ook wel aangezien ze konden weten dat de bovenleiding ophangen nogal wat uitdagender is met die kleine profielen dan hier in Nederland op bijvoorbeeld Zwolle-Wierden waar alle kunstwerken qua profiel al voldeden.
pi_172571086
Paar jaar geduld dan komen ze er daar ook wel achter :Y. Is dit een gevolg van privatisering en toen weer de terugdraaiing?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:18:13 #110
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172571267
Gebrek aan professionaliteit zou ik zeggen.
  Redactie Sport vrijdag 21 juli 2017 @ 12:22:17 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172571340
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat verbaast mij ook wel aangezien ze konden weten dat de bovenleiding ophangen nogal wat uitdagender is met die kleine profielen dan hier in Nederland op bijvoorbeeld Zwolle-Wierden waar alle kunstwerken qua profiel al voldeden.
Bijna alle: bij het oude viaduct van de Looweg in Wierden (tegenwoordig alleen voor fietsers) moet het brugdek een eind omhoog gebracht worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:25:25 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172571401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Gebrek aan professionaliteit zou ik zeggen.
Onervarenheid, misschien? De laatste grootschalige elektrificatie stamt nog uit het British Rail-tijdperk.
pi_172571455
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Gebrek aan professionaliteit zou ik zeggen.
Tientallen van de consultancy bedrijven nabij Canary Wharf en geen enkele was beschikbaar om even wat support te leveren?
pi_172571460
In Zweden krijgen ze nu Trainy Mctrainface. :D

https://amp.theguardian.c(...)-member-of-its-fleet
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 12:56:24 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172571987
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:28 schreef Fixers het volgende:
In Zweden krijgen ze nu Trainy Mctrainface. :D

https://amp.theguardian.c(...)-member-of-its-fleet
Gerechtigheid! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:01:01 #116
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172572092
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Tientallen van de consultancy bedrijven nabij Canary Wharf en geen enkele was beschikbaar om even wat support te leveren?
Dan moet je ze wel alles laten opmeten, uittekenen, doorrekenen en uit laten doktoren hoe je het gaat bouwen. De mismatch tussen begroting en realisatie was hier groter dan bij de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, een toch heel veel gecompliceerder en minder overzichtelijk project.
pi_172572523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan moet je ze wel alles laten opmeten, uittekenen, doorrekenen en uit laten doktoren hoe je het gaat bouwen. De mismatch tussen begroting en realisatie was hier groter dan bij de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, een toch heel veel gecompliceerder en minder overzichtelijk project.
50 miljoen voor consultants of 2 miljard aan extra budget, ik weet het wel..
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:08:34 #118
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172573853
Ik heb inmiddels overigens wel uitgevonden dat het oorspronkelijke bedrag wel erg laag was. Het was ongeveer twee miljoen per mijl netlengte. Dat is wel ambitieus als er veel viaducten moeten worden aanpast en de meeste lijnen dubbelsporig zijn.
pi_172576170
Britse optimisme, iemand die dat herkent? #brexit
  vrijdag 21 juli 2017 @ 18:29:13 #120
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172579429
Ik zit in de sprinter van Utrecht richting Den Bosch (net de 0-minuten-aansluiting vanuit Amsterdam gehaald! Jeeuj!) en het verbaast me echt hoeveel mensen er op Vaartsche Rijn uitstappen! Vroegâh was Houten altijd de eerste stop waar veel mensen uit wilden stappen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:09:23 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172581580
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:56 schreef b2py het volgende:
Britse optimisme, iemand die dat herkent? #brexit
Engineering Focus - Electrification - what went wrong?
  Redactie Sport vrijdag 21 juli 2017 @ 20:39:44 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172582364
De HSL ligt ook weer eens plat, nu zijn het onverwachte werkzaamheden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een werkploeg die de treindienstleider belt omdat ze aan het werk willen waarbij de trdl ze helemaal nog niet had verwacht?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172582484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:39 schreef dennistd het volgende:
De HSL ligt ook weer eens plat, nu zijn het onverwachte werkzaamheden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een werkploeg die de treindienstleider belt omdat ze aan het werk willen waarbij de trdl ze helemaal nog niet had verwacht?
Ongepland werk, kan van alles zijn maar moet wel het oplossen van een storing zijn. En de TRDL weet ervan af. Ongepland werk <48 uur oid
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:53:27 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_172584549
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er zijn veel ongefundeerde aannames gedaan waardoor elektrificatie uiteindelijk veel duurder uitviel dan verwacht... slecht voorbereid dus :s)
Dat doen de provincies Groningen en Leeuwarden weer beter dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:31:30 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172603867
Een reiziger klaagt tegen een vervoerder dat het ontbijt vroeger beter was, toen de boel nog werd gerund door staatsbedrijf East Coast. Wat er daarna gebeurde zal je verbazen!


  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 juli 2017 @ 20:49:29 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172604392
Opvallend: volgens een bericht op Somda staat noordelijke GTW 2/6 10232 in Venlo geen dienst. Stel 10231 staat bij Stadler in Blerick binnen voor een schilderbeurt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172604456
Lijkt me een gevalletje 1+1=3
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:59:11 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172604677
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend: volgens een bericht op Somda staat noordelijke GTW 2/6 10232 in Venlo geen dienst. Stel 10231 staat bij Stadler in Blerick binnen voor een schilderbeurt.
Ik meen me te herinneren dat die niet solo over het HRN mogen ivm detectieproblemen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 22 juli 2017 @ 21:02:25 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172604775
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Een reiziger klaagt tegen een vervoerder dat het ontbijt vroeger beter was, toen de boel nog werd gerund door staatsbedrijf East Coast. Wat er daarna gebeurde zal je verbazen!


[ afbeelding ]
Leuk, een vervoerder die tegen een ontevreden reiziger gewoon zegt dat ie liegt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 juli 2017 @ 21:09:15 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172604993
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat die niet solo over het HRN mogen ivm detectieproblemen.
klopt. Vandaar ook dat als er gedieseld wordt op de valleilijn dit in een koppeltje gebeurt.

Tot nu toe is niet de moeite genomen om de solo toelating te regelen. Enige uitgezonderde baanvakken zijn Hardenberg - Mariënberg en Almelo - Hengelo (en Hengelo - Oldenzaal voor de Lint).
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172605450
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk, een vervoerder die tegen een ontevreden reiziger gewoon zegt dat ie liegt.
Zouden ze vaker moeten doen. Zie soms de meest rare dingen voorbij komen waarvan je gewoon weet dat het niet klopt en de betreffende vervoerder biedt vervolgens zijn excuses aan ;(
Daardoor worden reizigers alleen maar gestimuleerd om in hun eigen wereldbeeld te blijven hangen, in plaats van dat ze het wellicht wat uitbreiden.
  PR/Manusje van alles zaterdag 22 juli 2017 @ 21:26:30 #132
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172605516
Ja, dat gejank altijd. 'uit coulance' pleur op. Je praat gewoon poep, ga je moeder plagen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 22 juli 2017 @ 23:06:10 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172608436
Wat is eigenlijk de reden dat een enkeltje Rotterdam(of Amsterdam) - Lille met Thalys in de 2e klas ¤29 kost, en ¤69 voor de 1e klas op een zaterdagmorgen? 8)7
Dat SNCF nogal graag speelt met tarieven afhankelijk van de trein die je kiest, is bekend. Maar dit verschil :(
Dan is de eerste klas dus duurder dan naar Parijs........

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 23-07-2017 00:04:04 ]
  zondag 23 juli 2017 @ 01:13:51 #134
256146 b2py
Beton!
pi_172611880
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:06 schreef greavy het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat een enkeltje Rotterdam(of Amsterdam) - Lille met Thalys in de 2e klas ¤29 kost, en ¤69 voor de 1e klas op een zaterdagmorgen? 8)7
Dat SNCF nogal graag speelt met tarieven afhankelijk van de trein die je kiest, is bekend. Maar dit verschil :(
Dan is de eerste klas dus duurder dan naar Parijs........
Minder aanbod?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 23 juli 2017 @ 10:18:06 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172614885
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, dat gejank altijd. 'uit coulance' pleur op. Je praat gewoon poep, ga je moeder plagen.
Hee hee hee dit is een forum waar we houden van subtiele en respectvolle omgangsvormen jongeman :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 23 juli 2017 @ 11:01:40 #136
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_172615790
Door werkzaamheden rijdt er vandaag in mooi patroon elke tien minuten een trein tussen Utrecht en Woerden. Namelijk om 00, 10, 20, 24, 30, 40, 50 en 54 minuten na het hele uur
Bedankt DOEI!
pi_172616354
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:01 schreef desbarts het volgende:
Door werkzaamheden rijdt er vandaag in mooi patroon elke tien minuten een trein tussen Utrecht en Woerden. Namelijk om 00, 10, 20, 24, 30, 40, 50 en 54 minuten na het hele uur
jammer van die 24 en 54
  PR/Manusje van alles zondag 23 juli 2017 @ 11:40:16 #138
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172616739
quote:
10s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee hee hee dit is een forum waar we houden van subtiele en respectvolle omgangsvormen jongeman :o
Ik zat ook stiekem met mijn voeten op de bank :@
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 11:52:01 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172616981
En dan zeker ook nog in de spits? :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 12:40:17 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172617921
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:52 schreef dennistd het volgende:
En dan zeker ook nog in de spits? :N
Met z'n tas op de stoel naast hem.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 13:44:56 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172619236
quote:
12s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met z'n tas op de stoel naast hem.
Ik doel er meer op dat een fiets in de spits helemaal niet in de trein mag ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172619498
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik doel er meer op dat een fiets in de spits helemaal niet in de trein mag ;)
Wel in juli en augustus.
  zondag 23 juli 2017 @ 14:43:28 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172620533
Bij Horst wordt een nieuwe Railterminal gebouwd. Daarvoor veranderen er diverse dingen qua sporen aldaar. Zo wordt het spoor van Venlo naar Eindhoven deels verlegd, komen er zijsporen om de aankomende en vertrekkende goederentreinen voor de Railterminal te kunnen parkeren.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 23 juli 2017 @ 15:15:18 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172621183
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:43 schreef greavy het volgende:
Bij Horst wordt een nieuwe Railterminal gebouwd. Daarvoor veranderen er diverse dingen qua sporen aldaar. Zo wordt het spoor van Venlo naar Eindhoven deels verlegd, komen er zijsporen om de aankomende en vertrekkende goederentreinen voor de Railterminal te kunnen parkeren.
[ afbeelding ]
Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor 8)7 Alles voor de badslippers, raampjestreinen kunnen aids krijgen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 23 juli 2017 @ 15:23:09 #145
256146 b2py
Beton!
pi_172621322
quote:
13s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor 8)7 Alles voor de badslippers, raampjestreinen kunnen aids krijgen :r
Die is er juist voor de raampjestreinen
  zondag 23 juli 2017 @ 15:31:19 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172621468
quote:
13s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor 8)7
Als ze het spoor een beetje geleidelijk naar rechts laten lopen merk je daar als reiziger helemaal niks van.

Zie bijvoorbeeld de Nieuwe Veerbrug over de Mark: die is naast de oude Veerbrug aangelegd, toen is het spoor verplaatst, en is de oude brug gesloopt. Als reiziger merk je echter niet dat je ineens naar rechts gaat.
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 15:37:23 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172621614
Of bijvoorbeeld station Wijchen, of iets dichter bij huis de aansluiting van de Betuweroute tussen Elst en Nijmegen in zuidelijke richting.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172621661
Ik zit nu een paar dagen op die 1100 en het begint nu wel op te vallen: zodra je over het Hollands Diep bent, gaat het hozen. Vervolgens ben je na Tilburg, wordt het weer mooi weer :P
Speciaal voor James1988? >:) :+

[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 23-07-2017 16:08:02 ]
  zondag 23 juli 2017 @ 15:42:19 #149
256146 b2py
Beton!
pi_172621712
Nee voor Genee
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 23 juli 2017 @ 15:43:01 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172621722
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ze het spoor een beetje geleidelijk naar rechts laten lopen merk je daar als reiziger helemaal niks van.

Zie bijvoorbeeld de Nieuwe Veerbrug over de Mark: die is naast de oude Veerbrug aangelegd, toen is het spoor verplaatst, en is de oude brug gesloopt. Als reiziger merk je echter niet dat je ineens naar rechts gaat.
Ja, maar hoe geleidelijker ze dat doen, hoe meer spoor er verlegd moet worden. En aangezien dat geld kost, zal het niet gebeuren. De baanvaksnelheid gaat gewoon omlaag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 23 juli 2017 @ 15:46:07 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172621789
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:39 schreef MTL het volgende:
Ik zit nu een paar dagen op die 1100 en het begint nu wel op te vallen: zodra je over het Hollands Diep bent, gaat het hozen. Vervolgens ben na Tilburg wordt het weer mooi weer :P
Speciaal voor James1988? >:) :+
Mijn ervaring is meestal het omgekeerde. Kutweer in zuid-Holland, zonneschijn in Brabant *)
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 15:46:46 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172621805
Het goedkoopst is natuurlijk 2x 90 graden O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 15:48:02 #153
256146 b2py
Beton!
pi_172621832
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar hoe geleidelijker ze dat doen, hoe meer spoor er verlegd moet worden. En aangezien dat geld kost, zal het niet gebeuren. De baanvaksnelheid gaat gewoon omlaag.
Sorry? 😅😂
  zondag 23 juli 2017 @ 15:48:39 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172621844
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:37 schreef dennistd het volgende:
Of bijvoorbeeld station Wijchen, of iets dichter bij huis de aansluiting van de Betuweroute tussen Elst en Nijmegen in zuidelijke richting.
Van het Waardenburger wachtspoor merk je als reiziger ook helemaal niks. :)
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 16:23:09 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172622522
Opvallend hoeveel mensen op Amsterdam Zuid de IC naar Den Haag voorbij laten gaan om vervolgens in de IC naar Schiphol van 3 minuten later te stappen :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juli 2017 @ 16:28:34 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172622623
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:23 schreef dennistd het volgende:
Opvallend hoeveel mensen op Amsterdam Zuid de IC naar Den Haag voorbij laten gaan om vervolgens in de IC naar Schiphol van 3 minuten later te stappen :o
staat geen Schiphol op he :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 juli 2017 @ 16:30:05 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172622640
quote:
10s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

staat geen Schiphol op he :P
Skiepol erport?
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 16:32:22 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172622680
Flughafen Sjiphol
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 16:34:57 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172622730
Zit ik daar op de wc, hoor ik vanuit het hokje naast me: "Meester van de 4650, wilt u nog één keer ontgrendelen alstublieft?"

Blijkbaar heeft NS-personeel hier geen eigen toilet....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172622774
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:34 schreef dennistd het volgende:
Zit ik daar op de wc, hoor ik vanuit het hokje naast me: "Meester van de 4650, wilt u nog één keer ontgrendelen alstublieft?"

Blijkbaar heeft NS-personeel hier geen eigen toilet....
:D
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juli 2017 @ 16:40:26 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172622829
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Skiepol erport?
die ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 juli 2017 @ 16:54:46 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172623102
Heeft iemand nog interesse in een oud stationsgebouw in de Harz, Duitsland? Het oude stationsgebouw van Ballenstedt West staat te koop. Vraagprijs: ¤ 89.000 k.k.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juli 2017 @ 16:56:59 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172623149
In Engeland hebben vandalen acht historische treinwagons vernield ...

http://nos.nl/artikel/218(...)d-door-vandalen.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 juli 2017 @ 16:58:53 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172623180
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:34 schreef dennistd het volgende:
Zit ik daar op de wc, hoor ik vanuit het hokje naast me: "Meester van de 4650, wilt u nog één keer ontgrendelen alstublieft?"

Blijkbaar heeft NS-personeel hier geen eigen toilet....
Vast wel, maar als je al bijna bij het perron bent, of je even elders rondloopt in de schaft oid, kan je toch best ook naar dat toilet?
pi_172623633
Op woensdag 12 juli 2017 brak aan het eind van de middag eindelijk de zon door, maar waren er nog wel flinke wolkenpartijen die soms hinderlijk in de weg zaten. Gedurende een korte opklaring passeerde precies op het juiste moment de (bijna?) dagelijkse containertrein uit Germersheim naar Antwerpen Waaslandhaven Krommenhoek die vandaag tot groot genoegen met de fraaie DE6308 reed. Terwijl rechts de lege RedBull-trein naar Buchs aan de kant is genomen zien we de passage van trein 41544 in Boppard Hbf op weg naar Aachen West.

Boven de neus van de locomotief zijn de twee torens van de katholieke parochiekerk Sint-Severusbasiliek van Boppard te zien. De parochiekerk behoort tot het bisdom Trier en werd in de 12e en 13e eeuw gebouwd. De kerk is een mooi voorbeeld van laatromaanse architectuur en is gewijd aan de heilige Severus van Ravenna. Sinds 2002 maakt de Severuskerk deel uit van UNESCO Werelderfgoed "Oberes Mittelrheintal".

Naast de Sint Severus is ook de Christuskirche van Boppard te zien op de foto. Deze kerk is gebouwd tussen 1850 en 1852 en in 1887 verder uitgebreid tot zijn huidige staat.

De niet te missen Säuerlingsturm direct achter de trein behoorde tot begin 20e eeuw tot de middeleeuwse stadsmuur die Boppard beschermde. Toen de spoorlijn aangelegd werd is deze toren afgebroken en op zijn huidige locatie opnieuw gebouwd.
pi_172623833
Iemand hier een beetje ervaring met treinen in Noord-Italie?
Binnenkort vlieg ik naar Milaan Malpensa en moet vanaf daar met de trein naar Stresa. Nu lees ik dat er een Malpensa Express bestaat, maar ik kan niet vinden op welk stuk dit ticket geldig is.

Iemand een idee? Of zijn er nog betere/goedkopere opties?

Edit: Bestaat er trouwens een Italiaanse versie van 'onze' 9292?
pi_172624019
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]Op woensdag 12 juli 2017 brak aan het eind van de middag eindelijk de zon door, maar waren er nog wel flinke wolkenpartijen die soms hinderlijk in de weg zaten. Gedurende een korte opklaring passeerde precies op het juiste moment de (bijna?) dagelijkse containertrein uit Germersheim naar Antwerpen Waaslandhaven Krommenhoek die vandaag tot groot genoegen met de fraaie DE6308 reed. Terwijl rechts de lege RedBull-trein naar Buchs aan de kant is genomen zien we de passage van trein 41544 in Boppard Hbf op weg naar Aachen West.

Boven de neus van de locomotief zijn de twee torens van de katholieke parochiekerk Sint-Severusbasiliek van Boppard te zien. De parochiekerk behoort tot het bisdom Trier en werd in de 12e en 13e eeuw gebouwd. De kerk is een mooi voorbeeld van laatromaanse architectuur en is gewijd aan de heilige Severus van Ravenna. Sinds 2002 maakt de Severuskerk deel uit van UNESCO Werelderfgoed "Oberes Mittelrheintal".

Naast de Sint Severus is ook de Christuskirche van Boppard te zien op de foto. Deze kerk is gebouwd tussen 1850 en 1852 en in 1887 verder uitgebreid tot zijn huidige staat.

De niet te missen Säuerlingsturm direct achter de trein behoorde tot begin 20e eeuw tot de middeleeuwse stadsmuur die Boppard beschermde. Toen de spoorlijn aangelegd werd is deze toren afgebroken en op zijn huidige locatie opnieuw gebouwd.
Mooi plekje! RedBull-trein, wat moet ik me daar bij voorstellen?
pi_172624223
Dank. Blikjes RedBull gaan van de fabriek in Buchs (Zwitserland) naar Wanne-Eickel. Daar wordt de trein gelost en aansluitend gaat deze leeg weer terug naar Buchs om een nieuwe lading blikjes Red Bull op te halen.
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 18:03:28 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172624690
Ook handig: een brandalarm bij de Burger King op Rotterdam Centraal en niemand kan meer inchecken... De aanwezige NS-medewerker zei dat ik dan maar zonder inchecken moest instappen.


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 18:13:15 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172624878
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:26 schreef aquafreak het volgende:
Iemand hier een beetje ervaring met treinen in Noord-Italie?
Binnenkort vlieg ik naar Milaan Malpensa en moet vanaf daar met de trein naar Stresa. Nu lees ik dat er een Malpensa Express bestaat, maar ik kan niet vinden op welk stuk dit ticket geldig is.

Iemand een idee? Of zijn er nog betere/goedkopere opties?

Edit: Bestaat er trouwens een Italiaanse versie van 'onze' 9292?
Ik heb vorig jaar getreind in Italië.
Een reisplanner vind je oa hierrr: http://www.trenitalia.com/tcom-en

Het Malpensa Express-ticket is alleen geldig tussen:
Malpensa en:
- Milaan
- Saronno
- Rescaldina
- Castellanza
- Busto
- Ferno-Lonate

Vanaf vliegveld Malpensa naar Stresa kan je gelijk op het vliegveld een ticket kopen, of al online proberen te boeken.
Een ticket vanaf het vliegveld naar Stresa kost rond ¤21,60 zonder extra kortingen. Het deel tussen Malpensa en Milaan kost ¤13,00(zelfde prijs als het Malpensa Express-ticket) en vanaf Milaan naar Stresa ¤8,60.
Er zijn enkele tickets beschikbaar die goedkoper of duurder kunnen zijn, afhankelijk van de reisweg en vertrektijd.
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 18:33:37 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172625288
Weer zo'n conducteur met z'n 'we zullen zo op tijd Schiphol binnenrijden'. Prompt staan we stil in de tunnel...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 18:36:55 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172625333
"Geheel op tijd en volgens dienstregeling naderen we zometeen het station van Schiphol Airport."

Ja, ja _O-
  zondag 23 juli 2017 @ 18:50:48 #173
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_172625592
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Dank. Blikjes RedBull gaan van de fabriek in Buchs (Zwitserland) naar Wanne-Eickel. Daar wordt de trein gelost en aansluitend gaat deze leeg weer terug naar Buchs om een nieuwe lading blikjes Red Bull op te halen.
Wanne-Eickel :D
  zondag 23 juli 2017 @ 18:56:29 #174
256146 b2py
Beton!
pi_172625705
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:03 schreef dennistd het volgende:
Ook handig: een brandalarm bij de Burger King op Rotterdam Centraal en niemand kan meer inchecken... De aanwezige NS-medewerker zei dat ik dan maar zonder inchecken moest instappen.


[ afbeelding ]
Bij een brandalarm hoor je het station ook te verlaten en niet toe te treden..
pi_172625800
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij een brandalarm hoor je het station ook te verlaten en niet toe te treden..
Een brandalarm en daadwerkelijk brand zijn twee totaal verschillende dingen, ei.
Bier.
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 19:02:58 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172625834
Lang leve Infoplus: de Pimpel wordt omgeleid via de Flevo- en Hanzelijn, en stopt dus niet op Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. De TBP komt niet verder dan dit...


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 19:04:41 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172625875
Wat er staat is niet fout :P
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 19:05:40 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172625904
Nee, maar zet er bij dat ie niet stopt op Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn ipv dat ie niet stopt op Almere, Lelystad en Zwolle...

Ik denk dat er tientallen mensen nu ongewild een bezoek aan Deventer gaan brengen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172626482
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar getreind in Italië.
Een reisplanner vind je oa hierrr: http://www.trenitalia.com/tcom-en

Het Malpensa Express-ticket is alleen geldig tussen:
Malpensa en:
- Milaan
- Saronno
- Rescaldina
- Castellanza
- Busto
- Ferno-Lonate

Vanaf vliegveld Malpensa naar Stresa kan je gelijk op het vliegveld een ticket kopen, of al online proberen te boeken.
Een ticket vanaf het vliegveld naar Stresa kost rond ¤21,60 zonder extra kortingen. Het deel tussen Malpensa en Milaan kost ¤13,00(zelfde prijs als het Malpensa Express-ticket) en vanaf Milaan naar Stresa ¤8,60.
Er zijn enkele tickets beschikbaar die goedkoper of duurder kunnen zijn, afhankelijk van de reisweg en vertrektijd.
Maar als ik dan de reis knip in Malpensa - Busto Nord (Uitgevoerd door Trenord voor ¤4,-) en Busto - Stresa (Uitgevoerd door Trenitalia voor ¤5,80) ben ik veel goedkoper uit. Mis is alleen het stukje Busto nord naar Busto maar dat is 4 minuten met de bus voor 1 a 2 euro. Wat is de reden dat deze manier in geen enkele planner voorkomt? Zoals jezelf ook al voorsteld geven alle planners aan om via Milaan te reizen. Maar dat is nogal om... 8)7

Edit: En we gaan het nog lastiger maken... Volgens Maps (https://www.google.nl/map(...)7e2!8j1501761600!3e3) kan het nog makkelijker. Blijkbaar is er een lijn R21 (??) dit rijdt tot Busto en vanaf Busto kan je dan een regionale trein (10414?) pakken richting Stresa. Maar deze mogelijkheid krijg ik al helemáál niet uit de planners van Trenord en/of Trenitalia... Zucht... 8)7 8)7 8)7

[ Bericht 22% gewijzigd door aquafreak op 23-07-2017 19:32:05 ]
  zondag 23 juli 2017 @ 19:23:18 #180
256146 b2py
Beton!
pi_172626521
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een brandalarm en daadwerkelijk brand zijn twee totaal verschillende dingen, ei.
Er was toch brand bij de BK?
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 19:30:31 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172626791
Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he. Het is vaak loos alarm, en blijkbaar was dat al duidelijk, maar waren de poortjes nog niet gereset ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 23-07-2017 19:40:27 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 23 juli 2017 @ 19:32:46 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172626872
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:22 schreef aquafreak het volgende:

[..]

Maar als ik dan de reis knip in Malpensa - Busto Nord (Uitgevoerd door Trenord voor ¤4,-) en Busto - Stresa (Uitgevoerd door Trenitalia voor ¤5,80) ben ik veel goedkoper uit. Mis is alleen het stukje Busto nord naar Busto maar dat is 4 minuten met de bus voor 1 a 2 euro. Wat is de reden dat deze manier in geen enkele planner voorkomt? Zoals jezelf ook al voorsteld geven alle planners aan om via Milaan te reizen. Maar dat is nogal om... 8)7
Ik zie hem er nu - af en toe - in verschijnen. Die reistijd is zelfs bijna nog een uur sneller als via Milaan. En inderdaad, dik 12 euro goedkoper.
De trein gaat 4 keer per uur vanaf Malpensa naar Busto Nord. Vanaf Busto naar Stresa iets onregelmatiger, soms zit er 1.5u tussen en soms nog geen half uur, wat vrij typisch is voor Italië.

Vanaf Busto Nord naar het hoofdstation van Busto is maximaal 1.5km lopen, zelfs dat is dus nog te doen zonder bus.
  zondag 23 juli 2017 @ 19:33:09 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172626889
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:30 schreef dennistd het volgende:
Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he.
Maar soms wel.

Nu.nl klopt niet helemaal, dat gedeelte van het station is een kantorencomplex.
pi_172627295
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:32 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik zie hem er nu - af en toe - in verschijnen. Die reistijd is zelfs bijna nog een uur sneller als via Milaan. En inderdaad, dik 12 euro goedkoper.
De trein gaat 4 keer per uur vanaf Malpensa naar Busto Nord. Vanaf Busto naar Stresa iets onregelmatiger, soms zit er 1.5u tussen en soms nog geen half uur, wat vrij typisch is voor Italië.

Vanaf Busto Nord naar het hoofdstation van Busto is maximaal 1.5km lopen, zelfs dat is dus nog te doen zonder bus.
Ik denk dat ik weet waarom ik die optie niet zag. Hij gaat volgens de planner maar 2x per dag. om 11.37 en 16.00:

Als het goed is kan ik die van 11.37 halen ... :9

Blijft het nog steeds raar dat Google Maps een nog andere moglijkheid vindt ... (zoals ik in mn edit aangaf)
  zondag 23 juli 2017 @ 19:46:07 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172627369
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:44 schreef aquafreak het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet waarom ik die optie niet zag. Hij gaat volgens de planner maar 2x per dag. om 11.37 en 16.00:
[ afbeelding ]
Als het goed is kan ik die van 11.37 halen ... :9

Blijft het nog steeds raar dat Google Maps een nog andere moglijkheid vindt ... (zoals ik in mn edit aangaf)
Hij gaat niet maar 2x/dag. Hij gaat zelfs 4 keer per uur.
Voor de trein van Trenord moet je eens naar www.trenord.it gaan, en de reis plannen van Malpensa naar Busto Nord, en vervolgens via Trenitalia vanaf Busto naar Stresa.
Je kan dan zelf je overstaptijd in Busto bepalen, en je kan dus ook een kwartier later uit Malpensa.

Er zit dus iemand ordinair geld te verdienen, terwijl het dus EN een uur sneller EN meer dan een tientje goedkoper kan.
pi_172627645
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:46 schreef greavy het volgende:

[..]

Hij gaat niet maar 2x/dag. Hij gaat zelfs 4 keer per uur.
Voor de trein van Trenord moet je eens naar www.trenord.it gaan, en de reis plannen van Malpensa naar Busto Nord, en vervolgens via Trenitalia vanaf Busto naar Stresa.
Je kan dan zelf je overstaptijd in Busto bepalen, en je kan dus ook een kwartier later uit Malpensa.

Er zit dus iemand ordinair geld te verdienen, terwijl het dus EN een uur sneller EN meer dan een tientje goedkoper kan.
Inderdaad :o . Dan maar het stukje tussen Busto Nord en Busto lopen. Is ook niet erg na 1.5 uur vliegen :7 .

Dan nog 1 vraag: Kunnen de tickets in 1x gekocht worden in Malpensa T2? Of zou het handiger zijn om het stuk Busto - Stresa ook pas echt in Busto te kopen?
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 20:09:29 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172628108
Waren we zo lekker snel onderweg met de Pimpel, staan we 10 minuten in Zwolle om de reizigers vanuit Amersfoort over te nemen... Wel fijn dat reizigers naar Amersfoort nu niet helemaal mee hoeven naar Deventer :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 23 juli 2017 @ 21:34:04 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172630620
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:05 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat er tientallen mensen nu ongewild een bezoek aan Deventer gaan brengen
Dat KAN heul niet eens man }:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 23 juli 2017 @ 21:42:14 #189
256146 b2py
Beton!
pi_172630869
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:30 schreef dennistd het volgende:
Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he. Het is vaak loos alarm, en blijkbaar was dat al duidelijk, maar waren de poortjes nog niet gereset ;)
Better safe than sorry
  zondag 23 juli 2017 @ 22:01:49 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172631412
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Better safe than sorry
Als het te vaak gebeurt luisteren mensen er niet meer naar. Dat zag ik een tijdje terug in Breda gebeuren.

Het brandalarm ging af, en de mensen die in het station werken verlieten netjes het gebouw via de (nood)trappen. De reizigers op perrons deden echter niets, die bleven gewoon wachten op hun trein of bus.

Ondertussen keek ik vanuit mijn woning toe :P
  zondag 23 juli 2017 @ 22:05:25 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172631516
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:54 schreef aquafreak het volgende:

[..]

Inderdaad :o . Dan maar het stukje tussen Busto Nord en Busto lopen. Is ook niet erg na 1.5 uur vliegen :7 .

Dan nog 1 vraag: Kunnen de tickets in 1x gekocht worden in Malpensa T2? Of zou het handiger zijn om het stuk Busto - Stresa ook pas echt in Busto te kopen?
Je zou theoretisch de tickets in één keer kunnen kopen, als je ze duidelijk kan maken dat je via Busto reist en NIET via Milaan. Anders eerst een ticket naar Busto, en daarna een ticket naar Stresa. In kosten zal het niet schelen, en op het vliegveld is een loket, maar op Busto zelf ook (Nord ongetwijfeld ook)
  Redactie Sport zondag 23 juli 2017 @ 23:02:13 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172633100
Vandaag een plaatje gemaakt vanuit de kantine:


Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172633268
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:02 schreef dennistd het volgende:
Vandaag een plaatje gemaakt vanuit de kantine:

[ afbeelding ]

Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
Haha dus de Valleilijn trein rijd bij Arriva en Connexxion neemt dan weer GTW's van dochtertje Breng uit de Achterhoek :?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juli 2017 @ 23:13:33 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172633377
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:08 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Haha dus de Valleilijn trein rijd bij Arriva en Connexxion neemt dan weer GTW's van dochtertje Breng uit de Achterhoek :?
Die rijden totdat de FLIRTs klaar zijn. De verwachting is dat die GTW's daarna ook naar Arriva gaan. Mogelijk als extra stellen in de Achterhoek.
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:02 schreef dennistd het volgende:
Vandaag een plaatje gemaakt vanuit de kantine:

[ afbeelding ]

Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
Officieel is het geen vervanging van het stel van Dalfsen, maar een extra stel voor de Vechtdallijn. Wat er met de 10525 gaat gebeuren is nog altijd niet bekend.

De Winsumer 10327 lijkt iig al wel afgeschreven te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172633435
quote:
14s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die rijden totdat de FLIRTs klaar zijn. De verwachting is dat die GTW's daarna ook naar Arriva gaan. Mogelijk als extra stellen in de Achterhoek.

Ja juist. Gaan de Protoss al pleite dan? Wordt wel saai zo met overal maar die Flirts
pi_172633458
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:05 schreef greavy het volgende:

[..]

Je zou theoretisch de tickets in één keer kunnen kopen, als je ze duidelijk kan maken dat je via Busto reist en NIET via Milaan. Anders eerst een ticket naar Busto, en daarna een ticket naar Stresa. In kosten zal het niet schelen, en op het vliegveld is een loket, maar op Busto zelf ook (Nord ongetwijfeld ook)
2 losse tickets dus O-) .
Bedankt voor je hulp Greavy!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juli 2017 @ 23:18:38 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172633491
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja juist. Gaan de Protoss al pleite dan? Wordt wel saai zo met overal maar die Flirts
nope. Er komen 2 FLIRTs als aanvulling op de Protos.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 juli 2017 @ 23:27:05 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172633691
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja juist. Gaan de Protoss al pleite dan? Wordt wel saai zo met overal maar die Flirts
Ja, eens. Overal Stadler-spul :O

Niets ten nadele van Stadler hoor, die lui hebben het slim aangepakt en ze leveren goede producten.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 juli 2017 @ 23:37:32 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172633926
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, eens. Overal Stadler-spul :O

Niets ten nadele van Stadler hoor, die lui hebben het slim aangepakt en ze leveren goede producten.
Ze leveren veel kleine series en als je in een land eenmaal een voet tussen de deur hebt met een toegelaten model is het makkelijker om weer bij Stadler te bestellen dan met een andere trein opnieuw een hele papierwinkel en lange toelatingsprocedure door te moeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 juli 2017 @ 23:48:05 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172634177
quote:
14s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze leveren veel kleine series en als je in een land eenmaal een voet tussen de deur hebt met een toegelaten model is het makkelijker om weer bij Stadler te bestellen dan met een andere trein opnieuw een hele papierwinkel en lange toelatingsprocedure door te moeten.
Ja precies, slim aangepakt dus. Neemt niet weg dat ik graag eens wat anders wil zien, gelukkig komen er CAFjes en ICNGs aan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')