ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ha ha NS die boetes gaat uitdelen aan wie "de goede bedrijfsvoering" in gevaar brengt. Dan hadden ze om te beginnen zelf allang failliet moeten zijn natuurlijk
Ha ha NS die boetes gaat uitdelen aan wie "de goede bedrijfsvoering" in gevaar brengt. Dan hadden ze om te beginnen zelf allang failliet moeten zijn natuurlijk
is het komkommertijd ofzo? Dat kon al toen ik nog stempelautomaat was
Op dinsdag 18 juli 2017 16:45 schreef MTL het volgende: En boetes worden helaas niet door NS geïnd maar door het cjib meende ik.
klopt net als roken in de trein en allerlei andere feitjes waar v&s en conducteurs voor mogen schrijven maar wat vaak niet gedaan wordt omdat het een hele administratieve rompslomp is en de NS er zelf geen cent van terugziet.
Alleen de bedragen van de uvb zijn volledig voor NS als ze betaald worden.
Wat me vooral opvalt in vergelijking met DDZ: de verlichting is niet als in een operatiezaal, maar lijkt te zijn aangepast aan de hoeveelheid daglicht van buiten. Erg aangenaam
edit: toen de trein zojuist door de dive-under bij Lunetten reed werd de verlichting feller, en dimde daarna weer wat.
edit 2: met +4 vertrokken uit 's-Hertogenbosch, op tijd in Utrecht. Dank u, DSSU
[ Bericht 23% gewijzigd door James1988 op 19-07-2017 08:58:54 ]
Waar ik nu zit valt vooral het klapraampje op, dikke zwarte balk precies op ooghoogte..
Zag er zondag een van de buitenkant, raar gezicht. Is dat om een raampje open te kunnen gooien als zo'n ding weer eens ergens strandt?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
We zijn aan het opruimen diverse NS schuifpuzzels af te halen/evt. versturen.
o.a.
Vooral oude sprinter, 15 stuks niet de complete set, MAT-64 zit er niet bij.Gratis! (verzenden niet natuurlijk).
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 19-07-2017 11:45:11 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wil er wel eentje, de minst populaire is goed. (Stuur mij een pm voor geld en ik stuur geld, en een adres niet iedereen te gelijk aub
Vanmiddag naar postservicepunt moet een hoop wegbrengen dan weet ik wat het kost en pm ik je.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
M'n functie is nog altijd hetzelfde, al heb ik tussendoor wel een paar keer promotie gemaakt.
Wat helpt is dat ik in de consulting werk en daardoor steeds bij andere klanten en opdrachten terechtkom. Dat is ook een soort van wisselen van werkgever
M'n functie is nog altijd hetzelfde, al heb ik tussendoor wel een paar keer promotie gemaakt.
Wat helpt is dat ik in de consulting werk en daardoor steeds bij andere klanten en opdrachten terechtkom. Dat is ook een soort van wisselen van werkgever
Ah ja, dat is wel waar.
Moet er niet aan denken meer dan 3-4 jaar dezelfde functie te moeten uitoefenen
In de periode van 27 juli tot 11 augustus wordt er gesleuteld aan de Moerdijk brug door ProRail. Uiteraard niet zonder gevolgen voor de reizigers.
- Reizigers tussen Rotterdam en Roosendaal moeten reizen via Breda (via IC eindhoven / IC Direct ) - Reizigers tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, Breda, Roosendaal (en verder) moeten met de bus via Zwijndrecht
Allemaal prima, maar het is natuurlijk waanzinnig dat ze gedurende die periode ook alle IC's eruit gooien tussen Dordrecht en Rotterdam. zo moeten alle doorgaande reizigers vanuit Dordrecht ook overstappen op Rotterdam.
Met een beetje ambitie had er naar mijn idee best een IC kunnen rijden met eventueel een extra stop op Zwijndrecht, om de extra reistijd voor de doorgaande pendelreizigers niet nog extra te verlengen. Sporen 1,2, 20 zijn beschikbaar. 3-4-5 zijn buiten gebruik.
Just my 2 cents.
[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 20-07-2017 11:48:44 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wel een hippe IC Zwolle-Vlissingen in die periode. Flinke zit.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Routes between Cardiff and Swansea, and between Kettering, Nottingham and Sheffield, and between Windermere and Oxenholme will be affected.
Zelf lezen om de meest stupide argumenten van een Staatssecretaris van Vervoer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan
Ik vermoed dat de treinen dan wel een stuk duurder zouden uitvallen. Ook de exploitatie zou dan duurder zijn. Ik lees trouwens in de documenten een investering van 47 miljoen voor Zwolle-Wierden, dus het duurt wel een paar jaar voordat je die terugverdiend hebt.
Uit de documenten: Onderhoudskosten per treinstel-km: diesel 85 ct; elektrisch 55 ct Leaseprijs per treinstel per maand: diesel ¤ 36.100; elektrisch ¤ 32.800 Energieverbruik per treinstel-km: diesel 1 liter (¤1,20); elektrisch 3 kWh (¤0,30)
Hierdoor verwachten ze 3,5 miljoen per jaar te besparen en door hogere reizigersaantallen (liever elektrisch dan diesel, al twijfel ik daar wel aan) ook nog eens 1 miljoen extra inkomsten per jaar te hebben
[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 20-07-2017 21:48:39 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan
Dan waren denk ik wel andere investeringen nodig geweest om die sneltrein mogelijk te maken, zoals meer dubbelspoor. Omdat een dieseltje wat trager optrekt
Ja, maar dat staat los van technische noodzaak dus
Deels. Met elektrische treinen kun je sneller optrekken (tenminste, als je diesels met een beetje normaal vermogen hebt), zodat je meer treinen kunt verwerken met minder infra.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 20 juli 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende: Maar je hebt wel gelijk, als de provincie dat uitdrukkelijk wil is mijn opmerking "hadden ze eerder moeten bedenken" niet zo relevant
Het is een keuze. En in dit geval was het een redelijke businesscase, dacht ik.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende: De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.
Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende: De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+). Misschien moeten ze het eens wat groter aanpakken. Maar ja, met een belastingdruk van 29% kom je nergens.
Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?
Andersom kan niet maar dit kan prima. Maakt het uit, uitschuiftrede eronder. Alsof je in Frankrijk niet sowieso bijna overal waar die dingen ingezet zouden worden moet klimmen en moeilijk moet doen.
Op donderdag 20 juli 2017 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+).
Dat hangt af van waar je kijkt, in het langeafstandsverkeer vind je nog wel wat oude beestjes (Mark 3, HST). In het voorstadsvervoer is de boel aanzienlijk jonger.