abonnement Unibet Coolblue
pi_172499000


Dunkirk de nieuwe film van Christopher Nolan (Inception, Interstellar, The Dark Knight, The Prestige, Memento) Vanaf donderdag in de bioscoop.


Synopsis
De film vertelt het verhaal van de evacuatie van geallieerde troepen uit Duinkerken in 1940. Tijdens de Slag om Frankrijk werden Belgische, Britse en Franse soldaten door het Duitse leger vastgehouden op het strand en in de haven.

Reviews
A - Playlist
A - Indiewire
A - Entertainment Weekly
3.5/4 - USA Today
4/4 - Movienation
5/5 - Empire
4/5 - Metro US
5/5 - The Guardian
5/5 - The Telegraph
5/5 - Games Radar
5/5 - Mirror
5/5 - Digital Spy
5/5 - Den of Geek
5/5 - RTE
4.5/5 - NY Daily News
5/5 - Total Film
5/5 - MTV
4/5 - Movieguide
5/5 - Scannain
5/5 - Buzz.ie
5/5 - Daily Mail
4.5/5 - Vox
8.5 - Yahoo Movies
9.5 - IGN

De eerste reviews zijn overweldigend positief. Nog meer Nolan fans hier die niet kunnen wachten om deze film te zien?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:33:06 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_172499084
Matige trailer.

Lijkt me ook een matige film.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_172499184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:33 schreef Harvest89 het volgende:
Matige trailer.

Lijkt me ook een matige film.
De trailer wist mij ook niet te overtuigen om eerlijk te zijn. De reviews en het filmverleden van Nolan echter wel.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 09:48:38 #4
8781 crew  Frutsel
pi_172499247
Ik ben niet specifiek een Nolan fan maar qua WO2 films wil ik eigenlijk alles zien dus deze ook.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:57:22 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_172499368
Die wil ik ook nog zien.

Dat zijn trouwens verdomd goeie reviews, hebben we hier weer een pareltje à la Saving Private Ryan? :o
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:10:54 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172499573
Vrijdag hier in de bios. Ga denk ik wel even kijken :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172499633
Wat ook wel cool is, is dat er een groot deel op het IJsselmeer is opgenomen. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172500883
reviews zijn bought and paid for
pi_172500996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:27 schreef Xan21 het volgende:
reviews zijn bought and paid for
Bought and Paid For (1922) - IMDb
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:45:53 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172501214
quote:
95 jaar lang op IMDB en nog niet eens 5 ratings kunnen vergaren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172527728
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:33 schreef Harvest89 het volgende:
Matige trailer.

Lijkt me ook een matige film.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:43 schreef Genesisfan het volgende:

[..]

De trailer wist mij ook niet te overtuigen om eerlijk te zijn. De reviews en het filmverleden van Nolan echter wel.
pi_172527780
Zal vast spektakel worden, maar de trailer kan me nog niet overtuigen
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 17:37:09 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172531350
96% nu op Rotten Tomatoes (74 fresh, 3 rotten).

Wat quotes:

quote:
It's one of the best war films ever made, distinct in its look, in its approach and in the effect it has on viewers.
quote:
The Oscar race for Best Picture is officially on. From first frame to last, Christopher Nolan's Dunkirk is a monumental achievement, a World War II epic of staggering visual spectacle (see it in IMAX if you can) that hits you like a shot in the heart.
quote:
"Dunkirk" is one of the great war pictures of our time. It's haunting, it's rapturous, and it's unforgettable.
quote:
Go ahead and engrave the Oscar now, for this is the best film of the year and one of the 10 greatest of the century.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_172531503
Wanneer komt de FOK! review online?
  woensdag 19 juli 2017 @ 18:06:17 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_172531919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:37 schreef Mike het volgende:
96% nu op Rotten Tomatoes (74 fresh, 3 rotten).

Wat quotes:

[..]


[..]


[..]


[..]

Nice!

https://www.rottentomatoes.com/m/dunkirk_2017
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 juli 2017 @ 21:59:51 #17
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_172537976
Bij de NRC 2/5.
Een van de kritiekpunten is de werking van deze film. Dunkirk zou bepaalde nationalistische mythes van Groot-Brittannië betreft de Tweede Wereldoorlog en vooral Duinkerken in stand houden/versterken i.p.v. te doorbreken. Een soort verkapte propagandafilm, om het heel gechargeerd te stellen.

Ook waren de personages te dun en vond de recensent de film ook niet geweldig gefilmd. Technisch trouwens wel prima, maar dat zou nauwelijks echt sterke beelden opgeleverd hebben.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)it-12127906-a1567063

Ik wil hem trouwens wel zien. Ben wel benieuwd.
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:44:36 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_172544450
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:05:09 #20
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_172562120
Heb in "welke film heb jij het laatst gezien" (ofzo :+) een kleine recensie achtergelaten... 8,5
De beelden en muziek maken dit echt een hele bijzondere film. Het klópt gewoon zó goed, Hans Zimmer heeft echt megawerk afgeleverd _O_ .

De enige reden dat ik deze film een 8.5 geef en bijv. geen 9 of hoger is dat ik persoonlijk meer van verhalende films ben. Deze film doet verder precies wat het moet doen.

quote:
Hier sluit ik mij wel bij aan :Y.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:43:08 #21
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_172565320
Net gezien. Moet me helaas aansluiten bij de NRC-review. Film mist voor mij diepgang en verhaal, maar biedt ook geen ongeëvenaard oorlogsspektakel. Toch zeker boeiend, mooie cinematografie en een bepaalde eigenheid, dus die twee bollen van NRC is er minstens een te weinig.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_172565734
Ik ben een grote fan Nolan. Ben benieuwd naar deze:)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:06:32 #23
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_172568745
In 1 woord fantastisch. Van de eerste tot de laatste minuut enorm genoten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:21:02 #24
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_172569017
Ik kijk 'm wel op netflix over een paar jaar.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_172569402
Dit is dan wel een van de weinige films die ik liever in de bios zie dan op TV, of valt het allemaal wel mee met het visueel geweld en het audiospektakel?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172628008
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:42 schreef Nielsch het volgende:
Dit is dan wel een van de weinige films die ik liever in de bios zie dan op TV, of valt het allemaal wel mee met het visueel geweld en het audiospektakel?
Dat is eigenlijk waar het vooral om gaat bij deze film. Er niet niet echt een verhaal in. Ze volgen gewoon een aantal personages tijdens de hele operatie en als je het thuis kijkt op je tv zal het flink aan intensiteit inboeten.
pi_172628471
Gister gezien. Kutfilm. Leuke effects enzo hoor maar daarvoor kijk ik geen film. :O
Ik snap die reviews van "BESTE OORLOGSFILM OOIT!!"dan ook totaal niet. Ik kan me geen film heugen met een dunnere verhaallijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door habitue op 23-07-2017 20:36:48 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172628929
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:22 schreef habitue het volgende:
Gister gezien. Kutfilm. Leuke effects enzo hoor maar daarvoor kijk ik geen film. :O
Ik snap die reviews van "BESTE OORLOGSFILM OOIT!!"dan ook totaal niet. Ik kan me geen film heugen met een dunner verhaallijn.
Ik vond het juist verfrissend dat ze niet een verplicht verhaal lijntje erin hebben gepropt. Het verhaal is de evacuatie en de chaos, en die word voor mij geweldig in beeld gebracht. Het is alsof je er middenin zit, visueel en vooral qua geluid is het een meesterwerk. Het is een beklemmende harde realistische film, simpel in eenvoud maar daardoor o zo sterk.
pi_172658554
Ik vond het wel tof, al had ik het massaler verwacht. Het leek helemaal niet alsof ze 400.000 moesten evacueren... eerder 25.000 ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 25 juli 2017 @ 07:12:51 #30
186611 Haags
pi_172658587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:31 schreef hafcfan het volgende:
Lijkt me zeer tof
Mij ook. Wil hem zeker weten zien. :)
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 25 juli 2017 @ 09:16:58 #31
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_172659779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 07:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik vond het wel tof, al had ik het massaler verwacht. Het leek helemaal niet alsof ze 400.000 moesten evacueren... eerder 25.000 ofzo.
Precies, dat vond ik ook. Heel opgeruimd strand, je zag verder ook niets van de tienduizenden vrachtwagens die destijds zijn achtergelaten.

Verder wel echt een film om in de bios te kijken, dan is het vetter dan thuis. Geen verhaallijn, maar boeit me verder ook niet zo.
Gourmetten of steengrillen?
pi_172659919
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:22 schreef habitue het volgende:
Gister gezien. Kutfilm. Leuke effects enzo hoor maar daarvoor kijk ik geen film. :O
Ik snap die reviews van "BESTE OORLOGSFILM OOIT!!"dan ook totaal niet. Ik kan me geen film heugen met een dunnere verhaallijn.
Hierom wil ik hem niet zien. Trailer is al nikszeggend. Maar iedereen is zó positief :) hoewel ik me afvraag of dat niet alleen mannelijke kijkers zijn.
pi_172666635
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 09:16 schreef Silenus het volgende:

[..]

Precies, dat vond ik ook. Heel opgeruimd strand, je zag verder ook niets van de tienduizenden vrachtwagens die destijds zijn achtergelaten.

Verder wel echt een film om in de bios te kijken, dan is het vetter dan thuis. Geen verhaallijn, maar boeit me verder ook niet zo.
Ik las ook dat er 700 privéboten waren gekomen om de soldaten op te pikken... Nu leken het er 25 ofzo... had ook wel iets meer gemogen (via CGI had dat makkelijk gedaan kunnen worden). Voor mijn gevoel mistte de schaal van de werkelijkheid.

Maar goed, qua beelden, geluid, montage en spanning was het echt perfect!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 25 juli 2017 @ 23:52:13 #34
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_172680783
Vond hem niet heel bijzonder. 6,5
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 25 juli 2017 @ 23:53:35 #35
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_172680799
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:57 schreef remlof het volgende:
Die wil ik ook nog zien.

Dat zijn trouwens verdomd goeie reviews, hebben we hier weer een pareltje à la Saving Private Ryan? :o
Nee, zeker niet.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_172681278
Weinig aan te merken op deze film. Was genieten in de bioscoop vanavond en in een redelijk volle zaal.
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:58:14 #37
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_172681446
Zimmer + Nolan O+

Nog niet gezien maar dit duo = goud.
Tics van je petten.
pi_172684058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:59 schreef Gijscoman het volgende:
Bij de NRC 2/5.
Een van de kritiekpunten is de werking van deze film. Dunkirk zou bepaalde nationalistische mythes van Groot-Brittannië betreft de Tweede Wereldoorlog en vooral Duinkerken in stand houden/versterken i.p.v. te doorbreken. Een soort verkapte propagandafilm, om het heel gechargeerd te stellen.

Ook waren de personages te dun en vond de recensent de film ook niet geweldig gefilmd. Technisch trouwens wel prima, maar dat zou nauwelijks echt sterke beelden opgeleverd hebben.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)it-12127906-a1567063

Ik wil hem trouwens wel zien. Ben wel benieuwd.
Over het politiseren van filmrecenties gesproken, wow, wat een ontzettende kut journalist sorry dat ik het zeg.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 26 juli 2017 @ 10:40:16 #39
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_172684945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Over het politiseren van filmrecenties gesproken, wow, wat een ontzettende kut journalist sorry dat ik het zeg.
De NRC heeft gelijk, de film was niet heel bijzonder. Trouwens wel goed gefilmd.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_172687461
quote:
19s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:40 schreef Paul het volgende:

[..]

De NRC heeft gelijk, de film was niet heel bijzonder. Trouwens wel goed gefilmd.
Dat is een mening, dat mag, maar de schrijver lijkt zich vooral te richten op Brexit, dat het VK ondanks Brexit wordt neergezet als een glorieus land met een heldhaftig verleden, en daarom maar twee bollen verdient. Soort van pro-EU perspectief om alles wat Brits is onderuit te kunnen halen.
  woensdag 26 juli 2017 @ 13:04:03 #41
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_172687783
Mooie beelden en goed geluid. Maar niet meer dan dat. Slechtste film van Nolan tot nu toe.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_172702943
The Guardian

quote:
Bloodless, boring and empty: Christopher Nolan's Dunkirk left me cold
David Cox

Nolan’s celebrated story of the evacuation at Dunkirk trades guts and glory for a 12A airbrushed rendering of history. The true story is much more complex – and moving

Wednesday 26 July 2017 11.33 BST
Last modified on Wednesday 26 July 2017 11.34 BST

Is it just me? Christopher Nolan’s Dunkirk has bowled over critics and taken $100m (£77m) at the global box office in barely a week, but it left me cold.

The subject sounds enticing: the legend of Dunkirk tells of an array of unprepared civilians assembling an armada of fishing boats, pleasure craft, yachts, motor launches, paddle steamers, barges and lifeboats to rescue an army from a battle-swept beach. What might cinema reveal of the logistical skills, resourcefulness, courage, doubts, arguments and fears of the citizenry involved?

Yet Nolan’s film chooses to ignore tales such as that of the Medway Queen, a paddle steamer that brought home 7,000 troops in seven round trips and shot down three German planes, or the Royal Daffodil, which returned 9,500 soldiers after blocking a hole below the waterline with a mattress. Instead, we encounter just one boat, skippered by a saintly Mark Rylance, comically attired in his Sunday best. The travails such a figure might have endured were apparently not dramatic enough. Instead, Rylance’s character is subjected to a bizarre set of events garnished with grating sentimentality.

For it is not the dynamics of the people’s armada that interest Nolan. He is more concerned with what is happening on and above Dunkirk’s beaches. What’s mainly happening, however, is that lots of soldiers are waiting around. Escapades, not altogether convincing, are therefore contrived for a few of them. Some bombs fall, some ships are sunk. Commanders mutter briefly but sagely to each other. In the skies, fighter pilots conduct what seems like an endlessly repeated dogfight. One plane runs out of fuel, although not as quickly as audiences might have hoped. And that’s sort of it.

Film-makers usually instil interest in their protagonists by giving them backstories and meaningful dialogue, thereby creating characters who can be engaged in drama. In Dunkirk, these things don’t happen.

The film also denies filmgoers any context. We’re told little about how the army has come to be beached or the threat it faces. We never see a German soldier, let alone the generals and politicians of either side who are masterminding events. We don’t even get the customary three sentences of text at the end, explaining the outcome. This is deliberate: Nolan has said he didn’t want to get “bogged down” in politics.
Advertisement

Another flaunted absence is CGI. Scale is the essence of the Dunkirk myth. There were more than 330,000 soldiers on the beach, and 933 British vessels, naval and private, plying the waves. It is for this kind of situation that computers were invented, but according to Nolan CGI counts as giving up.

So, in spite of his film’s $150m budget, the Royal Air Force seems to consist of three Spitfires, although real-life pilots flew 3,500 sorties at Dunkirk. The Luftwaffe, which Hitler made solely responsible for wiping out the beached Brits, seems able to summon up little more than a couple of Messerschmitts, three Stukas and one bomber. The Royal Navy appears to comprise just two destroyers; in fact, it deployed 39 destroyers and 309 other craft.

Women are excluded from the action by being confined to stereotypical roles, such as providing tea for the homecoming menfolk. In real life, female Auxiliary Territorial Service telephonists – who received two-thirds of a male soldier’s pay – were some of the last military personnel to leave the beach. The evacuees also included female civilians, including girls, caught up in the turmoil.

The restrictions Nolan places on himself have been cited to demonstrate his brilliance as a director. Not for him the humdrum apparatus of lesser directors. His film must be pared back so it can home in on its true subject. Which is what, exactly? Don’t be silly, the reviewers groan: it is the horror of war as never before. OK, got that, another stab at war-is-hell. Except that Dunkirk is no such thing. It is a 12A effort that avoids blood and guts as thoroughly as it avoids so much else. In the film, people hit by bombs die discreetly, with no unseemly dismemberment. Even abandoning a torpedoed ship doesn’t seem too unpleasant. So the movie doesn’t, as claimed, make you feel the terror of those it depicts. Why not?

Well, Dunkirk isn’t actually a war film at all – Nolan tells us so. That is why it doesn’t concern itself with “the bloody aspects of combat”. Instead, it is “a survival story, and first and foremost a suspense film”, according to the director.

A survival story, like Gravity, perhaps? But Dunkirk’s soldiers are denied the means of effecting their own survival, and it is in this that their pathos resides. Their unheroic fate is to mill around on a beach and get ferried home by non-combatants. Signaller Alfred Baldwin, who was at Dunkirk in 1940, recalled: “You had the impression of people standing waiting for a bus. There was no pushing or shoving.”

Or is it a suspense film, like Rear Window? We all know the outcome of the event, and know that nothing terribly bad was ever going to happen to Harry Styles, Captain Rylance or our plucky pilots. Even Hans Zimmer’s manipulative score can’t make that brick out of this straw.

But at least I now understand why I didn’t get it: there was nothing to get. Nolan trades on a mystique fuelled by affectations such as mangled timeframes and Imax cameras. In the film, the complications of chronology seem silly, and the naturalistic environment exposes this. I trekked to Leicester Square in London to get the full benefit of the 70mm picture, but I didn’t notice any. Indeed, I thought the subject would have been better suited to the cold, TV-news glare of digital than the lushness of film.

Still, Warner Brothers and the world seem happy to indulge Nolan. Good luck to him, not that he seems to need it.
https://www.theguardian.c(...)dunkirk-left-me-cold
pi_172703077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:04 schreef satecl het volgende:
Mooie beelden en goed geluid. Maar niet meer dan dat. Slechtste film van Nolan tot nu toe.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172716738
Naar mijn mening de beste oorlogsfilm die tot dusverre is gemaakt, optimaal gebruik gemaakt van geluids- en beeldeffecten, het individuele perspectief staat voorop. Verwacht niet een grote verhaallijn, het is oorlog en er moet geevacueerd worden, hoe dit uit individueel perspectief is beleefd. Een daadwerkelijke ervaring.
pi_172716766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 07:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik vond het wel tof, al had ik het massaler verwacht. Het leek helemaal niet alsof ze 400.000 moesten evacueren... eerder 25.000 ofzo.
Dat is ook het idee, toen het vliegtuig over het strand vloog zag je ook hoe enorm het was, je krijgt het vanuit individueel perspectief mee, niet het totale oorlogsplaatje, de individuele beleving staat centraal en die kan natuurlijk niet alle 400.000 soldaten zien of alle honderden boten.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 00:07:06 #46
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_172750990
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:43 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Net gezien. Moet me helaas aansluiten bij de NRC-review. Film mist voor mij diepgang en verhaal, maar biedt ook geen ongeëvenaard oorlogsspektakel. Toch zeker boeiend, mooie cinematografie en een bepaalde eigenheid, dus die twee bollen van NRC is er minstens een te weinig.
Jup, eens. Vanavond ook gezien en misschien ook wel door de vele goede reviews toch enigszins teleurgesteld. Mijn mini recensie:

Dunkirk
Zeker niet Nolan`s beste film. Het is wel prachtig gefilmd (zal in IMAX of 70mm zeker genieten zijn),geeft steeds een claustrofobisch gevoel en de manier hoe de muziek is gebruikt is geweldig maar het verhaal kon me maar moeilijk de hele speelduur boeien. Vond de karakters ook niet bijster interessant. Zeker niet slecht maar om deze nou 5 sterren te geven gaat me wat ver.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 31 juli 2017 @ 23:06:33 #47
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_172819666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 17:15 schreef DeParo het volgende:
Naar mijn mening de beste oorlogsfilm die tot dusverre is gemaakt, optimaal gebruik gemaakt van geluids- en beeldeffecten, het individuele perspectief staat voorop. Verwacht niet een grote verhaallijn, het is oorlog en er moet geevacueerd worden, hoe dit uit individueel perspectief is beleefd. Een daadwerkelijke ervaring.
Precies. Het is geen doorsnee Hollywood film waarbij de hoofdrolspeler aan het einde trouwt met het lekkerste wijf uit de film en 24 kinderen krijgt. Het gaat over de evacuatie van duinkerk. Ik vond het bijzonder sterk in beeld gebracht en ik vond het een goede indrukwekkende film.
pi_172819878
7,5. Verhaal is mwoah, beelden zijn mooi, geluid is uitstekend. Kon me niet zo boeien als andere films. Zeker geen 9 of 10 zoals al die geilpijpers in de media verkondigen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172845732
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:42 schreef Nielsch het volgende:
Dit is dan wel een van de weinige films die ik liever in de bios zie dan op TV, of valt het allemaal wel mee met het visueel geweld en het audiospektakel?
Het is natuurlijk zeer intens allemaal, en ik dank dat het zeker wat beter tot zijn recht komt in een bioscoop, maar zoals eerder gesteld vind ik de inviduele beleving magistraal in kaart gebracht, dus tsja geen diepgaand verhaal, simpelweg hoe het toen is gebeurd en beleefd. Kan je denk ik ook best op je laptop zien.
pi_172845738
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
7,5. Verhaal is mwoah, beelden zijn mooi, geluid is uitstekend. Kon me niet zo boeien als andere films. Zeker geen 9 of 10 zoals al die geilpijpers in de media verkondigen.
Ligt eraan wat je verwacht, die geilpijpers gaan voor de echte beleving van hoe de slag toen was, nou wat dat betreft is het echt minstens een 9.
pi_172845739
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:06 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Precies. Het is geen doorsnee Hollywood film waarbij de hoofdrolspeler aan het einde trouwt met het lekkerste wijf uit de film en 24 kinderen krijgt. Het gaat over de evacuatie van duinkerk. Ik vond het bijzonder sterk in beeld gebracht en ik vond het een goede indrukwekkende film.
Klopt. Een film als Saving Private Ryan mag geweldig zijn in zijn eigen categorie, maar als je naar deze film gaat met het idee een nieuwe Saving Private Ryan te zien dan kom je bedrogen uit, en dat is ook helemaal niet de bedoeling van deze film. Dunkirk gaat meer om de echte beleving van deze slag tijdens de Tweede Wereldoorlog.
pi_172885564
Vond het wat tegenvallen. Had meer verwachtingen..
  donderdag 3 augustus 2017 @ 20:32:55 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_172886535
Was erg intens in de IMAX. De waanzin en hectiek komen duidelijk over.
Géén film voor, bijvoorbeeld, zo'n lullig klein vliegtuigscherm.
Graag extra credits voor de prachtige vliegbeelden die - als ik het goed heb- allemaal echt en geen CGI zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:32:42 #54
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_172915447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 06:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je verwacht, die geilpijpers gaan voor de echte beleving van hoe de slag toen was, nou wat dat betreft is het echt minstens een 9.
Klopt, meer voor een echte beleving verwacht ik toch minstens wel een verhaal dat weet te boeien ;)
pi_172918403
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:32 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Klopt, meer voor een echte beleving verwacht ik toch minstens wel een verhaal dat weet te boeien ;)
Wat er echt gebeurde is niet genoeg dan?
pi_172919464
Vanavond naar deze topshow
pi_172939875
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 05:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat er echt gebeurde is niet genoeg dan?
http://www.griffonmerlin.(...)&utm_campaign=buffer

Hier heb je wat achtergrondinformatie, anders denk je dat alles precies zo gebeurde als in de film.
standaarddrinker
pi_172947103
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 02:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

http://www.griffonmerlin.(...)&utm_campaign=buffer

Hier heb je wat achtergrondinformatie, anders denk je dat alles precies zo gebeurde als in de film.
Deze beschouwing is opnieuw van het totaalperspectief terwijl we vanuit het individuele perspectief hebben gekeken, dat verschil zie je ook wanneer het vliegtuig over het strand komt, dan zie je opeens talloze rijen soldaten (en niet 2-3) en hoe massaal het was, ongetwijfeld zullen bepaalde details anders zijn geweest, maar als individuele soldaat krijg je echt niet mee hoe alle 300.000 soldaten zijn geevacueerd naar het Verenigd Koninkrijk maar je krijgt de paniek mee, bepaalde acties hoe het beleefd is of kan zijn, en dat is fascinerend.
pi_178400490
Ik vond die gek aan boord nemen wat onwaarschijnlijk, ik zou hem direct teruggekieperd hebben.
Heldendaad GB? Was het toch ook? Wat is het toch met Nederlandse recensenten die dat niet kunnen hebben? En bovendien, er was enorm gefaald in feite, dat zoveel soldaten terug moesten m.b.v. o.a. privéboten.
Einde vond ik het beste, de speech van Churchill 'we will fight on the beaches' uitgesproken door de soldaat die het in de trein in de krant leest. En tussendoor beelden van de piloot, van wie we nu eindelijk het gezicht zagen, maar hij bleek teruggekeerd te zijn naar Duinkerken omdat zijn brandstof op was (meter was al tijden stuk) en daar werd hij verdomme ingerekend door Duitsers.

Misschien was het mooi geweest als ze beelden van de evacuatie hadden afgewisseld met wat er op het hoofdkwartier in Londen gebeurde. Hoe werd de operatie daar gevolgd? Dat had meer rust in de film gebracht en bepaalde andere scenes hadden dan korter gekund.
pi_178402670
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 07:15 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien was het mooi geweest als ze beelden van de evacuatie hadden afgewisseld met wat er op het hoofdkwartier in Londen gebeurde. Hoe werd de operatie daar gevolgd? Dat had meer rust in de film gebracht en bepaalde andere scenes hadden dan korter gekund.
Daarvoor is de film Darkest Hour aan te raden, alleen zie je daar dan weer alleen de kant van Churchill en niks van de daadwerkelijke evacuatie.
pi_178403436
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:41 schreef Genesisfan het volgende:

[..]

Daarvoor is de film Darkest Hour aan te raden, alleen zie je daar dan weer alleen de kant van Churchill en niks van de daadwerkelijke evacuatie.
Die heb ik ook gezien, prachtig.
  maandag 27 augustus 2018 @ 00:27:31 #62
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_181487930
Net gezien. Ik ging er neutraal in, wist alleen dat het een oorlogsfilm door Nolan was. De gebeurtenissen zijn prachtig in beeld gebracht, maar het pakte me niet zo.

Blijkbaar gaat het er vooral om on te laten zien hoe gruwelijk en uitzuchtsloos de strijd was (en dat lukte) maar om me te boeien heb ik meer nodig. Op een gegeven moment was het een eindeloze opeenvolging van grijze misere en moest ik moeite doen om het lot van al die even grijze 'hoofdrolspelers' aan te trekken. Ik had een beetje het gevoel van 'is dit het'? Het gezicht van oorlog was zelden zo goed verfilmd maar ook zelden zo onboeiend.

7/10
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')