abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:49:30 #151
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173098735
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 19:13 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Ik probeerde Hampton by Hilton.
Bij dat famtastische en in Amerika mijn favoriete hotel, kan dat dus niet zonder credit card.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173111013
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:59 schreef ozzietukker het volgende:
De wat kleinere hotels willen nog wel eens reservering zonder credit card of aanbetaling toelaten.

Maar de grotere ketens willen toch wel iets meer garantie dan reservering zonder betaling of borg, want als men niet op komt dagen, de kamer wel 'gereserveerd' is geweest, dan mist het hotel mogelijk inkomsten als men mensen weg stuurt die een kamer willen boeken maar dat niet kunnen omdat de kamer gereserveerd is.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog wel eens een niet met credit card gegarandeerde boeking via booking.com heb laten schieten en daarna is het voor booking.com nagenoeg onmogelijk om betaling voor het hotel af te dwingen en schiet het hotel er dus bij in.
Het enige wat booking.com kan doen is een account blokkeren waar dit vaker gebeurd, maar meer dan dit kan simpelweg niet. (Juridisch is het nogal ingewikkeld om degene welke geboekt heeft daadwerkelijk tot betaling te dwingen).
Ik wil best alles vooruit betalen :P

Inmiddels een hotel gevonden waar dat wel kan :)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173285065
Iemand hier ervaring met vliegtickets waarbij je voor en achternaam bij het inloggen op de airline website net omgekeerd staan? Ticket geboekt via een OTA, leek allemaal goed te gaan, en goed te zijn ingevuld - echter na het inloggen bij Turkish Airlines staan daar mijn voor- en achternaam omgedraaid, voor de rest is wel alles goed gespeld. Heb het er met een aantal mensen over gehad, en ook online gezocht, en over het algemeen is de reactie dat airlines hier bij het inchecken en boarden niet echt moeilijk overdoen. Vaak komt er op de tickets toch VOORNAAM/ACHTERNAAM of ACHTERNAAM/VOORNAAM te staan. En er zijn ook landen die dit consequent altijd omdraaien.

Vraagje dus; iemand ervaring hiermee? Zou het een issue kunnen worden en zou ik er achteraan moeten gaan (en de change fees betalen) om het aan te laten passen of zal dit geen probleem opleveren? :) Thanks!
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:52:55 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_173285212
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:46 schreef El_jefe07 het volgende:
Iemand hier ervaring met vliegtickets waarbij je voor en achternaam bij het inloggen op de airline website net omgekeerd staan? Ticket geboekt via een OTA, leek allemaal goed te gaan, en goed te zijn ingevuld - echter na het inloggen bij Turkish Airlines staan daar mijn voor- en achternaam omgedraaid, voor de rest is wel alles goed gespeld. Heb het er met een aantal mensen over gehad, en ook online gezocht, en over het algemeen is de reactie dat airlines hier bij het inchecken en boarden niet echt moeilijk overdoen. Vaak komt er op de tickets toch VOORNAAM/ACHTERNAAM of ACHTERNAAM/VOORNAAM te staan. En er zijn ook landen die dit consequent altijd omdraaien.

Vraagje dus; iemand ervaring hiermee? Zou het een issue kunnen worden en zou ik er achteraan moeten gaan (en de change fees betalen) om het aan te laten passen of zal dit geen probleem opleveren? :) Thanks!
Lijkt mij geen probleem, gebeurt wel vaker dat er achternaam/voornaam staat op een ticket
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:33:49 #155
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_173365275
Hoe verstandig is het om in mid oktober een binnenlandse vlucht bij Airberlin te boeken ondanks hun faillissement? Ben je alles kwijt als het over de kop gaat? Of kan ik mijzelf bijvoorbeeld indekken de vlucht te boeken via bv. Germanwings die codeshared?

[ Bericht 38% gewijzigd door Xetran op 24-08-2017 16:40:27 ]
pi_173367226
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:33 schreef Xetran het volgende:
Hoe verstandig is het om in mid oktober een binnenlandse vlucht bij Airberlin te boeken ondanks hun faillissement? Ben je alles kwijt als het over de kop gaat? Of kan ik mijzelf bijvoorbeeld indekken de vlucht te boeken via bv. Germanwings die codeshared?
dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 21:10:08 #157
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_173371562
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 21:48:40 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_173372944
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:

[..]

Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
Ik was ooit de trotse bezitter van vluchten van Malev. Deze ging failliet, echter omdat de vluchten geboekt waren via de KLM en onder KL-vluchtnummers en ook was uitgegeven door KLM was deze verantwoordelijk voor het aanbieden van alternatieve vluchten.

Maar om hier een goed advies te geven, geen Air Berlin vluchten kopen! Natuurlijk zegt Air Berlin dat er een doorstart mogelijk is of een deal in de maak is om nog maar zoveel mogelijk tickets te verkopen, maar een uitstel van betaling zoals Air Berlin die aan heeft gevraagd en een nood overbruggingskrediet moet je vooral zien als laatste waarschuwing en de uitkomst is lang niet zeker. Hoe meer tickets Air Berlin verkoopt hoe aantrekkelijker onderdelen van Air Berlin voor een eventuele koper kunnen zijn.

Waarom zou je risico lopen op het boeken van deze vlucht met de mogelijkheid dat als het misgaat dat je een schema wijziging krijgt waar je verder weinig invloed op hebt....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 22:04:01 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173373537
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.

Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173374874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waarom zou je risico lopen op het boeken van deze vlucht met de mogelijkheid dat als het misgaat dat je een schema wijziging krijgt waar je verder weinig invloed op hebt....
Als ze grote wijzigingen moeten maken aan je schema zullen zul je hoogstwaarschijnlijk ook de optie krijgen om kosteloos te annuleren. Als je die optie sowieso al niet krijgt, waarschijnlijk is dat voor een airline aantrekkelijker dan een (duurdere) alternatieve vlucht voor je regelen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:13:39 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173382257
quote:
99s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.

Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Dat is wel lullig van die 320k miles. Kun je niet nog ff een luxe weekend trip er tussendoor knallen. Dan heb je in ieder geval nog enige genoegdoening.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173382337
quote:

Kan je je punten niet op andere oneworld carriers gebruiken of over zetten?

In principe zijn de loyalty programs bruikbaar bij andere oneworld carriers geloof ik.
Jack does it in real time...
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:13:28 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173383155
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dat zul je in de algemene voorwaarden kunnen lezen denk ik? Maar in principe ben jij klant van German Wings als je de tickets bij hun koopt.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_173386723
quote:

de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.

http://onemileatatime.boa(...)-topbonus-suspended/
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:18:08 #165
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bär
pi_173387800
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart :D
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
pi_173389069
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:18 schreef MaJo het volgende:
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart :D
Naar het schijnt de eerste twee weken van september.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:50:25 #167
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bär
pi_173389616
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Naar het schijnt de eerste twee weken van september.
En waar schijnt dat door?

Ik hoorde van iemand dat ze vanmorgen een werelddeal reclame heeft gehoord maar kan het nergens terugvinden. Foutje van KLM? :D
28 sept - 20 okt: Seattle / Mount Rainier / Glacier NP / Yellowstone / Grand Teton / Portland / Olympci NP / Seattle
pi_173389694
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

En waar schijnt dat door?

Ik hoorde van iemand dat ze vanmorgen een werelddeal reclame heeft gehoord maar kan het nergens terugvinden. Foutje van KLM? :D
Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173389721
Iemand enig idee wanneer Air Asia weer gaat stunten?
Mijn andere account is "Danny"
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:31 schreef Antaris het volgende:
Hallojo heeft gelijk.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:43:20 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173391735
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.

http://onemileatatime.boa(...)-topbonus-suspended/
Ja, alles bevroren. Miles zijn weg, nou ja. Begin juli waren het er nog 600.000
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:39:00 #171
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Bär
pi_173393030
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.
Dus je weet ook niets concreets? Ik had gehoopt op laatste week van augustus.
pi_173407534
Is het verstandig om nu of over een paar weken een ticket bij AirBerlin te boeken?
JAAA MOOI
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:51:49 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173407567
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:49 schreef Max-Westerman het volgende:
Is het verstandig om nu of over een paar weken een ticket bij AirBerlin te boeken?
Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.

Denk dat we in de eerste twee weken van sept meer weten.
pi_173407588
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:51 schreef XL het volgende:

[..]

Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.

Denk dat we in de eerste twee weken van sept meer weten.
Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februari
JAAA MOOI
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:59:35 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173408767
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:53 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februari
Niet doen. Het overbruggingskrediet moet ze tot midden oktober helpen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')