Bij dat famtastische en in Amerika mijn favoriete hotel, kan dat dus niet zonder credit card.quote:
Ik wil best alles vooruit betalenquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 20:59 schreef ozzietukker het volgende:
De wat kleinere hotels willen nog wel eens reservering zonder credit card of aanbetaling toelaten.
Maar de grotere ketens willen toch wel iets meer garantie dan reservering zonder betaling of borg, want als men niet op komt dagen, de kamer wel 'gereserveerd' is geweest, dan mist het hotel mogelijk inkomsten als men mensen weg stuurt die een kamer willen boeken maar dat niet kunnen omdat de kamer gereserveerd is.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog wel eens een niet met credit card gegarandeerde boeking via booking.com heb laten schieten en daarna is het voor booking.com nagenoeg onmogelijk om betaling voor het hotel af te dwingen en schiet het hotel er dus bij in.
Het enige wat booking.com kan doen is een account blokkeren waar dit vaker gebeurd, maar meer dan dit kan simpelweg niet. (Juridisch is het nogal ingewikkeld om degene welke geboekt heeft daadwerkelijk tot betaling te dwingen).
Lijkt mij geen probleem, gebeurt wel vaker dat er achternaam/voornaam staat op een ticketquote:Op zondag 20 augustus 2017 18:46 schreef El_jefe07 het volgende:
Iemand hier ervaring met vliegtickets waarbij je voor en achternaam bij het inloggen op de airline website net omgekeerd staan? Ticket geboekt via een OTA, leek allemaal goed te gaan, en goed te zijn ingevuld - echter na het inloggen bij Turkish Airlines staan daar mijn voor- en achternaam omgedraaid, voor de rest is wel alles goed gespeld. Heb het er met een aantal mensen over gehad, en ook online gezocht, en over het algemeen is de reactie dat airlines hier bij het inchecken en boarden niet echt moeilijk overdoen. Vaak komt er op de tickets toch VOORNAAM/ACHTERNAAM of ACHTERNAAM/VOORNAAM te staan. En er zijn ook landen die dit consequent altijd omdraaien.
Vraagje dus; iemand ervaring hiermee? Zou het een issue kunnen worden en zou ik er achteraan moeten gaan (en de change fees betalen) om het aan te laten passen of zal dit geen probleem opleveren? Thanks!
dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:33 schreef Xetran het volgende:
Hoe verstandig is het om in mid oktober een binnenlandse vlucht bij Airberlin te boeken ondanks hun faillissement? Ben je alles kwijt als het over de kop gaat? Of kan ik mijzelf bijvoorbeeld indekken de vlucht te boeken via bv. Germanwings die codeshared?
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.
Ik was ooit de trotse bezitter van vluchten van Malev. Deze ging failliet, echter omdat de vluchten geboekt waren via de KLM en onder KL-vluchtnummers en ook was uitgegeven door KLM was deze verantwoordelijk voor het aanbieden van alternatieve vluchten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
Als ze grote wijzigingen moeten maken aan je schema zullen zul je hoogstwaarschijnlijk ook de optie krijgen om kosteloos te annuleren. Als je die optie sowieso al niet krijgt, waarschijnlijk is dat voor een airline aantrekkelijker dan een (duurdere) alternatieve vlucht voor je regelen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waarom zou je risico lopen op het boeken van deze vlucht met de mogelijkheid dat als het misgaat dat je een schema wijziging krijgt waar je verder weinig invloed op hebt....
Dat is wel lullig van die 320k miles. Kun je niet nog ff een luxe weekend trip er tussendoor knallen. Dan heb je in ieder geval nog enige genoegdoening.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Kan je je punten niet op andere oneworld carriers gebruiken of over zetten?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Dat zul je in de algemene voorwaarden kunnen lezen denk ik? Maar in principe ben jij klant van German Wings als je de tickets bij hun koopt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Naar het schijnt de eerste twee weken van september.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:18 schreef MaJo het volgende:
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart
En waar schijnt dat door?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Naar het schijnt de eerste twee weken van september.
Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
En waar schijnt dat door?
Ik hoorde van iemand dat ze vanmorgen een werelddeal reclame heeft gehoord maar kan het nergens terugvinden. Foutje van KLM?
Ja, alles bevroren. Miles zijn weg, nou ja. Begin juli waren het er nog 600.000quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.
http://onemileatatime.boa(...)-topbonus-suspended/
Dus je weet ook niets concreets? Ik had gehoopt op laatste week van augustus.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.
Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:49 schreef Max-Westerman het volgende:
Is het verstandig om nu of over een paar weken een ticket bij AirBerlin te boeken?
Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februariquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:51 schreef XL het volgende:
[..]
Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.
Denk dat we in de eerste twee weken van sept meer weten.
Niet doen. Het overbruggingskrediet moet ze tot midden oktober helpen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:53 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februari
Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 00:53 schreef Pancake1967 het volgende:
Ik vlieg (hoop ik) eind november vanuit Brisbane met een Etihad toestel maar op een AB codeshare ticket naar Nederland. Moet ik mij gelet op de financiële problemen bij AB zorgen gaan maken?
En het speelt ook een rol of je voor of na het faillissement gekocht hebt. Wat voor overname is alles van voor het faillissement deel van de schuld van AB en alles sindsdien hoort bij de inboedel waarop ze bieden.quote:Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.
1. Heb je een Etihad vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd door Air Berlin ?
2. Heb je een Air Berlin vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk( wordt uitgevoerd door Etihad ?
In geval 1 zou ik me niet zoveel zorgen maken, aangezien je met Etihad een ticket hebt, en zij er dus voor moeten zorgen dat je van A naar B komt.
In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
Het gaat Etihad niet zijn. Dat is overigens wel wat achter de schermen aangeboden is, maar de Duitse regering wil niet via de achteringang alsnog een grote maatschappij uit het Midden Oosten welke via deze constructie opeens alsnog zelf een vrije toegang tot de Duitse markt verkrijgt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
quote:Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.
1. Heb je een Etihad vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd door Air Berlin ?
2. Heb je een Air Berlin vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk( wordt uitgevoerd door Etihad ?
In geval 1 zou ik me niet zoveel zorgen maken, aangezien je met Etihad een ticket hebt, en zij er dus voor moeten zorgen dat je van A naar B komt.
In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).quote:Op zondag 27 augustus 2017 07:58 schreef XL het volgende:
[..]
En het speelt ook een rol of je voor of na het faillissement gekocht hebt. Wat voor overname is alles van voor het faillissement deel van de schuld van AB en alles sindsdien hoort bij de inboedel waarop ze bieden.
Lijkt zonder verdere info op twee enkeltjes. Waarbij de tweede een lastig verhaal gaat worden. Ik denk dat je nog 2 weken moet wachten voor je meer weet. Of kijk op mytrip wat voor je wil doen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:38 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
[..]
De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).
De terugvlucht BNE - AUH - DUS betreft voor beide delen AB vluchtnummers (AB4129 / AB4237; dus wel codeshare) en uitgevoerd door Etihad.
Ik begrijp dus dat ik mij enigzins zorgen moet maken voor de terugvlucht? Wat is nu het devies?
Gewoon afwachten? Of schoonmama in Brisbane (écht een schat van een mens) maar even waarschuwen dat we misschien wat langer blijven?
De hele reden dat Etihad honderden miljoenen in AB heeft gestoken is omdat ze niet mogen groeien in Duitsland. Zelfs al kochten ze delen van AB de landingsrechten mogen ze niet hebben.quote:Op zondag 27 augustus 2017 15:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het gaat Etihad niet zijn. Dat is overigens wel wat achter de schermen aangeboden is, maar de Duitse regering wil niet via de achteringang alsnog een grote maatschappij uit het Midden Oosten welke via deze constructie opeens alsnog zelf een vrije toegang tot de Duitse markt verkrijgt.
Protectionistisch is het zeker, maar zodra dit gebeurd zijn de gevolgen voor Lufthansa niet gering.
Regeren is overigens vooruitzien. Als je nu geboekt hebt kan je niets anders doen dan afwachten, maar niet voor niets had ik al de instructie om geen Air Berlin vluchten te boeken, en voor iedereen die nu overweegt om Air Berlin vluchten te boeken, overbruggingskrediet of niet, totdat duidelijkheid is wat er gaat gebeuren mag je dat nu zeker niet boeken!
Ik heb gewoon een retourvlucht uitgezocht via Skyscanner en van daaruit een boekingssite gekozen, dus het is feitelijk één boeking. Ik ga ook nog wel eens bij Mytrip.com buurten en houd hun site in de gaten.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:03 schreef XL het volgende:
[..]
Lijkt zonder verdere info op twee enkeltjes. Waarbij de tweede een lastig verhaal gaat worden. Ik denk dat je nog 2 weken moet wachten voor je meer weet. Of kijk op mytrip wat voor je wil doen.
1 boeking bij mytrip kunnen 2 boekingen bij airlines zijn. Dat is een beetje het ding met die brokers, voor de gewone consument is het niet te begrijpen wat je koopt. Je boekingscode kan je wellicht meer vertellen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:24 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een retourvlucht uitgezocht via Skyscanner en van daaruit een boekingssite gekozen, dus het is feitelijk één boeking. Ik ga ook nog wel eens bij Mytrip.com buurten en houd hun site in de gaten.
Ik heb één boekingscode. Volgens mytrip.com worden AB-vluchten vooralsnog gewoon uitgevoerd: http://www.mytrip.com/support/topics/150.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:30 schreef XL het volgende:
[..]
1 boeking bij mytrip kunnen 2 boekingen bij airlines zijn. Dat is een beetje het ding met die brokers, voor de gewone consument is het niet te begrijpen wat je koopt. Je boekingscode kan je wellicht meer vertellen.
Dat is zo. Ze vliegen nog. Als jouw ticket bij AB is dan is het deel van het faillissement, want geboekt voor 15-aug. De koper is dus niet verplicht die schuld van AB bij jou over te nemen. Het overbruggingskrediet zou tot midden oktober moeten helpen. Je moet gewoon hopen dat je een ticket bij EY hebt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:42 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
Ik heb één boekingscode. Volgens mytrip.com worden AB-vluchten vooralsnog gewoon uitgevoerd: http://www.mytrip.com/support/topics/150.
Ik houd gewoon die pagina en de media in de gaten.
Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Boeken bij Etihad is veilig. Mid-September vlieg ik zelf ook nog bij AB. Vooralsnog is 15-sept de laatste voor mij. Rond die tijd zal ook meer duidelijk zijn. Tot 12 sept mag je bieden op de inventaris. Denk dat we voor onze waardeloze miles misschien een tray chocolade hartjes kunnen krijgen...quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?
Ik ben ook 250k miles kwijt, had ik ze nou maar ingewisseld op die overpriced topbonus shop...
ah, dus je bent ook meteen short gegaan op ab aandelen?quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:58 schreef sirdanilot het volgende:
Dat van AB zat er toch al tijden aan te komen?
15 sept stopt airberlin met abu dhabiquote:Op vrijdag 1 september 2017 12:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?
Ik ben ook 250k miles kwijt, had ik ze nou maar ingewisseld op die overpriced topbonus shop...
wisselt. Sommige zijn er al, meer meestal 10-16 maanden van tevoren.quote:Op zondag 3 september 2017 15:50 schreef liesje1979 het volgende:
Wanneer maken luchtvaartmaatschappijen doorgaans ongeveer hun nieuwe vluchtschema's voor het volgende seizoen bekend?
Ligt er vooral aan in welke periode je gaat. Tijdens de vakantieperiode kan het flink druk zijn bij security.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Luppie0110 het volgende:
Even een simpel vraagje; hoelang van te voren moet je op Schiphol zijn voor een Europese vlucht als je alleen handbagage hebt en al online hebt ingecheckt?
Ben twee jaar terug naar Praag gevlogen rond deze tijd en liep de douane in een keer door en heb 2 uur zitten wachten.
kreeg zojuist een mailtje van KLM. Wat mn voorkeuren zijn omdat de werelddealweken weer komen binnenkort.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus je weet ook niets concreets? Ik had gehoopt op laatste week van augustus.
Die beginnen donderdag!quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
kreeg zojuist een mailtje van KLM. Wat mn voorkeuren zijn omdat de werelddealweken weer komen binnenkort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |