Niets is zo irritant als een jankende baby in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben je serieus of aan het trollen?
Ben al meerdere keren met een baby in een vliegtuig geweest, en ook voor intercontinentale vluchten. Geen enkele keer problemen gehad. Maar jij denkt zeker dat 10 uur in een auto zitten in een maxi-cosi wel een pretje is...
Zoals je weet kom ik iets vaker in dit topic en in TRV, en eigenlijk nooit in OUD. Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn en niet aan boord horen. Ik heb werkelijk waar in al mijn vlieguren bij elkaar opgeteld misschien 2 uur last gehad van een huilend kind. Misschien dat je een keer wat meer last hebt gehad, maar dat betekent niet meteen dat kinderen geen recht hebben om te vliegen. Volwassenen zorgen ook reegelmatig voor de meest bizarre situaties aan boord... Dus die horror-verhalen van huilende kinderen, zwaar overtrokken en is gewoon pure azijn-zeikerij.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:57 schreef CrashO het volgende:
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).
Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.
Niet alleen aan boord, ook op de luchthaven.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn
Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 01:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
aangezien jij best vaak in bud bent
Zou ik het reddeb om met dezelfde aegean kist budapest uit te komen? Die leggen 10.10 aan, maar die zitten niet in de shed. Dan zou je gewoon moeten deboarden in de departure zone.
ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.
Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.
En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.quote:Op woensdag 26 juli 2017 03:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.
Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.
Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
volgens mij heeft aegean op mxp een gate, maar het is niet heel nuttig daarheen te pendelen en terug natuurlijk.quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.
oh dat zou je prima moeten halen..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:00 schreef Xetran het volgende:
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.
Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.
https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.htmlklopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.
Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.
Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.
Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
behalve dat bij de meeste bestemmingen er helemaal geen vroeg/laat optie is bij aegean.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.
Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).
Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
Ik hoop met heel mijn hart van wel. Vooral mensen die met een rugtas op hun rug het gangpad doorkomen stampen en dat ding te pas en te onpas in de gezichten van al zittende passagies mikken.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Als je 1 stuk handbaggage mee mag nemen en jij komt met een rugzak en een koffertje, dan gaan ze daar hopelijk wel moeilijk over doen ja. Het is soms al lastig genoeg om ruimte te vinden voor je baggage.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Waarom hou je je niet gewoon aan de regels? Is het nou werkelijk zou moeilijk om gejank achteraf te voorkomen?quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Mijn man vloog met LOT, daar deden ze niet moeilijk over de rugtas (laptoptas) en koffertje. Laptoptas en koffertje mag namelijk gewoon volgens hun regels. Ik vlieg overmorgen met airBaltic, maar neem toch alleen een rugzak mee als handbagage. Ik moet al genoeg sjouwen.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"quote:Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.
Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?
Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Dankjewel! Ben wel bekend met al die sites, maar heb er natuurlijk nooit aan gedacht te filteren. Chill!quote:Op maandag 31 juli 2017 16:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
Ik zou het erop gokken. Vaak is je rugzak ook wel wat in te deuken. Dus mocht hij in zo'n koker moeten, dan duw je hem toch gewoon wat verder naar beneden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:
[..]
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.
In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |