abonnement Unibet Coolblue
pi_172672024
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).

Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2017 19:21:27 ]
pi_172672403
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:47 schreef Blik het volgende:

[..]

:')

Ben je serieus of aan het trollen?

Ben al meerdere keren met een baby in een vliegtuig geweest, en ook voor intercontinentale vluchten. Geen enkele keer problemen gehad. Maar jij denkt zeker dat 10 uur in een auto zitten in een maxi-cosi wel een pretje is...
Niets is zo irritant als een jankende baby in het vliegtuig.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 19:35:53 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_172673169
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:57 schreef CrashO het volgende:
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).

Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.
Zoals je weet kom ik iets vaker in dit topic en in TRV, en eigenlijk nooit in OUD. Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn en niet aan boord horen. Ik heb werkelijk waar in al mijn vlieguren bij elkaar opgeteld misschien 2 uur last gehad van een huilend kind. Misschien dat je een keer wat meer last hebt gehad, maar dat betekent niet meteen dat kinderen geen recht hebben om te vliegen. Volwassenen zorgen ook reegelmatig voor de meest bizarre situaties aan boord... Dus die horror-verhalen van huilende kinderen, zwaar overtrokken en is gewoon pure azijn-zeikerij.

Cabine druk veranderingen zijn supersimpel op te vangen dmv drinken, dus flesje mee en een evt probleem is opgelost.

Verder is dit een halfjaarlijks teugkerende discussie, waarin we nooit tot een gezamenlijk eindoordeel gaan komen. Dus wat mij betreft is die discussie direct ook weer klaar
pi_172673333
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 19:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn
Niet alleen aan boord, ook op de luchthaven.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 20:00:24 #65
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172673680
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 01:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

aangezien jij best vaak in bud bent

Zou ik het reddeb om met dezelfde aegean kist budapest uit te komen? Die leggen 10.10 aan, maar die zitten niet in de shed. Dan zou je gewoon moeten deboarden in de departure zone.
Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.

Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.

En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172681774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.

Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.

En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.

Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:00:35 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172694660
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 03:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.

Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172698209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:30:32 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172701086
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172701345
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.
volgens mij heeft aegean op mxp een gate, maar het is niet heel nuttig daarheen te pendelen en terug natuurlijk.
pi_172727769
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
pi_172728157
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:00 schreef Xetran het volgende:
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
oh dat zou je prima moeten halen..
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 09:35:56 #73
414785 sirdanilot
pi_172731184
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.

https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172732766
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.

https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.

Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.

Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 10:46:55 #75
414785 sirdanilot
pi_172732810
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.

Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.

Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.

Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).

Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172782899
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.

Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).

Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
behalve dat bij de meeste bestemmingen er helemaal geen vroeg/laat optie is bij aegean.
pi_172786509
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Of niet dan?
  zondag 30 juli 2017 @ 16:11:02 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172786964
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Ik hoop met heel mijn hart van wel. Vooral mensen die met een rugtas op hun rug het gangpad doorkomen stampen en dat ding te pas en te onpas in de gezichten van al zittende passagies mikken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 30 juli 2017 @ 16:26:35 #79
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172787272
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Als je 1 stuk handbaggage mee mag nemen en jij komt met een rugzak en een koffertje, dan gaan ze daar hopelijk wel moeilijk over doen ja. Het is soms al lastig genoeg om ruimte te vinden voor je baggage.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172787741
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Waarom hou je je niet gewoon aan de regels? Is het nou werkelijk zou moeilijk om gejank achteraf te voorkomen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 30 juli 2017 @ 16:49:57 #81
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_172787745
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Mijn man vloog met LOT, daar deden ze niet moeilijk over de rugtas (laptoptas) en koffertje. Laptoptas en koffertje mag namelijk gewoon volgens hun regels. Ik vlieg overmorgen met airBaltic, maar neem toch alleen een rugzak mee als handbagage. Ik moet al genoeg sjouwen. :P
pi_172808886
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 31 juli 2017 @ 16:58:33 #83
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_172809776
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_172810044
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:58 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Dankjewel! Ben wel bekend met al die sites, maar heb er natuurlijk nooit aan gedacht te filteren. :{ Chill!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:51:50 #85
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172838456
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
pi_172838589
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:59:25 #87
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172838649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
pi_172838695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:

[..]

WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
Ik zou het erop gokken. Vaak is je rugzak ook wel wat in te deuken. Dus mocht hij in zo'n koker moeten, dan duw je hem toch gewoon wat verder naar beneden?
pi_172838854
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.

In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
pi_172838913
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.

In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')