Ja, vlucht GA88. En je hebt helemaal gelijk. Zat net mijn selfie te bekijken en toen zag ik dat het 3-3-3 was. Terwijl het er, in mijn geheugen, echt 3-4-3 eruit zag.quote:Op maandag 17 juli 2017 22:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Garuda?
Dat kan ik mij niet voorstellen, men vliegt de lange afstandsroutes voornamelijk met de first class uitvoering en de 777 heeft echt een 3-3-3 indeling.
Op de site van Garuda, In de first class uitvoering 8 First/38 Business/268 Economy en in de wat meer sardine can uitvoering 26 Business/367 Economy maar dan zit je 3-3-3 want als je dan 3-4-3 indeling zou hebben dan moet je voor deze aantallen wel extreem veel beenruimte geven waardoor die krappe stoelindeling geen zin heeft. (Daarnaast zie ik nog wel wat problemen in een 3-4-3 uitvoering met 425 passagiers qua range, dan ben je behoorlijk gelimiteerd op vracht door de extra kilo's aan passagiers, en dat wil Garuda niet).
Nu zou het kunnen dat Garuda speciaal voor de Hadj vluchten andere toestellen heeft en die af en toe inzet op binnenlandse routes, want voor Hadj vluchten gebruikt men bij voorkeur door de low yield bij voorkeur een toestel in de sardinecan uitvoering en is vracht van secundair of zelfs geen belang.
True. Ik heb die 20¤ op een boeking van 550 maar gewoon afgetikt. Bij vertrek uit Dublin zagen we een stelletje "afscheid nemen" omdat hij de voorste ingang moest hebben en zij de achterste .quote:Op dinsdag 18 juli 2017 11:45 schreef fraubitch het volgende:
Vast al bekend maar ik zet het hier toch neer:
Voor de mensen die met Ryanair boeken, ook al boek je samen, je zit niet meer naast elkaar.
Wil je naast elkaar zitten moet je tijdens het boeken al kiezen om een stoel te kiezen.
Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:00 schreef JDude het volgende:
[..]
True. Ik heb die 20¤ op een boeking van 550 maar gewoon afgetikt. Bij vertrek uit Dublin zagen we een stelletje "afscheid nemen" omdat hij de voorste ingang moest hebben en zij de achterste .
Wizzair vliegt niet naar alle bestemmingen waar Ryanair wel naar vliegt.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
Met z'n vijven.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:44 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.
Enne..550 euro voor een retourtje (?) Dublin???
Is al wat langer geleden - was al het geval toen wij naar Rome gingen in februari.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:44 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.
Enne..550 euro voor een retourtje (?) Dublin???
heb wel een beetje medelijden met die lui hoor. Hongerloontje en dan allemaal tokkies te lijf moeten omdat ze niet 2¤ betalen om naast elkaar te zitten. Heel bewust maar transavia boven ryanair gekozen ook voor mijn malaga vlucht van de zomer. 12¤ extra. Ik word soft.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair ontkent iets te hebben aangepast.
Maar er zijn genoeg ervaringen vindbaar dat Ryanair wel degelijk eerst de midden stoelen uitgeeft en daarna de plekken aan het raam of gangpad.
Ryanair schiet zichzelf hier overigens zelf wel mee in de voet, want nu zijn er voor stellen die samen reizen en die niet vooraf een zitplaatsreservering hebben gedaan na het inchecken erachter komen dat ze niet meer bij elkaar zitten maar door de uitgifte van de midden stoelen in het hele toestel geen zitplaatsen naast elkaar meer te vinden zijn.
Als je als één van de eerste online incheckt krijg je een middenstoel aangewezen, zodra die op zijn krijg je de gangpad en raamstoelen en wanneer je onder één boekingsnummer krijgt structureel niet bij elkaar in de buurt. Daarna het cheeky bericht dat je niet naast elkaar zit en kunt wijzigen.
Cabinepersoneel heeft intern al aan de bel getrokken omdat bij veel (vakantie) vluchten er een hele tombola ontstaat omdat mensen toch bij elkaar willen zitten, cabinepersoneel wil dat men snel gaat zitten maar er ontstaan verhitte discussies en veel vertragingen. Ryanair gokt erop dat dit beleid ervoor zorgt dat mensen die nieuwe boekingen maken eieren voor hun geld kiezen en stoelen vooraf vast legt, maar ik betwijfel of na de tussentijdse evaluatie de vorm van stoelentoewijzing in huidige vorm blijft bestaan want de turnaround tijden zijn sinds de invoering met 10 a 20% toegenomen...
sow die nieuwe wizz kisten zijn echt de kleinste stoeltjes die ik ooit heb gehad. Echt een drama als je een pleuriseind moet. Zelfs naar katowice met middle seat vrij wat ik het echt al zatquote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
Maar jij bent toch bijna 2 meter?quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
sow die nieuwe wizz kisten zijn echt de kleinste stoeltjes die ik ooit heb gehad. Echt een drama als je een pleuriseind moet. Zelfs naar katowice met middle seat vrij wat ik het echt al zat
Ryanair is echt vele malen beter. 20-25x mee gevlogen: nooit vertraging en personeel dat tenminste iets van Engels kan. Wizzair 3x mee gevlogen: 3x flinke vertraging (1 uur, 3 uur, 4 uur) en personeel dat alleen in het Pools loopt te brabbelen. Bovendien belachelijk kleine maat handagage die je mee mag nemen bij Wizzair. Nee, doe mij maar Ryanair.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
aan de andere kant, als je niet even 1 tot 2 uur zonder elkaar kan ben je ook behoorlijk treurig... maar ja anders moet je gewoon betalen... ik vlieg wel eens met een maat van mij met Ryanair maar die valt altijd gelijk in slaap in 't vliegtuig... hoef er dus ook niet per sé naast te zitten.quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb wel een beetje medelijden met die lui hoor. Hongerloontje en dan allemaal tokkies te lijf moeten omdat ze niet 2¤ betalen om naast elkaar te zitten. Heel bewust maar transavia boven ryanair gekozen ook voor mijn malaga vlucht van de zomer. 12¤ extra. Ik word soft.
Er staat trouwens impliciet in het officiële ryanair bericht dat het wel degelijk is aangepast.
nu is het inderdaad klein met wizzair (maar voor een weekendje feesten in Oost-Europa neem ik toch alleen maar een rugzak mee)... het gaat echter veranderen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:51 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ryanair is echt vele malen beter. 20-25x mee gevlogen: nooit vertraging en personeel dat tenminste iets van Engels kan. Wizzair 3x mee gevlogen: 3x flinke vertraging (1 uur, 3 uur, 4 uur) en personeel dat alleen in het Pools loopt te brabbelen. Bovendien belachelijk kleine maat handagage die je mee mag nemen bij Wizzair. Nee, doe mij maar Ryanair.
zijn ze eindelijk om? Beterquote:Op woensdag 19 juli 2017 11:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nu is het inderdaad klein met wizzair (maar voor een weekendje feesten in Oost-Europa neem ik toch alleen maar een rugzak mee)... het gaat echter veranderen.
ryanair: 55cm x 40cm x 20cm
wizzair nu: 42cm x 32cm x 25cm
wizzair na 29 oktober: 55 x 40 x 23cm
quote:Anreise für Flugreisende Sie sollen statt der üblichen Beschilderung die Ausfahrt Sonsbeck nutzen und von dort den Wegweisern zum Flughafen folgen. Alternativ können sie auch an der Abfahrt Uedem / Kervenheim die Autobahn verlassen und dann über die Winnekendonker Straße nach Winnekendonk und dann weiter nach Kevelaer fahren. Wer zum Flughafen will, sollte lieber etwas mehr Zeit einplanen, um pünktlich am Terminal zu sein.
Staugefahr Auf allen Strecken rund um Weeze muss mit mehr Verkehr gerechnet werden. Vor allem am Donnerstag wird es auf der B 9 recht voll sein. Eng könnte es auch auf der Rheinstraße in Kevelaer werden. Die Strecke von Winnekendonk sollen zwar nur die Flugreisenden nutzen. Aber die Kreuzung zur B 9 ist auch sonst ein Nadelöhr. Daher ist dort sicher in den kommenden Tagen mit Staus zu rechnen. Auch weil die Tagesbesucher eventuell diese Route nutzen.
Ik snap best dat maatschappijen graag willen verdienen aan het verkopen van plaatsen, maar het mensen uit dezelfde boeking bewust zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen is wat mij betreft gewoon treiteren. Ik kan me voorstellen dat stewardessen last krijgen van plaatsvervangende schaamte als ze dat moeten gaan uitleggen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
aan de andere kant, als je niet even 1 tot 2 uur zonder elkaar kan ben je ook behoorlijk treurig... maar ja anders moet je gewoon betalen... ik vlieg wel eens met een maat van mij met Ryanair maar die valt altijd gelijk in slaap in 't vliegtuig... hoef er dus ook niet per sé naast te zitten.
Ze hoeven het niet uit te leggen, maar men heeft vooral last van passagiers die samen reizen die samen willen zitten en er een hele stoelentombola plaatsvindt. En dat kost tijd...quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik snap best dat maatschappijen graag willen verdienen aan het verkopen van plaatsen, maar het mensen uit dezelfde boeking bewust zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen is wat mij betreft gewoon treiteren. Ik kan me voorstellen dat stewardessen last krijgen van plaatsvervangende schaamte als ze dat moeten gaan uitleggen.
Nu heb ik bij Wizz Air geen last van de beperkingen van de kleine handbagage en aangezien ik altijd voorin zit of op stoel 12A bij de A321 ik ook geen last heb van de beperkte beenruimte op de andere plekken ben ik wel verbaasd door deze verandering bij Wizz Air.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
zijn ze eindelijk om? Beter
Ze hebben nog wel wat toffe opties waar ryanair niet komt. Astana, kiev, ijsland...
Het is op sommige momenten wat drukker dan normaal, zowel bij de incheckbalies, als bij de beveiliging en bij de eventuele paspoortcontrole.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand enig idee of het druk is op Schiphol?
Ok, bedankt! Ga gewoon van het ergste uit. Vlieg om 15:45 dus ik vermoed een best druk moment.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is op sommige momenten wat drukker dan normaal, zowel bij de incheckbalies, als bij de beveiliging en bij de eventuele paspoortcontrole.
Ik heb vooral last van de paspoortcontrole omdat daar geen onderscheid wordt gemaakt van priority of niet, en wat nog veel erger is, men helpt mensen die geen EU paspoort hebben en wel in de EU rij staan wel bij die specifieke EU balies.
En dat laatste kost onnodig veel tijd en als ik buiten de EU kom wordt ik ook terug gestuurd, dus dat mag men op Schiphol ook doen.
Maar ligt dus vooral aan het tijdstip waarop je vliegt, en bij terugkomst of er net een toestel voor je zit, want ik kan nog zo snel zijn uit mijn Turkish Airlines vlucht naar de paspoortcontrole lopen, als de Pegasus passagiers die ondanks later geplande aankomsstijd voltallig bij die paspoortcontrole staan en men de automatische poortjes uit heeft staan duurt het altijd wel even.
Enkeltje naar Saudi Arabië mag ik hopen?quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok, bedankt! Ga gewoon van het ergste uit. Vlieg om 15:45 dus ik vermoed een best druk moment.
Pakistan!quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Enkeltje naar Saudi Arabië mag ik hopen?
Zolang t maar een enkeltje isquote:
De media aandacht van de lange wachtrijen op Schiphol, mede mogelijk gemaakt door het exact conform de richtlijn uitvoeren van de veiligheidscontrole door de gecontracteerde partijen welke de veiligheidscontrole uitvoeren heeft Schiphol gedwongen om meer geld vrij te maken voor de partijen welke de veiligheidscontrole uitvoeren zodat de doorgangen beter bezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 18:34 schreef Yreal het volgende:
Ik ben nu op schiphol. Balie was direct aan de beurt, security vooraan aansluiten via de kleine tas rij (anders ook maar 5/10 minuutjes). Wat een drukte
https://www.klm.com/trave(...)ge_access_policy.htmquote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:25 schreef TjjWester het volgende:
kan iemand mij de regels rondom de prioriteitslanen op Schiphol uitleggen?
De klm website suggereert dat alle bclass reizigers er gebruik van mogen maken, op andere websites lees ik dat je eerst een Privium pas moet aanvragen.
Wat klopt er?
Nee op schiphol hebben ze speciale prioriteitslanen voor de paspoortcontrole.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
https://www.klm.com/trave(...)ge_access_policy.htm
Dit bedoel je toch? Fijne lounge btw.
Oh! Ben je dan eerder aan de beurt? En hoe werkt dat? Tegen een betaling? Lijkt me wel fijn, dus ben benieuwd...quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee op schiphol hebben ze speciale prioriteitslanen voor de paspoortcontrole.
quote:Speciale incheckmogelijkheden met SkyPriority
Sky Priority logo
Reist u in First Class of Business Class of reist u als Flying Blue Gold-, Flying Blue Platinum- of SkyTeam Elite (Plus)-deelnemer in Economy Class? Dan kunt u met voorrang inchecken en uw bagage afgeven in het daartoe bestemde incheckgebied op de luchthaven.
Op luchthaven Schiphol kunt u van SkyPriority gebruikmaken bij balierij 9, 10 en 11 in Vertrekhal 2.
Na het inchecken profiteren SkyPriority-passagiers op steeds meer luchthavens wereldwijd van een snellere doorgang bij de veiligheids- en paspoortcontrole.
Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dit gevonden. Goed om te weten, aangezien ik zeker 6 keer per jaar met KLM vlieg. Maar, om eerlijk te zijn, in een gewone rij is het ook prima. KLM heeft het altijd wel goed geregeld.
[..]
Waarom heb je moeite met zo een irisscan? Nou ja, is het echt nodig? De normale rijen van KLM zijn altijd zo goed geregeld. Vind het echt een goede maatschappij.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.
Zo pas wil ik niet aanvragen omdat ze een irisscan verplichten.
Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom heb je moeite met zo een irisscan? Nou ja, is het echt nodig? De normale rijen van KLM zijn altijd zo goed geregeld. Vind het echt een goede maatschappij.
Oh. Ik zou ze gewoon even bellen. Lijkt me verstandiger.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.
Snel door de controle gaat het verschil maken tussen halen of niet halen.
Lees nou eens:quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.
Zo pas wil ik niet aanvragen omdat ze een irisscan verplichten.
quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:49 schreef static het volgende:
Je haalt twee dingen doorelkaar. Privium staat los van de KLM en daar moet je inderdaad lid van zijn. Sowieso als je KLM business vliegt (of een goud status of hoger) dan kun je van de prio lanes gebruik maken.
Dat is gewoon een troll. En die mensen die er serieus op reageren ook.quote:Op maandag 24 juli 2017 05:50 schreef static het volgende:
Heb dat topic gezien, geloof er geen flikker van.
Bij veel vluchten wel ja, verschilt per maatschappij.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
ligt aan de maatschappijquote:Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |