abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 04:58:43 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_172497697
Waar niet begeleid wonen? Of heb je dat al gedaan
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 06:33:46 #152
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172497752
Ik lees ff niet alles hoor, maar van de 143 kan ze bijzondere bijstand aanvragen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172498693
Ze kan voor die eigen bijdrage bijzondere bijstand van de gemeente waar zij woont krijgen. Als de toevoeging wordt afgegeven door de Raad voor de Rechtsbijstand staat namelijk de noodzaak vast. Wel dient zij de aanvraag tijdig in te dienen. Tijdig is voordat de advocaat de toevoeging heeft ontvangen volgens jurisprudentie. Doe je het daarna dan vraag je het in feite met terugwerkende kracht aan. Daar doen sommige gemeenten moeilijk over.
pi_172499201
Maar als je nu zulke gevaarlijke dingen doet, waarom woon je dan niet begeleid? Dit kan toch niet zo?

En je hebt dus al eerder een hond aangeschaft die jouw hulphond moest gaan worden blijkbaar, volgens mij heb je daar destijds ook een crowfundingsactie voor gehouden. Kan het zijn dat mensen daarom niet nog een keer gaan doneren? Voor mij zou dat wel een reden zijn in elk geval, gezien ik er dan niet zoveel vertrouwen meer in heb.

Net als de volgorde bij deze actie: je hébt nu je hulphond al en staat er al mee op de foto, dat vertroebelt de boodschap wel erg. Natuurlijk heb je het geld nodig voor de opleiding, maar het beeld geeft toch het idee ''Oh ze heeft de hond al, die heeft dus niet zo hard geld nodig''.

Daarnaast vind ik die volgorde ook niet verstandig: hond al aanschaffen voordat je weet of het gaat lukken om op tijd het geld binnen te krijgen. Dat wekt bij mij ook geen vertrouwen en dus reden om de actie aan mij voorbij te laten gaan. Hebben andere kandidaten waar het wel bij gelukt is het ook zo gedaan?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:25:15 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172499807
Even een hart onder de riem voor Mieke en haar bff. Mijn beste vriendin vecht ook dagelijks voor haar leven en dat is ontzettend kut.
Spoilers!
pi_172500717
Ik ga nu een eerlijke post schrijven, als je wilt moet je het aan die vriendin maar doorlinken.

Ik heb zelf een hulphond in opleiding omdat ptss en betaal met behulp van mijn ouders.

Anyway hier komt het ding: als je alleen woont en constant dissocieert is het niet veilig voor een puppy. Zeker in het begin is het hondje erg kwetsbaar, weet waar je aan begint. En omdat ptss niet door dienst buiten de regeling valt moet ze zelf eten, dierenarts en de hele meute betalen.
Daarnaast kan niemand garanderen dat het gaat slagen want ondanks dat ik stabiel ben heb ik er ook moeite mee.
Tot hulphond opleiden is dus erg energie vretend.
Ze moet er ook bij stilstaan dat een hond ver moet wandelen. Heeft ze hier bij stil gestaan? Alleen door park, alleen door bossen?

Soms denk ik nog regelmatig shit waar ben ik aan begonnen? Als ik haar was zou ik toch zorgen dat ze wat stabieler is of proberen bij hulphond op de lijst de komen voor een kant en klaar exemplaar.

Want als ik heel eerlijk ben, als ik dit zo lees denk ik echt dat meisje is er nog niet klaar voor.
Sorry als het hard klinkt maar ik weet als geen ander waar ze aan begint.

Ps. Ze kan informeren bij hond kan de was doen.
pi_172500782
En een hond van 750 euro? :X
Kan ook niet zo best zijn.
pi_172500954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:23 schreef isax het volgende:
En een hond van 750 euro? :X
Kan ook niet zo best zijn.
Hoezo niet? Ze schrijft geloof ik op de vorige pagina dat de hond samen met de stichting is uitgekozen?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:33:41 #159
286575 Roces18
Chef de party
pi_172500994
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even een hart onder de riem voor Mieke en haar bff. Mijn beste vriendin vecht ook dagelijks voor haar leven en dat is ontzettend kut.
Dit is geen viva
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172501032
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:19 schreef isax het volgende:
Ik ga nu een eerlijke post schrijven, als je wilt moet je het aan die vriendin maar doorlinken.

Ik heb zelf een hulphond in opleiding omdat ptss en betaal met behulp van mijn ouders.

Anyway hier komt het ding: als je alleen woont en constant dissocieert is het niet veilig voor een puppy. Zeker in het begin is het hondje erg kwetsbaar, weet waar je aan begint. En omdat ptss niet door dienst buiten de regeling valt moet ze zelf eten, dierenarts en de hele meute betalen.
Daarnaast kan niemand garanderen dat het gaat slagen want ondanks dat ik stabiel ben heb ik er ook moeite mee.
Tot hulphond opleiden is dus erg energie vretend.
Ze moet er ook bij stilstaan dat een hond ver moet wandelen. Heeft ze hier bij stil gestaan? Alleen door park, alleen door bossen?

Soms denk ik nog regelmatig shit waar ben ik aan begonnen? Als ik haar was zou ik toch zorgen dat ze wat stabieler is of proberen bij hulphond op de lijst de komen voor een kant en klaar exemplaar.

Want als ik heel eerlijk ben, als ik dit zo lees denk ik echt dat meisje is er nog niet klaar voor.
Sorry als het hard klinkt maar ik weet als geen ander waar ze aan begint.

Ps. Ze kan informeren bij hond kan de was doen.
Ja, het is veel werk, maar geeft je ook richting en focus in je leven. En je hoeft natuurlijk niet alleen in een bos of zo te gaan wandelen. Plek zat waar mensen zijn en een hond vindt een leuk park ook prima. Er goed over na denken is het wel een beetje te laat voor, het dier is er al. Nu nog een goede opleiding.

Prima stichting dat, trouwens. ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172501033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ze schrijft geloof ik op de vorige pagina dat de hond samen met de stichting is uitgekozen?
Omdat een beetje hond 900+ kost.
Dat is bijna broodfok prijs maar misschien krijgt ze korting dan.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:35:43 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172501039
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:33 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dit is geen viva
Dus je mag hier geen empathie tonen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_172501057
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef isax het volgende:

[..]

Omdat een beetje hond 900+ kost.
Dat is bijna broodfok prijs maar misschien krijgt ze korting dan.
Een beetje hond :P

Vind de hond er wel leuk uitzien eigenlijk :P
pi_172501103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een beetje hond :P

Vind de hond er wel leuk uitzien eigenlijk :P
Dat zien alle hondjes.
Omdat raad van beheer zoveel dingen voortaan wil, voor en dierenarts kosten is fokker al snel 750 euro zelf kwijt aan kosten.

Maar wat ik al zei: misschien deal gemaakt.

En met beetje hond bedoel ik dan ook goede bloedlijnen, weinig inteelt. Die dingen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:43:29 #165
286575 Roces18
Chef de party
pi_172501169
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je mag hier geen empathie tonen?
Jawel maar niet zo vies
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172501203
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:43 schreef Roces18 het volgende:

Jawel maar niet zo vies
Stel je niet zo aan. Dan lees je er maar over heen als je het vindt jeuken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172501247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, het is veel werk, maar geeft je ook richting en focus in je leven. En je hoeft natuurlijk niet alleen in een bos of zo te gaan wandelen. Plek zat waar mensen zijn en een hond vindt een leuk park ook prima. Er goed over na denken is het wel een beetje te laat voor, het dier is er al. Nu nog een goede opleiding.

Prima stichting dat, trouwens. ^O^
Dat dacht ik ook totdat ik wel eens alleen rondloop. En dat niet eens in bossen maar parken. Je komt het gewoon tegen.

En het geeft ook een richting/focus maar dat betekend niet dat het makkelijk vol te houden is.

Geloof me, het is pokke zwaar. Ik zeg alleen de waarheid. Mensen kunnen het zo mooi maken maar het is constant afzien en dan weer een mijlpaal behalen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:56:01 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172501375
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:33 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dit is geen viva
Weer zo'n man die op het Viva forum komt. Wat is dat toch steeds?
Spoilers!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:27:34 #169
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172502983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:19 schreef isax het volgende:
Ik ga nu een eerlijke post schrijven, als je wilt moet je het aan die vriendin maar doorlinken.

Ik heb zelf een hulphond in opleiding omdat ptss en betaal met behulp van mijn ouders.

Anyway hier komt het ding: als je alleen woont en constant dissocieert is het niet veilig voor een puppy. Zeker in het begin is het hondje erg kwetsbaar, weet waar je aan begint. En omdat ptss niet door dienst buiten de regeling valt moet ze zelf eten, dierenarts en de hele meute betalen.
Daarnaast kan niemand garanderen dat het gaat slagen want ondanks dat ik stabiel ben heb ik er ook moeite mee.
Tot hulphond opleiden is dus erg energie vretend.
Ze moet er ook bij stilstaan dat een hond ver moet wandelen. Heeft ze hier bij stil gestaan? Alleen door park, alleen door bossen?

Soms denk ik nog regelmatig shit waar ben ik aan begonnen? Als ik haar was zou ik toch zorgen dat ze wat stabieler is of proberen bij hulphond op de lijst de komen voor een kant en klaar exemplaar.

Want als ik heel eerlijk ben, als ik dit zo lees denk ik echt dat meisje is er nog niet klaar voor.
Sorry als het hard klinkt maar ik weet als geen ander waar ze aan begint.

Ps. Ze kan informeren bij hond kan de was doen.
Ze had al een hond.. en een kat.. en nu dus de hulphond erbij..
Dus het lijkt me dat ze wel 1 en ander gewend is..

Enne ze post zelf ook in dit topic he..
pi_172503215
Hai, ik heb vorig jaar een kat uit het asiel geadopteerd omdat een hulphond te duur en teveel werk voor mij was.

Die kat heeft er voor gezorgd dat ik emotioneel een hele verbetering heb gemaakt. Ik maak nu dagelijks schoon, er zit regelmaat in mijn dag en wanneer ik overstuur ben probeer ik daar zo snel mee te stoppen, omdat de kat overstuur raakt.
Verder heb ik spaargeld wat speciaal voor hem is mocht hij nog eens naar de dierenarts moeten.

Een hulphond kan veel helpen, maar is duur en een enorme verantwoordelijkheid. Denk ook goed na of een dier uberhoubt nu een goed idee is. Wellicht is dat een beter idee wanneer ze zelf ook wat verantwoordelijker is voor een dier.
Je moet natuurlijk ook bij de les zijn als je met hem wandelt.
Twiddel
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:44:12 #171
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172503382
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:37 schreef summer2bird het volgende:
Hai, ik heb vorig jaar een kat uit het asiel geadopteerd omdat een hulphond te duur en teveel werk voor mij was.

Die kat heeft er voor gezorgd dat ik emotioneel een hele verbetering heb gemaakt. Ik maak nu dagelijks schoon, er zit regelmaat in mijn dag en wanneer ik overstuur ben probeer ik daar zo snel mee te stoppen, omdat de kat overstuur raakt.
Verder heb ik spaargeld wat speciaal voor hem is mocht hij nog eens naar de dierenarts moeten.

Een hulphond kan veel helpen, maar is duur en een enorme verantwoordelijkheid. Denk ook goed na of een dier uberhoubt nu een goed idee is. Wellicht is dat een beter idee wanneer ze zelf ook wat verantwoordelijker is voor een dier.
Je moet natuurlijk ook bij de les zijn als je met hem wandelt.
:') Anders lees je even ofzo...
pi_172503429
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:') Anders lees je even ofzo...
Ja, sorry, net bijgelezen :@
Twiddel
pi_172503491
Je kan Hart van Nederland ook bellen. Die doen dit soort dingen wel eens in de uitzending :)
Twiddel
pi_172504043
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze had al een hond.. en een kat.. en nu dus de hulphond erbij..
Dus het lijkt me dat ze wel 1 en ander gewend is..

Enne ze post zelf ook in dit topic he..
Dat had ik niet gezien maar juist dan zou ik er financieel heel goed overna denken. En weet dat het nog moeilijker is als je ook nog een gewoon huisdier is.
Hier loop ik zelf best veel tegen aan.

En onverwachte kosten :X hier ligt een rekening van 500+ euro omdat mijn hond werd gesteliseerd maar een ander had een ongelukje dus hou daar allemaal rekening mee.
pi_172514806
Wat al geschreven is, hulphond zit in de verzekering, er is een oude sok, ik bespaar zelf op leefgeld om te sparen en te zorgen.
Ik heb beschermd gewoond maar dat is geen optie, ik ben geen groepsmens en word zwaar agressief als iemand anders beslist over het feit wanneer ik de wasmachine mag gebruiken en waar ik mijn was op moet hangen. Ik heb een nieuwbouw seniorenwoning met aanpassingen en 2 tuinen en een zolder en dat gaat met woonbegeleiding prima.

Een kant en klaar pakket als hulphond zie ik niks in, dan is het geen maatje maar een hulpmiddel, daarom koos ik voor een stichting die hielp met het uitzoeken van de pup en daarin qua ras mij vrij laat. Het voordeel van het meemaken van het eerste levensjaar is dat je er een band mee opbouwt en vanuit die band verder kan gaan werken. Ik en Dakota vormen straks een team, daar is de gehele opleiding opgericht om samen te gaan ondernemen en uit je comfortzone te stappen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')