abonnement Unibet Coolblue
pi_172492381
Mijn laatste werkgever weigert mijn laatste loon volledig uit te betalen.

Van lente 2016 tot en met lente 2017 had ik een (standaard) contract voor bepaalde tijd (12 maanden) voor 40 uur per week. De verstandhouding was de laatste 4 maanden behoorlijk verslechterd * en mijn contract is dan ook niet verlengd.

Van de laatste 4 weken waren de laatste 2 weken vakantiedagen die ik heb opgenomen. De eerste 2 weken (van die 4 weken) was ik gewoon op kantoor. Niet dat ik veel gedaan heb, maar ik was er wel. Veel projectmatig werk bij het betreffende bedrijf en ik werd op een gegeven moment bij geen project meer betrokken. Ik heb mijn tijd dus vooral gevuld met nu.nl, koffie drinken en (heel overbodig) mail checken.

Nu wordt over die 2 weken vakantiedagen niet moeilijk gedaan, ze doen vooral moeilijk over die 2 weken dat ik op kantoor was. Ze zeggen "je hebt niet gewerkt dus we betalen niet". Wij werden namelijk geacht elke week onze uren in te vullen en dat heb ik voor die laatste 4 weken niet gedaan. Zoals ik al zei, de vakantiedagen (die ik in principe ook had moeten invullen) is niet het probleem maar de eerste 2 weken (toen ik wel op kantoor was) heb ik ook niks ingevuld dus ze betalen mijn laatste loon niet volledig uit. Het betreft een bedrag van rond de 1000 euro.

De reden dat ik voor de laatste 4 weken mijn uren niet had ingevuld is aan de ene kant omdat het technisch gewoon lastig te doen was (lastig, niet onmogelijk). Het programma waar in we het moesten invullen was zo nu en dan geblokkeerd. Bovendien is mij direct na de laatste werkdag dat ik op kantoor was (dus niet de laatste contractdag) de toegang tot het computer systeem ontzegd waardoor ik tijdens de laatste 2 weken vakantie dagen niet meer via remote dekstop mijn uren kon invullen. Aan de andere kant komt er ook wel een "zoek het allemaal lekker uit" mentaliteit van mijn kant bij kijken.

Van hun kant is trouwens geen ene vorm van communicatie hierover geweest. Ik kwam er achter via het laatste loonstrookje wat ik kreeg toen het contract al beėindigt was waarop opeens 2 weken onbetaald verlof stond. Ik heb toen direct de administrate gemaild waarna ik uiteindelijk het verhaal te horen kreeg.

De vraag is nu uiteraard wat mijn rechten zijn in deze zaak en hoe groot de kans is dat ik het geld terug krijg. Ik ben niet onervaren in dit soort dingen maar dat betrof vooral huisbazen. Ik wil gewoon het resterende bedrag hebben. Ik heb een contract voor 12 maanden, dat betalen ze ook maar volledig uit, als ze dat niet willen doen dan hadden ze me maar moeten ontslaan. Wat ze nu doen is gewoon pesten vind ik.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door compuparts5 op 17-07-2017 21:53:05 ]
pi_172492529
:')
Beetje uit je neus gaan zitten eten en je uren niet invullen en dan roepen 'niet mijn schuld!' En dan verbaasd zijn als het je shit oplevert :')
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 22:00:17 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172492753
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:51 schreef Allures het volgende:
:')
Beetje uit je neus gaan zitten eten en je uren niet invullen en dan roepen 'niet mijn schuld!' En dan verbaasd zijn als het je shit oplevert :')
Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172492837
Je rechten kun je uitvechten, maar ik kan je werkgever zijn gevoel helemaal begrijpen.

Hou gewoon de eer aan jezelf. Dat je er geen zin meer in had, dat snap ik ook, maar wees wel een kerel en geef elkaar in het midden de hand.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172492858
Ja hallo, hij werkt toch niet voor een uitzendbureau? Ik moet mijn uren ook invullen, maar verwacht gewoon salaris als ik dit niet doe. Hooguit problemen met de manager.

Je moet ze per brief alsnog eisen dit uit te betalen en dreigen met stappen als je dit niet doet.
.
pi_172493025
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:04 schreef Sigaartje het volgende:
Je rechten kun je uitvechten, maar ik kan je werkgever zijn gevoel helemaal begrijpen.

Hou gewoon de eer aan jezelf. Dat je er geen zin meer in had, dat snap ik ook, maar wees wel een kerel en geef elkaar in het midden de hand.
Ah net TS moet hier de verstandige zijn
pi_172493072
Makkelijk oordelen zo van een afstand, maar ik doe het toch: je hebt je redelijk als een lapzwans gedragen. Als ik je werkgever was, had ik dit misschien ook wel geprobeerd. Je weet dat je je uren moet loggen, maar denkt 'dikke vinger; ze zoeken het maar uit'. Je hebt niet gedaan wat moest, maar wil nu tóch je geld.

Vreeeeeemde houding :N

Dat gezegd hebbende: start de loonvorderingsprocedure (Google is your friend) en als dat niet helpt, dan wil de kantonrechter je werkgever waarschijnlijk het laatste zetje wel geven. Zo zit helaas de wet namelijk in elkaar. Een werknemer kan heel veel flikken. Helaas.
pi_172493185
Werkgever had vooraf ook zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen en in overleg kunnen besluiten TS eerder weg te sturen. Dit achteraf is een beetje kinderachtig.
.
pi_172493356
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:13 schreef Fer het volgende:
Werkgever had vooraf ook zijn verantwoordelijkheid kunnen nemen en in overleg kunnen besluiten TS eerder weg te sturen. Dit achteraf is een beetje kinderachtig.
natuurlijk maar zoals anderen hier snap ik wel dat het gedrag van TS een reactie krijgt zoals deze
Of het nu (juridisch) juist is of niet
Het is meer de 'wtf is dit' houding van TS die ik enorm kinderachtig vind. Dit is wat je zelf uitlokt zo
pi_172493760
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:19 schreef Allures het volgende:

[..]

natuurlijk maar zoals anderen hier snap ik wel dat het gedrag van TS een reactie krijgt zoals deze
Of het nu (juridisch) juist is of niet
Het is meer de 'wtf is dit' houding van TS die ik enorm kinderachtig vind. Dit is wat je zelf uitlokt zo
Ik blijf bij mijn standpunt. Ts heeft zich wellicht als een domme lul gedragen, maar een werkgever hoort professioneel te blijven.
.
pi_172494480
Voor iedereen die mij een lapzwans noemt, er is 11 maanden lang top-kwaliteit geleverd (wordt ook niet betwist), echter vaak wel via methoden/technieken die bij collega's niet bekend waren. Hierdoor stuitte ik op veel onbegrip, uiteindelijk heeft dat tot onwerkbare situaties geleid met een breuk als gevolg.

quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:05 schreef Fer het volgende:
Ja hallo, hij werkt toch niet voor een uitzendbureau? Ik moet mijn uren ook invullen, maar verwacht gewoon salaris als ik dit niet doe. Hooguit problemen met de manager.

Je moet ze per brief alsnog eisen dit uit te betalen en dreigen met stappen als je dit niet doet.
Zo sta ik er zelf dus ook in. Ik ben gewoon in dienst, het is inderdaad geen detacheringsbureau of uitzendbureau. Ik zou echter wel graag willen weten op welke wetten ik me kan beroepen of eerdere uitspraken van rechters.

[ Bericht 2% gewijzigd door compuparts5 op 17-07-2017 22:53:00 ]
pi_172494570
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:19 schreef Allures het volgende:

[..]

natuurlijk maar zoals anderen hier snap ik wel dat het gedrag van TS een reactie krijgt zoals deze
Of het nu (juridisch) juist is of niet
Maar daar gaat het in dit topic wel om. Dus afdwalen vind ik niet nodig

quote:
Het is meer de 'wtf is dit' houding van TS die ik enorm kinderachtig vind. Dit is wat je zelf uitlokt zo
Zoals ik al eerder zei: 11 maanden lang top-kwaliteit geleverd. Echter op het laatst was daar niet tot weinig waardering voor. Dan heb ik ook zoiets van "zoek het lekker zelf maar uit."

[ Bericht 8% gewijzigd door compuparts5 op 17-07-2017 22:55:02 ]
pi_172494748
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:10 schreef Queller het volgende:
Makkelijk oordelen zo van een afstand, maar ik doe het toch: je hebt je redelijk als een lapzwans gedragen. Als ik je werkgever was, had ik dit misschien ook wel geprobeerd. Je weet dat je je uren moet loggen, maar denkt 'dikke vinger; ze zoeken het maar uit'. Je hebt niet gedaan wat moest, maar wil nu tóch je geld.

Vreeeeeemde houding :N

Dat gezegd hebbende: start de loonvorderingsprocedure (Google is your friend) en als dat niet helpt, dan wil de kantonrechter je werkgever waarschijnlijk het laatste zetje wel geven. Zo zit helaas de wet namelijk in elkaar. Een werknemer kan heel veel flikken. Helaas.
De werkgever heeft zich ook als een lapzwans gedragen, door de werknemer tijdens de werkuren geen opdrachten te geven en door de toegang tot het uren-administratie systeem te blokkeren tijdens de laatste 2 weken van het dienstverband.

Nogal lastig uren boeken als je ze niet aan een project hebt besteed (want bij de bedrijven die ik ken waar je wekelijks je uren moet boeken, moet dat op basis van projectnummers) en ook lastig uren boeken als je het systeem niet meer in kan.

Het is aan de werkgever om te zorgen dat de werknemer zijn tijd nuttig kan besteden. Eigen initiatief hoort daar uiteraard ook bij, maar als dat er (even) niet is dient de werkgever/leidinggevende een en ander gewend te sturen en de werknemer een opdracht te geven.
pi_172495132
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:10 schreef Queller het volgende:
Makkelijk oordelen zo van een afstand, maar ik doe het toch: je hebt je redelijk als een lapzwans gedragen. Als ik je werkgever was, had ik dit misschien ook wel geprobeerd. Je weet dat je je uren moet loggen, maar denkt 'dikke vinger; ze zoeken het maar uit'. Je hebt niet gedaan wat moest, maar wil nu tóch je geld.

Vreeeeeemde houding :N

Dat gezegd hebbende: start de loonvorderingsprocedure (Google is your friend) en als dat niet helpt, dan wil de kantonrechter je werkgever waarschijnlijk het laatste zetje wel geven. Zo zit helaas de wet namelijk in elkaar. Een werknemer kan heel veel flikken. Helaas.
Het is ook wel deels vanuit de werkgever. Het bemoeilijken van inloggen, zoveel mogelijk saboteren. Ik snap dat de TS er ook niet zoveel zin meer in heeft dan
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_172496106
Wat is nu de officiėle reden voor de werkgever om geen salaris uit te keren?

Stellen ze TS in gebreke omdat hij geen arbeid zou hebben verricht?
Dan dit betwisten en stellen dat hij zich wel degelijk beschikbaar heeft gesteld maar dat de werkgever hem geen taken heeft toebedeeld.

Of stellen ze dat als hij geen uren schrijft hij geen salaris verdient?
Dan moeten ze dit kunnen onderbouwen met de arbeidsovereenkomst.
En TS kan dan alsnog een urenopgave indienen. Als hij niet in het urensysteem kan/mag dan kan hij ook ene lijst naar de salarisadministratie sturen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 17 juli 2017 @ 23:47:10 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172496224
Je hebt er gewoon recht op. Schakel een goede advocaat in en klaar.
pi_172496277
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:40 schreef jeroen25 het volgende:
Wat is nu de officiėle reden voor de werkgever om geen salaris uit te keren?

Stellen ze TS in gebreke omdat hij geen arbeid zou hebben verricht?
Dan dit betwisten en stellen dat hij zich wel degelijk beschikbaar heeft gesteld maar dat de werkgever hem geen taken heeft toebedeeld.

Of stellen ze dat als hij geen uren schrijft hij geen salaris verdient?
Dan moeten ze dit kunnen onderbouwen met de arbeidsovereenkomst.
En TS kan dan alsnog een urenopgave indienen. Als hij niet in het urensysteem kan/mag dan kan hij ook ene lijst naar de salarisadministratie sturen.
Goeie vragen. Uit de (rommelige) correspondentie die ik over de mail met ze hierover gehad heb haal ik dit, ze zeggen:

- dat de laatste 2 weken door mij geen uren verantwoord zijn , en voor zover zij kunnen nagaan ook niet gemaakt

- Ze kunnen niet anders dan op basis van de door mij ingevulde weekstaten concluderen dat er door mij, buiten de 2 weken vakantiedagen, 2 weken niet gewerkt is.
pi_172496288
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:47 schreef Mishu het volgende:
Je hebt er gewoon recht op. Schakel een goede advocaat in en klaar.
Call me naive ... maar zo zie ik het ook.
  maandag 17 juli 2017 @ 23:56:16 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172496374
Google maar op loonvordering , werkgever mag niet zomaar geen loon betalen als TS niet zijn uren invult.

Helaas wel advocatenwerk als werkgever niet wilt, en dan zit je al snel aan die 1000e
Dum de dum
pi_172496576
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:49 schreef compuparts5 het volgende:
Zoals ik al eerder zei: 11 maanden lang top-kwaliteit geleverd.
Dat je kwaliteit hebt geleverd, is fijn; daar heb je maandelijks salaris voor gekregen. Verder dus niet relevant.
quote:
Echter op het laatst was daar niet tot weinig waardering voor. Dan heb ik ook zoiets van "zoek het lekker zelf maar uit."
Dus dan doe je niet meer wat er volgens je arbeidsovereenkomst is afgesproken, maar wil je wel geld?

Je bent een mallerd. Je gaat dit absoluut winnen bij de rechter, maar ik zou het maar snel vergeten, want dit is niet iets om trots op te zijn.
pi_172496605
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:50 schreef compuparts5 het volgende:
- Ze kunnen niet anders dan op basis van de door mij ingevulde weekstaten concluderen dat er door mij, buiten de 2 weken vakantiedagen, 2 weken niet gewerkt is.
Dan gewoon een urenopgave maken en die op de mail zetten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172496652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 00:11 schreef Queller het volgende:
want dit is niet iets om trots op te zijn.
Dat geld natuurlijk ook voor de werkgever:
Wanneer het niet botert met de werknemer deze op een zijspoor zetten, verlangen dat hij wel op kantoor komt en dan klagen dat hij alleen nog maar op internet zit.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172496667
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Google maar op loonvordering , werkgever mag niet zomaar geen loon betalen als TS niet zijn uren invult.

Helaas wel advocatenwerk als werkgever niet wilt, en dan zit je al snel aan die 1000e
Dan wordt TS in gelijk gesteld en mag werkgever alle onkosten vergoeden. Waarschijnlijk een telefoontje van advocaat (of zelf aangeven dat je een advocaat in de hand heb genomen) is al genoeg om werkgever over de streep te trekken.

Heb al vaker vrienden of familie geholpen in conflicten met werkgever. Als je weet dat je in je recht staat, maar de werkgever probeert het gewoon hoef je maar 1x het woord advocaat te laten vallen en ze gaan op de rug liggen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172496757
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:19 schreef Allures het volgende:

[..]

natuurlijk maar zoals anderen hier snap ik wel dat het gedrag van TS een reactie krijgt zoals deze
Of het nu (juridisch) juist is of niet
Het is meer de 'wtf is dit' houding van TS die ik enorm kinderachtig vind. Dit is wat je zelf uitlokt zo
Werkgever vondt het blijkbaar ook prima, want geen waarschuwing en nergens op aan gesproken.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172496832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 00:16 schreef jeroen25 het volgende:

Dat geld natuurlijk ook voor de werkgever:
Wanneer het niet botert met de werknemer deze op een zijspoor zetten, verlangen dat hij wel op kantoor komt en dan klagen dat hij alleen nog maar op internet zit.
Het probleem is dat de uren niet geregistreerd zijn. TS vond dat allemaal maar moeilijk enzo, dus dacht: "Dikke vinger met je uren!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')