abonnement Unibet Coolblue
pi_172667871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 15:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar een artikel/fragment waarin hij dat zo zegt ? Want zo heeft hij het helemaal nooit gezegd.

Ken je klassiekers ;) zoals van der Staaij ben ik het niet eens met de titel haha
  dinsdag 25 juli 2017 @ 15:39:37 #202
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172667894
Als ik die achterlijke epistels zie van Remlof zou ik 99.999 bijna gaan missen :') .
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 15:40:40 #203
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172667919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 15:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]


Ken je klassiekers ;)
Ik kan even niet luisteren nu, maar zegt hij daarin niet cultuur ipv bevolking ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172667954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 15:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik kan even niet luisteren nu, maar zegt hij daarin niet cultuur ipv bevolking ?
Nee, niet dat er iets mis is met de uitspraak, laat staan de bedoeling ervan.
pi_172668119
Even doorklikken levert ook wel mooie filmpjes op

  dinsdag 25 juli 2017 @ 16:03:15 #206
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172668310
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:16 schreef agter het volgende:
Constructieve vraag:
Als FvD wel alt-right zou zijn, wat dan nog? Het zal je toch niet weerhouden erop te stemmen.

Ik zie het probleem niet zo.
Dat zou wel degelijk een probleem zijn. Ik denk dat je het extremisme van de alt-right ietwat onderschat. De alt-right is een verzameling extreemrechtse ideologen. Het zijn gewoon neo-nazi's.

Maar ook om die reden is FvD natuurlijk geen alt-right, ook al worden ze misschien gesteund vanuit die hoek. Dat maakt ze nog geen alt-right.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_172668485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 15:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar een artikel/fragment waarin hij dat zo zegt ? Want zo heeft hij het helemaal nooit gezegd.
Ja. Hij zegt letterlijk 'homeopatische verdunning van de Nederlandse bevolking'.
Make my day!
pi_172668566
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 15:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar een artikel/fragment waarin hij dat zo zegt ? Want zo heeft hij het helemaal nooit gezegd.
Wat ben je als je klaagt dat het Nederlandse volk verdund wordt door allerlei andere volkeren, tot er geen Nederlander meer is? Als je constant benadrukt hoe anders een bevolkingsgroep is, hoe zij niet bij ‘ons’ passen, hoe zij ‘ons land’ afpakken? Als in jouw brede kennissenkring mensen zitten die toch wel heel erg geobsedeerd zijn met genetische verschillen tussen bevolkingsgroepen? Als je boeken in je boekenkast hebt staan waarin betoogd wordt dat Duitsland verpest wordt door niet-witte bevolkingsgroepen met (en vanwege) lage IQ’s?
pi_172668584
Maar ook een quote

“Die zelfhaat die we proberen te ontstijgen [..] door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.”
pi_172668670
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:19 schreef ikbenrond het volgende:
Maar ook een quote

“Die zelfhaat die we proberen te ontstijgen [..] door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.”
Ben ik de enige die hier "Volk en Bodem" gevoelens bij krijg?

Make my day!
pi_172668735
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:23 schreef agter het volgende:

[..]

Ben ik de enige die hier "Volk en Bodem" gevoelens bij krijg?

[ afbeelding ]
Gezwam over het verlies van de Nederlandse echtheid omdat we ons mengen met andere volkeren ijselijk dicht bij nazi-retoriek, en negentiende-eeuwse rassenleer
pi_172668951
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:27 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Gezwam over het verlies van de Nederlandse echtheid omdat we ons mengen met andere volkeren ijselijk dicht bij nazi-retoriek, en negentiende-eeuwse rassenleer
Ik vind het constante gedemoniseer vanuit linkse snit nog erger tegen Nazi retoriek aan zitten dan jouw voorbeeld.
pi_172668977
We kunnen er allemaal wel nazigevoelens bij krijgen (het FvD gaat mensen deporteren en vergassen) maar dat is pure onzin.

Het FvD zegt het volgende:
- Er zijn problemen in de wereld onstaan door ons (westerse wereld) toedoen; dat hadden we moeten voorkomen.
- supernationale entititeiten overrulen onze regelgeving, waardoor wij gedwongen zijn om
- mensen uit delen van de wereld te halen met gigantische grote verschillen van ons deel van de wereld, hoewel
- dit om een dozijn aan redenen geen structurele oplossing is die
- in ons land ook voor problemen zorgt terwijl
- er betere oplossingen zijn die voor alle partijen beter uitpakken.

Waarom zou je er dan één quote uithalen, de context daarbij compleet negeren én het verkeerd interpreteren. De gehele aangedragen oplossing compleet naast je neerleggen om degene die die oplossing aandraagt zwart te maken.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 16:46:33 #214
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172669053
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:41 schreef Mr.Major het volgende:
We kunnen er allemaal wel nazigevoelens bij krijgen (het FvD gaat mensen deporteren en vergassen) maar dat is pure onzin.

Het FvD zegt het volgende:
- Er zijn problemen in de wereld onstaan door ons (westerse wereld) toedoen; dat hadden we moeten voorkomen.
- supernationale entititeiten overrulen onze regelgeving, waardoor wij gedwongen zijn om
- mensen uit delen van de wereld te halen met gigantische grote verschillen van ons deel van de wereld, hoewel
- dit om een dozijn aan redenen geen structurele oplossing is die
- in ons land ook voor problemen zorgt terwijl
- er betere oplossingen zijn die voor alle partijen beter uitpakken.

Waarom zou je er dan één quote uithalen, de context daarbij compleet negeren én het verkeerd interpreteren. De gehele aangedragen oplossing compleet naast je neerleggen om degene die die oplossing aandraagt zwart te maken.
Ik vermoed een verregaande vorm van Nazi-tourettes.

http://www.cc.com/shows/t(...)ck-s-nazi-tourette-s
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_172669194
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:41 schreef Mr.Major het volgende:
We kunnen er allemaal wel nazigevoelens bij krijgen (het FvD gaat mensen deporteren en vergassen) maar dat is pure onzin.

Ik vind het eigenlijk net zo onzinnig om te doen alsof de vergelijking met nazi-ideologie alleen opgaat als er ook mensen gedeporteerd en vergast worden.

Ik zou het overigens niet eens nazi-ideologie willen noemen, verder. Nazi's maakten ook gebruik van dat soort denkbeelden, maar die hebben ze zelf ook niet uitgevonden. Dat zijn gewoon tendensen die je sinds mensenheugenis al tegenkomt.

Aan de ene kant vind ik het dan ook wat raar om naar de nazi's te wijzen als 'uniek' voorbeeld in de geschiedenis van deze denkwijze, aan de andere kant vind ik ontkennen dat ze op bepaalde gebieden tegen ideeën aanschurken die de nazi's ook hadden ook onzin. Een gedeeld element maakt het FvD ook niet direct een groepje nazi's, ofzo.

Maar goed, dat hebben heel veel partijen, de ideologie was immers veel breder dan alleen 'joden vergassen', daar zaten ook veel meer elementen in. Economische autarkie, bijvoorbeeld, en de staat die grote projecten opzet om de werkgelegenheid te stimuleren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172669284
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk net zo onzinnig om te doen alsof de vergelijking met nazi-ideologie alleen opgaat als er ook mensen gedeporteerd en vergast worden.

Ik zou het overigens niet eens nazi-ideologie willen noemen, verder. Nazi's maakten ook gebruik van dat soort denkbeelden, maar die hebben ze zelf ook niet uitgevonden. Dat zijn gewoon tendensen die je sinds mensenheugenis al tegenkomt.

Aan de ene kant vind ik het dan ook wat raar om naar de nazi's te wijzen als 'uniek' voorbeeld in de geschiedenis van deze denkwijze, aan de andere kant vind ik ontkennen dat ze op bepaalde gebieden tegen ideeën aanschurken die de nazi's ook hadden ook onzin. Een gedeeld element maakt het FvD ook niet direct een groepje nazi's, ofzo.

Maar goed, dat hebben heel veel partijen, de ideologie was immers veel breder dan alleen 'joden vergassen', daar zaten ook veel meer elementen in. Economische autarkie, bijvoorbeeld, en de staat die grote projecten opzet om de werkgelegenheid te stimuleren.
Ja tuurlijk. Daar heb je ook wel gelijk in. Maar het probleem is dat de kritiek nooit op zo'n manier wordt geleverd. Er wordt geprobeerd om 1 lijntje te trekken, en dan doet links (even voor het gemak) gelijk alsof we hier te maken hebben met Hitler reborn ofzo. Moet je nagaan als er dan iemand van het FvD zou zeggen, ja maar Hitler had ook goeie dingen.

We moeten het gewoon niet via dit soort dooddoeners willen bespreken. Ik heb het al geprobeerd te verduidelijken via mijn SGP vergelijking.
pi_172669329
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Daar heb je ook wel gelijk in. Maar het probleem is dat de kritiek nooit op zo'n manier wordt geleverd. Er wordt geprobeerd om 1 lijntje te trekken, en dan doet links (even voor het gemak) gelijk alsof we hier te maken hebben met Hitler reborn ofzo. Moet je nagaan als er dan iemand van het FvD zou zeggen, ja maar Hitler had ook goeie dingen.

We moeten het gewoon niet via dit soort dooddoeners willen bespreken. Ik heb het al geprobeerd te verduidelijken via mijn SGP vergelijking.
Ja. Hitler was ook vegetariër. :P
Make my day!
pi_172669366
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:02 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Hitler was ook vegetariër. :P
En hij hield van honden.
pi_172669709
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:04 schreef Monopoly het volgende:

[..]

En hij hield van honden.
En hij kon goed schilderen.

Volkskrant: FvD'ers idoliseren Hitler op forum
  dinsdag 25 juli 2017 @ 17:35:44 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_172669979
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Noem maar één specifieke uitspraak die ook maar een heel klein beetje aantoonbaar racistisch is.
De uitspraak die ik citeerde is niet een heel klein beetje maar heel erg aantoonbaar racistisch.

Eigen volk eerst, wij zijn beter dan de rest etc.
pi_172670192
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:35 schreef remlof het volgende:

[..]

De uitspraak die ik citeerde is niet een heel klein beetje maar heel erg aantoonbaar racistisch.

Eigen volk eerst, wij zijn beter dan de rest etc.
In Nederland zijn er normen en waarden, die we willen behouden. Als we hier een watersnoodramp zouden krijgen en naar Saudi-Arabië zouden gaan moeten we daar ook niet in hotpants gaat rondlopen en dergelijke. Dat is geen racisme dat is fatsoen. Aangezien mensen dat niet willen is een instroom van volkeren en vermening van volken (lees niet genen maar cultuur hier aub) geen goed idee.

Iets van andere mensen verwachten is geen racisme. Zeggen dat ze zich niet aan onze regels hoeven houden als die in strijd zijn met hun eigen normen en waarden, is dat ironisch genoeg, dan weer wel.

Niet dat het nuttig is om het daarover te hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 25-07-2017 17:50:31 ]
  dinsdag 25 juli 2017 @ 19:03:56 #222
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172672228
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En hij kon goed schilderen.

Volkskrant: FvD'ers idoliseren Hitler op forum
_O-
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172672555
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:44 schreef Mr.Major het volgende:

[Aangezien mensen dat niet willen is een instroom van volkeren en vermening van volken (lees niet genen maar cultuur hier aub) geen goed idee.

Als je het over een hele grote instroom hebt in een korte tijd. Dat moet je niet hebben.
Maar als je roept over homeopatische verdunning als gevaar voor de Nederlandse cultuur en ideniteit dan is dat extreemrechts gelul... die inderdaad associaties oproept met blut-und-bodem etnische zuiverheidstreven.
Baudet is zelf zo'n verdund figuur.... dus een bewijs dat in hem het Nederlandse niet kapot is gegaan. Zijn verdunning ging met veel meer druppels dan de homeopathie voorschrijft om de hele fles vloeistof (vertaal naar Nederlandse identiteit) van karakter te veranderen.
pi_172673545
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:27 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Gezwam over het verlies van de Nederlandse echtheid omdat we ons mengen met andere volkeren ijselijk dicht bij nazi-retoriek, en negentiende-eeuwse rassenleer
Dit is gewoon typisch AFA zwarthemden retoriek.
pi_172673917
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 19:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je het over een hele grote instroom hebt in een korte tijd. Dat moet je niet hebben.
Maar als je roept over homeopatische verdunning als gevaar voor de Nederlandse cultuur en ideniteit dan is dat extreemrechts gelul... die inderdaad associaties oproept met blut-und-bodem etnische zuiverheidstreven.
Baudet is zelf zo'n verdund figuur.... dus een bewijs dat in hem het Nederlandse niet kapot is gegaan. Zijn verdunning ging met veel meer druppels dan de homeopathie voorschrijft om de hele fles vloeistof (vertaal naar Nederlandse identiteit) van karakter te veranderen.
De opmerking over Baudet geeft maar aan dat je het niet begrijpt of wil begrijpen. We proberen het je uit te leggen: dat is niet de verdunning waar Baudet op doelt. Als je daar in blijft terugvallen, moet je het ons niet kwalijk nemen dat je daar dat soort gedachten van krijgt.

Maar als we toch in de metafoor willen blijven. Het gaat niet om het aantal druppels, het gaat om de concentratie van de oplossing. Dat wil zeggen: hoe sterk is de activiteit van de eigen cultuur. Als je ziet hoe veel imams actief zijn, er islamitisch onderwijs wordt gegeven (ik ben voor seculier onderwijs, niet zozeer alleen tegen islamitisch onderwijs) en je een partij als DENK hebt.
Ook belangrijk is de behoefte aan het behouden van de eigen cultuur. De islamitische cultuur is door de boeg genomen zeer conservatief in ze zin: zoals ik het gewend ben, wil ik het houden. Dit zorgt ervoor dat een kleinere stroom al voor problemen zorgt. Er komt geen vermenging, maar een suspensie van volkeren. Het mengt niet. Zo zei Hiddema: integratie vindt plaats onder de lakens. Helaas gebeurt dat niet.

Zo, een aantal aanpassingen later ben ik tevreden :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 25-07-2017 21:12:32 ]
pi_172677308
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De opmerking over Baudet geeft maar aan dat je het niet begrijpt of wil begrijpen.
natuurljk begrijp ik niet wat jij wilt denken.. Logisch toch ?

quote:
We proberen het je uit te leggen: dat is niet de verdunning waar Baudet op doelt.
Daar doelt hij wel op. Hij overdrijft de fantasie van de gevolgen van miljoenen migranten in Nederland tot zo schadelijk dat een paar druppels migranten al een groot gevaar zijn.
Het is geen toevallige overdrijving. Dat overdrijven van hem is standaard en dan komt hij tot zulke discriminerende omschrijvingen, die een verwoording zijn van discriminerende bedoelingen.
Een verwante overdrijving is : Nederlanders zijn fobisch bang voor zichzelf , en willen daardoor Nederland vernietigen.
Een variatie in andere woorden : Nederlanders haten zichzelf en willen daardoor zichzelf vernietigen.
In feite is dat verkapt het principe van eigen-volk-eerst en discriminatie is onze redding.

quote:
Dat wil zeggen: hoe sterk is de activiteit van de eigen cultuur. Als je ziet hoe veel imams actief zijn, er islamitisch onderwijs wordt gegeven (ik ben voor seculier onderwijs, niet zozeer alleen tegen islamitisch onderwijs)
Typisch het overdrijven van extreemrechts. Die paar imans als groot gevaar voor "de eigen cultuur" zien. Ben ik blij dat mijn Nederlandse cultuur daar nuchterder in is

quote:
en je een partij als DENK hebt.
wederom..... je overdrijft en je suggereert hier dat die club de Nederlandse cultuur wilt vernietigen.

quote:
Er komt geen vermenging, maar een suspensie van volkeren. Het mengt niet. Zo zei Hiddema: integratie vindt plaats onder de lakens. Helaas gebeurt dat niet.
Als er geen vermenging komt dan hoef jij dus ook ook niet bang te zijn dat die druppels vreemdelingen de Nederlandse cultuur en identiteit vernietigt. Toch?
Overigens zijn Baudet, Wilders en mijn persoon zelf die vermengde mensen met islamitische voorouders en dat ontstond echt wel onder de lakens of op de lakens als het erg warm was.

Nu denk ik wel dat er nog heel lang een groep islamieten in Nederland zal zijn, maar die vernederlandsen . Met behoud van de godsdienst en zonder die godsdienst.
Zo ging dat ook met de Joodse Nederlanders.

NU zie ik nog niet FvD=programmapunten die openlijk pleiten voor onderdrukking van islamieten of mensen met een ongewenst afkomst.
Die wet bescherming Nederlandse waarden en normen is een verkapt discriminerend programmapunt. Vroeger had men de wet op de godslastering.. dit van de FvD is net zo'n aartsconservatief gedrocht
Ik ben benieuwd hoe FvD zich ontwikkelt. Openlijk naar extreemrechts zoals de PVV?
pi_172677364
quote:
Ik ben benieuwd hoe FvD zich ontwikkelt. Openlijk naar extreemrechts zoals de PVV?
Baudet gaat het er zo over hebben op rtl4, misschien wil je ook kijken. De rest lees ik zo
  dinsdag 25 juli 2017 @ 22:44:38 #228
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_172679015
Goed optreden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 juli 2017 @ 22:46:45 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172679078
Korte samenvatting van dingen die niet al op een bandje staan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172679968
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

natuurljk begrijp ik niet wat jij wilt denken.. Logisch toch ?
Nee helemaal niet. Meestal begrijp ik jou wel, maar ben ik het er niet mee eens. Soms snap ik niet hoe je iets kan denken, dat dan weer wel.

quote:
Daar doelt hij wel op.
Welles! Nietus. Nogmaals hij heeft het niet over bloed of kleur. Hij geeft zelf 100 keer aan van niet. Er zijn 1000 dingen waaruit blijkt dat het echt niet zo is. Je (en met jou vele anderen) weigeren dat gewoon te accepteren.

quote:
Hij overdrijft de fantasie van de gevolgen van miljoenen migranten in Nederland tot zo schadelijk dat een paar druppels migranten al een groot gevaar zijn.
Het is geen toevallige overdrijving. Dat overdrijven van hem is standaard en dan komt hij tot zulke discriminerende omschrijvingen, die een verwoording zijn van discriminerende bedoelingen.
Een verwante overdrijving is : Nederlanders zijn fobisch bang voor zichzelf , en willen daardoor Nederland vernietigen.
Een variatie in andere woorden : Nederlanders haten zichzelf en willen daardoor zichzelf vernietigen.
In feite is dat verkapt het principe van eigen-volk-eerst en discriminatie is onze redding.
Je overdrijft nu zelf z'n opmerking. Het zijn wéér stromannen. Niemand wíl nederland vernietigen. Je maakt dat er zelf van, neemt dat dan vervolgens te letterlijk, en ziet dat dan als symptoom van zijn racisme.

Maar het is wel onwenselijk dat er sprake is van een oikofobie. Ook een te grote immigratiestroom is, gezien de uitvoering (!) een probleem. Daardoor zijn er onwenselijke ontwikkelingen. Verder zie je dus weer dingen in wat hij zegt die hij niet bedoeld, ik wil dat wel blijven weerleggen maar je gelooft het toch niet

quote:
Typisch het overdrijven van extreemrechts. Die paar imans als groot gevaar voor "de eigen cultuur" zien. Ben ik blij dat mijn Nederlandse cultuur daar nuchterder in is
Islamitisch onderwijs laat je weg, ik concludeer daaruit dat ik een punt heb. Het gaat natuurlijk niet om de aanwezigheid van een imam of een pastoor. Het gaat om de ideeen die in sommige moskeeen worden gepredikt. Om buitenlandse financiering van die moskeeen. Om het onderwijs dat daar aan kinderen wordt gegeven en voor mij persoonlijk: de activiteit die vanuit de islam uitgaat. Ik vind de gereformeerden ook een negatieve invloed uitoefenen. Geloof hoort thuis, en een huis van god moet zich niet te fanatiek optreden. Dat heeft dus niks met islamofobie te maken.
quote:
wederom..... je overdrijft en je suggereert hier dat die club de Nederlandse cultuur wilt vernietigen.
Ik overdrijf niet, jíj overdrijft. Ík heb dat nóóít gezegd. Het probleem is dat DENK niet kritisch staat naar hun kiezers. Ik vind het prima dat ze er zijn omdat die mensen (wordt niet racistisch bedoeld) erop stemmen, begrijp me niet verkeerd, maar inhoudelijk hebben ze het fout. Wil ik best over uitwijden als je dat anders ziet.

quote:
Als er geen vermenging komt dan hoef jij dus ook ook niet bang te zijn dat die druppels vreemdelingen de Nederlandse cultuur en identiteit vernietigt. Toch?
Overigens zijn Baudet, Wilders en mijn persoon zelf die vermengde mensen met islamitische voorouders en dat ontstond echt wel onder de lakens of op de lakens als het erg warm was.
In metaforen praten is natuurlijk altijd een vertekening van de werkelijkheid. Maar juist het niet optreden van die vermeningen -integratie that is, het aannemen van onze cultuur, is zo belangrijk en moet gebeuren. Wij willen dus juist die verandering waarvan jij zegt dat we er zo bang voor zijn. Je lijkt ons niet te willen begrijpen. Als dat gebeurd, is er bijv. best ruimte om vrij te geven voor bijv. een suikerfeest (als dat geen stom voorbeeld is, ik hoop dat m'n punt duidelijk is).

quote:
Nu denk ik wel dat er nog heel lang een groep islamieten in Nederland zal zijn, maar die vernederlandsen . Met behoud van de godsdienst en zonder die godsdienst.
Zo ging dat ook met de Joodse Nederlanders.
Daar is niks mis mee zolang het maar geen grefo cultuur aanneemt. Zolang aan de 5 basiswaarden wordt voldaan, geldt ook voor de grefo's, is het goed. Zo wordt nederland toleranter.

quote:
NU zie ik nog niet FvD=programmapunten die openlijk pleiten voor onderdrukking van islamieten of mensen met een ongewenst afkomst.
Die wet bescherming Nederlandse waarden en normen is een verkapt discriminerend programmapunt. Vroeger had men de wet op de godslastering.. dit van de FvD is net zo'n aartsconservatief gedrocht
Het is niet discriminerend. Het geld voor iedereen. Als bepaalde mensen daar moeite mee hebben, is het blijkbaar nodig. Als kees van der staaij moeilijk doet over vrouwen in z'n partij, is het bij grefo's nodig. Als moslims moeilijk doen over het accepteren van homo's, is het schijnbaar nodig. Godslastering en die vijf basiswaarden kunnen niet nog meer lijnrecht tegenover elkaar staan.

quote:
Ik ben benieuwd hoe FvD zich ontwikkelt. Openlijk naar extreemrechts zoals de PVV?
Zeker niet. Dat is juist het punt. Kritiek hebben mag, dan ben je niet gelijk een racist. Ik kan niet voor iedereen spreken die op het FvD heeft gestemd. Maar ik heb een duidelijk idee hoe het zou moeten in Nederland. Ik zal heus niet altijd het beste idee hebben, dat heeft niemand. Maar het is niet zo dat als je op het FvD stemt, je een racist bent. Ik heb geen enkele reden te twijfelen aan de motieven van Baudet en het FvD.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 26-07-2017 02:09:17 ]
pi_172680094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 22:44 schreef Gohf046 het volgende:
Goed optreden.
Inderdaad een zeer goed optreden. Ook voor wie het niet met hem eens zijn.
pi_172680411
Eens
(she/her)
pi_172680923
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De opmerking over Baudet geeft maar aan dat je het niet begrijpt of wil begrijpen. We proberen het je uit te leggen: dat is niet de verdunning waar Baudet op doelt. Als je daar in blijft terugvallen, moet je het ons niet kwalijk nemen dat je daar dat soort gedachten van krijgt.

Maar als we toch in de metafoor willen blijven. Het gaat niet om het aantal druppels, het gaat om de concentratie van de oplossing. Dat wil zeggen: hoe sterk is de activiteit van de eigen cultuur. Als je ziet hoe veel imams actief zijn, er islamitisch onderwijs wordt gegeven (ik ben voor seculier onderwijs, niet zozeer alleen tegen islamitisch onderwijs) en je een partij als DENK hebt.
Ook belangrijk is de behoefte aan het behouden van de eigen cultuur. De islamitische cultuur is door de boeg genomen zeer conservatief in ze zin: zoals ik het gewend ben, wil ik het houden. Dit zorgt ervoor dat een kleinere stroom al voor problemen zorgt. Er komt geen vermenging, maar een suspensie van volkeren. Het mengt niet. Zo zei Hiddema: integratie vindt plaats onder de lakens. Helaas gebeurt dat niet.

Zo, een aantal aanpassingen later ben ik tevreden :Y
Nee. Je kunt het spinnen zoals je wil. Maar dat is niet wat Baudet zegt.
Nogmaals:
.."door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan"

Als Baudet de Nederlandse cultuur bedoelde had hij dat wel gezegd. Het gaat hier letterlijk om het volk.


Waarom is het zo moeilijk om deze woorden te nemen zoals ze gesproken zijn? Je staat achter FvD. Je zou hier trots op moeten zijn.

Geef eens aan waarom je de woorden anders draait, waarom de woorden niet goed zijn volgens jou?

[ Bericht 3% gewijzigd door agter op 26-07-2017 00:17:41 ]
Make my day!
pi_172681111
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:02 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Je kunt het spinnen zoals je wil. Maar dat is niet wat Baudet zegt.
Nogmaals:
.."door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan"

Als Baudet de Nederlandse cultuur bedoelde had hij dat wel gezegd. Het gaat hier om het volk.


Waarom is het zo moeilijk om deze woorden te nemen zoals ze gesproken zijn?
Omdat hij dat niet zo heeft bedoeld, dat al heeft uitgelegd en er naast een aantal quotes die ik helemaal niet zo zie als jij of anderen er gewoon een heel redelijk programma ligt waar ik niemand over hoor klagen op een inhoudelijke manier, en er geen enkel bewijs is dat er sprake is van wat Baudet wordt verweten. Dat hele verhaal, en het enige waar je mee komt is, wellus.

Het gaat niet om het DNA van de Nederlander. Het gaat niet om de witte kleur. Het gaat niet, zoals jij zegt, om de blauwe ogen en het blonde haar. Het gaat om het concept de Nederlander. Daar hoort ook Baudet bij, met al z'n afkomsten, en daar hoort ook een Syrisch meisje bij dat is geïntegreerd en meeloopt met de Nijmegen vierdaagse.

Stop er verdomme mee de boel te verdraaien!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 26-07-2017 02:11:23 ]
pi_172681206
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat hij dat niet zo heeft bedoeld, dat al heeft uitgelegd en er naast een aantal quotes die ik helemaal niet zo zie als jij of anderen er gewoon een heel redelijk programma ligt waar ik niemand over hoor klagen op een inhoudelijke manier, en er geen enkel bewijs is dat er sprake is van wat Baudet wordt verweten. Dat hele verhaal, en het enige waar je mee komt is, wellus.

Het gaat niet om het DNA van de Nederlander. Het gaat niet om de witte kleur. Het gaat niet, zoals jij zegt, om de blauwe ogen en het blonde haar. Het gaat om het concept de Nederlander. Daar hoort ook Baudet bij, met al z'n afkomsten, en daar hoort ook een Syrisch meisje bij dat is geïntegreerd en meeloopt met de Nijmegen vierdaagse.
Ik zeg helemaal niets.
Ik quote enkel zijn woorden. En neem die serieus.
Waarom zou ik zijn woorden niet serieus nemen?

Sorry, maar iemand die het niet zo bedoelt, of die nog eens extra uitgelegd moet worden (wat mij nogal subjectief lijkt, denk je niet?), hoe serieus zijn die woorden dan?
Hij zegt dit. Dus daar moet ik op af kunnen gaan.

En nee, ik wil hem niet pakken. Maar dit is wel wat hij zegt.
Ik zou willen dat de aanhangers wat meer van hun eigen kracht uit zouden gaan. Er zullen altijd mensen zijn die dit in het hokje van extreem rechts plaatsten. So what? Waarom vind je dat erg?

Sta dan gewoon voor deze woorden.
Make my day!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2017 @ 00:32:08 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172681254
En dan nog, wat maakt het in godsnaam uit dat een individu zegt dat hij het niet ziet zitten om massaal import zich hier te laten voortplanten? Het is evolutie dat onze huidige maatschappij heeft gemaakt, en het is PC dat het kan kapotmaken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172681345
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:27 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niets.
Ik quote enkel zijn woorden. En neem die serieus.
Waarom zou ik zijn woorden niet serieus nemen?

Sorry, maar iemand die het niet zo bedoelt, of die nog eens extra uitgelegd moet worden (wat mij nogal subjectief lijkt, denk je niet?), hoe serieus zijn die woorden dan?
Hij zegt dit. Dus daar moet ik op af kunnen gaan.

En nee, ik wil hem niet pakken. Maar dit is wel wat hij zegt.
Ik zou willen dat de aanhangers wat meer van hun eigen kracht uit zouden gaan. Er zullen altijd mensen zijn die dit in het hokje van extreem rechts plaatsten. So what? Waarom vind je dat erg?

Sta dan gewoon voor deze woorden.
Je doet net alsof de interpretatie die jij er aan geeft de enige juiste is, en elke andere veel logischere verklaring onzin is. En vervolgens wil je dat ik toegeef aan jouw verklaring en daar dan achter ga staan. Bizar. Is het volgens jou absoluut onmogelijk dat Baudet iets zegt wat ie niet zo bedoelt? Is het onmogelijk dat het verkeerd wordt geïnterpreteerd? En als dat wel kan, waarom is dat dan nu niet het geval, en bedoelt ie het op de manier die je nu zegt.

Ik vind het erg, niet omdat men het extreem rechts noemt, maar om wat dat extreem rechts betekent. Dat zou namelijk betekenen dat het een bizarre racistische mening is, die als je mazzel hebt verhuld wordt in aardige woorden. Hoezo moet Baudet een slechte vent zijn, hoezo kunnen zijn kiezers niet gewoon worden gezien als mensen die problemen op een redelijke manier willen oplossen, maar worden er altijd achterliggende verkeerde ideeën aan verbonden... Dát dat gebeurt vind ik erg, want dat is niet waar.

Ik sta dus voor en achter die woorden, maar niet op de manier waarop ze worden geïnterpreteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 26-07-2017 02:15:44 ]
pi_172681367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:32 schreef Nattekat het volgende:
En dan nog, wat maakt het in godsnaam uit dat een individu zegt dat hij het niet ziet zitten om massaal import zich hier te laten voortplanten? Het is evolutie dat onze huidige maatschappij heeft gemaakt, en het is PC dat het kan kapotmaken.
Het maakt mij niet uit dat jij zegt dat je vindt dat wij hoger op de evolutionaire ladder staan dan anderen.

Maar als je dat vindt, wees er dan gewoon trots op. En verdraai niet steeds alles zodat het te plooien valt in wat kennelijk wel of niet salonfähig is ( en ik bedoel niet speciaal jou, maar ik zie het hier gewoon gebeuren dag in dag uit).
Make my day!
pi_172681542
quote:
Het gehele gesprek was erg goed, hij is zo welbespraakt. Wat ben ik blij met deze vent _O_ Hij had ook de sympathie van Beau volgens mij. Jammer dat hij wat betreft immigratie schijnbaar toch niet het gehele verhaal heeft begrepen en daar "rillingen" van krijgt. Komt wel goed volgens mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 26-07-2017 02:04:49 ]
pi_172681597
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gehele gesprek was erg goed. Wat ben ik blij met deze vent _O_ Hij had ook de sympathie van Beau volgens mij. Jammer dat hij wat betreft immigratie schijnbaar toch niet het gehele verhaal heeft begrepen en daar "rillingen" van krijgt. Komt wel goed volgens mij.
Dat ga ik morgen dan even geheel bekijken als de app meewerkt.
pi_172681608
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat ga ik morgen dan even geheel bekijken als de app meewerkt.
Vanaf 34:30 begint het gesprek met Thierry, die overigens een echte captain Jack Sparrow snor heeft, let er maar eens op :7

[ Bericht 66% gewijzigd door Mr.Major op 26-07-2017 02:16:52 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2017 @ 10:24:54 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172684647
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:45 schreef agter het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit dat jij zegt dat je vindt dat wij hoger op de evolutionaire ladder staan dan anderen.

Maar als je dat vindt, wees er dan gewoon trots op. En verdraai niet steeds alles zodat het te plooien valt in wat kennelijk wel of niet salonfähig is ( en ik bedoel niet speciaal jou, maar ik zie het hier gewoon gebeuren dag in dag uit).
Ik kijk naar buiten en zie een sterk ontwikkeld land.
Ik kijk naar sub-Sahara en zie één grote bende.

Waarin precies is onze maatschappij even hoog?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172684797
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik kijk naar buiten en zie een sterk ontwikkeld land.
Ik kijk naar sub-Sahara en zie één grote bende.

Waarin precies is onze maatschappij even hoog?
Niemand bestrijd dat wij de zaakjes beter voor elkaar hebben.

Doen alsof wij daardoor intrinsiek betere of waardevollere mensen zijn is op het randje.

Beargumenteren dat dit komt wij hoger op de evolutionaire ladder staan, en mensen uit Afrika dus gewoon minder mens zijn dan wij, is over dat randje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2017 @ 11:00:46 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172685381
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niemand bestrijd dat wij de zaakjes beter voor elkaar hebben.

Doen alsof wij daardoor intrinsiek betere of waardevollere mensen zijn is op het randje.

Beargumenteren dat dit komt wij hoger op de evolutionaire ladder staan, en mensen uit Afrika dus gewoon minder mens zijn dan wij, is over dat randje.
Evolutie betekent veel meer dan alleen genetisch... dat je direct die koppeling maakt zegt meer over jou dan over mij.

En voor we weer met racisme gaan gooien omdat je een plaat voor je kop hebt; verklaar maar eens waarom Kenianen ondanks mindere voorzieningen zo gigantisch sterk zijn in de atletiek terwijl alle mensen aan elkaar gelijk zijn volgens jou.

We zijn niet gelijk, deal with it. Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Mensen die dat zeggen zijn geen racist of seksist, maar leggen feiten bloot.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172685406
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Evolutie betekent veel meer dan alleen genetisch... dat je direct die koppeling maakt zegt meer over jou dan over mij.

En voor we weer met racisme gaan gooien omdat je een plaat voor je kop hebt; verklaar maar eens waarom Kenianen het ondanks mindere voorzieningen zo gigantisch sterk zijn in de atletiek terwijl alle mensen aan elkaar gelijk zijn volgens jou.

We zijn niet gelijk, deal with it. Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Mensen die dat zeggen zijn geen racist of seksist, maar leggen feiten bloot.
Ik zeg a) nergens dat alle mensen gelijk zijn, en b) nergens dat evolutie alleen genetisch is.

Kortom, leg me geen woorden in de mond.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2017 @ 11:06:00 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172685460
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zeg a) nergens dat alle mensen gelijk zijn, en b) nergens dat evolutie alleen genetisch is.

Kortom, leg me geen woorden in de mond.
Je zegt letterlijk een post geleden nog dat ik over het randje ga.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172685526
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk een post geleden nog dat ik over het randje ga.
Ik zeg dat mensen indelen op een evolutionaire ladder inderdaad over het randje is, dat heb je goed gelezen. Dat komt omdat je daarmee impliceert dat bijvoorbeeld negers in Afrika minder ver geëvolueerd zijn dan ons, en dus een minder volledig of gelukt mens zijn.

Daarmee zeg ik niet dat alle mensen gelijk zijn, dus gelieve die stroman achterwege te laten en gewoon mijn post goed te lezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2017 @ 11:12:33 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172685578
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zeg dat mensen indelen op een evolutionaire ladder inderdaad over het randje is, dat heb je goed gelezen. Dat komt omdat je daarmee impliceert dat bijvoorbeeld negers in Afrika minder ver geëvolueerd zijn dan ons, en dus een minder volledig of gelukt mens zijn.

Daarmee zeg ik niet dat alle mensen gelijk zijn, dus gelieve die stroman achterwege te laten en gewoon mijn post goed te lezen.
En als ik met een hele duidelijke uitleg kom voor die uitspraak, leg ik je woorden in de mond.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172685939
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En als ik met een hele duidelijke uitleg kom voor die uitspraak, leg ik je woorden in de mond.
Dat klopt, want je uitleg is verkeerd, ik zeg immers niet dat alle mensen gelijk zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')