abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172488153
Een artikel uit de Telegraaf, let niet op de titel van het Telegraaf-artikel, 4 op de 10 mensen die als rijk bestempeld mogen worden (vermogen boven ¤ 500.000) heeft zijn vermogen in de schoot geworpen gekregen door een erfenis of schenking, daarnaast verwierf nog eens 26% van de vermogenden hun inkomen via investeringen en beleggingen (samen maakt dat 65%).

quote:
Vier op de tien rijken werken er niet voor

AMSTERDAM - Vier op de tien rijken hebben zijn of haar vermogen deels of volledig in de schoot geworpen gekregen.

Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau GfK, in opdracht van ABN Amro MeesPierson, onder Nederlanders met minimaal ¤0,5 miljoen vrij besteedbaar vermogen op de bank. Bij 39% van de ondervraagden is hun vermogen geheel of gedeeltelijk afkomstig uit een erfenis. Een eigen bedrijf is bij 31% de belangrijkste herkomst van het vermogen. Onder miljonairs is dit overigens 37%. Ruim een kwart (26%) van de rijken heeft zijn of haar vermogen vergaard via beleggingen, investeringen of onroerend goed.

Wie in een rijke familie wordt geboren, zit doorgaans gebakken. Acht op de tien vermogende Nederlanders willen een deel van zijn geld voor en na overlijden aan zijn kinderen schenken. Onder miljonairs is dit zes op de tien. De helft van de miljonairs zegt ook al eens gebruik te hebben gemaakt van de schenkingsvrijstelling voor een eigen woning van het kroost. Meer dan de helft van de rijken (56%) denkt dat zijn of haar kinderen meer verwend worden dan de gemiddelde Nederlander.

Geld maakt gelukkig

De tegeltjeswijsheid dat ‘geld niet gelukkig maakt’ gaat in de praktijk niet echt op, zeker niet als het geld iemand in de schoot geworpen wordt via bijvoorbeeld een erfenis. Slechts 2% van de mensen met geërfde ervaart de gratis rijkdom ‘vooral als een last’. Tweederde vindt dat dit hun leven makkelijker heeft gemaakt. Acht van de tien rijken behoordelen hun leven in het algemeen met een rapportcijfer 8. Van de tien gemiddelde Nederlanders oordelen slechts zes op dezelfde manier over hun leven.

Bron: Telegraaf
Kan het eeuwige excuus dat 'men er zo hard voor heeft gewerkt' ook een keer naar het rijk der fabelen verwezen worden, want dit blijkt keer op keer empirisch maar in de minderheid van de gevallen de bron van de vergaarde rijkdom te zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172488177
Dat zijn de mensen die in het vorig leven goed hebben geleefd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172488227
Het is Idd een last ja.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 18:42:18 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172488246
En hoe heb jij daar precies last van TS?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172488276
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:42 schreef CoolGuy het volgende:
En hoe heb jij daar precies last van TS?
Geenszins, maar het gaat tegen het eeuwige argument in dat vermogenden er immers zo hard voor hebben gewerkt.

Dit onderzoek opent de deur voor een wellicht meer rechtvaardige inkomensverdeling.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172488300
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Geenszins, maar het gaat tegen het eeuwige argument in dat vermogenden er immers zo hard voor hebben gewerkt.

Dit onderzoek opent de deur voor een wellicht meer rechtvaardige inkomensverdeling.
Sinds wanneer is geld stelen "rechtvaardig"?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 18:45:15 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172488301
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Geenszins, maar het gaat tegen het eeuwige argument in dat vermogenden er immers zo hard voor hebben gewerkt.

Dit onderzoek opent de deur voor een wellicht meer rechtvaardige inkomensverdeling.
Ahhh, daar komt de aap uit de mouw. Het standaard Calimero gehuil dus.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172488320
quote:
11s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:45 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Sinds wanneer is geld stelen "rechtvaardig"?
Ah, weer zo'n libertariër debiel. :')

In de eerste plaats is het geen geld stelen, in de tweede plaats vind ik geld eerlijker verdelen richting degenen die er wél hard voor werken zeer rechtvaardig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 17 juli 2017 @ 18:46:26 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172488322
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Geenszins, maar het gaat tegen het eeuwige argument in dat vermogenden er immers zo hard voor hebben gewerkt.

Dit onderzoek opent de deur voor een wellicht meer rechtvaardige inkomensverdeling.
Zij hebben geld, en ik heb het niet, dus dan wil ik wat van hun geld!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172488377
Hoeveel mensen in Nederland hebben dan eigenlijk 500.000euro vrij besteedbaar vermogen? :)
pi_172488402
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zij hebben geld, en ik heb het niet, dus dan wil ik wat van hun geld!
Wat een bullshit argumenten.

Het gaat mij om een eerlijkere inkomensverdeling, dat is gewoon goed voor de economie.

Ik vind dat werken moet lonen, dus een eerlijkere verdeling richting mensen die er wél hard voor werken vind ik prima te verantwoorden. In tegenstelling tot het verdedigen van parasiteren op en profiteren van andermans arbeid.

Eigenlijk het argument dat ik altijd van dom-rechts hoor als het om uitkeringsgerechtigden gaat. Zij het dat deze groep rijken veel grotere profiteurs zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 17 juli 2017 @ 18:53:33 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172488459
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:42 schreef CoolGuy het volgende:
En hoe heb jij daar precies last van TS?
Hij wil een hogere uitkering.
pi_172488472
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zij hebben geld, en ik heb het niet, dus dan wil ik wat van hun geld!
Waarom?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:54:32 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172488476
quote:
11s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:45 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Sinds wanneer is geld stelen "rechtvaardig"?
Precies, daarom herverdelen. Je mag het ook terug stelen noemen als dat beter in je boekje past.
And so is the past
pi_172488478
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hij wil een hogere uitkering.
Want als je dit argument voorstaat ben je per definitie een uitkeringstrekker? :')

Wat een debiele argumentatie weer.

Overigens zitten de grootste uitkeringstrekkers dus aan de top.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172488522
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:49 schreef Physsic het volgende:
Hoeveel mensen in Nederland hebben dan eigenlijk 500.000euro vrij besteedbaar vermogen? :)
Lastig te vinden, ik kan vooral cijfers vinden over netto vermogen.
pi_172488536
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:54 schreef Tomatenboer het volgende:

Overigens zitten de grootste uitkeringstrekkers dus aan de top.
Oh ja?
  maandag 17 juli 2017 @ 18:58:12 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172488553
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een bullshit argumenten.

Het gaat mij om een eerlijkere inkomensverdeling, dat is gewoon goed voor de economie.

Ik vind dat werken moet lonen, dus een eerlijkere verdeling richting mensen die er wél hard voor werken vind ik prima te verantwoorden. In tegenstelling tot het verdedigen van parasiteren op en profiteren van andermans arbeid.

Eigenlijk het argument dat ik altijd van dom-rechts hoor als het om uitkeringsgerechtigden gaat. Zij het dat deze groep rijken veel grotere profiteurs zijn.
Een eerlijkere inkomensverdeling komt ongetwijfeld neer op het afpakken van geld van de ene groep om het daarna weg te geven aan een andere groep. Toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172488581
Overigens vind ik het gelul dat rijke mensen die hun centen verdient hebben met beleggen door het artikel worden gezien als mensen die niet werken voor hun geld.
pi_172488590
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ah, weer zo'n libertariër debiel. :')
Dit moet een argument voorstellen, boertje?

quote:
In de eerste plaats is het geen geld stelen
Iemands bezittingen tegen de zin in ontvreemden, is stelen.

quote:
in de tweede plaats vind ik geld eerlijker verdelen
Als jij geld wil verdelen, waarom doe je dat dan niet lekker met je eigen geld, in plaats van het van anderen te stelen?

Wat jij vindt is geldig? Ben je god of een zieke dictator, zeg het maar.

quote:
richting degenen die er wél hard voor werken zeer rechtvaardig.
Geld verdienen en dat aan je kinderen nalaten is een misdaad? Geld niet over de balk smijten maar verstandig investeren en zo anderen in staat stellen geld te verdienen is niet hard werken?

Waarom werk je zelf niet wat harder, kun je naar hartelust geld rondstrooien bij die mensen van wie je vindt dat ze het moeten krijgen.

Val anderen niet lastig met jouw hobbies.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172488598
Het probleem is natuurlijk dat, zelfs bij de partijen waarvan je zou verwachten dat die hier iets mee doen, men voornamelijk bezig is met het belasten van inkomen uit arbeid. Dat versterkt dit effect nu juist.

Ander saillant detail is dat liberalen, die hun mond zo vol hebben over de meritocratie, doorgaans ook niet de grootste voorstander zijn van het verhogen van de belasting op schenkingen of erfenissen. Dit terwijl die de meritocratie dus grotendeels tot een fabel maken.
pi_172488638
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een eerlijkere inkomensverdeling komt ongetwijfeld neer op het afpakken van geld van de ene groep om het daarna weg te geven aan een andere groep. Toch?
Oeh, je zou maar belasting betalen!

Wat is er dan zo rechtvaardig aan het zwaarder belasten van mensen die er wél hard voor werken ten koste van degenen die er niet hard voor werken?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172488649
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Oeh, je zou maar belasting betalen!

Wat is er dan zo rechtvaardig aan het zwaarder belasten van mensen die er wél hard voor werken ten koste van degenen die er niet hard voor werken?
Oh, gebeurt dit nu dan?
  maandag 17 juli 2017 @ 19:07:01 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172488689
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Oeh, je zou maar belasting betalen!

Wat is er dan zo rechtvaardig aan het zwaarder belasten van mensen die er wél hard voor werken ten koste van degenen die er niet hard voor werken?
Vals dilemma.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172488715
Er zijn ook een hoop arme mensen die nooit werken.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:09:34 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_172488725
Verdrietig, die pure afgunst van TS
Laffe huichelaar
pi_172488740
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een eerlijkere inkomensverdeling komt ongetwijfeld neer op het afpakken van geld van de ene groep om het daarna weg te geven aan een andere groep. Toch?
Nee, dat is herverdeling. Een eerlijke inkomensverdeling krijg je al voor een groot deel wanneer de overheid ophoudt met allerlei regels en ingrepen kapitaal ten koste van arbeid te bevoordelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172488741
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:09 schreef Karig_Hutje het volgende:
Er zijn ook een hoop arme mensen die nooit werken.
Jamaar die zijn zielig :')
pi_172488742
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:56 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Lastig te vinden, ik kan vooral cijfers vinden over netto vermogen.
Jammer.

Hier trouwens een linkje naar nog meer resultaten van het onderzoek:
https://www.abnamro.nl/nl(...)nder_vermogenden.pdf
  maandag 17 juli 2017 @ 19:11:07 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172488747
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is herverdeling. Een eerlijke inkomensverdeling krijg je al voor een groot deel wanneer de overheid ophoudt met allerlei regels en ingrepen kapitaal ten koste van arbeid te bevoordelen.
Voor vermindering van regels en overheidsingrijpen ben ik altijd te vinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172488764
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:09 schreef timmmmm het volgende:
Verdrietig, die pure afgunst van TS
Wat een non-argument. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172488776
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een non-argument. :')
Says the one starting with "libertariër debiel".

Pijnlijk.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172488782
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor vermindering van regels en overheidsingrijpen ben ik altijd te vinden.
Dat klinkt ook niet erg overdacht, maar het is een fabeltje dat de overheid ten bate van de minder rijken zou ingrijpen op een voor de rest geheel vrije ongereguleerde markt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172488790
quote:
8s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:12 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Says the one starting with "libertariër debiel".

Pijnlijk.
Als jij met het diefstal argument komt plaats je je inderdaad meteen buitenspel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172488814
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als jij met het diefstal argument komt plaats je je inderdaad meteen buitenspel.
Welnee, maar daar maalt een inhoudsloze dictator niet om, dat besef ik.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 19:16:26 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172488829
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:15 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Welnee, maar daar maalt een inhoudsloze dictator niet om, dat besef ik.
Wat heeft Putin hier nu weer mee te maken :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172488833
Als je ¤2 wil verdienen moet je eerst ¤1 investeren met het risico dat je die kwijt bent, rijk blijven is echt een opgave.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172488839
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:15 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Welnee, maar daar maalt een inhoudsloze dictator niet om, dat besef ik.
Sowieso is belasting eerder afpersing dan diefstal, dus als iemand roept dat het diefstal is, weet je dat die er te weinig over heeft nagedacht.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:17:28 #39
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_172488843
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een non-argument. :')
Het was ook geen argument. Dat je niet weet wat een argument is, blijkt natuurlijk ook wel uit je topic. Een argument is een feit, dit slechts een constatering en wat ik van die constatering vind.

Die constatering kan ik dan weer wel onderbouwen met quotes uit dit topic waar je afgunst uit blijkt. Namelijk je gemekker dat het 'rechtvaardiger' moet. Met andere woorden, jij vindt dat je meer geld verdient omdat je werkt en het onrechtvaardig is dat mensen die niet werken meer geld hebben. Wanneer je wil wat de buren hebben, is dat afgunst.

Op zich prima hoor, jij mag je kleinzielige jaloezietjes hebben, waarom niet? Maar het is wel een beetje sip om iemand zo verbitterd te zien.
Laffe huichelaar
pi_172488869
De oplossing voor ts is vroeger al bedacht:
Freigeld
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Freigeld
En toegepast, Das Wunder von Wörgl:
http://www.zeit.de/2010/52/Woergl
pi_172488872
Overigens is 500k niet zo heel veel voor oudere mensen, dat is 35 jaar 500 euro per maand tegen 5% na aftrek van vrijdag.
pi_172488882
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Sowieso is belasting eerder afpersing dan diefstal, dus als iemand roept dat het diefstal is, weet je dat die er te weinig over heeft nagedacht.
Het is beide natuurlijk.

Die 21% bij je aankopen kun je niet weigeren, dus diefstal.

Er dan zijn er dwaze dictators die willen dat er nóg meer diefstal en afpersing gaat plaatsvinden.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172488890
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:16 schreef halfway het volgende:
Als je ¤2 wil verdienen moet je eerst ¤1 investeren met het risico dat je die kwijt bent, rijk blijven is echt een opgave.
Ja, alleen wordt je voor dat risico vergoed in zo een mate dat het op termijn gewoon vrijwel zeker geldwinst oplevert. Zeker als je kapitaalkrachtig bent en het een beetje spreidt.
pi_172488909
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het is beide natuurlijk.

Die 21% bij je aankopen kun je niet weigeren, dus diefstal.

Er dan zijn er dwaze dictators die willen dat er nóg meer diefstal en afpersing gaat plaatsvinden.
Jouw uitkering moet toch ergens van worden betaald.
pi_172488915
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het was ook geen argument. Dat je niet weet wat een argument is, blijkt natuurlijk ook wel uit je topic. Een argument is een feit, dit slechts een constatering en wat ik van die constatering vind.

Die constatering kan ik dan weer wel onderbouwen met quotes uit dit topic waar je afgunst uit blijkt. Namelijk je gemekker dat het 'rechtvaardiger' moet. Met andere woorden, jij vindt dat je meer geld verdient omdat je werkt en het onrechtvaardig is dat mensen die niet werken meer geld hebben. Wanneer je wil wat de buren hebben, is dat afgunst.

Op zich prima hoor, jij mag je kleinzielige jaloezietjes hebben, waarom niet? Maar het is wel een beetje sip om iemand zo verbitterd te zien.
Je arrogantie is echt misplaatst. :')

Je kunt schijnbaar alleen denken dat mijn standpunt vanuit argunst is ingegeven, waarschijnlijk omdat je zelf zo in elkaar zit.

Het is echter veel beter voor de economie als de inkomensherverdeling beter en rechtvaardiger in elkaar zou steken dan nu het geval is. Ik zie nog steeds niet waarom je zou verdedigen dat mensen rijk blijven met niets doen ten koste van mensen die er hard voor werken.

Werken moet lonen, en altijd meer lonen dan niets doen, in mijn opinie.

Dat gedweep met rijkdom en het verdedigen van die belangen begint ook een beetje zielig te worden. Niet in de laatste plaats omdat men veelal tegen het eigen belang in beredeneert.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172488917
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:21 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jouw uitkering moet toch ergens van worden betaald.
Welke uitkering?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 19:22:45 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172488921
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het is beide natuurlijk.

Die 21% bij je aankopen kun je niet weigeren, dus diefstal.

Er dan zijn er dwaze dictators die willen dat er nóg meer diefstal en afpersing gaat plaatsvinden.
En met dwaze dictators bedoel je dus eigenlijk onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 19:23:33 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172488937
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je arrogantie is echt misplaatst. :')

Je kunt schijnbaar alleen denken dat mijn standpunt vanuit argunst is ingegeven, waarschijnlijk omdat je zelf zo in elkaar zit.

Het is echter veel beter voor de economie als de inkomensherverdeling beter en rechtvaardiger in elkaar zou steken dan nu het geval is. Ik zie nog steeds niet waarom je zou verdedigen dat mensen rijk blijven met niets doen ten koste van mensen die er hard voor werken.

Werken moet lonen, en altijd meer lonen dan niets doen, in mijn opinie.

Dat gedweep met rijkdom en het verdedigen van die belangen begint ook een beetje zielig te worden. Niet in de laatste plaats omdat men veelal tegen het eigen belang in beredeneert.
Ik denk niet dat jij moet praten over het eigen belang, want dat is nou net waarom jij met dit topic komt. Jij wint er namelijk bij als inkomen herverdeeld zou worden. Het is puur eigenbelang.

Overigens gaat wat jij wil toch niet gebeuren, en de rijken blijven dus toch wel rijk. Kun je praten tot morgenvroeg.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172488941
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En met dwaze dictators bedoel je dus eigenlijk onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers, toch?
Dat is hetzelfde, met een dun maskertje op.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172488942
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je arrogantie is echt misplaatst. :')

Je kunt schijnbaar alleen denken dat mijn standpunt vanuit argunst is ingegeven, waarschijnlijk omdat je zelf zo in elkaar zit.

Het is echter veel beter voor de economie als de inkomensherverdeling beter en rechtvaardiger in elkaar zou steken dan nu het geval is. Ik zie nog steeds niet waarom je zou verdedigen dat mensen rijk blijven met niets doen ten koste van mensen die er hard voor werken.

Werken moet lonen, en altijd meer lonen dan niets doen, in mijn opinie.

Dat gedweep met rijkdom en het verdedigen van die belangen begint ook een beetje zielig te worden. Niet in de laatste plaats omdat men veelal tegen het eigen belang in beredeneert.
Vermogen is al relatief zwaar belast.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:25:16 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172488958
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:23 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Vermogen is al relatief zwaar belast.
En zeker als je doodgaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  User die overal opduikt 2022 maandag 17 juli 2017 @ 19:25:17 #52
186611 Haags
pi_172488959
Niet heel vreemd.
Zonder wrijving geen glans
pi_172488982
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:23 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Vermogen is al relatief zwaar belast.
Relatief zwaar, ten opzichte van wat? Ten opzichte van arbeid? 1,2% is meer dan 30-40%?
"Pools are perfect for holding water"
pi_172489000
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En zeker als je doodgaat.
Idd, geld waar al eerder van gestolen is, stelen van doden, hoe ziek wel niet.

Nee, maar méér, méér, méér!

De inhaligheid van linksige lowlifes kent geen grenzen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172489008
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het is beide natuurlijk.

Die 21% bij je aankopen kun je niet weigeren, dus diefstal.

Er dan zijn er dwaze dictators die willen dat er nóg meer diefstal en afpersing gaat plaatsvinden.
Nee, afpersing van de winkelier nog steeds. Iets niet kunnen weigeren heeft sowieso weinig met diefstal te maken.

Belanrijkere kwestie is dat met die visie, je zou kunnen beargumenteren dat iemand het recht zou moeten hebben er niet aan mee te doen. Want dat is namelijk de schande. Leuke van libertariërs is dat ze wel allemaal mee willen doen aan de economie die de staat beschermt.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:28:03 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_172489028
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zij hebben geld, en ik heb het niet, dus dan wil ik wat van hun geld!
Je steelt al van de armen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_172489029
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:19 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het is beide natuurlijk.

Die 21% bij je aankopen kun je niet weigeren, dus diefstal.

Er dan zijn er dwaze dictators die willen dat er nóg meer diefstal en afpersing gaat plaatsvinden.
De winkelier dwingt je zijn producten te kopen?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 17 juli 2017 @ 19:28:24 #58
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172489039
Tja. Sommige mensen hebben gewoon geluk. Ik kan daar niet jaloers op zijn. Pech en geluk horen bij het leven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172489065
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:27 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, afpersing van de winkelier nog steeds. Iets niet kunnen weigeren heeft sowieso weinig met diefstal te maken.
Ja joh? Bepaalt de winkelier dat ik 21% van de prijs aan een instituut moet geven dat ik niet erken?

quote:
Belanrijkere kwestie is dat met die visie, je zou kunnen beargumenteren dat iemand het recht zou moeten hebben er niet aan mee te doen.
Exact.

quote:
Want dat is namelijk de schande. Leuke van libertariërs is dat ze wel allemaal mee willen doen aan de economie die de staat beschermt.
Hoe weet jij dat? Ken jij "alle" libertariërs en anarchisten? Knap!
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172489078
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je arrogantie is echt misplaatst. :')

Je kunt schijnbaar alleen denken dat mijn standpunt vanuit argunst is ingegeven, waarschijnlijk omdat je zelf zo in elkaar zit.

Het is echter veel beter voor de economie als de inkomensherverdeling beter en rechtvaardiger in elkaar zou steken dan nu het geval is. Ik zie nog steeds niet waarom je zou verdedigen dat mensen rijk blijven met niets doen ten koste van mensen die er hard voor werken.

Werken moet lonen, en altijd meer lonen dan niets doen, in mijn opinie.

Dat gedweep met rijkdom en het verdedigen van die belangen begint ook een beetje zielig te worden. Niet in de laatste plaats omdat men veelal tegen het eigen belang in beredeneert.
Dit is de basis van liberaal gedachtegoed (en afgeleiden) wat je hier verkondigt, maar dan zie je opeens hoe diep dat zit. Uiteindelijk willen ze de wereld enkel zo uitleggen dat zij de meeste voordeeltjes en minste nadelen halen (of waarvan ze denken dat dat ze ooit gaat lukken). Daarom kan er ook alleen maar jaloezie aan de basis liggen van het aankaarten van deze situatie.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')