Ja.. want als jij er last van hebt is het alleen slecht he.. verder maakt het niets uit natuurlijkquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:31 schreef fathank het volgende:
[..]
blijf dat vooral denken.
Hoe kleiner een motor, hoe minder efficient. Om over meeverbranding van de 2takt-olie nog te zwijgen. Lekker zo'n puffend stinkding naast je bij het verkeerslicht .
Ja ik ben inderdaad de enige.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja.. want als jij er last van hebt is het alleen slecht he.. verder maakt het niets uit natuurlijk
Ja exact... Iets betere kennis van vervuiling dan al die kinders die denken dat elektrisch rijden "vet schoon" is enzo...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja ik ben inderdaad de enige.
Maar blijf lekker op je 2takt rondtuffen. Kan iedereen van een afstandje zien horen en ruiken uit welk hout je bent gesneden.
Schoner dan 2takt. En de directe overlast van electrisch is ook een stuk minder.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja exact... Iets betere kennis van vervuiling dan al die kinders die denken dat elektrisch rijden "vet schoon" is enzo...
Uhu.. het word enkel breder verspreid... Als jij denkt dat het schoner is dan mag je wel even met een bron komen ofzo...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Schoner dan 2takt. En de directe overlast van electrisch is ook een stuk minder.
Hier wou ik eigenlijk op reageren maar ik ben blij dat ik eerst doorgelezen heb.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:37 schreef fathank het volgende:
Constructiesnelheid van 60 km/h voor brommers zodat ze fatsoenlijk mee kunnen in het verkeer op de weg. En opdonderen van het fietspad met die krengen. Eigenlijk sowieso tijd om die stinkdingen in de ban te doen. Koop maar electrisch.
Want scooteroverlast beperkt zich tot 1 issue? Als er dan toch iets gedaan moet worden kun je het maar beter gelijk goed doen ipv halfbakken.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 03:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hier wou ik eigenlijk op reageren maar ik ben blij dat ik eerst doorgelezen heb.
Aanvankelijk ging het om de snelheid, nu is het ineens een milieutopic geworden.
Wat ik WOU zeggen: Als de snelheid of het snelheidsverschil het probleem is wat maakt het jou dan uit of het 2/4-takt is of elektrisch? De snelheid icm plaats op de weg was toch het probleem?
Al die stinkdingen gaan nog vooraan staan ook omdat ze denken dat ze mij op mijn ebike eruit kunnen trekkenquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:31 schreef fathank het volgende:
[..]
blijf dat vooral denken.
Hoe kleiner een motor, hoe minder efficient. Om over meeverbranding van de 2takt-olie nog te zwijgen. Lekker zo'n puffend stinkding naast je bij het verkeerslicht .
Gelukkig ben jij gearriveerd om je wijsheden te delen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 10:38 schreef machtpen het volgende:
Typische arrogantie van de Amsterdammer, een grote bek maar totaal niet weten waar ze het over hebben.
Hebben we het over 2-tact?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:49 schreef Nemmarith het volgende:
maar ik weet ook dat ik nog maar 1 begrenzing eruit kan halen en dit zit in de uitlaat en dan rijdt hij 100+ KM/u
Ebikesquote:Op zaterdag 29 juli 2017 12:17 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Al die stinkdingen gaan nog vooraan staan ook omdat ze denken dat ze mij op mijn ebike eruit kunnen trekken
Als jij ons ziet, zit jij je dan in je auto te ergeren?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ebikes
Zitten altijd van die verlepte 30'ers en 40'ers op die zo'n slechte conditie hebben dat ze een motortje nodig hebben om die vetkwabben vooruit te stuwen. En dan ook nog in wielren outfit omdat ze zo 'sportief' zijn
Nee hoor, ik fiets gewoon zonder ondersteuning. ik heb namelijk wél conditie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Als jij ons ziet, zit jij je dan in je auto te ergeren?
Ik doe iedere dag 2x34km in 2x55 minuten, prima alternatief dus voor de auto!quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik fiets gewoon zonder ondersteuning. ik heb namelijk wél conditie.
Ik doe 2x20km in 2x55 minuten op eigen kracht, in mijn spijkerbroek en tshirt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:22 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik doe iedere dag 2x34km in 2x55 minuten, prima alternatief dus voor de auto!
Op een speedpedelec met een wielrenpak....... Wat zal ik er eens van zeggen?quote:Verder zit ik minder strak in mijn wielrenpakje (!) dan de meeste wielrenners die ik inhaal.
Bedankt manquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:30 schreef BertV het volgende:
Ik wil je wel even een schouder klopje geven.
Gaat het daarom?
Bij speedpedelecs kan ik het me nog iets voorstellen (al zou ik persoonlijk iets meer bescherming aantrekken bij die snelheden) maar van die 30'ers en 40'ers die er al uit zien als halve bejaarden en dan nog met moeite 25km/u halen op een ebike in een wielrenpakkie. Sorry, dat ziet er gewoon écht niet uit. Vooral niet als ze dan een soort trots zijn op het feit dat ze je bijhoudenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:33 schreef BertV het volgende:
Wielren-kleding zit- en fietst lekkerder.
(Een t-shirt kruipt en wappert onder je oksels, een korte broek gaat zitten als een tanga bij 45km/u)
Ik begin (net) de leeftijd te krijgen waarop ik me niet zo druk maak om de mening van anderen.
Ja een 2 takt scooter namelijk een Aprilia SR50 met Morini 49,9 cc motorblok met standaard een 17.5mm Carburateur uit 2003.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 08:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Hebben we het over 2-tact?
Ik heb 125cc 4-tact motorfietsen gehad die moeite hadden met tegen de 100 echte km/u.
4 takt is echt belabberd als het op kleine cilinderinhoud aankomt..quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 08:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Hebben we het over 2-tact?
Ik heb 125cc 4-tact motorfietsen gehad die moeite hadden met tegen de 100 echte km/u.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |