Omdat de bestuurders geen helm hoeven te dragen. De wind in de haren is zoveel leuker dan een helm op je hoofd.quote:Op maandag 17 juli 2017 17:43 schreef Fer het volgende:
Lijkt erop dat alleen snor-scooters opgevoerd worden en bromscooters amper. waarom?
Omdat 25km/u te zacht is.quote:Op maandag 17 juli 2017 17:43 schreef Fer het volgende:
Op de weg valt mij altijd op dat de meeste scooters die op het fietspad bereden worden zonder helm, mij met gemak kunnen bijhouden als ik met 50 op de weg rij in mijn auto. Ok niet allemaal 50, maar 30-40 halen de meeste wel, ieder geval flink sneller dan een fietser.
Echter bromscooters op de rijbaan halen amper meer dan 50, rijden voornamelijk in de weg en maar enkele komen vlot weg bij het stoplicht.
Lijkt erop dat alleen snor-scooters opgevoerd worden en bromscooters amper. waarom?
Gewoon tikkie met de bumper gevenquote:Op maandag 17 juli 2017 18:10 schreef Fer het volgende:
[..]
45 ook, met 55-60 zitten ze tenminste niet voor mijn bumper te etteren.
125 met verplichte kledingquote:Op maandag 17 juli 2017 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Een brommer loopt misschien wel hard.. maar 1 na keer remmen is 10 kilometer nodig voor ie weer op snelheid is..
Meestal rijden die snor dingen je voorbij op het moment dat jij net geremd hebt bijv.. Zij rijden op dat moment vol gas en hoeven niet te remmen voor datgene waar jij dat wel voor moest....
25 op een snor rijden zorgt ervoor dat alles en iedereen je voorbij fietst.. Dus dat opvoeren ligt daar veel meer voor de hand..
(morgen snorbrommers in de ban is een prima plan, en dan 125cc met verplichte kleding er voor terug)
Dat brommers amper 50 halen klopt wel.. ze mogen niet harder kunnen.. en als ze dan begrenst zijn lopen ze kut en trekken ze helemaal voor geen meter..
En eenmaal op top heb je een probleem als je opeens heuvel op moet of er iemand voor je langs schiet waardoor je op de rem moet.. (je gaat heel raar rijden op een brommer omdat je afremmen wilt voorkomen)
Ik vond het wel een goede ruil... (ik heb het over een lichte motor he.. 125cc.. geen 125km/u..)quote:Op maandag 17 juli 2017 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
125 met verplichte kleding
Je mag hier op een 1300cc Hayabusa gewoon in een je spidootje en teenslippers op de snelweg rijden, en dan gaan ze op een opgevoerde brommer kleding verplichten? wat denk je zelf?
Ja dag.. het is alleen maar jeugd wat er op snorries en brommers rijdt..think againquote:Op maandag 17 juli 2017 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goede ruil... (ik heb het over een lichte motor he.. 125cc.. geen 125km/u..)
Je hebt nu toch al een brommerrijbewijs met aparte praktijk en theorie..
Daarbij zijn die kinders kwetsbaarder dan als je volwassen bent.. (dan moet je zelf je verantwoording maar kunnen dragen)
Die 50km/u 45km/u fiets dingen hebben ook een helm en kentekenplicht...quote:Op maandag 17 juli 2017 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja dag.. het is alleen maar jeugd wat er op snorries en brommers rijdt..think again
En in de winter gaat er een extra trui onder het design jekkie
Maar dan nog; is het te krom om te vertellen dat je beschermende kleding op zo'n ding verplicht gaat stellen terwijl je 2 jaar later op een motorfiets met dubbel het vermogen zo in je korte broek en T-shirtje over de snelweg mag kachelen, want dan ben je ineens volwassen
Sowieso kun je me 25/u ook gewoon een hersenletseltje oplopen als je verkeerd terecht komt.. en tegenwoordig scheuren ze gewoon 50 op die elektrische pedalero's, moeten we daar dan mee?
Ik vind best vreemd mens die denkt zo..
uitsterfbeleid; gewoon op alles een helmplicht, gaan mensen vanzelf weer normaal doen, snorretjes gaan weg want een brommert is sneller, elektrische pedalero's idem.. helm is kut, dus dan maar een motortje of trappen.. problem solved..quote:Op maandag 17 juli 2017 20:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die 50km/u 45km/u fiets dingen hebben ook een helm en kentekenplicht...
Je kan ook van de trap vallen of over een stoeprand struikelen...
Het eerste punt is dat snorfietsen te hard lopen en er nogal wat ongelukken mee gebeuren
Het tweede punt is dat brommers tussen sneller verkeer rijden.. en het verkeer daardoor gehinderd word..
Ik heb nog niets gehoord dat een oplossing voor beide geeft en wat ook opgepikt word door de doelgroep zodat het niet uitdraait op een flop..
Das de helft van de oplossing..quote:Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
uitsterfbeleid; gewoon op alles een helmplicht, gaan mensen vanzelf weer normaal doen, snorretjes aan weg want een brommert is sneller elektrische pedalero's idem.. helm is kut, dus dan maar een motortje of trappen.. problem solved..
Ik heb dat getrut op de rijbaan altijd al ruk gevonden.. ze hebben tig jaar op het fietspad gereden, ze gaan maar weer lekker op het fietspad kuchen, en ze gedragen zich maar... laat de popo maar eens handhaven, kunnen ze eens wat verdienen.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Das de helft van de oplossing..
Wat doe je aan de brommers die te traag voor op de rijbaan zijn?
Waarom zouden die dingen van de rijbaan af moeten als je ook met een trekker de rijbaan op mag?quote:Op maandag 17 juli 2017 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb dat getrut op de rijbaan altijd al ruk gevonden.. ze hebben tig jaar op het fietspad gereden, ze gaan maar weer lekker op het fietspad kuchen, en ze gedragen zich maar... laat de popo maar eens handhaven, kunnen ze eens wat verdienen.
En dan bedoel ik ook die kutviolen die 3 breed het fietspad blokkeren zodat je er niet langs kunt met je brommer. Auto's moeten ook hun territorium delen met vrachtverkeer, bussen en trekkers, kunnen zij ook wel..
Ow, en die 45 km hokken allemaal op de schroothoop plasticberg; geen plek voor in ons drukke landje
Omdat een trekker op een fietspad nogal wat rommel achter laatquote:Op maandag 17 juli 2017 21:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom zouden die dingen van de rijbaan af moeten als je ook met een trekker de rijbaan op mag?
Het is bedacht om fietsers te ontzien.. en toen had er nog niemand continu een telefoon vast..
Verder.. Ja laten we allemaal vier of meer wielen nemen als er geen plek is in dit land..
Uitstervingsbeleid voeren. Geen nieuwe slecht afgestelde stinkende prul meer. Als je nu nog een benzineding hebt mag je em houden.quote:
Als jij me nou geld geeft kun je dan niet ook besparen op je zorgverzekering? Ik rijd immers een hele smerige tweetakt.. (hij is trouwens wel goed afgesteld, loopt hard, en lekker veel uitstoot, weinig herrie)quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Uitstervingsbeleid voeren. Geen nieuwe slecht afgestelde stinkende prul meer. Als je nu nog een benzineding hebt mag je em houden.
Maar goed, als je geen electrisch scootertje kan betalen ga je maar fietsen. Kun je die kilometers op je fiets weer inwisselen voor korting op je zorgverzekering.
De gemeente Amsterdam is daar al min of meer mee bezig. Daar mogen vanaf 1 januari aanstaande alleen nog elektrische brommers rijden en brommers met een verbrandingsmotor die als 1e toelating een datum hebben van 1 januari 2011 of later.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:49 schreef fathank het volgende:
Uitstervingsbeleid voeren. Geen nieuwe slecht afgestelde stinkende prul meer. Als je nu nog een benzineding hebt mag je em houden.
Snorscooters zijn vaak op 2 manieren gemlimiteerd: Via de ecu (maximaal toerental) en via een varioring.quote:Op maandag 17 juli 2017 17:43 schreef Fer het volgende:
Op de weg valt mij altijd op dat de meeste scooters die op het fietspad bereden worden zonder helm, mij met gemak kunnen bijhouden als ik met 50 op de weg rij in mijn auto. Ok niet allemaal 50, maar 30-40 halen de meeste wel, ieder geval flink sneller dan een fietser.
Echter bromscooters op de rijbaan halen amper meer dan 50, rijden voornamelijk in de weg en maar enkele komen vlot weg bij het stoplicht.
Lijkt erop dat alleen snor-scooters opgevoerd worden en bromscooters amper. waarom?
In Amsterdam zijn ze overal mee bezig.. Dat het daar een geval apart is en al jaren een enorme vertrutting gaande is weet iedereen..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:05 schreef oldford het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam is daar al min of meer mee bezig. Daar mogen vanaf 1 januari aanstaande alleen nog elektrische brommers rijden en brommers met een verbrandingsmotor die als 1e toelating een datum hebben van 1 januari 2011 of later.
Alleen bepaalde gehandicapten voertuigen zijn uitgezonderd van de nieuwe regel.
Zie: https://www.amsterdam.nl/(...)A871-D3FBB789BC25%7D
Het is gewoon de volgende groep die ze weg willen pesten.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn ze overal mee bezig.. Dat het daar een geval apart is en al jaren een enorme vertrutting gaande is weet iedereen..
De realiteit is dat Amsterdam zn afval liever ergens anders dumpt...Wat elektrisch rijden is absoluut niet schoner dan regulier..
blijf dat vooral denken.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn ze overal mee bezig.. Dat het daar een geval apart is en al jaren een enorme vertrutting gaande is weet iedereen..
De realiteit is dat Amsterdam zn afval liever ergens anders dumpt...Want elektrisch rijden is absoluut niet schoner dan regulier..
Ja.. want als jij er last van hebt is het alleen slecht he.. verder maakt het niets uit natuurlijkquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:31 schreef fathank het volgende:
[..]
blijf dat vooral denken.
Hoe kleiner een motor, hoe minder efficient. Om over meeverbranding van de 2takt-olie nog te zwijgen. Lekker zo'n puffend stinkding naast je bij het verkeerslicht .
Ja ik ben inderdaad de enige.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja.. want als jij er last van hebt is het alleen slecht he.. verder maakt het niets uit natuurlijk
Ja exact... Iets betere kennis van vervuiling dan al die kinders die denken dat elektrisch rijden "vet schoon" is enzo...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja ik ben inderdaad de enige.
Maar blijf lekker op je 2takt rondtuffen. Kan iedereen van een afstandje zien horen en ruiken uit welk hout je bent gesneden.
Schoner dan 2takt. En de directe overlast van electrisch is ook een stuk minder.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja exact... Iets betere kennis van vervuiling dan al die kinders die denken dat elektrisch rijden "vet schoon" is enzo...
Uhu.. het word enkel breder verspreid... Als jij denkt dat het schoner is dan mag je wel even met een bron komen ofzo...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Schoner dan 2takt. En de directe overlast van electrisch is ook een stuk minder.
Hier wou ik eigenlijk op reageren maar ik ben blij dat ik eerst doorgelezen heb.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:37 schreef fathank het volgende:
Constructiesnelheid van 60 km/h voor brommers zodat ze fatsoenlijk mee kunnen in het verkeer op de weg. En opdonderen van het fietspad met die krengen. Eigenlijk sowieso tijd om die stinkdingen in de ban te doen. Koop maar electrisch.
Want scooteroverlast beperkt zich tot 1 issue? Als er dan toch iets gedaan moet worden kun je het maar beter gelijk goed doen ipv halfbakken.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 03:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hier wou ik eigenlijk op reageren maar ik ben blij dat ik eerst doorgelezen heb.
Aanvankelijk ging het om de snelheid, nu is het ineens een milieutopic geworden.
Wat ik WOU zeggen: Als de snelheid of het snelheidsverschil het probleem is wat maakt het jou dan uit of het 2/4-takt is of elektrisch? De snelheid icm plaats op de weg was toch het probleem?
Al die stinkdingen gaan nog vooraan staan ook omdat ze denken dat ze mij op mijn ebike eruit kunnen trekkenquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:31 schreef fathank het volgende:
[..]
blijf dat vooral denken.
Hoe kleiner een motor, hoe minder efficient. Om over meeverbranding van de 2takt-olie nog te zwijgen. Lekker zo'n puffend stinkding naast je bij het verkeerslicht .
Gelukkig ben jij gearriveerd om je wijsheden te delen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 10:38 schreef machtpen het volgende:
Typische arrogantie van de Amsterdammer, een grote bek maar totaal niet weten waar ze het over hebben.
Hebben we het over 2-tact?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 21:49 schreef Nemmarith het volgende:
maar ik weet ook dat ik nog maar 1 begrenzing eruit kan halen en dit zit in de uitlaat en dan rijdt hij 100+ KM/u
Ebikesquote:Op zaterdag 29 juli 2017 12:17 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Al die stinkdingen gaan nog vooraan staan ook omdat ze denken dat ze mij op mijn ebike eruit kunnen trekken
Als jij ons ziet, zit jij je dan in je auto te ergeren?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ebikes
Zitten altijd van die verlepte 30'ers en 40'ers op die zo'n slechte conditie hebben dat ze een motortje nodig hebben om die vetkwabben vooruit te stuwen. En dan ook nog in wielren outfit omdat ze zo 'sportief' zijn
Nee hoor, ik fiets gewoon zonder ondersteuning. ik heb namelijk wél conditie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Als jij ons ziet, zit jij je dan in je auto te ergeren?
Ik doe iedere dag 2x34km in 2x55 minuten, prima alternatief dus voor de auto!quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik fiets gewoon zonder ondersteuning. ik heb namelijk wél conditie.
Ik doe 2x20km in 2x55 minuten op eigen kracht, in mijn spijkerbroek en tshirt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:22 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik doe iedere dag 2x34km in 2x55 minuten, prima alternatief dus voor de auto!
Op een speedpedelec met een wielrenpak....... Wat zal ik er eens van zeggen?quote:Verder zit ik minder strak in mijn wielrenpakje (!) dan de meeste wielrenners die ik inhaal.
Bedankt manquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:30 schreef BertV het volgende:
Ik wil je wel even een schouder klopje geven.
Gaat het daarom?
Bij speedpedelecs kan ik het me nog iets voorstellen (al zou ik persoonlijk iets meer bescherming aantrekken bij die snelheden) maar van die 30'ers en 40'ers die er al uit zien als halve bejaarden en dan nog met moeite 25km/u halen op een ebike in een wielrenpakkie. Sorry, dat ziet er gewoon écht niet uit. Vooral niet als ze dan een soort trots zijn op het feit dat ze je bijhoudenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:33 schreef BertV het volgende:
Wielren-kleding zit- en fietst lekkerder.
(Een t-shirt kruipt en wappert onder je oksels, een korte broek gaat zitten als een tanga bij 45km/u)
Ik begin (net) de leeftijd te krijgen waarop ik me niet zo druk maak om de mening van anderen.
Ja een 2 takt scooter namelijk een Aprilia SR50 met Morini 49,9 cc motorblok met standaard een 17.5mm Carburateur uit 2003.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 08:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Hebben we het over 2-tact?
Ik heb 125cc 4-tact motorfietsen gehad die moeite hadden met tegen de 100 echte km/u.
4 takt is echt belabberd als het op kleine cilinderinhoud aankomt..quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 08:09 schreef BertV het volgende:
[..]
Hebben we het over 2-tact?
Ik heb 125cc 4-tact motorfietsen gehad die moeite hadden met tegen de 100 echte km/u.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |