abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172487210
Op de weg valt mij altijd op dat de meeste scooters die op het fietspad bereden worden zonder helm, mij met gemak kunnen bijhouden als ik met 50 op de weg rij in mijn auto. Ok niet allemaal 50, maar 30-40 halen de meeste wel, ieder geval flink sneller dan een fietser.

Echter bromscooters op de rijbaan halen amper meer dan 50, rijden voornamelijk in de weg en maar enkele komen vlot weg bij het stoplicht.

Lijkt erop dat alleen snor-scooters opgevoerd worden en bromscooters amper. waarom?
.
pi_172487253
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:43 schreef Fer het volgende:
Lijkt erop dat alleen snor-scooters opgevoerd worden en bromscooters amper. waarom?
Omdat de bestuurders geen helm hoeven te dragen. De wind in de haren is zoveel leuker dan een helm op je hoofd.

Ten minste, dat vond ik toen ik nog brommer reed.
Google is your friend, abuse your friends
pi_172487272
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:43 schreef Fer het volgende:
Op de weg valt mij altijd op dat de meeste scooters die op het fietspad bereden worden zonder helm, mij met gemak kunnen bijhouden als ik met 50 op de weg rij in mijn auto. Ok niet allemaal 50, maar 30-40 halen de meeste wel, ieder geval flink sneller dan een fietser.

Echter bromscooters op de rijbaan halen amper meer dan 50, rijden voornamelijk in de weg en maar enkele komen vlot weg bij het stoplicht.

Lijkt erop dat alleen snor-scooters opgevoerd worden en bromscooters amper. waarom?
Omdat 25km/u te zacht is.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:53:03 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172487393
Een brommer loopt misschien wel hard.. maar 1 na keer remmen is 10 kilometer nodig voor ie weer op snelheid is..

Meestal rijden die snor dingen je voorbij op het moment dat jij net geremd hebt bijv.. Zij rijden op dat moment vol gas en hoeven niet te remmen voor datgene waar jij dat wel voor moest....
25 op een snor rijden zorgt ervoor dat alles en iedereen je voorbij fietst.. Dus dat opvoeren ligt daar veel meer voor de hand..
(morgen snorbrommers in de ban is een prima plan, en dan 125cc met verplichte kleding er voor terug)

Dat brommers amper 50 halen klopt wel.. ze mogen niet harder kunnen.. en als ze dan begrenst zijn lopen ze kut en trekken ze helemaal voor geen meter..
En eenmaal op top heb je een probleem als je opeens heuvel op moet of er iemand voor je langs schiet waardoor je op de rem moet.. (je gaat heel raar rijden op een brommer omdat je afremmen wilt voorkomen)
pi_172487669
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Omdat 25km/u te zacht is.
45 ook, met 55-60 zitten ze tenminste niet voor mijn bumper te etteren.
.
pi_172487799
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:10 schreef Fer het volgende:

[..]

45 ook, met 55-60 zitten ze tenminste niet voor mijn bumper te etteren.
Gewoon tikkie met de bumper geven
  maandag 17 juli 2017 @ 20:35:57 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172490536
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Een brommer loopt misschien wel hard.. maar 1 na keer remmen is 10 kilometer nodig voor ie weer op snelheid is..

Meestal rijden die snor dingen je voorbij op het moment dat jij net geremd hebt bijv.. Zij rijden op dat moment vol gas en hoeven niet te remmen voor datgene waar jij dat wel voor moest....
25 op een snor rijden zorgt ervoor dat alles en iedereen je voorbij fietst.. Dus dat opvoeren ligt daar veel meer voor de hand..
(morgen snorbrommers in de ban is een prima plan, en dan 125cc met verplichte kleding er voor terug)

Dat brommers amper 50 halen klopt wel.. ze mogen niet harder kunnen.. en als ze dan begrenst zijn lopen ze kut en trekken ze helemaal voor geen meter..
En eenmaal op top heb je een probleem als je opeens heuvel op moet of er iemand voor je langs schiet waardoor je op de rem moet.. (je gaat heel raar rijden op een brommer omdat je afremmen wilt voorkomen)
125 met verplichte kleding _O-

Je mag hier op een 1300cc Hayabusa gewoon in een je spidootje en teenslippers op de snelweg rijden, en dan gaan ze op een opgevoerde brommer kleding verplichten? wat denk je zelf? :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 juli 2017 @ 20:41:45 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172490724
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

125 met verplichte kleding _O-

Je mag hier op een 1300cc Hayabusa gewoon in een je spidootje en teenslippers op de snelweg rijden, en dan gaan ze op een opgevoerde brommer kleding verplichten? wat denk je zelf? :D
Ik vond het wel een goede ruil... O-) (ik heb het over een lichte motor he.. 125cc.. geen 125km/u..)
Je hebt nu toch al een brommerrijbewijs met aparte praktijk en theorie..
Daarbij zijn die kinders kwetsbaarder dan als je volwassen bent.. (dan moet je zelf je verantwoording maar kunnen dragen)
En daarbij word het ook vanzelf weer winter, en ze moeten toch naar school, dus is een beetje fatsoenlijke kleding helemaal niet zo vreemd..
  maandag 17 juli 2017 @ 20:49:49 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172490953
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik vond het wel een goede ruil... O-) (ik heb het over een lichte motor he.. 125cc.. geen 125km/u..)
Je hebt nu toch al een brommerrijbewijs met aparte praktijk en theorie..
Daarbij zijn die kinders kwetsbaarder dan als je volwassen bent.. (dan moet je zelf je verantwoording maar kunnen dragen)
Ja dag.. het is alleen maar jeugd wat er op snorries en brommers rijdt..think again :)

En in de winter gaat er een extra trui onder het design jekkie O-)

Maar dan nog; is het te krom om te vertellen dat je beschermende kleding op zo'n ding verplicht gaat stellen terwijl je 2 jaar later op een motorfiets met dubbel het vermogen zo in je korte broek en T-shirtje over de snelweg mag kachelen, want dan ben je ineens volwassen :?
Sowieso kun je me 25/u ook gewoon een hersenletseltje oplopen als je verkeerd terecht komt.. en tegenwoordig scheuren ze gewoon 50 op die elektrische pedalero's, moeten we daar dan mee?

Ik vind best vreemd mens die denkt zo.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 juli 2017 @ 20:57:52 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172491158
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja dag.. het is alleen maar jeugd wat er op snorries en brommers rijdt..think again :)

En in de winter gaat er een extra trui onder het design jekkie O-)

Maar dan nog; is het te krom om te vertellen dat je beschermende kleding op zo'n ding verplicht gaat stellen terwijl je 2 jaar later op een motorfiets met dubbel het vermogen zo in je korte broek en T-shirtje over de snelweg mag kachelen, want dan ben je ineens volwassen :?
Sowieso kun je me 25/u ook gewoon een hersenletseltje oplopen als je verkeerd terecht komt.. en tegenwoordig scheuren ze gewoon 50 op die elektrische pedalero's, moeten we daar dan mee?

Ik vind best vreemd mens die denkt zo.. :)
Die 50km/u 45km/u fiets dingen hebben ook een helm en kentekenplicht...
Je kan ook van de trap vallen of over een stoeprand struikelen...

Het eerste punt is dat snorfietsen te hard lopen en er nogal wat ongelukken mee gebeuren
Het tweede punt is dat brommers tussen sneller verkeer rijden.. en het verkeer daardoor gehinderd word..

Ik heb nog niets gehoord dat een oplossing voor beide geeft en wat ook opgepikt word door de doelgroep zodat het niet uitdraait op een flop..
  maandag 17 juli 2017 @ 21:15:00 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172491572
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Die 50km/u 45km/u fiets dingen hebben ook een helm en kentekenplicht...
Je kan ook van de trap vallen of over een stoeprand struikelen...

Het eerste punt is dat snorfietsen te hard lopen en er nogal wat ongelukken mee gebeuren
Het tweede punt is dat brommers tussen sneller verkeer rijden.. en het verkeer daardoor gehinderd word..

Ik heb nog niets gehoord dat een oplossing voor beide geeft en wat ook opgepikt word door de doelgroep zodat het niet uitdraait op een flop..
uitsterfbeleid; gewoon op alles een helmplicht, gaan mensen vanzelf weer normaal doen, snorretjes gaan weg want een brommert is sneller, elektrische pedalero's idem.. helm is kut, dus dan maar een motortje of trappen.. problem solved..

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 17-07-2017 21:25:34 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 juli 2017 @ 21:19:29 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172491660
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

uitsterfbeleid; gewoon op alles een helmplicht, gaan mensen vanzelf weer normaal doen, snorretjes aan weg want een brommert is sneller elektrische pedalero's idem.. helm is kut, dus dan maar een motortje of trappen.. problem solved..
Das de helft van de oplossing..
Wat doe je aan de brommers die te traag voor op de rijbaan zijn?
  maandag 17 juli 2017 @ 21:24:21 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172491776
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:19 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Das de helft van de oplossing..
Wat doe je aan de brommers die te traag voor op de rijbaan zijn?
Ik heb dat getrut op de rijbaan altijd al ruk gevonden.. ze hebben tig jaar op het fietspad gereden, ze gaan maar weer lekker op het fietspad kuchen, en ze gedragen zich maar... laat de popo maar eens handhaven, kunnen ze eens wat verdienen.

En dan bedoel ik ook die kutviolen die 3 breed het fietspad blokkeren zodat je er niet langs kunt met je brommer. Auto's moeten ook hun territorium delen met vrachtverkeer, bussen en trekkers, kunnen zij ook wel..

Ow, en die 45 km hokken allemaal op de schroothoop plasticberg; geen plek voor in ons drukke landje :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 juli 2017 @ 21:29:20 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172491888
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb dat getrut op de rijbaan altijd al ruk gevonden.. ze hebben tig jaar op het fietspad gereden, ze gaan maar weer lekker op het fietspad kuchen, en ze gedragen zich maar... laat de popo maar eens handhaven, kunnen ze eens wat verdienen.

En dan bedoel ik ook die kutviolen die 3 breed het fietspad blokkeren zodat je er niet langs kunt met je brommer. Auto's moeten ook hun territorium delen met vrachtverkeer, bussen en trekkers, kunnen zij ook wel..

Ow, en die 45 km hokken allemaal op de schroothoop plasticberg; geen plek voor in ons drukke landje :W
Waarom zouden die dingen van de rijbaan af moeten als je ook met een trekker de rijbaan op mag?
Het is bedacht om fietsers te ontzien.. en toen had er nog niemand continu een telefoon vast..

Verder.. Ja laten we allemaal vier of meer wielen nemen als er geen plek is in dit land.. *O*
  maandag 17 juli 2017 @ 21:49:33 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172492454
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom zouden die dingen van de rijbaan af moeten als je ook met een trekker de rijbaan op mag?
Het is bedacht om fietsers te ontzien.. en toen had er nog niemand continu een telefoon vast..

Verder.. Ja laten we allemaal vier of meer wielen nemen als er geen plek is in dit land.. *O*
Omdat een trekker op een fietspad nogal wat rommel achter laat :')

En telefoons horen in je zak als je fietst, snort, brommert of anderszins deelneemt aan het verkeer.. als je vindt dat je geen tijd hebt om dat serieus te doen, hebben we ook nog openbaar vervoer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 17-07-2017 22:24:34 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:37:09 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172738831
Constructiesnelheid van 60 km/h voor brommers zodat ze fatsoenlijk mee kunnen in het verkeer op de weg. En opdonderen van het fietspad met die krengen. Eigenlijk sowieso tijd om die stinkdingen in de ban te doen. Koop maar electrisch.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:47:15 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172739039
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:37 schreef fathank het volgende:
Koop maar electrisch.
Mag ik geld?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:49:14 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172739089
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mag ik geld?
Uitstervingsbeleid voeren. Geen nieuwe slecht afgestelde stinkende prul meer. Als je nu nog een benzineding hebt mag je em houden.

Maar goed, als je geen electrisch scootertje kan betalen ga je maar fietsen. Kun je die kilometers op je fiets weer inwisselen voor korting op je zorgverzekering.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:57:39 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172739277
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Uitstervingsbeleid voeren. Geen nieuwe slecht afgestelde stinkende prul meer. Als je nu nog een benzineding hebt mag je em houden.

Maar goed, als je geen electrisch scootertje kan betalen ga je maar fietsen. Kun je die kilometers op je fiets weer inwisselen voor korting op je zorgverzekering.
Als jij me nou geld geeft kun je dan niet ook besparen op je zorgverzekering? Ik rijd immers een hele smerige tweetakt.. (hij is trouwens wel goed afgesteld, loopt hard, en lekker veel uitstoot, weinig herrie)

Op de dag dat die elektrorommel een keer goed en betaalbaar word wil ik het wel overwegen al zie ik dat niet gebeuren, hoe kan dat nou.... Dan maar lekker smerig..
pi_172739494
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:49 schreef fathank het volgende:
Uitstervingsbeleid voeren. Geen nieuwe slecht afgestelde stinkende prul meer. Als je nu nog een benzineding hebt mag je em houden.
De gemeente Amsterdam is daar al min of meer mee bezig. Daar mogen vanaf 1 januari aanstaande alleen nog elektrische brommers rijden en brommers met een verbrandingsmotor die als 1e toelating een datum hebben van 1 januari 2011 of later.
Alleen bepaalde gehandicapten voertuigen zijn uitgezonderd van de nieuwe regel.
Zie: https://www.amsterdam.nl/(...)A871-D3FBB789BC25%7D
pi_172739515
Mijn snorscooter ging 75 _O_
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:18:59 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172739784
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:43 schreef Fer het volgende:
Op de weg valt mij altijd op dat de meeste scooters die op het fietspad bereden worden zonder helm, mij met gemak kunnen bijhouden als ik met 50 op de weg rij in mijn auto. Ok niet allemaal 50, maar 30-40 halen de meeste wel, ieder geval flink sneller dan een fietser.

Echter bromscooters op de rijbaan halen amper meer dan 50, rijden voornamelijk in de weg en maar enkele komen vlot weg bij het stoplicht.

Lijkt erop dat alleen snor-scooters opgevoerd worden en bromscooters amper. waarom?
Snorscooters zijn vaak op 2 manieren gemlimiteerd: Via de ecu (maximaal toerental) en via een varioring.
Ring eruit bij een snorfiets zorgt dat ze ongeveer 30-35 lopen (vaak nog nét binnen de tolerantiegrens). Ring eruit bij een bromfiets maakt ze feitenlijk ongelimiteerd en komen ze vaak boven de grenzen uit.
Controles met rollerbanken zijn tegenwoordig behoorlijk streng, 1 km/u te hard en je mag direct het kentekenbewijs inleveren en aangzien bromfietsers vaak woon-werkers zijn en snorfietsers vaak mooiweer rijders zijn is de pakkans voor bromfiets bestuurders domweg een stuk groter.

Die 45km/u beperking is echt om te janken als je met je bromfiets tussen het autoverkeer moet. Je moet tegenwoordig al een rijbewijs hebben om zo'n ding te besturen én je moet op de weg dus waarom dan nog wel die idiote beperking in snelheid erop houden die ingevoerd was toen ze nog op fietspaden reden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:19:13 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172739788
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:05 schreef oldford het volgende:

[..]

De gemeente Amsterdam is daar al min of meer mee bezig. Daar mogen vanaf 1 januari aanstaande alleen nog elektrische brommers rijden en brommers met een verbrandingsmotor die als 1e toelating een datum hebben van 1 januari 2011 of later.
Alleen bepaalde gehandicapten voertuigen zijn uitgezonderd van de nieuwe regel.
Zie: https://www.amsterdam.nl/(...)A871-D3FBB789BC25%7D
In Amsterdam zijn ze overal mee bezig.. Dat het daar een geval apart is en al jaren een enorme vertrutting gaande is weet iedereen..
De realiteit is dat Amsterdam zn afval liever ergens anders dumpt...Want elektrisch rijden is absoluut niet schoner dan regulier..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:20:22 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172739811
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:19 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In Amsterdam zijn ze overal mee bezig.. Dat het daar een geval apart is en al jaren een enorme vertrutting gaande is weet iedereen..
De realiteit is dat Amsterdam zn afval liever ergens anders dumpt...Wat elektrisch rijden is absoluut niet schoner dan regulier..
Het is gewoon de volgende groep die ze weg willen pesten.
Eerst waren het de auto's, toen stapte iedereen op scooters over dus die zijn nu aan de beurt, de volgende stap zal wel electrische fietsen worden en daarna de gewone fietsen en daarna voetgangers zodat je uiteindelijk een lege stad overhebt *O*
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:31:43 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172740066
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:19 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In Amsterdam zijn ze overal mee bezig.. Dat het daar een geval apart is en al jaren een enorme vertrutting gaande is weet iedereen..
De realiteit is dat Amsterdam zn afval liever ergens anders dumpt...Want elektrisch rijden is absoluut niet schoner dan regulier..
blijf dat vooral denken.

Hoe kleiner een motor, hoe minder efficient. Om over meeverbranding van de 2takt-olie nog te zwijgen. Lekker zo'n puffend stinkding naast je bij het verkeerslicht :r.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')