abonnement Unibet Coolblue
pi_172484510
Die duitse herdershond waarover ik in mijn laatste r&p topic schreef en ik hebben afscheid van elkaar genomen. Nou niet in formele zin, maar gewoon door omstandigheden aangezien ik weg uit die tokkiewoning ben gegaan. Ik was het helemaal beu. :r

Maar hoe langer ik over dat honds gedrag nadenk, hoe minder ik het ergens kan plaatsen. Zo gedroeg ze zich wel grotendeels als een waakhond, met ongewenst en intimiderend gedrag zoals tegenop springen, maar tegelijkertijd had ze me telkens weer gelikt en aangeraakt alsof ze wilde knuffelen. Daartegenover staat weer dat ze een enkele keer mijn kamer binnenging toen de deur op een kier stond, en aan mijn spullen ging snuffelen. En wel boos leek toen ik daarop terugkeerde, alle oogcontact met mij meed, en met een grommetje eruit rende. Als klap op de vuurpijl, heeft ze een enkele keer dat ik het meemaakte, ook bij een van haar bazen ertegenop gesprongen en hun bevelen genegeerd.

Al met al, weet ik gewoon niet of ik van die hond mag zeggen dat die zich wreed tegen mij gedroeg of juist heel aardig. En dat is best vervelend. :{
pi_172485132
En tegen mensen opspringen is meestal van enthousiasme of nieuwsgierigheid wat betreft honden.
pi_172485306
Waarschijnlijk niks mis met het hondje.
pi_172486016
-> F&F
En de bezem er maar ff bij gepakt :P
pi_172486608
quote:
4s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:41 schreef Leonos het volgende:
-> F&F
En de bezem er maar ff bij gepakt :P
Want je mag niet zeggen dat je iemand weird vindt :?
pi_172486969
Een waakhond houdt meestal enige afstand, blaft, gromt soms, en kan in sommige gevallen zelfs bijten. Een hond die tegen je opspringt en je likt en om je heen kronkelt/zich tegen je aan drukt is geen waakhond maar verwelkomt je (op een manier die misschien niet door iedereen gewaardeerd wordt, maar toch) en wil gewoon aandacht en geaaid worden.

Een hond die in een onbekende omgeving komt, daar uitvoerig en voorzichtig alles besnuffeld en snel wegrent zonder oogcontact als jij binnen komt voelt zich waarschijnlijk onzeker/angstig. Daarom rende ze er waarschijnlijk vandoor, misschien was ze bang dat jij (of iemand anders) zou gaan schreeuwen of boos zou worden omdat ze daar eigenlijk niet mocht komen.

Een hond die tegen de baas opspringt en niet (direct) luistert is gezien de context naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon enthousiast (en niet zo heel goed opgevoed).

Ik heb de indruk dat je een nogal vreemd beeld over honden (of wellicht alleen deze hond) hebt. Het beest verveelde zich waarschijnlijk dood en zocht gewoon wat aandacht en knuffels.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')