Yep, je moet eerst de lipjes die moer vastklemmen even omslaan.quote:Op maandag 17 juli 2017 14:50 schreef Geerd het volgende:
Hu hij zit toch vastgeklemd met die borg "ring"
Ja wou net zeggen al die randjes wegbuigen dan gewoon sleutel eropquote:Op maandag 17 juli 2017 14:53 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Yep, je moet eerst de lipjes die moer vastklemmen even omslaan.
Ik dacht juist dat die borgklem nog door liep onder dat alu plaatje.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:26 schreef Sounddragon het volgende:
Het zal aan mij liggen ws. Maar ik zie zo rap effe niet wat die lipjes nou precies tegenhouden.. ALS die dingen een funktie hebben zou je de moer ten opzichte van de borging moeten kunnen draaien als je ze weg buigt, maar als je die lipjes omhoog buigt in lijn met de rest, valt je dop/sleutel nog steeds over het hele zooitje heen en niet er in of zo..
Ik zou er een slagmoersleutel op zetten en de hele meuk in één keer losrammelen; vaak ben je te bang. Met wat pech moest dat borgdingegie dan toch eerst los, maar 10 tegen 1 dat als je hem losbuigt, je hem volgens specificaties niet mag hergebruiken.. Dus of je nou moeilijk doet of makkelijk, er moet toch een nieuwe op dan.
En die tip om de moer erop te laten zitten is geen slecht idee, je zal niet de eerste zijn met een afdruk van het stuurwiel-logo op je voorhoofd.
Moer er een paar slagen op tot hij gelijk zit met het eind van de draad/as, spanning erop en een goede tik met een hamer erop. Geen Stanley hamertje-tik ding maar een hámer. Niet gaan beuken; met één enkele goede rake tik moet hij loskomen. Doet hij dat niet, heb je een stuurtrekker nodig..
Werkplaats handboeken/Haynes manuals zijn heel handig bij dit soort klusjes.
Ja die moer verrot slaan helpt je stuur eraf te krijgen?quote:Op maandag 17 juli 2017 14:47 schreef GM78 het volgende:
En dan nog een poelietrekker, of op de beunhaas manier.
Moer een stuk losdraaien. En dan een paar flinke tikken met de hamer geven op de moer, terwijl je met de knieën je stuur onder spanning zet
dan zou je al die lipjes plat naar buiten moeten meppen om hem los te krijgen, en dan ben ik heel benieuwd hoe je hem op die manier vast krijgt..quote:Op maandag 17 juli 2017 15:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat die borgklem nog door liep onder dat alu plaatje.
Die borgring klemt de moer vast, dat heeft niet veel zin wanneer die niet aan het stuur vastzit, waarschijnlijk met paar puntlassen.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan zou je al die lipjes plat naar buiten moeten meppen om hem los te krijgen, en dan ben ik heel benieuwd hoe je hem op die manier vast krijgt..
assumption.. Hoe draaien ze die vast en krijgen ze daarna zo mooi die hoekjes eromheen dan?quote:Op maandag 17 juli 2017 16:20 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Die borgring klemt de moer vast, dat heeft niet veel zin wanneer die niet aan het stuur vastzit, waarschijnlijk met paar puntlassen.
En ik zie nergens iets op die derde foto waar een lipje of pallletje in gaat vallen of gaat borgen whatsoever.quote:use your ratchet, extension and the 24mm socket to crack it off and unplug the horn clip and slip off the steering wheel
Wanneer die borgring er los omheen zit dan kun je 'm net zo goed weglaten, heeft geen enkel nut dan.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
assumption.. Hoe draaien ze die vast en krijgen ze daarna zo mooi die hoekjes eromheen dan?
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, maar dat is dan wel een Houdini klus, of een mooie special tool. Ik zie in dat online how to topic staan dat je dat ding aan baklappen draait met dop 24, of lees ik dat verkeerd? Hij is op die foto's ook ineens helemaal niet meer te zien..
Ik heb geen idee, ben geen Fiat techneut.. Ga me er verder niet over uitlaten ook, want anders ben ik dalijk weer de Fiat afzeiker/hater.. Been there done thatquote:Op maandag 17 juli 2017 16:38 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Wanneer die borgring er los omheen zit dan kun je 'm net zo goed weglaten, heeft geen enkel nut dan.
Met een passende dop en flinke hefboom trek je die ring wel los mocht die met wat puntlassen vast zitten.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ben geen Fiat techneut.. Ga me er verder niet over uitlaten ook, want anders ben ik dalijk weer de Fiat afzeiker/hater.. Been there done that
Wat is het nut van die ring dan?quote:Op maandag 17 juli 2017 16:49 schreef -Richard- het volgende:
Die omgevouwen ring moet je gewoon laten zitten. Zo zit er bij BMW ook half het onderstel mee vast, dat is gewoon zodat de ring zelf vast blijft zitten aan de moer. Dop sleutel 24 en losdraaien maar.
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naarquote:Op maandag 17 juli 2017 16:53 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Wat is het nut van die ring dan?
Het is een ring. Dat is het nut.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:53 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Wat is het nut van die ring dan?
Nouja, TT was meer even navragen voor ik de boel om zeep help.quote:Op maandag 17 juli 2017 22:07 schreef Sounddragon het volgende:
TT was dus eigenlijk gewoon janken voordat je gemept werd?
Wat kan het leven simpel zijn he
Better safe than sorry..quote:Op maandag 17 juli 2017 22:14 schreef Fireblast het volgende:
[..]
Nouja, TT was meer even navragen voor ik de boel om zeep help.
En ter lering ende vermaeck van iedereen uiteraard.
Wel het linkje gelezen, maar de auto is op en ik ben 'm aan het slopen om er wat van te leren en wellicht wat onderdelen te verpatsen. De plofzak hoeft dus niet meer terug.quote:Op maandag 17 juli 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Better safe than sorry..
Heb je op die site die gelinkt werd ook gezien waar je effe op moet letten met de plofzak er weer in prikken?
Straks zit je haar ook nog beroerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |