abonnement Unibet Coolblue
pi_172477133
Net heb ik een flinke spin in de stofzuiger opgezogen, maatje tarantula voor mijn gevoel. Kan hij dat overleven en er weer uit kruipen?
pi_172477218
Jup. Nou heb ik eentje zonder zak, maar hij kroop nog gewoon rond in de bak. Brr..
Heb de bak in een plastic tas geleegd en door mijn zoon laten wegbrengen :@ :W
pi_172477242
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 07:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Jup. Nou heb ik eentje zonder zak, maar hij kroop nog gewoon rond in de bak. Brr..
Heb de bak in een plastic tas geleegd en door mijn zoon laten wegbrengen :@ :W
Serieus? Wat kattebakkorrels opzuigen om hem te stenigen dan maar?
Ik wist dat het een slecht idee was om hem op te zuigen.
pi_172477290
Dierenbeulentopic! :r
pi_172477296
Stofzuiger in de fik steken dus
pi_172477297
Ja.
Protège moi de mes désirs.
pi_172477443
Stofzuiger af geplakt met ductape en buiten gezet.
  maandag 17 juli 2017 @ 08:48:28 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172477709
Spinnen overleven stofzuigers absoluut niet. Door gebruik te maken van een héél klein beetje logica had je dat zelf ook wel kunnen bedenken.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 07:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Jup. Nou heb ik eentje zonder zak, maar hij kroop nog gewoon rond in de bak. Brr..
Heb de bak in een plastic tas geleegd en door mijn zoon laten wegbrengen :@ :W
Dit is dus absoluut niet waar.

Verder wel ongelofelijk treurig dat je vrij onschuldige beestjes een marteldood geeft maar goed. Iedere gek z'n gebrek natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 17 juli 2017 @ 09:12:27 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172478036
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 08:48 schreef Dven het volgende:
Spinnen overleven stofzuigers absoluut niet. Door gebruik te maken van een héél klein beetje logica had je dat zelf ook wel kunnen bedenken.

[..]

Dit is dus absoluut niet waar.

Verder wel ongelofelijk treurig dat je vrij onschuldige beestjes een marteldood geeft maar goed. Iedere gek z'n gebrek natuurlijk.
Wat is de logica daar achter dan? Dat overleeft een spin gewoon hoor...

Verder hebben spinnen geen gevoel dus martelen kun je hem niet.

Prima gedaan ts; de mond afsluiten en dan loopt hij er tenminste ook niet eruit.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 17 juli 2017 @ 09:15:38 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172478082
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:12 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wat is de logica daar achter dan? Dat overleeft een spin gewoon hoor...

Verder hebben spinnen geen gevoel dus martelen kun je hem niet.

oke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172478991
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:12 schreef embedguy het volgende:

Verder hebben spinnen geen gevoel dus martelen kun je hem niet.
Beetje kort door de bocht. Als je een poot uittrekt of zo heeft ie er wel degelijk last van. Verhongeren of platgetrapt worden zal ie ook niet op prijs stellen.

Als een beest niet de drang tot overleven heeft dan is ie volgens Darwin snel uitgestorven.

Buiten zetten heeft ie een eerlijke kans op overleven, doortrappen kan ook nog maar bewust martelen is wat mij betreft geen optie.
  maandag 17 juli 2017 @ 10:24:43 #12
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172479178
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:13 schreef nanuk het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht. Als je een poot uittrekt of zo heeft ie er wel degelijk last van. Verhongeren of platgetrapt worden zal ie ook niet op prijs stellen.

Als een beest niet de drang tot overleven heeft dan is ie volgens Darwin snel uitgestorven.

Buiten zetten heeft ie een eerlijke kans op overleven, doortrappen kan ook nog maar bewust martelen is wat mij betreft geen optie.
Hij heeft er last van ja als je een poot uittrekt maar je doet hem er geen pijn mee. Insecten hebben geen gevoel. Hun gedrag staat geheel bij de geboorte al vast en ze kunnen niets leren.

Dit is ook zo een beetje de reden dat het nogsteeds geaccepteerd wordt dat kreeft levend wordt gekookt; hij voelt er toch niets van (al weet ik dat daar bij sommigen twijfel over is maar dat terzijde, in principe mag je er vanuit gaan dat kreeften en insecten geen gevoel hebben).

Overigens ben ik zelf ook voor het levend buiten zetten. Ondanks dat het niet slecht is, voelt het toch slecht om zo'n beest te doden.

[ Bericht 3% gewijzigd door embedguy op 17-07-2017 13:30:07 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172479443
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:24 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hij heeft er last van ja als je een poot uittrekt maar je doet hem er geen pijn mee. Insecten hebben geen gevoel. Hun gedrag staat geheel bij de geboorte al vast en ze kunnen niets leren.

Dit is ook zo een beetje de reden dat het nogsteeds geaccepteerd wordt dat kreeft levend wordt gekookt; hij voelt er toch niets van (al weet ik dat daar bij sommigen twijfel over is maar dat terzijde, in principe mag je er vanuit gaan dat insecten geen gevoel hebben).

Overigens ben ik zelf ook voor het levend buiten zetten. Ondanks dat het niet slecht is, voelt het toch slecht om zo'n beest te doden.
Je adverteert wel heel erg ideeën die sinds de tweede helft van de vorige eeuw meestal iets genuanceerder worden geformuleerd. Op zn minst is dat pijn verhaal omstreden.

Die kreeft wordt in reeds kokend water gedaan en zal binnen korte tijd sterven. Ooit heb ik eens de fout gemaakt garnalen met koud water op te zetten en dat aan de kook te brengen. Geen fijn gezicht was dat.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:08:17 #14
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_172479764
Wat een topic. :D
Tvp
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 17 juli 2017 @ 11:08:59 #15
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172479772
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:43 schreef nanuk het volgende:

[..]

Je adverteert wel heel erg ideeën die sinds de tweede helft van de vorige eeuw meestal iets genuanceerder worden geformuleerd. Op zn minst is dat pijn verhaal omstreden.

Die kreeft wordt in reeds kokend water gedaan en zal binnen korte tijd sterven. Ooit heb ik eens de fout gemaakt garnalen met koud water op te zetten en dat aan de kook te brengen. Geen fijn gezicht was dat.
Al die dagen dat de kreeft in de vitrine ligt zouden ook geen pretje zijn geweest als hij gevoel had.

Misschien wordt het genuanceerder geformuleerd, geen idee maar omstreden is het niet afaik.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:18:57 #16
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_172479943
Ja dat kan en nog erger. Door de zuigkracht komt er een speciaal stofje vrij in het dna van de spin dat ervoor zorgt dat er een mutatie plaatsvindt. De spin wordt 4 keer groter, sterker en slimmer en koestert wraakgevoelens jegens de mens die hem opzoog.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_172480667
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:08 schreef embedguy het volgende:

[..]

Al die dagen dat de kreeft in de vitrine ligt zouden ook geen pretje zijn geweest als hij gevoel had.

Misschien wordt het genuanceerder geformuleerd, geen idee maar omstreden is het niet afaik.
Er mankeert iets aan je google.
pi_172480719
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:18 schreef ShevaJB het volgende:
Ja dat kan en nog erger. Door de zuigkracht komt er een speciaal stofje vrij in het dna van de spin dat ervoor zorgt dat er een mutatie plaatsvindt. De spin wordt 4 keer groter, sterker en slimmer en koestert wraakgevoelens jegens de mens die hem opzoog.
:o :o :o
pi_172480863
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 08:21 schreef Roofmate77 het volgende:
Stofzuiger af geplakt met ductape en buiten gezet.
:D Dus nu ga je een nieuwe stofzuiger kopen? Duur grapje zo'n spin!
pi_172482186
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:24 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hij heeft er last van ja als je een poot uittrekt maar je doet hem er geen pijn mee. Insecten hebben geen gevoel. Hun gedrag staat geheel bij de geboorte al vast en ze kunnen niets leren.

Dit is ook zo een beetje de reden dat het nogsteeds geaccepteerd wordt dat kreeft levend wordt gekookt; hij voelt er toch niets van (al weet ik dat daar bij sommigen twijfel over is maar dat terzijde, in principe mag je er vanuit gaan dat insecten geen gevoel hebben).

Overigens ben ik zelf ook voor het levend buiten zetten. Ondanks dat het niet slecht is, voelt het toch slecht om zo'n beest te doden.
Dat een insect geen pijn voelt is de reden dat een kreeft levend wordt gekookt? Wat is dat voor een kulverhaal.

Een kreeft behoort tot een totaal andere groep dan een insect.
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:18 schreef ShevaJB het volgende:
Ja dat kan en nog erger. Door de zuigkracht komt er een speciaal stofje vrij in het dna van de spin dat ervoor zorgt dat er een mutatie plaatsvindt. De spin wordt 4 keer groter, sterker en slimmer en koestert wraakgevoelens jegens de mens die hem opzoog.
Vergeet niet dat het gif ook exponentieel krachtiger wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172482283
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat een insect geen pijn voelt is de reden dat een kreeft levend wordt gekookt? Wat is dat voor een kulverhaal.

Een kreeft behoort tot een totaal andere groep dan een insect.
Spinnen en kreeften zijn allebei geleedpotigen. Hij zegt het dus nogal verkeerd, maar dat die twee tot dezelfde groep behoren is dan weer wel waar (op de assumpties over pijnbeleving en reden voor levend koken valt wel weer af te dingen).
  maandag 17 juli 2017 @ 13:29:54 #22
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172482374
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat een insect geen pijn voelt is de reden dat een kreeft levend wordt gekookt? Wat is dat voor een kulverhaal.

Een kreeft behoort tot een totaal andere groep dan een insect.
Klopt :). Ik doelde ook meer erop dat de kreeft ook een dier is wat geen gevoel heeft (en de kreeft is wel behoorlijk verwant aan insecten als ik mij niet heel erg vergis). Ik heb m'n opmerking wat aangepast.
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:24 schreef embedguy het volgende:
Hun gedrag staat geheel bij de geboorte al vast en ze kunnen niets leren.

Dit is ook zo een beetje de reden dat het nogsteeds geaccepteerd wordt dat kreeft levend wordt gekookt; hij voelt er toch niets van (al weet ik dat daar bij sommigen twijfel over is maar dat terzijde, in principe mag je er vanuit gaan dat kreeften en insecten geen gevoel hebben).
Maargoed, een beetje zinloze discussie hiero. Als je het mij vraagt kun je spinnen niet martelen, maar ieder mag geloven wat hij wil. Wellicht heb ik het fout, we zullen het nooit weten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_172482806
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:24 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Spinnen en kreeften zijn allebei geleedpotigen. Hij zegt het dus nogal verkeerd, maar dat die twee tot dezelfde groep behoren is dan weer wel waar (op de assumpties over pijnbeleving en reden voor levend koken valt wel weer af te dingen).
Het zijn beiden geleedpotigen, maar daar houden de overeenkomsten ook op. Ze behoren beiden tot een compleet andere klasse.

Mijn punt was ook inderdaad dat je niet zomaar kunt stellend at een kreeft geen pijn voelt omdat een insect geen pijn voelt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172482971
Je had ook gewoon een glas over de spin kunnen zetten papier eronder en naar buiten :{
pi_172485026
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 08:48 schreef Dven het volgende:
Spinnen overleven stofzuigers absoluut niet. Door gebruik te maken van een héél klein beetje logica had je dat zelf ook wel kunnen bedenken.

[..]

Dit is dus absoluut niet waar.

Verder wel ongelofelijk treurig dat je vrij onschuldige beestjes een marteldood geeft maar goed. Iedere gek z'n gebrek natuurlijk.
Ge hebt geliegt tjabo!!
Ik kom net thuis na een lange dag hard werken, ik besloot om even de zak te verschonen voor de zekerheid, ik doe de stofzuiger open, wilde de zak eruit pakken, op datzelfde moment kroop de spin, helemaal grijs van het stof, uit de zak. Die kleine kankerlijer rende over mn hand en vluchtte de tuin in, ik heb gegild als een wijf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')