abonnement Unibet Coolblue
pi_172472335
Hi mensen!

Ik heb een probleem. Ik heb mijn MBO N4 afgerond. D.m.v zelfstudie ga ik deelnemen aan de staatsexamen Engels op vwo niveau. Dit is namelijk een vereiste voor de opleiding waarvoor ik mij wil aanmelden (geneeskunde/tandheelkunde).
Maaaaaarr..... mijn Engels is een ramp. Hoe kan ik mijn Engels binnen 1 jaar op een goed niveau krijgen door zelfstudie? Dus geen cursussen etc (ze zijn namelijk best prijzig, heb het drm niet in de hand)

Tips aub! Thanks 🦋
pi_172472398
Probeer Engelse series te kijken die je leuk vind zonder ondertiteling of met Engelse ondertiteling. Als je van gamen houdt zelfde verhaal. Hiermee heb ik een 8 op het vwo gehaald zonder ooit maar iets te leren thuis, een beetje meedoen met de lessen was genoeg.
pi_172472533
Oefenen. Kijk naar de beste publieke zender van de wereld (BBC) zonder ondertiteling, lees een Engelstalig boek zonder ondertiteling, luister een audioboek zonder ondertiteling.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 16 juli 2017 @ 22:19:18 #4
408813 crew  trein2000
pi_172472640
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:08 schreef Meliss het volgende:
Hi mensen!

Ik heb een probleem. Ik heb mijn MBO N4 afgerond. D.m.v zelfstudie ga ik deelnemen aan de staatsexamen Engels op vwo niveau. Dit is namelijk een vereiste voor de opleiding waarvoor ik mij wil aanmelden (geneeskunde/tandheelkunde).
Maaaaaarr..... mijn Engels is een ramp. Hoe kan ik mijn Engels binnen 1 jaar op een goed niveau krijgen door zelfstudie? Dus geen cursussen etc (ze zijn namelijk best prijzig, heb het drm niet in de hand)

Tips aub! Thanks 🦋
Doe je ook staatsexamen nederlands?

On: ik zou een Methode kopen en die doorwerken. Gewoon een voor een middelbare school.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_172473182
Heb je bepaalde interesse (geschiedenis, etc.)? Lees dan een paar moeilijke boeken daarover in het Engels. En inderdaad series kijken zonder ondertiteling (of met Engelse ondertiteling, daarna opnieuw zonder). En neem een Engelstalige krant, elke dag lezen, of The Economist.
pi_172473944
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:14 schreef Jordy-B het volgende:
lees een Engelstalig boek zonder ondertiteling
:D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172473979
Ga anime kijken. (Of iets wat niet Engels maar wel met Engelse ondertiteling)

Ga naar een Engelse forum om te lezen. Of lees reacties op websites zoals YouTube.
pi_172474084
Podcasts, series, films, boeken, nieuws etc. Zorg ook dat je zo snel mogelijk iemand vindt om regelmatig Engels mee te spreken; tijdens je mondeling wordt immers je spreekvaardigheid getoetst. Ik heb destijds iemand gevonden via conversationexchange.com ; Succes ermee.
pi_172474601
Als je geneeskunde wilt gaan studeren vanuit het mbo is Engels niet het grootste euvel lijkt mij?

Om on topic te blijven; vroeger heb ik Engels geleerd door series te kijken en op Engelse fora te posten.
pi_172474703
Gewoon alle grammatica kennen en snappen. Dit kan je prima via internet leren en hoef je geen dure cursus of schoolboek voor te kopen. Voor de rest is Engels lezen een goede oefening.
pi_172474762
Ik heb Engels geleerd met MTV maar dat is nu niet meer van toepassing denk ik.

Misschien kun je eerst films en series met Engelse ondertiteling kijken of een Engels boek lezen op een e-reader met een ingebouwd woordenboek, en beginnen met een boek waarvan je de film al kent en daarna een boek dat je nog helemaal niet kent. Verder veel Engelstalige zenders kijken en misschien Engelstalige Wikipedia over onteressante onderwerpen lezen?
Tap tap tap
  maandag 17 juli 2017 @ 00:20:03 #12
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172475305
Als je Engels een ramp is ga je niet met een aantal series binnen een jaar op een academisch niveau komen. Schaf zelf lesmateriaal aan of beter nog: volg toch maar wel die cursus, zodat je weet vanaf welk niveau (A1 t/'m C2) je moet beginnen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172475913
De tips hier van series kijken zijn erg schattig, maar voor vwo engels ga je het daar niet mee redden. Je moet de gramatica leren en begrijpend kunnen lezen. Dat kan je alleen trainen met echt lesmateriaal van school.
There are only 151 Pokémon.
pi_172476032
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 01:11 schreef Eenskijken het volgende:
De tips hier van series kijken zijn erg schattig, maar voor vwo engels ga je het daar niet mee redden. Je moet de grammatica leren en begrijpend kunnen lezen. Dat kan je alleen trainen met echt lesmateriaal van school.
Praktijkervaring speelt een grote rol voor het leren. Ja, grammatica is belangrijk als je gaat publiceren, maar het niveau Engels van de gemiddelde Nederlandse docent is niet zo hoog dat je er gezeik mee krijgt. Het begrijpen van de Engelse literatuur is essentieel voor je opleiding en dan helpt het gewoon om daar enige ervaring mee te hebben. Daarom helpt het enorm om je zoveel mogelijk in de Engelse taal onder te dompelen
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172476360
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 01:11 schreef Eenskijken het volgende:
De tips hier van series kijken zijn erg schattig, maar voor vwo engels ga je het daar niet mee redden. Je moet de gramatica leren en begrijpend kunnen lezen. Dat kan je alleen trainen met echt lesmateriaal van school.
Ik heb zelf ook staatsexamen VWO Engels gedaan en er is geen enkele vraag over de grammatica an sich; alle grammaticale kennis die vereist is, is passief. Je moet natuurlijk wel een goede zin kunnen schrijven en spreken, maar het VWO niveau Engels is echt niet denderend hoog. Ik heb zelf ook daarna als aanvulling het Cambridge English: Proficiency (CPE) examen gedaan en dat was duidelijk moeilijker dan het VWO examen.
  maandag 17 juli 2017 @ 07:53:51 #16
286575 Roces18
Chef de party
pi_172477183
Sinds wanneer kan je met MBO 4 + Engels VWO niveau geneeskunde gaan studeren?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172478565
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Doe je ook staatsexamen nederlands?

On: ik zou een Methode kopen en die doorwerken. Gewoon een voor een middelbare school.
Jaa ook Nederlands, hoezo?
pi_172478634
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 23:46 schreef obsama het volgende:
Als je geneeskunde wilt gaan studeren vanuit het mbo is Engels niet het grootste euvel lijkt mij?

Om on topic te blijven; vroeger heb ik Engels geleerd door series te kijken en op Engelse fora te posten.
Nee idd. Vwo diploma is een vereiste, dus ik ga een examen maken van 11/12 vakken op vwo niveau. Vervolgens wissel ik de deelcertificaten in voor een diploma.
De overige vakken zullen niet een heel groot probleem zijn denk ik, behalve wiskunde.. 🙈
pi_172478693
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 07:53 schreef Roces18 het volgende:
Sinds wanneer kan je met MBO 4 + Engels VWO niveau geneeskunde gaan studeren?
Dat kan natuurlijk niet. Ik wil een volledig vwo diploma halen, maar dit is altijd een probleemvak geweest voor mij.
pi_172481387
Ik zou ook even kijken uit wat voor kranten/tijdschriften e.d. ze die vwo examenteksten plukken en daarmee oefenen.

Of gewoon zo:

_O_

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 12:41:00 ]
pi_172482073
Hoe oud ben je? Als je (voor het einde van de inschrijftermijn) 21 bent kun je misschien beter een colloquium doctum doen. Dat scheelt toch wat onnodige vakken en dan heb je in ieder geval meer tijd om op Engels (en wiskunde) te concentreren.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:38:15 #22
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_172482539
Zoals anderen zeggen is het verstandig om veel engelse series te kijken en boeken te lezen, maar leer ook effectief engelse examenteksten te lezen. Zo'n tekst met volle aandacht volledig lezen kost je namelijk te veel tijd op het examen. Het zijn vaak bepaalde signaalwoorden waarmee je op het antwoord uit kan komen. Je hoeft dus zeker niet de sterkste in engels te zijn zodra je dat soort strategieën op het examen toepast.
pi_172486178
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:53 schreef Meliss het volgende:

[..]

Nee idd. Vwo diploma is een vereiste, dus ik ga een examen maken van 11/12 vakken op vwo niveau. Vervolgens wissel ik de deelcertificaten in voor een diploma.
De overige vakken zullen niet een heel groot probleem zijn denk ik, behalve wiskunde.. 🙈
Ga je wiskunde B doen? Ik ben even vergeten of dat verplicht is voor geneeskunde, maar dat is inderdaad een verdomd moeilijk vak al zeg ik het zelf.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:44:36 #24
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172488290
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ga je wiskunde B doen? Ik ben even vergeten of dat verplicht is voor geneeskunde, maar dat is inderdaad een verdomd moeilijk vak al zeg ik het zelf.
Het is niet verplicht maar je krijgt toch ook wel wat natuurkunde dus ik kan me voorstellen dat Wiskunde B handig kan zijn.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172496725
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ga je wiskunde B doen? Ik ben even vergeten of dat verplicht is voor geneeskunde, maar dat is inderdaad een verdomd moeilijk vak al zeg ik het zelf.
Wiskunde A of B. Mag ik zelf kiezen. Denk dat ik A makkelijker vindt..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')