Kom op, dat was best grappig...quote:Op woensdag 19 juli 2017 14:38 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
Alleen is McLaren nu wel verzekerd van een motor, wat RBR niet was op dat momentquote:Op woensdag 19 juli 2017 15:18 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)aren-in-2018-932679/
deja-vu van RBR 1,5 jaar geleden.
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:22 schreef Floriz87 het volgende:
http://en.f1i.com/news/27(...)nificant-horner.html
Red Bull aero upgrade in Hungary not significant - Horner
[..]
Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren.
Zelfs al zouden dat financieel gezien realistisch zijn, zou dat alsnog betekenen dat Max waarschijnlijk niet de jongste F1-kampioen wordt. In ieder geval niet voor RBR. Je moet niet verwachten dat ze dan de komende jaren competitief zullen zijn. Ipv knokken met Ferrari wordt dat dan knokken met Williams in het middenveld.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus moeten ze zelf een motor (laten) bouwen.
Ricciardo heeft Alonso met DRS ingehaald, maar op dat moment had Alonso al problemen want hij viel opeens weg achter Stroll terwijl hij daar steeds in de DRS zat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:29 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt.
Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...twitter:pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.quote:Op woensdag 19 juli 2017 17:39 schreef SnowOokami het volgende:
Vandoorne 135 laps gereden:Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...twitter:pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Yup it wasquote:
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.
Het zijn geen raceonderdelen die gebruikt worden. Het gaat puur om de bandentest, dus het is goed mogelijk dat er wat onderdelen teruggeschroefd zijn voor betrouwbaarheidquote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
http://www.autosport.com/(...)d-despite-oppositionquote:Halo head protection device set to be introduced for 2018 F1 season
Formula 1 is set to introduce the halo cockpit protection device for 2018 after the FIA pushed it through on safety grounds at Wednesday's Strategy Group meeting, Autosport understands.
The halo and shield devices had emerged as the two options for cockpit protection, with the FIA insistent some form of device will be introduced next season.
The halo has undergone extensive testing, with all the teams running the device at least once in 2016, while Ferrari's Sebastian Vettel tested the shield for the first time in British Grand Prix practice last Friday.
Both devices have had their critics.
When the matter was discussed at the meeting in Geneva, it is understood the shield was put on the backburner for now as it was felt significant further investigation was required.
Sources say nine out of 10 teams voted against the halo, but the FIA said it would become part of the regulations for 2018 on safety grounds.
It still requires final ratification by the World Motor Sport Council but this can be completed by e-vote if necessary.
Only six of the 10 teams on the grid - Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren and Force India - had previously been part of the Strategy Group meetings along with the commercial rights holder and the FIA.
At the previous meeting, F1 sporting boss Ross Brawn presented the concept of inviting teams not officially part of the group to attend as observers. This is believed to have been the case on Wednesday.
Those not officially part of the group did not take part in the discussion, but were occasionally asked for their viewpoints on various subjects - including the halo vote.
It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shieldquote:Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/(...)d-despite-opposition
wat een farce...waarom dan de cockpit shield uitproberen...goed voor de veiligheid misschien maar het ziet er niet uit.
Vettel is alleen enthousiast als hij met een V10 mag rijden en de rest met 4-cilinders....en dan nog claimen dat de rest stil moet staan aan de kant als hij een pitstop moet maken "want anders is het niet eerlijk".quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shield
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:28 schreef ColtZ40 het volgende:
Ze moeten gewoon niet van die lompe machines naast de baan zetten....
Flikker toch op met die halo...
oh, en dat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt?quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen....quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Oh god, dit weer .quote:It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
Dat laatste denk ik. Een motor die al eerder gebruikt is voor testen. In ieder geval niet de motoren die tijdens race weekenden gebruikt worden. Dat zou niet verstandig zijn met het oog op het aantal dat ze tijdens het seizoen mogen gebruiken.quote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
https://www.motorsport.co(...)lan-revealed-893991/quote:Teams are allowed to run their 2017 cars at these tests, but must notify the FIA in advance of the chassis to be used, the bodywork configuration, the type of powerunit fitted and its electronic settings.
It has been made clear that teams will not be allowed to use any updated parts, to ensure that they do not benefit from the extra running.
Nee, ik zie het niet als geneuzel..quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:50 schreef BadderHaring het volgende:
Volgens mij moet je bij dit soort zaken goed naar de coureurs luisteren. Als een groot deel met Halo wil rijden dan moet je dat gewoon invoeren.
Echter, nu lijkt het een minderheid te zijn en dan vind ik het discutabel.
Alleen, het voornaamste tegen argument wat ik hier hoor is esthetisch geneuzel en dat vind ik echt zo'n onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |