abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172488761
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat Monaco Raikkonen beter ligt dan Vettel na die enorme snelheidsverschillen in de race daar. In Baku had Vettel die motorwissel die voor minder pk's zorgde, en dat telt op die baan. Je wil niet naar de racepace kijken, je wil niet naar de pace in de kwalificatie en trainingen kijken, je wil niet naar omstandigheden kijken die de kwalificatie beinvloeden, je wil niet naar de laatste 4 kwalificaties kijken, niet naar de laatste 5, 6, 7, 8, 9 of 10 en al helemaal niet naar het gemiddelde tijdsverschil. Nee, je neemt het allersimpelste statistiekje over een selectieve periode en daar hang je een conclusie aan op. Put your money where you're mouth is en je bent snel arm.

Alonso heeft wel eerder een gridstraf gehad, maar deze zou hem ineens demotiveren, terwijl hij sowieso voor de eer rijdt en het einde van de race meestal niet haalt. Vandoorne zat er het hele weekend dicht op, wat denk jij, gaat hij die trend doortrekken en Alonso regelmatig verslaan of zou de ene baan de andere niet zijn en is Silverstone een beetje apart en zegt het niet zoveel?
Kijk, dat ik niet zoals zoveel anderen op de Vetteltrain spring wil niet zeggen dat ik hem slecht of minder goed vind dan Raikkonen.
Maar jij lijkt er wel heel zeker van te zijn dat hij met afstand de beste coureur van het veld is. Ik ben alleen iets voorzichtiger in mijn conclusies, en onderschat de prestaties van Raikkonen niet.
Ik vind Vettel de betere van Raikkonen, maar als ik kom met cijfers dat de laatste reeks kwallificaties in het voordeel van Raikkonen zijn, wil dat niet zeggen dat ik Raikkonen ook beter vind. Ik vind Vettel gewoon niet zo dominant de laatste races. Zeker in vergelijking met de eerste races van het seizoen.
  Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:12:37 #127
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_172488771
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

100% zeker. En dan alsnog, wat heeft dat met Vettel te maken die op ruim 10 seconden was gereden en geen band meer over had?
Kimi had gewoon moeten remmen voor Vettel als ze derde en vierde zouden liggen.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_172488815
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kimi had gewoon moeten remmen voor Vettel als ze derde en vierde zouden liggen.
1. Dat was nooit gebeurd
2. Leuk hoor, om zo op het podium te komen. Op eigen kracht had ie er niet gestaan.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:16:08 #129
Winnaar WIDM prono 2017
pi_172488825
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1. Dat was nooit gebeurd
2. Leuk hoor, om zo op het podium te komen. Op eigen kracht had ie er niet gestaan.
Natuurlijk wel. Het is Ferrari.
pi_172488849
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:17 schreef Nober het volgende:

[..]

Als Ricciardo in het begin niet van de baan was gereden dan was hij gewoon voor Max gefinisht.
Hoe trek je zo'n rare conclusie?
pi_172488867
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het is Ferrari.
Je wringt je in de meest rare wat-als-situaties om maar je punt te maken. En je hebt hoe dan ook geen gelijk, Vettel kon niet op eigen kracht op het podium komen, punt.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:22:26 #132
Winnaar WIDM prono 2017
pi_172488918
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je wringt je in de meest rare wat-als-situaties om maar je punt te maken. En je hebt hoe dan ook geen gelijk, Vettel kon niet op eigen kracht op het podium komen, punt.
Dan was het in 2/4 races op eigen kracht. Whatever.

Hij kwalificeerde zich overigens gewoon als derde, dat is toch ook gewoon een maatstaf? Als ie niet zo'n kutstart heeft, weet jij veel. Het is altijd een beetje hoe de kaarten worden bedeeld.

Desalniettemin heeft Lewis duidelijk het momentum.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:25:14 #133
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_172488957
quote:
hij deed zelfs nog een refill. :9
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat.
pi_172489268
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Kijk, dat ik niet zoals zoveel anderen op de Vetteltrain spring wil niet zeggen dat ik hem slecht of minder goed vind dan Raikkonen.
Maar jij lijkt er wel heel zeker van te zijn dat hij met afstand de beste coureur van het veld is.
Hangt een beetje van de criteria af, ik denk dat hij in dit F1-tijdperk met enige afstand de beste is in het strijden om de WK-titel. Dat is niet zo'n heel wilde stelling, het is eerder raar dat mensen doen alsof Hamilton en Alonso op gelijke of zelfs grotere hoogte staan.

quote:
Ik ben alleen iets voorzichtiger in mijn conclusies, en onderschat de prestaties van Raikkonen niet.
Ik vind Vettel de betere van Raikkonen, maar als ik kom met cijfers dat de laatste reeks kwallificaties in het voordeel van Raikkonen zijn, wil dat niet zeggen dat ik Raikkonen ook beter vind. Ik vind Vettel gewoon niet zo dominant de laatste races. Zeker in vergelijking met de eerste races van het seizoen.
Misschien komt Raikkonen ook wel wat beter in vorm als hij wat lekkerder in zijn vel gaat zitten wanneer hij zich erbij neerlegt dat hij een betere teamgenoot heeft. Maar als hij een halve seconde moet toegeven op Vettel krijgt hij vragen over waarom hij zo langzaam is en of hij niet te oud wordt. Als Bottas een halve seconde moet toegeven krijgt hij de vragen over hoe geniaal Hamilton wel niet is, voor trotse egoisten als F1-coureurs is dat laatste een stuk makkelijker.

Het zit hem gewoon in de weg dat hij ooit de hoop was van iedereen die Schumacher op persoonlijke snelheid geklopt wilde zien en die daarna zijn blijven doen alsof hij supersnel was, ondanks de feiten. Hij zit met een verwachtingspatroon dat nooit reeel is geweest.

Maar ik zie geen trends aan de hand van een paar incidenten. Net als dat Hamilton nu weer het momentum zou hebben, nee, hij had mazzel en hij had het nodig, donderdag was het nog de incredible sulk die het WK niet meer zag zitten. Het slaat niet om met n race, maar er kan een boel gebeuren in n race.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:42:45 #135
Winnaar WIDM prono 2017
pi_172489302
Vettel is niet beter dan Alonso of Hamilton.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:44:59 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172489355
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zonder die lekke band had ie hier podium gereden en zonder z'n debiele actie jegens Lewis had ie gewoon gewonnen in Azerbeidjan
Oke Silverstone was pech. Baku was eigen fout, dus schaar ik onder 'moeite hebben om het podium te halen' :)
pi_172489389
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat de onderlinge verschillen tussen: Alonso, Vettel, Hamilton en Max bijzonder klein zijn.
De ene race zal de ene sneller zijn, de andere race de ander. Maar ik denk oprecht dat Max gewoon mee kan met die 3 wereldkampioenen.
pi_172489460
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch wel.

Vind ik.
pi_172489736
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik denk dat de onderlinge verschillen tussen: Alonso, Vettel, Hamilton en Max bijzonder klein zijn.
De ene race zal de ene sneller zijn, de andere race de ander. Maar ik denk oprecht dat Max gewoon mee kan met die 3 wereldkampioenen.
Hamilton is heel snel op een goede dag, maar hij heeft veel slechte dagen. Dat heeft hem titels gekost, hij is verslagen door Button en Rosberg, die op zich minder snelheid hebben. Alonso is ook gewoon twee keer door Vettel in de slotfase van het seizoen verslagen. Vettel was toen op zijn allerbest, ook bij grote tegenslag, terwijl Alonso op die beslissende momenten juist zwakker presteerde dan normaal.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  maandag 17 juli 2017 @ 20:04:48 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172489808
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172489857
quote:
Dit had hij laatst toch ook al aangegeven? Staat me bij dat hij in Oostenrijk of zo aangaf na te gaan denken over wat hij volgend jaar wil gaan doen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 20:06:56 #142
Winnaar WIDM prono 2017
pi_172489864
quote:
Vind ik erg vroeg. Hij is toch langzaam in de positie om records van Schumi aan te vallen en zo oud is ie niet.
pi_172489879
quote:
Daarom zei ik dus al dat Hamilton de sleutel is in de stoelendans voor 2018 en niet Max
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juli 2017 @ 20:10:08 #144
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172489956
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarom zei ik dus al dat Hamilton de sleutel is in de stoelendans voor 2018 en niet Max
8-)

Denk dat Marchionne na gister nog meer onder de indruk van Max is geworden c_/
  maandag 17 juli 2017 @ 20:16:27 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172490057
Ik vind het trouwens wel IETS zeggen, dat SAI nu ineens wel te koop is tegen "de juiste prijs". Eerder (Marko) was het nog: alleen aan een topteam zoals Ferrari en "zo goed als zeker dat hij weer voor STR rijdt in 2018" (Horner & Marko en Tost ook meen ik).
http://uk.reuters.com/art(...)UKKBN1A21A5?rpc=401&
https://www.f1today.net/n(...)egen-de-juiste-prijs
http://m.crash.net/f1/new(...)lable-at-a-cost.html

Overigens zei Horner "asset", dus de vertaling bij F1Today klopt niet geheel.
pi_172490257
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het trouwens wel IETS zeggen, dat SAI nu ineens wel te koop is tegen "de juiste prijs". Eerder (Marko) was het nog: alleen aan een topteam zoals Ferrari en "zo goed als zeker dat hij weer voor STR rijdt in 2018" (Horner & Marko en Tost ook meen ik).
http://uk.reuters.com/art(...)UKKBN1A21A5?rpc=401&
https://www.f1today.net/n(...)egen-de-juiste-prijs
http://m.crash.net/f1/new(...)lable-at-a-cost.html

Overigens zei Horner "asset", dus de vertaling bij F1Today klopt niet geheel.
Ik zei toch al dat het best eens zou kunnen. Eerst was het zogenaamd totaal niet aan de orde. Toen alleen aan top teams. Toen riep Marko voor de juiste prijs en nu zegt Horner hetzelfde.

Sainz naar Renault om Palmer te vervangen. Zou voor Sainz een goede move zijn ook denk ik.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:26:11 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172490273
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:06 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dit had hij laatst toch ook al aangegeven? Staat me bij dat hij in Oostenrijk of zo aangaf na te gaan denken over wat hij volgend jaar wil gaan doen.
Kan dat ik dat gemist heb, of dat het me ontschoten is in alle SAI-geruchten. Er wordt nav zijn eigen uitspraken nu iig weer over bericht.
pi_172490334
Kvyat heeft z'n helmdesign aangepast aan z'n reputatie / nickname _O-

2ls20g.jpg
  maandag 17 juli 2017 @ 20:29:28 #149
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172490346
Wordt sowieso interessant wat er gaat gebeuren einde dit seizoen.

-Gaat Hamilton stoppen? En wie volgt hem dan op... Vettel?

-Kan RBR icm Renault volgend jaar wel een winnende auto bouwen? Verstappen wil een /snelle/ auto... en dit jaar is een debacle. Stel dat Ferrari een bod doet....

-Honda heeft waarschijnlijk nog 7 weken de tijd om zich te bewijzen (of ze trekken daarna zelf de stekker eruit). Wat gaan de FIA en McLaren dan doen als Honda stopt?

-Gooit Renault Palmer eruit? En wie komt daarvoor in de plaats?

-Ruilt STR Kvyat in voor Gasly na de zomer?

:o c_/
  maandag 17 juli 2017 @ 20:31:46 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172490417
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik zei toch al dat het best eens zou kunnen. Eerst was het zogenaamd totaal niet aan de orde. Toen alleen aan top teams. Toen riep Marko voor de juiste prijs en nu zegt Horner hetzelfde.

Sainz naar Renault om Palmer te vervangen. Zou voor Sainz een goede move zijn ook denk ik.
Mja, er is ook nog de Kubica-factor. Met alle tests en geruchten. En als ik Renault eas zou ik voor Kubica gaan dan.
Ik vind Kubica naar STR om (na de zomerstopt) daar een half jaar ervaring op te doen met de nwe auto's en SAI naar Renault niet zo'n geloofwaardig scenario. Als er dan geswapt wordt, eerder Palmer en Kubica denk ik. Tov vd de punten die Palmer binnen haalt kan Kubica het al bijna niet slechter doen, en het zo enorm goede PR opleveren voor Renault.
Dat Palmer gewoon de rest vh seizoen blijft kan ook nog zo maar. Abiteboul was NOT amused over de geruchten http://en.f1i.com/news/27(...)ault-drive-safe.html
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')