abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:21:49 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172515517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Daarvoor zijn ze nu te laat...

Enige "realistische" optie op dit moment zou Honda bijstaan en het works team worden.
Ik zou nog niet gokken op Honda
(Behalve voor een straatwagen. Dan neem ik zo weer een Honda :D )

En dan ben ook niet het fabrieksteam, tenzij McLaren afscheid van ze neemt..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172515776
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Daarvoor zijn ze nu te laat...

Enige "realistische" optie op dit moment zou Honda bijstaan en het works team worden.
Voor nu wel. Maar niet voor het nieuwe motorreglement dat waarschijnlijk al in 2020 in gaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:49:06 #203
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172516337
Max gaat niet zomaar weg bij Red Bull, Jos heeft daar nu ook een baantje he.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:54:17 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172516506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:49 schreef Rossdale het volgende:
Max gaat niet zomaar weg bij Red Bull, Jos heeft daar nu ook een baantje he.
Dat gaat hem niet tegenhouden hoor... Als hij echt perse weg zou willen. En dat zou Jos ook niet willen. Die ziet liever zijn zoon WDC worden dan dat hij zijn baantje bij RBR behoudt :{w
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:59:42 #205
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172516658
Bedoel meer dat ze gewoon onderdeel van de RBR familie zijn. Lijkt me meer dan alleen een werkgever op dit moment
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:22:20 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172517241
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:59 schreef Rossdale het volgende:
Bedoel meer dat ze gewoon onderdeel van de RBR familie zijn. Lijkt me meer dan alleen een werkgever op dit moment
Dacht Jacques ook :{w :X

https://www.f1today.net/n(...)ve-uit-het-motorhome

:W Jacques
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172518145
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 19 juli 2017 @ 07:47:37 #208
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172519544
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor nu wel. Maar niet voor het nieuwe motorreglement dat waarschijnlijk al in 2020 in gaat.
Voor een V6 twin turbo kunnen ze ook beter bij Honda zitten :+

naja we gaan het zien :D
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:22:44 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172519777
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:47 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Voor een V6 twin turbo kunnen ze ook beter bij Honda zitten :+

naja we gaan het zien :D
ik blijf toch op een V8 hopen
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:33:55 #210
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172519877
quote:
Logisch toch? Als je een rijder van je oude team afkraakt (en daarbij dus de keuze van het management), moet je niet daarna doen alsof je hun beste vriendje bent.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:34:54 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172519889
quote:
3s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:33 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Logisch toch? Als je een rijder van je oude team afkraakt (en daarbij dus de keuze van het management), moet je niet daarna doen alsof je hun beste vriendje bent.
aan de andere kant had hij wel gelijk
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:36:07 #212
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172519905
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

aan de andere kant had hij wel gelijk
Uiteraard, maar dat weet Claire zelf ook wel :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:37:29 #213
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172519919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik blijf toch op een V8 hopen
In dat opzicht worden er nog wel V8 auto's op de markt gezet idd, dus misschien heeft dat nog wel enigszins toekomst.
Er moet straks alleen een keuze gemaakt worden of de F1 een brandstof prestige klasse wordt of iets anders...
De Formule E blijft zich ook steeds ontwikkelen, maar dat vind ik persoonlijk echt helemaal niks.
pi_172519920
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen?
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:38:26 #215
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172519929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen?
Huh? Z'n engineer zei dat het uit voorzorg was.
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:11:18 #216
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172521076
Volgens mij wisten Max en het team tien ronden voor de finish al dat z'n banden gaar waren, na de klapband van Kimi geen risico meer genomen.
Flesje bier
pi_172521287
http://en.f1i.com/news/27(...)nificant-horner.html

Red Bull aero upgrade in Hungary not significant - Horner
quote:
Daniel Ricciardo has qualified Red Bull's upcoming aero upgrade as "significant", but team boss Christian Horner has downplayed the update.

At Silverstone, despite a scintillating drive through the field by Ricciardo, Red Bull visibly struggled for performance compared to its front-running rivals.

After the race, the Aussie pinned his hopes for improvement on an aerodynamic update scheduled for introduction at Budapest next week, but Horner is taking down those ambitions a notch.

"It is all part of the evolution," he said.

"I wouldn't call it significant. I would say it is again relatively subtle in terms of a constant process of trying to get performance on the car."

Red Bull Racing headed into the British Grand Prix on the back of an encouraging performance in Austria a week before, where Ricciardo finished hot the heels of Mercedes Valtteri Bottas and Ferrari's Sebastian Vettel.

But the Aussie and his team mate Max Verstappen could not follow their rivals' pace at Silverstone, and Horner has vowed to investigate the reasons why.

"I think we felt that we were a bit off," said Horner.

"I am not sure we got the most out of the car this weekend. We struggled a little bit in the low speed corners, so there is quite a bit to go and understand, analysis wise, why that is."

Horner also suggested that F1's new-spec cars only increased Silverstone's power-circuit nature, a fact which did not suit the team's Renault-powered RB13

"Silverstone now, with this new generation of cars, is again 70 percent full throttle for a percentage of the lap. And again, that is quite painful in comparison to our rivals," Horner concluded.
Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Floriz87 op 19-07-2017 10:28:09 ]
Woei!
  woensdag 19 juli 2017 @ 10:27:40 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172521371
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen?
Ted kondigde aan dat het in de Notebook verteld zou worden, en had het er in de Notebook vervolgens helemaal niet over. Beide zaken heb ik zondag gepost
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172521910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik blijf toch op een V8 hopen
Weinig kans. Een atmosferische motor wordt het sowieso niet meer, aldus Jean Todt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172522666
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Weinig kans. Een atmosferische motor wordt het sowieso niet meer, aldus Jean Todt.
Je kan zelfs op een W16 vier turbo's gooien, dus dan maar een V8 met turbo's. ;)

Ergens toch ook wel vreemd, dat dwingen om ingewikkelde systemen te gebruiken in de F1 in plaats van simpelweg te zeggen: zoveel cc mag de motor hebben, bij een turbo moet je met factor zoveel de inhoud van de motor verkleinen en verder zoek je het maar zelf uit.

Vanuit het doel van de F1 (racen) zie ik 0,0 meerwaarde met die hybride systemen.
pi_172522773
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
Vanuit het doel van de F1 (racen) zie ik 0,0 meerwaarde met die hybride systemen.
Het doel van de F1 is niet racen. Nou ja, waarschijnlijk is dat het doel van de coureurs, maar verder niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 11:44:13 ]
pi_172522849
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Het doel van de F1 is niet racen. Nou ja, waarschijnlijk is dat het doel van de coureurs, maar verder niet.
Geld verdienen kan ook met een V12.
pi_172523007
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geld verdienen kan ook met een V12.
Denk je nou echt na over dit soort posts? Of flikker je alles online zo gauw het in je opkomt?
pi_172523256
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Denk je nou echt na over dit soort posts? Of flikker je alles online zo gauw het in je opkomt?
Wat is jouw probleem?
pi_172523309
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem?
Ik heb geen probleem hoor. Ik kan erg lachen om je posts. Weet alleen niet of ze humoristisch bedoeld zijn.
pi_172523615
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
There are only 151 Pokémon.
pi_172523623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Hehe. Sneu.
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:12:49 #228
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172523627
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
juist...
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:14:06 #229
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172523669
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geld verdienen kan ook met een V12.
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:19:46 #230
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_172523831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Was nooit gebeurd. Is al tig keer uitgelegd.
pi_172523844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:14 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?
Nice...
Blood Drive?
pi_172523911
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:14 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?
Zo snel gaat dat niet. De laatste Ferrari die op de markt is gebracht heeft nog steeds een recht toe recht aan aandrijving.
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:14:35 #233
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172525245
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zo snel gaat dat niet. De laatste Ferrari die op de markt is gebracht heeft nog steeds een recht toe recht aan aandrijving.
LaFerrari is toch gewoon hybride?
quote:
6.3 L F140FE V12, electric motor & KERS
pi_172525382
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
waarom post iedereen hier hun dagboek en ipv over F1 Praten? :/
Houd je eens aan je eigen regels :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 13:23:48 ]
pi_172525634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:19 schreef Klummie het volgende:

[..]

Was nooit gebeurd. Is al tig keer uitgelegd.
deze man weet.
Ja doei.
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:32:34 #236
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_172527105
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
op dat moment lag hij meer dan een pitstop achter op Kimi.
Dus nee
Feyenoord!!! * Barça
pi_172527216
quote:
99s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:21 schreef CrashO het volgende:

[..]


[..]

Houd je eens aan je eigen regels :{w
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:18:17 #238
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172527908
https://www.motorsport.co(...)aren-in-2018-932679/

:D deja-vu van RBR 1,5 jaar geleden.
pi_172528417
Ik ga de GP in Sepang bekijken, iemand een advies voor de tribune? F of K1?
pi_172529253
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:38 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
chapeau, als je 2e post van dit kalenderjaar in het F1 topic, een lief-dagboek post maken _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 16:15:04 ]
pi_172529324
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:38 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
Kom op, dat was best grappig...
pi_172529544
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:18 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)aren-in-2018-932679/

:D deja-vu van RBR 1,5 jaar geleden.
Alleen is McLaren nu wel verzekerd van een motor, wat RBR niet was op dat moment
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 19 juli 2017 @ 16:29:13 #243
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_172529617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:22 schreef Floriz87 het volgende:
http://en.f1i.com/news/27(...)nificant-horner.html

Red Bull aero upgrade in Hungary not significant - Horner

[..]

Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren.
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 19 juli 2017 @ 16:33:50 #244
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_172529704
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dus moeten ze zelf een motor (laten) bouwen.
Zelfs al zouden dat financieel gezien realistisch zijn, zou dat alsnog betekenen dat Max waarschijnlijk niet de jongste F1-kampioen wordt. In ieder geval niet voor RBR. Je moet niet verwachten dat ze dan de komende jaren competitief zullen zijn. Ipv knokken met Ferrari wordt dat dan knokken met Williams in het middenveld.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:35:46 #245
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172531305
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:29 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt. :P
Ricciardo heeft Alonso met DRS ingehaald, maar op dat moment had Alonso al problemen want hij viel opeens weg achter Stroll terwijl hij daar steeds in de DRS zat.
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:39:54 #246
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172531410
Vandoorne 135 laps gereden:
pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...
pi_172532789
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:39 schreef SnowOokami het volgende:
Vandoorne 135 laps gereden:
pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:00:46 #248
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_172532887
quote:
12s.gif Op woensdag 19 juli 2017 16:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kom op, dat was best grappig...
Yup it was
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:10:31 #249
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172533089
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 juli 2017 @ 19:51:29 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172533916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
Het zijn geen raceonderdelen die gebruikt worden. Het gaat puur om de bandentest, dus het is goed mogelijk dat er wat onderdelen teruggeschroefd zijn voor betrouwbaarheid
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:06:50 #251
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_172534375
quote:
Halo head protection device set to be introduced for 2018 F1 season

Formula 1 is set to introduce the halo cockpit protection device for 2018 after the FIA pushed it through on safety grounds at Wednesday's Strategy Group meeting, Autosport understands.

The halo and shield devices had emerged as the two options for cockpit protection, with the FIA insistent some form of device will be introduced next season.

The halo has undergone extensive testing, with all the teams running the device at least once in 2016, while Ferrari's Sebastian Vettel tested the shield for the first time in British Grand Prix practice last Friday.

Both devices have had their critics.

When the matter was discussed at the meeting in Geneva, it is understood the shield was put on the backburner for now as it was felt significant further investigation was required.

Sources say nine out of 10 teams voted against the halo, but the FIA said it would become part of the regulations for 2018 on safety grounds.

It still requires final ratification by the World Motor Sport Council but this can be completed by e-vote if necessary.

Only six of the 10 teams on the grid - Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren and Force India - had previously been part of the Strategy Group meetings along with the commercial rights holder and the FIA.


At the previous meeting, F1 sporting boss Ross Brawn presented the concept of inviting teams not officially part of the group to attend as observers. This is believed to have been the case on Wednesday.

Those not officially part of the group did not take part in the discussion, but were occasionally asked for their viewpoints on various subjects - including the halo vote.

It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
http://www.autosport.com/(...)d-despite-opposition

|:( wat een farce...eerst de halo afschieten, iedereen is tegen en dan op grond van veiligheid, het ding toch invoeren...beetje jammer van de FIA.

[ Bericht 4% gewijzigd door Earl_J_Hickey op 19-07-2017 20:16:24 ]
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:16:35 #252
194695 franklop
Fran knock
pi_172534671
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

http://www.autosport.com/(...)d-despite-opposition

|:( wat een farce...waarom dan de cockpit shield uitproberen...goed voor de veiligheid misschien maar het ziet er niet uit.
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shield
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_172534940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shield
Vettel is alleen enthousiast als hij met een V10 mag rijden en de rest met 4-cilinders....en dan nog claimen dat de rest stil moet staan aan de kant als hij een pitstop moet maken "want anders is het niet eerlijk".
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:26:52 #254
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172534971
De shield is nog nauwelijks getest. Waarom dan zo ineens voor de halo kiezen?
pi_172535007
Ze moeten gewoon niet van die lompe machines naast de baan zetten....

Flikker toch op met die halo...
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:29:23 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172535037
Niet spuuglelijke halo please -O-
En ik zie daarbij ook nog steeds gevaar omdat een coureur er niet makkelijk uit kan... Levend verbranden is erger dan meteen dood door een band op je kop..

Met een vorm ve shield lijkt het iig nog op een racewagen, met een halo is het een freak-geval :r :r :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:50:43 #257
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_172535709
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:28 schreef ColtZ40 het volgende:
Ze moeten gewoon niet van die lompe machines naast de baan zetten....

Flikker toch op met die halo...
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_172535833
:r
Ja doei.
pi_172535848
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
oh, en dat.
Ja doei.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:55:47 #260
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172535877
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt?
pi_172535888
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen....
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:59:21 #262
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_172535997
Wat een achterlijk gedoe met die halo, shield en wat ze nog meer allemaal verzonnen hebben. Take the risk or leave it.
pi_172536056
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk.
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:08:31 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172536325
quote:
It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
Oh god, dit weer :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 juli 2017 @ 21:16:18 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172536555
Top, volgend jaar geen fortuin uitgeven aan F1 tickets dus. Tyf toch op :r
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:22:29 #266
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_172536790
Dus jij kijkt vooral f1 vanwege de vormgeving?
Waarom ben je bij de sharkvin dan niet afgehaakt?
Drop you like an ill, bad habit
pi_172536957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
Dat laatste denk ik. Een motor die al eerder gebruikt is voor testen. In ieder geval niet de motoren die tijdens race weekenden gebruikt worden. Dat zou niet verstandig zijn met het oog op het aantal dat ze tijdens het seizoen mogen gebruiken.

quote:
Teams are allowed to run their 2017 cars at these tests, but must notify the FIA in advance of the chassis to be used, the bodywork configuration, the type of powerunit fitted and its electronic settings.

It has been made clear that teams will not be allowed to use any updated parts, to ensure that they do not benefit from the extra running.
https://www.motorsport.co(...)lan-revealed-893991/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172537389
Wie uit dit topic wilde ook alweer van die onzinnige stats bij gaan houden ?

# Eerste coureur die zich openlijk laat kennen niet met de Halo te willen gaan rijden
# Eerste coureur die zegt uit de F1 te gaan stappen als de Halo word ingevoerd
# Eerste coureur die op zijn kop komt te liggen, dankzij de Halo
# Laatste coureur ooit die met Halo heeft gereden tijdens een sessie in 2018.. :W
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:50:46 #269
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172537703
Volgens mij moet je bij dit soort zaken goed naar de coureurs luisteren. Als een groot deel met Halo wil rijden dan moet je dat gewoon invoeren.

Echter, nu lijkt het een minderheid te zijn en dan vind ik het discutabel.

Alleen, het voornaamste tegen argument wat ik hier hoor is esthetisch geneuzel en dat vind ik echt zo'n onzin.
pi_172537906
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:50 schreef BadderHaring het volgende:
Volgens mij moet je bij dit soort zaken goed naar de coureurs luisteren. Als een groot deel met Halo wil rijden dan moet je dat gewoon invoeren.

Echter, nu lijkt het een minderheid te zijn en dan vind ik het discutabel.

Alleen, het voornaamste tegen argument wat ik hier hoor is esthetisch geneuzel en dat vind ik echt zo'n onzin.
Nee, ik zie het niet als geneuzel..
Veiligheid, leuk, maar het moet niet overdreven worden. De verhoogde cockpit randen vanaf 1995 waren een ijzersterke zet van de FIA, net als HANS en die foam panelen langs de baan.

Maar F1 vraagt wel om een estetisch aspect als in "Wagens die tot de verbeelding spreken" en "Wagens waar kleine talentjes van dromen er ooit zelf in te willen rijden". Helden zijn hierin belangrijk, of dat nu een Hamilton, Max of Alonso is, maar de wagen moet ook tot de verbeelding spreken. Ik kan mij niet voorstellen dat er ooit, over 15-20 jaar een coureur in de paddock rond waggelt en zegt.. Ja ik keek vanaf 2018 Formule 1 met mijn vader en dacht "Dat wil ik ook !!"

Never nooit niet.. esthetiek is wel degelijk belangrijk voor de F1 en bovendien word de F1 er echt niet veiliger door..eerder onveilig. Opzouten met dat ding. :{w
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:59:26 #271
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172537956
Raar verhaal dit
Flesje bier
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:08:08 #272
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_172538235
Tja, is wel wat voor te zeggen maar hoe groot is die kans?

andrewbensonf1 twitterde op woensdag 19-07-2017 om 21:31:43 Re halo, bear in mind are liability issues involved. F1 has a device that works. If it's not introduced and a driver is hit on the head... reageer retweet
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:18:20 #273
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_172538630
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt?
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen....
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:00 schreef doemaarniet het volgende:

[..]

Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk.
Maar de kans is wel een stuk kleiner. Al zie ik persoonlijk liever dat de shield verder ontwikkeld wordt.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:31:08 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_172539043
Er waren toch ook klachten over verminderd zicht door de halo? In hoeverre is dat dan veilig?
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:35:03 #275
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_172539151
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niet spuuglelijke halo please -O-
En ik zie daarbij ook nog steeds gevaar omdat een coureur er niet makkelijk uit kan... Levend verbranden is erger dan meteen dood door een band op je kop..

Met een vorm ve shield lijkt het iig nog op een racewagen, met een halo is het een freak-geval :r :r :r
crash Alonso, he
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:35:53 #276
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172539176
Max is er volgens mij niet helemaal blij mee

https://instagram.com/p/BWvYBpIgGiW/

Edit: is niet het officiele instagram account van Max.
pi_172539218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:31 schreef Blik het volgende:
Er waren toch ook klachten over verminderd zicht door de halo? In hoeverre is dat dan veilig?
Klopt.. Volgens mij werd het halverwege 2016 het verdere testen met Halo geschorst omdat het zicht naar boven werd belemmerd. Ik dacht ook dat ze hadden uitgerekend dat het voor coureurs rond de startplekken 7 tot 9 het vervelendst zou zijn.
Het is gewoon een achterlijke hobby van Jean Todt geworden die door Franse overheid gesubsidiert is om wat aan onveiligheid te doen.. Helaas met het slechte voorbeeld van Bianchi, waarbij niet de F1 wagen maar de shovel de schuld had..
pi_172539283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:41 schreef Sparqq het volgende:
Ik ga de GP in Sepang bekijken, iemand een advies voor de tribune? F of K1?
Ik zat een paarjaar geleden op F geloof ik, kom denk ik 30~40% van de baan zien. Paar bochten, een zandbak, en je kijkt uit over een V van 2 lange rechte stukken. Alleen kan je de actie van het 2de rechte stuk niet zien omdat de remzone te ver weg zit. K1 had ik volgens mij ook overwogen maar uiteindelijk deze gekozen (was volgens mij ook goedkoper maar niet doorslaggevend)
pi_172539289
Rip formule 1...
pi_172539490
De halo is maar tijdelijk totdat er een goed alternatief is. Testen met bijvoorbeeld de shield zullen zeker doorgaan.

Alleen omdat de FIA persé in 2018 extra bescherming voor het hoofd wil hebben (bijvoorbeeld om niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden bij eventuele ongelukken) wordt voor nu voor de halo (op dit moment het minst slechte alternatief) gekozen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 juli 2017 @ 22:50:41 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172539585
Noem het laatste F1 ongeluk waarbij een halo had geholpen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:53:35 #282
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172539670
En wat als zo'n halo bij een crash of roll onverhoopt toch afbreekt (waarbij ongetwijfeld zal worden geclaimd dat ie onbreekbaar is). Zo vlak voor je helm weet je als coureur in ieder geval zeker dat je geen schijn van kans hebt.
pi_172539753
Dit komt er niet doorheen, kunnen ze wel roepen maar dit willen de fans niet, de teams niet, de sponsoren niet, kortom het geld wil dit niet. Komt er niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 19 juli 2017 @ 22:55:59 #284
408813 crew  trein2000
pi_172539760
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:53 schreef beantherio het volgende:
En wat als zo'n halo bij een crash of roll onverhoopt toch afbreekt (waarbij ongetwijfeld zal worden geclaimd dat ie onbreekbaar is). Zo vlak voor je helm weet je als coureur in ieder geval zeker dat je geen schijn van kans hebt.
Dat, maar ook wat als de auto in brand vliegt. Dat ding vertraagd het uitstappen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:58:14 #285
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_172539814
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat, maar ook wat als de auto in brand vliegt. Dat ding vertraagd het uitstappen.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Inderdaad ja. Er zijn allerlei horrorscenario's te bedenken met dit ding.
pi_172539874
Noem het laatste ongeluk waarbij de Halo een doorslaggevende rol had kunnen spelen ten nadele van de coureur.. ?!

Grosjean & Alonso in Spa 2012

De lijn waarmee Grosjean over Alonso heen duikt ligt in de zelfde lijn als waar Halo in 2012 had gezeten = Grosjean was niet doorgeschoten maar op Alonso blijven hangen. Ja.. een erg sterk staaltje What IF..

Alonso in australië 2016, veel gehoord voorbeeld.. Hij had zelf niet uit de auto kunnen klimmen. Zo goed als onmogelijk.

En bij de crash tussen Hamilton en Rosberg in 2016 op Oostenrijk had het er mét Halo ook heel anders uit kunnen zien.

Zelf ben ik er echt zeker van dat Halo meer freak accident-scenario's uitlokt dan dat het horrorscenario's als die van Bianchi en De Vilotta tegen zou kunnen houden.
pi_172539968
Ik zou er ook een grote rubbere band om de auto monteren, zoals bij botsauto's veel veiliger!!!
Ze crashen nu veel opelkaar en dan gaat alles kapot enzo, met zon botsauto constructie heb je dit niet!!!
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:06:23 #288
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_172540039
Wat een farce. Ze denken dat ze alle gevaren kunnen voorkomen, dat is een illusie. En ik dacht juist dat ze volgend jaar juist de T-wing wilden verbieden omdat die de wagens minder aantrekkelijk maakte: de halo ziet er helemaal niet uit.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_172541152
Mooi. Vanaf volgend jaar dus geen F1 meer volgen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_172541379
die halo komt er niet
de droppies die dat bedacht hebben (kutfransen toevallig?) willen een balletje opgooien, kijken hoe men reageert

nou das wel duidelijk he
  donderdag 20 juli 2017 @ 01:43:44 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172542022
Sterk staaltje dictatuur. Eens kijken wie zijn bek gaat open trekken en laat blijken dat de coureurs en teams eigenlijk de baas zijn.
Fota en gpda, kom er maar in!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172542150
Senna was ook niet echt geholpen zijn geweest met een HALO, het kwaad kwam van de binnenkant......
Ik snap wel dat ze het veilig(er) willen maken maar het is nou eenmaal een risicosport en dat gevaar hoort er bij.
Het is het wat mij betreft niet waard deze sport te degraderen dmv allerlei veiligheidsmaatregelen, het haalt de charme er nogal af zeg maar.
Waarom altijd alles maar willen veranderen als je een werkend concept hebt? Dat is gewoon dom.
pi_172542174
Dit wordt vast een unaniem belachelijk groot succes, net als het fantastische kwalificatiesysteem van begin vorig seizoen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 06:30:56 #294
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_172542858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:22 schreef pmponer het volgende:
Dus jij kijkt vooral f1 vanwege de vormgeving?
Waarom ben je bij de sharkvin dan niet afgehaakt?
wat leuk. Weer zo eentje die bepaald wat je lelijk moet vinden of niet. Die vin valt nog reuze mee tov de getrapte neus, piemelneus of smalle hoge achtervleugel om maar wat voorbeeldjes te noemen van de afgelopen jaren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 07:12:10 #295
446930 crew  ESF1Gamer
pi_172542970
Het is wachten op het eerste freakaccident, waarbij de halo in de weg zit
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_172542972
Gaat vast top worden die cockpit. Nog even en de GP's worden alleen nog maar in simulators gereden.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172543240
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 06:30 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

wat leuk. Weer zo eentje die bepaald wat je lelijk moet vinden of niet. Die vin valt nog reuze mee tov de getrapte neus, piemelneus of smalle hoge achtervleugel om maar wat voorbeeldjes te noemen van de afgelopen jaren.
O+

pi_172543425
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 02:20 schreef vannelle het volgende:
Senna was ook niet echt geholpen zijn geweest met een HALO, het kwaad kwam van de binnenkant......
Ik snap wel dat ze het veilig(er) willen maken maar het is nou eenmaal een risicosport en dat gevaar hoort er bij.
Het is het wat mij betreft niet waard deze sport te degraderen dmv allerlei veiligheidsmaatregelen, het haalt de charme er nogal af zeg maar.
Waarom altijd alles maar willen veranderen als je een werkend concept hebt? Dat is gewoon dom.
Dat eerste is niet waar, Het wiel en een gedeelte van de wielophanging kwam los en in aanraking met Senna. Het gedeelte van de wielophanging ging door de helm heen en veroorzaakte hersenschade, Het wiel zorgde voor een schedelbreuk.

Of een halo geholpen zou hebben weet je niet; als het gedeelte van de wielophanging lang genoeg was had het nogsteeds schade kunnen doen. Net als dat als Senna waarschijnlijk geen/mindere verwondingen zou hebben als hij net iets sneller of langzamer reed. Of de muur net iets onder een andere hoek raakte.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:37:01 #299
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_172544198
:{
Dit doet F1 echt de das om. Alsof het allemaal al zo lekker gaat de laatste tijd. :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:41:16 #300
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172544280
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:37 schreef YourCaptor het volgende:
:{
Dit doet F1 echt de das om. Alsof het allemaal al zo lekker gaat de laatste tijd. :')
Het wordt er niet fraaier op nee, maar als ze van vandaag op morgen die lelijke dingen invoeren, zou jij dan stoppen met kijken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')