Ik zou nog niet gokken op Hondaquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarvoor zijn ze nu te laat...
Enige "realistische" optie op dit moment zou Honda bijstaan en het works team worden.
Voor nu wel. Maar niet voor het nieuwe motorreglement dat waarschijnlijk al in 2020 in gaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarvoor zijn ze nu te laat...
Enige "realistische" optie op dit moment zou Honda bijstaan en het works team worden.
Dat gaat hem niet tegenhouden hoor... Als hij echt perse weg zou willen. En dat zou Jos ook niet willen. Die ziet liever zijn zoon WDC worden dan dat hij zijn baantje bij RBR behoudtquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:49 schreef Rossdale het volgende:
Max gaat niet zomaar weg bij Red Bull, Jos heeft daar nu ook een baantje he.
Dacht Jacques ookquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:59 schreef Rossdale het volgende:
Bedoel meer dat ze gewoon onderdeel van de RBR familie zijn. Lijkt me meer dan alleen een werkgever op dit moment
Voor een V6 twin turbo kunnen ze ook beter bij Honda zittenquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor nu wel. Maar niet voor het nieuwe motorreglement dat waarschijnlijk al in 2020 in gaat.
ik blijf toch op een V8 hopenquote:Op woensdag 19 juli 2017 07:47 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Voor een V6 twin turbo kunnen ze ook beter bij Honda zitten
naja we gaan het zien
Logisch toch? Als je een rijder van je oude team afkraakt (en daarbij dus de keuze van het management), moet je niet daarna doen alsof je hun beste vriendje bent.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dacht Jacques ook
https://www.f1today.net/n(...)ve-uit-het-motorhome
Jacques
aan de andere kant had hij wel gelijkquote:Op woensdag 19 juli 2017 08:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Logisch toch? Als je een rijder van je oude team afkraakt (en daarbij dus de keuze van het management), moet je niet daarna doen alsof je hun beste vriendje bent.
Uiteraard, maar dat weet Claire zelf ook welquote:Op woensdag 19 juli 2017 08:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
aan de andere kant had hij wel gelijk
In dat opzicht worden er nog wel V8 auto's op de markt gezet idd, dus misschien heeft dat nog wel enigszins toekomst.quote:
Huh? Z'n engineer zei dat het uit voorzorg was.quote:Op woensdag 19 juli 2017 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen?
Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren.quote:Daniel Ricciardo has qualified Red Bull's upcoming aero upgrade as "significant", but team boss Christian Horner has downplayed the update.
At Silverstone, despite a scintillating drive through the field by Ricciardo, Red Bull visibly struggled for performance compared to its front-running rivals.
After the race, the Aussie pinned his hopes for improvement on an aerodynamic update scheduled for introduction at Budapest next week, but Horner is taking down those ambitions a notch.
"It is all part of the evolution," he said.
"I wouldn't call it significant. I would say it is again relatively subtle in terms of a constant process of trying to get performance on the car."
Red Bull Racing headed into the British Grand Prix on the back of an encouraging performance in Austria a week before, where Ricciardo finished hot the heels of Mercedes Valtteri Bottas and Ferrari's Sebastian Vettel.
But the Aussie and his team mate Max Verstappen could not follow their rivals' pace at Silverstone, and Horner has vowed to investigate the reasons why.
"I think we felt that we were a bit off," said Horner.
"I am not sure we got the most out of the car this weekend. We struggled a little bit in the low speed corners, so there is quite a bit to go and understand, analysis wise, why that is."
Horner also suggested that F1's new-spec cars only increased Silverstone's power-circuit nature, a fact which did not suit the team's Renault-powered RB13
"Silverstone now, with this new generation of cars, is again 70 percent full throttle for a percentage of the lap. And again, that is quite painful in comparison to our rivals," Horner concluded.
Ted kondigde aan dat het in de Notebook verteld zou worden, en had het er in de Notebook vervolgens helemaal niet over. Beide zaken heb ik zondag gepostquote:Op woensdag 19 juli 2017 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen?
Weinig kans. Een atmosferische motor wordt het sowieso niet meer, aldus Jean Todt.quote:
Je kan zelfs op een W16 vier turbo's gooien, dus dan maar een V8 met turbo's.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Weinig kans. Een atmosferische motor wordt het sowieso niet meer, aldus Jean Todt.
Het doel van de F1 is niet racen. Nou ja, waarschijnlijk is dat het doel van de coureurs, maar verder niet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
Vanuit het doel van de F1 (racen) zie ik 0,0 meerwaarde met die hybride systemen.
Geld verdienen kan ook met een V12.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Het doel van de F1 is niet racen. Nou ja, waarschijnlijk is dat het doel van de coureurs, maar verder niet.
Denk je nou echt na over dit soort posts? Of flikker je alles online zo gauw het in je opkomt?quote:
Wat is jouw probleem?quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Denk je nou echt na over dit soort posts? Of flikker je alles online zo gauw het in je opkomt?
Ik heb geen probleem hoor. Ik kan erg lachen om je posts. Weet alleen niet of ze humoristisch bedoeld zijn.quote:
Hehe. Sneu.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
juist...quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?quote:
Was nooit gebeurd. Is al tig keer uitgelegd.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Nice...quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?
Zo snel gaat dat niet. De laatste Ferrari die op de markt is gebracht heeft nog steeds een recht toe recht aan aandrijving.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?
LaFerrari is toch gewoon hybride?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo snel gaat dat niet. De laatste Ferrari die op de markt is gebracht heeft nog steeds een recht toe recht aan aandrijving.
quote:6.3 L F140FE V12, electric motor & KERS
quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Houd je eens aan je eigen regelsquote:Op zondag 12 juni 2016 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
waarom post iedereen hier hun dagboek en ipv over F1 Praten? :/
deze man weet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Was nooit gebeurd. Is al tig keer uitgelegd.
op dat moment lag hij meer dan een pitstop achter op Kimi.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.quote:
chapeau, als je 2e post van dit kalenderjaar in het F1 topic, een lief-dagboek post makenquote:Op woensdag 19 juli 2017 14:38 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
Kom op, dat was best grappig...quote:Op woensdag 19 juli 2017 14:38 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
Alleen is McLaren nu wel verzekerd van een motor, wat RBR niet was op dat momentquote:Op woensdag 19 juli 2017 15:18 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)aren-in-2018-932679/
deja-vu van RBR 1,5 jaar geleden.
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:22 schreef Floriz87 het volgende:
http://en.f1i.com/news/27(...)nificant-horner.html
Red Bull aero upgrade in Hungary not significant - Horner
[..]
Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren.
Zelfs al zouden dat financieel gezien realistisch zijn, zou dat alsnog betekenen dat Max waarschijnlijk niet de jongste F1-kampioen wordt. In ieder geval niet voor RBR. Je moet niet verwachten dat ze dan de komende jaren competitief zullen zijn. Ipv knokken met Ferrari wordt dat dan knokken met Williams in het middenveld.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus moeten ze zelf een motor (laten) bouwen.
Ricciardo heeft Alonso met DRS ingehaald, maar op dat moment had Alonso al problemen want hij viel opeens weg achter Stroll terwijl hij daar steeds in de DRS zat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:29 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt.
Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...twitter:pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.quote:Op woensdag 19 juli 2017 17:39 schreef SnowOokami het volgende:
Vandoorne 135 laps gereden:Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...twitter:pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Yup it wasquote:
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.
Het zijn geen raceonderdelen die gebruikt worden. Het gaat puur om de bandentest, dus het is goed mogelijk dat er wat onderdelen teruggeschroefd zijn voor betrouwbaarheidquote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
http://www.autosport.com/(...)d-despite-oppositionquote:Halo head protection device set to be introduced for 2018 F1 season
Formula 1 is set to introduce the halo cockpit protection device for 2018 after the FIA pushed it through on safety grounds at Wednesday's Strategy Group meeting, Autosport understands.
The halo and shield devices had emerged as the two options for cockpit protection, with the FIA insistent some form of device will be introduced next season.
The halo has undergone extensive testing, with all the teams running the device at least once in 2016, while Ferrari's Sebastian Vettel tested the shield for the first time in British Grand Prix practice last Friday.
Both devices have had their critics.
When the matter was discussed at the meeting in Geneva, it is understood the shield was put on the backburner for now as it was felt significant further investigation was required.
Sources say nine out of 10 teams voted against the halo, but the FIA said it would become part of the regulations for 2018 on safety grounds.
It still requires final ratification by the World Motor Sport Council but this can be completed by e-vote if necessary.
Only six of the 10 teams on the grid - Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren and Force India - had previously been part of the Strategy Group meetings along with the commercial rights holder and the FIA.
At the previous meeting, F1 sporting boss Ross Brawn presented the concept of inviting teams not officially part of the group to attend as observers. This is believed to have been the case on Wednesday.
Those not officially part of the group did not take part in the discussion, but were occasionally asked for their viewpoints on various subjects - including the halo vote.
It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shieldquote:Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/(...)d-despite-opposition
wat een farce...waarom dan de cockpit shield uitproberen...goed voor de veiligheid misschien maar het ziet er niet uit.
Vettel is alleen enthousiast als hij met een V10 mag rijden en de rest met 4-cilinders....en dan nog claimen dat de rest stil moet staan aan de kant als hij een pitstop moet maken "want anders is het niet eerlijk".quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shield
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:28 schreef ColtZ40 het volgende:
Ze moeten gewoon niet van die lompe machines naast de baan zetten....
Flikker toch op met die halo...
oh, en dat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt?quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen....quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Oh god, dit weer .quote:It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
Dat laatste denk ik. Een motor die al eerder gebruikt is voor testen. In ieder geval niet de motoren die tijdens race weekenden gebruikt worden. Dat zou niet verstandig zijn met het oog op het aantal dat ze tijdens het seizoen mogen gebruiken.quote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
https://www.motorsport.co(...)lan-revealed-893991/quote:Teams are allowed to run their 2017 cars at these tests, but must notify the FIA in advance of the chassis to be used, the bodywork configuration, the type of powerunit fitted and its electronic settings.
It has been made clear that teams will not be allowed to use any updated parts, to ensure that they do not benefit from the extra running.
Nee, ik zie het niet als geneuzel..quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:50 schreef BadderHaring het volgende:
Volgens mij moet je bij dit soort zaken goed naar de coureurs luisteren. Als een groot deel met Halo wil rijden dan moet je dat gewoon invoeren.
Echter, nu lijkt het een minderheid te zijn en dan vind ik het discutabel.
Alleen, het voornaamste tegen argument wat ik hier hoor is esthetisch geneuzel en dat vind ik echt zo'n onzin.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 19-07-2017 om 21:31:43 Re halo, bear in mind are liability issues involved. F1 has a device that works. If it's not introduced and a driver is hit on the head... reageer retweet
quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt?
quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen....
Maar de kans is wel een stuk kleiner. Al zie ik persoonlijk liever dat de shield verder ontwikkeld wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:00 schreef doemaarniet het volgende:
[..]
Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk.
crash Alonso, hequote:Op woensdag 19 juli 2017 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niet spuuglelijke halo please
En ik zie daarbij ook nog steeds gevaar omdat een coureur er niet makkelijk uit kan... Levend verbranden is erger dan meteen dood door een band op je kop..
Met een vorm ve shield lijkt het iig nog op een racewagen, met een halo is het een freak-geval
Klopt.. Volgens mij werd het halverwege 2016 het verdere testen met Halo geschorst omdat het zicht naar boven werd belemmerd. Ik dacht ook dat ze hadden uitgerekend dat het voor coureurs rond de startplekken 7 tot 9 het vervelendst zou zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:31 schreef Blik het volgende:
Er waren toch ook klachten over verminderd zicht door de halo? In hoeverre is dat dan veilig?
Ik zat een paarjaar geleden op F geloof ik, kom denk ik 30~40% van de baan zien. Paar bochten, een zandbak, en je kijkt uit over een V van 2 lange rechte stukken. Alleen kan je de actie van het 2de rechte stuk niet zien omdat de remzone te ver weg zit. K1 had ik volgens mij ook overwogen maar uiteindelijk deze gekozen (was volgens mij ook goedkoper maar niet doorslaggevend)quote:Op woensdag 19 juli 2017 15:41 schreef Sparqq het volgende:
Ik ga de GP in Sepang bekijken, iemand een advies voor de tribune? F of K1?
Dat, maar ook wat als de auto in brand vliegt. Dat ding vertraagd het uitstappen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:53 schreef beantherio het volgende:
En wat als zo'n halo bij een crash of roll onverhoopt toch afbreekt (waarbij ongetwijfeld zal worden geclaimd dat ie onbreekbaar is). Zo vlak voor je helm weet je als coureur in ieder geval zeker dat je geen schijn van kans hebt.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Inderdaad ja. Er zijn allerlei horrorscenario's te bedenken met dit ding.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat, maar ook wat als de auto in brand vliegt. Dat ding vertraagd het uitstappen.
wat leuk. Weer zo eentje die bepaald wat je lelijk moet vinden of niet. Die vin valt nog reuze mee tov de getrapte neus, piemelneus of smalle hoge achtervleugel om maar wat voorbeeldjes te noemen van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:22 schreef pmponer het volgende:
Dus jij kijkt vooral f1 vanwege de vormgeving?
Waarom ben je bij de sharkvin dan niet afgehaakt?
quote:Op donderdag 20 juli 2017 06:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wat leuk. Weer zo eentje die bepaald wat je lelijk moet vinden of niet. Die vin valt nog reuze mee tov de getrapte neus, piemelneus of smalle hoge achtervleugel om maar wat voorbeeldjes te noemen van de afgelopen jaren.
Dat eerste is niet waar, Het wiel en een gedeelte van de wielophanging kwam los en in aanraking met Senna. Het gedeelte van de wielophanging ging door de helm heen en veroorzaakte hersenschade, Het wiel zorgde voor een schedelbreuk.quote:Op donderdag 20 juli 2017 02:20 schreef vannelle het volgende:
Senna was ook niet echt geholpen zijn geweest met een HALO, het kwaad kwam van de binnenkant......
Ik snap wel dat ze het veilig(er) willen maken maar het is nou eenmaal een risicosport en dat gevaar hoort er bij.
Het is het wat mij betreft niet waard deze sport te degraderen dmv allerlei veiligheidsmaatregelen, het haalt de charme er nogal af zeg maar.
Waarom altijd alles maar willen veranderen als je een werkend concept hebt? Dat is gewoon dom.
Het wordt er niet fraaier op nee, maar als ze van vandaag op morgen die lelijke dingen invoeren, zou jij dan stoppen met kijken?quote:Op donderdag 20 juli 2017 09:37 schreef YourCaptor het volgende:
Dit doet F1 echt de das om. Alsof het allemaal al zo lekker gaat de laatste tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |