SPOILER: Voor de dames ..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 15:12:15 ]
These are the best fans in the world!quote:
minimal talkingquote:
http://olavmolquotes.blogspot.nl/quote:Op zondag 16 juli 2017 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Johee, johoo jo fucking hell wat bizar
ook van Olav Mol
Bandenwisselquote:Op zondag 16 juli 2017 21:12 schreef Gezicht het volgende:
Hoe groot achten we de kans dat er een wissel gaat plaatsvinden bij STR na vandaag?
Jij bent tegen het principe dat er binnen de baan geracet moet worden?quote:Op zondag 16 juli 2017 20:59 schreef aesop het volgende:
Ik lees in het vorige topic dat Max bestraft had moeten worden omdat ie naast de baan belandde en daarvan profiteerde tov Vettel. Wat mensen al niet verzinnen...
Ik ben tegen het bestraffen van coureurs die buiten de baan gedrukt worden door anderen, want daar was namelijk sprake van. En dan hoeft Vettel niet bestraft te worden, maar het is natuurlijk prachtig dat Max hem met gelijke munt terug betaalt in een van de volgende bochten.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij bent tegen het principe dat er binnen de baan geracet moet worden?
Misschien wel tegen het feit dat hij uit de baan gedwongen werd door Vettel zelf en daar dan vervolgens een straf voor zou moeten krijgen.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij bent tegen het principe dat er binnen de baan geracet moet worden?
Ik ben voor mensen die een keer in de spiegel kijken en niet janken over vanalles en nog wat.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij bent tegen het principe dat er binnen de baan geracet moet worden?
Doe je nou gewoon alsof, of ben je echt zo dom?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je je banden zo aan stront kan rijden dat het invloed heeft op de volgende set...
Jij stelde dit:quote:Op zondag 16 juli 2017 21:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Doe je nou gewoon alsof, of ben je echt zo dom?
Maar als dat de reden zou zijn dat Vettel zijn banden naar de stront heeft gereden, waarom kreeg Kimi (die later stopte) dan nog eerder last van een klapband?quote:Inderdaad, het niet voorbij laten gaan heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Sebb zijn banden vervolgens helemaal naar de stront heeft gereden en een klapband kreeg
Ja, maar dat buiten de baan duwen is ook helemaal uit de hand gelopen omdat de stewards de afgelopen 3 jaar niet hebben durven ingrijpen. Wat ze dus ook niet doen bij het terugkomen op de baan. Dus het heeft zeker met elkaar te maken, maar omdat er toch asfalt ligt blijft de ingehaalde auto daar ook zitten ipv te liften, ik denk dat in de tijd dat er nog grind lag dit gewoon na de inhaalactie beslist was.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:36 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik ben tegen het bestraffen van coureurs die buiten de baan gedrukt worden door anderen, want daar was namelijk sprake van. En dan hoeft Vettel niet bestraft te worden, maar het is natuurlijk prachtig dat Max hem met gelijke munt terug betaalt in een van de volgende bochten.
Eigenlijk had Vettel een straf moeten krijgen voor forcing another driver offtrack. Maar de FIA matst hem weer zoals altijd.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat buiten de baan duwen is ook helemaal uit de hand gelopen omdat de stewards de afgelopen 3 jaar niet hebben durven ingrijpen. Wat ze dus ook niet doen bij het terugkomen op de baan. Dus het heeft zeker met elkaar te maken, maar omdat er toch asfalt ligt blijft de ingehaalde auto daar ook zitten ipv te liften, ik denk dat in de tijd dat er nog grind lag dit gewoon na de inhaalactie beslist was.
De stewards maken er een potje van en daardoor kunnen ze eigenlijk alleen nog ingrijpen bij een crash, en degene die het hardst een crash probeert te vermijden is in het nadeel. Dat mag dan wel een sensationeel moment opleveren, mooi racen kan ik het niet vinden.
Dat was niet het punt wat VEM maakt. VEM duidt er op dat Sebb zijn eerste supersofts aan stront had gereden terwijl ik op de softs duidde.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij stelde dit:
[..]
Maar als dat de reden zou zijn dat Vettel zijn banden naar de stront heeft gereden, waarom kreeg Kimi (die later stopte) dan nog eerder last van een klapband?
Alleen de rechtse is bij mij F5'baarquote:
Klopt, dat heeft hij ook gezegd. Mol heeft zoveel spreuken.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:04 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Alleen de rechtse is bij mij F5'baar
Desalniettemin
Dat riep ik al tijdens de GP. Maar ik beter blij mee dat ze het niet doen.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Eigenlijk had Vettel een straf moeten krijgen voor forcing another driver offtrack. Maar de FIA matst hem weer zoals altijd.
Dat moest ik ruiken dat jij het over de softs had?quote:Op zondag 16 juli 2017 22:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat was niet het punt wat VEM maakt. VEM duidt er op dat Sebb zijn eerste supersofts aan stront had gereden terwijl ik op de softs duidde.
Waarom? Waarschijnlijk omdat Kimi nog harder reed. Ik snap niet waarom het een gegeven is dat Sebb zijn banden ongeacht de situatie geklapt waren. Sebb had hoogstwaarschijnlijk het gered met zijn bandjes als hij niet zo vroeg was gegaan. Verstappen heeft niet zo hard gereden en zei ook: 'Ik kan makkelijk buiten blijven'. RB durfde gewoon niet toen ze zagen dat Kimi links voor een lekke band kreeg (geen klapband).
Mijn argument faalt helemaal niet. Pirelli heeft ook vanmiddag aangegeven. De banden van Sebb waren op, te lang en hard gereden op zijn laatste set. Was hij dus later naar binnen gegaan was het niet gebeurd.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat moest ik ruiken dat jij het over de softs had?
En ook daar faalt het argument, zoals ik eerder ook al had aangegeven.
Wat betreft wat tja zegt over Kimi klopt ook niet. Kimi had pech, die had geen klap en geen lekke band, maar het rubber kwam los.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:44 schreef tja77 het volgende:
Maar als dat de reden zou zijn dat Vettel zijn banden naar de stront heeft gereden, waarom kreeg Kimi (die later stopte) dan nog eerder last van een klapband?
Buxton zegt ook al dat Max het podium gemist heeft door te laat te pitten. Bullshit.quote:
Dat is inderdaad onzin. Max had met eerder pitten echt geen 14 seconden goed gemaakt op Kimi. Grootste kans op podium was niet pitten en dan werd het alsnog close, ook van uit gaan dat zijn banden het hadden volgehouden.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:42 schreef Klummie het volgende:
[..]
Die zegt ook al dat Max het podium gemist heeft door te laat te pitten. Bullshit.
Vettel heeft zijn band kapot gereden door zijn verdedigende actie versus Bottas een paar rondjes voor het einde. Hij blokkeerde gigantisch en dat heeft hem zijn band gekost.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij stelde dit:
[..]
Maar als dat de reden zou zijn dat Vettel zijn banden naar de stront heeft gereden, waarom kreeg Kimi (die later stopte) dan nog eerder last van een klapband?
Ferrari had Vettel meteen moeten pitten toen hij ingehaald was door Bottas. Rondetijden van Vettel waren toen al ingekakt en met nieuw rubber had hij Max wel weer ingehaald.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:42 schreef Klummie het volgende:
[..]
Buxton zegt ook al dat Max het podium gemist heeft door te laat te pitten. Bullshit.
Mwa, na de eerste 17 laps al achter Max vast te hebben gezeten gingen ze dat risico niet nemen lijkt me.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari had Vettel meteen moeten pitten toen hij ingehaald was door Bottas. Rondetijden van Vettel waren toen al ingekakt en met nieuw rubber had hij Max wel weer ingehaald.
het snelheidsverschil was dan zo groot geweest dat het ditmaal geen probleem had gevormd voor Vettel. De rondetijden van Max waren namelijk ook al niet meer om over naar huis te schrijvenquote:Op zondag 16 juli 2017 22:57 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Mwa, na de eerste 17 laps al achter Max vast te hebben gezeten gingen ze dat risico niet nemen lijkt me.
Als Vettel nog had gepit had ze dat bij RB misschien ook nog wel op ideeën gebracht natuurlijk, maar dat weet je achteraf nooit.quote:Op zondag 16 juli 2017 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het snelheidsverschil was dan zo groot geweest dat het ditmaal geen probleem had gevormd voor Vettel. De rondetijden van Max waren namelijk ook al niet meer om over naar huis te schrijven
quote:Op zondag 16 juli 2017 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij bent tegen het principe dat er binnen de baan geracet moet worden?
quote:Op zondag 16 juli 2017 21:36 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik ben tegen het bestraffen van coureurs die buiten de baan gedrukt worden door anderen, want daar was namelijk sprake van. En dan hoeft Vettel niet bestraft te worden, maar het is natuurlijk prachtig dat Max hem met gelijke munt terug betaalt in een van de volgende bochten.
quote:Op zondag 16 juli 2017 21:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien wel tegen het feit dat hij uit de baan gedwongen werd door Vettel zelf en daar dan vervolgens een straf voor zou moeten krijgen.
Dan moeten we consequent blijven en Vettel ook een straf geven, maar dat past zeker niet in jouw gedachtegang?
quote:Op zondag 16 juli 2017 21:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat buiten de baan duwen is ook helemaal uit de hand gelopen omdat de stewards de afgelopen 3 jaar niet hebben durven ingrijpen. Wat ze dus ook niet doen bij het terugkomen op de baan. Dus het heeft zeker met elkaar te maken, maar omdat er toch asfalt ligt blijft de ingehaalde auto daar ook zitten ipv te liften, ik denk dat in de tijd dat er nog grind lag dit gewoon na de inhaalactie beslist was.
De stewards maken er een potje van en daardoor kunnen ze eigenlijk alleen nog ingrijpen bij een crash, en degene die het hardst een crash probeert te vermijden is in het nadeel. Dat mag dan wel een sensationeel moment opleveren, mooi racen kan ik het niet vinden.
Nu ik weer thuis ben heb ik het nog even terug gekeken en Verstappen komt slechts deels buiten de baan. Dus die hele discussie over wel of niet buiten de baan racen is niet echt relevant.quote:Op zondag 16 juli 2017 21:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Eigenlijk had Vettel een straf moeten krijgen voor forcing another driver offtrack. Maar de FIA matst hem weer zoals altijd.
Ik las ergens dat de nieuwe banden hem 4 seconden per lap opleverden. De meeste mensen die zeggen dat hij eerder had moeten pitten, hebben het over 10 ronden eerder pitten. Dus het lijkt mij dat dat wel uit had kunnen maken. Al weet je natuurlijk niet of dat er voor gezorgd had dat anderen voor hem ook nog waren gaan pitten en er dus bijv. geen Ferraribanden geploft waren.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onzin. Max had met eerder pitten echt geen 14 seconden goed gemaakt op Kimi. Grootste kans op podium was niet pitten en dan werd het alsnog close, ook van uit gaan dat zijn banden het hadden volgehouden.
Ik vind niet dat iemand een straf had moeten krijgen hoor. Maar dit is niet deels buiten de baan.quote:Op zondag 16 juli 2017 23:55 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu ik weer thuis ben heb ik het nog even terug gekeken en Verstappen komt slechts deels buiten de baan. Dus die hele discussie over wel of niet buiten de baan racen is niet echt relevant.
Als hij achter max terug was gekomen was de kans op een 0 ook behoorlijk aanwezig. Max was behoorlijk hard aan het verdedigen.quote:Op zondag 16 juli 2017 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
klopt, maar als kampioenschapsleider moet je in dit soort gevallen niet te veel risico willen nemen. Nu worden er drie plaatsen en een aantal punten weggegooid, waardoor het gat nog maar 1 punt is
Dan zag ik waarschijnlijk de actie ervoor of erna, oeps.quote:Op maandag 17 juli 2017 00:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vind niet dat iemand een straf had moeten krijgen hoor. Maar dit is niet deels buiten de baan.
[ afbeelding ]
Vettel ging hier zelf ook helemaal buiten de baan. Hij raakte Verstappen hierbij zelfs waardoor Max zover buiten de baan kwam.quote:Op maandag 17 juli 2017 00:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vind niet dat iemand een straf had moeten krijgen hoor. Maar dit is niet deels buiten de baan.
[ afbeelding ]
Onzin?quote:Op zondag 16 juli 2017 22:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onzin. Max had met eerder pitten echt geen 14 seconden goed gemaakt op Kimi. Grootste kans op podium was niet pitten en dan werd het alsnog close, ook van uit gaan dat zijn banden het hadden volgehouden.
Heb niet het idee dat de Ferrari nog veel races kan winnen helaasquote:
denk het ook ja, begin van het seizoen had ik het idee dat ze het qua chassis beter voor elkaar hadden dan Mercedes, motorisch uiteraard nog niet maar nu lijkt Mercedes op beide fronten weer de beste en Vettel maakt toch wat teveel foutjes ook, maar goed hopelijk hebben ze nog wat in petto na de zomerstopquote:Op maandag 17 juli 2017 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat de Ferrari nog veel races kan winnen helaas
Valt me net op bij het bekijken van wat replays op youtube dat meneer Klaagzang exact hetzelfde doet bij Bottas in ronde 42 als hij deed bij Max, gewoon de ander nog ff verder naast de baan zetten door zelf ook de tracklimits te overschrijden, nadat de bocht eigenlijk al voorbij is (dubbele/extra stuur actie).quote:Op maandag 17 juli 2017 08:49 schreef Rossdale het volgende:
Dat gevecht tussen Vettel en Max is toch precies waarom je F1 kijkt of niet dan? Hard en op de limiet met elkaar knokken, maar er wel voor zorgen dat je elkaar niet uit de wedstrijd ramt.
Dat is Vettel.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt me net op bij het bekijken van wat replays op youtube dat meneer Klaagzang exact hetzelfde doet bij Bottas in ronde 42 als hij deed bij Max, gewoon de ander nog ff verder naast de baan zetten door zelf ook de tracklimits te overschrijden, nadat de bocht eigenlijk al voorbij is (dubbele/extra stuur actie).
Hoort allemaal bij racen maar klaag dan gvd zelf niet overal over man
Nee, de asfaltstroken naast de baan horen eigenlijk niet bij het racen, en klagen doet hij trouwens ook niet.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt me net op bij het bekijken van wat replays op youtube dat meneer Klaagzang exact hetzelfde doet bij Bottas in ronde 42 als hij deed bij Max, gewoon de ander nog ff verder naast de baan zetten door zelf ook de tracklimits te overschrijden, nadat de bocht eigenlijk al voorbij is (dubbele/extra stuur actie).
Hoort allemaal bij racen maar klaag dan gvd zelf niet overal over man
Beetje hypocrisie is coureurs niet vreemd natuurlijk. Ook Max klaagde over het gedrag van Vettel in dat duel.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt me net op bij het bekijken van wat replays op youtube dat meneer Klaagzang exact hetzelfde doet bij Bottas in ronde 42 als hij deed bij Max, gewoon de ander nog ff verder naast de baan zetten door zelf ook de tracklimits te overschrijden, nadat de bocht eigenlijk al voorbij is (dubbele/extra stuur actie).
Hoort allemaal bij racen maar klaag dan gvd zelf niet overal over man
Verstappen doet een stapje opzij als Vettel als een torpedo hem buiten de baan drukt, en pakt hem terug door bij de volgende bocht weer lekker aan de binnenkant te zitten.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, de asfaltstroken naast de baan horen eigenlijk niet bij het racen, en klagen doet hij trouwens ook niet.
Alsof Ferrari daar niet op had gereageerd.quote:Op maandag 17 juli 2017 08:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Onzin?
Enig idee hoe snel Max was met nieuw rubber? Reed meteen de snelste sectortijden terwijl beide Ferrari's hun banden al helemaal opgebrand hadden. Max kon op die manier zomaar 2 seconde per ronde pakken. Vergeet ook niet dat het gat 14 seconde geworden was omdat Max ook zijn banden aan het sparen was. Als hij wist dat hij op 10 ronden voor het einde naar binnen zou duiken, dan kon hij zijn banden anders managen. Dan had Max na 40 rondjes zijn banden gewoon opgebrand.
Dus onzin? Ik denk het niet.
Dat is een hele andere discussie, jij zegt dat Max nooit 14 seconde had kunnen goed maken.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Alsof Ferrari daar niet op had gereageerd.
Theoretisch ja, maar in de praktijk nee.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie, jij zegt dat Max nooit 14 seconde had kunnen goed maken.
Vettel heeft sinds Monaco al moeite om überhaupt op het podium te komen.quote:Op maandag 17 juli 2017 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat de Ferrari nog veel races kan winnen helaas
Ja hij merkte op dat Vettel botsautootje wilde spelen, omdat Vettel op hem instuurde en contact maakte (wat hij óók bij Bottas deed). Je ziet in de bocht erna Max zijn lijn houden en niet extra op Vettel insturen, maar wie zit er weer met zijn hand uit de cockpit te zwaaien als de prinses op de erwt?quote:Op maandag 17 juli 2017 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje hypocrisie is coureurs niet vreemd natuurlijk. Ook Max klaagde over het gedrag van Vettel in dat duel.
Toto gaat meteen maar voor de stoot onder de gordel. O wee als je durft te zeggen dat Hamilton de stewards mee heeft, dan gaan alle remmen los.quote:Mercedes boss Toto Wolff has hit out at Romain Grosjean’s "moaning" about being blocked by Lewis Hamilton, saying the Frenchman’s past on-track offences mean he should be the last man accusing others of bad behaviour.
Grosjean remains furious that Hamilton escaped sanction for impeding him during Q3, and went as far as to suggest that the FIA only let the Briton off because he was fighting for the world championship.
Wolff has been left far from impressed by Grosjean’s stance though and reckons the Haas driver's past record in F1, including a race ban he served for causing a pile-up at the 2012 Belgian Grand Prix, means he should be thankful to have a grand prix career at all.
“There are some that moan all the time,” said Wolff when asked to respond to Grosjean’s remarks. “They just continue moaning. I don’t want to even comment.
“If Romain Grosjean comes out and starts asking for penalties for other drivers, you should rather look at his track record. He should be happy he is driving in F1.”
Steiner demanding consistency
Haas team boss Gunther Steiner has backed his driver though, and claims that had Grosjean blocked Hamilton in a similar manner, he would almost certainly have been handed a penalty.
“If you step back and ask yourself, what would they have done if Romain had done that to Hamilton? That I think should answer that.
“Something needs to be done. Because if he says, ‘that wouldn’t have made your position better’. I know. But if we would have impeded Hamilton, if we get penalised, it means a lot to us because we go back on the grid and we lose points. We both have something to lose, so don’t do it."
He added: “He’s a world champion, he’s better than that. Why does he need to impede? And as soon as someone is in his way, it’s a disaster. We need to get a little bit more equal because there’s always a discussion, how do we bring the field closer together?
“If we create two classes, we will never [get closer]. We have the class that decides for itself what to do, then we have the other ones.
"We need to get it together, and there seems to be never any consistency with the penalties. It’s always who is who.”
Die man kan je niet serieus nemen!quote:Op maandag 17 juli 2017 12:21 schreef Klummie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)neller-dan-ricciardo
Villeneuve: 'Max Verstappen is gewoon sneller dan Ricciardo'
16 jul. 11:31 Redactie 0 reacties
Voormalig Formule 1 coureur Jacques Villeneuve staat niet te boek als de meest optimistische man in de paddock. De wereldkampioen van 1997 laat zich nu echter zeer positief uit over Max Verstappen.
Villeneuve: 'Max Verstappen is volwassen geworden'
In het verleden liet Villeneuve zich vaak nogal wisselend uit over de jonge Verstappen. Voordat Max nog maar één meter had gereden werd hij neergezet als een 'belediging voor de Formule 1', omdat Jacques van mening was dat 'kinderen van 17' niet thuishoorden in de F1. Vorig jaar toonde de Canadees zich voor het eerst onder de indruk van Verstappen na zijn overwinning in Spanje en magistrale inhaalrace.
Dit seizoen ziet hij dat Verstappen in alle opzichten verder is gegroeid. De Nederlander is volgens hem volwassen geworden en teamgenoot Ricciardo heeft het erg zwaar om hem bij te houden.
"Ricciardo heeft veel meer punten, maar dat is een vertekend beeld. Verstappen is het hele seizoen al sneller, dat ziet iedereen. Hij is ook veel volwassener geworden en dat zie je ook terug in zijn rijstijl," laat dat Canadees aan de NOS weten.
"Daniel heeft erg veel geluk en Max veel pech. Dat hoort soms bij de sport, maar Daniel dwingt het geluk soms ook af. Hij is altijd optimistisch en pakt zijn cadeautjes altijd uit. Hij pakt iedere kans die zich voordoet."
Een realistisch verhaal van Villeneuve, ik ben in de war.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:21 schreef Klummie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)neller-dan-ricciardo
Villeneuve: 'Max Verstappen is gewoon sneller dan Ricciardo'
16 jul. 11:31 Redactie 0 reacties
Voormalig Formule 1 coureur Jacques Villeneuve staat niet te boek als de meest optimistische man in de paddock. De wereldkampioen van 1997 laat zich nu echter zeer positief uit over Max Verstappen.
Villeneuve: 'Max Verstappen is volwassen geworden'
In het verleden liet Villeneuve zich vaak nogal wisselend uit over de jonge Verstappen. Voordat Max nog maar één meter had gereden werd hij neergezet als een 'belediging voor de Formule 1', omdat Jacques van mening was dat 'kinderen van 17' niet thuishoorden in de F1. Vorig jaar toonde de Canadees zich voor het eerst onder de indruk van Verstappen na zijn overwinning in Spanje en magistrale inhaalrace.
Dit seizoen ziet hij dat Verstappen in alle opzichten verder is gegroeid. De Nederlander is volgens hem volwassen geworden en teamgenoot Ricciardo heeft het erg zwaar om hem bij te houden.
"Ricciardo heeft veel meer punten, maar dat is een vertekend beeld. Verstappen is het hele seizoen al sneller, dat ziet iedereen. Hij is ook veel volwassener geworden en dat zie je ook terug in zijn rijstijl," laat dat Canadees aan de NOS weten.
"Daniel heeft erg veel geluk en Max veel pech. Dat hoort soms bij de sport, maar Daniel dwingt het geluk soms ook af. Hij is altijd optimistisch en pakt zijn cadeautjes altijd uit. Hij pakt iedere kans die zich voordoet."
toch vind ik dat hij beter kan/kon of hij is te oudquote:Op maandag 17 juli 2017 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Je onderschat Raïkkönen nu... ja, hij loopt wat achter nu, maar dat komt meer door het team dan zijn eigen prestaties. Monaco had hij moeten winnen, #welldoneBaku is hij eruit gekegeld en in Oostenrijk technische problemen. Gisteren heeft hij Vettel alle hoeken van de baan laten zien.
Gisteren is dan ook de enigste race waar hij hoger eindigde dan Vettel. vs Bottas die al 4 keer hoger wist te finishen dan Hamilton.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Je onderschat Raïkkönen nu... ja, hij loopt wat achter nu, maar dat komt meer door het team dan zijn eigen prestaties. Monaco had hij moeten winnen, #welldoneBaku is hij eruit gekegeld en in Oostenrijk technische problemen. Gisteren heeft hij Vettel alle hoeken van de baan laten zien.
ben het zowaar een keer met je eensquote:Op maandag 17 juli 2017 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toto gaat meteen maar voor de stoot onder de gordel. O wee als je durft te zeggen dat Hamilton de stewards mee heeft, dan gaan alle remmen los.
In Monaco is ie er door zijn team achter gezet en in Baku is ie door Bottas uit de race gekegeld toen hij voor Vettel reed. Canada remprobleem waardoor ie alsnog achter Vettel finishte.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Gisteren is dan ook de enigste race waar hij hoger eindigde dan Vettel. vs Bottas die al 4 keer hoger wist te finishen dan Hamilton.
Ik zeg niet dat Kimi een slechte rijder is. Prima solide rijder, maar Vettel is gewoon een stuk beter. En lijkt me daarom ook duidelijk waarom Vettel hem erin wilt houden, want die is als de dood dat hij hetzelfde krijgt als Hamilton nu met Bottas heeft en iemand aan zijn punten komt knagen
Helaas niet want het is net zo'n draaikont als la Lauda.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Die man kan je niet serieus nemen!
En je weet niet wat Kimi bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto, daar profiteer je als teamgenoot ook van mee ipv dat je iemand hebt die alleen maar kan racen, en niet bij elk trillinkje of balans dingetje meteen aan de monteurs kan terugkoppelen wat ze aan moeten passen.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Je onderschat Raïkkönen nu... ja, hij loopt wat achter nu, maar dat komt meer door het team dan zijn eigen prestaties. Monaco had hij moeten winnen, #welldoneBaku is hij eruit gekegeld en in Oostenrijk technische problemen. Gisteren heeft hij Vettel alle hoeken van de baan laten zien.
Kimi ontwikkelt zich dit seizoen meer dan Vettel, dat is voor mij echt meer dan duidelijk. Vettel is nooit echt goed geweest daarin, het is geen Schumacher. En ja, dat begin je nu ook te merken. Net zoals vorig jaar valt Ferrari terug en begint Kimi vaker boven Vettel te eindigen. Belangrijk verschil met vorig jaar is dat Vettel mee doet om het kampioenschap en vanzelfsprekend voorrang krijgt.quote:Op maandag 17 juli 2017 14:12 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En je weet niet wat Kimi bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto, daar profiteer je als teamgenoot ook van mee ipv dat je iemand hebt die alleen maar kan racen, en niet bij elk trillinkje of balans dingetje meteen aan de monteurs kan terugkoppelen wat ze aan moeten passen.
Niemand, die rijdt volgend jaar gewoon voor Ferrari. Zo slecht doet hij het niet. Ferrari heeft ook al aangegeven waarschijnlijk zijn contract te verlengen.quote:
Als Ricciardo in het begin niet van de baan was gereden dan was hij gewoon voor Max gefinisht.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:21 schreef Klummie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)neller-dan-ricciardo
Villeneuve: 'Max Verstappen is gewoon sneller dan Ricciardo'
16 jul. 11:31 Redactie 0 reacties
Voormalig Formule 1 coureur Jacques Villeneuve staat niet te boek als de meest optimistische man in de paddock. De wereldkampioen van 1997 laat zich nu echter zeer positief uit over Max Verstappen.
Villeneuve: 'Max Verstappen is volwassen geworden'
In het verleden liet Villeneuve zich vaak nogal wisselend uit over de jonge Verstappen. Voordat Max nog maar één meter had gereden werd hij neergezet als een 'belediging voor de Formule 1', omdat Jacques van mening was dat 'kinderen van 17' niet thuishoorden in de F1. Vorig jaar toonde de Canadees zich voor het eerst onder de indruk van Verstappen na zijn overwinning in Spanje en magistrale inhaalrace.
Dit seizoen ziet hij dat Verstappen in alle opzichten verder is gegroeid. De Nederlander is volgens hem volwassen geworden en teamgenoot Ricciardo heeft het erg zwaar om hem bij te houden.
"Ricciardo heeft veel meer punten, maar dat is een vertekend beeld. Verstappen is het hele seizoen al sneller, dat ziet iedereen. Hij is ook veel volwassener geworden en dat zie je ook terug in zijn rijstijl," laat dat Canadees aan de NOS weten.
"Daniel heeft erg veel geluk en Max veel pech. Dat hoort soms bij de sport, maar Daniel dwingt het geluk soms ook af. Hij is altijd optimistisch en pakt zijn cadeautjes altijd uit. Hij pakt iedere kans die zich voordoet."
Zou ook raar zijn hem voor de zomerstop te vervangen. Sowieso omdat er na Hongarije nog een test is waar je een mogelijke vervanger zou kunnen evalueren.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://en.f1i.com/news/273833-sainz-race-toro-rosso-hungary.html
En SAI rijdt in Hongarije gewoon nog bij STR volgens Marko, alle geruchten ten spijt.
Had niet anders verwacht overigens
ja, als.... laat dat nou net autosport zijn waar men fouten maaktquote:Op maandag 17 juli 2017 14:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Als Ricciardo in het begin niet van de baan was gereden dan was hij gewoon voor Max gefinisht.
Als Max twee bochten gemist had of als Max een muur geraakt had.quote:Op maandag 17 juli 2017 14:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Als Ricciardo in het begin niet van de baan was gereden dan was hij gewoon voor Max gefinisht.
Deze reactie is bijzonder sneu van Wolffquote:Op maandag 17 juli 2017 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toto gaat meteen maar voor de stoot onder de gordel. O wee als je durft te zeggen dat Hamilton de stewards mee heeft, dan gaan alle remmen los.
Het is grappig hoe mensen Raikkonen blijven overschatten in weerwil van de feiten. Dat was in zijn McLaren periode ook al wishful thinking, maar enigzins verdedigbaar, sindsdien hebben we hem gezien tov Massa, tov Alonso, tov Grosjean en tov Vettel. Het mocht geen verrassing zijn dat zowel Alonso als Vettel een stuk sneller bleek.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:52 schreef Nattekat het volgende:
Je onderschat Raïkkönen nu... ja, hij loopt wat achter nu, maar dat komt meer door het team dan zijn eigen prestaties. Monaco had hij moeten winnen, #welldoneBaku is hij eruit gekegeld en in Oostenrijk technische problemen. Gisteren heeft hij Vettel alle hoeken van de baan laten zien.
Het is andersom. Dat Vettel nog 1e staat heeft alles te maken met zijn kwaliteiten.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:00 schreef XL het volgende:
Ik blijf ook denken dat de ferrari sneller is dan mercedes, maar te kampen heeft met inferieure coureurs
En waarom is dat zo volgens jou?quote:Op maandag 17 juli 2017 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is grappig hoe mensen Raikkonen blijven overschatten in weerwil van de feiten. Dat was in zijn McLaren periode ook al wishful thinking, maar enigzins verdedigbaar, sindsdien hebben we hem gezien tov Massa, tov Alonso, tov Grosjean en tov Vettel. Het mocht geen verrassing zijn dat zowel Alonso als Vettel een stuk sneller bleek.
Vorig jaar ging het de verkeerde kant op met de auto en kwijnde Vettel, die ook heel veel pech had, weg. Het jaar daarvoor werd Vettel alleen maar sterker met het verloop van het seizoen. In Monaco was Vettel maar liefst een seconde sneller dan Raikkonen, als de tactiek omgedraaid was geweest was Vettel alsnog voor Raikkonen geeindigd omdat die nooit zulke snelle rondjes neer had kunnen zetten. Alleen op Silverstone komt Raikkonen er aan, zij het wat geflatteerd, maar dat is op Silverstone niet zo heel raar.
Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.quote:
Dit riep je eerder ook al en toen kwam er ook zo'n vage uitleg. Welke kwaliteiten denk jij dat deze baan meer of minder vergt dan andere banen ? En waarom is dat in het nadeel voor Vettel volgens jou ?quote:Op maandag 17 juli 2017 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.
Laatste 5 kwalificatieduels staat het 3-2 voor Raikkonen, zal het niet te maken hebben dat Raikkonen langzaam maar zeker zijn draai begint te vinden in de Ferrari? Aan het begin van het seizoen was het verschil schrikbarend groot in het voordeel van Vettel.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.
Dus Silverstone is volgens jou een baan die makkelijker is voor tweede rijders. Met andere woorden de betere rijders komen tot hun recht op banen die moeilijker zijn, maar op makkelijke banen kunnen ze er niets van? Dus iemand die slechter rijdt op makkelijke banen is beter dan zijn teamgenoot? Of zijn de banen die jij bestempeld als makkelijk misschien juist wel de moeilijke banen, waarbij een rijder als Vettel toch door iemand als Kimi verslagen kan worden?quote:Op maandag 17 juli 2017 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.
Behalve Vettel.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Volgens mij stonden deze race trouwens alle overduidelijke eerste rijders (op Vandoorne-Alonso na) gewoon ruim voor hun teamgenoot.
Je snapt mijn subtiele grap nietquote:
Oh, fout gelezen. My bad.quote:
this een oude hond, die niet meer mee kan alle races, sommige races heeft hij er nog zin in, maar lang niet alle. Dat Ferrari er maar een jonge gemotiveerde hond in zet.quote:Op maandag 17 juli 2017 14:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niemand, die rijdt volgend jaar gewoon voor Ferrari. Zo slecht doet hij het niet. Ferrari heeft ook al aangegeven waarschijnlijk zijn contract te verlengen.
Dat week ik niet precies, ken de baan alleen van racespelletjes. Het lijkt mij gewoon een vaststelling dat het niet zo'n representatieve baan is voor de hele kalender, net zoals Monaco dat op een andere manier niet is. Na Monaco begonnen mensen ook alweer meteen te roepen dat Ferrari Mercedes voorbij was, sloeg ook nergens op. Net zo min als het ergens op sloeg om toen te roepen dat Vettel meer dan een volle seconde op Raikkonen had, al werd dat sowieso niet zo hard geroepen.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit riep je eerder ook al en toen kwam er ook zo'n vage uitleg. Welke kwaliteiten denk jij dat deze baan meer of minder vergt dan andere banen ? En waarom is dat in het nadeel voor Vettel volgens jou ?
Ik vond het niet schrikbarend, in een auto die hem het juiste gevoel geeft is Vettel supersnel, het zijn de mensen die dat willen ontkennen en de mensen die hun gevoel bij Raikkonen van meer dan 10 jaar geleden niet los kunnen laten die daarvan schrokken.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Laatste 5 kwalificatieduels staat het 3-2 voor Raikkonen, zal het niet te maken hebben dat Raikkonen langzaam maar zeker zijn draai begint te vinden in de Ferrari? Aan het begin van het seizoen was het verschil schrikbarend groot in het voordeel van Vettel.
Ken je feiten voor je die onzin gaat uitspuien. Het is hier in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen:quote:Op maandag 17 juli 2017 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Raikkonen zijn draai begint te vinden, waarom was het verschil in Oostenrijk dan zo groot? En in Canada? In Baku moest Vettel met een oude motor rijden, in Monaco reed Vettel Raikkonen helemaal zoek, Raikkonen kwam niet in de buurt van zijn tempo. Alleen maakte hij het in beslissende kwalificatierondje een fout. Het laatste beslissende rondje helemaal goed krijgen zoals Vettel regelmatig deed voor zijn titels doet hij nu nog niet, maar ook destijds was dat meer iets voor de beslissende races in de tweede helft van het seizoen.
Vettel is supersnel en als hij een keer van Kimi verliest dan komt dat door een auto die hem niet ligt, of door een oude motor, of door de tactiek, of wellicht heel soms door een klein foutje van Vettel, dat je hem eigenlijk niet aan kunt rekenen. Als Kimi het van Vettel verliest dan komt dat echter gewoon omdat Kimi nou eenmaal niet zo erg snel is.quote:Op maandag 17 juli 2017 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ken je feiten voor je die onzin gaat uitspuien. Het is hier in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen:
- In Oostenrijk had Kimi problemen met de motor
- In Canada had Kimi remproblemen
- In Monaco viel er na de pitstops niks te winnen, hij kon beter achteruit kijken
Als er iemand gaat is het die brokkenpiloot van een Kvyat. Dat is toch niet normaal meer, hoeveel mensen die gast eraf tikt. ( en vaak zijn eigen wagen beschadigd of zijn teammaat uit de wedstrijd rijd.)quote:Op maandag 17 juli 2017 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://en.f1i.com/news/273833-sainz-race-toro-rosso-hungary.html
En SAI rijdt in Hongarije gewoon nog bij STR volgens Marko, alle geruchten ten spijt.
Had niet anders verwacht overigens
In de kwalificatie ook?quote:Op maandag 17 juli 2017 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ken je feiten voor je die onzin gaat uitspuien. Het is hier in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen:
- In Oostenrijk had Kimi problemen met de motor
Vond je hem daar overtuigender dan Vettel?quote:- In Canada had Kimi remproblemen
Dan ga je niet pushen maar cruisen, dat kost echter geen 2 seconden per ronde.quote:- In Monaco viel er na de pitstops niks te winnen, hij kon beter achteruit kijken
Dat kan natuurlijk ook. Je hoeft er geen waarde-oordeel op te plakken, maar dan nog is het uitdagende Silverstone niet representatief voor die makkelijke baantjes in de rest van het seizoen.quote:Op maandag 17 juli 2017 16:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dus Silverstone is volgens jou een baan die makkelijker is voor tweede rijders. Met andere woorden de betere rijders komen tot hun recht op banen die moeilijker zijn, maar op makkelijke banen kunnen ze er niets van? Dus iemand die slechter rijdt op makkelijke banen is beter dan zijn teamgenoot? Of zijn de banen die jij bestempeld als makkelijk misschien juist wel de moeilijke banen, waarbij een rijder als Vettel toch door iemand als Kimi verslagen kan worden?
Vandoorne die sneller is dan Alonso, Raikkonen sneller dan Vettel, Kyvat sneller dan Sainz, klinkt als een apart baantje....quote:Volgens mij stonden deze race trouwens alle overduidelijke eerste rijders (op Vandoorne-Alonso na) gewoon ruim voor hun teamgenoot.
Alonso had 30 plaatsen gridstraf, die vond het welletjes nadat hij Q1 snelste was.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandoorne die sneller is dan Alonso, Raikkonen sneller dan Vettel, Kyvat sneller dan Sainz, klinkt als een apart baantje....
Klopt, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat Monaco Raikkonen beter ligt dan Vettel na die enorme snelheidsverschillen in de race daar. In Baku had Vettel die motorwissel die voor minder pk's zorgde, en dat telt op die baan. Je wil niet naar de racepace kijken, je wil niet naar de pace in de kwalificatie en trainingen kijken, je wil niet naar omstandigheden kijken die de kwalificatie beinvloeden, je wil niet naar de laatste 4 kwalificaties kijken, niet naar de laatste 5, 6, 7, 8, 9 of 10 en al helemaal niet naar het gemiddelde tijdsverschil. Nee, je neemt het allersimpelste statistiekje over een selectieve periode en daar hang je een conclusie aan op. Put your money where you're mouth is en je bent snel arm.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Alonso had 30 plaatsen gridstraf, die vond het welletjes nadat hij Q1 snelste was.
Kvyat en Sainz, volgens mij staan die onderling 5-5 in de kwalificaties. Dus hoezo een apart baantje als Kvyat sneller is?
Raikkonen staat in de laatste 5 kwalificaties met 3-2 voor. Maar je denkt dat dat aan de banen ligt die de één beter ligt dan de ander? Dat kan misschien voor 1 baan gelden, maar als dat vaker gebeurt, ben je wellicht toch niet zo snel.
Zonder die lekke band had ie hier podium gereden en zonder z'n debiele actie jegens Lewis had ie gewoon gewonnen in Azerbeidjanquote:Op maandag 17 juli 2017 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vettel heeft sinds Monaco al moeite om überhaupt op het podium te komen.
Zonder die lekke band had ie überhaupt nooit kans gemaakt om top 3 te eindigenquote:Op maandag 17 juli 2017 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder die lekke band had ie hier podium gereden en zonder z'n debiele actie jegens Lewis had ie gewoon gewonnen in Azerbeidjan
Als Kimi voor Bottas was gebleven, maar ik betwijfel of dat was gebeurd...quote:Op maandag 17 juli 2017 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder die lekke band had ie überhaupt nooit kans gemaakt om top 3 te eindigen
En dan heb ik het niet over Vettels lekke band van het veel te lang doorrijden.
100% zeker. En dan alsnog, wat heeft dat met Vettel te maken die op ruim 10 seconden was gereden en geen band meer over had?quote:Op maandag 17 juli 2017 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Kimi voor Bottas was gebleven, maar ik betwijfel of dat was gebeurd...
Kijk, dat ik niet zoals zoveel anderen op de Vetteltrain spring wil niet zeggen dat ik hem slecht of minder goed vind dan Raikkonen.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat Monaco Raikkonen beter ligt dan Vettel na die enorme snelheidsverschillen in de race daar. In Baku had Vettel die motorwissel die voor minder pk's zorgde, en dat telt op die baan. Je wil niet naar de racepace kijken, je wil niet naar de pace in de kwalificatie en trainingen kijken, je wil niet naar omstandigheden kijken die de kwalificatie beinvloeden, je wil niet naar de laatste 4 kwalificaties kijken, niet naar de laatste 5, 6, 7, 8, 9 of 10 en al helemaal niet naar het gemiddelde tijdsverschil. Nee, je neemt het allersimpelste statistiekje over een selectieve periode en daar hang je een conclusie aan op. Put your money where you're mouth is en je bent snel arm.
Alonso heeft wel eerder een gridstraf gehad, maar deze zou hem ineens demotiveren, terwijl hij sowieso voor de eer rijdt en het einde van de race meestal niet haalt. Vandoorne zat er het hele weekend dicht op, wat denk jij, gaat hij die trend doortrekken en Alonso regelmatig verslaan of zou de ene baan de andere niet zijn en is Silverstone een beetje apart en zegt het niet zoveel?
Kimi had gewoon moeten remmen voor Vettel als ze derde en vierde zouden liggen.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
100% zeker. En dan alsnog, wat heeft dat met Vettel te maken die op ruim 10 seconden was gereden en geen band meer over had?
1. Dat was nooit gebeurdquote:Op maandag 17 juli 2017 19:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kimi had gewoon moeten remmen voor Vettel als ze derde en vierde zouden liggen.
Natuurlijk wel. Het is Ferrari.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Dat was nooit gebeurd
2. Leuk hoor, om zo op het podium te komen. Op eigen kracht had ie er niet gestaan.
Hoe trek je zo'n rare conclusie?quote:Op maandag 17 juli 2017 14:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Als Ricciardo in het begin niet van de baan was gereden dan was hij gewoon voor Max gefinisht.
Je wringt je in de meest rare wat-als-situaties om maar je punt te maken. En je hebt hoe dan ook geen gelijk, Vettel kon niet op eigen kracht op het podium komen, punt.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het is Ferrari.
Dan was het in 2/4 races op eigen kracht. Whatever.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wringt je in de meest rare wat-als-situaties om maar je punt te maken. En je hebt hoe dan ook geen gelijk, Vettel kon niet op eigen kracht op het podium komen, punt.
hij deed zelfs nog een refill.quote:
Hangt een beetje van de criteria af, ik denk dat hij in dit F1-tijdperk met enige afstand de beste is in het strijden om de WK-titel. Dat is niet zo'n heel wilde stelling, het is eerder raar dat mensen doen alsof Hamilton en Alonso op gelijke of zelfs grotere hoogte staan.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kijk, dat ik niet zoals zoveel anderen op de Vetteltrain spring wil niet zeggen dat ik hem slecht of minder goed vind dan Raikkonen.
Maar jij lijkt er wel heel zeker van te zijn dat hij met afstand de beste coureur van het veld is.
Misschien komt Raikkonen ook wel wat beter in vorm als hij wat lekkerder in zijn vel gaat zitten wanneer hij zich erbij neerlegt dat hij een betere teamgenoot heeft. Maar als hij een halve seconde moet toegeven op Vettel krijgt hij vragen over waarom hij zo langzaam is en of hij niet te oud wordt. Als Bottas een halve seconde moet toegeven krijgt hij de vragen over hoe geniaal Hamilton wel niet is, voor trotse egoisten als F1-coureurs is dat laatste een stuk makkelijker.quote:Ik ben alleen iets voorzichtiger in mijn conclusies, en onderschat de prestaties van Raikkonen niet.
Ik vind Vettel de betere van Raikkonen, maar als ik kom met cijfers dat de laatste reeks kwallificaties in het voordeel van Raikkonen zijn, wil dat niet zeggen dat ik Raikkonen ook beter vind. Ik vind Vettel gewoon niet zo dominant de laatste races. Zeker in vergelijking met de eerste races van het seizoen.
Oke Silverstone was pech. Baku was eigen fout, dus schaar ik onder 'moeite hebben om het podium te halen'quote:Op maandag 17 juli 2017 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder die lekke band had ie hier podium gereden en zonder z'n debiele actie jegens Lewis had ie gewoon gewonnen in Azerbeidjan
Ik denk dat de onderlinge verschillen tussen: Alonso, Vettel, Hamilton en Max bijzonder klein zijn.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel is niet beter dan Alonso of Hamilton.
Toch wel.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vettel is niet beter dan Alonso of Hamilton.
Hamilton is heel snel op een goede dag, maar hij heeft veel slechte dagen. Dat heeft hem titels gekost, hij is verslagen door Button en Rosberg, die op zich minder snelheid hebben. Alonso is ook gewoon twee keer door Vettel in de slotfase van het seizoen verslagen. Vettel was toen op zijn allerbest, ook bij grote tegenslag, terwijl Alonso op die beslissende momenten juist zwakker presteerde dan normaal.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat de onderlinge verschillen tussen: Alonso, Vettel, Hamilton en Max bijzonder klein zijn.
De ene race zal de ene sneller zijn, de andere race de ander. Maar ik denk oprecht dat Max gewoon mee kan met die 3 wereldkampioenen.
Dit had hij laatst toch ook al aangegeven? Staat me bij dat hij in Oostenrijk of zo aangaf na te gaan denken over wat hij volgend jaar wil gaan doen.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nieuwe geruchten, of eigenlijk meer speculaties, nu over HAM:
http://sport.bt.com/f1/q-(...)oubt-S11364196674309
https://www.f1today.net/e(...)t-at-the-end-of-2017
Vind ik erg vroeg. Hij is toch langzaam in de positie om records van Schumi aan te vallen en zo oud is ie niet.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nieuwe geruchten, of eigenlijk meer speculaties, nu over HAM:
http://sport.bt.com/f1/q-(...)oubt-S11364196674309
https://www.f1today.net/e(...)t-at-the-end-of-2017
Daarom zei ik dus al dat Hamilton de sleutel is in de stoelendans voor 2018 en niet Maxquote:Op maandag 17 juli 2017 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nieuwe geruchten, of eigenlijk meer speculaties, nu over HAM:
http://sport.bt.com/f1/q-(...)oubt-S11364196674309
https://www.f1today.net/e(...)t-at-the-end-of-2017
quote:Op maandag 17 juli 2017 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom zei ik dus al dat Hamilton de sleutel is in de stoelendans voor 2018 en niet Max
Ik zei toch al dat het best eens zou kunnen. Eerst was het zogenaamd totaal niet aan de orde. Toen alleen aan top teams. Toen riep Marko voor de juiste prijs en nu zegt Horner hetzelfde.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het trouwens wel IETS zeggen, dat SAI nu ineens wel te koop is tegen "de juiste prijs". Eerder (Marko) was het nog: alleen aan een topteam zoals Ferrari en "zo goed als zeker dat hij weer voor STR rijdt in 2018" (Horner & Marko en Tost ook meen ik).
http://uk.reuters.com/art(...)UKKBN1A21A5?rpc=401&
https://www.f1today.net/n(...)egen-de-juiste-prijs
http://m.crash.net/f1/new(...)lable-at-a-cost.html
Overigens zei Horner "asset", dus de vertaling bij F1Today klopt niet geheel.
Kan dat ik dat gemist heb, of dat het me ontschoten is in alle SAI-geruchten. Er wordt nav zijn eigen uitspraken nu iig weer over bericht.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:06 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dit had hij laatst toch ook al aangegeven? Staat me bij dat hij in Oostenrijk of zo aangaf na te gaan denken over wat hij volgend jaar wil gaan doen.
Mja, er is ook nog de Kubica-factor. Met alle tests en geruchten. En als ik Renault eas zou ik voor Kubica gaan dan.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:25 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat het best eens zou kunnen. Eerst was het zogenaamd totaal niet aan de orde. Toen alleen aan top teams. Toen riep Marko voor de juiste prijs en nu zegt Horner hetzelfde.
Sainz naar Renault om Palmer te vervangen. Zou voor Sainz een goede move zijn ook denk ik.
Dat vind ik een toffe actie!quote:Op maandag 17 juli 2017 20:28 schreef JayHovah het volgende:
Kvyat heeft z'n helmdesign aangepast aan z'n reputatie / nickname
[ afbeelding ]
Of ik heb het verkeerd gehoord, dat kan ook.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan dat ik dat gemist heb, of dat het me ontschoten is in alle SAI-geruchten. Er wordt nav zijn eigen uitspraken nu iig weer over bericht.
Die had ie al in Rusland.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:28 schreef JayHovah het volgende:
Kvyat heeft z'n helmdesign aangepast aan z'n reputatie / nickname
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 juli 2017 20:28 schreef JayHovah het volgende:
Kvyat heeft z'n helmdesign aangepast aan z'n reputatie / nickname
[ afbeelding ]
Het verschil met de top is nu nog maar 60pk (Honda), 4e team dit jaar is nog mogelijk (oid).twitter:AlbertFabrega twitterde op maandag 17-07-2017 om 09:37:35 Ahora la diferencia es d unos 60cv, no más. Creo q estarían P4 d equipos y en alguna P3 https://t.co/kZl1RID9Fr reageer retweet
60 pk is een lichtjaar in de Formule 1quote:Op maandag 17 juli 2017 20:48 schreef SnowOokami het volgende:
Hier staat wel een erg gewaagde uitspraak/gerucht:Het verschil met de top is nu nog maar 60pk (Honda), 4e team dit jaar is nog mogelijk (oid).twitter:AlbertFabrega twitterde op maandag 17-07-2017 om 09:37:35 Ahora la diferencia es d unos 60cv, no más. Creo q estarían P4 d equipos y en alguna P3 https://t.co/kZl1RID9Fr reageer retweet
60pk is minder dan ik dacht, er gingen eerst geruchten dat het verschil 80Kwh was... dus das een flinke bump en Renault heeft ook nog wel ~30pk te weinig (als het niet meer is).quote:Op maandag 17 juli 2017 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
60 pk is een lichtjaar in de Formule 1
quote:Op maandag 17 juli 2017 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Kimi voor Bottas was gebleven, maar ik betwijfel of dat was gebeurd...
https://www.jamesallenonf(...)-with-ferrari-tyres/quote:The maths show that without his tyre problem Bottas would not have caught Raikkonen.
Ik lees het nergens anders iig. Sounds like BS.quote:Marko: 'Max Verstappen maakte fout tijdens eerste pitstop'
vandaag, 14:15 Redactie 0 reacties
Max Verstappen behoorde weer eens tot één van de smaakmakers van een Formule 1 race. Dit keer waren er geen problemen bij zijn RB13 en vocht hij ronden lang een verbeten strijd uit met Sebastian Vettel. Het lukte Ferrari pas met de undercut om voorbij aan Max Verstappen te komen. Verstappen werd uiteindelijk vierde in Engeland.
Helmut Marko genoot van duel tussen Max Verstappen en Sebastian Vettel
Na afloop van de GP van Engeland was iedereen het erover eens dat het gevecht tussen Verstappen en Vettel hard maar fair was. Ronden lang vocht de 19-jarige Red Bull coureur voor zijn plek waarbij de twee kemphanen enig contact niet schuwde. Vettel zag zich geen kans om de Nederlander op de baan te passeren waarna Ferrari besloot te gokken op de undercut.
Vettel kwam dan ook vroeg in de race naar binnen voor een vers setje rubbers waarna Verstappen een ronde later de aanval probeerde te pareren. Zijn pitstop verliep echter niet vlekkeloos. Een van de wielmoeren ging niet in een keer terug op het wiel, waardoor Max achter Vettel terug kwam op de baan.
Teamadviseur Helmut Marko verklaarde aan Motorsport Magazin wat er precies misging. Hij legt uit dat Verstappen een fout maakte bij de stop.
"Max stond niet op de rem. Dat heeft ons tijd gekost. Anders was hij geheid voor Vettel terug op de baan gekomen."
Natuurlijk is het BS want ook bij de snelste pitsstop ever was Max achter Vettel op de baan terechtgekomen.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:09 schreef Klummie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)jdens-eerste-pitstop
[..]
Ik lees het nergens anders iig. Sounds like BS.
Daarom.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk is het BS want ook bij de snelste pitsstop ever was Max achter Vettel op de baan terechtgekomen.
Wat verloor hij met die pitsstop? Nog geen halve seconden iirc en hij kwam 2,5 sec achter Vettel terecht?
quote:Was genau ging da schief?
Helmut Marko: Er stand nicht auf der Bremse. Sonst wäre er vor Vettel rausgekommen. Das hat uns gekostet.
Dat is idd gelul. Er was een probleem met een wheelnut.. Linksachter.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:09 schreef Klummie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)jdens-eerste-pitstop
[..]
Ik lees het nergens anders iig. Sounds like BS.
Sticking wheelnut lees ik in ieder geval.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:09 schreef Klummie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)jdens-eerste-pitstop
[..]
Ik lees het nergens anders iig. Sounds like BS.
quote:A sticking wheel-nut on the left-rear cost around half a second – and this probably cost him the place, as he emerged now behind the faster Ferrari.
Het had iig niks te maken met Max die niet op de rem stond..quote:Op maandag 17 juli 2017 23:29 schreef CrashO het volgende:
Ben de race alweer aan het downloaden. Even een cap maken van het uitrijden na de pit. Meen me idd ook te herinneren dat het verschil meerdere seconden was. Dan gaat die halve seconde voor een wiel weinig doen...
Marko lult dus gewoon als die uitspraak echt van hem is. Opgelost slotje.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:33 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Een halve seconde meer of minder had niks uitgemaakt iig
En met beeld und geluid. Met teamradio op het einde "There was an issue with the wheelnut there, Max"
https://streamable.com/4qjo0
yup. Dat dus. Als het 2.5 was geweest was hij er ook niet voor gekomen.quote:Op maandag 17 juli 2017 23:33 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Een halve seconde meer of minder had niks uitgemaakt iig
En met beeld und geluid. Met teamradio op het einde "There was an issue with the wheelnut there, Max"
https://streamable.com/4qjo0
Dat is waar ook, hij vroeg gewoon over de teamradio wat er ad hand was tijdens die pitstopquote:Op maandag 17 juli 2017 23:33 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Een halve seconde meer of minder had niks uitgemaakt iig
En met beeld und geluid. Met teamradio op het einde "There was an issue with the wheelnut there, Max"
https://streamable.com/4qjo0
Volgend jaar zou sowieso onwaarschijnlijk zijn vanwege het contract van Lewis. Voor 2019 werd al langer over gespeculeerd dat Vettel en Hamilton zouden switchen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)One-Sebastian-Vettel
Ferrari heeft volgend jaar minimaal vijf auto's nodig. :pquote:Op dinsdag 18 juli 2017 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)One-Sebastian-Vettel
Geruchten alom die de kop in gedrukt moeten worden..
Renault toch ook?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 17:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ferrari heeft volgend jaar minimaal vijf auto's nodig. :p
En Perezquote:Op dinsdag 18 juli 2017 18:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Renault toch ook?
Lineup 2018 Alonso Hulkenburg Kubica Sainz Sirotkin
Zie post 177quote:Op dinsdag 18 juli 2017 18:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Renault toch ook?
Lineup 2018 Alonso Hulkenburg Kubica Sainz Sirotkin
Iedereen is te koop. Voor de juiste prijs.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie post 177
Hoewel SAI nu zegt bij STR te blijven..
https://www.motorsport.co(...)ll-confusion-932535/
Koen en ei-verhaal neem ik overigens met een korrel zout. Hij is niet voor niets ineens wel te koop
Burger King naar de grote gele M?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:20 schreef SnowOokami het volgende:
Ik ben laatst ook weggekocht door het bedrijf waar ik nu werk
Mwah...quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iedereen is te koop. Voor de juiste prijs.
Max is ook te koop.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mwah...
Eerder was hij niet te koop, daarna alleen voor een topteam, nu voor een bepaalde prijs, straks...
Nope.quote:
Red Buul? Haha.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope.
Wat niet wil zeggen dat hij niet wegkan als hij echt perse wil.
Maar Red Buul gaat voorlopig niet vrijwillig afscheid van hem nemen.
Hilarisch idd...quote:
Jawel. Alleen tegen een zeer hoge prijs. 100 miljoen volgens Horner.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope.
Wat niet wil zeggen dat hij niet wegkan als hij echt perse wil.
Maar Red Bull gaat voorlopig niet vrijwillig afscheid van hem nemen.
Nog niet voor 100 miljoen volgens Marko bedoel je...quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jawel. Alleen tegen een zeer hoge prijs. 100 miljoen volgens Horner.
Ik denk alleen niet dat iemand gaat betalen.
Hij gaat geen kampioen worden in die RBR zolang Renault z'n eigen team heeft.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog niet voor 100 miljoen volgens Marko bedoel je...
Nee, hij is niet te koop. Ze willen (of iig Mateschitz) dat hij de jongste F1-kampioen ooit wordt (in een RBR uiteraard). Hij is hun hoop, hun kroonprins, hun toekomstige wereldkampioen (op dit moment iig). Hij is NIET te koop.
Wat nogmaals niet wil zeggen dat hij niet weg kan als hij dat perse wil.
Dus moeten ze zelf een motor (laten) bouwen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hij gaat geen kampioen worden in die RBR zolang Renault z'n eigen team heeft.
Dat valt nog te bezien.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hij gaat geen kampioen worden in die RBR zolang Renault z'n eigen team heeft.
Daarvoor zijn ze nu te laat...quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus moeten ze zelf een motor (laten) bouwen.
Ik zou nog niet gokken op Hondaquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarvoor zijn ze nu te laat...
Enige "realistische" optie op dit moment zou Honda bijstaan en het works team worden.
Voor nu wel. Maar niet voor het nieuwe motorreglement dat waarschijnlijk al in 2020 in gaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarvoor zijn ze nu te laat...
Enige "realistische" optie op dit moment zou Honda bijstaan en het works team worden.
Dat gaat hem niet tegenhouden hoor... Als hij echt perse weg zou willen. En dat zou Jos ook niet willen. Die ziet liever zijn zoon WDC worden dan dat hij zijn baantje bij RBR behoudtquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:49 schreef Rossdale het volgende:
Max gaat niet zomaar weg bij Red Bull, Jos heeft daar nu ook een baantje he.
Dacht Jacques ookquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:59 schreef Rossdale het volgende:
Bedoel meer dat ze gewoon onderdeel van de RBR familie zijn. Lijkt me meer dan alleen een werkgever op dit moment
Voor een V6 twin turbo kunnen ze ook beter bij Honda zittenquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor nu wel. Maar niet voor het nieuwe motorreglement dat waarschijnlijk al in 2020 in gaat.
ik blijf toch op een V8 hopenquote:Op woensdag 19 juli 2017 07:47 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Voor een V6 twin turbo kunnen ze ook beter bij Honda zitten
naja we gaan het zien
Logisch toch? Als je een rijder van je oude team afkraakt (en daarbij dus de keuze van het management), moet je niet daarna doen alsof je hun beste vriendje bent.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dacht Jacques ook
https://www.f1today.net/n(...)ve-uit-het-motorhome
Jacques
aan de andere kant had hij wel gelijkquote:Op woensdag 19 juli 2017 08:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Logisch toch? Als je een rijder van je oude team afkraakt (en daarbij dus de keuze van het management), moet je niet daarna doen alsof je hun beste vriendje bent.
Uiteraard, maar dat weet Claire zelf ook welquote:Op woensdag 19 juli 2017 08:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
aan de andere kant had hij wel gelijk
In dat opzicht worden er nog wel V8 auto's op de markt gezet idd, dus misschien heeft dat nog wel enigszins toekomst.quote:
Huh? Z'n engineer zei dat het uit voorzorg was.quote:Op woensdag 19 juli 2017 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen?
Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren.quote:Daniel Ricciardo has qualified Red Bull's upcoming aero upgrade as "significant", but team boss Christian Horner has downplayed the update.
At Silverstone, despite a scintillating drive through the field by Ricciardo, Red Bull visibly struggled for performance compared to its front-running rivals.
After the race, the Aussie pinned his hopes for improvement on an aerodynamic update scheduled for introduction at Budapest next week, but Horner is taking down those ambitions a notch.
"It is all part of the evolution," he said.
"I wouldn't call it significant. I would say it is again relatively subtle in terms of a constant process of trying to get performance on the car."
Red Bull Racing headed into the British Grand Prix on the back of an encouraging performance in Austria a week before, where Ricciardo finished hot the heels of Mercedes Valtteri Bottas and Ferrari's Sebastian Vettel.
But the Aussie and his team mate Max Verstappen could not follow their rivals' pace at Silverstone, and Horner has vowed to investigate the reasons why.
"I think we felt that we were a bit off," said Horner.
"I am not sure we got the most out of the car this weekend. We struggled a little bit in the low speed corners, so there is quite a bit to go and understand, analysis wise, why that is."
Horner also suggested that F1's new-spec cars only increased Silverstone's power-circuit nature, a fact which did not suit the team's Renault-powered RB13
"Silverstone now, with this new generation of cars, is again 70 percent full throttle for a percentage of the lap. And again, that is quite painful in comparison to our rivals," Horner concluded.
Ted kondigde aan dat het in de Notebook verteld zou worden, en had het er in de Notebook vervolgens helemaal niet over. Beide zaken heb ik zondag gepostquote:Op woensdag 19 juli 2017 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen?
Weinig kans. Een atmosferische motor wordt het sowieso niet meer, aldus Jean Todt.quote:
Je kan zelfs op een W16 vier turbo's gooien, dus dan maar een V8 met turbo's.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Weinig kans. Een atmosferische motor wordt het sowieso niet meer, aldus Jean Todt.
Het doel van de F1 is niet racen. Nou ja, waarschijnlijk is dat het doel van de coureurs, maar verder niet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
Vanuit het doel van de F1 (racen) zie ik 0,0 meerwaarde met die hybride systemen.
Geld verdienen kan ook met een V12.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Het doel van de F1 is niet racen. Nou ja, waarschijnlijk is dat het doel van de coureurs, maar verder niet.
Denk je nou echt na over dit soort posts? Of flikker je alles online zo gauw het in je opkomt?quote:
Wat is jouw probleem?quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Denk je nou echt na over dit soort posts? Of flikker je alles online zo gauw het in je opkomt?
Ik heb geen probleem hoor. Ik kan erg lachen om je posts. Weet alleen niet of ze humoristisch bedoeld zijn.quote:
Hehe. Sneu.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
juist...quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?quote:
Was nooit gebeurd. Is al tig keer uitgelegd.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Nice...quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?
Zo snel gaat dat niet. De laatste Ferrari die op de markt is gebracht heeft nog steeds een recht toe recht aan aandrijving.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken?
LaFerrari is toch gewoon hybride?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo snel gaat dat niet. De laatste Ferrari die op de markt is gebracht heeft nog steeds een recht toe recht aan aandrijving.
quote:6.3 L F140FE V12, electric motor & KERS
quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
Houd je eens aan je eigen regelsquote:Op zondag 12 juni 2016 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
waarom post iedereen hier hun dagboek en ipv over F1 Praten? :/
deze man weet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Was nooit gebeurd. Is al tig keer uitgelegd.
op dat moment lag hij meer dan een pitstop achter op Kimi.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.quote:
chapeau, als je 2e post van dit kalenderjaar in het F1 topic, een lief-dagboek post makenquote:Op woensdag 19 juli 2017 14:38 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
Kom op, dat was best grappig...quote:Op woensdag 19 juli 2017 14:38 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken.
Alleen is McLaren nu wel verzekerd van een motor, wat RBR niet was op dat momentquote:Op woensdag 19 juli 2017 15:18 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)aren-in-2018-932679/
deja-vu van RBR 1,5 jaar geleden.
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:22 schreef Floriz87 het volgende:
http://en.f1i.com/news/27(...)nificant-horner.html
Red Bull aero upgrade in Hungary not significant - Horner
[..]
Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren.
Zelfs al zouden dat financieel gezien realistisch zijn, zou dat alsnog betekenen dat Max waarschijnlijk niet de jongste F1-kampioen wordt. In ieder geval niet voor RBR. Je moet niet verwachten dat ze dan de komende jaren competitief zullen zijn. Ipv knokken met Ferrari wordt dat dan knokken met Williams in het middenveld.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus moeten ze zelf een motor (laten) bouwen.
Ricciardo heeft Alonso met DRS ingehaald, maar op dat moment had Alonso al problemen want hij viel opeens weg achter Stroll terwijl hij daar steeds in de DRS zat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:29 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt.
Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...twitter:pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.quote:Op woensdag 19 juli 2017 17:39 schreef SnowOokami het volgende:
Vandoorne 135 laps gereden:Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen...twitter:pirellisport twitterde op woensdag 19-07-2017 om 15:49:18 Day 1 testing 2018 full wet tyres at @MagnyCoursTrack: 135 laps done by @svandoorne and @McLarenF1. More tomorrow. https://t.co/tSE0s8VCjw reageer retweet
Yup it wasquote:
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije.
Het zijn geen raceonderdelen die gebruikt worden. Het gaat puur om de bandentest, dus het is goed mogelijk dat er wat onderdelen teruggeschroefd zijn voor betrouwbaarheidquote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
http://www.autosport.com/(...)d-despite-oppositionquote:Halo head protection device set to be introduced for 2018 F1 season
Formula 1 is set to introduce the halo cockpit protection device for 2018 after the FIA pushed it through on safety grounds at Wednesday's Strategy Group meeting, Autosport understands.
The halo and shield devices had emerged as the two options for cockpit protection, with the FIA insistent some form of device will be introduced next season.
The halo has undergone extensive testing, with all the teams running the device at least once in 2016, while Ferrari's Sebastian Vettel tested the shield for the first time in British Grand Prix practice last Friday.
Both devices have had their critics.
When the matter was discussed at the meeting in Geneva, it is understood the shield was put on the backburner for now as it was felt significant further investigation was required.
Sources say nine out of 10 teams voted against the halo, but the FIA said it would become part of the regulations for 2018 on safety grounds.
It still requires final ratification by the World Motor Sport Council but this can be completed by e-vote if necessary.
Only six of the 10 teams on the grid - Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren and Force India - had previously been part of the Strategy Group meetings along with the commercial rights holder and the FIA.
At the previous meeting, F1 sporting boss Ross Brawn presented the concept of inviting teams not officially part of the group to attend as observers. This is believed to have been the case on Wednesday.
Those not officially part of the group did not take part in the discussion, but were occasionally asked for their viewpoints on various subjects - including the halo vote.
It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shieldquote:Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
http://www.autosport.com/(...)d-despite-opposition
wat een farce...waarom dan de cockpit shield uitproberen...goed voor de veiligheid misschien maar het ziet er niet uit.
Vettel is alleen enthousiast als hij met een V10 mag rijden en de rest met 4-cilinders....en dan nog claimen dat de rest stil moet staan aan de kant als hij een pitstop moet maken "want anders is het niet eerlijk".quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shield
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:28 schreef ColtZ40 het volgende:
Ze moeten gewoon niet van die lompe machines naast de baan zetten....
Flikker toch op met die halo...
oh, en dat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt?quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen....quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan.
Oh god, dit weer .quote:It is understood much of the discussion - aside from that concerning cockpit head protection - centred around ways to improve the overall Formula 1 show with several ideas put forward for investigation before the next meeting.
Dat laatste denk ik. Een motor die al eerder gebruikt is voor testen. In ieder geval niet de motoren die tijdens race weekenden gebruikt worden. Dat zou niet verstandig zijn met het oog op het aantal dat ze tijdens het seizoen mogen gebruiken.quote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor?
https://www.motorsport.co(...)lan-revealed-893991/quote:Teams are allowed to run their 2017 cars at these tests, but must notify the FIA in advance of the chassis to be used, the bodywork configuration, the type of powerunit fitted and its electronic settings.
It has been made clear that teams will not be allowed to use any updated parts, to ensure that they do not benefit from the extra running.
Nee, ik zie het niet als geneuzel..quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:50 schreef BadderHaring het volgende:
Volgens mij moet je bij dit soort zaken goed naar de coureurs luisteren. Als een groot deel met Halo wil rijden dan moet je dat gewoon invoeren.
Echter, nu lijkt het een minderheid te zijn en dan vind ik het discutabel.
Alleen, het voornaamste tegen argument wat ik hier hoor is esthetisch geneuzel en dat vind ik echt zo'n onzin.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op woensdag 19-07-2017 om 21:31:43 Re halo, bear in mind are liability issues involved. F1 has a device that works. If it's not introduced and a driver is hit on the head... reageer retweet
quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt?
quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen....
Maar de kans is wel een stuk kleiner. Al zie ik persoonlijk liever dat de shield verder ontwikkeld wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:00 schreef doemaarniet het volgende:
[..]
Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk.
crash Alonso, hequote:Op woensdag 19 juli 2017 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niet spuuglelijke halo please
En ik zie daarbij ook nog steeds gevaar omdat een coureur er niet makkelijk uit kan... Levend verbranden is erger dan meteen dood door een band op je kop..
Met een vorm ve shield lijkt het iig nog op een racewagen, met een halo is het een freak-geval
Klopt.. Volgens mij werd het halverwege 2016 het verdere testen met Halo geschorst omdat het zicht naar boven werd belemmerd. Ik dacht ook dat ze hadden uitgerekend dat het voor coureurs rond de startplekken 7 tot 9 het vervelendst zou zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:31 schreef Blik het volgende:
Er waren toch ook klachten over verminderd zicht door de halo? In hoeverre is dat dan veilig?
Ik zat een paarjaar geleden op F geloof ik, kom denk ik 30~40% van de baan zien. Paar bochten, een zandbak, en je kijkt uit over een V van 2 lange rechte stukken. Alleen kan je de actie van het 2de rechte stuk niet zien omdat de remzone te ver weg zit. K1 had ik volgens mij ook overwogen maar uiteindelijk deze gekozen (was volgens mij ook goedkoper maar niet doorslaggevend)quote:Op woensdag 19 juli 2017 15:41 schreef Sparqq het volgende:
Ik ga de GP in Sepang bekijken, iemand een advies voor de tribune? F of K1?
Dat, maar ook wat als de auto in brand vliegt. Dat ding vertraagd het uitstappen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:53 schreef beantherio het volgende:
En wat als zo'n halo bij een crash of roll onverhoopt toch afbreekt (waarbij ongetwijfeld zal worden geclaimd dat ie onbreekbaar is). Zo vlak voor je helm weet je als coureur in ieder geval zeker dat je geen schijn van kans hebt.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Inderdaad ja. Er zijn allerlei horrorscenario's te bedenken met dit ding.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat, maar ook wat als de auto in brand vliegt. Dat ding vertraagd het uitstappen.
wat leuk. Weer zo eentje die bepaald wat je lelijk moet vinden of niet. Die vin valt nog reuze mee tov de getrapte neus, piemelneus of smalle hoge achtervleugel om maar wat voorbeeldjes te noemen van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 19 juli 2017 21:22 schreef pmponer het volgende:
Dus jij kijkt vooral f1 vanwege de vormgeving?
Waarom ben je bij de sharkvin dan niet afgehaakt?
quote:Op donderdag 20 juli 2017 06:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wat leuk. Weer zo eentje die bepaald wat je lelijk moet vinden of niet. Die vin valt nog reuze mee tov de getrapte neus, piemelneus of smalle hoge achtervleugel om maar wat voorbeeldjes te noemen van de afgelopen jaren.
Dat eerste is niet waar, Het wiel en een gedeelte van de wielophanging kwam los en in aanraking met Senna. Het gedeelte van de wielophanging ging door de helm heen en veroorzaakte hersenschade, Het wiel zorgde voor een schedelbreuk.quote:Op donderdag 20 juli 2017 02:20 schreef vannelle het volgende:
Senna was ook niet echt geholpen zijn geweest met een HALO, het kwaad kwam van de binnenkant......
Ik snap wel dat ze het veilig(er) willen maken maar het is nou eenmaal een risicosport en dat gevaar hoort er bij.
Het is het wat mij betreft niet waard deze sport te degraderen dmv allerlei veiligheidsmaatregelen, het haalt de charme er nogal af zeg maar.
Waarom altijd alles maar willen veranderen als je een werkend concept hebt? Dat is gewoon dom.
Het wordt er niet fraaier op nee, maar als ze van vandaag op morgen die lelijke dingen invoeren, zou jij dan stoppen met kijken?quote:Op donderdag 20 juli 2017 09:37 schreef YourCaptor het volgende:
Dit doet F1 echt de das om. Alsof het allemaal al zo lekker gaat de laatste tijd.
Ik twijfel serieus. En daar schrik ik zelf een beetje van. Ik had dit zo niet verwacht.quote:Op donderdag 20 juli 2017 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het wordt er niet fraaier op nee, maar als ze van vandaag op morgen die lelijke dingen invoeren, zou jij dan stoppen met kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |