abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172466631
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij hebt vandaag serieus een gat van een seconde per ronde gezien?
In de kwalificatie wel. Vettel reed op het randje (en viel er overheen, vandaar p3), Hamilton reed met twee vingers in de neus.
pi_172466637
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Meer een beetje open deur. Iedere coureur uit een mindere team zal bij MGP een enorme ontwikkeling doormaken. Wacht misschien Stroll niet.
Nee, ik doelde echt meer op Bottas in het bijzonder. Werd in het begin behoorlijk opgehemeld, maar kwam de laatste 2 seizoenen bij Williams niet meer uit de verf, de enige race waarin hij schitterde, Silverstone 2 jaar geleden, werd zijn winstkans om zeep geholpen omdat ze op de muur bij Williams geen order durfde te geven om hem voorbij te laten bij Massa. Dat zet ook wel de rem op de ontwikkeling van een coureur.

Dan vind ik het tof dat hij zichzelf weer gevonden heeft qua zelfvertrouwen en scherpte bij MGP en zal Hamilton naarmate tijd vordert steeds een groter probleem krijgen.. Dat laatste is dan voornamelijk een wens.. Niet omdat ik Hamilton niet mag (beetje maar) maar gewoon goed voor de F1 8-)
pi_172466683
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nou....dat is wel tikkie overdreven.
Max eindigde vandaag op 52 sec. maar met 1 pitstop meer dan Ham. en Bot.
Dus 30 sec. na 51 rondes. Dat komt neer op 0,6 sec. per ronde het verschil tussen RBR en MGP. Ferrari zit daar nog tussen. Maar je kon vandaag goed zien dat Max het tempo van Vettel niet kon bijbenen.

Echter staat Ferrari's ontwikkeling zowat stil t.o.v die van Mercedes. Ik verwacht dat het gat tussen Ferrari en RBR steeds kleiner zal worden.
Ferrari staat niet stil, Mercedes heeft het bandenprobleem opgelost. En Mercedes staat ook niet stil.
  zondag 16 juli 2017 @ 19:24:05 #254
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172466812
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ferrari staat niet stil, Mercedes heeft het bandenprobleem opgelost. En Mercedes staat ook niet stil.
Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.
pi_172466836
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In de kwalificatie wel. Vettel reed op het randje (en viel er overheen, vandaar p3), Hamilton reed met twee vingers in de neus.
Als je het over 'per rondje' hebt dan doel je neem ik aan op de race pace. :P
Raikonnen wist Hamilton behoorlijk te volgen. Wat Vettel betreft heeft Max een belangrijke rol gespeeld. Allereerst natuurlijk door hem 16 ronden op te houden en vervolgens door het feit dat hij zijn strategie heeft moeten aanpassen aan een Red Bull voor hem.
Op basis van deze race concluderen dat Mercedes bijna een seconde per ronde sneller zou zijn vind ik een vrij bijzondere conclusie in dat licht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172466890
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.
Ik zie het verschil tussen ferrari en rbr niet echt teruglopen.
pi_172466957
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.autosport.com/(...)py-in-battle--vettel

Vettel eerst eea suggereren over Max, en vervolgens de keutel weer intrekken _O-

Mooiste momenten vd race voor mij, die gevechten met Vettel O+ _O_
Snap ook niet wat hij loopt te jankballen. Eerst moet Max wijken voor hem, maar als het in de volgende bocht andersom is is het de schuld van Max. Hij was er geen eens voorbij in die bocht, dus Vettel zocht gewoon een gaatje die er niet was.

Als je vervolgens zegt dat hij niks verkeerd deed, maar wel loopt te janken zeg je dus eigenlijk: Hij reed daar goed en dat kan ik niet hebben.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 16 juli 2017 @ 19:28:13 #258
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172466985
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.
Uh... Ferrari heeft een 10bhp upgrade gehad deze race.

https://www.motorsport.co(...)njector-idea-879930/

Dat ontwerp is zelfs zo radicaal dat de hoofd engineer van het ontwikkelteam per direct naar de ontwikkelafdeling van Fiat is gestuurd om zich bezig te houden met consumenten auto's.

Wat nou geen ontwikkeling :')
pi_172467016
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je het over 'per rondje' hebt dan doel je neem ik aan op de race pace. :P
Raikonnen wist Hamilton behoorlijk te volgen. Wat Vettel betreft heeft Max een belangrijke rol gespeeld. Allereerst natuurlijk door hem 16 ronden op te houden en vervolgens door het feit dat hij zijn strategie heeft moeten aanpassen aan een Red Bull voor hem.
Op basis van deze race concluderen dat Mercedes bijna een seconde per ronde sneller zou zijn vind ik een vrij bijzondere conclusie in dat licht.
Ik durf er geld op te zetten dat hamilton op cruise control heeft gereden vandaag. Heeft helemaal geen zin om een extreme voorsprong te nemen.

Wat dat betreft zegt het veel dat de banden onder de ferrari's het niet aankonden ipv de banden onder de mercedes. Bij ferrari zijn ze voluit gegaan.

Zo makkelijk als bottas ook van plek 9 naar voren rijdt.

Ik hoop dat ik ongelijk heb hoor, maar ik vermoed dat hamilton met groot gemak de titel weer op mag rapen.
pi_172467027
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Qua ontwikkeling staat Ferrari wel degelijk stil ja. Ze waren de eerste race zoveel beter tov de concurentie dan vandaag. Ondertussen is Mercedes oppermachtig en komt RBR steeds dichter bij. Dat was vorig jaar ook zo, ze begonnen toen ook als 2e team, maar eindigde als het 3e team.
Ferarri staat stil? Die hebben goede ontwikkelingen gemaakt deze race. In principe kwam Red Bull niet eens in de buurt van Ferrari. Het was dat de bandjes op waren bij Kimi en Vettel, maar anders was Max gewoon achter beiden Ferrari's geëindigd, en dan ook echt met grote afstand.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172467089
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik durf er geld op te zetten dat hamilton op cruise control heeft gereden vandaag. Heeft helemaal geen zin om een extreme voorsprong te nemen.

Wat dat betreft zegt het veel dat de banden onder de ferrari's het niet aankonden ipv de banden onder de mercedes. Bij ferrari zijn ze voluit gegaan.

Zo makkelijk als bottas ook van plek 9 naar voren rijdt.

Ik hoop dat ik ongelijk heb hoor, maar ik vermoed dat hamilton met groot gemak de titel weer op mag rapen.
Bottas was gewoon even snel (zo niet sneller dan Ferrari) terwijl hij op softs reed en Ferrari op supersoft. Dit weekend was Mercedes oppermachtig. Mercedes, Ferrari en Red Bull zijn onbetwiste top 3, maar zelfs in die top 3 zijn de verschillen enorm blijkt vandaag maar weer.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 16 juli 2017 @ 19:32:15 #262
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172467093
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie het verschil tussen ferrari en rbr niet echt teruglopen.
Voor de extra pitstop van Max en de pech van Ferrari, hoe groot was het gat tussen Max en Vettel?
En hoe groot was dat gat in pak em beet China?
Ricciardo zat bij de Q in China 0,9 sec. achter Vettel. Hoe groot is dat gat nu doorgaans? Minder dan 0,5 toch?
pi_172467183
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Snap ook niet wat hij loopt te jankballen. Eerst moet Max wijken voor hem, maar als het in de volgende bocht andersom is is het de schuld van Max. Hij was er geen eens voorbij in die bocht, dus Vettel zocht gewoon een gaatje die er niet was.

Als je vervolgens zegt dat hij niks verkeerd deed, maar wel loopt te janken zeg je dus eigenlijk: Hij reed daar goed en dat kan ik niet hebben.
Nee, zijn punt is dat verstappen hem alleen maar heeft opgehouden en er zelf niets mee bereikt.

Verstappen zit er op dat punt gewoon anders in dan de rest. Dat zullen zijn fans (en de fans van Hamilton in dit geval ook) prachtig vinden, maar met een beetje pech eindigt het in een spin, of erger. En dat voor een positie die je hoe dan ook kwijt raakt.

Ja, dat is op zichzelf apart.

En dat Vettel zich daar aan ergert op het moment dat hij er last van heeft is logisch. Dat doet iedereen op zo'n moment.
pi_172467225
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Bottas was gewoon even snel (zo niet sneller dan Ferrari) terwijl hij op softs reed en Ferrari op supersoft. Dit weekend was Mercedes oppermachtig. Mercedes, Ferrari en Red Bull zijn onbetwiste top 3, maar zelfs in die top 3 zijn de verschillen enorm blijkt vandaag maar weer.
Dus je bent het met mij eens dat mercedes weer een flink gat heeft weten te trekken?
  zondag 16 juli 2017 @ 19:37:11 #265
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172467280
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, zijn punt is dat verstappen hem alleen maar heeft opgehouden en er zelf niets mee bereikt.

Verstappen zit er op dat punt gewoon anders in dan de rest. Dat zullen zijn fans (en de fans van Hamilton in dit geval ook) prachtig vinden, maar met een beetje pech eindigt het in een spin, of erger. En dat voor een positie die je hoe dan ook kwijt raakt.

Ja, dat is op zichzelf apart.

En dat Vettel zich daar aan ergert op het moment dat hij er last van heeft is logisch. Dat doet iedereen op zo'n moment.
Komop zeg, je kan moeilijk zeggen dat hij hem er gewoon langs had moeten laten gaan. Dan kunnen we net zo goed na Q3 stoppen en geen race meer houden :')
pi_172467293
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:32 schreef tja77 het volgende:

Voor de extra pitstop van Max en de pech van Ferrari, hoe groot was het gat tussen Max en Vettel?
En hoe groot was dat gat in pak em beet China?
Ricciardo zat bij de Q in China 0,9 sec. achter Vettel. Hoe groot is dat gat nu doorgaans? Minder dan 0,5 toch?
Je vergeet nu even dat Silverstone op zichzelf de RB ligt.
pi_172467302
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus je bent het met mij eens dat mercedes weer een flink gat heeft weten te trekken?
Mercedes is altijd gewoon ver boven aan blijven staan, ondanks de ontwikkelingen bij Ferrari. Mercedes matched die ontwikkelingen of doet er nog een schepje boven op. De motor is gewoon te sterk voor Ferrari en Renault. Jep
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172467315
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Snap ook niet wat hij loopt te jankballen. Eerst moet Max wijken voor hem, maar als het in de volgende bocht andersom is is het de schuld van Max. Hij was er geen eens voorbij in die bocht, dus Vettel zocht gewoon een gaatje die er niet was.

Als je vervolgens zegt dat hij niks verkeerd deed, maar wel loopt te janken zeg je dus eigenlijk: Hij reed daar goed en dat kan ik niet hebben.
Ik vind dit soort opmerkingen altijd wel tekenend:

quote:
When asked if he felt Verstappen overstepped the mark, Vettel added: "No, not really, but you can argue on that - what did it bring him?

"The fact that I ran out of tyres and it blows up, that's something nobody could've seen.

"It was clear we were faster, we got him in the pitstop.
Formule 1 als optoch waar de auto's zich netjes rangschikken naar vermogen en het enkel gaat om geen foutjes maken is nou juist iets wat veel fans dodelijk saai vinden. En juist door Vettel een ronde of 16 achter zich te houden vergroot Verstappen de kans dat hij kan profiteren van fouten, problemen of een noodgedwongen pitstop van Vettel. Je hebt niet de garantie dat iets dergelijks gaat gebeuren, maar als het dan gebeurt heb je wel de kans om er van te profiteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172467330
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je vergeet nu even dat Silverstone op zichzelf de RB ligt.
Sector 1 en 3 ja. Maar 2 is vooral vol op het gas. Dus niet echt.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juli 2017 @ 19:38:46 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172467347
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus je bent het met mij eens dat mercedes weer een flink gat heeft weten te trekken?
helaas hebben ze een gat gecreëerd ja ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 juli 2017 @ 19:38:55 #271
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172467349
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:29 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ferarri staat stil? Die hebben goede ontwikkelingen gemaakt deze race. In principe kwam Red Bull niet eens in de buurt van Ferrari. Het was dat de bandjes op waren bij Kimi en Vettel, maar anders was Max gewoon achter beiden Ferrari's geëindigd, en dan ook echt met grote afstand.
Banden managen hoort ook bij racen, of denk jij dat Max 52 rondes voluit is gegaan?
Met nieuw rubber reed Max in de laatste ronde ook de snelste sectortijden in S1 en S2.
Dus om het kleine gat tussen Ferrari en RBR te wijden aan de banden is wel heel makkelijk.
Ferrari was sneller, het gat is echter wel kleiner dan in de eerste 2-3 races dit seizoen.
In China zat Max immers 40 secondes achter Vettel.
  zondag 16 juli 2017 @ 19:39:10 #272
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172467359
quote:
15s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

helaas hebben ze een gat gecreëerd ja ...
qat :)
pi_172467363
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind dit soort opmerkingen altijd wel tekenend:

[..]

Formule 1 als optoch waar de auto's zich netjes rangschikken naar vermogen en het enkel gaat om geen foutjes maken is nou juist iets wat veel fans dodelijk saai vinden. En juist door Vettel een ronde of 16 achter zich te houden vergroot Verstappen de kans dat hij kan profiteren van fouten, problemen of een noodgedwongen pitstop van Vettel. Je hebt niet de garantie dat iets dergelijks gaat gebeuren, maar als het dan gebeurt heb je wel de kans om er van te profiteren.
Inderdaad, het niet voorbij laten gaan heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Sebb zijn banden vervolgens helemaal naar de stront heeft gereden en een klapband kreeg.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_172467380
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:37 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Komop zeg, je kan moeilijk zeggen dat hij hem er gewoon langs had moeten laten gaan. Dan kunnen we net zo goed na Q3 stoppen en geen race meer houden :')
Kijk de race maar eens terug en zie hoe de rest er mee omgaat.

Dat je zo vecht als het om een positie gaat aan het eind, top. Maar op het moment waarop dit gebeurde kostte het hem alleen maar tijd.
pi_172467462
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kijk de race maar eens terug en zie hoe de rest er mee omgaat.

Dat je zo vecht als het om een positie gaat aan het eind, top. Maar op het moment waarop dit gebeurde kostte het hem alleen maar tijd.
Het heeft hem p4 opgeleverd, omdat Sebb daarna vol gas is gaan rijden en ze banden aan stront heeft gereden. Had Max hem er voorbij gelaten was dat niet gebeurd. Dan had Sebb later gepit en hadden ze bandjes het dus gered tot de finish.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')