Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 12:40 | |
24 Heures Du Mans 2017 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2016 en vooruitblik In 2016 won Toyota de 24 uren van Le Mans. Tenminste... dat dacht iedereen. Met nog slechts 5 minuten op de klok sloeg het noodlot toe voor de #5 Toyota, en ging Porsche #2 er met de winst vandoor. Dit jaar is Audi niet meer van de partij en staat Toyota met 3 auto's aan de start. Gaat het ze dan eindelijk lukken? Lees de volledige voorbeschouwing op de Frontpage en bekijk de dramatische finish van vorig jaar hier terug Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Neel Jani - Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2016): Entry list 2017 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:17 (schatting) • 875kg (hybride), 830kg (non-hybride) • 50.1L tank voor diesel diesel, 62.3L voor hybride benzine, 75L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem (2,4,6 of 8 MJ) moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 830 kilo). Op de testdag bleken de auto's ondanks meer aerodynamische restricties ten opzichte van 2016 gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de ronderecords uit 2015. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 wederom op het spel, zeker nu de auto's misschien wel sneller zijn dan ooit. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemers in closed cockpit auto's rijden. Dat is een gevolg van nieuwe regelgeving in 2017 en hoewel in theorie open top auto's nog mee mochten doen heeft niemand hiervoor gekozen. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en Ford. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Zondag 4 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 14 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 15 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 17 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand, maandabonnement niet vanuit Nederland te bestellen) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten • Fan made live timing inclusief sectors Spotter Guide • Spotter Guide 2017, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • 24 uur van Le Mans: Porsche pakt derde overwinning op rij Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series | ||
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 12:40 | |
| ||
Fir3fly | zondag 16 juli 2017 @ 12:42 | |
Bedankt! Ik moet helaas de halve race missen dus heb hem niet gekocht op de app . | ||
PierreTT | zondag 16 juli 2017 @ 12:46 | |
Thanks! | ||
heywoodu | zondag 16 juli 2017 @ 13:00 | |
Toyota kapot of wat gebeurde er? Ja dus, de 8 gaat langzaam. | ||
PierreTT | zondag 16 juli 2017 @ 13:00 | |
Nou, het begint al goed | ||
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 13:00 | |
Ik zei dat dit met Max ging gebeuren, niet met Toyota. | ||
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 13:02 | |
Pitstraat gehaald iig. | ||
PierreTT | zondag 16 juli 2017 @ 13:03 | |
Draait in limp mode | ||
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 13:03 | |
Los! | ||
heywoodu | zondag 16 juli 2017 @ 13:04 | |
Na twee bochten het gras in | ||
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 13:05 | |
Koude banden enzo. | ||
PierreTT | zondag 16 juli 2017 @ 13:05 | |
Toyota 8 had een fuelpump-probleem | ||
Fir3fly | zondag 16 juli 2017 @ 13:12 | |
Het drupt een beetje... | ||
Fir3fly | zondag 16 juli 2017 @ 13:36 | |
Mooie gevechten in GTE | ||
Fir3fly | zondag 16 juli 2017 @ 13:53 | |
Top 3 nog steeds binnen een seconde na meer dan 50 minuten . Zo jammer dat de 8 er al uit ligt . | ||
Nattekat | zondag 16 juli 2017 @ 13:55 | |
Le Mans is door een wagen gewonnen die een uur in de garage heeft gestaan | ||
M90 | maandag 24 juli 2017 @ 20:01 | |
Eerste test van de BMW M8 GTE zit er ook op | ||
Nattekat | donderdag 27 juli 2017 @ 12:58 | |
Lijkt erop dat dat Porsche exit is na dit seizoen... tot nu toe enkel nog een vage Duitse site die erover bericht, maar waar rook is... | ||
Sinister-D- | donderdag 27 juli 2017 @ 12:59 | |
Blijkbaar zou Porsche binnen 24 uur met een aankondiging komen dat er een programma in het WEC wordt stopgezet. De vraag is alleen of dat LMP1 gaat zijn of GT. Aldus diverse Duitse bronnen en sportscar365. | ||
Nattekat | donderdag 27 juli 2017 @ 13:00 | |
Focus naar FE zag ik voorbij komen, dus dat zal niet de GT zijn. | ||
heywoodu | donderdag 27 juli 2017 @ 15:11 | |
Ik zie een kans(je) voor Toyota om misschien eens over winnen na te denken. | ||
#ANONIEM | donderdag 27 juli 2017 @ 18:03 | |
De RSR blijven ze wel maken. Zal dus heel, heel waarschijnlijk om de LMP1 gaan. Tot niet heel lang geleden dacht ik nog dat het WEC heel veel populairder zou worden vanwege de veel diversere techniek in de topklasse. Maar helaas. Ik zie in ieder geval de LMP1-klasse in de niet al te verre toekomst verdwijnen. En laat dan die LMP2 ook maar zitten. Misschien de GT1 terug? Of als ik even helemaal vrij denk: doe maar GT1/GT2/GT3. | ||
sasquatsch | donderdag 27 juli 2017 @ 18:06 | |
Is al zeker. Porsche stapt eind dit jaar uit de LMP1 (te duur) en gaat Formule E doen. En geen Formule 1. | ||
#ANONIEM | donderdag 27 juli 2017 @ 18:07 | |
Jeeeeezus.... | ||
Klonk | donderdag 27 juli 2017 @ 18:16 | |
lama, verkeerde topic [ Bericht 97% gewijzigd door Klonk op 27-07-2017 18:34:35 ] | ||
TargaFlorio | donderdag 27 juli 2017 @ 18:21 | |
Bron? | ||
TargaFlorio | donderdag 27 juli 2017 @ 18:22 | |
Dit moet in onderstaande topic anders worden sommigen hier mad: SPT / GT racen #1 Porsche Supercup, Blancpain e.a. - Met de 12u van Bathurst | ||
Klonk | donderdag 27 juli 2017 @ 18:34 | |
fuck ja helemaal gelijk sorry geef even het goeie voorbeeld als ex-mod hier | ||
sasquatsch | donderdag 27 juli 2017 @ 19:01 | |
Las op RTL GP twitter dat het officieel was en verder wat Duitse sites die melden dat vanwege de schandalen LMP1 en F1 te duur zijn en dus de keuze voor FE is gemaakt. | ||
TargaFlorio | donderdag 27 juli 2017 @ 19:03 | |
Het zou me niets verbazen dat ze stoppen maar kon het nog niet vinden op sites als autosport.com en zo. | ||
heywoodu | donderdag 27 juli 2017 @ 20:16 | |
Jammer, maar ja, dat is uiteindelijk toch ook vrij normaal in de enduranceracerij? Dat klasses komen en gaan dus, het lijkt me in elk geval niet de verwachting dat je over 20 jaar nog naar LMP1/2/3/watdanook kijkt, zal dan vast weer anders heten | ||
Nattekat | donderdag 27 juli 2017 @ 20:22 | |
Meestal is er dan een opkomend concept dat helemaal hip is. Dat ontbreekt een beetje hier. | ||
#ANONIEM | donderdag 27 juli 2017 @ 21:08 | |
Ja, is ook zo, maar ik vond die hoogtechnologische LMP1-klasse eigenlijk wel heel tof. Wat mij betreft zat er nog meer dan genoeg rek in. Stel nou hè, dat het Nissan wèl was gelukt, dat Peugeot en Audi waren gebleven en dat dat Ferrari-gerucht van een jaar of wat geleden wèl waar was geweest. Kortom: als alles mee had gezeten. Dan hadden we een raceklasse gehad waar de F1 een heel zware dobber aan had gehad. Ik ben een paar keer bij WEC-races geweest en die dingen zien er zo vreselijk tof uit... Komt nog bij dat de tijd van 'kalm aan, het gaat om het laatste stukje' al een tijdje over was. Meer dan genoeg zesuurssprintraces geweest. | ||
TargaFlorio | donderdag 27 juli 2017 @ 21:12 | |
Door die high tech hybride systemen zijn de kosten in een aantal jaren enorm gestegen. | ||
#ANONIEM | donderdag 27 juli 2017 @ 21:20 | |
En dat is exact het probleem van de hedendaagse racerij. Is het simpel, dan is het technologisch gezien niet interessant genoeg voor fabrikanten. Is het technisch hoogstaand, dan is het al snel te duur. Maar misschien is een nieuwe GT1 dan wel een mooi compromis. Raceversies van de LaFerrari, P1, 918, Agera, Chiron en noem maar op. Limiet op 1000 pk, gewicht op 1500 kg en zoek de rest maar uit. | ||
TargaFlorio | donderdag 27 juli 2017 @ 21:21 | |
Wagens op basis van de straatauto's of prototypes met body van straatauto? | ||
Sinister-D- | donderdag 27 juli 2017 @ 21:26 | |
Nee mijn autisme eist gewoon prototypes, ik wil helemaal geen silhouette wagens | ||
#ANONIEM | donderdag 27 juli 2017 @ 21:26 | |
Soms maakt dat niet eens zo heel veel uit. Om even een voorbeeld te noemen: de 911 Cup is op basis van de straatauto en de RSR is een racewagen met de body van de straatauto. Maar doe dat eerste maar. Ook leuk voor de autospotters. Want laten we wel wezen, straatauto's als de Mercedes CLK GTR AMG en de Porsche GT1 zijn toch fantastisch? | ||
sasquatsch | vrijdag 28 juli 2017 @ 08:37 | |
Nu is het dan echt officieel https://www.motorsport.co(...)-2017-toyota-934914/ | ||
PierreTT | vrijdag 28 juli 2017 @ 09:05 | |
Mooie competitie, Toyota vs. Bykolles | ||
Sinister-D- | vrijdag 28 juli 2017 @ 09:30 | |
Sinister-D- | vrijdag 28 juli 2017 @ 09:31 | |
ByKolles die FP1 of de opwarmronde nog niet doorkomt En Toyota die er altijd wel in slaagt om ergens pech te hebben. Winst voor LMP2 confirmed. | ||
beantherio | vrijdag 28 juli 2017 @ 09:56 | |
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze. | ||
Nattekat | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:03 | |
| ||
sasquatsch | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:36 | |
Plus nog een stuk of wat nieuwe LMP1 teams. En Toyota kon de afgelopen 24 uurs race ook al niet winnen van de LMP2 teams. | ||
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:37 | |
Geloof jij dat die er echt gaan komen? | ||
sasquatsch | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:39 | |
Geld. LMP1 en F1 zijn te duur geworden voor Porsche, zeker na alle schandalen. Nu ook weer met de Cayenne. FE is de enige nog aansprekende betaalbare klasse die past in het toekomstbeeld van Porsche. | ||
sasquatsch | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:39 | |
Ja. | ||
Red_85 | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:52 | |
| ||
beantherio | vrijdag 28 juli 2017 @ 13:08 | |
Ik geloof wel dat Formule E aanzienlijk goedkoper is dan LMP1 (of Formule 1) maar de marketingwaarde lijkt me ook veel lager. Enerzijds rijdt je met auto's die nauwelijks te onderscheiden zijn van je concurrenten (iedereen rijdt met hetzelfde chassis en met vrijwel dezelfde, gestandaardiseerde componenten) en anderzijds staan de auto's nog veel verder van gewone personenauto's. De synergie qua ontwikkeling en innovatie richting de personenauto's van een fabrikant als Porsche lijkt me daarom ook stukken lager en minder interessant. Ik begrijp de kostenoverweging wel, maar dit is een twijfelachtige manier van het hanteren van de kaasschaaf. | ||
TargaFlorio | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:24 | |
En dan net als in FE elk half uur van auto wisselen? | ||
TargaFlorio | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:28 | |
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's. Door afhaken van Audi, Porsche en misschien Toyota komt voor privateers een overwinning op Le Mans binnen de mogelijkheden te liggen. | ||
beantherio | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:37 | |
Daar zijn ook andere oplossingen voor te bedenken. Misschien met het verwisselbaar maken van accu's? Het punt is nu juist dat die techniek zich moet ontwikkelen. Bijvoorbeeld binnen de WEC. Hybride technieken zijn ook verbeterd doordat ze binnen de WEC werden toegepast. | ||
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:42 | |
Niet als ze net als Rebellion jarenlang kapitalen uitgeven om vanuit een hogere klasse in gevecht te zijn met de veel goedkopere LMP2's. | ||
Fer | vrijdag 28 juli 2017 @ 22:11 | |
Toyota is wel genaaid nu. Nooit de LM24 gewonnen en iedere overwinning heeft geen waarde zonder sterke concurenten. Wat rest ze nu? | ||
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 22:59 | |
Retorische vraag hè? Wie gaat er nou tientallen miljoenen besteden aan de kans op een overwinning die niets betekent? | ||
Fir3fly | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:04 | |
Vraag het Audi van 2000 tot 2007. | ||
sasquatsch | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:18 | |
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H. | ||
#ANONIEM | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:48 | |
Voor de voortzetting van het lopende programma? Lijkt me niet. Ze hoeven niets meer te ontwikkelen. Op zich een koopje, ware het niet dat het niks oplevert. Hoe dan ook: als Toyota doorzet, dan is dat leuk. Klein beetje lokaas nog voor heel misschien een nieuwe fabrikant. Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ik voel eigenlijk best wel enige frustratie erbij trouwens. Want sinds die Bentley LMP1 reed ben ik van het kamp 'LMP1 is op zich toffer dan al die formuleklasses'. | ||
Fir3fly | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:58 | |
Niet voor Toyota. | ||
beantherio | zaterdag 29 juli 2017 @ 20:34 | |
Dit soort uitspraken van eind vorig jaar (na het vertrek van Audi) komen nu wel heel cynisch over: Porsche warns against “panic reactions” to boost LMP1 grid Ik hoop dat ACO en FIA op korte termijn toch wel iets gaan doen om het vertrouwen in LMP1 te repareren. We hebben Toyota en een aantal privateers die mee willen doen, maar die hebben wel een steuntje in de rug nodig om vertrouwen te blijven houden in de serie. Het is zaak dat de organisatoren laten zien dat WEC een toekomst heeft: op wat voor manier dan ook. | ||
sasquatsch | vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:55 | |
De 2 Perrinn's gaan er in ieder geval niet meer komen, omdat de opdrachtgever nog niet betaald heeft. Hij richt zich nu op een volledige elektrische Garage 56 entry in 2019. Dus naast de GInetta's waarschijnlijk alleen nog een paar SMP Dallara's. | ||
heywoodu | zaterdag 16 september 2017 @ 20:27 | |
6 uur op COTA is bezig, live op Eurosport. | ||
heywoodu | zaterdag 16 september 2017 @ 20:36 | |
Lekker wheelbangen om de tweede plek met 4:25 uur te gaan (tussen Lotterer en Lopez in de Porsche en Toyota) | ||
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 21:42 | |
Leuke race tot nu toe, behalve in GTE waar Ferrari domineert. | ||
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 21:44 | |
Mooi gevecht weer . Toyota op nieuwere banden. | ||
Fir3fly | zaterdag 16 september 2017 @ 22:05 | |
Safety car om de barriere te repareren, ik vraag me af waarom niet gewoon een FCY. | ||
heywoodu | zondag 17 september 2017 @ 00:50 | |
Pier Guidi, leider in de GTE Pro met z'n Ferrari, rijdt met tien minuutjes te gaan en ruim 30 seconden voorsprong nog even lek. | ||
heywoodu | zondag 17 september 2017 @ 00:53 | |
Porsche 1 geeft de zege aan Porsche 2. | ||
Fir3fly | zondag 17 september 2017 @ 00:56 | |
Ze hadden het vantevoren nog over 'geen teamorders'... Best een goede race in ieder geval, paar mooie gevechten en Toyota zat er dichterbij dan Mexico. GTE was ook leuk. | ||
Fir3fly | donderdag 21 september 2017 @ 16:48 | |
Fir3fly | vrijdag 22 september 2017 @ 12:11 | |
https://wecsurvey.motorsport.com/ Survey over WEC, vergelijkbaar met die over F1. Best een paar goede vragen. | ||
sasquatsch | woensdag 27 september 2017 @ 00:07 | |
Renger van der Zande heeft weer eens naam gemaakt in de IMSA race op Laguna Seca met een Zanardi-achtige inhaalactie in de Corkscrew. http://www.racer.com/imsa(...)nning-corkscrew-pass | ||
Fir3fly | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:22 | |
http://www.dailysportscar(...)three-lmp1-cars.html Dat betekent dus 2 SMP Dallara's, 1 ByKolles en sowieso 2 Ginetta LMP1s, tegen de Toyota's. Met waarschijnlijk nog wel een Ginetta erbij. Ok, Toyota zal de snelste blijven maar er is in ieder geval competitie . | ||
heywoodu | dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:49 | |
Dat klinkt prima | ||
sasquatsch | dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:28 | |
Nu nog de performance van de hybriden en niet-hybriden meer gelijktrekken en Toyota is ook tevreden. https://www.motorsport.co(...)brid-fia-aco-957946/ | ||
TargaFlorio | dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:30 | |
Fir3fly | dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:35 | |
Dat komt alleen bij motorsport vandaan dus voorlopig nog een korrel zout. Verder is dat niet zo'n probleem, er was sinds de WEC bestaat een goede balans tussen diesel en benzinemotoren. | ||
Sinister-D- | dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:32 | |
en ByKolles valt al af in de eerste 10 minuten van de eerste oefensessie | ||
Fir3fly | dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:40 | |
Valt mee hoor, in Le Mans vielen ze snel uit maar ze hadden gewoon voor het hele P2 veld gekwalificeerd. Tijdens de 6H van Spa reden ze zonder problemen naar de finish. Die auto is echt beter geworden sinds ze er een Nissan LMP1 motor in hebben zitten. Ze hebben vorige week nog getest zonder noemenswaardige problemen. Dus een beetje optimisme kan geen kwaad. | ||
heywoodu | dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:45 | |
Dat ByKolles dit jaar zo snel klaar was was toch ook gewoon pech? Kan het me zo even niet meer helemaal voor de geest halen maar er staat me iets van bij dat ze vroeg in de eerste ronde al geraakt werden (of iemand raakten), niet dat dat hele ding er gelijk al mee kapte omdat de motor stopte of iets dergelijks. Misschien heb ik het verkeerd in gedachten hoor, dat kan ook | ||
Nattekat | dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:47 | |
Ze crashten ja, voor de eerste bocht al. | ||
Fir3fly | dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:52 | |
Dat is juist, ze werden geraakt door wat rommel dat van een van de Toyota's af kwam. Erg veel pech. | ||
Fir3fly | dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:03 | |
Onboard: https://www.instagram.com/p/BZL_GRdH0lS/?taken-by=oliverjameswebb | ||
Fir3fly | zaterdag 14 oktober 2017 @ 02:28 | |
Fir3fly | zaterdag 14 oktober 2017 @ 03:15 | |
https://www.facebook.com/fiawec/videos/1619215494801565/ Circuit Safari, oftewel bussen met fans op het circuit tijdens FP3. Ja, dat lees je correct. | ||
heywoodu | zondag 15 oktober 2017 @ 05:23 | |
Lekker weer in Fuji, waar het met een rode vlag stil ligt en je vanaf start/finish de tribunes bij start/finish nauwelijks kunt zien. | ||
heywoodu | zondag 15 oktober 2017 @ 05:51 | |
Hey, rijdende auto's | ||
Bluurgh | zondag 15 oktober 2017 @ 08:20 | |
6e Safety Car? | ||
heywoodu | zondag 15 oktober 2017 @ 08:31 | |
Rode vlag zelfs | ||
Bluurgh | zondag 15 oktober 2017 @ 08:51 | |
En de tijd loopt lekker door. | ||
Bluurgh | zondag 15 oktober 2017 @ 09:48 | |
Haha iedereen in paniek omdat er toch nog een race is de laatste 10 minuten en dan alsnog niet rijden vanwege de mist | ||
Fir3fly | zondag 15 oktober 2017 @ 10:24 | |
Blij dat ik ben gaan slapen. Dit zag men al een week aankomen, belachelijk dat ze de race niet verplaatst hebben. | ||
TargaFlorio | zondag 15 oktober 2017 @ 18:22 | |
Het lijkt me wel leuk. | ||
Fir3fly | dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:23 | |
http://www.dailysportscar(...)posals-unpicked.html Altijd leuk voor de speculatie:
| ||
sasquatsch | vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:33 | |
IMSA hoort hier ook wel thuis, sus even een crosspost Van der Zande gaat voor Wayne Taylor Racing rijden in de IMSA WeatherTech Sportscar Championship. WTR is de kampioen in de Prototype klasse. http://sportscar365.com/i(...)lor-racing-for-2018/ | ||
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 14:07 | |
http://www.dailysportscar(...)or-super-season.html Manor dus ook naar LMP1 met een Ginetta, in navolging van Dragonspeed waar het nog niet van bekend is welke auto men gaat inzetten. Dus we hebben volgend jaar in LMP1: 2x Ginetta (nog onbekend welk team) 1x Manor TRS Ginetta 1x ByKolles 2x SMP Dallara 1(2?)x Dragonspeed 2x Toyota | ||
TargaFlorio | woensdag 1 november 2017 @ 14:09 | |
Terug naar de jaren zoals met Racing for Holland, Pescarolo. | ||
Nattekat | woensdag 1 november 2017 @ 14:12 | |
Wat een drukte. En dan nog te bedenken dat het even mogelijk was dat Toyota alleen over zou blijven. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 november 2017 @ 18:35 | |
Dit is de Dallara LMP1, 2 er van gaan ingezet worden door SMP Racing, ondersteund door ART (GP2 kijkers zullen die kennen) met een AER V6 turbo. Dragonspeed heeft er ook één, daar komt een Gibson motor in gebaseerd op de huidige LMP2 motor. Flink opgevoerd uiteraard, en geen turbo (yay). Manor gaat met hun Ginetta gebruik maken van de Mechachrome motor, V6 twin turbo aangepast van de GP2 motor voor 2018. Er gaan geruchten dat Rebellion ook weer terugkomt naar LMP1 na een jaartje in LMP2, misschien zelfs met een auto gebouwd door Oreca. Ze gaan in ieder geval niet meer naar Daytona zoals vorig jaar. Verder zijn er nog de twee Ginettas verkocht aan een onbekend team, daar gaan geruchten dat de motoren daarvan gebouwd gaan worden door een fabrikant die nog nooit op Le Mans is geweest. Al met al ziet de grid er voor LMP1 heel goed uit volgend jaar. Helaas alleen maar Toyota als fabrikant maar dat mag de pret niet drukken . | ||
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 18:36 | |
En dan nog maar te bedenken dat het er heel zwart uit zag van de zomer. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 november 2017 @ 18:39 | |
De FIA en de ACO hebben snel gereageerd, met de verschuiving naar een winterkalender als voornaamste maatregel. Het seizoen begint nu pas mei volgend jaar, dus teams hebben nu veel meer tijd om voor te bereiden. Dat heeft een aantal teams zoals Manor over de streep getrokken. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 november 2017 @ 18:45 | |
Fernando Alonso trouwens gearriveerd in Bahrein, gaat de Toyota testen bij de test op zondag. Verwacht wordt dat in december aangekondigd wordt dat hij voor Toyota gaat rijden op Le Mans. | ||
TargaFlorio | vrijdag 17 november 2017 @ 18:58 | |
Nou Frits van Eerd je kunt niet achter blijven. | ||
Fir3fly | vrijdag 17 november 2017 @ 19:34 | |
Ik vind hem er erg vet uit zien! | ||
Peterselieman | vrijdag 17 november 2017 @ 19:44 | |
Die lichten doen ergens aan denken | ||
Fir3fly | zaterdag 18 november 2017 @ 14:17 | |
6 uur Bahrein: https://www.youtube.com/c/AndrewNik/live | ||
Fir3fly | zaterdag 18 november 2017 @ 21:18 | |
http://sportscar365.com/l(...)bahrain-rookie-test/ Alonso gaat morgen de Toyota rijden. En het is bijna zeker ook Le Mans. | ||
sasquatsch | zaterdag 18 november 2017 @ 21:21 | |
En waarschijnlijk wel meer dan alleen maar Le Mans. | ||
Fir3fly | zaterdag 18 november 2017 @ 21:22 | |
Goed punt, dat werd inderdaad ook gezegd. Mooi dat deze geruchten tot nu toe allemaal uitkomen. | ||
Fir3fly | zondag 19 november 2017 @ 22:11 | |
Toyota heeft bevestigd ook volgend jaar gewoon mee te doen. Zou aanvankelijk in december aangekondigd worden, maar dat hebben ze naar voren geschoven. Geen verrassing, maar toch mooi om nu al te weten. Nog een bonus plaatje van de nieuwe BMW M8 GTE: | ||
sasquatsch | maandag 20 november 2017 @ 11:26 | |
Nog even wat nieuwtjes van het afgelopen weekend. Zowel Fernando Alonso als Rinus 'VeeKay' van Kalmthout hebben getest in een WEC auto. Alonso heeft 113 ronden gereden in de Toyota LMP1 en Rinus heeft getest in de Jackie Chan DC Racing LMP2 wagen. BR Engineering en Dallara hebben hun LMP1 wagen gepresenteerd. SMP Racing zal twee wagens inzetten aangedreven door een AER V6 twin turbo en Dragonspeed zal één wagen inzetten met een Gibson V8. | ||
sasquatsch | dinsdag 21 november 2017 @ 20:26 | |
Na afgelopen zondag nog in een LMP1 in Bahrein getest te hebben heeft Alonso vandaag in de LMP2 Ligier getest waarmee hij in januari de 24 uur van Daytona gaat rijden. http://www.dailysportscar(...)-rolex-24-hours.html | ||
sasquatsch | woensdag 22 november 2017 @ 23:05 | |
Robin Frijns gaat waarschijnlijk ook in de 24 uur van Daytona rijden. Hij wordt genoemd bij Jackie Chan DC Racing die twee wagens wil inzetten. Mogelijke teamgenoten zijn Lance Stroll, Felix Rosenqvist en Daniel Juncadella. https://www.motorsport.co(...)ona-24-hours-981364/ | ||
franklop | donderdag 23 november 2017 @ 19:09 | |
Zei Stroll niet dat hij de toegevoegde waarde niet zag van zo'n race te rijden? | ||
sasquatsch | donderdag 30 november 2017 @ 16:14 | |
En is nu bevestigd https://www.gpupdate.net/en/f1-news/361524/ | ||
Fir3fly | woensdag 13 december 2017 @ 19:34 | |
En bevestigd: http://www.dailysportscar(...)turn-for-201819.html We kunnen dus met een beetje mazzel meer dan 10 LMP1s aan de start hebben op Spa volgend jaar . | ||
Fir3fly | zaterdag 16 december 2017 @ 00:00 | |
https://www.motorsport.co(...)ec-imsa-2018-988907/ Catsburg dus een fabriekszitje bij BMW. Niet gek! | ||
TargaFlorio | dinsdag 19 december 2017 @ 20:36 | |
Toyota ook komend seizoen in FIA WEC | ||
Gezicht | dinsdag 19 december 2017 @ 22:36 | |
Eindelijk Le Mans winnen dan maar? | ||
Sinister-D- | woensdag 20 december 2017 @ 07:29 | |
Dan moeten ze eerst nog eens van de de LMP2's zien te winnen. | ||
sasquatsch | woensdag 20 december 2017 @ 10:23 | |
En de andere niet-hybride LMP1 wagens. | ||
TargaFlorio | woensdag 20 december 2017 @ 12:51 | |
Anders plegen ze massaal harakiri. | ||
TargaFlorio | woensdag 20 december 2017 @ 12:53 | |
LMP1 leek dood en begraven maar nu ziet het er toch best positief uit. Goed er is maar een grote favoriet maar dat was in de eerste jaren van Audi ook en toen heb ik dankzij Racing for Holland, Pescarolo, enz ook best genoten van LMP1. | ||
sasquatsch | vrijdag 22 december 2017 @ 15:33 | |
Racing Team Nederland gaat komend seizoen deelnemen aan de WEC. http://www.dailysportscar(...)ec-super-season.html | ||
Fir3fly | vrijdag 22 december 2017 @ 15:49 | |
De reden daarvoor is voornamelijk dat je met een WEC-entry gegarandeerd bent van een Le Mans entry in zowel 2018 als 2019. Verwacht wordt dat er nog meer ELMS-teams van vorig jaar de overstap maken, omdat de inschrijflijst voor Le Mans al bijna vol zit. De enige manier om zeker te zijn van deelname is deelname aan de WEC óf het winnen van de ELMS. WEC gaat waarschijnlijk aan de 34 auto's komen, wat het maximum is. Vooral veel meer auto's in GTE-Am en LMP1 . | ||
Gezicht | maandag 25 december 2017 @ 14:15 | |
https://www.instagram.com/p/BdHsf4yn265/ Is dit een hint naar GvdG en Ford Endurance / Le Mans? | ||
TargaFlorio | maandag 25 december 2017 @ 15:20 | |
In een Audi Sport overal? Volgens mij heeft Ford zijn coureurs al bekendgemaakt. | ||
Sinister-D- | maandag 25 december 2017 @ 17:02 | |
Ik denk dat GvdG de TT-cup gaat rijden in een GT40 [ Bericht 25% gewijzigd door Sinister-D- op 25-12-2017 21:59:47 ] | ||
heywoodu | woensdag 27 december 2017 @ 17:09 | |
Sam Bird over het einde van de LMP1 en zijn hoop dat Le Mans weer eens gewonnen wordt door een GT-auto: http://www.sport1.de/moto(...)se-steht-vor-dem-aus | ||
sasquatsch | donderdag 11 januari 2018 @ 13:28 | |
Ginetta heeft zijn LMP1 challenger onthuld | ||
sasquatsch | donderdag 11 januari 2018 @ 13:29 | |
Met al die nieuwe LMP1 privé teams lijkt het erop dat de LMP1 juist weer herboren is | ||
Nattekat | donderdag 11 januari 2018 @ 13:35 | |
Neh, LMP1 hoort er bij. | ||
TargaFlorio | donderdag 11 januari 2018 @ 17:45 | |
Wij van wc eend.... | ||
sasquatsch | vrijdag 19 januari 2018 @ 08:30 | |
Giedo van der Garde gaat rijden voor Racing Team Nederland in de WEC LMP2 klasse. | ||
Gezicht | vrijdag 19 januari 2018 @ 18:04 | |
Zat ik toch in de buurt | ||
sasquatsch | donderdag 25 januari 2018 @ 16:30 | |
Aankomend weekend is de 24 uur van Daytona, met onder andere de Nederlanders Renger van der Zande, Jeroen Bleekemolen, Robin Frijns, Ho-Pin Tung, Nicky Catsburg, Max van Splunteren en Rik Breukers. Daarnaast doen er ook een aantal F1 coureurs aan mee zoals Fernando Alonso en Lance Stroll. De race begint zaterdag om 20.40 uur Nederlandse tijd (14.40 EST) en wordt (hopelijk) uitgezonden op IMSA.tv De spottersguide is hier te vinden | ||
Sinister-D- | donderdag 25 januari 2018 @ 18:15 | |
Had zo graag willen kijken, maar ik heb 0,0 tijd | ||
Fir3fly | donderdag 25 januari 2018 @ 23:19 | |
Franse krant Le Maine Libre zegt dat Rebellion met een VAG-motor gaat rijden... Waarschijnlijk Porsche of Audi. | ||
sasquatsch | vrijdag 26 januari 2018 @ 10:53 | |
Renger van der Zande start morgen van pole. Hij was in de Cadillac 0,007s sneller dan Helio Castroneves. Robin Frijns werd zesde en Ho-Pin Tung elfde. Fernando Alonso start als 13de. Nick Catsburg start als 26ste (10de in GTLM klasse) en Rik Breukers als 30ste (3de in de GTD klasse). Jeroen Bleekemolen start als 40ste (13de GTD) en Max van Splunteren als 46ste (19de GTD). http://www.dailysportscar(...)pole-at-daytona.html | ||
heywoodu | vrijdag 26 januari 2018 @ 10:56 | |
Dit wil ik morgenavond/nacht/zondag wel kijken Altijd leuk ook om wat coureurs als Castroneves in dit soort races te zien. | ||
Smacked_Actor | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:35 | |
Waar kan ik dit zien en wat is het tijdschema? Rtl7 streamt dit niet zo te zien? | ||
heywoodu | vrijdag 26 januari 2018 @ 12:38 | |
Hierboven staat ergens een link waar het gestreamd wordt volgens mij. Morgenavond is het ook even op Eurosport dus ik heb hoop dat de Player het ook heeft. | ||
Smacked_Actor | vrijdag 26 januari 2018 @ 14:01 | |
Oh ja overheen gekeken.. Dank | ||
King_Merc | zaterdag 27 januari 2018 @ 20:35 | |
kijk nu met Fernando mee , hoofd stream doet het nog niet.. (bij mij) EDIT: inmiddels doe ie het | ||
sasquatsch | zaterdag 27 januari 2018 @ 20:38 | |
Start en finish zijn te zien op Eurosport. Voor de rest de stream. | ||
King_Merc | zaterdag 27 januari 2018 @ 20:40 | |
en al een porsche uit.. | ||
TargaFlorio | zaterdag 27 januari 2018 @ 20:49 | |
| ||
Ferry_76 | zaterdag 27 januari 2018 @ 20:53 | |
Twee blinde mollen als commentators... | ||
King_Merc | zaterdag 27 januari 2018 @ 22:43 | |
blijft een mooie baan ook in PC2 en Rfactor , die chicane blijft mn favoriete stuk baan | ||
heywoodu | zaterdag 27 januari 2018 @ 22:51 | |
Zeker mooi, maar toch word ik net wat meer warm van het rauwe geweld wat we hier op 11, 15 en vooral 18 februari te zien krijgen in de NASCAR | ||
beantherio | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:00 | |
Stream is dood | ||
sasquatsch | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:01 | |
Niet bij mij. Imsa.tv | ||
King_Merc | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:12 | |
prima stream | ||
Peterselieman | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:23 | |
Ze rijden daar een beetje met de deurtjes open | ||
sasquatsch | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:25 | |
Extra koeling | ||
beantherio | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:27 | |
Ik had de Youtube-stream en die kapte ermee. Maar de lmsa.tv-stream is top. | ||
heywoodu | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:38 | |
Bijna drie uur onderweg inmiddels en de nummer tien in de race rijdt maar op 22 seconden van de leider | ||
sasquatsch | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:39 | |
Mede dankzij een SC periode. | ||
heywoodu | zaterdag 27 januari 2018 @ 23:48 | |
Oh ja Top-9 nu nog door problemen met Derani's 22 | ||
heywoodu | zondag 28 januari 2018 @ 08:19 | |
Bijna halverwege inmiddels, top-7 op grofweg een minuut van de leider. De 7 en 6 Acura's gaan aan de leiding. | ||
sasquatsch | zondag 28 januari 2018 @ 10:50 | |
Opmerking van een IMSA commentator over AJ Allmendinger die een kat in zijn motorhome heeft
| ||
heywoodu | zondag 28 januari 2018 @ 10:52 | |
"Het is diep in de nacht, ik kan zeggen wat ik wil." | ||
King_Merc | zondag 28 januari 2018 @ 11:46 | |
dat er nog maar 3 full course yellow,s waren | ||
Peterselieman | zondag 28 januari 2018 @ 13:24 | |
Klapband voor de #10 en Renger van der Zande besluit om via de binnenroute tussen het gewone verkeer door naar de paddock te rijden | ||
King_Merc | zondag 28 januari 2018 @ 13:47 | |
ah mooi Bleekemolen leider in zijn klasse | ||
Peterselieman | zondag 28 januari 2018 @ 13:54 | |
Een Mazda in de hens. Die met startnummer 55 | ||
Sabata | zondag 28 januari 2018 @ 13:55 | |
Renger vd Zande uitgevallen, Auto officieel "retired" | ||
King_Merc | zondag 28 januari 2018 @ 14:13 | |
flink wat pech gehad ja.. 4 lekke banden ? de afgelopen 10 uur ? | ||
heywoodu | zondag 28 januari 2018 @ 19:29 | |
Dik uur te gaan nog en de twee leidende Ford's in de GTLM liggen slechts een seconde of twee uit elkaar. In de GTD is het ook nog spannend, met Bleekemolen 15 seconden achter leider Bortolotti (en 25s voor Parente), in de overall ligt de 5 met Albuquerque twee ronden voor. | ||
franklop | zondag 28 januari 2018 @ 19:37 | |
Eurosport er live bij nu. Lijkt wat regen onderweg te zijn | ||
Peterselieman | zondag 28 januari 2018 @ 19:40 | |
het afstandsrecord is wel in de pocket nu | ||
heywoodu | zondag 28 januari 2018 @ 20:05 | |
Dik half uur, Bleekemolen heel hard op weg naar Bortolotti | ||
King_Merc | zondag 28 januari 2018 @ 20:09 | |
de commentatoren zijn erg lovend over Bleekemolen | ||
heywoodu | zondag 28 januari 2018 @ 20:09 | |
Bleekemolen is dan ook een baas, wat die vent in zijn carrière allemaal al gereden heeft... | ||
heywoodu | zondag 28 januari 2018 @ 20:27 | |
Helaas Jeroen | ||
King_Merc | zondag 28 januari 2018 @ 20:30 | |
, mwoah.. hoop is er nog wel, 2 jaar terug, liep de nummer 3 (of 2 ) ook flink in in de laatste 5 ronden.. | ||
King_Merc | zondag 28 januari 2018 @ 20:47 | |
ook jammer buiten het podium.. | ||
sasquatsch | maandag 29 januari 2018 @ 10:27 | |
Gelukkig reed ook Rik Breukers in de auto van Bortolotti, dus toch een Nederlander op het podium | ||
sasquatsch | maandag 29 januari 2018 @ 10:31 | |
Zoals verwacht gaan Jan Lammers en Frits van Eerd samen met de al eerder bevestigde Giedo van der Garde de 24 uur van Le Mans rijden. Voor Jan Lammers wordt het de 24ste keer dat hij deze race rijdt. Ter voorbereiding zal hij ook de 6 uur van Spa gaan rijden met van Eerd en Van der Garde. Hij zal echter niet het hele WEC seizoen gaan rijden. https://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/362466/ | ||
TargaFlorio | maandag 29 januari 2018 @ 11:10 | |
| ||
sasquatsch | dinsdag 30 januari 2018 @ 19:51 | |
#Nattekrant plaatst het overal behalve hier https://m.gpupdate.net/nl(...)olledig-wec-seizoen/
| ||
Gezicht | dinsdag 30 januari 2018 @ 20:06 | |
Held | ||
sasquatsch | woensdag 31 januari 2018 @ 12:57 | |
Wordt waarschijnlijk een Gibson motor.
| ||
Fir3fly | woensdag 31 januari 2018 @ 13:03 | |
Toch wel jammer. | ||
sasquatsch | donderdag 1 februari 2018 @ 12:45 | |
Het circuit van Fuji (waarvan Toyota de eigenaar is) wil de race in Japan met een week vervroegen van 21 naar 14 oktober, zodat Alonso alsnog aan alle WEC races dit jaar kan deelnemen. https://www.motorsport.co(...)date-alonso-1001124/ | ||
Sabata | donderdag 1 februari 2018 @ 13:27 | |
Hoezo? Gibson is in feite een ander naamplaatje voor de Zytek motoren, die dingen zijn bijna niet kapot te krijgen. Het is alleen jammer voor de speculaties omtrent een terugkeer van VAG in het WEC | ||
Fir3fly | donderdag 1 februari 2018 @ 13:56 | |
Dat laatste bedoelde ik dan ook . | ||
Fir3fly | vrijdag 9 februari 2018 @ 15:36 | |
Startlijst voor WEC en Le Mans zojuist aangekondigd. Grootste verrassing is Manor met 2 Ginetta LMP1s, dus voor het eerst sinds 2015 weer dubbele LMP1 cijfers. LMP2 met maar 7 auto's maar wel gevarieerder met Oreca's Ligiers en Dallara's waaronder Racing Team Nederland. | ||
sasquatsch | vrijdag 9 februari 2018 @ 16:52 | |
De race in Fuji is verplaatst naar 14 oktober om een clash met de GP van de VS te voorkomen. Nu kan Alonso toch meedoen. Een aantal coureurs die ook zouden uitkomen in de IMSA Sportscar Series zijn boos omdat ze nu gemaakte afspraken niet na kunnen komen.https://www.motorsport.co(...)ship-alonso-1003592/ | ||
Fir3fly | vrijdag 9 februari 2018 @ 17:34 | |
Zeikerds | ||
TargaFlorio | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:19 | |
Die zeikerds hebben natuurlijk wel gewoon gelijk. | ||
Fir3fly | vrijdag 9 februari 2018 @ 19:22 | |
Niet echt, de originele datum was dit al. Maar zei zeurden daarover en daarom werd het verplaatst. Nu Alonso bij Toyota rijdt is het belangrijker om niet met F1 te clashen. | ||
TargaFlorio | vrijdag 9 februari 2018 @ 21:26 | |
FIA WEC presenteert startveld van 36 deelnemers 24 uren van Le Mans: Zestig deelnemers aan de start | ||
Fir3fly | donderdag 15 maart 2018 @ 22:03 | |
Met onboard beelden van Alonso in de Toyota. | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 maart 2018 @ 08:16 | |
De Vries gaat zijn speelveld uitbreiden https://m.gpupdate.net/nl(...)et-titeljacht-in-f2/ | ||
Sinister-D- | zaterdag 17 maart 2018 @ 11:42 | |
Yes!!!
| ||
sasquatsch | zaterdag 17 maart 2018 @ 11:45 | |
Spektakel gegarandeerd | ||
Wertha | zaterdag 17 maart 2018 @ 14:24 | |
Kunnen ze vast gaan oefenen op de slowzones. | ||
Peterselieman | zaterdag 17 maart 2018 @ 15:07 | |
Hoeveel grindbakken gaat Krohn dit jaar zien? | ||
Fir3fly | zaterdag 17 maart 2018 @ 15:13 | |
Geen.
| ||
TargaFlorio | zaterdag 17 maart 2018 @ 15:43 | |
12 uren van Sebring is zojuist gestart: https://imsatv.imsa.com/ | ||
Nattekat | zondag 18 maart 2018 @ 17:45 | |
NEEEEEEEEEEEEEEEE Er is een mogelijkheid dat ik uitgerekend het grote weekend weg ben | ||
TargaFlorio | zondag 18 maart 2018 @ 19:43 | |
Waar ben je nou helemaal mee bezig? #nattekrant | ||
Nattekat | zondag 18 maart 2018 @ 19:55 | |
Niet mijn idee Je hebt van die figuren die van alle weekenden in de wereld uitgerekend de verkeerde uitkiezen. | ||
TargaFlorio | zondag 18 maart 2018 @ 19:59 | |
Ach ja Toyota wint toch met overmacht. | ||
Nattekat | zondag 18 maart 2018 @ 20:00 | |
Dat is waar, maar toch | ||
franklop | zondag 18 maart 2018 @ 20:05 | |
#Nattekrant | ||
Nattekat | zondag 18 maart 2018 @ 20:38 | |
Toen ik de datum hoorde, wist ik al meteen hoe laat het is... Ik hou dat weekend wel leeg. | ||
sasquatsch | zondag 18 maart 2018 @ 20:43 | |
Dan zeg je gewoon dat je niet kan. | ||
Nattekat | zondag 18 maart 2018 @ 21:17 | |
Dit is iets te mooi om af te slaan. | ||
Fir3fly | donderdag 22 maart 2018 @ 15:53 | |
| ||
heywoodu | donderdag 22 maart 2018 @ 16:02 | |
Gaaf | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 00:21 | |
Het veld van 2018 (nee niet het complete veld, dat zijn 36 maar sommige teams hebben twee auto's) | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 14:34 | |
Nicki Thiim (van Aston Martin) achter de schermen bij de pre-season test. Dit soort beelden zie je weinig! | ||
Bonobo11 | vrijdag 6 april 2018 @ 15:43 | |
Zijn YouTube kanaal is een aanrader. Ik doe niet eens aan gamen en ik vind het geweldig. Mic check, Jackie Stewart, Feliz Navidad | ||
Fir3fly | vrijdag 6 april 2018 @ 15:47 | |
Ik heb wel eens tegen hem geracet in iRacing. Helaas was hij te snel voor mij . Maar inderdaad, hij is erg vermakelijk. | ||
Ferry_76 | zaterdag 7 april 2018 @ 14:47 | |
Test op Paul Richard, uitslag van dag 1: https://www.facebook.com/(...)5796/?type=3&theater Toyota lichtjaren voor op de rest van het LMP1 veld, de rest van de LMP1 amper voor op de LMP2 auto's. RTN mooi in het midden van het LMP2 veld.. | ||
Ferry_76 | maandag 9 april 2018 @ 17:50 | |
Porsche gunt de 919 nog een afscheidstournee, en heeft daarvoor de auto aangepast qua motor en aero.Met meer vermogen en neerwaartse druk knalde Neel Jani sneller over Spa dan het pole rondje van Hamilton vorig jaar!: https://www.autoblog.nl/n(...)n-108487#post-108487 | ||
beantherio | dinsdag 10 april 2018 @ 19:25 | |
Krankzinnige acceleratie en bochtensnelheid: | ||
M90 | dinsdag 10 april 2018 @ 21:46 | |
Wat een beest dat apparaat blijft enorm jammer dat ze er niet meer bij zijn | ||
Nattekat | dinsdag 10 april 2018 @ 21:47 | |
Zelfs op beeld ziet dit er snel uit. | ||
beantherio | dinsdag 10 april 2018 @ 21:58 | |
Het ziet er heel raar uit zo snel als ie door de bochten gaat. Je verwacht ieder moment een spin maar maar het lijkt haast alsof ie over een (hele snelle) rails gaat. Downforce ftw. Ik ben benieuwd hoe snel ie op de Top Gear track zou zijn, maar we zullen het nooit weten. Blijkbaar gaat ie nog wel naar de Nordschleife en ik ben benieuwd of ie in de buurt van het record kan komen. | ||
Sinister-D- | dinsdag 10 april 2018 @ 22:03 | |
Op rails vooral hoe die door Double Gauche ging bizar stabiel. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 april 2018 @ 22:22 | |
Dat record gaat er in augustus weer aan | ||
Fir3fly | maandag 16 april 2018 @ 02:50 | |
http://forgottencircuits.(...)olutiondesstands.htm Luchtfoto's van de start van Le Mans van 1949(!) tot 2012. | ||
Ferry_76 | vrijdag 27 april 2018 @ 11:52 | |
Ook Jenson Button (SMP Racing, LMP1, WEC) en Felipe Nasr (Villorba, LMP2, ELMS) staan dit jaar van de 24 uur van Le Mans. | ||
Ghost_Nappa | vrijdag 4 mei 2018 @ 12:47 | |
Waar is de 6 uur van spa live te zien ? (Welke zender? ) | ||
ondeugend | vrijdag 4 mei 2018 @ 16:28 | |
Pietro Fittipaldi is net flink gecrashed Filmpje in de tweet Met ambulance afgevoerd Onbevestigde update; beide benen gebroken | ||
Nattekat | vrijdag 4 mei 2018 @ 16:31 | |
Stream | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 mei 2018 @ 17:33 | |
Gisteren kreeg ik van een maat de kans om met gratis kaarten naar de quali vandaag te gaan. Niet op in kunnen gaan wegens andere verplichtingen | ||
franklop | vrijdag 4 mei 2018 @ 17:40 | |
| ||
Nattekat | vrijdag 4 mei 2018 @ 18:26 | |
| ||
sasquatsch | vrijdag 4 mei 2018 @ 19:40 | |
Het team van Manor heeft zich terug getrokken. Hun titelsponsor CEFC heeft nog niets betaald. Ze hopen er in Le Mans bij te zijn, maar de ACO heeft al aan eerste reserve KCMG gevraagd om standby te staan. https://www.motorsport.co(...)ws-from-spa-1033548/ | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:04 | |
ja hoe denk je hoe ongemakkelijk ik me voel. Ben hem al 4 jaar het leven zuur aan het maken om mee te gaan naar de 6 uur van Spa. Dit jaar heeft hij kaarten gekregen via het werk, en zit ik aan verplichtingen vast van onze nieuwe woonst die in de eindfase zit | ||
Nattekat | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:04 | |
Dat is echt zuur | ||
sasquatsch | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:08 | |
Gaat er überhaupt iemand morgen? | ||
Nattekat | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:12 | |
Net ff te ver rijden voor het leuk. | ||
Oscar. | vrijdag 4 mei 2018 @ 20:22 | |
ja ik. morgen om 5 uur gaan we rijden | ||
Fir3fly | vrijdag 4 mei 2018 @ 22:18 | |
Dat laatste schijnt niet waar te zijn. Verder wel een triest verhaal, aan het team en de auto ligt het niet. | ||
Oscar. | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:17 | |
Groetjes vanaf de tribune | ||
heywoodu | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:31 | |
En we zijn onderweg. | ||
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:31 | |
| ||
sasquatsch | zaterdag 5 mei 2018 @ 13:43 | |
Racing Team Nederland aan de leiding in LMP2 | ||
Racerblade | zaterdag 5 mei 2018 @ 14:35 | |
Oef, die crash lijkt wel erg veel op die van gisteren. Tincknell oké gelukkig. | ||
M90 | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:00 | |
Ook present! 👍🏼Perfect circuit om in 6u volledig rond te lopen | ||
heywoodu | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:03 | |
Die Ford is wel kapot ja | ||
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:04 | |
Net gemist Waar is CrashO? | ||
Peterselieman | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:05 | |
gewoon een beetje ducttape gebruiken | ||
heywoodu | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:05 | |
Het was een half uur geleden ofzo Gewoon terugspoelen op de Player. | ||
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:05 | |
Ken je me nou nog steeds niet? | ||
sasquatsch | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:08 | |
Of motorsports.tv | ||
Fir3fly | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:09 | |
Nu helaas in de pits met problemen . | ||
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 15:34 | |
Au | ||
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 16:18 | |
Alonso | ||
Wertha | zaterdag 5 mei 2018 @ 16:47 | |
Jammer voor Racing Team Nederland. | ||
northernlight81 | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:22 | |
Hier hebben ze Conway toch ff vriendelijk verzocht Alonso niet in te halen en er verder achter te gaan rijden lijkt me. 😉 | ||
Fir3fly | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:23 | |
Nee. Beide hebben een wat hete gearbox. | ||
northernlight81 | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:30 | |
Oke, wist ik niet. Tnx. | ||
northernlight81 | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:32 | |
Lang geleden dat Alonso een race gewonnen heeft volgens mij. Het is hem gegunt. | ||
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:34 | |
Ik vertrouw die Honda niet. | ||
Fir3fly | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:37 | |
Goed gereden. Toyota duidelijk de snelste, maar de nieuwe LMP1s waren absoluut niet slecht. | ||
Nattekat | zaterdag 5 mei 2018 @ 19:56 | |
Nou, toch nog een beetje WEC megekregen voor het feit dat (en ik baal echt) ik de grote race moet missen | ||
Tarado | zondag 6 mei 2018 @ 09:03 | |
dat idee had ik toch ook een beetje, maar leuk voor Alonso | ||
Sinister-D- | zondag 6 mei 2018 @ 10:24 | |
Rebellion moet hun 3de plaats inleveren wegens een te ver afgesleten skid-blok. https://nl.motorsport.com(...)e-rebellion-1034180/ Rebellion wordt nu 3de | ||
Fir3fly | dinsdag 8 mei 2018 @ 19:33 | |
Enige beelden die we tot nu toe hebben van de BR1 crash... . | ||
heywoodu | dinsdag 8 mei 2018 @ 19:34 | |
Dat ziet er pittig uit Gelukkig wel met de schrik vrijgekomen zie ik. | ||
Fir3fly | woensdag 9 mei 2018 @ 23:47 | |
En nu video. | ||
Gezicht | donderdag 10 mei 2018 @ 00:07 | |
Tering jantje | ||
Peterselieman | donderdag 10 mei 2018 @ 09:18 | |
Sodeknetters zeg. Dat doet me sterk denken aan de Mercedessen op Le Mans in 1999 | ||
Wertha | donderdag 10 mei 2018 @ 10:11 | |
Bohhh. Wat een crash. | ||
M90 | donderdag 10 mei 2018 @ 12:22 | |
Wow Was weer mooi uitje richting Spa, super weer erbij gehad. Blijft een geweldig weekend Wel jammer dat de wedstrijdleiding wat klasse winnaars miste bij de finish (en vervolgens er van langs kreeg van de speaker). Dit weekend btw ook Nürburgring 24 hrs. | ||
M90 | zaterdag 12 mei 2018 @ 16:18 | |
Knip zie dat er een los topic is excuus | ||
TargaFlorio | zaterdag 2 juni 2018 @ 16:34 | |
Porsche met ''Pink Pig'' terug naar 24 uren van Le Mans | ||
kaasplankje | zaterdag 2 juni 2018 @ 16:53 | |
Nog 2 weken? | ||
TargaFlorio | zaterdag 2 juni 2018 @ 16:57 | |
| ||
kaasplankje | zaterdag 2 juni 2018 @ 16:58 | |
LMP1 ziet er wel een heel beetje anders uit he? | ||
TargaFlorio | zaterdag 2 juni 2018 @ 17:04 | |
Alleen Toyota als fabrieksteam en verder aan aantal privateers. Beetje zoals in de eerste jaren van Audi. Audi vs Racing for Halland, Pescarolo, etc. | ||
franklop | zondag 3 juni 2018 @ 16:43 | |
Porsche bochten hebben meer asfalt gekregen | ||
Fir3fly | zondag 3 juni 2018 @ 18:28 | |
Nou wat een ramp, de bocht zelf is nog steeds exact hetzelfde . | ||
northernlight81 | zondag 3 juni 2018 @ 19:06 | |
Ik vind het verschil tussen de snelste Toyota en de rebellion hoopvol (0.6s). Als dat tijdens de race ook minder dan een seconden is kan de lmp1 toch nog leuk worden. | ||
Nattekat | zondag 3 juni 2018 @ 19:45 | |
Gvd | ||
heywoodu | zondag 3 juni 2018 @ 19:47 | |
Dra-má-tisch. Laat dan gelijk de hele 24u van Le Mans maar zitten. Wat een schande! Tjongejonge.
| ||
PierreTT | maandag 4 juni 2018 @ 16:59 | |
Briljant | ||
Nattekat | maandag 4 juni 2018 @ 17:01 | |
Ik ga boycotten hoor | ||
Nattekat | maandag 4 juni 2018 @ 17:01 | |
Ik meen het! | ||
Nattekat | maandag 4 juni 2018 @ 17:01 | |
PierreTT | maandag 4 juni 2018 @ 17:48 | |
En zoals gewoonlijk weer 23 uur hier spenderen tijdens Le Mans | ||
Nattekat | maandag 4 juni 2018 @ 18:10 | |
Nee, serieus niet | ||
PierreTT | maandag 4 juni 2018 @ 21:00 | |
Ah jammer | ||
Sinister-D- | maandag 11 juni 2018 @ 13:12 | |
Raceweek! | ||
daNpy | maandag 11 juni 2018 @ 16:13 | |
Hmm, even proberen te kijken als ik thuis ben. Maar wil eigenlijk ook langs de Nurburgring classic | ||
Nattekat | maandag 11 juni 2018 @ 16:17 | |
Ik eis hierbij dat alles een week wordt uitgesteld | ||
Sinister-D- | maandag 11 juni 2018 @ 16:44 | |
Eisen? Wat ben je, Trump of I.S. ? | ||
Nattekat | maandag 11 juni 2018 @ 17:28 | |
Dat is geheim | ||
Fir3fly | maandag 11 juni 2018 @ 18:03 | |
Mijn homescreen voor de week: https://imgur.com/a/En3kLXr | ||
M90 | maandag 11 juni 2018 @ 22:29 | |
Yeah!! Nieuwe OP voor dit jaar: 24 Heures Du Mans 2018 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2017 en vooruitblik In 2017 waren we getuige van een geweldige editie met in de hoofdrol het gevecht tussen Toyota en Porsche. Vooraf was het al duidelijk: het LMP1 podium zou uit deze concurrenten bestaan, de enige vraag was in welke volgorde. Niets bleek echter minder waar, pech trof zowel Toyota als Porsche waardoor ze beiden achterop raakten. Met minder dan 2 uur te gaan haalde de Porsche #2 van Bernhard, Hartley en Bamber de dan leidende LMP2 wagen in. Uiteindelijk zouden dit jaar 2 LMP2 auto's op het overall podium eindigen. Ook in de andere klasses waren de gevechten spectaculair. Zowel in GTE als LMP2 waren de auto's sneller dan ooit te voren, hierdoor gingen bijna alle snelheidsrecords er aan. De hoogtepunten van 2017 kijk je hier in een korte video terug. Net als vorig jaar moeten hebben we dit jaar wederom te maken met het vertrek van een grootmacht in LMP1: na vier seizoenen nam Porsche afscheid. In LMP1 zijn er veel nieuwe teams bijgekomen waarbij Rebellion de voornaamste concurrent lijkt voor Toyota. Na het drama uit 2016 stellen we in 2018 wederom de vraag: gaat het Toyota dit jaar wel lukken om de overwinning in deze befaamde race te claimen? Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2017): Entry list 2018 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting) • 878kg (hybride), 833kg (non-hybride) • 35.2kg benzine per stint (hybride), 52.9kg benzine per stint (non-hybride) LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. Toyota is het enige grote fabrieksteam in deze klasse. Sinds vorig jaar zijn hier een aantal private teams bijgekomen. Waar de klasse voorheen specifiek werd opgesplitst tussen hybride en non-hybride is dat nu niet langer het geval. Een aantal regelwijzigingen moet ervoor zorgen dat de private teams het Toyota lastig kunnen maken voor de eindoverwinning. Toyota is het enige team met een hybride auto en en moet hierdoor minder brandstof verbruiken. Omdat de FIA hybride technologie wil promoten wordt in de regelementen meegerekend dat hybride auto's een 11% grotere afstand moeten kunnen afleggen dan non-hybride auto's, in de praktijk komt dit op Le Mans op één ronde uit. Toyota heeft op de testdag al bewezen snel te zijn en lijkt dus zowel op gebied van snelheid als zuinigheid het te kloppen team. In 2017 werd het kwalificatie ronde record vermorzeld door Kamui Kobayashi. Gaan we dit jaar wederom snelle rondes zien in de kwalificatie? Als we de rondetijden op Spa mogelijk geloven kunnen we ook dit jaar spektakel verwachten. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 op het spel. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Daarnaast vinden we hier team Racing For Holland. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:49 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette, Ford en sinds dit jaar ook BMW. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Woensdag 13 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 14 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 16 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden (pdf) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2018, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship IMSA championship Blancpain Endurance series
| ||
HansvanOchten | dinsdag 12 juni 2018 @ 10:49 | |
Donderdag naar France! | ||
M90 | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:59 | |
En morgen gaan we eindelijk van start | ||
M90 | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:59 | |
dicht |