Ik geloof wel dat Formule E aanzienlijk goedkoper is dan LMP1 (of Formule 1) maar de marketingwaarde lijkt me ook veel lager. Enerzijds rijdt je met auto's die nauwelijks te onderscheiden zijn van je concurrenten (iedereen rijdt met hetzelfde chassis en met vrijwel dezelfde, gestandaardiseerde componenten) en anderzijds staan de auto's nog veel verder van gewone personenauto's. De synergie qua ontwikkeling en innovatie richting de personenauto's van een fabrikant als Porsche lijkt me daarom ook stukken lager en minder interessant. Ik begrijp de kostenoverweging wel, maar dit is een twijfelachtige manier van het hanteren van de kaasschaaf.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geld. LMP1 en F1 zijn te duur geworden voor Porsche, zeker na alle schandalen. Nu ook weer met de Cayenne. FE is de enige nog aansprekende betaalbare klasse die past in het toekomstbeeld van Porsche.
En dan net als in FE elk half uur van auto wisselen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef beantherio het volgende:
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze.
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geloof jij dat die er echt gaan komen?
Daar zijn ook andere oplossingen voor te bedenken. Misschien met het verwisselbaar maken van accu's? Het punt is nu juist dat die techniek zich moet ontwikkelen. Bijvoorbeeld binnen de WEC. Hybride technieken zijn ook verbeterd doordat ze binnen de WEC werden toegepast.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En dan net als in FE elk half uur van auto wisselen?
Niet als ze net als Rebellion jarenlang kapitalen uitgeven om vanuit een hogere klasse in gevecht te zijn met de veel goedkopere LMP2's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.
Door afhaken van Audi, Porsche en misschien Toyota komt voor privateers een overwinning op Le Mans binnen de mogelijkheden te liggen.
Retorische vraag hè?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:11 schreef Fer het volgende:
Toyota is wel genaaid nu. Nooit de LM24 gewonnen en iedere overwinning heeft geen waarde zonder sterke concurenten.
Wat rest ze nu?
Vraag het Audi van 2000 tot 2007.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Retorische vraag hè?
Wie gaat er nou tientallen miljoenen besteden aan de kans op een overwinning die niets betekent?
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Retorische vraag hè?
Wie gaat er nou tientallen miljoenen besteden aan de kans op een overwinning die niets betekent?
Voor de voortzetting van het lopende programma? Lijkt me niet. Ze hoeven niets meer te ontwikkelen. Op zich een koopje, ware het niet dat het niks oplevert.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.
Niet voor Toyota.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.
De 2 Perrinn's gaan er in ieder geval niet meer komen, omdat de opdrachtgever nog niet betaald heeft. Hij richt zich nu op een volledige elektrische Garage 56 entry in 2019.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.
Door afhaken van Audi, Porsche en misschien Toyota komt voor privateers een overwinning op Le Mans binnen de mogelijkheden te liggen.
Dat komt alleen bij motorsport vandaan dus voorlopig nog een korrel zout.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:28 schreef sasquatsch het volgende:
Nu nog de performance van de hybriden en niet-hybriden meer gelijktrekken en Toyota is ook tevreden.
https://www.motorsport.co(...)brid-fia-aco-957946/
en ByKolles valt al af in de eerste 10 minuten van de eerste oefensessiequote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.dailysportscar(...)three-lmp1-cars.html
Dat betekent dus 2 SMP Dallara's, 1 ByKolles en sowieso 2 Ginetta LMP1s, tegen de Toyota's. Met waarschijnlijk nog wel een Ginetta erbij. Ok, Toyota zal de snelste blijven maar er is in ieder geval competitie .
Valt mee hoor, in Le Mans vielen ze snel uit maar ze hadden gewoon voor het hele P2 veld gekwalificeerd. Tijdens de 6H van Spa reden ze zonder problemen naar de finish. Die auto is echt beter geworden sinds ze er een Nissan LMP1 motor in hebben zitten. Ze hebben vorige week nog getest zonder noemenswaardige problemen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en ByKolles valt al af in de eerste 10 minuten van de eerste oefensessie
Het lijkt me wel leuk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 03:15 schreef Fir3fly het volgende:
https://www.facebook.com/fiawec/videos/1619215494801565/
Circuit Safari, oftewel bussen met fans op het circuit tijdens FP3. Ja, dat lees je correct.
quote:A meeting convened by the FIA Endurance Commission saw attendance, DSC believes, by a large group of manufacturer representatives including Toyota, Nissan, Renault, Ford, McLaren, BMW and Ferrari.
Terug naar de jaren zoals met Racing for Holland, Pescarolo.quote:Op woensdag 1 november 2017 14:07 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.dailysportscar(...)or-super-season.html
Manor dus ook naar LMP1 met een Ginetta, in navolging van Dragonspeed waar het nog niet van bekend is welke auto men gaat inzetten.
Dus we hebben volgend jaar in LMP1:
2x Ginetta (nog onbekend welk team)
1x Manor TRS Ginetta
1x ByKolles
2x SMP Dallara
1(2?)x Dragonspeed
2x Toyota
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |