quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
acestream://53a3b7d732cb786f8a7fe10fce7912279a0c1da9 SD
acestream://66ce42b59cd7028be149ee7e7ca17066910b2db3 HD
Bedankt! Ik moet helaas de halve race missen dus heb hem niet gekocht op de app .quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
acestream://53a3b7d732cb786f8a7fe10fce7912279a0c1da9 SD
acestream://66ce42b59cd7028be149ee7e7ca17066910b2db3 HD
Le Mans is door een wagen gewonnen die een uur in de garage heeft gestaanquote:Op zondag 16 juli 2017 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
Top 3 nog steeds binnen een seconde na meer dan 50 minuten .
Zo jammer dat de 8 er al uit ligt .
Focus naar FE zag ik voorbij komen, dus dat zal niet de GT zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar zou Porsche binnen 24 uur met een aankondiging komen dat er een programma in het WEC wordt stopgezet. De vraag is alleen of dat LMP1 gaat zijn of GT. Aldus diverse Duitse bronnen en sportscar365.
Ik zie een kans(je) voor Toyota om misschien eens over winnen na te denken.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Focus naar FE zag ik voorbij komen, dus dat zal niet de GT zijn.
De RSR blijven ze wel maken. Zal dus heel, heel waarschijnlijk om de LMP1 gaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar zou Porsche binnen 24 uur met een aankondiging komen dat er een programma in het WEC wordt stopgezet. De vraag is alleen of dat LMP1 gaat zijn of GT. Aldus diverse Duitse bronnen en sportscar365.
Is al zeker. Porsche stapt eind dit jaar uit de LMP1 (te duur) en gaat Formule E doen. En geen Formule 1.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De RSR blijven ze wel maken. Zal dus heel, heel waarschijnlijk om de LMP1 gaan.
Tot niet heel lang geleden dacht ik nog dat het WEC heel veel populairder zou worden vanwege de veel diversere techniek in de topklasse. Maar helaas. Ik zie in ieder geval de LMP1-klasse in de niet al te verre toekomst verdwijnen. En laat dan die LMP2 ook maar zitten.
Misschien de GT1 terug? Of als ik even helemaal vrij denk: doe maar GT1/GT2/GT3.
Jeeeeezus....quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al zeker. Porsche stapt eind dit jaar uit de LMP1 (te duur) en gaat Formule E doen. En geen Formule 1.
Dit moet in onderstaande topic anders worden sommigen hier mad:quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:16 schreef Klonk het volgende:
Geen idee of deze stream al voorbij is gekomen, is van het team van Nismo maar net tijdens de pre-quali was er gewoon commentaar en totaal niet op Nismo alleen gericht, misschien een stream om even in de gaten te houden.
Las op RTL GP twitter dat het officieel was en verder wat Duitse sites die melden dat vanwege de schandalen LMP1 en F1 te duur zijn en dus de keuze voor FE is gemaakt.quote:
Het zou me niets verbazen dat ze stoppen maar kon het nog niet vinden op sites als autosport.com en zo.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Las op RTL GP twitter dat het officieel was en verder wat Duitse sites die melden dat vanwege de schandalen LMP1 en F1 te duur zijn en dus de keuze voor FE is gemaakt.
Jammer, maar ja, dat is uiteindelijk toch ook vrij normaal in de enduranceracerij? Dat klasses komen en gaan dus, het lijkt me in elk geval niet de verwachting dat je over 20 jaar nog naar LMP1/2/3/watdanook kijkt, zal dan vast weer anders hetenquote:Op donderdag 27 juli 2017 18:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar helaas. Ik zie in ieder geval de LMP1-klasse in de niet al te verre toekomst verdwijnen. En laat dan die LMP2 ook maar zitten.
Meestal is er dan een opkomend concept dat helemaal hip is. Dat ontbreekt een beetje hier.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, maar ja, dat is uiteindelijk toch ook vrij normaal in de enduranceracerij? Dat klasses komen en gaan dus, het lijkt me in elk geval niet de verwachting dat je over 20 jaar nog naar LMP1/2/3/watdanook kijkt, zal dan vast weer anders heten
Ja, is ook zo, maar ik vond die hoogtechnologische LMP1-klasse eigenlijk wel heel tof. Wat mij betreft zat er nog meer dan genoeg rek in.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, maar ja, dat is uiteindelijk toch ook vrij normaal in de enduranceracerij? Dat klasses komen en gaan dus, het lijkt me in elk geval niet de verwachting dat je over 20 jaar nog naar LMP1/2/3/watdanook kijkt, zal dan vast weer anders heten
En dat is exact het probleem van de hedendaagse racerij. Is het simpel, dan is het technologisch gezien niet interessant genoeg voor fabrikanten. Is het technisch hoogstaand, dan is het al snel te duur.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Door die high tech hybride systemen zijn de kosten in een aantal jaren enorm gestegen.
Wagens op basis van de straatauto's of prototypes met body van straatauto?quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat is exact het probleem van de hedendaagse racerij. Is het simpel, dan is het technologisch gezien niet interessant genoeg voor fabrikanten. Is het technisch hoogstaand, dan is het al snel te duur.
Maar misschien is een nieuwe GT1 dan wel een mooi compromis. Raceversies van de LaFerrari, P1, 918, Agera, Chiron en noem maar op. Limiet op 1000 pk, gewicht op 1500 kg en zoek de rest maar uit.
Soms maakt dat niet eens zo heel veel uit. Om even een voorbeeld te noemen: de 911 Cup is op basis van de straatauto en de RSR is een racewagen met de body van de straatauto.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wagens op basis van de straatauto's of prototypes met body van straatauto?
Nu is het dan echt officieelquote:Op donderdag 27 juli 2017 19:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen dat ze stoppen maar kon het nog niet vinden op sites als autosport.com en zo.
ByKolles die FP1 of de opwarmronde nog niet doorkomt En Toyota die er altijd wel in slaagt om ergens pech te hebben. Winst voor LMP2 confirmed.quote:
Plus nog een stuk of wat nieuwe LMP1 teams.quote:
Geloof jij dat die er echt gaan komen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Plus nog een stuk of wat nieuwe LMP1 teams.
Geld. LMP1 en F1 zijn te duur geworden voor Porsche, zeker na alle schandalen. Nu ook weer met de Cayenne. FE is de enige nog aansprekende betaalbare klasse die past in het toekomstbeeld van Porsche.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef beantherio het volgende:
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze.
Ja.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geloof jij dat die er echt gaan komen?
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef beantherio het volgende:
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze.
Ik geloof wel dat Formule E aanzienlijk goedkoper is dan LMP1 (of Formule 1) maar de marketingwaarde lijkt me ook veel lager. Enerzijds rijdt je met auto's die nauwelijks te onderscheiden zijn van je concurrenten (iedereen rijdt met hetzelfde chassis en met vrijwel dezelfde, gestandaardiseerde componenten) en anderzijds staan de auto's nog veel verder van gewone personenauto's. De synergie qua ontwikkeling en innovatie richting de personenauto's van een fabrikant als Porsche lijkt me daarom ook stukken lager en minder interessant. Ik begrijp de kostenoverweging wel, maar dit is een twijfelachtige manier van het hanteren van de kaasschaaf.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geld. LMP1 en F1 zijn te duur geworden voor Porsche, zeker na alle schandalen. Nu ook weer met de Cayenne. FE is de enige nog aansprekende betaalbare klasse die past in het toekomstbeeld van Porsche.
En dan net als in FE elk half uur van auto wisselen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef beantherio het volgende:
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze.
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geloof jij dat die er echt gaan komen?
Daar zijn ook andere oplossingen voor te bedenken. Misschien met het verwisselbaar maken van accu's? Het punt is nu juist dat die techniek zich moet ontwikkelen. Bijvoorbeeld binnen de WEC. Hybride technieken zijn ook verbeterd doordat ze binnen de WEC werden toegepast.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En dan net als in FE elk half uur van auto wisselen?
Niet als ze net als Rebellion jarenlang kapitalen uitgeven om vanuit een hogere klasse in gevecht te zijn met de veel goedkopere LMP2's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.
Door afhaken van Audi, Porsche en misschien Toyota komt voor privateers een overwinning op Le Mans binnen de mogelijkheden te liggen.
Retorische vraag hè?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:11 schreef Fer het volgende:
Toyota is wel genaaid nu. Nooit de LM24 gewonnen en iedere overwinning heeft geen waarde zonder sterke concurenten.
Wat rest ze nu?
Vraag het Audi van 2000 tot 2007.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Retorische vraag hè?
Wie gaat er nou tientallen miljoenen besteden aan de kans op een overwinning die niets betekent?
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Retorische vraag hè?
Wie gaat er nou tientallen miljoenen besteden aan de kans op een overwinning die niets betekent?
Voor de voortzetting van het lopende programma? Lijkt me niet. Ze hoeven niets meer te ontwikkelen. Op zich een koopje, ware het niet dat het niks oplevert.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.
Niet voor Toyota.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.
De 2 Perrinn's gaan er in ieder geval niet meer komen, omdat de opdrachtgever nog niet betaald heeft. Hij richt zich nu op een volledige elektrische Garage 56 entry in 2019.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.
Door afhaken van Audi, Porsche en misschien Toyota komt voor privateers een overwinning op Le Mans binnen de mogelijkheden te liggen.
Dat komt alleen bij motorsport vandaan dus voorlopig nog een korrel zout.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:28 schreef sasquatsch het volgende:
Nu nog de performance van de hybriden en niet-hybriden meer gelijktrekken en Toyota is ook tevreden.
https://www.motorsport.co(...)brid-fia-aco-957946/
en ByKolles valt al af in de eerste 10 minuten van de eerste oefensessiequote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.dailysportscar(...)three-lmp1-cars.html
Dat betekent dus 2 SMP Dallara's, 1 ByKolles en sowieso 2 Ginetta LMP1s, tegen de Toyota's. Met waarschijnlijk nog wel een Ginetta erbij. Ok, Toyota zal de snelste blijven maar er is in ieder geval competitie .
Valt mee hoor, in Le Mans vielen ze snel uit maar ze hadden gewoon voor het hele P2 veld gekwalificeerd. Tijdens de 6H van Spa reden ze zonder problemen naar de finish. Die auto is echt beter geworden sinds ze er een Nissan LMP1 motor in hebben zitten. Ze hebben vorige week nog getest zonder noemenswaardige problemen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en ByKolles valt al af in de eerste 10 minuten van de eerste oefensessie
Het lijkt me wel leuk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 03:15 schreef Fir3fly het volgende:
https://www.facebook.com/fiawec/videos/1619215494801565/
Circuit Safari, oftewel bussen met fans op het circuit tijdens FP3. Ja, dat lees je correct.
quote:A meeting convened by the FIA Endurance Commission saw attendance, DSC believes, by a large group of manufacturer representatives including Toyota, Nissan, Renault, Ford, McLaren, BMW and Ferrari.
Terug naar de jaren zoals met Racing for Holland, Pescarolo.quote:Op woensdag 1 november 2017 14:07 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.dailysportscar(...)or-super-season.html
Manor dus ook naar LMP1 met een Ginetta, in navolging van Dragonspeed waar het nog niet van bekend is welke auto men gaat inzetten.
Dus we hebben volgend jaar in LMP1:
2x Ginetta (nog onbekend welk team)
1x Manor TRS Ginetta
1x ByKolles
2x SMP Dallara
1(2?)x Dragonspeed
2x Toyota
De FIA en de ACO hebben snel gereageerd, met de verschuiving naar een winterkalender als voornaamste maatregel. Het seizoen begint nu pas mei volgend jaar, dus teams hebben nu veel meer tijd om voor te bereiden. Dat heeft een aantal teams zoals Manor over de streep getrokken.quote:Op vrijdag 17 november 2017 18:36 schreef Nattekat het volgende:
En dan nog maar te bedenken dat het er heel zwart uit zag van de zomer.
quote:Op vrijdag 17 november 2017 18:35 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de Dallara LMP1, 2 er van gaan ingezet worden door SMP Racing, ondersteund door ART (GP2 kijkers zullen die kennen) met een AER V6 turbo. Dragonspeed heeft er ook één, daar komt een Gibson motor in gebaseerd op de huidige LMP2 motor. Flink opgevoerd uiteraard, en geen turbo (yay).
Manor gaat met hun Ginetta gebruik maken van de Mechachrome motor, V6 twin turbo aangepast van de GP2 motor voor 2018.
Er gaan geruchten dat Rebellion ook weer terugkomt naar LMP1 na een jaartje in LMP2, misschien zelfs met een auto gebouwd door Oreca. Ze gaan in ieder geval niet meer naar Daytona zoals vorig jaar.
Verder zijn er nog de twee Ginettas verkocht aan een onbekend team, daar gaan geruchten dat de motoren daarvan gebouwd gaan worden door een fabrikant die nog nooit op Le Mans is geweest.
Al met al ziet de grid er voor LMP1 heel goed uit volgend jaar. Helaas alleen maar Toyota als fabrikant maar dat mag de pret niet drukken .
Die lichten doen ergens aan denkenquote:Op vrijdag 17 november 2017 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind hem er erg vet uit zien!
Goed punt, dat werd inderdaad ook gezegd. Mooi dat deze geruchten tot nu toe allemaal uitkomen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 21:21 schreef sasquatsch het volgende:
En waarschijnlijk wel meer dan alleen maar Le Mans.
Zei Stroll niet dat hij de toegevoegde waarde niet zag van zo'n race te rijden?quote:Op woensdag 22 november 2017 23:05 schreef sasquatsch het volgende:
Robin Frijns gaat waarschijnlijk ook in de 24 uur van Daytona rijden. Hij wordt genoemd bij Jackie Chan DC Racing die twee wagens wil inzetten. Mogelijke teamgenoten zijn Lance Stroll, Felix Rosenqvist en Daniel Juncadella.
https://www.motorsport.co(...)ona-24-hours-981364/
En is nu bevestigdquote:Op woensdag 22 november 2017 23:05 schreef sasquatsch het volgende:
Robin Frijns gaat waarschijnlijk ook in de 24 uur van Daytona rijden. Hij wordt genoemd bij Jackie Chan DC Racing die twee wagens wil inzetten. Mogelijke teamgenoten zijn Lance Stroll, Felix Rosenqvist en Daniel Juncadella.
https://www.motorsport.co(...)ona-24-hours-981364/
Eindelijk Le Mans winnen dan maar?quote:Op dinsdag 19 december 2017 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Toyota ook komend seizoen in FIA WEC
En de andere niet-hybride LMP1 wagens.quote:Op woensdag 20 december 2017 07:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan moeten ze eerst nog eens van de de LMP2's zien te winnen.
Anders plegen ze massaal harakiri.quote:Op dinsdag 19 december 2017 22:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Eindelijk Le Mans winnen dan maar?
In een Audi Sport overal?quote:Op maandag 25 december 2017 14:15 schreef Gezicht het volgende:
https://www.instagram.com/p/BdHsf4yn265/
Is dit een hint naar GvdG en Ford Endurance / Le Mans?
Met al die nieuwe LMP1 privé teams lijkt het erop dat de LMP1 juist weer herboren isquote:Op woensdag 27 december 2017 17:09 schreef heywoodu het volgende:
Sam Bird over het einde van de LMP1 en zijn hoop dat Le Mans weer eens gewonnen wordt door een GT-auto:
http://www.sport1.de/moto(...)se-steht-vor-dem-aus
Neh, LMP1 hoort er bij.quote:Op woensdag 27 december 2017 17:09 schreef heywoodu het volgende:
Sam Bird over het einde van de LMP1 en zijn hoop dat Le Mans weer eens gewonnen wordt door een GT-auto:
http://www.sport1.de/moto(...)se-steht-vor-dem-aus
Wij van wc eend....quote:Op woensdag 27 december 2017 17:09 schreef heywoodu het volgende:
Sam Bird over het einde van de LMP1 en zijn hoop dat Le Mans weer eens gewonnen wordt door een GT-auto:
http://www.sport1.de/moto(...)se-steht-vor-dem-aus
Zat ik toch in de buurtquote:Op maandag 25 december 2017 14:15 schreef Gezicht het volgende:
https://www.instagram.com/p/BdHsf4yn265/
Is dit een hint naar GvdG en Ford Endurance / Le Mans?
Waar kan ik dit zien en wat is het tijdschema? Rtl7 streamt dit niet zo te zien?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:56 schreef heywoodu het volgende:
Dit wil ik morgenavond/nacht/zondag wel kijken
Altijd leuk ook om wat coureurs als Castroneves in dit soort races te zien.
Hierboven staat ergens een link waar het gestreamd wordt volgens mij. Morgenavond is het ook even op Eurosport dus ik heb hoop dat de Player het ook heeft.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:35 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Waar kan ik dit zien en wat is het tijdschema? Rtl7 streamt dit niet zo te zien?
quote:Op vrijdag 26 januari 2018 12:35 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Waar kan ik dit zien en wat is het tijdschema? Rtl7 streamt dit niet zo te zien?
Zeker mooi, maar toch word ik net wat meer warm van het rauwe geweld wat we hier op 11, 15 en vooral 18 februari te zien krijgen in de NASCARquote:Op zaterdag 27 januari 2018 22:43 schreef King_Merc het volgende:
blijft een mooie baan ook in PC2 en Rfactor , die chicane blijft mn favoriete stuk baan
Niet bij mij.quote:
Extra koelingquote:Op zaterdag 27 januari 2018 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ze rijden daar een beetje met de deurtjes open
Ik had de Youtube-stream en die kapte ermee. Maar de lmsa.tv-stream is top.quote:
Oh jaquote:
quote:He's going to stroke his pussy
quote:Op zondag 28 januari 2018 10:50 schreef sasquatsch het volgende:
Opmerking van een IMSA commentator over AJ Allmendinger die een kat in zijn motorhome heeft
[..]
flink wat pech gehad ja.. 4 lekke banden ? de afgelopen 10 uur ?quote:Op zondag 28 januari 2018 13:55 schreef Sabata het volgende:
Renger vd Zande uitgevallen, Auto officieel "retired"
de commentatoren zijn erg lovend over Bleekemolenquote:Op zondag 28 januari 2018 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Dik half uur, Bleekemolen heel hard op weg naar Bortolotti
Bleekemolen is dan ook een baas, wat die vent in zijn carrière allemaal al gereden heeft...quote:Op zondag 28 januari 2018 20:09 schreef King_Merc het volgende:
[..]
de commentatoren zijn erg lovend over Bleekemolen
, mwoah.. hoop is er nog wel, 2 jaar terug, liep de nummer 3 (of 2 ) ook flink in in de laatste 5 ronden..quote:
Gelukkig reed ook Rik Breukers in de auto van Bortolotti, dus toch een Nederlander op het podiumquote:
quote:Op maandag 29 januari 2018 10:31 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals verwacht gaan Jan Lammers en Frits van Eerd samen met de al eerder bevestigde Giedo van der Garde de 24 uur van Le Mans rijden. Voor Jan Lammers wordt het de 24ste keer dat hij deze race rijdt. Ter voorbereiding zal hij ook de 6 uur van Spa gaan rijden met van Eerd en Van der Garde. Hij zal echter niet het hele WEC seizoen gaan rijden.
https://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/362466/
quote:Alonso combineert F1 met volledig WEC-seizoen
Fernando Alonso werkt dit jaar een dubbelprogramma af. McLaren heeft de Spanjaard groen licht gegeven om zijn Formule 1-activiteiten te combineren met deelname aan het World Endurance Championship. Alonso rijdt van het 'WEC Super Season 2018/2019' alle races die in 2018 plaatsvinden, met uitzondering van het treffen op Fuji (21 oktober). Deze wedstrijd clasht met de Grand Prix van Amerika.
Dit betekent dat Alonso dit jaar deelneemt aan de 24 uur van Le Mans. Of hij ook uitkomt in de WEC-wedstrijden die in 2019 worden gehouden is nog niet duidelijk. Het komende WEC-seizoen begint op 5 mei met de 6 uur van Spa, zes weken later is de 2018-editie van de 24 uur van Le Mans. Het 'WEC Super Season 2018/2019' eindigt na de 24-uursrace op het Circuit de la Sarthe van 2019, op 15 en 16 juni.
Alonso heeft nooit een geheim gemaakt van zijn wens om de 24 uur van Le Mans te rijden. Eind vorig jaar reed hij namens Toyota al tijdens de rookietest in Bahrein en afgelopen weekend deed hij mee aan de 24 uur van Daytona. Toyota wordt ook het team waarvoor de tweevoudig Formule 1-kampioen zal uitkomen in het WEC. Alonso deelt de #8 Toyota LMP1 met Sébastien Buemi en Kazuki Nakajima. De #7 van het Japanse merk wordt komend seizoen bemand door Mike Conway, Kamui Kobayashi en José Maria López.
"Het is geen geheim dat Fernando wilde meedoen aan de 24 uur van Le Mans. Ik denk dat iedereen in onze organisatie erkent dat een gemotiveerde, hongerige en blije coureur van wereldklasse als Fernando van heel grote waarde voor elk Formule 1-team is", reageert McLaren-directeur Zak Brown.
"Vorig jaar kwamen we tot de gezamenlijke beslissing dat Fernando in plaats van de Grand Prix van Monaco de Indy 500 zou rijden", vervolgt Brown. "Maar we hebben altijd gezegd dat we elke mogelijkheid op afzonderlijke basis zouden overwegen. We weten allebei dat, in 2018, succesvol zijn in de Formule 1 onze belangrijkste prioriteit is."
"Bij McLaren zijn we, evenals Fernando, racers in hart en nieren. Ons team is gebouwd op een dappere erfenis van meedoen en succesvol zijn in verschillende vormen van de autosport", weet Brown. "Net zo belangrijk is het vertrouwen dat niets ons afleidt bij het belangrijkste doel: de Formule 1. Na een grondige evaluatie zijn we tot de conclusie gekomen dat dit project dat niet doet en dat de belangen van McLaren de overhand krijgen."
quote:Op donderdag 25 januari 2018 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
Franse krant Le Maine Libre zegt dat Rebellion met een VAG-motor gaat rijden... Waarschijnlijk Porsche of Audi.
quote:Multiple sources in Daytona confirmed that Rebellion Racing’s planned two car LMP1 programme for the 2018/ 19 FIA WEC ‘Super Season’ will see their ORECA chassis equipped with a Gibson V8 power plant (LMP2 version pictured above), rumours of a VAG sourced or badged engine seemingly wide of the mark.
Toch wel jammer.quote:Op woensdag 31 januari 2018 12:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wordt waarschijnlijk een Gibson motor.
[..]
Hoezo? Gibson is in feite een ander naamplaatje voor de Zytek motoren, die dingen zijn bijna niet kapot te krijgen. Het is alleen jammer voor de speculaties omtrent een terugkeer van VAG in het WECquote:
Dat laatste bedoelde ik dan ook .quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:27 schreef Sabata het volgende:
[..]
Hoezo? Gibson is in feite een ander naamplaatje voor de Zytek motoren, die dingen zijn bijna niet kapot te krijgen. Het is alleen jammer voor de speculaties omtrent een terugkeer van VAG in het WEC
https://www.motorsport.co(...)ship-alonso-1003592/twitter:olivierpla twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 15:19:43 Many thanks @FIAWEC I can’t believe you did it... your lack of consideration and respect for the drivers who had a contrat with a team in IMSA to race in NAEC the same weekend are unbelievable. I’m sure I will be not the only one to be impressed with what you did 👎🏻 reageer retweet
Niet echt, de originele datum was dit al. Maar zei zeurden daarover en daarom werd het verplaatst.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 19:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die zeikerds hebben natuurlijk wel gewoon gelijk.
quote:Krohn Teams Up With Eurasia for 24H Le Mans
Krohn, Bertolini, Jonsson to drive Eurasia LMP2 entry for 24 Hours of Le Mans…
Spektakel gegarandeerdquote:
twitter:eurasiaracing twitterde op zaterdag 17-03-2018 om 14:18:15 Team's statement on our #LeMans24 entry. https://t.co/biwDG9TRj4 reageer retweet
Waar ben je nou helemaal mee bezig? #nattekrantquote:Op zondag 18 maart 2018 17:45 schreef Nattekat het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEE
Er is een mogelijkheid dat ik uitgerekend het grote weekend weg ben
Niet mijn ideequote:Op zondag 18 maart 2018 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waar ben je nou helemaal mee bezig? #nattekrant
Ach ja Toyota wint toch met overmacht.quote:Op zondag 18 maart 2018 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet mijn idee
Je hebt van die figuren die van alle weekenden in de wereld uitgerekend de verkeerde uitkiezen.
Dat is waar, maar tochquote:Op zondag 18 maart 2018 19:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ach ja Toyota wint toch met overmacht.
Toen ik de datum hoorde, wist ik al meteen hoe laat het is... Ik hou dat weekend wel leeg.quote:
Dan zeg je gewoon dat je niet kan.quote:Op zondag 18 maart 2018 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet mijn idee
Je hebt van die figuren die van alle weekenden in de wereld uitgerekend de verkeerde uitkiezen.
Dit is iets te mooi om af te slaan.quote:Op zondag 18 maart 2018 20:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan zeg je gewoon dat je niet kan.
twitter:FIAWEC twitterde op donderdag 22-03-2018 om 15:34:00 [BREAKING] Olá Brasil, it’s official! We’ll be back to race at @InterlagosTrack for the 6 Hours of São Paulo in 2019/2020 Season 🇧🇷🏁 https://t.co/bb02wo5gHM reageer retweet
Zijn YouTube kanaal is een aanrader.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:34 schreef Fir3fly het volgende:
Nicki Thiim (van Aston Martin) achter de schermen bij de pre-season test. Dit soort beelden zie je weinig!
Ik heb wel eens tegen hem geracet in iRacing. Helaas was hij te snel voor mij . Maar inderdaad, hij is erg vermakelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:43 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Zijn YouTube kanaal is een aanrader.
Ik doe niet eens aan gamen en ik vind het geweldig.
Mic check, Jackie Stewart, Feliz Navidad
Krankzinnige acceleratie en bochtensnelheid:quote:Op maandag 9 april 2018 17:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Porsche gunt de 919 nog een afscheidstournee, en heeft daarvoor de auto aangepast qua motor en aero.Met meer vermogen en neerwaartse druk knalde Neel Jani sneller over Spa dan het pole rondje van Hamilton vorig jaar!:
https://www.autoblog.nl/n(...)n-108487#post-108487
Zelfs op beeld ziet dit er snel uit.quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Krankzinnige acceleratie en bochtensnelheid:
Het ziet er heel raar uit zo snel als ie door de bochten gaat. Je verwacht ieder moment een spin maar maar het lijkt haast alsof ie over een (hele snelle) rails gaat. Downforce ftw.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs op beeld ziet dit er snel uit.
Dat record gaat er in augustus weer aanquote:Op maandag 9 april 2018 17:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Porsche gunt de 919 nog een afscheidstournee, en heeft daarvoor de auto aangepast qua motor en aero.Met meer vermogen en neerwaartse druk knalde Neel Jani sneller over Spa dan het pole rondje van Hamilton vorig jaar!:
https://www.autoblog.nl/n(...)n-108487#post-108487
Met ambulance afgevoerdtwitter:f1writers twitterde op vrijdag 04-05-2018 om 16:22:02 VIDEO: Fittipaldi big crash in Qualifying. He hit the tire barriers hard at Eau Rouge. #6hSpa https://t.co/cjI6YhNeIY reageer retweet
Streamquote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:47 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Waar is de 6 uur van spa live te zien ? (Welke zender? )
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 16:28 schreef ondeugend het volgende:
Pietro Fittipaldi is net flink gecrashed
Filmpje in de tweetMet ambulance afgevoerdtwitter:f1writers twitterde op vrijdag 04-05-2018 om 16:22:02 VIDEO: Fittipaldi big crash in Qualifying. He hit the tire barriers hard at Eau Rouge. #6hSpa https://t.co/cjI6YhNeIY reageer retweet
Onbevestigde update; beide benen gebroken
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 17:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Gisteren kreeg ik van een maat de kans om met gratis kaarten naar de quali vandaag te gaan. Niet op in kunnen gaan wegens andere verplichtingen
ja hoe denk je hoe ongemakkelijk ik me voel. Ben hem al 4 jaar het leven zuur aan het maken om mee te gaan naar de 6 uur van Spa. Dit jaar heeft hij kaarten gekregen via het werk, en zit ik aan verplichtingen vast van onze nieuwe woonst die in de eindfase zitquote:
Dat is echt zuurquote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja hoe denk je hoe ongemakkelijk ik me voel. Ben hem al 4 jaar het leven zuur aan het maken om mee te gaan naar de 6 uur van Spa. Dit jaar heeft hij kaarten gekregen via het werk, en zit ik aan verplichtingen vast van onze nieuwe woonst die in de eindfase zit
ja ik. morgen om 5 uur gaan we rijdenquote:
Dat laatste schijnt niet waar te zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 19:40 schreef sasquatsch het volgende:
Het team van Manor heeft zich terug getrokken. Hun titelsponsor CEFC heeft nog niets betaald.
Ze hopen er in Le Mans bij te zijn, maar de ACO heeft al aan eerste reserve KCMG gevraagd om standby te staan.
https://www.motorsport.co(...)ws-from-spa-1033548/
Ook present! 👍🏼Perfect circuit om in 6u volledig rond te lopenquote:
gewoon een beetje ducttape gebruikenquote:
Het was een half uur geleden ofzoquote:
Of motorsports.tvquote:Op zaterdag 5 mei 2018 15:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het was een half uur geleden ofzo
Gewoon terugspoelen op de Player.
Nu helaas in de pits met problemen .quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:43 schreef sasquatsch het volgende:
Racing Team Nederland aan de leiding in LMP2
Nee. Beide hebben een wat hete gearbox.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:22 schreef northernlight81 het volgende:
Hier hebben ze Conway toch ff vriendelijk verzocht Alonso niet in te halen en er verder achter te gaan rijden lijkt me. 😉
Oke, wist ik niet. Tnx.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Beide hebben een wat hete gearbox.
Ik vertrouw die Honda niet.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:32 schreef northernlight81 het volgende:
Lang geleden dat Alonso een race gewonnen heeft volgens mij. Het is hem gegunt.
Goed gereden.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:32 schreef northernlight81 het volgende:
Lang geleden dat Alonso een race gewonnen heeft volgens mij. Het is hem gegunt.
dat idee had ik toch ook een beetje, maar leuk voor Alonsoquote:Op zaterdag 5 mei 2018 19:22 schreef northernlight81 het volgende:
Hier hebben ze Conway toch ff vriendelijk verzocht Alonso niet in te halen en er verder achter te gaan rijden lijkt me. 😉
LMP1 ziet er wel een heel beetje anders uit he?quote:
Alleen Toyota als fabrieksteam en verder aan aantal privateers.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 16:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
LMP1 ziet er wel een heel beetje anders uit he?
twitter:VanthoorLaurens twitterde op zaterdag 02-06-2018 om 15:34:52 Congratulations @fia ! You finished the job.. One of the most iconic corners in history have now been destroyed. #PorscheCorners https://t.co/gmlcHhniio reageer retweet
Gvdquote:Op zondag 3 juni 2018 16:43 schreef franklop het volgende:[ afbeelding ]twitter:VanthoorLaurens twitterde op zaterdag 02-06-2018 om 15:34:52 Congratulations @fia ! You finished the job.. One of the most iconic corners in history have now been destroyed. #PorscheCorners https://t.co/gmlcHhniio reageer retweet
Porsche bochten hebben meer asfalt gekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Briljantquote:Op zaterdag 2 juni 2018 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Porsche met ''Pink Pig'' terug naar 24 uren van Le Mans
quote:Op zondag 3 juni 2018 19:47 schreef heywoodu het volgende:
Dra-má-tisch. Laat dan gelijk de hele 24u van Le Mans maar zitten. Wat een schande! Tjongejonge.Ik ga boycotten hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zoals gewoonlijk weer 23 uur hier spenderen tijdens Le Mansquote:
Nee, serieus nietquote:Op maandag 4 juni 2018 17:48 schreef PierreTT het volgende:
[..]
En zoals gewoonlijk weer 23 uur hier spenderen tijdens Le Mans
Ah jammerquote:
Eisen? Wat ben je, Trump of I.S. ?quote:Op maandag 11 juni 2018 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik eis hierbij dat alles een week wordt uitgesteld
Dat is geheimquote:Op maandag 11 juni 2018 16:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Eisen? Wat ben je, Trump of I.S. ?
Yeah!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |