quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
acestream://53a3b7d732cb786f8a7fe10fce7912279a0c1da9 SD
acestream://66ce42b59cd7028be149ee7e7ca17066910b2db3 HD
Bedankt! Ik moet helaas de halve race missen dus heb hem niet gekocht op de app .quote:Op zondag 16 juli 2017 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
acestream://53a3b7d732cb786f8a7fe10fce7912279a0c1da9 SD
acestream://66ce42b59cd7028be149ee7e7ca17066910b2db3 HD
Le Mans is door een wagen gewonnen die een uur in de garage heeft gestaanquote:Op zondag 16 juli 2017 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
Top 3 nog steeds binnen een seconde na meer dan 50 minuten .
Zo jammer dat de 8 er al uit ligt .
Focus naar FE zag ik voorbij komen, dus dat zal niet de GT zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar zou Porsche binnen 24 uur met een aankondiging komen dat er een programma in het WEC wordt stopgezet. De vraag is alleen of dat LMP1 gaat zijn of GT. Aldus diverse Duitse bronnen en sportscar365.
Ik zie een kans(je) voor Toyota om misschien eens over winnen na te denken.quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Focus naar FE zag ik voorbij komen, dus dat zal niet de GT zijn.
De RSR blijven ze wel maken. Zal dus heel, heel waarschijnlijk om de LMP1 gaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar zou Porsche binnen 24 uur met een aankondiging komen dat er een programma in het WEC wordt stopgezet. De vraag is alleen of dat LMP1 gaat zijn of GT. Aldus diverse Duitse bronnen en sportscar365.
Is al zeker. Porsche stapt eind dit jaar uit de LMP1 (te duur) en gaat Formule E doen. En geen Formule 1.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De RSR blijven ze wel maken. Zal dus heel, heel waarschijnlijk om de LMP1 gaan.
Tot niet heel lang geleden dacht ik nog dat het WEC heel veel populairder zou worden vanwege de veel diversere techniek in de topklasse. Maar helaas. Ik zie in ieder geval de LMP1-klasse in de niet al te verre toekomst verdwijnen. En laat dan die LMP2 ook maar zitten.
Misschien de GT1 terug? Of als ik even helemaal vrij denk: doe maar GT1/GT2/GT3.
Jeeeeezus....quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al zeker. Porsche stapt eind dit jaar uit de LMP1 (te duur) en gaat Formule E doen. En geen Formule 1.
Dit moet in onderstaande topic anders worden sommigen hier mad:quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:16 schreef Klonk het volgende:
Geen idee of deze stream al voorbij is gekomen, is van het team van Nismo maar net tijdens de pre-quali was er gewoon commentaar en totaal niet op Nismo alleen gericht, misschien een stream om even in de gaten te houden.
Las op RTL GP twitter dat het officieel was en verder wat Duitse sites die melden dat vanwege de schandalen LMP1 en F1 te duur zijn en dus de keuze voor FE is gemaakt.quote:
Het zou me niets verbazen dat ze stoppen maar kon het nog niet vinden op sites als autosport.com en zo.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Las op RTL GP twitter dat het officieel was en verder wat Duitse sites die melden dat vanwege de schandalen LMP1 en F1 te duur zijn en dus de keuze voor FE is gemaakt.
Jammer, maar ja, dat is uiteindelijk toch ook vrij normaal in de enduranceracerij? Dat klasses komen en gaan dus, het lijkt me in elk geval niet de verwachting dat je over 20 jaar nog naar LMP1/2/3/watdanook kijkt, zal dan vast weer anders hetenquote:Op donderdag 27 juli 2017 18:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar helaas. Ik zie in ieder geval de LMP1-klasse in de niet al te verre toekomst verdwijnen. En laat dan die LMP2 ook maar zitten.
Meestal is er dan een opkomend concept dat helemaal hip is. Dat ontbreekt een beetje hier.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, maar ja, dat is uiteindelijk toch ook vrij normaal in de enduranceracerij? Dat klasses komen en gaan dus, het lijkt me in elk geval niet de verwachting dat je over 20 jaar nog naar LMP1/2/3/watdanook kijkt, zal dan vast weer anders heten
Ja, is ook zo, maar ik vond die hoogtechnologische LMP1-klasse eigenlijk wel heel tof. Wat mij betreft zat er nog meer dan genoeg rek in.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, maar ja, dat is uiteindelijk toch ook vrij normaal in de enduranceracerij? Dat klasses komen en gaan dus, het lijkt me in elk geval niet de verwachting dat je over 20 jaar nog naar LMP1/2/3/watdanook kijkt, zal dan vast weer anders heten
En dat is exact het probleem van de hedendaagse racerij. Is het simpel, dan is het technologisch gezien niet interessant genoeg voor fabrikanten. Is het technisch hoogstaand, dan is het al snel te duur.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Door die high tech hybride systemen zijn de kosten in een aantal jaren enorm gestegen.
Wagens op basis van de straatauto's of prototypes met body van straatauto?quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat is exact het probleem van de hedendaagse racerij. Is het simpel, dan is het technologisch gezien niet interessant genoeg voor fabrikanten. Is het technisch hoogstaand, dan is het al snel te duur.
Maar misschien is een nieuwe GT1 dan wel een mooi compromis. Raceversies van de LaFerrari, P1, 918, Agera, Chiron en noem maar op. Limiet op 1000 pk, gewicht op 1500 kg en zoek de rest maar uit.
Soms maakt dat niet eens zo heel veel uit. Om even een voorbeeld te noemen: de 911 Cup is op basis van de straatauto en de RSR is een racewagen met de body van de straatauto.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wagens op basis van de straatauto's of prototypes met body van straatauto?
Nu is het dan echt officieelquote:Op donderdag 27 juli 2017 19:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen dat ze stoppen maar kon het nog niet vinden op sites als autosport.com en zo.
ByKolles die FP1 of de opwarmronde nog niet doorkomt En Toyota die er altijd wel in slaagt om ergens pech te hebben. Winst voor LMP2 confirmed.quote:
Plus nog een stuk of wat nieuwe LMP1 teams.quote:
Geloof jij dat die er echt gaan komen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Plus nog een stuk of wat nieuwe LMP1 teams.
Geld. LMP1 en F1 zijn te duur geworden voor Porsche, zeker na alle schandalen. Nu ook weer met de Cayenne. FE is de enige nog aansprekende betaalbare klasse die past in het toekomstbeeld van Porsche.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef beantherio het volgende:
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze.
Ja.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geloof jij dat die er echt gaan komen?
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef beantherio het volgende:
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze.
Ik geloof wel dat Formule E aanzienlijk goedkoper is dan LMP1 (of Formule 1) maar de marketingwaarde lijkt me ook veel lager. Enerzijds rijdt je met auto's die nauwelijks te onderscheiden zijn van je concurrenten (iedereen rijdt met hetzelfde chassis en met vrijwel dezelfde, gestandaardiseerde componenten) en anderzijds staan de auto's nog veel verder van gewone personenauto's. De synergie qua ontwikkeling en innovatie richting de personenauto's van een fabrikant als Porsche lijkt me daarom ook stukken lager en minder interessant. Ik begrijp de kostenoverweging wel, maar dit is een twijfelachtige manier van het hanteren van de kaasschaaf.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geld. LMP1 en F1 zijn te duur geworden voor Porsche, zeker na alle schandalen. Nu ook weer met de Cayenne. FE is de enige nog aansprekende betaalbare klasse die past in het toekomstbeeld van Porsche.
En dan net als in FE elk half uur van auto wisselen?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef beantherio het volgende:
Teleurstellend. Porsche staat wat mij betreft voor GT en LMP-achtige prototypes. Waarom ze daarom ineens naar een open wheel-serie willen is me een raadsel. Beter was het geweest om binnen de WEC te streven naar meer 'groene' technieken dan wel volledig elektrisch aangedreven auto's. Dit vind ik geen goede keuze.
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geloof jij dat die er echt gaan komen?
Daar zijn ook andere oplossingen voor te bedenken. Misschien met het verwisselbaar maken van accu's? Het punt is nu juist dat die techniek zich moet ontwikkelen. Bijvoorbeeld binnen de WEC. Hybride technieken zijn ook verbeterd doordat ze binnen de WEC werden toegepast.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En dan net als in FE elk half uur van auto wisselen?
Niet als ze net als Rebellion jarenlang kapitalen uitgeven om vanuit een hogere klasse in gevecht te zijn met de veel goedkopere LMP2's.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.
Door afhaken van Audi, Porsche en misschien Toyota komt voor privateers een overwinning op Le Mans binnen de mogelijkheden te liggen.
Retorische vraag hè?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:11 schreef Fer het volgende:
Toyota is wel genaaid nu. Nooit de LM24 gewonnen en iedere overwinning heeft geen waarde zonder sterke concurenten.
Wat rest ze nu?
Vraag het Audi van 2000 tot 2007.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Retorische vraag hè?
Wie gaat er nou tientallen miljoenen besteden aan de kans op een overwinning die niets betekent?
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 22:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Retorische vraag hè?
Wie gaat er nou tientallen miljoenen besteden aan de kans op een overwinning die niets betekent?
Voor de voortzetting van het lopende programma? Lijkt me niet. Ze hoeven niets meer te ontwikkelen. Op zich een koopje, ware het niet dat het niks oplevert.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.
Niet voor Toyota.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeg maar gerust enkele honderden miljoenen, want dat kost de LMP1-H.
De 2 Perrinn's gaan er in ieder geval niet meer komen, omdat de opdrachtgever nog niet betaald heeft. Hij richt zich nu op een volledige elektrische Garage 56 entry in 2019.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval een paar Ginetta LMP1's.
Door afhaken van Audi, Porsche en misschien Toyota komt voor privateers een overwinning op Le Mans binnen de mogelijkheden te liggen.
Dat komt alleen bij motorsport vandaan dus voorlopig nog een korrel zout.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:28 schreef sasquatsch het volgende:
Nu nog de performance van de hybriden en niet-hybriden meer gelijktrekken en Toyota is ook tevreden.
https://www.motorsport.co(...)brid-fia-aco-957946/
en ByKolles valt al af in de eerste 10 minuten van de eerste oefensessiequote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.dailysportscar(...)three-lmp1-cars.html
Dat betekent dus 2 SMP Dallara's, 1 ByKolles en sowieso 2 Ginetta LMP1s, tegen de Toyota's. Met waarschijnlijk nog wel een Ginetta erbij. Ok, Toyota zal de snelste blijven maar er is in ieder geval competitie .
Valt mee hoor, in Le Mans vielen ze snel uit maar ze hadden gewoon voor het hele P2 veld gekwalificeerd. Tijdens de 6H van Spa reden ze zonder problemen naar de finish. Die auto is echt beter geworden sinds ze er een Nissan LMP1 motor in hebben zitten. Ze hebben vorige week nog getest zonder noemenswaardige problemen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 21:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en ByKolles valt al af in de eerste 10 minuten van de eerste oefensessie
Het lijkt me wel leuk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 03:15 schreef Fir3fly het volgende:
https://www.facebook.com/fiawec/videos/1619215494801565/
Circuit Safari, oftewel bussen met fans op het circuit tijdens FP3. Ja, dat lees je correct.
quote:A meeting convened by the FIA Endurance Commission saw attendance, DSC believes, by a large group of manufacturer representatives including Toyota, Nissan, Renault, Ford, McLaren, BMW and Ferrari.
Terug naar de jaren zoals met Racing for Holland, Pescarolo.quote:Op woensdag 1 november 2017 14:07 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.dailysportscar(...)or-super-season.html
Manor dus ook naar LMP1 met een Ginetta, in navolging van Dragonspeed waar het nog niet van bekend is welke auto men gaat inzetten.
Dus we hebben volgend jaar in LMP1:
2x Ginetta (nog onbekend welk team)
1x Manor TRS Ginetta
1x ByKolles
2x SMP Dallara
1(2?)x Dragonspeed
2x Toyota
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |