abonnement Unibet Coolblue
pi_172451006
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, mits je je niet te druk maakt.
pi_172451009
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In de jaren 70 werden baby's nog zonder verdoving geopereerd. Die ervaren geen pijn. Echt niet.
Ja het is wel makkelijk om op basis van één voorbeelden selectief om te springen met de algemene consensus onder deskundigen van een bepaald vakgebied. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Óf je vertrouwt op het feit dat wanneer mensen die voor iets geleerd hebben waar jij weinig vanaf weet collectief tot een consensus omtrent een bepaald fenomeen ze het wel bij het juiste eind zullen hebben, of je zweert kennis, kunde en ervaring als geheel af als richtsnoer voor het plaatsen van vertrouwen.

Twijfelen aan wetenschap moet je alleen doen wanneer je er overtuigende argumenten voor hebt, en die vraag ik nu dus aan Bart.
pi_172451015
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lullenkop.

Je bent slecht geïnformeerd. En je hebt je niet verdiept.

Het RIVM heeft het "onderzocht". Zij houden drie slagen om de arm en in feite zeggen zij:

Wij weten het ook niet. Maar wij hopen natuurlijk wel samen met u dat de schade beperkt zal blijven. Wij tasten, net als u in het duister.

En dat is, Pokkel, waar we het mee moeten doen. Meer is het niet.

Als jullie in het algemeen eens de topics zouden volgen die over die dingen gaan dan zou je beter op de hoogte zijn. Jelui hebt veel politieke pretenties maar ondertussen hang je uitsluitend in de kroeg.

Erg overtuigend is dat allemaal niet.
Ik las "te lage dosering om schadelijk te zijn".

quote:
Drinkwaterbedrijf Evides zegt in een reactie dat de gemeten hoeveelheden nog tussen 25 en 75 maal lager liggen dan de maximumwaarden die zijn vastgesteld door de overheid. "De concentraties die nu zijn gemeten zijn dan ook niet schadelijk voor de volksgezondheid", zegt een woordvoerster zaterdag.
pi_172451021
quote:
11s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Geef eens één pagina.
Dat is net zoiets als "speel eens één akkoord".
pi_172451027
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:33 schreef skysherrif het volgende:
Waarom maak je je om half 3 snachts druk om vervuild water bart, doe gewoon chill jongen.
Waarom niet, eentje moet het toch doen, als de anderen er niet op of mee komen.

Wat kan mij trouwens een stad jeuken echter als het daar kan kan het hier ook denk ik dan, en daarom denk ik mogen er wel vragen gesteld worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2017 02:40:46 ]
  zondag 16 juli 2017 @ 02:37:03 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172451028
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gewoon benieuwd, heb je die nodig als docent?
Ja, is verplicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172451030
quote:
6s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hallo, jij doet verontwaardigd dat niemand overstuur is over de aanwezigheid van een bepaalde substantie in het Rotterdamse drinkwater.

Ik stel aanvankelijk dat het niet de stof, maar de dosis is die het gif maakt, en dat er door mensen die ervoor hebben geleerd wordt gesteld dat het er geen risico voor de volksgezondheid is. Zal dan wel. Ik ben geen chemicus en geen zin om me daar in te verdiepen zonder reden om te twijfelen. En dan geef ik je de mogelijkheid om mij te overtuigen van het feit dat ik overstuur moet zijn, en de geleerden opzij moet zetten, en dan grijp je hem niet aan.

Gemiste kans Bart.
Jij hebt hoog stroomopwaarts ook makkelijk praten natuurlijk.
pi_172451032
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:33 schreef skysherrif het volgende:
Waarom maak je je om half 3 snachts druk om vervuild water bart, doe gewoon chill jongen.
Omdat dit 1 van de belangrijkste dingen is om je druk over te maken. Slaap daar een nachtje over en misschien zie je dat dan ook. Geen dwang. Je moet het m.i. zien als de fundamenten van ons bestaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172451033
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lullenkop.

Je bent slecht geïnformeerd. En je hebt je niet verdiept.

Het RIVM heeft het "onderzocht". Zij houden drie slagen om de arm en in feite zeggen zij:

Wij weten het ook niet. Maar wij hopen natuurlijk wel samen met u dat de schade beperkt zal blijven. Wij tasten, net als u in het duister.

En dat is, Pokkel, waar we het mee moeten doen. Meer is het niet.

Als jullie in het algemeen eens de topics zouden volgen die over die dingen gaan dan zou je beter op de hoogte zijn. Jelui hebt veel politieke pretenties maar ondertussen hang je uitsluitend in de kroeg.

Erg overtuigend is dat allemaal niet.
Hiertegenover kan je wel de zaak rondom de angst voor kanker in rubber op de voetbalvelden plaatsen. Dat schetst weer een heel ander beeld van de 'apathische burger'. Men was wel degelijk ongerust, zodanig zelfs dat ouders, leraren en coaches kinderen er niet meer op lieten spelen. Dat was op een bepaalde manier zelfs een hysterisch gebeuren. Sommige clubs waren daardoor zelfs, voor de definitieve uitslag van het nieuwe onderzoek, bereid om het rubber preventief te vervangen. Dan heb je het over tienduizenden euro's.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2017 02:51:20 ]
  zondag 16 juli 2017 @ 02:39:32 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172451041
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:36 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik las "te lage dosering om schadelijk te zijn".

[..]

Dit wordt heel ingewikkeld voor mensen die geloven in homeopathie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172451046
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:36 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik las "te lage dosering om schadelijk te zijn".

[..]

Ik vind jou een leuk joch. En daarom ga ik wat het RIVM daarover beweerde opzoeken. Stel je dat op prijs of geloof je liever iemand met een belang?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 16 juli 2017 @ 02:41:17 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172451053
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind jou een leuk joch. En daarom ga ik wat het RIVM daarover beweerde opzoeken. Stel je dat op prijs of geloof je liever iemand met een belang?
Wat is het belang van Evides om drinkwater te leveren wat schadelijk is voor de gezondheid?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172451054
quote:
15s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:27 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Tsja, ik zit de laatste dagen een beetje Football Manager te spelen en met een bosmaaier brandnetels uit de weg te ruimen. In de vrije uurtjes worden er nog pagina's voor mijn voor onbepaalde tijd opgeschorte debuutroman geschreven.

Is vaarwegenbeheer een eervollere tijdsbesteding.
Ik werk voornamelijk samen met een scheepsbouwkundig ingenieur die zich al 38 jaar min of meer met hetzelfde binnenvaartmodel bezig houdt. Fascinerende kerel wel overigens. Laatst was hij ineens onvindbaar, bleek hij zonder het te melden twee weken op vakantie te zijn. :D
pi_172451064
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:34 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja het is wel makkelijk om op basis van één voorbeelden selectief om te springen met de algemene consensus onder deskundigen van een bepaald vakgebied. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Óf je vertrouwt op het feit dat wanneer mensen die voor iets geleerd hebben waar jij weinig vanaf weet collectief tot een consensus omtrent een bepaald fenomeen ze het wel bij het juiste eind zullen hebben, of je zweert kennis, kunde en ervaring als geheel af als richtsnoer voor het plaatsen van vertrouwen.

Twijfelen aan wetenschap moet je alleen doen wanneer je er overtuigende argumenten voor hebt, en die vraag ik nu dus aan Bart.
Absoluut waar, maar ik vond dit voorbeeld juist zo sprekend omdat de wetenschappelijke consensus zo haaks stond op wat aannemelijk geacht had kunnen worden zonder de inmenging van de wetenschappelijke theorie. Een aanname die gewoon logisch was geweest door baby's te aanschouwen. Hetzelfde mbt dieren en de vraag of ze wel kunnen voelen. Het antwoord ligt gewoon voor je voeten.
Heeft verder niet zoveel van doen met de betreffende casus nee. Dat is een veel te specifiek ding, iets wat volledig afhankelijk is van wetenschappelijk onderzoek binnen een zeer afgebakend gebied, waarover ik ook niets weet. Daarom interesseer ik me ook niet zo in het klimaatdebat; ik weet er niets van af- ik ben veel te afhankelijk van deskundige en wetenschappers.
pi_172451066
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit wordt heel ingewikkeld voor mensen die geloven in homeopathie.
Whehe. :D
pi_172451068
In topvorm voor de wandeltochten, Janneke?
  Moderator zondag 16 juli 2017 @ 02:44:17 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172451069
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit wordt heel ingewikkeld voor mensen die geloven in homeopathie.
_O_
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172451073
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is het belang van Evides om drinkwater te leveren wat schadelijk is voor de gezondheid?
Nog geen oranje kaart gehad ooit?
pi_172451077
Blijft zo'n goed nummer:
pi_172451079
Het wordt nog druk ineens, helaas wel zo slapen.
  zondag 16 juli 2017 @ 02:45:34 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172451080
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:44 schreef Kowloon het volgende:
In topvorm voor de wandeltochten, Janneke?
Beter wordt het niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172451081
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is het belang van Evides om drinkwater te leveren wat schadelijk is voor de gezondheid?
Mind control, Tijger. Laat je niks wijs maken.
pi_172451088
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Beter wordt het niet.
Rest mij niks anders dan een oprechte succeswens. ^O^
  zondag 16 juli 2017 @ 02:48:41 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172451091
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Rest mij niks anders dan een oprechte succeswens. ^O^
Komt wel goed.

Dank :)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')