abonnement Unibet Coolblue
pi_172963599
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet op schiphol zeker?
Ik wist dat er een zure of cynische reactie kwam toen ik je username in dit topic zag.
pi_174348650
quote:
6s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:01 schreef Nielsch het volgende:
hoe ging het ts?
We waren er 3 uur van tevoren.
We hebben ons 2 uur en 40 minuten verveeld.
Helaas pindakaas.
pi_174349495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:51 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

We waren er 3 uur van tevoren.
We hebben ons 2 uur en 40 minuten verveeld.
Helaas pindakaas.
_O- _O- _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_174351189
Wij hadden hetzelfde. Binnen 10m door douane..

Och beter te vroeg dan te laat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_174351282
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:52 schreef Vicky het volgende:
Wij hadden hetzelfde. Binnen 10m door douane..

Och beter te vroeg dan te laat
Douane is bij terugkomst vanuit een niet-EU land dus heeft nog lang geduurd dan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174351764
Terugweg duurde trouwens een stuk langer.
Ik had in het vliegtuig 2 sloffen sigaretten gehaald.
Blijkbaar vallen de Canarische eilanden niet onder Europa regels qua belasting. Dus, gelijk een dikke boete (duurder dan de sigaretten).
Gemaild naar corendon waarom ze zo dom zijn om iets te verkopen in het vliegtuig, wat niet eens mee door de douane mag, en, je raad het al, geen enkele reactie sinds Augustus.
Mja.
pi_174351825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:17 schreef Robin1988 het volgende:
Terugweg duurde trouwens een stuk langer.
Ik had in het vliegtuig 2 sloffen sigaretten gehaald.
Blijkbaar vallen de Canarische eilanden niet onder Europa regels qua belasting. Dus, gelijk een dikke boete (duurder dan de sigaretten).
Gemaild naar corendon waarom ze zo dom zijn om iets te verkopen in het vliegtuig, wat niet eens mee door de douane mag, en, je raad het al, geen enkele reactie sinds Augustus.
Mja.
roken :')
sloffen sigaretten :') :')

boete :D

quote:
Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen

Voor bepaalde gebieden die deel zijn van EU-landen, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:

• Åland (Finland)
• de Canarische Eilanden (Spanje)
• de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
• de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guyana, Martinique, Mayotte en Réunion
• Berg Athos (Griekenland)

Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.
quote:
Hoeveel sigaretten mag ik meenemen van een land buiten de Europese Unie naar Nederland?

Een stuk minder dan binnen de Europese Unie. Let dus goed op dat u niet te veel inslaat. En u mag alleen tabak meenemen als u 17 jaar of ouder bent.

Dit kunt u belastingvrij mee terug nemen:
- 200 sigaretten (1 slof), óf
- 50 sigaren, óf
- 250 gram tabak, óf
- 100 cigarillo's (kleine sigaartjes van maximaal 3 gram)
Terecht dus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174352020
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

roken :')
sloffen sigaretten :') :')

boete :D

[..]

[..]

Terecht dus.

Het was ten eerste niet eens voor mezelf.
Maar ik ben het met de regels eens. Waar ik het niet mee eens ben is dat Corendon, in een vlucht van de Canarische eilanden naar Nederland, een duo pak (2 sloffen in plastic) verkoopt, terwijl ze de koper daar dus helemaal niks mee kan. Lijkt me logisch dat ze het alleen verkopen op vluchten waar je het vervolgens ook daadwerkelijk het vliegveld mee uit mag nemen? Nee dus. Ze hadden allerminst kunnen zeggen: oja, als je dit koopt ga je wel een boete krijgen. Maar nee hoor.
pi_174352039
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:17 schreef Robin1988 het volgende:
Terugweg duurde trouwens een stuk langer.
Ik had in het vliegtuig 2 sloffen sigaretten gehaald.
Blijkbaar vallen de Canarische eilanden niet onder Europa regels qua belasting. Dus, gelijk een dikke boete (duurder dan de sigaretten).
Gemaild naar corendon waarom ze zo dom zijn om iets te verkopen in het vliegtuig, wat niet eens mee door de douane mag, en, je raad het al, geen enkele reactie sinds Augustus.
Mja.
Omdat het Corendon geen zak interesseert dat jij een boete moet betalen natuurlijk, zij hebben hun troep dan al aan jou verkocht.
pi_174352064
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Het was ten eerste niet eens voor mezelf.
Maar ik ben het met de regels eens. Waar ik het niet mee eens ben is dat Corendon, in een vlucht van de Canarische eilanden naar Nederland, een duo pak (2 sloffen in plastic) verkoopt, terwijl ze de koper daar dus helemaal niks mee kan. Lijkt me logisch dat ze het alleen verkopen op vluchten waar je het vervolgens ook daadwerkelijk het vliegveld mee uit mag nemen? Nee dus.
De sigaretten zijn toch ook niet ingenomen? Je moest er alleen belasting over betalen. Wellicht niet heel netjes van Corendon om dat niet te vermelden maarja het blijft een low-budget vakantieboer die graag op zoveel mogelijk andere terreinen omzet probeert te draaien. Dus ja, eigenlijk kan ik me er ook niet over verbazen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174352068
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef heite het volgende:

[..]

Omdat het Corendon geen zak interesseert dat jij een boete moet betalen natuurlijk, zij hebben hun troep dan al aan jou verkocht.
Te belachelijk voor woorden toch dat ze iets verkopen wat de koper niet mee uit het vliegveld mag nemen? Ze verwachten dat ik 1 hele slof op rook voor ik bij de douane ben ofzo?
pi_174352089
quote:
6s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De sigaretten zijn toch ook niet ingenomen? Je moest er alleen belasting over betalen. Wellicht niet heel netjes van Corendon om dat niet te vermelden maarja het blijft een low-budget vakantieboer die graag op zoveel mogelijk andere terreinen omzet probeert te draaien. Dus ja, eigenlijk kan ik me er ook niet over verbazen.
Nee niet alleen belasting, belasting + boete. Totale kosten: meer dan de sigaretten waren.
pi_174356104
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Douane is bij terugkomst vanuit een niet-EU land dus heeft nog lang geduurd dan.
zelfs daar waren we binnen een minuut doorheen

Ik bedoel de paspoortcontrole.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_174356130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:17 schreef Robin1988 het volgende:
Terugweg duurde trouwens een stuk langer.
Ik had in het vliegtuig 2 sloffen sigaretten gehaald.
Blijkbaar vallen de Canarische eilanden niet onder Europa regels qua belasting. Dus, gelijk een dikke boete (duurder dan de sigaretten).
Gemaild naar corendon waarom ze zo dom zijn om iets te verkopen in het vliegtuig, wat niet eens mee door de douane mag, en, je raad het al, geen enkele reactie sinds Augustus.
Mja.
Canarische vallen onder spanje

je mag 1 slof pp meenemen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:02:54 #90
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174357867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:32 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Te belachelijk voor woorden toch dat ze iets verkopen wat de koper niet mee uit het vliegveld mag nemen? Ze verwachten dat ik 1 hele slof op rook voor ik bij de douane ben ofzo?
Ik snap de verontwaardiging, maar je wordt geacht zelf op de hoogte te zijn van de belastingregels, er zijn genoeg spotjes op radio en TV die je daaraan helpen herinneren.

Daarnaast, bij dit soort vluchten zijn het vaak stelletjes die op vakantie gaan en dus samen reizen, je mag wel één duo verpakking kopen en dan samen bij terugkomst door de douane, dan krijg je geen boete.

Overigens, ik kom gemiddeld 2 tot 3x per maand uit een niet-EU land aan op Schiphol, heb over het algemeen een slof sigaretten mee (niet voor eigen gebruik) maar ik heb nog nimmer controle gehad.
Dat je die wel hebt op een vlucht uit de Canarische Eilanden snap ik overigens wel, als je bagage hebt en die van een specifieke band moet halen is de dichtstbijzijnde uitgang ook de uitgang waar de douane staat die nu net weet wat mensen kopen als ze vanaf die bestemming komen.
Als je een beetje weet wat je doet op Schiphol kan ik je verzekeren dat controle van bagage tot nul gereduceerd kan worden bij de reguliere controles bij de uitgang.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174361867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Het was ten eerste niet eens voor mezelf.
Maar ik ben het met de regels eens. Waar ik het niet mee eens ben is dat Corendon, in een vlucht van de Canarische eilanden naar Nederland, een duo pak (2 sloffen in plastic) verkoopt, terwijl ze de koper daar dus helemaal niks mee kan. Lijkt me logisch dat ze het alleen verkopen op vluchten waar je het vervolgens ook daadwerkelijk het vliegveld mee uit mag nemen? Nee dus. Ze hadden allerminst kunnen zeggen: oja, als je dit koopt ga je wel een boete krijgen. Maar nee hoor.
Is het dan geen slof per persoon? Dan kun je met tweeën zo'n duo pak kopen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_174367195
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

Canarische vallen onder spanje

Niet voor de Belastingdienst / Douane, want dan zouden de EU-regels wel gelden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174367217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Is het dan geen slof per persoon? Dan kun je met tweeën zo'n duo pak kopen.
Je mag uit een niet-EU land inderdaad 1 slof sigaretten per persoon meenemen. Als ze de twee sloffen dus had gedeeld met een eventuele reispartner dan was er niets aan de hand geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174367280
quote:
6s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet voor de Belastingdienst / Douane, want dan zouden de EU-regels wel gelden.
dan is dat afgelopen jaren veranderd.. voorheen was dat wel zo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_174367329
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

dan is dat afgelopen jaren veranderd.. voorheen was dat wel zo..
Nee hoor, dat is al heel lang zo (sinds 1982). De Canarische Eilanden horen niet bij het accijnsgebied van de EU (wel bij het Schengengebied). 1 slof per persoon is het maximaal toegestane vanuit een niet-accijnsgebied.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174369956
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

dan is dat afgelopen jaren veranderd.. voorheen was dat wel zo..
Zoals Nielsch zegt, de Canarishce eilanden zijn nooit onderdeel geweest van het EU BTW-gebied. Ze zijn wel onderdeel van Spanje en van het Schengen-gebied.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174381966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:46 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zoals Nielsch zegt, de Canarishce eilanden zijn nooit onderdeel geweest van het EU BTW-gebied. Ze zijn wel onderdeel van Spanje en van het Schengen-gebied.
En die status willen vooral de Canarische eilanden omdat ze daardoor aantrekkelijk zijn voor bepaalde handel.
Men kan best onder het EU BTW gebied gaan vallen, ze zijn immers onderdeel van Spanje, maar de lusten zijn dan groter dan de lasten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174382465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef Robin1988 het volgende:

[..]

Het was ten eerste niet eens voor mezelf.
Maar ik ben het met de regels eens. Waar ik het niet mee eens ben is dat Corendon, in een vlucht van de Canarische eilanden naar Nederland, een duo pak (2 sloffen in plastic) verkoopt, terwijl ze de koper daar dus helemaal niks mee kan. Lijkt me logisch dat ze het alleen verkopen op vluchten waar je het vervolgens ook daadwerkelijk het vliegveld mee uit mag nemen? Nee dus. Ze hadden allerminst kunnen zeggen: oja, als je dit koopt ga je wel een boete krijgen. Maar nee hoor.
Dat had wel gekund hoor. Je had er zelf aangifte over kunnen doen bijvoorbeeld. Of hem openen en delen met je reisgenoot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')