Dan is het denk ik 2 uur, maar pin me er niet op vast.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:04 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Nope Canarische eilanden (en dat valt onder EU)
Ja dat lees ik ook. Maar ik bedoel nu, actueel, omdat het blijkbaar momenteel drukker is dan normaal, word 3 uur aangeraden (zoals hier):quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan is het denk ik 2 uur, maar pin me er niet op vast.
Uurtje slaap extra is altijd fijn plus een uur daar zitten niks doen is best vervelend..quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:17 schreef k_man het volgende:
Waarom zou je het risico nemen? Het wordt toch al een nacht met vrijwel geen slaap.
Op donderdagen in augustus is het topdrukte vaak, ook vroeg in de ochtend al.quote:
Ik snap dat het om 5 uur mogelijk ook al topdrukte is. Maar ook om 2/3 uur? Immers als er om 2 uur geen flikker te doen is ben ik er doorheen en kan daarna uren wachten.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Op donderdagen in augustus is het topdrukte vaak, ook vroeg in de ochtend al.
Ik zou sowieso geen risico nemen, zoals hierboven al gezegd. Wel vooraf online inchecken natuurlijk, dat kan bij bijna alle maatschappijen.
Ik zou ook nooit vanaf Schiphol vliegen, maar daar heb je nu niks aan
Vertrok diegene om 5 uur, of bracht je hem om 5 uur? (vertek rond 8?) dat is natuurlijk wel een verschil waar de drukte is op welk moment.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:21 schreef Ericr het volgende:
Bracht vorige maand nog voor 5 iemand weg naar Schiphol. Bij Transavia was het in ieder geval gestoord druk rond die tijd
Alsof je aan slapen toekomt in zo'n nacht voor vertrek.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:19 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Uurtje slaap extra is altijd fijn plus een uur daar zitten niks doen is best vervelend..
Ok, maar had je toen nog heel veel tijd over? Dat je een uur niks hebt moeten wachten en dus best later had kunnen komen?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:42 schreef Vicky het volgende:
Vorig jaar vlogen wij om 5.05. Toen waren we ook rond 2 op Schiphol. Hebben een tijdje in de rij gestaan voor de incheckbalie (waren thuis al ingecheckt) en toen ongeveer 20 minuten voor de douane.
Dit jaar vliegen we om 6.55. Gaan rond 3.30 weg thuis (omgeving Den Haag)
ja ruim tijd zelfs. Zeker 1,5 uur.. maar ik ben liever veel te vroeg dan te laat.. En door een luchthaven rennen met 2 kinderen zie ik niet zitten.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:50 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Ok, maar had je toen nog heel veel tijd over? Dat je een uur niks hebt moeten wachten en dus best later had kunnen komen?
Gebracht om 3.45 uur. Toen was het dus al razend druk. Degene die ik bracht was zelf vrij snel aan de beurt voor de bagage drop off maar vloog met TAP. Vanuit die rij kon ik echter goed de Transavia balies en rijen zien.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:23 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Vertrok diegene om 5 uur, of bracht je hem om 5 uur? (vertek rond 8?) dat is natuurlijk wel een verschil waar de drukte is op welk moment.
Concurquote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou ook nooit vanaf Schiphol vliegen, maar daar heb je nu niks aan
soms heb je die keus niet. 2 jaar geleden vaag Rotterdam gevlogen en dat vond ik zeer relaxed..quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit vanaf Schiphol vliegen, maar daar heb je nu niks aan
het is even afzien maar je bent wel lekker vroeg in je hotel.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:25 schreef Robin1988 het volgende:
Die keus had ik inderdaad helaas niet. Kon alleen de tijd kiezen en DACHT dat ik juist een heel gunstige tijd had uitgekozen, blijkbaar niet?
Kom terug om 02:00, we hebben het zo uitgekozen dat we de meeste tijd er uit haalde. Wel 2 nachten verkloot, maar dat boeit dan maar ff wat minderquote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
het is even afzien maar je bent wel lekker vroeg in je hotel.
Hoe laat vlieg je terug?
wij ook hoor. Daarom gaan we ook 14 dgn ipv 15quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:32 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Kom terug om 02:00, we hebben het zo uitgekozen dat we de meeste tijd er uit haalde. Wel 2 nachten verkloot, maar dat boeit dan maar ff wat minder
Uren op schiphol zitten niks doen is niet mijn favoriete bezigheidquote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:47 schreef polariteit het volgende:
Gewoon lekker bijtijds vertrekken, wat houdt je tegen
boekje mee.. iPad mee.. YouTube filmpje aan.. je vermaakt je vast welquote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:05 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Uren op schiphol zitten niks doen is niet mijn favoriete bezigheid
Ok sure, maar ik bedoel, als het nou standaard elke nacht rustig is, en ik dus sowieso veel te vroeg ben, dan doe ik dat liever niet onnodig. Vandaar de vraag naar ervaringen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
boekje mee.. iPad mee.. YouTube filmpje aan.. je vermaakt je vast wel
Helemaal niet, ik snap best dat veel mensen graag er 3 uur van tevoren zijn, en standaard 1,5 uur zitten niks te doen. Ik ben niet zo gek op niks doen, dus hoop te horen dat het eigenlijk ook wel prima is om korter van tevoren te komen, als je gewoon doorloopt en niet stil hoeft te zitten.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:22 schreef Arcee het volgende:
TS wil alleen maar horen dat 3 uur van te voren aanwezig niet nodig is en elk antwoord in die richting bagatelliseert-ie gelijk.
Ja, die indruk had ik al.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:24 schreef Robin1988 het volgende:
dus hoop te horen dat het eigenlijk ook wel prima is om korter van tevoren te komen
Waarom vertrek je dan van Schiphol?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:05 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Uren op schiphol zitten niks doen is niet mijn favoriete bezigheid
Omdat ik geen keuze had?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom vertrek je dan van Schiphol?
Bullshit.quote:
Ok, ik had een keuze, maar dan moest ik een dag langer gaan, en was het een stuk duurder.quote:
Als je dat wilt moet je niet een grote hub als Schiphol nemen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:24 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik snap best dat veel mensen graag er 3 uur van tevoren zijn, en standaard 1,5 uur zitten niks te doen. Ik ben niet zo gek op niks doen, dus hoop te horen dat het eigenlijk ook wel prima is om korter van tevoren te komen, als je gewoon doorloopt en niet stil hoeft te zitten.
Keuzes, Consequentiesquote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:30 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Ok, ik had een keuze, maar dan moest ik een dag langer gaan, en was het een stuk duurder.
Ik had geen keuze voor de data en prijs die ik had gekozen.
Jep, neem dan een middagvlucht.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:32 schreef Fok-it het volgende:
Zoveel waarde hechten aan een uurtje extra slaap als je een vlucht hebt om fucking 5 uur sochtends Man man man
Ik weiger al een jaar of 15 te vliegen vanaf schiphol, zakelijk, prive.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:33 schreef Spanky78 het volgende:
Ik mijd schiphol in het algemeen en rondom vakanties in het bijzonder. Ik vlieg regelmatig voor mijn werk en het is momenteel de hel op aarde. Want ik kan het helaas neit altijd voorkomen. NIet zo lang geleden was het echt vreselijk .
Het kan soms niet anders. Brussel kan soms ook, maar ook dat is een kutvliegveld. Maarja, naar de USA dan wordt het toch snel schiphol...quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weiger al een jaar of 15 te vliegen vanaf schiphol, zakelijk, prive.
Düsseldorf?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het kan soms niet anders. Brussel kan soms ook, maar ook dat is een kutvliegveld. Maarja, naar de USA dan wordt het toch snel schiphol...
Rotterdam is top, eindhoven ok, Antwerpen fantastisch maar alleen voor londen.
je gaat in piekseizoen... dan is het gewoon niet rustig.. Dus tja.. accepteren dan maar..quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:09 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Ok sure, maar ik bedoel, als het nou standaard elke nacht rustig is, en ik dus sowieso veel te vroeg ben, dan doe ik dat liever niet onnodig. Vandaar de vraag naar ervaringen.
en dan met KLM vliegen zodat je alsnog op schiphol komt maar niet langs de beveiliging hoeftquote:
in het hoogseizoen is het ook om 5.00 uur druk..quote:Op zondag 16 juli 2017 11:44 schreef Roces18 het volgende:
Advies is 90-120 minuten van tevoren aanwezig zijn.
Zou niet weten wat je daar 3 uur lang moet doen.
Tenzij het heel druk is, maar dat denk ik niet om 05:00.
ook geen zekerheidje. Die 787 vluchten van tui vertrekken ook vanuit de ex schengen zone.quote:Op zondag 16 juli 2017 13:10 schreef 18konijn het volgende:
Moet je bagage afgeven? Kan zomaar een half uur duren. De veiligheidscontrole kan een uur duren. Je hoeft voor de Canarias niet langs de marechaussee voor paspoortcontrole (Schengenzone), dat scheelt wel een kwartier of meer en bespaart je een paar onnodige/domme vragen van de verveelde KMar.
In principe mag je dan bij de KMar-controle op vertoon van je boardingpas zo doorlopen, zonder je paspoort/ID te laten zien. Hoe dat in de praktijk uitpakt, weet ik niet.quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
ook geen zekerheidje. Die 787 vluchten van tui vertrekken ook vanuit de ex schengen zone.
Je kan natuurlijk ook gewoon je ID laten zien en zeggen dat je op vakantie gaat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:55 schreef 18konijn het volgende:
[..]
In principe mag je dan bij de KMar-controle op vertoon van je boardingpas zo doorlopen, zonder je paspoort/ID te laten zien. Hoe dat in de praktijk uitpakt, weet ik niet.
Het gaat er meer om dat je niet in die ellenlange rij voor de paspoortcontrole wilt staan als je naar de Canarias gaat. "Voordringen met Schengen-boardingpas", als het ware dus. Het lijkt overdreven, maar het is wel degelijk een issue op Schiphol, ik heb er wel eens wat over gelezen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 13:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon je ID laten zien en zeggen dat je op vakantie gaat.
Lijkt me een succes bij mensen die al een uur in de rij staan.quote:Op woensdag 19 juli 2017 14:32 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je niet in die ellenlange rij voor de paspoortcontrole wilt staan als je naar de Canarias gaat. "Voordringen met Schengen-boardingpas", als het ware dus. Het lijkt overdreven, maar het is wel degelijk een issue op Schiphol, ik heb er wel eens wat over gelezen.
vluchten die om 5 uur vertrekken en je er dus om 2 uur moet zijn, betekenen sowieso een nacht doorhalen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die zeiken over een uurtje extra slaap Echt, waarom zou je het risico lopen om je peperdure vlucht te missen? Dat uurtje slaap haal je in het vliegtuig of op je vakantiebestemming wel weer in. En ja, over het algemeen ben je binnen het uur klaar met je bagage droppen en door alle security checks te komen, maar is het nu werkelijk zo erg om dan een extra uurtje rustig een bakje koffie te doen en mensen te kijken? Man, man, man..
TS geeft aan dat een uurtje extra slaap belangrijk is en een vakantie naar de Canarische Eilanden kost je al snel 800¤ in het hoogseizoen. Als je je vlucht mist wordt het een duur grapje.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
vluchten die om 5 uur vertrekken en je er dus om 2 uur moet zijn, betekenen sowieso een nacht doorhalen.
En het zijn al helemaal geen dure vluchten op dat tijdstip. eerder corendons naar antalya en transavia's naar faro.
dit. Mijn hemel, ik vlieg graag, maar om 5 uur met corendon naar tenerife? Thanks but no thanks.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:39 schreef Silenus het volgende:
Dat ene uurtje zonder slaap maakt geen fuck uit. Gewoon doortrekken, nog ff een wijntje nemen 4u en dan kun je lekker die saaie vlucht doorslapen. Zie het probleem niet.
Niet op schiphol zeker?quote:Op maandag 7 augustus 2017 07:03 schreef Vicky het volgende:
Het ging bij ons heel snel.
Binnen een half uur ingecheckt en door de douane.
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 13:51 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
We waren er 3 uur van tevoren.
We hebben ons 2 uur en 40 minuten verveeld.
Helaas pindakaas.
Douane is bij terugkomst vanuit een niet-EU land dus heeft nog lang geduurd dan.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:52 schreef Vicky het volgende:
Wij hadden hetzelfde. Binnen 10m door douane..
Och beter te vroeg dan te laat
rokenquote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:17 schreef Robin1988 het volgende:
Terugweg duurde trouwens een stuk langer.
Ik had in het vliegtuig 2 sloffen sigaretten gehaald.
Blijkbaar vallen de Canarische eilanden niet onder Europa regels qua belasting. Dus, gelijk een dikke boete (duurder dan de sigaretten).
Gemaild naar corendon waarom ze zo dom zijn om iets te verkopen in het vliegtuig, wat niet eens mee door de douane mag, en, je raad het al, geen enkele reactie sinds Augustus.
Mja.
quote:Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen
Voor bepaalde gebieden die deel zijn van EU-landen, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:
• Åland (Finland)
• de Canarische Eilanden (Spanje)
• de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
• de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guyana, Martinique, Mayotte en Réunion
• Berg Athos (Griekenland)
Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.
Terecht dus.quote:Hoeveel sigaretten mag ik meenemen van een land buiten de Europese Unie naar Nederland?
Een stuk minder dan binnen de Europese Unie. Let dus goed op dat u niet te veel inslaat. En u mag alleen tabak meenemen als u 17 jaar of ouder bent.
Dit kunt u belastingvrij mee terug nemen:
- 200 sigaretten (1 slof), óf
- 50 sigaren, óf
- 250 gram tabak, óf
- 100 cigarillo's (kleine sigaartjes van maximaal 3 gram)
Het was ten eerste niet eens voor mezelf.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
roken
sloffen sigaretten
boete
[..]
[..]
Terecht dus.
Omdat het Corendon geen zak interesseert dat jij een boete moet betalen natuurlijk, zij hebben hun troep dan al aan jou verkocht.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:17 schreef Robin1988 het volgende:
Terugweg duurde trouwens een stuk langer.
Ik had in het vliegtuig 2 sloffen sigaretten gehaald.
Blijkbaar vallen de Canarische eilanden niet onder Europa regels qua belasting. Dus, gelijk een dikke boete (duurder dan de sigaretten).
Gemaild naar corendon waarom ze zo dom zijn om iets te verkopen in het vliegtuig, wat niet eens mee door de douane mag, en, je raad het al, geen enkele reactie sinds Augustus.
Mja.
De sigaretten zijn toch ook niet ingenomen? Je moest er alleen belasting over betalen. Wellicht niet heel netjes van Corendon om dat niet te vermelden maarja het blijft een low-budget vakantieboer die graag op zoveel mogelijk andere terreinen omzet probeert te draaien. Dus ja, eigenlijk kan ik me er ook niet over verbazen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Het was ten eerste niet eens voor mezelf.
Maar ik ben het met de regels eens. Waar ik het niet mee eens ben is dat Corendon, in een vlucht van de Canarische eilanden naar Nederland, een duo pak (2 sloffen in plastic) verkoopt, terwijl ze de koper daar dus helemaal niks mee kan. Lijkt me logisch dat ze het alleen verkopen op vluchten waar je het vervolgens ook daadwerkelijk het vliegveld mee uit mag nemen? Nee dus.
Te belachelijk voor woorden toch dat ze iets verkopen wat de koper niet mee uit het vliegveld mag nemen? Ze verwachten dat ik 1 hele slof op rook voor ik bij de douane ben ofzo?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef heite het volgende:
[..]
Omdat het Corendon geen zak interesseert dat jij een boete moet betalen natuurlijk, zij hebben hun troep dan al aan jou verkocht.
Nee niet alleen belasting, belasting + boete. Totale kosten: meer dan de sigaretten waren.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De sigaretten zijn toch ook niet ingenomen? Je moest er alleen belasting over betalen. Wellicht niet heel netjes van Corendon om dat niet te vermelden maarja het blijft een low-budget vakantieboer die graag op zoveel mogelijk andere terreinen omzet probeert te draaien. Dus ja, eigenlijk kan ik me er ook niet over verbazen.
zelfs daar waren we binnen een minuut doorheenquote:Op woensdag 11 oktober 2017 15:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Douane is bij terugkomst vanuit een niet-EU land dus heeft nog lang geduurd dan.
Canarische vallen onder spanjequote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:17 schreef Robin1988 het volgende:
Terugweg duurde trouwens een stuk langer.
Ik had in het vliegtuig 2 sloffen sigaretten gehaald.
Blijkbaar vallen de Canarische eilanden niet onder Europa regels qua belasting. Dus, gelijk een dikke boete (duurder dan de sigaretten).
Gemaild naar corendon waarom ze zo dom zijn om iets te verkopen in het vliegtuig, wat niet eens mee door de douane mag, en, je raad het al, geen enkele reactie sinds Augustus.
Mja.
Ik snap de verontwaardiging, maar je wordt geacht zelf op de hoogte te zijn van de belastingregels, er zijn genoeg spotjes op radio en TV die je daaraan helpen herinneren.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:32 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Te belachelijk voor woorden toch dat ze iets verkopen wat de koper niet mee uit het vliegveld mag nemen? Ze verwachten dat ik 1 hele slof op rook voor ik bij de douane ben ofzo?
Is het dan geen slof per persoon? Dan kun je met tweeën zo'n duo pak kopen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Het was ten eerste niet eens voor mezelf.
Maar ik ben het met de regels eens. Waar ik het niet mee eens ben is dat Corendon, in een vlucht van de Canarische eilanden naar Nederland, een duo pak (2 sloffen in plastic) verkoopt, terwijl ze de koper daar dus helemaal niks mee kan. Lijkt me logisch dat ze het alleen verkopen op vluchten waar je het vervolgens ook daadwerkelijk het vliegveld mee uit mag nemen? Nee dus. Ze hadden allerminst kunnen zeggen: oja, als je dit koopt ga je wel een boete krijgen. Maar nee hoor.
Niet voor de Belastingdienst / Douane, want dan zouden de EU-regels wel gelden.quote:
Je mag uit een niet-EU land inderdaad 1 slof sigaretten per persoon meenemen. Als ze de twee sloffen dus had gedeeld met een eventuele reispartner dan was er niets aan de hand geweest.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Is het dan geen slof per persoon? Dan kun je met tweeën zo'n duo pak kopen.
dan is dat afgelopen jaren veranderd.. voorheen was dat wel zo..quote:Op donderdag 12 oktober 2017 09:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet voor de Belastingdienst / Douane, want dan zouden de EU-regels wel gelden.
Nee hoor, dat is al heel lang zo (sinds 1982). De Canarische Eilanden horen niet bij het accijnsgebied van de EU (wel bij het Schengengebied). 1 slof per persoon is het maximaal toegestane vanuit een niet-accijnsgebied.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 09:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
dan is dat afgelopen jaren veranderd.. voorheen was dat wel zo..
Zoals Nielsch zegt, de Canarishce eilanden zijn nooit onderdeel geweest van het EU BTW-gebied. Ze zijn wel onderdeel van Spanje en van het Schengen-gebied.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 09:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
dan is dat afgelopen jaren veranderd.. voorheen was dat wel zo..
En die status willen vooral de Canarische eilanden omdat ze daardoor aantrekkelijk zijn voor bepaalde handel.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:46 schreef miro86 het volgende:
[..]
Zoals Nielsch zegt, de Canarishce eilanden zijn nooit onderdeel geweest van het EU BTW-gebied. Ze zijn wel onderdeel van Spanje en van het Schengen-gebied.
Dat had wel gekund hoor. Je had er zelf aangifte over kunnen doen bijvoorbeeld. Of hem openen en delen met je reisgenoot.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:31 schreef Robin1988 het volgende:
[..]
Het was ten eerste niet eens voor mezelf.
Maar ik ben het met de regels eens. Waar ik het niet mee eens ben is dat Corendon, in een vlucht van de Canarische eilanden naar Nederland, een duo pak (2 sloffen in plastic) verkoopt, terwijl ze de koper daar dus helemaal niks mee kan. Lijkt me logisch dat ze het alleen verkopen op vluchten waar je het vervolgens ook daadwerkelijk het vliegveld mee uit mag nemen? Nee dus. Ze hadden allerminst kunnen zeggen: oja, als je dit koopt ga je wel een boete krijgen. Maar nee hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |