Zoiets.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 20:03 schreef eRKa het volgende:
Wat is je vraag?
Of zoek je gewoon tips in de vorm van pasklare ombouw instructie?
Kan, alleen heeft de sloop hier zulke shit bijna nooit te koop.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 20:29 schreef eRKa het volgende:
Cheapo 4 cilinder benzinemotor geen optie? En dan iets courants dat voor prikkie te koop is op de sloop.
Er zit nu geen blok in.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 20:37 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewoon een nieuw kaal blok van hetzelfde type als er nu inzit en dan de koeling, uitlaat en keerkoppeling overzetten is het meest simpele..
En anders staat er op marktplaats altijd wel iets..
Marktplaats? Of anders auto gerelateerde fora? Kunt ook eens in de kitcar wereld zoeken. Kitcarcollection of Fury Sportscars zijn handelaren die vaak iets in een hoekje hebben liggen dat voor weinig weg mag.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 20:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kan, alleen heeft de sloop hier zulke shit bijna nooit te koop.
Ben ik niet mee bekend maar Bedankt!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 20:55 schreef eRKa het volgende:
[..]
Marktplaats? Of anders auto gerelateerde fora? Kunt ook eens in de kitcar wereld zoeken. Kitcarcollection of Fury Sportscars zijn handelaren die vaak iets in een hoekje hebben liggen dat voor weinig weg mag.
Daar heb ik toch niks aan kerel.quote:Op zondag 16 juli 2017 18:57 schreef Fer het volgende:
Alle kleine autodiesels zijn al 15 jaar turbodiesel met electronische sturing, dus daar vind je weinig geschikts, tenzij je een 1.2 Tdi of 1.3 CDti boot ervan wil maken.
Misschien rijden in Frankrijk nog van die 106/Saxo's rond met een ongeblazen 1.5 erin.
Wat dacht je van een scheepsmotor?quote:Op zondag 16 juli 2017 19:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Daar heb ik toch niks aan kerel.
Ik moet een oude tractormotor of iets dergelijks hebben.
Of gewoon ergens een mooi slakkenhuisje wegbouwen wat draait als de motor draait.quote:Op zondag 16 juli 2017 19:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat dacht je van een scheepsmotor?
Zolang er geen "marinepakket" op zit heb je er niet aan, voodat dat erop zit heb je net zoveel uitgegeven dan je direct een geschikte motor koopt..
Of je moet al een geforceerd gekoelde (Deutz) motor hebben, maar die moet dan wel voldoende koele lucht aan kunnen zuigen..
Ja leuk joh.. en die andere 2 mille die je nodig hebt om hem om te bouwen? Ben je dus 4 mille verder voor ie werkend op zn plek staat.. en dan reken ik goedkoop.. en ook alleen materiaal..quote:Op maandag 17 juli 2017 16:19 schreef aegir_de_viking het volgende:
http://www.ebay.de/itm/Dieselmotor-Zweizylinder-19PS-794ccm-14kW-wassergekuhlt-BHKW-Aixam-incl-Kuhler/112236246832
zoiets is ook leuk, staan veel kleine diesels op ebay, worden vaak gebruikt om stroom mee op te wekken in een WKK.
Wat moet je er eigenlijk precies mee uitspoken voor een normale diesel in een boot kunt gebruiken? Een keerkoppeling erop om achteruit te kunnen varen, en de koeling moet geregeld worden vanuit het vaarwater.. Nog meer? Olie aftappunt zit onderop, dat is natuurlijk beroerd, maar moet je dat aanpassen? Zou je het carter moeten/kunnen koelen ofzo? Iets van een dry-sump achtig iets lijkt me wel heel handig. Vroeger werden er vaak van oude Benz dieseltjes in boten gekieperd, dat weet ik wel..quote:Op maandag 17 juli 2017 16:42 schreef machtpen het volgende:
Iedere motor is te mariniseren maar dat begrijpen jullie sneeuwvlokkinderen niet.
Koeling loopt vaak samen met de uitlaat door een wamtewisselaar naar buitenboord onder de waterlijn, er moet een oliekoeler op, meestal zit er ook nog een compressor op voor wat aansturing van een klep hier of daar.. soms nog een hydrauliekpomp, een zwaardere dynamo en een ander carter met meer inhoud..quote:Op maandag 17 juli 2017 16:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat moet je er eigenlijk precies mee uitspoken voor een normale diesel in een boot kunt gebruiken? Een keerkoppeling erop om achteruit te kunnen varen, en de koeling moet geregeld worden vanuit het vaarwater.. Nog meer? Olie aftappunt zit onderop, dat is natuurlijk beroerd, maar moet je dat aanpassen? Zou je het carter moeten/kunnen koelen ofzo? Iets van een dry-sump achtig iets lijkt me wel heel handig. Vroeger werden er vaak van oude Benz dieseltjes in boten gekieperd, dat weet ik wel..
Dat regel je met de ratio van de keerkoppeling en de spoed en grootte van de schroef... Dat heeft verder niets met de afstelling van een motor te maken.. Iets met sneeuwvlokje...quote:Op maandag 17 juli 2017 17:33 schreef machtpen het volgende:
en de motoren lopen op een lager toerental en trekken ook langzamer op want dat is met een boot veel praktischer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |