abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172442439
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zou graag een game pc willen aanschaffen dit jaar, maar ik ben niet technisch dus kan ze niet zelf in elkaar sleutelen. Nu zijn er tegenwoordig sites waar je ze kan bestellen en zelf samenstellen, maar ook daar heb ik weinig verstand van.

Kan iemand mij hier advies over willen geven? en eventueel wat kunnen aanraden?

Bij voorbaat dank
pi_172442544
Je kan natuurlijk ook een kant-en-klaar systeem kopen en dan laat je dat gewoon van je budget afhangen.

Tweakers' Best Buy Desktop Guide is altijd een mooie, recente leidraad.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172442981
.

[ Bericht 63% gewijzigd door wootahH op 16-07-2017 11:40:27 ]
:]
pi_172450060
stap 1: wat is je budget en wat verwacht/wil je voor dit budget krijgen?

Een kant en klaar systeem kopen is heel simpel, maar vaak schieten die toch wel overduidelijk ergens te kort (ik ben zelf nooit een "sweet deal" tegen gekomen als het gaat over game systemen)
genoeg computerzaken bieden de service om losse onderdelen in 1 systeem in te bouwen en die, met assemblage garantie, af te leveren (eventueel zelfs windows installeren)
  donderdag 20 juli 2017 @ 10:08:21 #5
23339 Henno
!!!!!1111heinz11!!
pi_172544767
Gewoon laten assembleren uit losse onderdelen als je jezelf er niet mee vertrouwt. T.o.v. kant en klaar is ook mijn ervaring dat je meer krijgt voor je geld als je voor losse onderdelen kiest.

Een PC in elkaar zetten is trouwens makkelijker dan je denkt hoor. Zeker als je een goede behuizing hebt, vroeger in het 80x86 tijdperk had je nog weleens van die onmogelijke merkkasten waarbij praktisch alles eruit moest als je een keer iets wilde vervangen, zonder standaarden als ATX e.d., maar tegenwoordig koop je 1 keer een goede modulaire kast (Fractal Design is goed) en doe je daar meerdere generaties aan hardware mee.

Het enige priegelwerkje zou kunnen zijn het aanbrengen van koelpasta op de CPU en vervolgens de heatsink erop zetten, maar de rest is gewoon iets in/op het juiste gat zetten en eventueel een schroef erdoor draaien :P
pi_172547988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:08 schreef Henno het volgende:
Het enige priegelwerkje zou kunnen zijn het aanbrengen van koelpasta op de CPU en vervolgens de heatsink erop zetten, maar de rest is gewoon iets in/op het juiste gat zetten en eventueel een schroef erdoor draaien :P
En als je een standaard koeler gebruikt, zit daar al koelpasta op, dat vloeibaar wordt als je het gebruikt, dus hoef je daar ook niks meer mee te doen :)
pi_172550132
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 18:58 schreef Odaiba het volgende:
Ik zou graag een game pc willen aanschaffen dit jaar, maar ik ben niet technisch dus kan ze niet zelf in elkaar sleutelen. Nu zijn er tegenwoordig sites waar je ze kan bestellen en zelf samenstellen, maar ook daar heb ik weinig verstand van.

Kan iemand mij hier advies over willen geven? en eventueel wat kunnen aanraden?

Bij voorbaat dank
Bepaal eerst wat je budget is, stel dan op papier een systeem samen dat je wel wat lijkt, en post de lijst met geselecteerde onderdelen hier. Dan kunnen we kijken of je rare combinaties hebt gemaakt die niet samen werken of die om andere redenen zijn af te raden en alternatieven voorstellen.

Mijn filosofie is dat je bij de samenstelling van een nieuw systeem de componenten waaruit dat systeem bestaat in twee groepen moet verdelen, namelijk (a) componenten die je zelf niet eenvoudig kunt vervangen of toevoegen en in het algemeen niet gauw zult vervangen en (b) alle overige componenten. Tot groep (a) behoren:

- de systeemkast
- de voeding
- het moederbord
- de CPU
- de CPU koeler

Deze vijf componenten vormen tevens de kern van elk desktopsysteem en zijn bepalend voor de maximaal te behalen prestaties en de uitbreidingsmogelijkheden van het systeem als geheel.

Alle overige componenten, dus niet alleen perifere componenten (beeldscherm, speakers, toetsenbord, muis) maar ook RAM, een harddisk, een SSD, een optisch schijfstation en een videokaart, behoren tot groep (b). Technisch gezien is een videokaart niet meer dan een uitbreidingskaart, net als een losse geluidskaart of een Firewire kaartje. Alle componenten uit groep (b) zijn gemakkelijk zelf en met een minimale inspanning in een handomdraai toe te voegen, uit te breiden of te vervangen, vandaar dat je - als je een beperkt budget hebt of de aanschafkosten wil uitsmeren over een wat langere periode - moet bezuinigen op componenten uit groep (b) en beslist niet op de vijf kerncomponenten uit groep (a).
pi_172551938
Mijn budget ligt rond de 1600 euro. Meer wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven.
pi_172553976
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:55 schreef Odaiba het volgende:
Mijn budget ligt rond de 1600 euro. Meer wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven.
voor 1209 euro is dit wel ok https://nl.pepper.com/aan(...)ur1249-wehkamp-46366
:]
  donderdag 20 juli 2017 @ 18:46:11 #10
23339 Henno
!!!!!1111heinz11!!
pi_172555436
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:33 schreef wootahH het volgende:

[..]

voor 1209 euro is dit wel ok https://nl.pepper.com/aan(...)ur1249-wehkamp-46366
Mja je moet wel van het design houden :') (ik hou meer van minimalistisch en strak, bv een kast als deze: http://www.fractal-design.com/home/definer5landingpage)

Verder wel aardige specs :)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')