abonnement Unibet Coolblue
pi_172441839
Hallo allemaal.

Ik ben redelijk n00b hier in. Zal mijn best doen het probleem zo goed mogelijk te verwoorden.

- Heb een 2e monitor gepakt. Stekkers en kabels in de pc gestoken.
- Nergens detecteert mijn PC dat er een tweede monitor is.
- Volgens alle websites moet ik mijn grafische kaart controleren.



Waar ik nu dus tegenaan loop is het volgende: Dit is mijn grafische volgens device manager. Dat klopt allemaal. De monitor die hier aan hangt is met deze een normale vga kabel (en dit verloopstekkertje) aangesloten op die grafische kaart.




Nu zat deze kaart toen ik deze pc nieuw kocht, er al in. Nu zit er op mijn moederbord ook een hdmi ingang. Daar heb ik nu ook een monitor in geplugd, maar deze detecteert mijn pc dus niet. Ik kom er ook niet achter hoe ik deze driver van mijn moederbord (ook geen idee wat voor moederbord) eventueel zou moeten installeren.

Goed, tl;dr
Extra monitor via moederbord werkt niet. Hoe los ik dit op? En wat doe ik eventueel fout?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 18:26:06 ]
pi_172441991
Je pc heeft naast moederbord ook een videokaart toch.
Dan moet daar aangesloten worden. Tegenwoordig hebben videokaart meerdere aansluitingen. Gebruik daar van.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_172442016
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 18:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je pc heeft naast moederbord ook een videokaart toch.
Dan moet daar aangesloten worden. Tegenwoordig hebben videokaart meerdere aansluitingen. Gebruik daar van.
Idd, allebei op videokaart aansluiten om te beginnen (en niet 1 op videokaart en 1 op moederbord). Je videokaart heeft ook HDMI (lijkt me).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_172442058
Even kijken. Zal een pic maken.
pi_172442140


De blauwe stekker op mijn moederbord is dus voor de (nog niet werkende) 2e monitor.
Die blauwe past niet op mijn grafische kaart (zie onderaan).
pi_172442148
Als ik het goed begrijp kan ik met zo'n verloopstekker net als bij mijn andere monitor, die aansluiten op mijn grafische kaart, en dan moet 'ie in theorie dus wel detecteerbaar zijn?
pi_172442243
Grote kans dat op die tweede dvi aansluiting geen verloopstekkertje past (want dvi-d). Maar waar is die HDMI monitor waar je 't in de OP over hebt? Want die kun je zonder verloop op je videokaart aansluiten.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_172442372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 18:47 schreef Loohcs het volgende:
Grote kans dat op die tweede dvi aansluiting geen verloopstekkertje past (want dvi-d). Maar waar is die HDMI monitor waar je 't in de OP over hebt? Want die kun je zonder verloop op je videokaart aansluiten.
Die 2e monitor pakt dus geen hdmi kabels :')
Even pic maken
pi_172442398
pi_172442503
Jouw eerste monitor.. welk aansluiting zit er op?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 15 juli 2017 @ 19:47:11 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172443138
Gewoon ff een DVI-D-kabeltje fixen dan
Wat heb je daar eigenlijk voor verloopstuk oid op gebouwd? :o
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:08:16 #12
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_172445193
Of je steekt de VGA aansluiting op je videokaart. Onder waar de witte stekker zit, zit volgens mij een VGA aansluiting. Dan werkt het.

Maar de tweede mogelijkheid is technisch veel beter. Op je videokaart en op je monitor zit een Displayport aansluiting.

Op je videokaart zitten de volgende aansluitingen:

DVI (daar zit je andere monitor op, witte stekker op de foto) - HDMI - Displayport
VGA DVI - Raster voor koeling

Op je monitor zitten:
Stroomingang - USB - VGA - 'DVI -D' - Displayport

Dus voor nu even de VGA aansluiten, en binnenkort een Displayport kabeltje regelen

[ Bericht 2% gewijzigd door versterker op 15-07-2017 23:07:38 ]
pi_172448229
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:08 schreef versterker het volgende:
Of je steekt de VGA aansluiting op je videokaart. Onder waar de witte stekker zit, zit volgens mij een VGA aansluiting. Dan werkt het.

Maar de tweede mogelijkheid is technisch veel beter. Op je videokaart en op je monitor zit een Displayport aansluiting.

Op je videokaart zitten de volgende aansluitingen:

DVI (daar zit je andere monitor op, witte stekker op de foto) - HDMI - Displayport
VGA - Raster voor koeling

Op je monitor zitten:
Stroomingang - USB - VGA - 'DVI -D' - Displayport

Dus voor nu even de VGA aansluiten, en binnenkort een Displayport kabeltje regelen
volgens dit heeft hij geen vga aansluiting, 2x DVI, HDMI en DP
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:04:22 #14
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_172448398
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:55 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens dit heeft hij geen vga aansluiting, 2x DVI, HDMI en DP
Je hebt gelijk, ik keek verkeerd, ik dacht op de foto een VGA te zien.

Dus een Displayport of een DVI-D kabel regelen

[ Bericht 8% gewijzigd door versterker op 15-07-2017 23:10:05 ]
pi_172458869
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:04 schreef versterker het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik keek verkeerd, ik dacht op de foto een VGA te zien.

Dus een Displayport of een DVI-D kabel regelen
Dit was inderdaad de oplossing. Heb een DVI-D kabel gekocht. Aangesloten, computer opgestart en direct herkend. Het werkt nu :Y

Hartstikke bedankt ^O^
pi_172461882
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit was inderdaad de oplossing. Heb een DVI-D kabel gekocht. Aangesloten, computer opgestart en direct herkend. Het werkt nu :Y

Hartstikke bedankt ^O^
Beetje gek dat je anno 2017 nog zit te knoeien met VGA kabels (via een adapter, maar toch). De VGA aansluiting is een (analoge) techniek uit 1987, dertig jaar oud dus, en oorspronkelijk bedoeld voor resoluties niet hoger dan 640×480 ...

DVI is trouwens al zo'n 15 jaar beschikbaar.

Je initiële denkfout was dat de geīntegreerde GPU op je moederbord en je losse grafische kaart gelijktijdig actief zouden kunnen zijn, maar dat is in het algemeen niet zo. Meestal wordt de onboard GPU automatisch gedeactiveerd zodra er losse een grafische kaart is geīnstalleerd. In het BIOS kun je overigens wel aangeven welke GPU (onboard of los) actief moet zijn.
pi_172461933
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Beetje gek dat je anno 2017 nog zit te knoeien met VGA kabels (via een adapter, maar toch). De VGA aansluiting is een (analoge) techniek uit 1987, dertig jaar oud dus, en oorspronkelijk bedoeld voor resoluties niet hoger dan 640×480 ...

DVI is trouwens al zo'n 15 jaar beschikbaar.

Je initiële denkfout was dat de geīntegreerde GPU op je moederbord en je losse grafische kaart gelijktijdig actief zouden kunnen zijn, maar dat is in het algemeen niet zo. Meestal wordt de onboard GPU automatisch gedeactiveerd zodra er losse een grafische kaart is geīnstalleerd. In het BIOS kun je overigens wel aangeven welke GPU (onboard of los) actief moet zijn.
Ja klopt. Ik ben verder vrij n00b en loop wat dat aangaat ook achter. Kreeg de VGA ook bij dit pakket van de PC toen ik die kocht. En inderdaad dacht ik dat het zou werken, vrij naief :+

Blij dat het werkt nu in ieder geval :Y Zal binnenkort ook wel DVI kabel halen voor monitor 1 :)
pi_172462423
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Beetje gek dat je anno 2017 nog zit te knoeien met VGA kabels (via een adapter, maar toch). De VGA aansluiting is een (analoge) techniek uit 1987, dertig jaar oud dus, en oorspronkelijk bedoeld voor resoluties niet hoger dan 640×480 ...
zo gek is dat helaas niet hoor.. ik zie meer dan genoeg mensen die een full HD scherm aansluiten met het meegeleverde VGA kabeltje.. want HDMI of dvi zit (of zat) er vrijwel nooit bij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')